NM 4. runde: Stabæk-LSK 8. juli kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7028

    Til alle som vil halshugge trenere, spillere og støtteapparatet nå:

    I motsetning til dere har jeg pratet med Henning, og også med mange av spillerne våre i kveld. De er fullstendig klare over at de var griseræva i kveld, og de skammer seg over innsatsen.

    Å synge "blø for drakta" og liknende hjelper kanskje på selvfølelsen blant den jevne supporter, men det hjelper ikke spillerne. Det som vil hjelpe de 11 som skal spille mot Ålesund, er massiv støtte. De spiller ikke dårlig med vilje.

    Tro meg på at alle jeg pratet med i kveld var pinlig berørt over det LSK viste. Følg gjerne med på lsk.no utover kvelden også.
    Last edited by trigz; 08.07.2009, 23:24.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Udyret
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2008
      • 47

      Det er vel og bra, men jeg blir beskymra når Henning sier for åpen mikrofon at han er overrasket for det dårlige forsvarsspillet (ja vel...... også kommer det For det fungerte så bra mot Viking............... DA blir jeg beskymra hvis det er gjengs oppfatning i trenerteamet.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        Virker som spellera er har dårlig kondisjon. Vi klarer ikke å presse som et lag, kommer ikke opp i motstanderen, orker ikke å komme på helhjerta løp på overgangsmuligheter. Virker som spellera går på sparebluss under hele kampen. Virker også daffe før kampen. Alle offensive spellere prøver seg på et skudd på Fredriksson, de fleste skyter svakt rett på keeper. Sundgot pipes ut lagoppstillingen og Lskspellera smiler, noe som sier meg at de ikke har rett tenningsnivå.

        Spellera virker treige, spesielt forsvaret.

        Kantpsellera skal hele tiden føre innover i banen, i sekken, det blir trangt, vi mister ballen, og farlige overganger oppstår. Hvor er kantspillet?

        Når vi vinner ballen må det komme smarte oppofrende løp bakfra, skape overtall, 2 mot 1, slik at ballfører har flere alternativ. Vårt angrepsspill er jo som en drøm for motstanderen. Midtbanen er en tragedie, forsvarsrekke er en tragedia, virker jo som man ikke er edru der bak, linja er som et sikksakkmønster, vi sikrer ikke medspiller, vi faller ikke når vi må, vi bruker lang tid på å sende ballen fremover. Slik kunne jeg fortsatt i det uendelige.

        BLØ FOR DRAKT!! Dere er ikke de mest tekniske, fotballkloke spellera, men vi fortjener at dere løper til krampa tar dere! Og Essidiri må aldri mere spelle i forsvar, makan til innhopp!!!

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Kiko var faktisk bra i dag. Mange lissepasninger som vi aldri har fått av Bjørkøy eller Søgård. Tror det kan heve oss veldig å få han tilbake på toppnivå sentralt når noen flere har dagen.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Jeg har tro på Berg og jeg vil trekke noen paraleller til Hamren og RBK. Han hadde også et lag han måtte få skikk på, først og fremst defensivt, men også hva gjaldt spillestilen. Og alt ble mye verre før det ble bedre. Mye bedre. Berg har en adskillig lengre vei å gå med LSK så det gjelder å ha tålmodighet her. Det som er synd er at nesten en hel sesong går i vasken fordi man rett og slett ikke klarer å få på plass en samspilt ellever og har de økonomiske musklene til å finne spillerne som passer i systemet og spiller på den plassen de trives best i. LSK har nok gjort en avtale med Rise om at han selges så fort det riktige tilbudet kommer, men man vil nok helst beholde ham. Akkurat nå kan ikke viktigheten av å beholde ham ut sesongen vektlegges nok, vår soleklart beste spiller lar seg ikke erstatte umiddelbart.

            Man kan ikke satse alt på å finne en billig afrikaner som tar TL med storm og tilfører laget noe med en gang. Den flaksen har vi nok brukt opp allerede med Nosa.

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Vi starter med :
              En høyreback på venstrebacken
              En midtstopper på høyrebacken
              En høyrekant på venstrekanten
              En spiss på høyrekanten

              Vi bytter inn:
              En høyrekant på venstrebacken
              En offensiv midtbane på topp

              Ingen kan vel være overrasket over resultatet.

              Jeg håper vi snart begynner å spille med spillere i deres naturlige posisjoner.
              Er ikke nødvendigvis uenig, men vi har spilt gode kamper med verre opplegg enn det her.

              Eriks bør klare seg greit på venstreback, Nordtveit er en ung høyrebeint stopper/back og har spilt der ute før i år med bravur. "Esset" inn på venstre derimot er kattastråf. Men MJ er ute, og Rings utafor. Offensivt burde Nosamannen passe godt i en mellomromrolle, og kantene er det ikke mye å si på i utgangspunktet.

              Bjørkis har ikke trent godt nok, heller ikke Vidar. Alle skadene ødelegger voldsomt for samhandling og form. Kiko, Occean, edwin osv..

              Er Kippe en litt "svak" kaptein? Er H.Berg for snill? Nå blir kampen mot Aalesund veldig viktig.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                Håpløs "taktikk" å være så passive og spille Berglund og Stabæk gode. Det må kunne gå an å presse bedre og komme foran i én duell, uten Nannskog og Daigo. Der vi hadde én og to spillere til å true deres 16-meter, spilte de seg ofte fram med fire og fem rundt vår. Vi blir fraløpt, driblet og spilt rundt. De fikk gjøre akkurat som de ville, og vårt manglende tempo med ballen, i forsvar og fra angrep til forsvar og motsatt ble enda synligere. Evnen til å avlevere og motta ballen hurtig og blikk til å se løsninger raskt, mangler fullstendig. På den måten spiller vi fortsatt "gammeldags" og mangler tempo i mange ledd. Når de få som er "moderne" i dagens fotballsammenheng etter hvert blir bytta ut eller ikke har dagen, blir det tynt. Spesielt i forsvar, der må det strammes opp betydelig og fireren være mye mer bestemte. Dessverre ser det ut som problemene bare fortsetter. Men i dag tømte vi oss selv for alle svakheter.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Er Kippe en litt "svak" kaptein? Er H.Berg for snill? Nå blir kampen mot Aalesund veldig viktig.
                  Svar: ja. ja. ja.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎