Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

    Stem her.
    427
    Last edited by Lars; 05.06.2008, 22:38.
    Enøyd i de blindes dal.
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    #2
    alle vil ha ståle, men jeg trur ikke vi får han!!!

    de andre er hipp spm happ, jeg tror det snur litt fra nå av....

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Dersom Solbakken får jobben blir jeg hissig. Sjelden har noen fått så lite ut av så mye ressurser som det han har fått i København. For ikke å snakke om at han står for en dørgende kjedelig fotball.

      Å være en Gud som spiller betyr ikke at man er en Gud som trener.

      Steinar Nilsen er mitt valg ut fra alternativene listet opp. Her snakker vi om en som har respekt hos spillerne sine, han utvikler dem og gjør dem bedre. samtidig som han er klok på overgangsmarkedet. Det siste er noe vi virkelig kunne trenge...

      Kommentar

      • Smukken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 718

        #4
        Noen som vet hvor lang kontrakt han har ? han har jo fullført ca 1,5 år. Sluttpakken blir jo da resterende +/-.
        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 397

          #5
          Jeg ønsker meg Arne Erlandsen. Sist gang han var i klubben var LSK på randen av konkurs og enda fikk man tak i Andersson, Koren, Wehrman og Zane. Mannen er dyktig på å finne riktige spillertyper og med visakortet i lommen tror jeg han kan utrette mye for klubben.

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1452

            #6
            Av kandidatene som er listet over ville jeg foretrukket Steinar Nilsen, men når man først er inne på Tippeligatrenere hadde det vært like greit å hentet tilbake Uwe Rösler. Ser ut som om han går mot sin fjerde strake sesong i toppen av norsk fotball og det er en ganske sterk prestasjon i en liga der resultatene går så mye opp og ned.

            Den treneren i Tippeligaen som uten tvil har imponert meg mest er Jan Jönsson. Der snakker vi virkelig om en mann som har gjort gull ut av gråstein. Alanzinho var en vits da han kom til Norge, Tchoy og Pall Gunnarson imponerte ingen før de gikk til Stabæk og Daniel Nannskog var det ikke mange som visste hvem var. I år ser det ut til at Johan Andersson (?) får en god sesong etter å ha vært skadet og mye på benken i Sverige i fjor.

            Med et relativt beskjedent budsjett har Stabæk gått fra 1. divisjon til å bli et stabilt topplag i Tippeligaen med brukbare sjanser til seriegull i år. I tillegg spiller de fin fotball.

            Når det er sagt tror jeg ikke Steinar Nilsen, Uwe Rösler eller Jan Jönsson er særlig aktuelle. Dessverre.
            Last edited by Raskolnikov; 30.04.2008, 12:02.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • Anders_Bakken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 542

              #7
              Så lenge Fjørtoft er manager tror jeg vi kan utelukke Ståle. Det er vel ingen superhemmelighet at forholdet mellom de to ikke er det aller beste. Hvis jeg ikke husker helt feil stod det mellom duoen Uwe/Fjørtoft og Solbakken/Bjarmann for en god stund tilbake..?

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #8
                Steinar Nilsen er en trenertype jeg har tro på. Han har etter hvert skaffa seg god og lang erfaring, og jeg synes også at han har fått enormt mye ut av begrensede ressurser.

                Hvis jeg ikke husker feil har vel også den godeste Nilsen gode referanser i forhold til å fungere som kriseløsning. Har vel tatt over Tromsø når andre har vært i gang med å kjøre laget i grøfta, og makta oppgaven?

                I en tenkt situasjon hvor vi stod uten trener ville ikke jeg hatt noen problemer med at Steinar Nilsens navn ble dratt inn i diskusjonen.
                Vidar Evje

                Kommentar

                • Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                  Dersom Solbakken får jobben blir jeg hissig. Sjelden har noen fått så lite ut av så mye ressurser som det han har fått i København. For ikke å snakke om at han står for en dørgende kjedelig fotball.

                  Å være en Gud som spiller betyr ikke at man er en Gud som trener.

                  Steinar Nilsen er mitt valg ut fra alternativene listet opp. Her snakker vi om en som har respekt hos spillerne sine, han utvikler dem og gjør dem bedre. samtidig som han er klok på overgangsmarkedet. Det siste er noe vi virkelig kunne trenge...
                  Lite og lite fru Blom. FCK sine ressurser har vel vært store siden den dagen klubben ble stiftet i 1992. Han er vel den eneste treneren i klubbens historie som har klart å få dem til et gruppespill i Champions League. Synes da det er en ganske ok prestasjon.

                  At FCK spiller kynisk og ikke veldig spennende fotball kan jeg være enig med deg om. Men det har skapt resultater også da.

                  Steinar Nilsen er en bra trener, men han fisker etter større fisk i utlandet:
                  Steinar Nilsen har gitt agentselskapet til Rune Hauge jobben med å finne en ny klubb til ham. I Tromsø er han ferdig som trener etter neste sesong.
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Dersom Solbakken får jobben blir jeg hissig. Sjelden har noen fått så lite ut av så mye ressurser som det han har fått i København. For ikke å snakke om at han står for en dørgende kjedelig fotball.
                    For et år siden var han helt og genierklært, nå er han plutselig udugelig. En så kort avstand mellom himmel og helvete kan selvsagt ikke forsvares, det blir for mye se & hør for min del.

                    Ser man ting i et litt større perspektiv (noe som absolutt er å anbefale) så vil jeg si at Ståle har hatt en god trenerkarriere så langt. Det han fikk til i Kamma var stort. Opprykk og 5.plass de to første sesongene, det er det ikke mange trenere som kan gjøre bedre. I tillegg rykket ikke Kamma ned i den "alltid" vanskelige andresesongen, men som man jo husker, så rykket de ned med engang Ståle dro. I FCK har han hatt en bra sesong, og en dårlig. Danske lag i CL er ikke hverdagskost, så det var en stor prestasjon. Angående årets sesong, så har den vært svak, ingen tvil om det. Men samtidig ingen skandale. Blir det 2.plass og en god avslutning på FCK så tror jeg han får fortsette, og da tror jeg desverre (er AaB-fan) FCK vinner igjen neste år.

                    Av de nevnte trenere kunne jeg akkseptert dem alle som trener for LSK, men jeg ville foretrukket Ståle. Aller helst ville jeg hatt Uwe, men det har jeg vel ment hele tiden helt siden 2004...

                    Vil også påpeke at jeg på ingen måte håper Tom blir sparket på grunnlag av 5 dårlige kamper.

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Lite og lite fru Blom. FCK sine ressurser har vel vært store siden den dagen klubben ble stiftet i 1992. Han er vel den eneste treneren i klubbens historie som har klart å få dem til et gruppespill i Champions League. Synes da det er en ganske ok prestasjon.

                      At FCK spiller kynisk og ikke veldig spennende fotball kan jeg være enig med deg om. Men det har skapt resultater også da.

                      Steinar Nilsen er en bra trener, men han fisker etter større fisk i utlandet:
                      http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=506121
                      Det klarte han helt i starten ja, men jo lengre han har hatt kontroll jo dårligere har det gått (noen som kjenner seg igjen). Nå ligger de vel som nummer tre i ligaen, ganske så sensasjonelt må jeg si. Røk i den danske cupen nå og de klarte ikke en gang å komme seg videre fra gruppespillet i UEFA (hvor 3 av 5 går videre) i motsetning til en klubb som Brann...
                      Last edited by Henrik; 01.05.2008, 09:20. Begrunnelse: spelling

                      Kommentar

                      • Rabbi
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Mar 2004
                        • 78

                        #12
                        Kunne godt tenkt meg Steinar Nilsen. Syns han er ekstrem på å få mye ut av lite. Dessuten virker det som om han har en plan over spillet. Problemet er at jeg leste i dag et sted at han har en agent som jobber for å skaffe ham jobb i utlandet. Tviler på at han vil ta noen annen jobb i norge enn Tromsø.

                        Syns i grunn både Ståle og Tom Lund kan være gode løsninger også, men tviler på om noen av de er gjennomførbare heller.

                        Tror vi må være litt mer realistiske når det gjelder kanditader for eventuelt å ta over for Tom:

                        - Ivar Hoff
                        - Ivar Morten Nordmark
                        - Kent Bergersen
                        - Teitur Tordarson
                        - Even Pellerud
                        - Nils Johan Semb
                        - Egil Olsen


                        Og jeg vil IKKE ha noen av de som trener i LSK (igjen)!

                        Hvis vi er "heldige" kan vi kanskje få Graeme Souness. Han kan sikkert hjelpe Fjøra på innkjøpskontoret for nye spillere i hvertfall... De to er vel omtrent like "talentfulle" på det området.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Jeg har Ståle som førstevalg selv, men jeg tror det er en utopi. Derfor vil jeg har Steinar Nilsen. Han har bygd opp et knallgodt lag i Tromsø, og har et suverent øye for spillere. Jeg tror også han ville gitt Espen en nøkkelrolle i laget, jamfør hvordan han bruker Helge Haugen, og det veier faktisk tungt for meg. Jeg ser for meg at han vil klare å få brukt spillermaterialet vårt på riktig måte. Jeg ser for meg et lag som dette om Nilsen kommer inn:

                          Gk:Otto

                          Rb: Bjørkøy/Riseth -
                          CB: PSA/Riseth-Kippe -
                          LB: Ett eller annet varp eller krøplingen
                          DM: SØGÅRD!!!
                          RM: Riise
                          LM: Hoff(som jeg er sikker på at kommer til oss)
                          OM: Brenne(Mulle backup)
                          SS: Sundgot-Mykle/Occean

                          Jeg tror også han vil komme til å renske godt opp i rekkene, og kaste ut det vi måtte ha av daukjøtt. Laget som nevnt her er et lag som kan vinne gull, det er jeg overbevist om. Nøkkelen er i alle fall, slik jeg ser det, at Søgård og Arild får klare signaler om at de er nøkkelspillere og klare førstevalg.

                          Steinar Nilsen for meg. Og agenten det var snakk om skulle hjelpe ham med å få ny jobb ANDRE STEDER I NORGE eller i utlandet. Ikke i utlandet punktum. Den artikkelen var et subtilt frieri til oss, det er jeg bombesikker på.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

                            #14
                            Jeg vil ha tilbake Uwe jeg. Det er mitt største ønske bortsett fra Sir Alex.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Jeg vurderte også å legge til Jan Halvor Halvorsen som alternativ - vi kunne trengt en trener med stake og sportsteip.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                #16
                                Ønskelista mi ser slik ut:
                                1. Uwe - men ser det som lite trolig at han kommer tilbake allerede nå. Han har dog uttalt (rett etter at han tok over Viking), at han gjerne kom tilbake til Åråsen, men det er nok litt tidlig. Dessuten har han jo noe på gang borte på vestlandet.

                                2. Ståle - ok, han har hatt en dårlig sesong i FCK i år, men så har de mista flere sentrale spillere, som klubben ikke har maktet å erstatte. Kan fort bli ledig på markedet, ihvertfall hvis klubben hører på supporterne.

                                3. Steinar Nilsen - som andre har nevnt her...han har gjort en utrolig bra jobb i Tromsø, og er vel kanskje den TL-trenern med mest erfaring å "redde klubb i krise".



                                KimFL

                                Kommentar

                                • Tam
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2005
                                  • 61

                                  #17
                                  Svennis blir vel ledig nå `?

                                  Kommentar

                                  • forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

                                    #18
                                    Sikkert som å banne i kjerka dette, men håper reka kunne tatt over. Tror han kunne fått mye bra ut av spillerne i lsk, å han har også bevist at han kan vinne noe.

                                    Når det gjelder at Tom skal gå, så veit jeg ikke helt.. Vil gjerne gi han et par kamper til vaffal, tror at om vi først vinner en av kampene mot viking eller rbk, så vil oppturen komme. Men hvis det er så stor personkonflikt mellom Tom å Fjøra at en av dem må gå, så håper jeg det blir Tom.

                                    Kommentar

                                    • forzafugla!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 461

                                      #19
                                      Og, om vi skulle sparka Tom, så slepper vi vaffal å gi han noe penger. Vi sier bare at hvis han dropper noe etterlønn, så skal han få de to ubruklige start spillerne han kjøpte med seg gratis til neste klubb.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #20
                                        "sikkert" som å banne i kjerka???? Det ER å banne i kjerka! Jeg spiser heller bajs før jeg godtar at en mann med hjertet trygt planta i søplaland skal trene LSK. Og jeg hater ham ikke intenst engang!
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎