Ikke selg Legenden!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #21
    Opprinnelig skrevet av dollyholly
    Avgjørende nedrykkskamp på Fredrikstad Stadion. FFK-LSK. Arild Sundgot avgjør kampen med en herlig stuss på første stolpe, 1-0 til Fredrikstad.
    Sjekka feberen?
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      #22
      Skjønte du ikke poenget med innlegget?

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #23
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Sende nedover komboen Joooon, Bjørkøy (i retur, takk skal dere ha), Judas, Dosso og Grønlund?
        Off topic, men Dosso? Her får man ikke mye tid til å overbevise. Hvor gammel er guttungen? 18?
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          #24
          Så lenge vi har for få alternativer som kan score mål+ at vi kjemper mot nedrykk, mener jeg det blir feil og selge sundgot nå.

          Men etter sesong og hvis dette åpner for at en ny spiss kan komme til LSK er jeg for et salg på et senere tidspunkt.

          Kommentar

          • caLitri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 634

            #25
            Opprinnelig skrevet av glasgow
            Så lenge vi har for få alternativer som kan score mål+ at vi kjemper mot nedrykk, mener jeg det blir feil og selge sundgot nå.

            Men etter sesong og hvis dette åpner for at en ny spiss kan komme til LSK er jeg for et salg på et senere tidspunkt.
            Sundgot må bli i LSK!

            Men en liten tanke.
            Er det overhode en bitteliten mulighet for at klubben selger for og kunne lønne Mifsud?
            Det er selvfølgelig fullstendig galskap. Men sportsklubben har gjort mye rart de siste åra...
            Gi alt, stå på LSK

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #26
              Opprinnelig skrevet av caLitri
              Sundgot må bli i LSK!

              Men en liten tanke.
              Er det overhode en bitteliten mulighet for at klubben selger for og kunne lønne Mifsud?
              Det er selvfølgelig fullstendig galskap. Men sportsklubben har gjort mye rart de siste åra...
              Da er det i tilfellet håpløst å selge spillern som passer best sammen med Mifsud.

              Er også 100% sikker på at Mifsud aldri kommer tilbake til oss igjen.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13243

                #27
                Sundgot blir i klubben i år, neste år og ut sin yrkesaktive karriére. Som 80-åring triller vi ham inn på Åråsen/Gilbert Amfi hver forbanna kamp til vill jubel. Skal ikke selges, vil ikke selges.

                Å spekulere i at han skulle havne i stinkesumpa nede ved glommas utløp, la sine barn gå på Biltema videregående og lønnes av Høilie som har tjent seg rik på å selge cellulose og fiskeslo som fiskepudding er en fornærmelse mot Arilds integritet.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Off topic, men Dosso? Her får man ikke mye tid til å overbevise. Hvor gammel er guttungen? 18?
                  To grunner: behov og kvalitet:
                  1. Behov. Vi har per dags dato fem sentrale midtbanespillere (Kiko, Nosa, Dosso, Søgård og Bjørkøy). Ut fra tanken om dobbeltdekning og hva vi har råd til, så bør vi ligge på fire stykker.

                  Og nei, det er ikke aktuelt å bifalle bruken av sentrale spillere på kant slik Berg holder på med. Det gir elendig fotball og poeng til motstandere.

                  I tillegg mener jeg vi bør anskaffe en skikkelig playmaker, som helst også kan score mål. Det har vi ikke hatt siden Koren dro. Når vi klarte å få til det i gamle dager, med Solbakken, Kristinsson og Koren, så er det vel mulig nå også?

                  Ergo mener jeg at minimum to spillere på sentral midtbane må vekk. Det gir oss også mulighet til å fylle opp der vi trenger det mest: på kant og i midtforsvaret.

                  2. Kvalitet. Dosso er ung, men har vist ekstremt lite. Imponerer heller ikke i 2.-div. Jeg rangerer han og Bjørkøy bak Kiko, Nosa og Søgård. Så enkelt er det.

                  Mer on topic igjen, så gjelder det samme på topp. Vi har fem spisser på to plasser: Meter'n, Arild, Edwin, Bergmann og Myklebust. Jeg har da regnet TAG som permanent borte. Noe sier meg at vi bør kvitte oss med en til to spisser også før neste sesong. Så kan man heller krangle om hvem som må vekk.

                  Edit: Og da har jeg heller ikke tenkt på Tokstad (sentralt) og Gulbrandsen (spiss). Stallen vår er beklageligvis ekstremt ubalansert. Hauger av sentrale spillere og spisser. Lite annet (bortsett fra Kjeppe og Keepere).
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Ranakanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 487

                    #29
                    Selger LSK sundgot så blir det første gang jeg kommer til å ty til sivil ulydighet med jævlig god samvittighet. Og gudene veit hva jeg kommer til å gjøre.

                    Så her bør LSK og ikke minst Sundgot gå ut å si att dette er overhode ikke aktuelt tema nå eller resten av karrieren.

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 845

                      #30


                      Budet avslås!
                      Morten

                      Kommentar

                      • ErikB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 360

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av sniper
                        Penga rår, og man har kasta sjel og alt annet på båten tidligere, så dersom budet er godt nok, så blir det nok godtatt. Om Legenden sier ja, er en annen sak. Kjipt å måtte forlate en klubb man mangler to mål på 100 på da, men sånn går no dagan...
                        Tror dessverre Petter har helt rett.
                        Det er helt jævlig, men sånn har fotballen blitt.

                        -erik
                        Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av mrognan
                          – Skulle vi få 10 millioner for ham er det klart at situasjonen er en helt annen.
                          Og så mye penger har ikke FFK å rutte med! hurrah! Legenden blir!
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13243

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            To grunner: behov og kvalitet:
                            1. Behov. Vi har per dags dato fem sentrale midtbanespillere (Kiko, Nosa, Dosso, Søgård og Bjørkøy). Ut fra tanken om dobbeltdekning og hva vi har råd til, så bør vi ligge på fire stykker.

                            Og nei, det er ikke aktuelt å bifalle bruken av sentrale spillere på kant slik Berg holder på med. Det gir elendig fotball og poeng til motstandere.

                            I tillegg mener jeg vi bør anskaffe en skikkelig playmaker, som helst også kan score mål. Det har vi ikke hatt siden Koren dro. Når vi klarte å få til det i gamle dager, med Solbakken, Kristinsson og Koren, så er det vel mulig nå også?

                            Ergo mener jeg at minimum to spillere på sentral midtbane må vekk. Det gir oss også mulighet til å fylle opp der vi trenger det mest: på kant og i midtforsvaret.

                            2. Kvalitet. Dosso er ung, men har vist ekstremt lite. Imponerer heller ikke i 2.-div. Jeg rangerer han og Bjørkøy bak Kiko, Nosa og Søgård. Så enkelt er det.

                            Mer on topic igjen, så gjelder det samme på topp. Vi har fem spisser på to plasser: Meter'n, Arild, Edwin, Bergmann og Myklebust. Jeg har da regnet TAG som permanent borte. Noe sier meg at vi bør kvitte oss med en til to spisser også før neste sesong. Så kan man heller krangle om hvem som må vekk.

                            Edit: Og da har jeg heller ikke tenkt på Tokstad (sentralt) og Gulbrandsen (spiss). Stallen vår er beklageligvis ekstremt ubalansert. Hauger av sentrale spillere og spisser. Lite annet (bortsett fra Kjeppe og Keepere).
                            1) Dosso blir værende. Hva har vi å vinne på å selge ham før han har fått tilpasset seg norsk fotball? Fyren koster oss 120.000 + et rom i en leilighet og litt kjøtt og ris. Håper bare ikke Amnesty klager. Er det noen her som kaster lottokupongen før trekninga fordi den ble for dyr?

                            2) Spissparet vårt er ideelt en kraftspiss og en rask spiss. Og så må vi ha backup på disse plassene. Sundgot er den eneste målgarantisten som finner seg i å sitte på benken. Occean driter jeg i. Bergmann har en lang vei å gå, tilbake har vi mykle og edwin som kan ta siste spissplass. Mykle kan, og jeg gjentar kan, også spille høyre/venstre kant og er en meget nyttig mann. Ingen av spissene våre har i tillegg vist noe som tilsier at de bør gå. Et lag uten en spiss i form er som et lag uten p.... Se på søplas nedtur, vi skal tross alt være glad for at vi har enkelte lagdeler som er godt besatt uten åpenbare kvalitetsproblemer.

                            3) Midtbanen vår: Her trenger vi alle mann alle inntil vi får skikk på Dosso, Bolly, Tokstad etc. Hyppige skader og rokkeringer viser med all tydelighet at vi trenger fleksible spillere i stallen som ikke er spesialiserte avsluttere eller knottetaklere.

                            Ellers må jeg påpeke at om vi hadde fulgt BennyLems konkrete og detaljerte råd her på forumet så hadde vi sittet med Jan Halvor Halvorsen som hovedtrener og slepemerker i norges fineste gressmatte.
                            Last edited by reka; 20.08.2009, 12:47.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #34
                              Synes det er for dumt å sende en ungkalv som Dosso på dør, før han i det hele tatt har fått muligheten til å tilpasse seg land, språk og ikke minst spillestil. Derimot tror jeg han kunne hatt godt av et utlån i en 1. Divisjonsklubb. Helst Skeid eller en annen klubb i nærheten av Romerike.

                              Tilbake til tema: jeg observerer at Sognnæs rasler mer sablene om spilletid og dialog med andre klubber. Håper dette er agentsnakk for å skape litt blest rundt Gilbert. Sundgot selv gir jo gang på gang beskjed om at han ønsker å bli, og forhåpentligvis er ikke klubb-bytte et tema. På sikt håper jeg han innlemmes i trenerteamet og beholdes i klubben. Mannen er fotballintelligent og fremstår som balansert og sosialt veldig kapabel. Ingenting hadde gledet meg mer enn om Legenden en gang i fremtiden også hadde blitt trenerlegende på Åråsen.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av reka
                                1) Dosso blir værende. Hva har vi å vinne på å selge ham før han har fått tilpasset seg norsk fotball? Fyren koster oss 120.000 + et rom i en leilighet og litt kjøtt og ris. Håper bare ikke Amnesty klager. Er det noen her som kaster lottokupongen før trekninga fordi den ble for dyr?
                                Kanskje det er bedre for både han og oss at han utvikler seg i Adecco da? Utleie?

                                Vi kan vel ikke fylle opp stallen med folk bare fordi de er billige?

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                2) Spissparet vårt er ideelt en kraftspiss og en rask spiss. Og så må vi ha backup på disse plassene.
                                Det er nøyaktig det jeg sier jo når jeg snakker om dobbeltdeking. Fire sentralt og fire spisser.


                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Sundgot er den eneste målgarantisten som finner seg i å sitte på benken. Occean driter jeg i. Bergmann har en lang vei å gå, tilbake har vi mykle og edwin som kan ta siste spissplass. Mykle kan, og jeg gjentar kan, også spille høyre/venstre kant og er en meget nyttig mann.

                                Ingen av spissene våre har i tillegg vist noe som tilsier at de bør gå.
                                Her faller jeg rett og slett ut av argumentasjonen din. Du skriver at du driter i Meter'n, og at Bergmann har lang vei å gå. I neste setning skriver du at de ikke har vist noe som tilsier at de må gå. Her er det noe som ikke stemmer. Kanskje mer naturlig å spørre om hva de har gjort for å fortjene plassen?

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Et lag uten en spiss i form er som et lag uten p.... Se på søplas nedtur, vi skal tross alt være glad for at vi har enkelte lagdeler som er godt besatt uten åpenbare kvalitetsproblemer.
                                Vi bør nok feie for egen dør først. Det ser ikke ut som om det lønner seg å være et lag uten kantspillere og backer heller. Søpla vs. LSK anno 2009 er en kamp om å være minst hjernedød. Jeg finner lite presisje i det.

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                3) Midtbanen vår: Her trenger vi alle mann alle inntil vi får skikk på Dosso, Bolly, Tokstad etc. Hyppige skader og rokkeringer viser med all tydelighet at vi trenger fleksible spillere i stallen som ikke er spesialiserte avsluttere eller knottetaklere.
                                Som du sikkert skjønner, så tenker jeg selvsagt at vi skal hente inn spillere også. Vi må bare kalibrere stallen vår mye bedre. Alle lag gjør det i sommer- og vinterpausene. Mange av dagens spillere kommer garantert ikke til å være her nå TL 2010 (eller Adocco for oss?) blåses i gang.

                                Strengt tatt bør vi beholde tre av våre spisser og tre av våre sentrale spillere. En ny mann hentes inn i hvert ledd. Tokstad og Mini-Bukken antar jeg kommer i tillegg på juniorkvote.

                                Det viktigste er uansett at vi åpner rom i stallen og på utgiftssiden til å hente inn kanter og backer. Og ikke minst: en playmaker av kvalitet!

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Ellers må jeg påpeke at om vi hadde fulgt BennyLems konkrete og detaljerte råd her på forumet så hadde vi sittet med Jan Halvor Halvorsen som hovedtrener og slepemerker i norges fineste gressmatte.
                                Ikke et vondt ord om JHH takk. Er det noe vi trenger nå så er det stake!
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • runarM
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 565

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Faen Bjarne! Ikke nok med at du gjorde livet uutholdelig på 80-tallet (husker ennå at du bomma på ballen som bakerste mann), nå driver du faenmeg og lokker for å sikre deg agentprovisjon! Skjønner at det er god business for deg å selge, men her henger du Sundgot ut til tørk for alle som elsker LSK. Takk gud for at klubben står i veien.
                                  Bjarne har nå fått klar beskjed om at et salg av Gilbert er uaktuelt, samt et hint om hvilken spiss som eventuelt kan selges. Jeg har gjort mitt.
                                  runarM

                                  Kommentar

                                  • sten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2005
                                    • 873

                                    #37
                                    Å selge sundgot er like styggt som å selge ungen sin

                                    Kommentar

                                    • gja
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2008
                                      • 302

                                      #38
                                      FFK-bud på Legenden
                                      LSK-ledelsen sier nei takk, men åpner for salg av Arild Sundgot.

                                      Ifølge rb.no kom det inn et bub på Legenden. LSK sa NEI TAKK

                                      IKKE SELG LEGENDEN
                                      Årets supporter 2010!!

                                      ________________________________________________

                                      Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #39
                                        Men det åpnes for salg dersom bud i størrelsen 10 mill kommer inn...

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13243

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Kanskje det er bedre for både han og oss at han utvikler seg i Adecco da? Utleie?
                                          Tror ikke et opphold i adecco vil tilvenne han hverken eliteserietempo eller midtbanerollen i LSK. Dessuten vil en adeccoklubb være rimelig uinteresserte i å utvikle ham for oss, hva skulle de tjene på det? For dem er det ingen vits i å forsterke stallen med en uferdig spiller.

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Vi kan vel ikke fylle opp stallen med folk bare fordi de er billige?
                                          Investeringer i afrikanske talenter fungerer vel den måten. De om ikke tar steget opp går videre.

                                          Her faller jeg rett og slett ut av argumentasjonen din. Du skriver at du driter i Meter'n, og at Bergmann har lang vei å gå. I neste setning skriver du at de ikke har vist noe som tilsier at de må gå. Her er det noe som ikke stemmer. Kanskje mer naturlig å spørre om hva de har gjort for å fortjene plassen?
                                          Les: Om Occean vil vekk grunnet liten spilletid er det greit for meg. Ellers er ingen av spissene våre over the top eller mangler vesentlige ferdigheter. Alle salgsobjekter fortjener plassen pr. idag.

                                          Vi bør nok feie for egen dør først. Det ser ikke ut som om det lønner seg å være et lag uten kantspillere og backer heller. Søpla vs. LSK anno 2009 er en kamp om å være minst hjernedød. Jeg finner lite presisje i det.
                                          Jeg bare påpekte hva som skjer med et lag uten fungerende spisser. Unnskyld at dette ikke er prestisjefylt nok.

                                          Som du sikkert skjønner, så tenker jeg selvsagt at vi skal hente inn spillere også. Vi må bare kalibrere stallen vår mye bedre. Alle lag gjør det i sommer- og vinterpausene. Mange av dagens spillere kommer garantert ikke til å være her nå TL 2010 (eller Adocco for oss?) blåses i gang.
                                          Dette var nytt for meg. Er det virkelig slik det fungerer?

                                          Det viktigste er uansett at vi åpner rom i stallen og på utgiftssiden til å hente inn kanter og backer. Og ikke minst: en playmaker av kvalitet!
                                          Du kan jo hoppe over i Nye spillere-tråden backstage. Der går diskusjonen om Tore Reginussen og andre utopiske millionkjøp i kokainhøy overlydsfart. Om du ikke er villig til å gi talenter som dosso, bolly, ringstad, nosa tid er dessverre utopi-tråden stedet å tilbringe formiddagene.

                                          Ikke et vondt ord om JHH takk. Er det noe vi trenger nå så er det stake!
                                          Enig: Han er sikker på et langt høyere intellektuelt nivå enn vår sportslige ledelse, ettersom hans vesentligste bidrag til eget omdømme er å snakke om penisen sin i avisintervjuer. Hvem bryr seg om meritter da?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎