Nyheter November 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stabellmaster
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2008
    • 112

    Lsk ble inne km mestere idag. dem slo Skedsmo 4-1. Det var Andre laget dems som gikk til topp. 1-laget røk ut mot skedsmo 2 i første runde etter sluttspillet.

    Torje Sletli, Christian Appel, og to ganger Robin Karlsen sto for målele.
    Robin Karlsen ble finalens spiller.

    På laget:
    Sondre Grodås-91
    Robin Karlsen-91
    Robin Sætehaug-90
    Appel-90
    Torje Sletli-92

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      moldefk.no

      Nickolas Trygve Sparby, Lillestrøm, en unggutt som ikke har fått allverdens tillitt i LSK og som vi ønsker å stifte litt nærmere bekjentskap med.

      ... trener med Molde hele uka.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Bergens Tidende (100% Fotball)

        I tenkeboksen

        Av: Are Bye
        Publisert: 24.11.2008 kl. 15:35

        Simen Brenne har hatt samtaler med Dag-Eilev Fagermo om en Odd-overgang.


        TIL ODD? Simen Brenne er ønsket i Skien. ( Foto: Thomas Andersen , Digitalsport )

        - Det er ikke så fryktelig mye nytt egentlig. Lillestrøm har godtatt et bud på meg, og nå er det opp til meg å avgjøre om Odd er interessant, sier Simen Brenne til Aftenposten.no
        Han forlot FFK etter cupgullet i 2006. Året etter ble han igjen cupmester med LSK, men årets sesong ble blytung for Selbak-gutten. Fra å ha vært en del av landslagstroppen i flere kamper ble det nedrykksstrid og benketilværelse.
        Nå har Lillestrøm-spilleren har gått i tenkeboksen – uten å ha besøkt Skien.
        - Jeg har ikke vært der, nei. Men det kan bli aktuelt å ta en tur dit, sier Brenne.
        - Har du pratet med Fagermo?
        - Ja, det har jeg gjort. Vi har hatt noen samtaler, forklarer Brenne.

        Ikke pratet med Berg
        Han sier det er vanskelig å ta stilling til om det godtatte budet er et tillitsbrudd fra LSK, eller en mulighet for å bli en del av et nytt miljø. Eller noe midt i mellom.
        - Jeg tar Lillestrøms avgjørelse til etterretning. Jeg har jo kontrakt med klubben, og jeg kan velge å si nei til Odd. Men hva det eventuelt vil gjøre med min status her i klubben har jeg ikke tenkt så mye på.
        - Har du snakket med Henning Berg etter at tilbudet ble godtatt?
        - Nei, det har ikke skjedd stort nå i helgen. Og nå er det snart ferietid. Men jeg skal ta en prat med trenerne snart – jeg har ikke dårlig tid, sier Simen Brenne.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Fredriksstad Blad

          FFK takket nei til å kjøpe Brenne

          Geir Bakken

          - Vi skal forsterke og spisse spillerstallen. Tippeligaslitere er uaktuelle.

          Slik forklarer FFKs sportsdirektør Tor Kristian Karlsen hvorfor FFK har sagt nei til å kjøpe Simen Brenne samt andre Lillestrøm- og tippeligaspillere konkurrentene vil kvitte seg med. Brenne ser ut til å havne i Odd.

          - Det er ikke noe poeng for oss å hente en spiller til posisjonen Ardian Gashi har storspilt i denne sesongen, sier Karlsen.

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Nybergsund kan hente spillere fra LSK


            KLAR FOR TURNERING: Torgeir Bjarmann fortsetter også det uformelle samarbeidet med Nybergsund i sin nye jobb i Lillestrøm.
            HAMAR: Linken til Bjarmann blir med på lasset fra Lyn til Lillestrøm.





            Nybergsund samarbeidet godt med Lyn da Torgeir Bjarmann var sportsdirektør der. Nå er han sportslig administrativ leder i Lillestrøm.
            Dermed kan Nybergsund hente spillere som faller mellom to stoler på Åråsen
            Torgeir Bjarmann har lenge hatt god kontakt med Nybergsunds Svein Skarpmo og Ola Brenden. Da han var sportsdirektør i Lyn, høstet bekjentskapet frukter i form av utlån av Kim André Madsen og Bjarne Kortgaard Ingebretsen.
            Madsen ble kalt tilbake grunnet skader på flere av Lyns midtstoppere. Ingebretsen spilte hele sesongen, og det ser nå positivt ut med tanke på at han fortsetter i Sundet også neste sesong. Klubbene eier også Kim Ojo sammen.
            Uformelt samarbeid

            Torgeir Bjarmann ble med trener Henning Berg til gamleklubben Lillestrøm. Med på lasset, er den gode linken til Sundet.
            - Det dreier seg om et uformelt samarbeid. Ingen av klubbene har skrevet under på noen avtale, så det vil ikke koste noe. Men Lillestrøm vil samarbeide med Nybergsund på lik linje som Lyn gjorde, sier Bjarmann til HA-sporten.
            Det kan bety at dersom Sundet trenger spillere, kan det bli aktuelt å låne/hente fra Åråsen.
            - I første rekke handler det om spillere som faller mellom to stoler. Her, som i Lyn, er det A-lag i Tippeligaen og rekruttlag i 2. divisjon. Vi vil gjerne dra veksler på at Nybergsund er i divisjonen imellom, spesielt i forhold til matching av spillere. Begge klubber kan kanskje dra nytte av dette, sier Bjarmann.
            - Betyr det at det er spillere i Nybergsund som kan være aktuelle for Lillestrøm?
            - Ikke pr. dags dato. Men de har noen gode spillere, hvor vi følger med på utviklingen.
            - Hvem da?
            - Det kan jeg ikke si noe om. Da kommer HamKam og tar dem med en gang, humrer Bjarmann.
            - Skal være kaptein

            Også i år blir den tidligere LSK-spilleren å se i kjendiskampen i romjula.
            - Jeg har bare ett krav jeg stiller overfor Skarpmo`n. Det er at jeg får være kaptein som vanlig, gliser den gamle stopperkjempen.
            - Det bør nok være mulig å innfri det kravet, svarer Ola Brenden.
            Han forteller at han ofte snakker med Bjarmann, og at samarbeidet er godt å ha for Nybergsund.
            - Det betyr at vi har en god link, mot et marked med gode spillere. Det handler også om å snakke fotball, sier Brenden, som tar ferie til helgen. Laget har hatt fri noen dager allerede, men Brenden har brukt litt tid på å sondere spillermarkedet.




            Usikker om denne fortjener en plass i nyhetstråden.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Telemarksavisa

              Neste mann inn kan være Simen Brenne. Odd har fått godkjent sitt bud hos Lillestrøm, og skal nå være i kontraktsforhandlinger med Brenne.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no

                Sesongkort 2009 - fornyelsesbrev kommet i retur
                Har du ikke fått tilbud om fornyelse av sesongkort? Svaret kan finnes her.

                LSK har de siste ukene sendt ut brev til sesongkortinnehaverne i 2008 med tilbud om fornyelse i 2009. Finner du ditt navn på lista under, betyr det at vi har fått brevet vi har sendt til deg i retur. I tilfelle ber vi deg hente ditt brev i LSK-administrasjonen på Åråsen.
                Se navneliste her:

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  Marius Johnsen nekter å la seg sykemelde i frykt for å bli sagt opp i Lillestrøm.

                  TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • hoyt
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 2850

                    Niso-leder Silje Vaadal mener Lillestrøm heller må skrive kortere kontrakter, hvis de ikke vil ta risiko med spillerne sine

                    TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                    - Nosa

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      LSK-leder Per Mathisen forstår Marius Johnsen og lover langt på vei venstrebacken tillit også i 2009.

                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        Norsk Toppfotball etterlyser tydeligere og samstemte regler og praksis for når skadde spillere kan sies opp.

                        TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Rb.no

                          CIISE for Somalia


                          BORT FRA KULDEN: Ciise Abshir slipper norsk kulde når han skal spille for Somalia i en afrikansk turnering. Aller helst vil han gjøre det så bra at han kan få en karriere i LSK.
                          CIISE for Somalia

                          Håper landslagsspill gir fornyet tillit i LSK
                          ÅRÅSEN:
                          LSKs somalier Ciise Abshir (22) håper at landslagssjansen han nå får med moderlandet også kan åpne noen porter for ham på Åråsen.


                          Den blide afrikanske gutten er nettopp uttatt i landslagstroppen til CECAFA-turneringen for Sentral og Øst-Afrika. Kampene spilles i Uganda 31. desember til 13. januar.
                          – Jeg gleder meg voldsomt. Dette er en prestisjeturnering, og den eldste i Afrika, sier Ciise.
                          Hovedproblemet for Somalia de siste årene, er at spillerne ikke kan møtes på hjemmebane, og at man knapt nok har hatt et landslag de siste årene.
                          – Om jeg noen gang kan reise hjem igjen, er jeg ikke sikker på. Det ser ikke ut til å bli slutt på krigen. Mens vi trenger fredsmeklere, går isteden alle rundt med våpen og skaper utrygghet. Idretten fungerer ikke. Det finnes heller ingen serier i fotball for tida.
                          Landslaget skal ha treningsleir i Djibouti før kampene begynner.
                          – Vi må forberede oss godt. Rwanda, Uganda, Tanzania og Sudan er blant motstanderne vi kan møte.
                          Lykketreff

                          Ciise kom seg ut av Somalia midt i kuleregnet. Onkelen hans, som var reist til USA, hjalp ham med flybillett til Norge. I fjor fikk han oppholdstillatelse og norsk pass.
                          – Det var et lykketreff å komme til LSK. Jeg elsker klubben, supporterne og byen.
                          Men han er ikke sikker på om han får fortsette på Åråsen kommende sesong. Kontrakten hans løper ut i 2009.
                          – Jeg har snakket med Torgeir Bjarmann. Jeg vet det er hard konkurranse om plassene som spiss. Jeg har mer en noe annet lyst til å vise at jeg er god nok.
                          Denne sesongen ødela skader for ham. Han er heller ikke glad for at han ble brukt som ving.
                          – Det er spiss jeg er. Jeg har aldri spilt på venstrekanten før. Når jeg så brakk ankelen, fikk jeg aldri vist meg ordentlig fram. Jeg kom tilbake, ble byttet inn mot Åsane og scoret to mål. Treneren lurte på hvorfor jeg ikke scoret tre... Det hadde jeg kanskje gjort om jeg spilte hele kampen.
                          Cisse er klar på at han må spille på høyet mulig nivå.
                          – Jeg kan ikke fortsette i 2. divisjon. Må jeg dra fra LSK, så må jeg. Men jeg vil aller helst være her.
                          Vil ha utdannelse

                          Ciise er en av mange utlendinger som har vært i LSK de siste 20 årene. Han er en av få det er mulig å ringe til og snakke norsk med på telefonen.
                          – Gunnar Falkum er "my old man". Han har lært meg mye. Jeg går også på norskkurs to ganger i uka, og har hatt 300 timer til nå.
                          – Hva har du tenkt å gjøre ved siden av å spille fotball?
                          – Akkurat nå tenker jeg bare å spille på et høyest mulig nivå. Men jeg vil begynne på universitetet og skaffe meg en god utdannelse etter hvert.
                          Han håper turneringen i Uganda kan være et springbrett til en profesjonell karriere ute, om han en gang må forlate LSK.
                          – Det er mange agenter til stede på denne turneringen, som også blir vist på tv. Lykkes jeg, kan det hende klubber blir interessert, sier Ciise Abshir.



                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            TV2 Sport

                            - Best på dårlig personalpolitikk

                            NISO-leder Silje Vaadal med kraftsalve mot Lillestrøm-ledelsen

                            NISO-leder Silje Vaadal reagerer på Lillestrøm-ledelsens behandling av egne spillere, og retter følgende kraftsalve mot klubben:
                            - Det er ett område Lillestrøm har vært en ener på i år og det er dårlig personalpolitikk. Det er ingen andre klubber i Tippeligaen vi har fått flere henvendelser fra enn Lillestrøm, sier Vaadal til TV 2 Sporten.

                            I Lillestrøm-leiren innrømmer man at det kunne vært bedre stelt.
                            - Jeg registrerer jo at Silje misfornøyd med oss på personalbehandling og jeg forstår at vi sikkert kunne vært flinkere og bedre på det. Vi ønsker absolutt å utvikle oss positivt der også, men jeg synes jo ikke vi er den verste plassen å være heller. Spillerne ønsker i alle fall å være her, sier LSK-leder Per Mathisen.

                            - Forstår Johnsen
                            Vaadal mener Lillestrøm ved å presse spillere som Markus Kiesenebner og Pål Strand ut av klubben, har skapt usikkerhet.
                            - Lillestrøm har gjennom å presse folk ut fra klubben skapt usikkerhet, og det har også fortsterkt seg gjennom måten de har kommunisert på internt og eksternt i media, sier Vaadal.
                            Per Mathisen forstår også at Johnsen blir usikker.
                            - Jeg har forståelse for at Marius Johnsen er litt usikker og tenker på sin sak, men vi har ikke antydet noe overfor Marius Johnsen som har med oppsigelse å gjøre, sier han.
                            - Han hadde ingenting å frykte i forhold til å lide samme skjebne som sin lagkamerat?
                            - Det vi ønsker er å få ham tilbake på banen. Det setter vi alle ressurser inn på å få til og det tror jeg vi skal få til. Jeg håper Marius skal bidra på banen i 2009 for Lillestrøm, sier Mathisen.

                            Håper det snur med Bjarmann og Berg
                            NISO-lederen håper det at Henning Berg og Torgeir Bjarmann nå kommer inn i klubben vil være med på å snu den negative trenden.
                            - Vi håper jo og tror at situasjon i Lillestrøm kommer til å forandre seg. Nå kommer det nye krefter inn med både Henning og Torgeir, som vi vet at spillere i andre klubber har hatt gode erfaringer med, sier hun.
                            - Ja, det er klart. Vi gjør hele tiden evalueringer og vurderinger i forhold til ting, og gjør noen grep. Vi ønsker jo åpenhet og dialog med alle som er involvert i Lillestrøm, sier Mathisen.
                            - Er det legitimt å sparke en spiller som har vært sykemeldt i over tolv måneder?
                            - Det er mange forhold som spiller inn. Det er umulig å si at alt er legitimt i alle saker, det vil være forskjellig fra sak til sak, sier han.

                            - Prinsipiell debatt
                            NISO-lederen er imidlertid soleklar på at arbeidsavtalene ikke kan sies opp etter 12 måneders sykefravær.
                            - Vi mener at kontraktene som inngås er midlertidige arbeidsavtaler som skal utløpe den dagen kontrakten utløper, sier Vaadal.
                            Per Mathisen vil likevel få klarhet i hvor landet ligger.
                            - Vi mener det burde blitt en prinsipiell debatt på hvordan ansvaret er og hvordan fotballen skal forholde seg i forhold til de lover og regler som gjelder i arbeidslivet. Det er det vi først og fremst ønsker, sier han.
                            - Det ville vært naturlig at NFF og Norsk Toppfotball tok tak i saken og kjørte den videre og at vi fikk en dialog med alle parter gjennom den, sier Mathisen.

                            TV-intervju med Silje Vaadal her:

                            TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              Bergens Tidende (100% Fotball)

                              - Trenger en dom


                              VIL IKKE SYKMELDE SEG: Marius Johnsen. ( Foto: Tomas Rolland - Digitalsport )

                              Av: Are Bye
                              Publisert: 27.11.2008 kl. 17:34

                              LSKs Frank Grønlund vil ha et klarere regelverk for langtidsskadde spillere.


                              Foto: Digitalsport

                              Langtidsskadde Markus Kiesenebner er nær en sluttpakke som gjør at han er ferdig i Lillestrøm før kontraktstidens utløp. Marius Johnsen meddelte i går at han ikke vil skrive under på papirer som forlenger hans status som sykemeldt utover 12 måneder – i frykt for at LSK vil skvise ham ut for å spare lønnsutgifter.

                              Daglig leder på Åråsen, Frank Grønlund, sier Marius Johnsen ikke har noe å frykte – men medgir at regelverket for sykemeldinger og kontrakter i toppidretten er komplisert.

                              - Det er mange områder som må klarlegges – både for vår del og for aktuelle spillere som har langvarige skadeopphold. Vi har tatt opp dette i mange instanser, men det er fremdeles nytt med profesjonell idrett i Norge. Regelverket henger ikke med, sier Grønlund.

                              Høye lønninger
                              Han sier tilfellet Marius Johnsen aldri var dramatisk.

                              - Marius fikk med seg hva som skjedde med Markus, og så vel hvor dette kunne bære. Men han jobber for å bli frisk, og kan komme tilbake. Han har jo spilt 2. lagskamper i høst, og vært innom førstelaget, sier Grønlund.

                              Han mener det er problematisk at sykemeldinger i idretten i stor grad er skjønnsstyrte.

                              - Det er litt usikkert hvor lista ligger i forhold til sykemelding. Trygdeloven og trygdekassa tar over etter 14 dager, og etter et år slutter sykepengene å komme. Da må man se på situasjonen på nytt. I fotballsammenheng har det hendt at ikke-profilerte spillere da avslutter forholdet til klubben. Men når det er snakk om høye lønninger og lange kontrakter blir det vanskeligere. Og hva er jobb for en fotballspiller? Er det når han kan trene, eller når han spiller kamper. Kontrakter kan også tolkes ulikt når situasjonen plutselig endrer seg, sier Grønlund.

                              Fotballen kvier seg
                              Han er krystallklar på at en rettskraftig dom ville forenklet hverdagen i toppfotballen.

                              - Før eller siden må en sak kjøres for retten – er en femårskontrakt fem år med full lønn uansett skade? En rettsak vil belyse slikt. Hele fotball-Norge vil ha dette belyst, og med en rettskraftig dom får vi noe å forholde oss til. Men alle i fotballen kvier seg for å kjøre saken fullt ut, sier Grønlund.

                              Han sier Lillestrøm har spilt inn dette for Norsk toppfotball, og tonen der er at man med fordel kunne hatt noe konkret å gå ut i fra slik at alle vet hva de skal forholde seg til.

                              - Hvordan skilles det mellom yrkesskade og slitasje i idretten? En dame som jobber med pc hver dag kan få musearm, og det gir ingen erstatning på grunn av langvarig slitasje – men får den samme dama pc’en i hodet er det en erstatningssak. I fotballen er det ikke så klart, og derfor må noen provosere litt, sier Grønlund.

                              Må være kyniske
                              Lillestrøm-sjefen forklarer at dersom LSK hadde vært Manchester United kunne man i større grad hatt råd til å ha skadde spillere over lang tid.

                              - Men her i klubben må vi spare på alt. I tilfellet Markus Kisenebner var vi egentlig forberedt på å kjøre en sak, men nå ser det ut som vi finner en sluttpakkeløsning allikevel. Men spillerne liker jo ikke dette her, og det skjønner jeg. De er redde for å havne på bar bakke, men vi i ledelsen skal jo drive dette her. En spiller som er skadet koster klubben mye penger, og han holder også en annen spiller ute av troppen. Så kynisk må vi se på det, sier Grønlund.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                lsk.no

                                Markus Kiesenebner avslutter kontrakten med LSK

                                Markus Kiesenebner og LSK har i dag kommet til enighet om å avslutte arbeidsforholdet i klubben:

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Brenne-ja til Odd:



                                  Står ikke så mye foreløpig, så bare linker.

                                  Kommentar

                                  • brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 595

                                    FORLATER LSK: Simen Brenne blir Odd-spiller. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                    Brenne-ja til Odd

                                    ÅRÅSEN:
                                    Simen Brenne har takket ja til kontraktstilbudet fra Odd.
                                    Av Morten Svesengen
                                    Publisert 28.11.2008 - 15:47 Oppdatert 28.11.2008 - 16:14

                                    Ingen av partene vil foreløpig bekrefte det, men RB-sporten vet at Simen Brenne fredag ettermiddag takket ja til tilbudet fra Odd. Sannsynligvis vil 27-åringen bli presentert på en pressekonferanse i Skien lørdag.
                                    Torsdag var Brenne i Skien for å se på forholdene. Samtidig ble han presentert et kontraktstilbud som han brukte rundt et døgn på å vurdere. Da RB-sporten snakket med Brenne fredag formiddag var han fortsatt i tenke-prosessen.

                                    Snakket med Henning
                                    – Jeg stresser ikke, men nå har jeg noe konkret å forholde meg til, og jeg vil bestemme meg ganske raskt, sa Brenne.
                                    Noen timer senere hadde han tenkt ferdig, og har etter det Romerikes Blad har grunn til å tro har han bestemt seg for å fortsette karrieren i Odd.
                                    Brenne snakket med LSK-trener Henning Berg før han tok avgjørelsen om å bli Odd-spiller.
                                    – Under samtalen med Henning fikk jeg inntrykk av at jeg vil stille på lik linje med alle de andre dersom jeg bestemmer meg for å bli i LSK. Det er ikke det som vil avgjøre, sa Brenne fredag formiddag.
                                    Enig om overgangssum
                                    Nå blir det ingen problemstilling siden Brenne neste sesong vil spille på Odd stadion i hvitt og svart. Samme sted spilte han for øvrig sin aller første seriekamp for LSK i 2007 (LSK vant 1-0).
                                    Brenne spilte 43 seriekamper (5 mål), 4 europacup-kamper (1 mål) og 7 cupkamper (3 mål) på sine to sesonger på Åråsen. Han ble cupmester i 2007.
                                    LSK og Odd ble allerede i forrige uke enige om en overgangssum som trolig ligger mellom 4 og 5 millioner kroner.

                                    Kommentar

                                    • morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

                                      Bergdølmo netthetset av LSK-supportere

                                      ... og styremedlem var med i Facebook-gruppa

                                      (VG Nett) Lillestrøms assistenttrener André Bergdølmo (37) bryr seg lite om den grove sjikanen mot ham fra LSK-supportere på nettet.

                                      [FONT=Arial,Helvetica]GROV HETS: Her er et av bildene som er lastet opp på Facebook-gruppa. Foto: Faksimile Facebook
                                      [/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:

                                      Lillestrøm / RSS

                                      [/FONT]

                                      --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
                                      -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
                                      [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

                                      Scoringsvarsel på din mobil!

                                      Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                                      [/FONT]
                                      [FONT=sans-serif]Hva mener du?

                                      Forstår du supporterne som er sinte på Bergdølmo?
                                      • [FONT=arial, helvetica]Nei[/FONT]
                                      • [FONT=arial, helvetica]Ja[/FONT]

                                      [FONT=arial, helvetica, sans-serif][se resultat][/FONT]
                                      [/FONT]


                                      Gruppa på nettsamfunnet Facebook hadde fredag ettermiddag 202 medlemmer og billed- og språkbruken var veldig grov. Blant annet ble han sammenlignet med Hitler og et opplastet bilde var merket med «dø dø dø».

                                      - Når du ser alderen på de som er medlemmer, så tar jeg det som det er. Mange av dem var knapt født i 1997, sier André Bergdølmo til VG Nett.

                                      Bryr seg om Kanarifansen

                                      Enkelte har fortsatt veldig vondt for å svelge det at Bergdølmo på kontroversielt vis forsvant fra Lillestrøm til Rosenborg i 1997. Siden den gang har han vært et hatobjekt for mange LSK-supportere. Da han ble ansatt som assistenttrener i Lillestrøm tok han og klubben derfor initiativ til et møte med Kanarifansen.

                                      - Dette var et møte jeg absolutt ville ha. Jeg bryr meg om hva Kanarifansen mener og de kommer til å bety mye for meg fremover, poengterer Bergdølmo overfor VG Nett.

                                      Leder Jan E. Jensen i Kanarifansen er temmelig sikker på at Henning Bergs assistenttrener unngår sjikane når sesongen starter. Allmøtet tidligere i november gjorde susen.

                                      - Vi hadde vel et oppmøte på 99,9 prosent på møtet og vi legger det gamle bak oss, sier Jensen.

                                      [FONT=Arial,Helvetica]
                                      GLEDER SEG TIL Å KOMME I GANG: André Bergdølmo la opp som fotballspiller etter 2008-sesongen og gleder seg skikkelig til å ta fatt på jobben som assistenttrener i Lillestrøm. Foto: Magnar Kirknes
                                      [/FONT]Styremedlem deltok i gruppa

                                      Blant de drøyt 200 medlemmene i Facebook-gruppa var et styremedlem i Kanarifansen.

                                      - Det synes jeg ikke noe om, og jeg kommer til å spørre ham om hvorfor han er med, sier Jan E. Jensen.

                                      Da VG Nett tok kontakt med styremedlemmet logget han seg straks på og meldte seg ut av gruppa.

                                      - Jeg meldte meg inn i gruppa da den kom opp i sommer og har ikke kjent til hva som har foregått der. Men nå har jeg meldt meg ut, sier han til VG Nett.

                                      VG Nett har også vært i kontakt med mannen som opprettet gruppen. Han sier han har vært uvitende om hva som har dukket opp av innhold de siste månedene.

                                      - Det var en reaksjon på at klubben totalt overså stemningen blant supporterne. Jeg har ikke vært inne og sett på siden på lenge, men tar selvfølgelig avstand fra ting som kan oppfattes som drapstrusler og lignende, sier han.

                                      Mange hatlister

                                      At supporterklubber legger spillere og trenere for «hat» er ikke noe nytt. Ordbruken blant supportere er drøyere enn i et styremøte i en språkforening, for å si det forsiktig.

                                      Leder Jan E. Jensen i Kanarifansen svarer følgende på spørsmål om hvorfor supportere ikke glemmer gammelt «hat».

                                      - Jeg vil påstå at fotballsupportere har kort hukommelse. Nå tror allerede flesteparten av oss at vi skal vinne ligaen neste år. Men det er alltid noen få som må dra opp gammelt slagg og spillere som skal legges for hat. Vi har svelget kameler tidligere. For eksempel sto Vidar Riseth ganske høyt på «hatlista» vår før han kom til klubben foran forrige sesong, sier Jensen.


                                      (VG NETT 28.11.08 kl. 18:20, sist oppdatert 28.11.08 kl. 18:34)

                                      (VG Nett) Lillestrøms assistenttrener André Bergdølmo (37) bryr seg lite om den grove sjikanen mot ham fra LSK-supportere på nettet.
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        (VG Nett) Simen Brenne (27) skal angivelig være klar for nyopprykkede Odd Grenland, men sier til VG Nett at alle detaljene ikke er klare.


                                        Brenne: - Overgangen er fortsatt ikke klar

                                        (VG Nett) Simen Brenne (27) skal angivelig være klar for nyopprykkede Odd Grenland, men sier til VG Nett at alle detaljene ikke er klare.



                                        Romerikes Blad meldte fredag at Lillestrøm-spilleren var klar for Odd Grenland, og at han skal presenteres på lørdag.

                                        - Vi er i en sluttfase av forhandlingene etter at jeg var i Skien i går. Men det er noen små detaljer som gjenstår og overgangen er fortsatt ikke klar, sier Brenne til VG Nett.

                                        Han vil ikke gå inn på hvilke detaljer som gjenstår, og sier selv at han håper på å spille for Odd Grenland neste sesong.

                                        - Er det andre klubber inne i bildet?

                                        - Nei, det er ikke det.

                                        - Så du har ikke hørt noe fra Fredrikstad?

                                        - Nei, faktisk ikke. De fant vel ut at de ikke var interessert likevel.

                                        Lillestrøm har forsøkt å kvitte seg med Brenne de siste ukene. Årsaken er at han ikke har levd opp til forventningene på Åråsen etter overgangen fra Fredrikstad for to år siden. Han er også en dyr mann for Kanarifuglene.

                                        - Jeg er litt overrasket over at jeg ikke er ønsket i Lillestrøm, men jeg gidder ikke å se så mye tilbake på det. Det er sånt som skjer når det blir trenerbytter og sånt. Nå får jeg se om jeg kommer til enighet med Odd og så håper jeg på å få spilt fotball igjen, avslutter østfoldingen som ved flere anledninger har vært med i den norske landslagstroppen.

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1224

                                          Brenne skrev under for ODD

                                          http://www.varden.no/article/2008112...41415416/1001/_

                                          Brenne signerte for Odd




                                          På en pressekonferanse på Skagerak Arena ble den tidligere Fredrikstad- og Lillestrømspilleren presentert som fersk Odd-spiller.

                                          - Jeg gleder meg til å begynne i Odd og takker for muligheten de har gitt meg, sier Brenne til Varden.no og fortsetter:

                                          - Jeg har ambisjoner om å komme på landslaget og håper jeg kan bidra til at Odd spiller bra fotball. I tillegg synes jeg det er fint å kjenne følelsen av å være sterkt ønsket av klubben her, sier han.

                                          Varden.no har fått bekreftet at Brenne koster klubben mellom 3,5 og 4 millioner kroner.

                                          Kontrakten er på fire år og han vil ha en årslønn på litt under 2 millioner

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎