Rekdal, rett mann for Les Misérables?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #61
    Opprinnelig skrevet av LasseB
    Jeg tror ikke Rekdal kommer til å gjøre noe bedre jobb enn Johnsen/ Grodås, tross alt lenge siden Lierse og den tidens spillere/ fotball. Sats nordisk eller fra Lyn.
    Det var vel Rekdals trenergjerning i Lierse det var hentydet til, ikke spillerkarrieren. Likevel synes jeg ikke treneroppholdet var så fantastisk heller. Også der hentet han inn et halvt lag på en halv sesong, og klarte dermed kvalikk. I kvalikken, mot tre lag fra divisjonen under, var de sjanseløse og endte som nr tre av fire - sju poeng bak fornyet plass.

    I Kaiserslautern trente han laget ned fra sjette- til nedrykksplass.

    Han vant Tippeligaen det året det var absolutt ingen gode lag i serien, med historiens laveste poengsum. Dette etter å ha hentet inn spillere nok til å bygge minst tre lag.

    Jeg skal støtte Rekdal alt jeg kan hvis flasketuten-peker-på stopper på ham, men jeg håper inderlig den vil peke på noen andre.
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2600

      #62
      Jeg synes dette spørsmålet er veldig vanskelig. Rekdals trenerkarriere er varierende, og jeg syntes ikke han spilte veldig spennende fotball med Vålerenga, men de var grusomme å spille mot. Jeg kikket litt på laget deres i den siste serierunden i 2005 nå. Man kan si at VIF gjorde noen veldig kloke valg, og noen merkelige, i hans tid som trener.

      Iversen var et sportslig kupp som han fikk maks ut av. Det samme gjelder Arason. Fredheim Holm ble ikke helt det han kunne ha blitt, men jeg har hørt rykter om at fyren har lidd (og lider) av superstjernenykker. Kjøpet av Muri har jeg aldri skjønt. Holm og Grindheim på midten var bra, og Magnhild Hoseth er en brukbar spiller, men han og Rekdal fant vel ikke helt kjemien. Brocken og Johnsen var gode komponenter i et veldig tett forsvar.

      Jeg er rimelig sikker på at Rekdal vil få mer ut av Lillestrøm enn Johnsen og Grodås. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt uenig i flere av disposisjonene til sistnevnte herrer etter trenerskiftet (selv om jeg også anerkjenner at andrevalget i mål har passet på å drepe all den selvtilliten vi var i ferd med å bygge på oss). Rekdal vet i alle fall verdien av et balansert lag, og det han viste med Lierse tyder på at han er flink til å snu en klubb i dyp krise.

      Alt i alt vil jeg si at jeg ikke er 100 % sikker på Rekdal for fremtiden, men han er en av de typene jeg kan forestille meg at kan bli en god trener med årene. Med litt (ikke for mye) mer ydmykhet og villighet til å lære av andre, tror jeg han hadde blitt veldig god.

      Spørsmålet vi står overfor er om vi tør å ta sjansen på at Johnsen og Grodås redder oss fra nedrykk for å ha flere muligheter etter serieslutt, eller om vi satser på det beste tilgjengelige alternativet som jeg er ganske sikker på at vil klare å redde oss. Ideen om en korttidskontrakt er heller ikke håpløs, men hvis han sier nei til den, vil dette gi dårlige signaler til Johnsen og Grodås, samt spillergruppen, og det er ingen kriseplan B etter Rekdal pr. nu.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1552

        #63
        Om vi ikke tar minimum 4 poeng på de to neste kampene hjemme mot Glimt og borte mot Ham-Kam, mener jeg et siste halmstråd for å redde plassen må være å forsøke en ny trener. Og da kan Rekdal være rett mann ut sesongen.

        Kommentar

        • larsfn
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Jul 2008
          • 3

          #64
          Skjedd farlig mye RARE ting på Åråsen siste åra:
          - Sparkinga av Røsler
          - Innkjøp av helt feil spillere(avdanka gamlinger). Kan nevne i fleng
          - Salget av Koren og Mifsud var kanskje nødvendig økonomisk, så lar den gå.
          - Salget av Wehrmann og Stefanutto derimot(og T.Olsen). De var jo knallgode begge to!!
          - La Bjarmann gå til LYN!! HALLOOO.
          - Ansettelse av Johnsen/Grodås som trenere.
          - Behandlingen av Påsan.

          Selv er jeg positiv til Rekdal. La han komme!!
          Vi trenger en ny trener, og ikke minst en kaptein som tar ansvar og bør for drakta. Der er ikke Kippe rette mann!! Og vi trenger noen friske pust på spillersiden, som kan skape litt kreativitet.

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #65
            Opprinnelig skrevet av larsfn
            Skjedd farlig mye RARE ting på Åråsen siste åra:
            - Sparkinga av Røsler
            - Innkjøp av helt feil spillere(avdanka gamlinger). Kan nevne i fleng
            - Salget av Koren og Mifsud var kanskje nødvendig økonomisk, så lar den gå.
            - Salget av Wehrmann og Stefanutto derimot(og T.Olsen). De var jo knallgode begge to!!
            - La Bjarmann gå til LYN!! HALLOOO.
            - Ansettelse av Johnsen/Grodås som trenere.
            - Behandlingen av Påsan.

            Selv er jeg positiv til Rekdal. La han komme!!
            Vi trenger en ny trener, og ikke minst en kaptein som tar ansvar og bør for drakta. Der er ikke Kippe rette mann!! Og vi trenger noen friske pust på spillersiden, som kan skape litt kreativitet.
            Koren, Mifsud og Shane forsvant vel gratis alle sammen så no økonomisk nødvendighet var det vel ikke. At klubben ikke vil strekke seg langt nok for å beholde Miffe og Koren er en annen sak. Hvor var du da Shariff??

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7054

              #66
              Det åndssvake apropos Koren var jo at forskjellen på det han ville ha og det klubben til slutt tilbød, til slutt ikke var mer enn en halv million i årslønn og sikkert litt ekstra i sign-on.

              Samlet ville fire nye år med Koren kanskje kostet oss 3 millioner mer enn klubben ville tilby. Jeg bare nevner det...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                #67
                Opprinnelig skrevet av larsfn
                Skjedd farlig mye RARE ting på Åråsen siste åra:
                - Sparkinga av Røsler
                - Innkjøp av helt feil spillere(avdanka gamlinger). Kan nevne i fleng
                - Salget av Koren og Mifsud var kanskje nødvendig økonomisk, så lar den gå.
                - Salget av Wehrmann og Stefanutto derimot(og T.Olsen). De var jo knallgode begge to!!
                - La Bjarmann gå til LYN!! HALLOOO.
                - Ansettelse av Johnsen/Grodås som trenere.
                - Behandlingen av Påsan.

                Selv er jeg positiv til Rekdal. La han komme!!
                Vi trenger en ny trener, og ikke minst en kaptein som tar ansvar og bør for drakta. Der er ikke Kippe rette mann!! Og vi trenger noen friske pust på spillersiden, som kan skape litt kreativitet.
                Opprinnelig skrevet av Serbern
                Koren, Mifsud og Shane forsvant vel gratis alle sammen så no økonomisk nødvendighet var det vel ikke. At klubben ikke vil strekke seg langt nok for å beholde Miffe og Koren er en annen sak. Hvor var du da Shariff??
                Koren hadde vi vel mista uansett. Han sa vel fra dag 1 på Åråsen, at LSK bare var et springbrett til en større liga. Noen vil vel dra fram utsagn fra Koren, om at han kunne signa ny kontrakt hvisom, dersom...men han hadde dratt uansett. Koren var for god for denna liksom-ligaen vår.
                Mifsud hadde vel altfor høye lønnskrav. Ble spekulert i både 5 og 6 mill i året. Hva som er riktig veit vel bare klubben, og Mifsud selv, men det var tydeligvis for høyt for LSK.
                Shane ville jo ikke ha konkurranse om plassen, så det var jo derfor han dro. Klubben ville vel forlenge, men han valgte Lyn på fri transfer istedenfor.

                Synes det blir for dumt å skylde på klubben for disse avgangene. Shane kunne vi sikkert beholdt, hadde det ikke vært for kjøpet av Johnsen, men det er vel en annen sak.

                -sparkinga av Rösler og salg av Wehrman er jeg enig i er en skandale av dimensjoner. Samme med spillere som er henta inn.


                KimFL

                Kommentar

                • erlando
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 858

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av larsfn
                  - Salget av Koren og Mifsud var kanskje nødvendig økonomisk, så lar den gå.
                  - Salget av Wehrmann og Stefanutto derimot(og T.Olsen). De var jo knallgode begge to!!
                  - La Bjarmann gå til LYN!! HALLOOO.
                  - Ansettelse av Johnsen/Grodås som trenere.

                  Selv er jeg positiv til Rekdal. La han komme!!
                  Vi trenger en ny trener, og ikke minst en kaptein som tar ansvar og bør for drakta. Der er ikke Kippe rette mann!! Og vi trenger noen friske pust på spillersiden, som kan skape litt kreativitet.
                  For å være helt ærlig - her var det mye rare/feilaktige påstander.

                  -Klubben fikk ikke ei krone for Koren og Mifsud; de gikk på bosman. Man gamblet på at man ville vinne serien det året med de på laget, i stedet for å selge dem midt i sesongen. Man gamblet og tapte.

                  -Salget av Wehrman kom som en konsekvens av at daværende hovedtrener mente han var overflødig. Samme trener som mente at vrakgods fra lag som rykker ned var nyttige tilvekster til stallen.

                  -Stefanutto, på samme måte som herrene i pkt 1, fikk vi ikke ei krone for. Ble skremt vekk av at daværende trener heller ville satse på en kneskadet gammel favoritt.

                  -Hvilken stilling skulle Bjarmann bekledt i LSK på det tidspunktet han ble sportsdirektør i Lyn?

                  -Å ansette Grodås som keepertrener var en genistrek. Å ansette Johnsen som spillerutvikler var positivt. Å bruke de som midlertidige trenere da man sparket daværende hovedtrener var fornuftig og helt ok. Å ha Johnsen som trener ut sesongen er meget mulig i overkant dristig, men det kan hende andre løsninger ikke var tilgjengelige da avgjørelsen ble tatt.

                  -Det er svært få som ofrer kroppen sin mer for fugla enn Kippe - ikke kom å si at han ikke blør for drakta. At han ikke er den mest ideelle kapteinstypen er en annen diskusjon, selv om jeg personlig har sansen for spillere som "leads by example" fremfor de som leder ved å kjefe og smelle.
                  Ja til pause i pausen!

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Det åndssvake apropos Koren var jo at forskjellen på det han ville ha og det klubben til slutt tilbød, til slutt ikke var mer enn en halv million i årslønn og sikkert litt ekstra i sign-on.

                    Samlet ville fire nye år med Koren kanskje kostet oss 3 millioner mer enn klubben ville tilby. Jeg bare nevner det...
                    Istedet brukte vi hvor mange millioner på Brenne og Bjørkøy?

                    Når det gjelder topic her så er det vel egentlig ett fett hvem som kommer, bare han redder oss fra nedrykk. Om han heter Rekdal, Drillo eller George W. Bush er ett fett. Jeg tror ikke Johnsen og Grodås har det som trengs.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av erlando
                      -Stefanutto, på samme måte som herrene i pkt 1, fikk vi ikke ei krone for. Ble skremt vekk av at daværende trener heller ville satse på en kneskadet gammel favoritt.
                      Det hører vel et par ting til med i denne historien.
                      Shane sa nei til LSKs nye kontraktsforslag, som visstnok lå på bordet. I manges øyne tok han ikke sjansen på å kjempe om plassen med Marius J. Litt feigt..?
                      Han var i forhandlinger med Fredrikstad , og håpet på å bli gjenforenet med Kasey. Men FFK vil til slutt ikke ha ham.
                      Ryktene sier at Shane da skal ha tatt kontakt med Åråsen og meddelt at han godtok LSKs forslag til avtale likevel. Da var det for sent.....
                      Dermed endte han opp i Liin.

                      Arrester meg om mine kilder/rykter er feilaktige. Uansett viser dette at spillersalg/kjøp ofte handler om mer enn et ja/nei. Man går ofte mange runder og flere ting spiller inn underveis i prosessen.

                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Det hører vel et par ting til med i denne historien.
                        Shane sa nei til LSKs nye kontraktsforslag, som visstnok lå på bordet. I manges øyne tok han ikke sjansen på å kjempe om plassen med Marius J. Litt feigt..?
                        Han var i forhandlinger med Fredrikstad , og håpet på å bli gjenforenet med Kasey. Men FFK vil til slutt ikke ha ham.
                        Ryktene sier at Shane da skal ha tatt kontakt med Åråsen og meddelt at han godtok LSKs forslag til avtale likevel. Da var det for sent.....
                        Dermed endte han opp i Liin.

                        Arrester meg om mine kilder/rykter er feilaktige. Uansett viser dette at spillersalg/kjøp ofte handler om mer enn et ja/nei. Man går ofte mange runder og flere ting spiller inn underveis i prosessen.

                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)
                        Jeg har hørt det samme. Det eneste jeg mener ikke stemmer er at jeg mener å huske at han på det nærmeste var klar for FFK, men valgte Lyn i stedet da de kom på banen fordi da ville han slippe å flytte.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Det hører vel et par ting til med i denne historien.
                          Shane sa nei til LSKs nye kontraktsforslag, som visstnok lå på bordet. I manges øyne tok han ikke sjansen på å kjempe om plassen med Marius J. Litt feigt..?
                          Han var i forhandlinger med Fredrikstad , og håpet på å bli gjenforenet med Kasey. Men FFK vil til slutt ikke ha ham.
                          Ryktene sier at Shane da skal ha tatt kontakt med Åråsen og meddelt at han godtok LSKs forslag til avtale likevel. Da var det for sent.....
                          Dermed endte han opp i Liin.

                          Arrester meg om mine kilder/rykter er feilaktige. Uansett viser dette at spillersalg/kjøp ofte handler om mer enn et ja/nei. Man går ofte mange runder og flere ting spiller inn underveis i prosessen.

                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)
                          Vel. Min kilde fortalte meg at det var nettopp det at han ikke tålte konkurransen med MJ som var grunnen til at han takket ja til Lyn. Denne kilden heter for øvrig Tom Nordlie.

                          ...Når det er sagt er det mye som kommer fra den mannens munn som ikke er til å stole på.
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Shane sa nei til LSKs nye kontraktsforslag, som visstnok lå på bordet. I manges øyne tok han ikke sjansen på å kjempe om plassen med Marius J. Litt feigt..?
                            Når treneren man har er viden kjent for å ha sine klare favoritter med fast plass på laget og klubben henter inn en av disse tidligere heltene for 6 millioner (?), da vil jeg heller si at du er temmelig modig dersom du skriver under på den stiplede linja.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7054

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Arrester meg om mine kilder/rykter er feilaktige. Uansett viser dette at spillersalg/kjøp ofte handler om mer enn et ja/nei. Man går ofte mange runder og flere ting spiller inn underveis i prosessen.
                              Jeg kjenner jo Shane, og har prata mye med ham om kontraktssagaen hans. Skal ikke si så altfor mye, men jeg kan i hvert fall røpe at han mener LSK trenerte kontraktsspørsmålet til etter at Johnsen hadde blitt signert.

                              Shane gav signaler om at han ønsket å få kontraktsspørsmålet ut av verden så tidlig som i mars måned, men fikk ikke noe på bordet før etter at Johnsen var signert (i tillegg var tilbudet relativt dårlig)

                              Så jeg kan godt skjønne Shanes egen konklusjon; at klubben ikke vile ha ham med videre. Det var aldri aktuelt for ham å signere på LSKs kontraktstilbud.

                              (Dette er altså basert på det Shane selv har fortalt meg, og jeg kan ikke se for meg at han ville sitte og ljuge meg opp i ansiktet.)

                              Kilder jeg har andre steder (ikke Shane) forteller forresten at han har X mill i året der, pluss bonuser, og er klubbens høyest lønnede spiller. At han takket ja til dem i desperasjon kan jeg vanskelig tenke meg.

                              Utfra det jeg selv vet, mener jeg altså at dine opplysninger - i hvert fall påstanden om at Shane skal ha takket ja LSK etter at det var for sent å gjøre det - er gale. LSK trenerte kontraktsforslaget i fire måneder, og kom med et dårlig tilbud - etter at Johnsen var i havn. Trekk dine egne konklusjoner...
                              Last edited by trigz; 15.07.2008, 15:13. Begrunnelse: litt ufint å oute lønna til andre folk...
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #75
                                Stemmer nok dette. Shane har ca 1.5 mill i året i Lyn i følge en oversikt i dagbladet, antagelig nær det dobbelte av hva LSK tilbudte.

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Utfra det jeg selv vet, mener jeg altså at dine opplysninger - i hvert fall påstanden om at Shane skal ha takket ja LSK etter at det var for sent å gjøre det - er gale. LSK trenerte kontraktsforslaget i fire måneder, og kom med et dårlig tilbud - etter at Johnsen var i havn. Trekk dine egne konklusjoner...

                                  Takk for mye bra info.
                                  Alle slike saker har vel minst like mange "sannheter" som den har parter..
                                  Uansett er Shane dessverre historie i LSK nå, og livet må gå videre

                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • kinstad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2007
                                    • 406

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av erlando

                                    Jeg så (og ser fortsatt) en god del Lørenskog-kamper, og det eneste Holmen kunne på tidspunktet han ble solgt var å springe jævlig fort og ta saltoinnkast. Han hadde absurd dårlig teknikk og jeg er ikke fullstendig overbevist om at han faktisk forsto offsidereglen.

                                    Lyn har hatt tid og anledning til å la ham få bygge seg opp et minimum av teknikk, og spilleforståelse via førstelagsfotball - noe de begynner å få igjen for nå.
                                    Og det på andrelaget til lyn, han har ikke spilt allverden i TL før denne sesongen. Hvor ligger lyn nå?

                                    LSK lå da hverfall bedre ann enn lyn og hadde vel mer tid og anledning enn de men som vi er et levende bevis på er det ikke mulig å kjøpe seg til gull i norsk fotball lenger, slikt MÅ bygges opp over tid.
                                    ________
                                    -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #78
                                      Jeg er veldig usikker på om Rekdal er rett mann for klubben eller ikke. Jeg har hele tiden ment at grunnen til at vi spiller ræva og ligger der vi ligger på tabellen ene og alene ikke skyldes treneren.

                                      Derfor håper jeg at det snart skjer noen grep med tanke på stallen, årevis tjeneste for klubben eller et hett navn er ingen unnskylding for å ikke yte maks hver eneste kamp. Da bør det være rett ut døra med ett hardt tupp i ræva og kroken på døra. Innsatsen til de elleve på banen er faktisk det som gir resultater, men det er klart at treneren er en viktig faktor når det kommer til mange andre sider som det taktiske, laguttak, motivasjon etc.

                                      Det er derfor jeg ikke helt blir enig med meg selv. Jeg har ingen problemer med å se at Rekdal er kynisk nok til jobben med tanke på laguttak, stille krav og forventninger og ikke minst disiplin i spillergruppa. På det punktet mener jeg han har mer enn det som skal til. Men når det kommer til den andre siden av Rekdals kapasitet som trenger, så føler jeg han langt på vei kommer altfor kort. Han har strengt tatt ikke bevist stort her (min mening) i de andre klubbene han har hatt hovedansvaret. Begrunnelsen er stort sett som andre allerede har grunngitt, som spillerkjøp, hvilke spillere han disponerte og at gullet han tok med Søpla ble tatt med tidenes laveste poeng til en seriemester, så den biten lar jeg ligge.

                                      Til de som tror at en ny trener vil endre alt og at vi brått begynner tidenes poengsanking i Tippeligaen tror jeg mange vil bli skuffet. Å bytte motor i en sliten bil medfører ikke at dekk, dempere og andre vitale deler på en bil healer seg selv. Det blir som med strutsen som tror at dersom den stikker hodet ned i jorda så forsvinner alle problemene og alt går i orden av seg selv.

                                      Vi kommer til å slite som juling resten av sesongen enten treneren heter Berg, Rekdal eller Johnsen til etternavn. Problemene er nok mye større enn som så.

                                      Når det er sagt så håper jeg på Steinar Nilsen, han har bevist adskillig mer enn det Rekdal har, samtidig som han har en del av de egenskapene som jeg mener skal til for å få klubben på rett spor igjen. Jeg utelukker selvsagt ikke at Rekdal kan berge klubben fra nedrykk, men i mine øyne er han langt fra den eneste, og ihvertfall ikke den eneste.
                                      Last edited by holmiz; 15.07.2008, 17:08. Begrunnelse: skriveleif og presisering
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                                        Jeg tror ikke Johnsen og Grodås har det som trengs.
                                        Enig. Så vidt jeg vet er det relativt vanlig at trenerskifter på kort sikt (særlig fra 2 til og med 5 kamp), gir en positiv effekt i form av det stadig mer ukjente fenomenet POENG. I vårt tilfelle har formkurven i stedet dalt til et nytt og ukjent nivå. Samtidig påstår gutta at de koser seg på trening og at stemningen er på topp. kombinasjonen god stemning og null poeng (i rettferdighetens navn 3 poeng), burde skremme vannet av noen og enhver.

                                        Langt mer bekymringsfullt enn det noe uvanlige fraværet av kortsiktig poengmessig opptur, er imidlertid den etter hvert oppsiktsvekkende lange lista over merkverdige, til tider uforståelige taktiske disposisjoner som de nye trenerne har foretatt seg. Jeg skal la være å lage en liste over de mest graverende, men husker at Bjørn "Bummen" Johansen i en av de første kampene til duoen Johnsen/Grodås brukte store deler av andre omgang til å kommentere alle de rare disposisjonene. BennyLem har tidligere startet en tråd med eksempler på merkelige valg. Her er det bare å fylle ut, nye eksempler for hver kamp.

                                        Johnsen har tidligere trent Follo uten videre fremgang eller stjerner i margen, og jeg lurer på om han flyter litt vel mye på sin tidligere spillerkarriere i Chelsea. Egentlig litt rart med tanke på at Chelsea på hans tid var en middelmådighet i Premier league og at den godeste Erland, i motsetning til et stort antall andre nordmenn på denne tiden, stort sett satt på benken. (han spilte på den tiden da omtrent annenhver klubb i Premier league hadde en nordmann med suksess, og i en tidsperiode der eksport av fotballspillere et gitt år i følge DN var Norges tredje, muligens 4 største netto eksportartikkel (Olje og gass, fisk, fotballspillere). Som spiller husker jeg ham først og fremst for en susende takling på Ian Wright i en av sine sjeldne opptredener på landslaget, og for at han som innbytter skaffet Chelses et avgjørende straffespark i en cupfinale.

                                        Når det gjelder Grodås, er jeg overbevist om at han er en særdeles dyktig keepertrener. Om han er rett mann til å berge plassen i eliteserien, stiller jeg meg imidlertid mer tvilende til. Selv har jeg hatt gleden av å ha ham som gymlærer, men sammenlignet med de timene der, var slåball i gata preget av tysk jerndisiplin.

                                        Jeg tror dessverre at tiden er (over)moden til å få inn en ny trener. Om mannen heter Rekdal eller Berg, blir det samme for meg. Men noe må skje, og det raskt.

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Stemmer nok dette. Shane har ca 1.5 mill i året i Lyn i følge en oversikt i dagbladet, antagelig nær det dobbelte av hva LSK tilbudte.
                                        I følge Dagbladet er tallet 2. Regner med at tallet er alminnelig inntekt, og at den reelle inntekten dermed er noe høyere.



                                        Apropos tidligere innlegg i tråden om tidligere tabber:
                                        I dagens Aftenposten er Kasey Wehrman med på årets lag hittil. I følge Nettavisen var han BB i kampen på søndag, og VG har han med på rundens lag. VG skriver i den forbindelse at han har vært BB i 3 av av FFKs 4 siste kamper. Tidenes tabbe.

                                        En annen stor tabbe var å ikke satse tidligere og mer helhjertet på å beholde Koren. Muligens klok av skade, ble det senere satset mer enn helhjertet på å forlenge kontrakta til Kiko.
                                        Last edited by vollafugl; 16.07.2008, 07:21. Begrunnelse: Liten endring

                                        Kommentar

                                        • kinstad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2007
                                          • 406

                                          #80
                                          Et trollbindende ord.

                                          Rekdal sier garanti, og med det seiler han opp som kandidat nummer en til å føre LSK vidre, men fasit er at han for kort tid siden ikke var med på lista over trenere vi kunne tenke oss å ha etter Nordlie.

                                          PS: Ja da tidene har forandret seg etter Nordlie bla...bla...bla, noen som virkelig trodde at alt skulle ordne seg så lenge vi bytta trener?

                                          PSPS: Den spillertroppen besitter mer fotballkunnskap enn en mannsalder, og burde uansett slått noen av de lagene de ikke greide. På tide å nullstille seg etter Nordlie nå vel.
                                          ________
                                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎