Nyheter april 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #41
    rb.no


    YNGST: Frode Kippe jubler etter seieren i Tromsø i fjor høst. Da var han yngst i en forsvarsfirer som tilsammen var 136 år.
    Fra yngst til eldst

    LILLESTRØM:
    LSK-forsvaret er 13 år yngre enn i fjor.


    I fjor høst var Frode Kippe med sine 30 år yngstemann i et LSK-forsvar med Steinar Pedersen (33 år), Vidar Riseth (36 år) og Ståle Stensaas (37 år). De var tilsammen 136 år – et gjennomsnitt på 34 år!
    Det er den eldste forsvarsfireren som noen gang har spilt i Tippeligaen. Kvartetten startet sammen i oppgjørene mot Stabæk (1-1), Molde (1-1), Brann (1-1) og Tromsø (1-0) i fjor høst.

    Tidenes yngste

    Kippe har fylt 31 år siden den gangen, men søndag ble LSK-kapteinen historisk igjen da LSK hadde tidenes yngste forsvar på banen.
    Den siste halvtimen – på stillingen 1-3 mot Aalesund – delte han forsvarsjobben med Lunan Ruben Gabrielsen (fylte 17 år i mars), Håvard Nordtveit (fyller 19 i juni) og Stian Ringstad (fyller 18 år i august).
    Til tross for at Kippe er blitt ett år eldre og må regnes som en veteran, er de fire LSK-forsvarerne bare 85 år tilsammen – et gjennomsnitt på 21,25 år. Altså i snitt nesten 13 år yngre enn forsvaret LSK brukte senest i september mot Tromsø på Alfheim.
    – Yngst er blitt eldst, sier Kippe med et smil om munnen. Med sine 31 år drar han opp alderssnittet med over tre år.


    Føler mer ansvar

    Men Kippe føler seg ikke gammel blant ungdommen. Han trivdes sammen med Pedersen, Riseth og Stensaas, men liker seg også med nykommerne.
    Det krever også mer av ham som veteran og kaptein.
    – Det er enda viktigere at jeg snakker. Jeg føler et enda større ansvar for det når jeg har så mange unge spillere rundt meg, sier Kippe.
    Han føler også at han har noe å lære av de unge lagkameratene.
    – De har alle en imponerende ro med ballen, sier han.


    – Spennede unggutter

    Dersom Lars Kristian Eriksen ikke rekker å bli skadefri og Vidar Riseth ikke blir vurdert å være i god nok form, vil LSK mønstre den rekordunge forsvarsfireren mot Vålerenga 2. påskedag.

    Heller ikke Kippe ser på det som et problem å stille med et så ungt forsvar.
    – Håvard har imponert meg veldig som back, og han er enda mer vant med å spille på stopperplass. Stian har hatt en bra vinter med fin utvikling. Ruben er en spennede type som det skal bli moro å følge utviklingen til. Disse har alle en stor framtid, og de kan spille godt allerede, tror Kippe.
    PS! Vidar Riseth trente med laget onsdag og vurderes forløpende av trener Henning Berg fram mot Vålerenga-kampen. Lars Kristian Eriksen har foreløpig ikke trent sammen med laget etter at han ble skadet for drøyt to uker siden.



    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #42
      lsk.no



      Derbyspøkelset på Åråsen

      Torgeir Bjarmann ønsker velkommen til lokalderby på Åråsen på mandag, og han både håper og tror at han og Henning Berg har tatt med seg derbyspøkelset fra Lyn og Ullevaal.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        lsk.no



        Se LSK-spillerne trene

        Fredag klokka 16:00 kan du se LSK-spillerne forberede seg mandagens oppgjør mot Vålerenga.

        Hele saken: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9108309

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          RB


          GOD ERFARING: Håvard Nordtveit får bedre matching i Tippeligaen enn i den engelske reserveligaen. FOTO: ROAR GRØNSTAD

          – En vanvittig erfaring

          ÅRÅSEN:
          Håvard Nordtveit mener Tippeliga-spill for LSK var det beste som kunne skjedd ham akkurat nå.

          Av Morten Svesengen
          Publisert 10.04.2009 - 12:07 Oppdatert 10.04.2009 - 12:12

          – Det er utrolig kjekt å være her. Å spille i LSK nå gir meg en vanvittig erfaring, sier Håvard Nordtveit.
          Han er på utlån fra Arsenal fram til 1. august. Forsvarsspilleren som fyller 19 år i juni, mener at spill på øverste nivå i Norge akkuart nå er bedre for ham enn trening med Premier League-stjerner og spill for Arsenals reservelag.
          – Det er forskjell på kampene jeg spiller her og de jeg får spille i reserveligaen i England. Kampene i Tippeligaen har mye mer trøkk i seg siden det handler om å ta tre poeng. Reservekampene i Arsenal dreier seg mer om å utvikle spillere. Derfor er jeg glad for den sjansen jeg får i LSK nå, sier Nordtveit

          Back eller midtstopper?
          Rogalendingen har spilt alle de tre første seriekampene etter overgangen fra Arsenal. Samtlige som høyreback. Det er også en ny erfaring for unggutten som vanligvis spiller midtstopper.
          – Defensivt er rollen som back og midtstopper lik. Forskjellen er at du spiller litt lenger ute på siden når du er back, og at du oftere må klare deg en mot en. Offensivt er det annerledes. En back må bidra litt mer offensivt, og for meg er det en vanvittig god erfaring, mener Nordtveit.
          Mot Vålerenga mandag kan det hende at Nordtveit får sjansen til å spille midtstopper ved siden av Frode Kippe, slik han gjorde den siste halvtimen mot Aalesund.
          – Det kommer vel an på om Vidar (Riseth) skal spille eller ikke. For meg er det egentlig det samme. Jeg får nyttig erfaring uansett.

          Drøm om derby
          Med et fullsatt Åråsen vil også den talentfulle forsvarsspilleren få sjansen til å spille den kampen i den norske Tippeligaen som spilles med mest trøkk fra tribunene.
          – Jeg sett noen derbyer i London etter jeg flyttet dit, og jeg har alltid tenkt hvor morsomt det må være å spille slike kamper med så mye trøkk fra tribunene. Derfor gleder jeg meg enormt til endelig å spille en slik kamp på Åråsen, sier han.

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            #45
            lsk.no



            Søgård melder seg for tjeneste mot Vålerenga
            Mandag spiller LSK mot Vålerenga hjemme på Åråsen klokka 20:00. Espen Søgård melder seg for tjeneste.

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              #46
              RB.no

              TAPER ALDRI: Lars Kristian Eriksen har aldri tapt for Vålerenga i obligatorisk kamp. FOTO: ROAR GRØNSTAD

              Taper aldri for Vålerenga

              LILLESTRØM:
              Lars Kristian Eriksen har aldri tapt for Vålerenga. Nå gjør han alt for å bli spilleklar til mandag.

              LSK har flere spillere som aldri har spilt mot Vålerenga i Tippeliga-sammenheng. Lars Kristian Eriksen er den eneste i LSK-stallen som har gjort det uten noen gang å tape.
              Forsvarspilleren kjemper en kamp med klokka for å bli klar til mandagens møte med erkerivalen. Fredag drev han stort sett med løpetrening mens medspillerne spilte fotball i LSK-hallen.
              – Jeg kommer ikke til å trene sammen med laget før kampen. En test mandag avgjør om jeg kan spille mot Vålerenga, sier Eriksen.
              Går testen bra er han mer enn klar for å møte Vålerenga selv om han ikke har trent med lagkameratene på over to uker.
              – Det skal ikke være noe problem. Jeg har spilt kamper tidligere også uten å trene dagene før kamp, sier han.


              – Alltid selvtillit mot VIF

              Hvis man skal ta hensyn til statistikk, er det liten tvil om at det bør gjøres mye for å få Eriksen på banen mandag kveld.
              På seks møter med Vålerenga som Lyn-spiller, er sunnmøringen ubeseiret. Fire seirer og to uavgjort fikk han med seg i de seks kampene han spilte for Lyn mot VIF.
              I løpet av sine seks sesonger i Lyn så han også klubben sin spille ytterligere seks kamper mot erkerivalen uten at det ble tap.
              – Vi visste at vi alltid kunne slå Vålerenga, og tape trodde vi nesten ikke var mulig. Det ga oss en god selvtillit før disse derby-kampene, sier Eriksen


              Berg er ubeseiret

              LSK-trener Henning Berg har en enda bedre statistikk mot Vålerenga som trener enn Eriksen har som spiller. Sju kamper fra 2005-2008 endte med fem seirer og to uavgjort for den daværende Lyn-treneren.
              Nå håper han å videreføre statistikken som LSK-trener.
              – Isolert sett spiller det ingen rolle hvem man spiller mot. Alle kamper er like viktige. Men det er ikke meg i mot å slå Vålerenga og fortsatt være ubeseiret mot dem som trener, sier Berg.
              Som Vålerenga-spiller tidlig på 90-tallet var ikke Bergs statistikk like god i møtene med LSK. Både i 1989 (1-0) og 1990 (4-1) var han med da østkantklubben tapte for LSK på Åråsen. Oppgjørene på Bislett endte med ett tap (1-2 i 1989) og en seier (1-0 i 1990) for Vålerenga og Berg.


              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #47
                rb.no


                KLAR: Vidar Riseth melder seg kampklar til møtet med Vålerenga.
                Har løpt seg i kampform

                LILLESTRØM:
                Vidar Riseth har ikke spilt kamp på snart to måneder. Men trønderen lover at han er i meget god form.


                Den siste drøye uka har Vidar Riseth trent for fullt med lagkameratene i LSK. Han mener det vil være uproblematisk å starte med ham mot Vålerenga mandag selv om han ike har spilt kamp siden 17. februar (5-2 mot Rubin Kazan).
                – Formen er veldig bra selv om jeg ikke har spilt på en stund. Jeg har løpt mye og har trent godt ganske lenge. Må berømme Geir (Kåsene red. anm.) for det treningsopplegget vi har kjørt. Det har fungert svært bra, sier Riseth.

                Sundgot tråkket på foten

                Normalt er god fotballtrening med laget den beste medisinen for å holde seg i kampform for veteraner som Riseth. Men trønderen som 21. april fyller 37 år, føler det annerledes etter dette skadeavbrekket.
                – Uten trening med laget blir man gjerne litt rusten i kampene. Nå føler jeg meg helt annerledes, og jeg er i mye bedre form enn jeg pleier etter et skadeopphold, sier Riseth.
                Det var et brudd i foten som satte forsvarsspilleren ut av spill etter oppholdet på La Manga i februar. Bruddet har trengt tid på å gro, men etter fredagens trening kunne Riseth fastslå at beinet er i orden igjen.
                – Arild Sundgot landet rett oppå foten min. Så lenge det gikk bra kan jeg fastslå at bruddet har grodd, sier Riseth.

                Tre forsvarsalternativ

                Derfor har heller ikke Riseth noe problem med å melde seg klar til tjeneste allerede mot Vålerenga mandag.
                – Det blir opptil treneren å avgjøre, men hvis han velger meg er jeg i hvert fall klar, sier LSK-veteranen.
                Slik det ser ut to dager før Åråsen-oppgjøret mot Vålerenga, har trolig LSK-trener Henning Berg tre alternative forsvarsfirere i hodet:
                • Alternativ 1: Lars Kristian Eriksen, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Stian Ringstad
                • Alternativ 2: Håvard Nordtveit, Vidar Riseth, Frode Kippe, Stian Ringstad
                • Alternativ 3: Lunan Ruben Gabrielsen, Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Stian Ringstad

                Et fjerde alternativ kunne vært Nordtveit, Riseth, Kippe, Eriksen, men det virker ikke sannsynlig at Stian Ringstad blir satt ut av laget etter en god innsats borte mot Aalesund.


                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #48
                  Treningsrapport 11. april

                  Fra treningstråden:
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Treninga var på solfylte Åråsen fra 10.00 til ca 11.45. To keepere (Otto og 1,88 høye André Hansen), den resterende A-stallen inklusive de fire hospitantene (Ruben, Kristoffer, Mathis og Stian) samt tre spillere fra junior/rekrutt: Alper Gøksu, Hareet Singh og Robin Vågan.

                  Lars-Kristian Eriksen drev med løpetrening på sida for seg sjøl, men både Vidar Riseth og Marius Johnsen (dette er jo på naturgras) deltok i formasjonstreninga. Pål Steffen Andresen var ikke å se den siste halvtimen som jeg var innom.

                  Laget mandag ser ut til å bli som antatt:

                  Otto
                  Ruben-Håvard-Frode-Stian
                  Bjørn Helge-Kiko-Espen-Magnus
                  Arild-Ollie

                  gilbert

                  Kommentar

                  • KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

                    #49
                    LSK.no



                    Henning Berg: - LSK-supporterne suverene
                    Mandag spiller LSK og VIF lokalderby på Åråsen. Henning Berg roser LSK-supporterne i forkant, og gleder seg til mandagens oppgjør.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      RB


                      VANSKELIGE VALG: LSK-trener vurderer flere alternative lagoppstillinger før Vålerenga-kampen 2. påskedag. FOTO: ROAR GRØNSTAD

                      Berg i tenkeboksen

                      ÅRÅSEN:
                      Henning Berg må finne svaret på fem spørsmål før han tar ut LSK-laget mot Vålerenga.

                      Av Morten Svesengen
                      Publisert 12.04.2009 - 11:11 Oppdatert 12.04.2009 - 11:22

                      Den siste treningen før Vålerenga-kampen ble gjennomført lørdag. Nå gjenstår det for LSK-trener Henning Berg å plukke ut de 11 som skal starte kampen mot erkerivalen mandag klokka 20.00.

                      – Vi har flere alternativer. Dette blir noen tette vurderinger på noen plasser, sier LSK-trener Berg

                      Fem spørsmål
                      Konkret er det fem spørsmålstegn Berg må forholde seg til før spillermøtet halvannen time før kampstart mandag kveld.
                      • Er Lars Kristian Eriksen frisk nok til å spille?
                      • Hvis Eriksen ikke kan spille, skal han velge 17-åringen Lunan Ruben Gabrielsen og starte med tidenes yngste forsvar i Tippeligaen?
                      • Skal han velge 20 år eldre Vidar Riseth?
                      • Skal Espen Søgård eller Hassane Dosso starte sentralt på midtbanen?
                      • Skal Arild Sundgot eller Edwin Eziyodawe danne spissduo med Olivier Occean?

                      Eriksen testes mandag
                      Om Lars Kristian Eriksen kan starte er ikke opptil Berg å avgjøre. Den avgjørelsen tar LSKs fysioterapeut Geir Kåsene og Eriksen selv etter en test mandag.
                      På lørdagstreningen var Eriksen med på pasningsøvelser og i tillegg løp han for seg selv.
                      – Det jeg var med på gikk greit, men det gjenstår å se om jeg er klar for raske vendinger. Den testen tar vi mandag, sier Eriksen.

                      Debutant eller veteran?
                      Hvis Eriksen kan spille løser Bergs forsvarsvurderinger seg selv. Da blir det Eriksen, Håvard Nordtveit, Frode Kippe og Stian Ringstad som starter.
                      Skulle Eriksen og Kåsene i fellesskap bestemme at det er lurest for backen å stå over, må Berg velge mellom Gabrielsen og Riseth. På treningen lørdag var 17-åringen Gabrielsen inne som høyreback i tre fjerdedeler av formasjonstreningen.
                      Det betyr ikke nødvendigvis at han velges foran Riseth.
                      – Det blir en vurdering av hva vi mener er best for laget ut fra et forventet kampbilde. Vi har to gode alternativer i Ruben og Vidar, mener Berg.

                      Ungt eller gammelt?
                      På midtbanen var Espen Søgård inne sentralt på midtbanen i tre av fire kamper under formasjonstreningen på Åråsen-gresset. Hassane Dosso som har startet de tre seriekampene denne sesongen, spilte den siste kampen for førstelaget.
                      – Espen har vist stigende form den siste tiden og har utviklet seg positivt som spiller. Men Dosso har også spilt gode kamper for oss. Her blir det en vurdering av Tippeliga-erfaring og hva vi trenger i denne kampen, sier Berg.
                      På topp skal han gjøre en liknende vurdering når det gjelder valget mellom Edwin Eziyodawe og Arild Sundgot.
                      – Det blir litt av det samme her. To gode spillere med litt forskjellige kvaliteter. Det blir et spørsmål om hva vi har mest behov for fra start i kampen mot Vålerenga, sier LSK-treneren.

                      Slik blir laget
                      Lars Kristian Eriksen spiller definitivt fra start dersom han blir meldt skadefri. Hvis spares tror RB-sporten at Berg velger ungt i forsvar og rutine framover på banen.

                      Da blir LSK-laget slik (4-4-2): Otto Fredrikson – Lars Kristian Eriksen (Lunan Ruben Gabrielsen), Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Stian Ringstad – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Magnus Myklebust – Arild Sundgot, Olivier Occean.

                      PS! De fire kampene mellom A- og B-laget på Åråsen lørdag endte forøvrig 1-1. Mathis Bolly ga B-laget ledelsen, mens Olivier Occean utliknet.

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #51
                        KFL.no: Nå bør’u være gira, kompis!


                        Nå bør’u være gira, kompis!

                        Onsdag før skjærtorsdag var det siste dag dagligvareforretningene holdt åpent før skjærtorsdag og langfredag skulle sørge for at butikkene skulle holdes stengt inntil lørdag. Selv var jeg på besøk hos noen og jeg kom på at jeg måtte på butikken og kjøpe øl før ølsaget stengte. På vei ut fikk jeg beskjed om å kjøpe en siste ting for de jeg var hos i det jeg satte kursen for forretningen. Inne i butikken fant jeg fort ølen. Men visst faen hadde jeg glemt hva det andre var jeg skulle kjøpe. Jeg stod der og forbannet min gullfiskhukommelse og tittet rundt for å se om jeg kom på hva det var jeg skulle kjøpe. Så plutselig så jeg to stykker som stod og tittet på DVD-utsalget i butikken og begge hadde på seg VIF-gensere. Da kom jeg på hva jeg skulle kjøpe for mine venner: dasspapir.


                        Skrevet av kfl.no

                        Nå er en middels kamp mot Viking på Åråsen og en mildt sagt rævva kamp mot Plastic Fantastic på danskebåten unnagjort. Og på mandag venter altså ”Oslolaget” VIF som tømmer Hadeland og Slemmestad for innbyggere. ”Bohemlaget” med Erik Hagen som sitter på trammen sin på Hønefoss, tygger strå og synger sørgeviser om bikkja si. ”Arbeiderlaget” som i sin tid valgte å ikke være med i AIF – Arbeidernes IF. Jokke (R.I.P) holdt med et annet Oslolag. Skjønner han godt...

                        Vi skal igjen få besøk av denne hippe og trendy klanen som har Mænju og Liverpool som sine argeste konkurrenter når det kommer til antall supportere som bor utpå landet på Østlandet. Den blå gjengen der med kjøtthuer gidder jeg ikke å gå så veldig mye inn på. Når’u synger om at en spiller skyter som en ”Nokasmann” og kobler det hele til noe humoristisk... Ja, da er det bare å ønske go’ jul. Vel og bra med deres standpunkt mot rasisme, men vold og familiefardrap.. Der har’em noe å lære.

                        For øvrig skal ryktene ha det til at Martin Andresen begynner å føle presset nedpå brakka dems. Hovedstadslaget har absolutt ikke innfridd i år, men blånissene har ikke gjort noen grep her enn så lenge. Her er jo mange nok spørsmål til å fylle en god krimroman som ville gjort seg bra nå i påsken. Hvorfor har de ikke bare gitt sæd-i-rævva-hver-søndag-morgen-Martin fyken? Har han ligget så mye rundt med alle mannfolka i administrasjonen der at det ligger emosjonelle momenter bak det hele? Eller har han balletak på hele Vålerengens IF og sier at de ikke får den rabatten de har avtalt på møbler fra Skeidar på VIFs nye stadion om de kødder med kontrakten hans? Vel, den personen som lurer mest på alt dette er vel Åge Hareide som lurer i kulissene. Lykke til, Åge, jeg håper vi kan hjelpe deg på veien til din nye jobb.

                        I en tid hvor onde tunger sier at gullet allerede er tapt til trøndera håper jeg virkelig gutta tar seg sammen på banen.og knuser kjerkerottene fra området rundt Galgeberg. Jeg håper Kippe, Søgård, Ringstad og alle de andre i gult og svart spiller med hjertet utapå drakta og blør for Sportsklubben. Jeg håper de løper til de spyr og jeg håper de sloss så vi på sidelinja virkelig kan føle oss stolte. Amen!

                        Selv fikk jeg for første gang på fem år tilbud om å sitte på VIP-tribunen på denne kampen. Takket jeg ”ja” til det? Takket jeg ”ja” til å sitte komfortabelt i nitti minutter istedet for å presse meg sammen blant noen tusen kanarifans på KFL-feltet? Takket jeg ’ja’ til gratis middasmåltid og øl? Nei! Ikke faen!! Fotball skal oppleves på ståtribunen. For meg er det å stå en del av selve supportertilværelsen. Den ene gangen jeg tidligere har sittet på VIP’en følte jeg meg ikke tilpass og lengtet tilbake til Kanari-fansen. Dette er nå fem år siden. Siden da har jeg alltid stått på felt B eller C. Og på mandag skal jeg igjen stå på felt C – som jeg har gjort så utallig mange ganger før.

                        Når man gjentar en handling blir det til slutt tradisjon. Og livet blant Kanari-fansen er blitt en tradisjon. Igjen skal jeg synge. Igjen skal jeg hoppe. Igjen skal jeg titte rundt meg og skrike ”kom igjen ’a, for faen!” og ”Du, ja!” som jeg har gjort så mange år før. Nok en gang skal jeg dytte i han foran meg for å få han til å bidra mer. Bør’u tåle såpass? Skarru værra virru værra Lillestrømgutt?? Skal gutta få kjenne din støtte?? JA, FOR FAEN!!!

                        Nå holder det ikke med pisspreik om at du må passe på stemmen din for du skal på jobb dagen etter kampen. Tirsdag 14.3 er ypperlig – nei, udelt strålende dag å møte opp stemmeløs på jobb eller skole. I det du tar morgenkaffen denne tirsdagen kan du uansett med et smil om munnen være sikker på at du ikke er den eneste uten stemme denne første dagen etter påskeferien.

                        Slipp alt du har av hemninger og bli med, kompis! Det kommer til å være tusener av fugler på Åråsen på mandag. Tusener av individer – en kjærlighet – en robust og rungende sang. Og ikke minst: ha det moro!

                        Det kan gå til himmels, men det kan også gå rett til helvete!! Og da skal det i hvert fall runge fra oss i KFL. Ja, når gutta på banen trenger det som mest. Hjemmekampen mot ’Godset etter fadesen i Luxemburg var jo faen meg frysningsgivende og gutta på banen trengte det skikkelig. DET er supporterkultur, det! Det å få tusener av supportere til å klikke mentalt på tribunen i nitti minutter når gutta virkelig hadde behov for det. Det er nøyaktig den type mentalitet vi trenger på mandag. Og der skal DU være med og bidra!

                        På mandag er det altså hovedstaden mot Flisbyen Lillestrøm. Lillestrøm er regna som en av de fem store i Norge (Blant RBK, Brann, VIF og Viking). På mange måter skiller vi oss ut fra de andre. De fire andre er fra de fire største byene i dette nisselandet vårt. Vi er kun en stasjonsby skapt av jernbane og sagindustri. De andre har farger som går igjen i Norges flagg. Vi er gule og svarte. Men faen, vi er Lillestrøm. Folkelige og arrogante. Tom Lund, veggmaleri, mafia, tromme etc... Jeg veit da pokker hva andre tenker om oss og vår by, om vår kultur og Sportsklubb. Men opp gjennom åra har jeg bitt meg merke i at vi er faen ikke godt likt overalt. Jeg er Lillestrøm. Du er Lillestrøm. Vi er Lillestrøm. By, kultur og klubb. Vær stolt av Sportsklubben. Du er en del av en årelang tradisjon med en forkjærlighet for øl, sang, kameratskap og fotball.

                        Vi er alle forskjellige. Kom som du er! Ta avstand fra alt som heter vold og rasisme! Ta del i det som skjer på tribunen – vi elsker alle samme klubb. Klubben i gult og svart.

                        Vis det!

                        Ses!

                        Mvh
                        Gunnar
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #52
                          Lillestrøm SKLillestrøm er to mål unna fra å slippe inn 400 mål hjemme i eliteserien. De har spilt 403 kamper.



                          Lillestrøm startellever mot Aaleseund forrige helg var den yngste i Tippeligaen med 24 år og 104 dager i snitt.



                          Lillestrøm har ikke blitt tildelt straffespark på 13 seriekamper. Dette er den lengste rekken for noen av de nåværende Tippeligalagene. Sist de fikk straffe var hjemme mot Strømsgodset 3. august 2008 (3-1).


                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #53
                            RB


                            BEDRE I ÅR: Frode Kippe mener at situasjonen i LSK i 2009 er helt annerledes enn i fjor selv om poengfangsten er omtrent den samme. FOTO: RUNE S. BERTINUSSEN

                            – Fjoråret var mye verre

                            Poengfangsten er omtrent som i fjor. Men kaptein Frode Kippe ser store forskjeller fra 2008.

                            Av Morten Svesengen
                            Publisert 12.04.2009 - 18:44 Oppdatert 12.04.2009 - 19:38

                            – Det som har skjedd så langt i sesongen kan ikke sammenliknes med det som skjedde i fjor. Fjoråret var mye verre, sier LSK-kaptein Frode Kippe.

                            LSK står med to poeng på de tre første kampene. I fjor hadde LSK ett poeng på samme tidspunkt, og etter hvert kun to poeng på fem kamper.

                            – Situasjonen da var mye verre. I 2008 spilte vi ikke bra på hele vinteren. Nå har vi en helt annen selvtillit, og alt ser mye bedre ut selv om vi bare har to poeng, mener Kippe.

                            – Vålerenga mest presset
                            Forrige sesong vant LSK sin første seier i 6. serierunde da Viking ble slått 2-0 på Åråsen. Midtstopperveteranen føler ikke presset for å vinne – selv om han ønsker tre poeng allerede mot Vålerenga mandag kveld.
                            – Vi har troen på det vi har jobbet med, og fortsetter vi slik er jeg ganske sikker på at seieren også vil komme snart. Press utenfra føler vi heller ikke. Tror de fleste ser hva som skjer i klubben, og at det derfor er en større tålmodighet enn tilfellet var i fjor, sier han.
                            LSK-kapteinen tror mandagens motstander Vålerenga føler et langt større seierspress fra omgivelsene.
                            – Begge lag går på banen for å vinne den kampen, men jeg tror Vålerenga-spillerne føler et større press enn oss, sier Kippe.

                            – Mye oppmerksomhet
                            LSK-trener Henning Berg følger kapteinen til enn viss grad i den vurderingen, men han tror ikke det har noe å si for utfallet av mandagens oppgjør mellom erkerivalene på Åråsen.
                            – Vålerenga har en trenermodell som er utsatt for mye oppmerksomhet både internt og eksternt. Svake resultater betyr ekstra fokus og press rundt det, men jeg tror det påvirker spillerne mest i løpet av uka. Når de løper ut på banen til kamp, tror jeg ikke de tenker noe på det, mener Berg.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #54
                              lsk.no

                              Fortsatt billetter igjen til LSK-VIF

                              Det er fortsatt billetter igjen til lokalderbyet mellom LSK og VIF mandag kveld.

                              Hele saken: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9108369

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                Hamar Arbeiderblad

                                Tidenes yngste debutant

                                Publisert: 12.04.2009 kl. 18:13

                                Hvis Henning Berg velger Lunan Ruben Gabrielsen fra start mot Vålerenga blir han tidenes yngste som spiller fra start for Lillestrøm.

                                Lunan Ruben Gabrielsen var bare 17 år og 26 dager gammel da han fikk sin LSK-debut som innbytter borte mot Aalesund forrige søndag. Nå ligger han bra an til en plass som høyreback fra start i lokaloppgjøret mot Vålerenga.

                                – Jeg var nervøs da jeg kom inn mot Aalesund, men synes det gikk passe bra. Nå håper jeg å få debutere fra start mot Vålerenga. Det hadde vært stort, sier Gabrielsen.

                                Fra 3.divisjon
                                Gabrielsen debuterte for Gjøvik/Lyn i 3.divisjon som 15-åring, og ble hentet til Lillestrøm forrige sesong. Etter å ha imponert som midtstopper på rekruttlaget i 2.divisjon bar det rett inn i A-lagstroppen denne sesongen. I vinter spilte han flere av treningskampene, og trener Henning Berg var tydelig fornøyd med det han så.
                                – Ruben har utviklet seg veldig bra, og spilt flere gode kamper mot sterk motstand i vinter, sier Berg.

                                Unge får sjansen
                                Gabrielsen, som har navnet Lunan etter sin far fra Kamerun, er veldig fornøyd med å ha fått Henning Berg som trener.
                                – Jeg trives veldig godt i klubben. Henning gir sjansen til unge spillere og jeg kunne neppe hatt en bedre trener, sier han.

                                Kamp om plassene
                                På lagets siste trening før VIF-kampen fikk unggutten mye tid i førsteelleveren som høyreback, bare avbrutt av et kort bytte med Vidar Riseth. Dersom han får sjansen er Gjøvik-gutten klar, selv om det er en spesiell kamp å debutere fra start i.
                                – Det kjennes bra nå, men jeg regner med at jeg vil få litt høye skuldre når tribunene er fulle. Jeg kommer sikkert til å bli litt skremt, men det går nok fort over når kampen kommer i gang, avslutter han.

                                Historiens yngste
                                Dersom Gabrielsen starter som høyre back betyr det samtidig at LSK mønstrer norsk toppfotballs yngste forsvarsfirer noen sinne. Der vil Håvard Nordtveit(18) ta plass sammen med Frode Kippe(31) i midten, og Stian Ringstad(17), som debuterte fra start mot Aalesund, bekle venstrebacken. Sammen vil de ha en gjennomsnittsalder på 21,25 år.
                                Til sammenligning hadde LSK historiens eldste forsvarsfirer forrige sesong, da Steinar Pedersen(33), Vidar Riseth(36), Kippe og Ståle Stensaas(37) spilte sammen med en gjennomsnittsalder på 34 år.

                                Riseth klar, Eriksen usikker
                                Både Lars Kristian Eriksen og Vidar Riseth kan komme inn og ”splitte” fireren. Eriksen har ikke trent med laget i påsken, men testes før kampstart. Riseth er skadefri, men mangler kamptrening. Blir Eriksen kampklar ryker Gabrielsen ut av laget.
                                Det samme skjer dersom Berg velger Riseth. Da går Nordtveit ut som back. Hvis Berg får Eriksen spilleklar og samtidig velger Riseth, ryker også Ringstad.

                                Søgård klar for VIF
                                Trener Berg har også flere valg å ta før han velger de 11 som starter mot VIF. Det lokale alibiet Espen Søgård har måttet vike plassen for nykommer Alhassane Dosso i sesongens tre første kamper, men kom inn i pausen mot Aalesund, og er alltid klar når Vålerenga står på andre banehalvdel.
                                – I år har det gått litt tyngre enn normalt for meg, men hjemme mot VIF hadde helt klart vært en bra kamp å debutere fra start i 2009, gliser spilleren som debuterte for klubben allerede i 1999.

                                Elsker lokaloppgjørene
                                – Å være utenfor laget er noe man må ta lærdom av. Det gjelder å være tålmodig og bruke treningene godt. Man vil alltid få sjansen i løpet av en sesong, og de må man bruke. Motivasjonen er det i hvert fall ingenting i veien med, sier spilleren som er kjent for å spille med hjertet utenpå drakta, og elsker lokaloppgjørene mot VIF. Han tror ikke det blir vanskelig å motivere de nye spillerne til kampen.
                                – Jeg tror det holder å si at det blir en morsom kamp å spille, med mye folk på tribunen og stor stemning. Det er nok motivasjon, avslutter den 29 år gamle veteranen.

                                Trolig lagoppstilling: (4-4-2): Otto Fredrikson – Lunan Ruben Gabrielsen(Vidar Riseth/Lars Kristian Eriksen), Håvard Nordtveit, Frode Kippe, Stian Ringstad – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård(Alhassane Dosso), Magnus Myklebust – Olivier Occean, Arild Sundgot(Edwin Eziyodawe).

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  #56
                                  Fugla-toget: KFL og LSK mot vold og rasisme!

                                  2. påskedag arrangerer Kanari-Fansen Lillestrøm et folketog fra Martin’s opp til Åråsen i forbindelse med storkampen Lillestrøm – Vålerenga. Toget starter å gå kl 18.30.

                                  I år ønsker Kanari-Fansen Lillestrøm at toget i tillegg skal være et tydelig symbol og et rungende NEI til all vold og rasisme. Vi har derfor invitert SOS Rasisme til å være med i toget. Kanari-Fansen har hatt et svært godt samarbeid med denne organisasjonen i flere år.

                                  Først i toget vil representanter for Kanari-Fansen, Junior Kanaris og SOS Rasisme bære et banner med teksten ”KFL og LSK mot vold og rasisme”. Deretter vil hovedforsangerfeltet til Kanari-Fansen lede an selve toget.

                                  Fugla-tog fra Lillestrømtorvet, oppover Alexander Kiellands gate og fram til Åråsen har blitt en tradisjon, og hva er vel bedre enn å dra i gang engasjementet før kampen ved å delta i Fugla-toget?

                                  Vi håper at alle som ønsker å støtte Lillestrøm Sportsklubb deltar i årets tog og at vi kan være krystallklare på følgende punkter:

                                  · Nei til vold!
                                  · Nei til rasisme!
                                  · Full støtte til LSK!
                                  Last edited by Skinke; 12.04.2009, 20:07.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    #57
                                    LSK.no



                                    Under et døgn igjen til lokalderbyet
                                    Det er nå under et døgn igjen til LSK og VIF spiller lokalderby hjemme på Åråsen

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      #58
                                      Fra påskefred til rivaloppgjør

                                      Lillestrøm (ANB-NTB):
                                      Påskefreden kommer til å være et fjernt minne når de to erkerivalene Lillestrøm og Vålerenga barker sammen mandag.
                                      Publisert 12.04.2009 - 13:54 Oppdatert 12.04.2009 - 13:58





                                      Oppgjørene mellom Lillestrøm og Vålerenga er alltid fulgt av sterke følelser. I år møtes lagene til bunnkamp på Åråsen, etter at begge har åpnet med skuffende resultater.
                                      Statistisk sett er Vålerenga favoritten. Med seier blir det Oslo-klubbens tredje strake trepoenger borte mot Lillestrøm.
                                      – Det viktigste må være å fokusere på prestasjonene man ønsker. Noe annet blir å snu det på hodet, sier VIF-trener Tor Ole Skullerud til lsk.no.
                                      – Likevel betyr det mye både for Lillestrøm og Vålerenga å vinne disse kampene. Det vil bety mye for oss å slå Lillestrøm, og det vil det også for spillere, trenere og ikke minst supportere, legger han til.
                                      Moa presenterte seg

                                      Vålerenga står med ett fattig poeng før kampen, mens Lillestrøm har plukket to. Begge lag kommer til å satse for fullt på årets første trepoenger og det spås et jevnt oppgjør.
                                      Det ble det ikke i fjor. Da ble en ny stjerne født i Vålerenga-trøya. Mohammed «Moa» Abdellaoue spilte sin første kamp fra start, og bidro med to mål i 3-0-seieren.
                                      Lillestrøm-trener Henning Berg håper at publikummet kan føre laget hans til seier.
                                      – LSK-supporterne er suverene og holder alltid et høyt trykk. De skal vite at spillerne gjør sitt aller beste og at de ofrer seg. Jeg håper supporterne hjelper dem. At de gir dem selvtillit, sier Berg.
                                      – Symbolet på bønder

                                      Berg har gode minner fra rivalisering med Vålerenga. Som Lyn-trener tapte han ikke en eneste seriekamp mot rivalen. Og om det skulle være noen tvil om rivaliseringen mellom Lillestrøm og Enga, forklarte Klanen-talsmann Espen Knutsen det på passende vis i fjor:
                                      – Lillestrøm er en landsby utenfor byen vår. Det er selve symbolet på bønder i Norge. Og de utfordrer oss på tribunen. Det er mange gode grunner til å hate Lillestrøm, sa han.

                                      Kommentar

                                      • LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

                                        #59
                                        VIF slakter LSKs etikk

                                        IKKE AKKURAT PERLEVENNER: LSK-kuppet av Nosa Emanuel Igiebor fikk Vålerenga til å koke. Torgeir Bjarmann og Frank Grønlund fikk så ørene flagret. Foto: Junge, Heiko ( SCANPIX )

                                        Vålerenga raser etter at Lillestrøm kapret «den nye Mikel».


                                        • Størst tekst Større tekst Normal tekst
                                        I samarbeid med Microsoft Office2007 Publisert 13.04.09 11:02 | Sist oppdatert 13.04.09 11:09

                                        Mandag er det duket for kanskje den største hatkampen i norsk fotball når Lillestrøm tar imot Vålerenga. Årets oppgjør vil garantert ikke ha mindre temperatur enn tidligere etter en solid krangel mellom de to naboene den siste tiden.

                                        I begynnelsen av februar fløy Vålerenga inn, losjerte og betalte oppholdet for fire nigerianske talenter. En av dem var den nigerianske U20-landslagspilleren Nosa Emanuel Igiebor. - Han minner mye om Jon Obi Mikel, sa trener for Vålerengas juniorer, Raymond Mikkelsen, etter midtbanespillerens debut.

                                        Kontrakten var klar
                                        Så mye imponerte Igiebor at han fikk bli med Vålerenga til La Manga, hvor han også startet en treningskamp for A-laget mot Sandefjord. Vålerenga ønsket deretter å sikre seg 18-åringen på permanent basis, og kontrakten lå klar til undertegnelse på Valle, men brått var Igiebor borte.

                                        Eller nærmere bestemt, han var på Åråsen.

                                        Og etter hva Nettavisen blir fortalt fra sentralt hold, med LSK-kontrakt i hånden - selv om dette ennå ikke er offisielt bekreftet.

                                        Oppvaskmøte
                                        LSK-kuppet fikk Vålerenga til å koke, og Lillestrøm-ledelsen ble sporenstreks kalt inn til oppvaskmøte på Valle. Der fikk Torgeir Bjarmann og Frank Grønlund så ørene flagret, uten at Lillestrøm ville fire eller beklage.

                                        Det har vært svært vanskelig å få folk i tale rundt saken. I Vålerenga er det kun en ordknapp Truls Håkonsen som vil si noe offisielt om Igiebor-kuppet, mens Lillestrøm ikke har besvart Nettavisens gjentatte henvendelser i påsken. Vålerengas sportsdirektør Truls Haakonsen medgir imidlertid at det ikke er noe kjærlig forhold mellom de to partene for tiden.

                                        TRULS Haakonsen, Vålerengas sportsdirektør. Foto: Olsen, Geir

                                        - Sannsynligvis er det Lillestrøm har gjort innenfor lovverket, men det er i alle fall ikke en slik etikk vi har.

                                        - Vi ville aldri ha hentet en spiller som er på prøvespiller hos en annen, norsk klubb. Norske spillere er én ting, men ikke spillere klubbene har hentet inn fra utlandet på en slik måte, sier en tydelig irritert Haakonsen til Nettavisen.

                                        Tar selvkritikk
                                        Sportsdirektøren medgir at Vålerenga kanskje må ta noe av ansvaret selv, i og med at Oslo-laget brukte «noe lang tid» på å komme med kontraktsforslaget til den nigerianske midtbanespilleren, og at de var vel ærlige på at spillemulighetene til Igiebor kunne bli begrenset i og med at klubben allerede hadde «tre store talenter i samme posisjon». Likevel rister han på hodet over måten det nigerianske stortalentet ble hentet til Åråsen på, og mener konsekvensen er at det nå blir fritt frem for norske klubber å kuppe andre lags prøvespillere.

                                        Ikke første gang
                                        Fra Vålerenga-hold får Nettavisen opplyst at man skal ha blitt ytterligere provosert over hendelsen som følge av historikken til Lillestrøm og deres nåværende, sportslige ledelse. I 2005 ble Lyns prøvespiller Khaled Mouelhi nærmest hentet rett ut av en trening på Kringsjå og kjørt til Lillestrøm, hvor han i løpet av kort tid skrev under for romerikingene.

                                        Mouelhis agent klaget Lillestrøm inn for Fifa, mens Lyns sportslige toppledelse freste.

                                        Sintest av dem alle: Lyn-trener Henning Berg, nå i Lillestrøm.

                                        - Vi ordnet visum for spilleren, vi betalte for reise og opphold, og så ender det med at de sender folk på våre treninger for å se på ham. Det er usmakelig. Jeg er overrasket over at en klubb som har tradisjoner for å være ærlig og redelig opererer på denne måten. De har sneket seg bak ryggen vår, sa daværende Lyn-trener Henning Berg til 100 Prosent Fotball, sommeren 2005.

                                        Last edited by LSK N/B; 13.04.2009, 10:37. Begrunnelse: la med link
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                        Nei til NFF!

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          Bergens Tidende (100% Fotball)

                                          - Mye hat og aggresjon som skal ut i dag


                                          HATOPPGJØR NUMMER ÉN: LSK tar i mot VIF på Åråsen i kveld. Her er Espen Søgård i duell med Mohammed Abdellaoue under fjorårets kamp på Ullevaal. ( Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport )

                                          Av: Håvard Karlsen
                                          Publisert: 13.04.2009 kl. 12:24 , endret: 13.04.2009 kl. 12:34

                                          Supporterne er klare for oppgjøret på Åråsen.

                                          Kampene mellom LSK og Vålerenga er av mange sett på som det eneste hatoppgjøret i Norge. Fvn.no loddet stemningen i de to respektive supporterklubbene før det hele braker løs i kveld.
                                          - Det er mye hat og aggresjon som skal ut i kveld. Dette er den tøffeste kampen i året, sier talsmann i Klanen, Christian Kjellsen.
                                          Han får støtte av leder i Kanarifansen, Jan E. Jensen.
                                          - Dette er det verste oppgjøret som er, og det lukter krig, forklarer han.

                                          - Fryker ikke bråk
                                          Heldigvis er det lenge siden uenighetene på tribunen har utartet seg i bråk.
                                          - Det var noen episoder på starten av 2000-tallet. Vi har tatt alle forhåndsregler, så jeg frykter ikke at noe skjer på stadion. Men man vet aldri hva som skjer i byen, sier Jensen, og legger til at LSK-supporterne skal gå i tog fra puben Martins sammen med SOS Rasisme.
                                          - Jeg håper det blir fullstendig lydkaos, og ikke bråk, sier Kjellsen.
                                          - Hva betyr det å vinne denne kampen?
                                          - Utrolig mye. En ting er å slå LSK. En annen ting er at vi må begynne å vinne, sier Kjellsen.
                                          - Det er to lag som kommer fra tap, og som må reise kjerringa. I tillegg har vi mye å revansjere fra fjorårets kamper mot Vålerenga, sier LSKs Jensen, og tenker på 0-3-tapet på Åråsen og 1-3-tapet på Ullevaal.
                                          - Men disse kampene er alltid tøffe uansett hvor man ligger på tabellen, legger han til.

                                          Uenige i utfallet
                                          Til tross for at LSK ligger utsatt til, mener Jensen at ting ser bedre ut nå enn det gjorde i fjor.
                                          - Det er et helt annet humør i spillergrunna, og det ser adskillig bedre ut, sier han.
                                          I Oslo er stemningen en helt annen. Ett poeng på tre kamper, og elendig spill så langt, er fasisten.
                                          - Det har ikke vært så mye å skryte av. Vi får håpe det tar seg opp i dag, sier Kjellsen.
                                          - Har dere et tips til kampen i kveld?
                                          - Jeg tipper det blir en kjedelig kamp, og 1-1, sier Jensen i Kanarifansen.
                                          - Jeg tror vi topper fjoråret, og vinner 4-0, sier Kjellsen i Klanen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎