Hvordan få Enga away til å bli en "alle mann alle" kamp?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Hvordan få Enga away til å bli en "alle mann alle" kamp?

    Her skulle jeg legge inn en del bilder fra de siste åra på Ullevål, men av mangel på ordentlige oversiktsbilder så finner jeg ingen som passer seg. Mulig fotografene har dette og bare kan legge det inn.

    Fant uansett et bra bilde som viser at vi fyller hele svingen i 2006:



    Mens vi i år presterte såpass:



    Dette er jo rett og slett pinlig.
    Alle sier at dem hater enga bla bla bla, men vi var jo omtrent like mange som mot Lyn tidligere i år:



    (Hvis fotograf har oversiktsbilde så legg det ut her)

    Uansett hvordan laget har prestert det gjennom sesongen skal det gå en faen i vold i hver og en LSK patriot og man SKAL møte opp på Ullevål. Dette oppmøte vi presterte er rett og slett elendig og flaut.

    Hvordan kan vi, på best mulig måte, få til å fylle, eller i hvertfall bli, over 2000 pers. der neste år? Sett utifra at ingen rykker ned da...

    Kjør debatt. Og ikke diskuter det lave antall oppmøte fra enga da det kun er interessant antall oppmøte i VG svingen!
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

    #2
    Synes at det er rart at det er så "vanskelig" og fylle opp der.
    Jeg mener at det er obligatorisk oppmøte mot ÆSJ uansett om det er hjemme eller borte.
    Og forørvig ofte de morsomste kampene og være på tribunen også.

    Hvordan er muligheten for og subsidiere buss billetten til ullevål noe da?
    Mulig noe av greia ligger der. ikke at 120,- er en så voldsom pris utgangspunktet.

    Men hadde det vært tur retur 50,- så hadde kanskje flere slengt seg på.
    Og det hadde blitt en knallbra opplading på vei til stadion.
    Gi alt, stå på LSK

    Kommentar

    • Martini
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 294

      #3
      Er HELT enig i at oppmøte er for dårlig, trodde hvertfall vi skulle klare å fylle en seksjon til utifra de gode billettrapportene på forhånd...Hvor mange var vi på søndag, rundt 1500 ? :???:

      Det holder rett og slett ikke mål når det er HATLAG nr. 1 vi møter...

      Syns ikke markedsføringen fram mot denna matchen var så ille heller, meldinger blei sendt ut,dere på shop`n pusha jo på at ville man ha billetter måtte man få fingern ut av rævva også videre...+ at lsk.no også pusha på fra sin side...

      SÅ hva kan forbedres/ gjøres før neste gang?....Et tiltak vil være å være mer synlig i bybildet Lillestrøm og i tillegg Strømmen Storsenter...Uvisst om det var noe arrangement der denne lørdagen eller ikke, men å få et par/ tre spillere på plass hvor man samtidig selger billetter på stand kan da være noe...Mitt poeng er hvertfall at ikke alle går inn på kfl/lsk.no eller shop`n sine sider, så derfor bør man ha fokus på å være synlige på flere og "større" arenaer...
      FUGLA TIL VI DØR!

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9373

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tony
        Uansett hvordan laget har prestert det gjennom sesongen skal det gå en faen i vold i hver og en LSK patriot og man SKAL møte opp på Ullevål. Dette oppmøte vi presterte er rett og slett elendig og flaut.
        Jeg mener at tabellplass har mye å si for oppmøtet...
        Folk som halvveis kommer på kamper, dvs. tvilerne og turistene kommer ikke når laget presterer under hva som er forventa (særlig av media).

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          #5
          Opprinnelig skrevet av knut
          Jeg mener at tabellplass har mye å si for oppmøtet...
          Folk som halvveis kommer på kamper, dvs. tvilerne og turistene kommer ikke når laget presterer under hva som er forventa (særlig av media).

          Enig med deg. Prestasjonene har hvert elendige.
          TROR OGSÅ MANGE VELGER TV GRUNNET KAMSTART 20.00.
          Tror at mange fler hadde dratt om ikke denne kampen alltid ble vist på tv 2. Men på en betalingskanal....

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #6
            Opprinnelig skrevet av knut
            Jeg mener at tabellplass har mye å si for oppmøtet...
            Folk som halvveis kommer på kamper, dvs. tvilerne og turistene kommer ikke når laget presterer under hva som er forventa (særlig av media).
            Det er den holdninga der man må gjøre noe med. For den holder rett og slett ikke når det er enga man skal spille mot.

            Kommentar

            • Martini
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 294

              #7
              Opprinnelig skrevet av Tony
              Det er den holdninga der man må gjøre noe med. For den holder rett og slett ikke når det er enga man skal spille mot.
              Enig, men har vanskelig for å se at vi klarer å gjøre så mye med selve holdninga hosfuglafans bortsett fra selve kjernen og de mest trofaste som var på vg-nedre nå....Tabellposisjon har mye å si, enten man vil eller ei, men selvfølgelig må målet være å gjøre noe med det...
              FUGLA TIL VI DØR!

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                #8
                Biletteene som ble solgt på LSK-shopen ble jo solgt ut ganske raskt, kanskje fler hadde kommet hvis LSK-shopen hadde fått fler biletter. Det ble kanskje for vanskelig å stå i kø på ullevaal.

                Men det er vel ikke LSK-shopen sin skyld at de ikke fikk flered da.

                Kommentar

                • caLitri
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 634

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av KrisB
                  Biletteene som ble solgt på LSK-shopen ble jo solgt ut ganske raskt, kanskje fler hadde kommet hvis LSK-shopen hadde fått fler biletter. Det ble kanskje for vanskelig å stå i kø på ullevaal.

                  Men det er vel ikke LSK-shopen sin skyld at de ikke fikk flered da.
                  ble vel ikke utsolgt før 1-2 dager før kampen?
                  LSK Shopen hadde sikkert fått flere billetter om det hadde blitt tomt litt tidligere?
                  Gi alt, stå på LSK

                  Kommentar

                  • merch
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2007
                    • 938

                    #10
                    Datoen for denne kampen var vel heller ikke den beste iogmed at kampen ble spilt siste helgen i fellesferien, selv rakk jeg kampen med 5min margin langt mer stressende enn beregnet men så har jeg jo litt kjørevei også, men er jo en del utkant kanaris som kanskje velger tv2kamper hjemmefra? Noen kanaris betaler et par pils og lite annet på hjemmekampene, og noen få hundrelapper på kampene i Oslo området for transport/kampbillett mens eksilkanaris og andre utenfra Romerike/Oslo må regne med ihvertfall 500-1000kr per kamp. Syns vi hadde et bra oppmøte søndag i forhold til hvordan det har sett ut tidligere i år. Har jo sett mindre folk på kanarifeltet enn vi var på VG søndag. Så får heller klubben se om de kunne markedsført denne bataljen bedre! De som var på plass kan vel neppe angre på turen ihvertfall
                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #11
                      Hvis LSK tok 150 kroner ekstra for sesongkortene og betalte inngangen på Ullevål til alle med sesongkort så tror jeg det ville blitt rimelig fullt.

                      Kommentar

                      • gutt94
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2007
                        • 3271

                        #12
                        Gratis buss?
                        KnutHSolberg

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9373

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Tony
                          Det er den holdninga der man må gjøre noe med. For den holder rett og slett ikke når det er enga man skal spille mot.
                          Holdninga holder ikke uansett hvem lag det er vi møter, for å være krass.
                          Men realiteten er turistene ikke kommer når det ikke er kult å bli observert på kamp (nedgangstider), og tvilerne er generelt interessert i fotball men klarer fint å kose seg med fotballekstra og hovedkamper, uansett hvem lag det er som spiller.

                          Hvordan vi skal få fler på kamp, mener jeg blir 2delt.
                          - LSK
                          - Kanarifansen

                          LSK må bli mer synlige. For meg virker det som alle stænds er på Lillestrøm City og Strømmen Storsenter etter en 120,- annonse i RB. De må ta turen til alle innavlssteder rundt omkring på øvvre og nedre som f.eks. Skedsmokorset, Råholt, Gansdalen, Hakkadal, Blaker, Oppakermoen, Bøn, Maura, Bjørkelangen, Åsgreina, Jegveitafaen osv. IMO.

                          Er det fortsatt praksis at spillere kommer på sesongavlutning til forskjellige lag på Romeriket eks. Skedsmo Blomster Gutt '99 og deler ut diplomer og medaljer og spiller ball med kidsa???
                          Da jeg var yngre kom Ronny Johnsen, Bukken, Grodås, Schiller++ sesong etter sesong og delte ut medaljer spelte med oss i pensko lizzm...

                          Kanarifansen kunne kanskje sendt ut et eller anna billag (koster sikkert mye) som viser hvor fett det er å være supporter. For selv om du finner all den info'n på nett, så må du bli klar over muligheten.


                          2cents.

                          Kommentar

                          • Kanarijenta
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 504

                            #14
                            Markedsføringen til denne kampen kunne selvsagt vært mye bedre, og da mener jeg informasjonen som kommer ut til de "vanlige" menneskene, altså folk som kanskje ikke er medlemmer i kfl/lsk osv.
                            Annonser/postere har jo vært ikke-eksisterende..
                            En annen ting er at jeg vet folk kvier seg for å gå på bortekamp mot enga, for hvis man taper føles det helt jævlig å stå der å oppleve det fra kloss hold.

                            Andre faktorer:
                            - tabellsituasjonen; denne kampen var en av de viktigste i år mtp tabellposisjon, men virker ikke som at det trigger folk til å møte opp å støtte. Dessverre finner man medgangssupportere i alle klubber
                            - TV-kamp og sent på kveld
                            Super Kanaris

                            Kommentar

                            • Gullars
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 355

                              #15
                              Jeg tror ikke det er heldig å ha kamp kl 20.00 det blir litt seint for de som har med små barn på kamp, og med tanke på skolestart dagen etter, var nok ikke det ideelt.

                              Kommentar

                              • FuglaAlex
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 537

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Gullars
                                Jeg tror ikke det er heldig å ha kamp kl 20.00 det blir litt seint for de som har med små barn på kamp, og med tanke på skolestart dagen etter, var nok ikke det ideelt.
                                Skolestart burde ha 0 å si. Uansett mange som begynner på skolen i morgen også.
                                Supporterne er fotballens hjerte
                                Ultras Felt C

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13244

                                  #17
                                  For å være ærlig hadde Rösler mye mer å si for oppturen i 2005/2006 enn mange er villige til å innrømme. Hans konstante frieri til fansen, hans kjepphøye holdning før disse hat-kampene og hans voldsomme emosjonelle egasjement før, under og etter kampen satte tonen. Når den sportslige ledelsen eller treneren som i dette tilfelle går rett i strupen på hjemmesittere, medgangssupportere og Tv-slaver skapes det et helt annet trøkk hos den enkelte. Man kan ignorere kanarifansen, men man kan ikke ignorere klubben man elsker. Det var KLUBBEN og ikke fansen som jaget deg på kamp. Rösler var jo nesten som en ekstra kompis som tvang deg med.

                                  Berg og Bjarmann derimot, er helt usynlige på dette området. Selv i de obligatoriske kampintervjuene avsløres det ikke en eneste følelse. Alt handler om poeng og spillemessige prestasjoner. De virker helt uinteressert i å denge enga, og er like engasjerte i sine uttalelser som pannekakerøre. Virker ikke akkurat som noen av dem har lyst til å lage blest rundt kampen, for å si det forsiktig.

                                  Hadde berg tatt et 60 metersløp og kastet seg inn i kanarifansen etter kampen, eller beordret spillerne til å¨hive draktene opp på tribunen hadde nok mye blitt endret. Slik det er i dag, med et nikk og tre klapp, skapes det ikke mye entusiasme fra klubbhold.

                                  Kommentar

                                  • Martini
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 294

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    For å være ærlig hadde Rösler mye mer å si for oppturen i 2005/2006 enn mange er villige til å innrømme. Hans konstante frieri til fansen, hans kjepphøye holdning før disse hat-kampene og hans voldsomme emosjonelle egasjement før, under og etter kampen satte tonen. Når den sportslige ledelsen eller treneren som i dette tilfelle går rett i strupen på hjemmesittere, medgangssupportere og Tv-slaver skapes det et helt annet trøkk hos den enkelte. Man kan ignorere kanarifansen, men man kan ikke ignorere klubben man elsker. Det var KLUBBEN og ikke fansen som jaget deg på kamp. Rösler var jo nesten som en ekstra kompis som tvang deg med.

                                    Berg og Bjarmann derimot, er helt usynlige på dette området. Selv i de obligatoriske kampintervjuene avsløres det ikke en eneste følelse. Alt handler om poeng og spillemessige prestasjoner. De virker helt uinteressert i å denge enga, og er like engasjerte i sine uttalelser som pannekakerøre. Virker ikke akkurat som noen av dem har lyst til å lage blest rundt kampen, for å si det forsiktig.

                                    Hadde berg tatt et 60 metersløp og kastet seg inn i kanarifansen etter kampen, eller beordret spillerne til å¨hive draktene opp på tribunen hadde nok mye blitt endret. Slik det er i dag, med et nikk og tre klapp, skapes det ikke mye entusiasme fra klubbhold.
                                    Enig i mye av det du skriver, men syns da ikke Berg har gjort seg bort overfor fansen, tvert imot har han jevnlig rost og kommentert KFL og gitt uttrykk for at støtten fra supporterne har mye å si....Dessuten skal han ha cred for å komme ut av spillertunnellen igjen mot SØPLA og applaudere for sangen hans som runget
                                    FUGLA TIL VI DØR!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13244

                                      #19
                                      Berg er ikke noe dårligere enn andre tippeligatrenere, men der Uwe var spesiell. Uansett synes jeg det henger på klubben å dra inn de siste supporterne. Om ikke sportslig ledelse har svikta, synes jeg iallefall at markedsavdelingen kunne gjort mer. Spesielt irriterende er disse "romerike mot buskerud" kampplakatene. Det er da for faen ikke "romerike mot buskerud" det handler om, det handler om hvem som skal overleve for faen! Er jævla få geografiinteresserte som lar seg lure til Åråsen på den måten, prøv heller å hanke inn de som bryr seg om klubben. Kommuniser noen følelser og ikke gamle floskler. Det er kniven på strupen, de to siste gladiatorene igjen i ringen, det er Ali versus Foreman, det er siste natt i førerbunkeren!!

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Hvordan kan vi, på best mulig måte, få til å fylle, eller i hvertfall bli, over 2000 pers. der neste år?
                                        Tabellsituasjon og lave forventninger har nok dessverre mer å si for frammøte enn vi liker å innrømme. Da blir i tillegg kamptidspunktet mer avgjørende (for å skaffe seg sjøl en gyldig grunn til å ta kampen foran TVn) enn om vi hadde hatt flyt og vært med i medaljestriden.

                                        Det er også vanskeligere å mobilisere enn i en "normalsesong" fordi kampen ikke oppleves som mer spesiell eller viktigere enn andre matcher. Dette var vel ca. den 10. "viktigste kampen for Fugla noensinne" denne sesongen, samtidig som de litt mer enn middels interesserte veit at den kommer til lørdag. (Vær der!)

                                        Klubb og fans kan ha strategier for å legge forholdene best mulig til rette, men skal vi bli 2000 neste år er vi avhengig av den enkeltes personlige engasjement! Alle som en må pushe med seg kamerater (og sklier ). Svar må avkreves for hvorfor folk ikke har tenkt seg på kampen. De må deretter latterliggjøres i verste Mykle-tradisjon hvis argumentene ikke holder mål.

                                        Det mest ødeleggende for tribunelivet har vært den økte tilgjengeligheten av kamper på pub, TV og nett. Motsatsen blir å vise folk hvor gøy det er å se kampen på stadion. Bilder av tifo, flagging og engasjerte pasienter på tribuna må masseutsendes på MMS, og vi må bli flinkere til å skryte av oss sjøl.

                                        Veit at det siste ikke er helt stuereint, men hvis vi fortsetter med brønnpissing er det ikke så mange som har lyst til å dra opp bøtta for å ta en slurk. Før neste kamp mot vif bør JuniorKanaris' engasjement og banner brukes som inspirasjonskilde for oss som begynner å bli litt mer satte.

                                        Godtar vi at noen av venna våre er hjemmesittere godtar vi at vi ikke greier å fylle svingen!
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎