Den unødvendige Fenerbahce-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    Den unødvendige Fenerbahce-tråden

    Har man plass til tråder om engelske andredivisjonslag og hattråder om Hødd, får vi vel skvist inn en om de tyrkiske kanarifugla også

    Antar at interessen for tyrkisk fotball ikke er den helt store her inne (selv om jeg mener å huske enkelte forumbrukere som sympatiserte med landslaget under EM, uten at jeg husker navn), så det blir sikkert mye Macho-monolog her. Interessen min er temmelig fersk (begynte i fjor vinter da jeg så litt dokumentarer og leste meg litt opp som en følge av dette), og siden jeg ikke skjønner et ord tyrkisk er det vanskelig å følge nøye med. Heldigvis har man Fenerbahce Worldwide, som er en hyppig oppdatert side på engelsk.

    Uansett, tyrkerfugla (Sari Kanaryalar: "de gule kanarifuglene") har åpna horribelt i år - tre seire og en bråte med tap, noe som har gitt Besiktas og andre topplag et enormt forsprang allerede. Det ser ikke bra ut, og det virker litt parodisk at Zico måtte gå etter CL-suksessen i fjor, "bare" fordi seriegullet røk på oppløpet. Det hersker fullstendig rådvillhet i Kadiköy for tiden etter at Aragones ikke har fått noe som kan ligne på fasong over laget, og mange har allerede avskrevet denne sesongen. For en høst å være fugl!

    I kveld kom det en etterlengta opptur i form av sesongens første borteseier, men den satt langt inne. Kocaelispor hadde kun tatt ett poeng så langt i år og lå sist, men tok likefullt ledelsen i første omgang. Dette sto seg til pause, men så la Fener om taktikken litt og fikk snudd kampen gjennom Daniel Guiza og Ugur Boral (sistnevntes scoring skal visst ha vært en perle, men jeg så ikke kampen i kveld siden jeg prioriterte United, så jeg vet egentlig ikke). Av en eller annen grunn lot de hjemmelaget utligne, og alt så ut til å bli en sedvanlig drittkveld. Meeen... de som husker EM veit at Semih Sentürk er en luring, spesielt mot slutten av kampene. 3-2, fire minutter eller mer på overtid! Dommeren hadde visst nok lagt til overtid på overtida fordi Kocaeli-spillerne hadde drøya tida etter utligninga. Herlig! Om dette er et vendepunkt eller ikke vites ikke, men én barriere er i hvert fall brutt...

    Noen som har vært på kamp i Tyrkia, forresten? Har tenkt å ta meg en tur i løpet av vinteren/våren. Tror det blir temmelig vilt.
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    #2
    I så fall kan jeg anbefale å se kveldens hjemmekamp mot Arsenal på SportN. Ifølge Roberto Carlos har ikke gjestene en sjanse.

    Kommentar

    • scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

      #3
      Opprinnelig skrevet av Macho-Morten

      Noen som har vært på kamp i Tyrkia, forresten? Har tenkt å ta meg en tur i løpet av vinteren/våren. Tror det blir temmelig vilt.
      Har sett Galatasaray i Istanbul. Det var privatkamp mot et tysk lag i 93 (tror det var Köln). Full kok på tribunen var det iallefall: bluss, trommer, flagg og full cimbombom. Min far som på 70 tallet var fast inventar i roker end på stadion i Sunderland (student) var nærmest vettskremt over trøkket og hadde aldri opplevd maken til liv selv etter uttalige kamper i England, - den gangen det var stemmning der. Det var på mange måter denne kampen i Istanbul som gav meg åpenbaringen (Hans Nielsen Hauge go home) om supporter mentalitet. Selvsagt drit kult for en ung pode.

      Sier bare en ting: Regn med inferno.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
        I så fall kan jeg anbefale å se kveldens hjemmekamp mot Arsenal på SportN. Ifølge Roberto Carlos har ikke gjestene en sjanse.
        Ikke en sjanse?
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Macho-Morten
          Ikke KFL-styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2687

          #5
          Det er åpenbart at Roberto Carlos er en løgner som farer med tomt vås. Den nye Bergdølmo?

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
            Det er åpenbart at Roberto Carlos er en løgner som farer med tomt vås. Den nye Bergdølmo?
            Ikke våg å sammenligne legenden Roberto Carlos med Judas.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              #7
              Så døv du var i dag, da. Skal slenge på en smiley.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                Så døv du var i dag, da. Skal slenge på en smiley.
                En gang døv, alltid døv
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  #9
                  Men fra tåpelig hodeplagg til ælj, kampen i går var en god indikasjon Fener-høsten så langt. Forrige sesong var det vel bare Fenerbahce, utenom mesterne United, som vant samtlige hjemmekamper i Champions League. Før kampen i går hadde jeg ikke håp om poeng engang. Forrige hjemmekamp i serien endte med ydmykende 1-4 mot Kayserispor, altså ni baklengs på to hjemmekamper. Aragones må gå!

                  Men det var brukbar stemning, da

                  Kommentar

                  • Larsk
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 1053

                    #10
                    2-5 bønder!!
                    !!Gunners!!

                    Kommentar

                    • Macho-Morten
                      Ikke KFL-styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2687

                      #11
                      Europeiske fadeser til side, det ble en ny opptur hjemme på Sükrü Saracoglu (som forøvrig skal arrangere denne sesongens UEFA-cupfinale) i kveld, hjemme mot Gøran Sørloths gamle klubb Bursaspor. Fener ga seg ikke før de hadde dundra fem i nettet, men på 4-0 slapp de til to unødvendige reduseringer. Tre minutter på overtid kom Deivid først på et innlegg og satte spiker'n i kista. Spesielt å se fyren grine etter å ha satt et helt uviktig mål, men dette har nok sammenheng med at han kom inn det siste kvarteret og debuterte etter et grotesk beinbrudd i sommer. Dette skulle egentlig holde ham ute til juletider, så det er jo forståelig at fyren er fornøyd, selv om menn ikke skal vise følelser på den måten.

                      Uansett, nå kan man omsider se oppover på tabellen (i en ukes tid)! Øvrige mål ble besørget av Diego Lugano, Ugur Boral, Edu Dracena og Alex. Bursas kaptein Yusuf ser forøvrig ut som en alkis fra Østfold.

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        #12
                        I kveld skal ydmykelsen mot Arsenal "revansjeres". Aragones går for seier, men fyren er jo bare stakkarslig. Som om ikke Fener var sjanseløse nok fra før, står man også uten en eneste offensiv midtbanespiller i kveld. Alex, Emre og Tümer er alle ute, så da er det fritt fram enten for talentløse Claudio Maldonado eller artrittplagede Josico ved siden av Selcuk på midten. Antagelig vil ikke ballen komme fram til spissene ved en eneste anledning.

                        Kommentar

                        • Per Arne
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2347

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                          Antagelig vil ikke ballen komme fram til spissene ved en eneste anledning.
                          ..og det kan faktisk være godt nok til uavgjort. Er vi fornøyd med det?
                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                          Kommentar

                          • Macho-Morten
                            Ikke KFL-styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2687

                            #14
                            Hehe, uavgjort i London er helt greit det De tok meg der.

                            I morra er det tid for Europas sykeste derby, hjemme mot Galatasaray klokka seks norsk tid. Emre er visstnok tilbake, og de som husker Galas storhetsperiode vet kanskje at han er flaska opp i den klubben. Han sa i sin tid (da han var i Inter, tror jeg) at hvis han skulle tilbake til Tyrkia noen gang, var det kun Gala som var aktuelt. Nå skal han møte dem for Fenerbahce. Blir gøy.

                            Slenger opp link til hvor man kan streame kampen i løpet av morgendagen en gang.

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              #15
                              I all verden, tomler opp? Her? I denne tråden?

                              Fin-fin oppvarmingsvideo fra 2002, da Fener vant 6-0 hjemme mot Galatasaray:
                              Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                              Og kampen kan man se her: http://www.myp2p.eu/broadcast.php?ma...27&part=sports
                              Dessverre hender det ofte at flere av linkene tas av lufta før kampen, og hvis man blir sittende igjen med en av Mediaplayer-streamene (som man åpner rett i nettleseren, forøvrig) er det gjerne av laber kvalitet. Uansett, jeg håper på blusskasting mellom supporterne i dag. Som her, i et tidligere oppgjør mellom Besiktas og Galatasaray: http://www.youtube.com/watch?v=OCtjg...eature=related

                              Mer forhåndsstoff: Det ser ut til at Emre ikke starter likevel, dermed samme sentrale midtbane som mot Arsenal. Eneste forandring på laget er at Deivid kommer inn for Kazim-Richards på høyrekanten. Hos Gala ligger det an til at Harry Kewell må stå over med skade, noe som ikke er synd i det hele tatt.

                              Fuglaaaa!
                              Last edited by Macho-Morten; 09.11.2008, 13:26.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Kampen sendes også i reprise på TRT i kveld, for den som har den slags (jeg har....).
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #17
                                  Da leder vi 2-1

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #18
                                    Hell yeah
                                    Men jeg synes vi har fått i overkant godt betalt. En ræva omgang der Gala var GODE de første 20, men lufta gikk litt ut av dem da de fikk det frisparket annullert. Najss...

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      3-1 Detta må da gå.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #20
                                        3-1 nå

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎