Veien mot en optimal stall

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    Veien mot en optimal stall

    Tenkte jeg kunne lage en tråd hvor vi holder oversikt over stallens styrker og svakheter på en systematisk måte. Tanken er den gode gamle ideen om dobbel dekning. Utgangspunktet er Henning Bergs favorittformasjon: 4-4-1-1. Istedenfor å slakte enkeltspillere, synes jeg det er en bedre metode å peke ut lagets styrker, for å se hvor vi kan bli bedre, og om vi har den rette spilleren til å forbedre oss (tid kan forbedre en spiller som vi vet).

    Jeg ønsker ikke en diskusjon om hvilke spillere jeg har valgt på 1. laget, men om hvilke posisjoner som totalt sett er sterkest og svakest. Måten jeg har satt spillerne opp er konstruert ut fra mine ønsker for fremtiden og min subjektive vurderinger av styrker og potensial. Gamboa har jeg satt på 1. laget «in the heat of the moment», siden det antydes at han er så god at han kan gå rett inn på en plass hvor vi ikke har et åpenbart førstevalg fra før (han er ikke tatt med i vurderingen av troppen til slutt).

    Dersom jeg hadde hatt kontroll på et fotballag ville jeg ideelt sett prøvd å tenke på denne måten, og vurdere posisjonenes totale styrke. Først setter vi opp to lag, deretter spiller vi «the weakest link».

    1. lag:
    Logi – Essediri, Pedersen, Kippe, Ringstad – (Gamboa), Nosa, Kiko, Knudtzon – Sigurdarson – Occean.

    2. lag:
    Hansen – Eriksen, PSA, Gabrielsen, Johnsen – Tokstad, Dosso, Søgård, Bolly – Sundgot – Edwin.

    Multitaskere: Essediri, Pedersen, Ringstad, Knudtzon, Eriksen, Johnsen, Tokstad, Bolly, Sundgot og (Kiko).

    Ubestridte enere: Nosa og Kippe.

    Hard kamp om plassen: Venstre- og høyreback, høyre midtstopper, sentral midtbane (plassen Nosa ikke spiller på), høyre kant, begge spissplasser.

    Overflødige spillere (ut fra et strengt 22-mannsprinsipp): Fredrikson og Guldbrandsen (regnet som spiss).

    Vurdering av troppen:

    Keeper: ++
    Venstreback: ++
    Venstre midtstopper: *-
    Høyre midtstopper: ++
    Høyreback: ++

    Venstre kant: +-
    Venstre midtbane: *-
    Høyre midtbane: ++
    Høyre kant: -+

    Mellomspiss: ++
    Spiss: ++

    Tegnforklaring:

    * = Ubestridt stjernespiller/konkurranse mellom stjernespillere
    + = Sterk spiller (i gitt posisjon)/sterk konkurranse
    - = Svak spiller (i gitt posisjon)/svak konkurranse

    Merk: Sterk konkurranse betyr ikke nødvendigvis sterke spillere. En -+ kan bety at det er flere svake spillere i den posisjonen som kjemper. Det samme gjelder for svak konkurranse dersom spilleren konkurrerer med en ubestridt stjerne. ** vil neppe noensinne forekomme (dessverre).

    Første tegn står for styrke i posisjon, mens andre tegn står for konkurranse om plassen.

    Konklusjon: Som vi alle visste allerede, så er det på midtbanen, spesielt på kantene, vi mangler spillere. På høyre trenger vi et klart førstevalg, mens vi på venstre trenger mer dybde. Dette skriver jeg med utgangspunkt i at Knudtzon er tiltenkt venstrekanten og at Ringstad fortsatt vurderes som back. Dersom Ringstad skulle blomstre på venstre, blir det venstreback som igjen mangler konkurranse.

    Multitaskspillere veier opp for en del av svakhetene i en slik modell (og viser hvorfor de fleste trenere ønsker å ha en del poteter) og der har vi brukbart med alternativer, spesielt i forsvar.

    Slik jeg ser det bør vi ideelt sett ha unge og tålmodige spillere bak ubestridte stjerner og det tror jeg vi har i Dosso og Gabrielsen. Disse er riktignok også spillerne jeg er minst overbevist over i dagens stall, så dersom vi får på plass kantkabalen, er sentral midtbane og midtstopper etter mitt skjønn kanskje de to neste plassene som trenger å styrkes.

    Dersom vi etter hvert skal blande oss inn i toppskiktet i Tippeligaen igjen (og det skal vi jo), må vi også håpe å få på plass en eller to ubestridte enere til. Dette kan enten skje ved at nåværende spillere utvikler seg eller ved at vi henter et, i Norge, ubeskrevet blad for en moderat penge.

    Til slutt vil jeg nevne at jeg på ingen måte vil ha Minibukken ut av stallen, men for ikke å lage systemet unødvendig komplisert, blir han et ubeskrevet «wild card» frem til han har klart å ta plassen fra noen andre. Fredrikson regner jeg som overflødig, uten at det heller er en diskusjon jeg ønsker her. Systemet skal uansett bare ha 22 spillere.

    Systemet tar dessverre ikke høyde for komplementære ferdigheter og får dermed ikke med seg mangel på fart i forsvaret for eksempel. Slike kuriositeter får bare diskuteres utenom.
    Ferdigskåra
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6074

    #2
    Synes det er litt spesielt at Gamboa, som vel først og fremst er en høyreback, blir sett på som den store løsningen for oss etter at en eller annen har nevnt i en bisetning at han kan brukes på venstrevingen. Det er jo bl.a. en høyt ansett fotballtrener som mener at Kiko kan spille på venstrevingen.

    Angående Knudtzon så har jeg enda ikke sett tegn til at han er titenkt venstrevingen. HAn har vel gjort det rimelig elendig som venstreving for lyn. Dermed ser jeg Bolly, Ringstad og Kiko som venstrevingalternativene hittil. -+ ?

    Ellers ser jeg det som like sansynlig at vi signerer Ujah som Gamboa. Ujah viste mye fint på de korte snuttene vi får se fra treningene. Begynner å få sansen for han.

    Ellers synes jeg Knudtzon kan ses på som det soleklare valget som du etterlyser på høyre, selv om jeg ikek synes Tokstad bør være langt bak.

    Til slutt ville jeg nok vurdert Gabrielsen som back og Johnsen som stopper.

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2600

      #3
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Synes det er litt spesielt at Gamboa, som vel først og fremst er en høyreback, blir sett på som den store løsningen for oss etter at en eller annen har nevnt i en bisetning at han kan brukes på venstrevingen. Det er jo bl.a. en høyt ansett fotballtrener som mener at Kiko kan spille på venstrevingen.

      Angående Knudtzon så har jeg enda ikke sett tegn til at han er titenkt venstrevingen. HAn har vel gjort det rimelig elendig som venstreving for lyn. Dermed ser jeg Bolly, Ringstad og Kiko som venstrevingalternativene hittil. -+ ?

      Ellers ser jeg det som like sansynlig at vi signerer Ujah som Gamboa. Ujah viste mye fint på de korte snuttene vi får se fra treningene. Begynner å få sansen for han.
      Gamboa ble, som nevnt, slengt inn fordi jeg nettopp hadde lest gode kommentarer om han, og fordi det står i RB (tror jeg det var), at han vurderes som kantspiller i Lillestrøm. Det kunne like gjerne vært en spøkelsesspiller, som jeg kunne satt på andrelaget. Jeg regner med, dersom vi signerer enda en kant, at Kiko flyttes oftere inn i midten, men dersom Kiko blir brukt på kanten må vi sette tegnene annerledes.

      Sånn jeg ser det for øyeblikket, trenger vi en kantspiller til uansett. Dersom Kiko fortsetter å spille kant, trenger vi en kant like fullt. Jeg tror Tokstad på sikt bør bli en sentral midtbanespiller. Jeg kan være positiv til Kiko som kant, men han må vise seg god nok i sesongen som kommer før jeg setter et plusstegn på han i den posisjonen.

      Kanskje må venstre og høyre kant bytte tegn dersom Knudtzon skal spille på høyre.

      Jeg er enig i at Ujah ser god ut, men dersom vi ser på hva vi har i stallen, hvor vi til og med har en spiss for mye, skjønner jeg godt at klubben ikke har tilbudt han en kontrakt.
      Last edited by Kimito; 05.02.2010, 16:44.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #4
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Ellers synes jeg Knudtzon kan ses på som det soleklare valget som du etterlyser på høyre, selv om jeg ikek synes Tokstad bør være langt bak.
        Se svaret mitt over. Det er godt mulig du har rett. Da ser det vel ut sånn:

        Venstre kant: --
        Høyre kant: +- (ganske nært ++)

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Til slutt ville jeg nok vurdert Gabrielsen som back og Johnsen som stopper.
        Johnsen regner jeg definitivt fortsatt som back, men med Gabrielsen er jeg ikke sikker. Han har vel spilt midtstopper tidligere og som med PSA kan det være at han må gå læretid på backen først. Mener at Lars snakket noe om dette her i Bergen, men husker ikke om han mente at Gabrielsen var tiltenkt midtstopper eller backplass.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6074

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kimito
          Se svaret mitt over. Det er godt mulig du har rett. Da ser det vel ut sånn:

          Venstre kant: --
          Høyre kant: +- (ganske nært ++)
          Dermed blir konklusjonen at vi trenger en venstreving =).

          Anngående Gabrielsen så virka det som Nordli så han som en fremtidig stopper, mens Berg ser han som en fremtidig back. Det tyder også bruken av han på 1. og 2. laget i tillegg til treninger på. Hørte også det samme på feltet i fjor.

          Johnsen kan fort spille en del kamper som venstreback neste sesong, det tviler jeg ikek på. Men fremtiden hans er nok som stopper pga manglende fart (spiller ofte stopper under treningene, Gabrielsen spiller på backen). Han er i mine øyne den naturlige erstatningen for Kippe om han er ute(karanten).

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            #6
            Greit. Jeg aksepterer vurderingene dine av Johnsen og Gabrielsen, men tror likevel, for systemets skyld, at det er bedre å la det stå sånn jeg satt det opp. Siden Johnsen, LKE og Ringstad alle kan spille venstreback, bør den posisjonen få bli stående med ++.

            Og ja, dersom ikke Knudtzon skal spille venstre og Ringstad fortsatt skal bli back, så trenger vi absolutt en venstre kant.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6074

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Greit. Jeg aksepterer vurderingene dine av Johnsen og Gabrielsen, men tror likevel, for systemets skyld, at det er bedre å la det stå sånn jeg satt det opp. Siden Johnsen, LKE og Ringstad alle kan spille venstreback, bør den posisjonen få bli stående med ++.

              Og ja, dersom ikke Knudtzon skal spille venstre og Ringstad fortsatt skal bli back, så trenger vi absolutt en venstre kant.
              Jeg tror den mest sansynlige venstrebacken i serieåpningen er Eriksen. Dermed ville ringstad blitt venstreback på 2. laget, Johnsen stopper og Gabrielsen høyreback.

              Men uansett hvordan man plasserer dem så trenger man jo de samme spillerne.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #8
                Opprinnelig skrevet av HSft
                Jeg tror den mest sansynlige venstrebacken i serieåpningen er Eriksen. Dermed ville ringstad blitt venstreback på 2. laget, Johnsen stopper og Gabrielsen høyreback.

                Men uansett hvordan man plasserer dem så trenger man jo de samme spillerne.
                Men posisjonstyrkene blir seende litt annerledes ut, noe som vil virke inn på hva slags spillere man velger å se etter:

                Venstreback: ++
                Venstre midtstopper: *+
                Høyre midtstopper: ++
                Høyreback: +-

                Her ser det ut som om det er høyrebacken som trengs å styrkes, men det er ikke sant siden LKE strengt tatt er bedre på høyre enn venstre og Pedersen er en omskolert høyreback.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  #9
                  Oppdatering og korrigering

                  Har ordnet lagene i henhold til nye spillere og mer informasjon. Ujah ryker ut fordi han ikke har spilt obligatoriske kamper i Tippeligaen, Gamboa er fjernet, Gabrielsen er plassert på høyreback, MJ som midstopper og LKE som venstreback. Knudtzon er på høyre, mens Elyounoussi regnes som en stjerne på tidligere meritter. PSA regnes som et minus siden det dessverre sies at han har langt igjen.

                  Synes det begynner å se bra (og riktig) ut. Vi mangler dybde på midtbanen, spesielt på kantene, en back (egentlig på venstre, men så lenge LKE spiller der så...) og en midtstopper. Ellers har vi (forhåpentligvis) lagt til en ubestridt ener for mesteparten av sesongen.

                  1. lag:
                  Logi – Essediri, Pedersen, Kippe, Ringstad – Knudtzon, Nosa, Søgård, Elyounoussi – Sigurdarson – Occean.

                  2. lag:
                  Hansen – Gabrielsen, PSA, Johnsen, Eriksen – Tokstad, Dosso, Kiko, Bolly – Sundgot – Edwin.

                  Multitaskere: Essediri, Pedersen, Ringstad, Knudtzon, Eriksen, Johnsen, Tokstad, Bolly, Sundgot, Elyounoussi og (Kiko).

                  Ubestridte enere:Nosa, Kippe og Elyounoussi.

                  Overflødige spillere (ut fra et strengt 22-mannsprinsipp): Ujah (!) og Guldbrandsen (regnet som spiss).

                  Vurdering av troppen:

                  Keeper: ++

                  Høyreback: +-
                  Høyre midtstopper: +-
                  Venstre midtstopper: *+
                  Venstreback: ++

                  Høyre kant: +-
                  Høyre midtbane: ++
                  Venstre midtbane: *-
                  Venstre kant: *-

                  Mellomspiss: ++
                  Spiss: ++
                  Last edited by Kimito; 23.02.2010, 18:25.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Jeg er uenig i at Edwin går foran Ujah. Det Ujah har vist på treningskamper så langt sier meg at han ligger et stykke foran Edwin når det gjelder spillerforståelse og lagspill. Det setter jeg høyere enn til tider (vil si en gang i blandt) magiske enkeltmanns prestasjonene som Edwin viser oss. Har sagt det i en annen tråd og sier det igjen - Ujah kommer til å komme opp på samme i nivå som Nosa ganske fort (og jeg tipper han kommer til å gå forbi han). Etter min mening er han mye nærmere fast plass en BBS. Når har egentlig BBS vist oss noe av klasse? På trening mot egne spillere? Han scora ett mål i TL sist år hvis jeg ikke husker feil. Ser absolutt ikke han som noe førstelags materiale enda.

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Jeg er uenig i at Edwin går foran Ujah.
                      Opprinnelig skrevet av Kimito
                      Ujah ryker ut fordi han ikke har spilt obligatoriske kamper i Tippeligaen
                      Det får heller ikke noen effekt på vurderingen av styrken i stallen. Ujah hadde fått en + han også.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Det får heller ikke noen effekt på vurderingen av styrken i stallen. Ujah hadde fått en + han også.
                        Ok - skal lese bedre neste gang

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          #13
                          Veien mot en optimal stall... er fortsatt langt. Hva som bekymrer meg er at Berg ser ut til å vektlegge at spillerne "kan spille på flere plasser" høyt. Dette er en uting som som henger igjen etter Nordlie-tiden.

                          Man kan gjerne drømme, å tro at man kan hente stjernespillere som tilpasser seg flere plasser og herjer uansett spillesystem og innarbeidet bevegelse - men slike spillere velger ikke Tippeligaen! Dette er enkelt; en spiller som "kan spille på flere plasser" holder som regel middels nivå på flere plasser. Dette er fundamentale fysiske lover. Skal man spille inn systemer, kombinasjoner og dyrke et samspilt kollektiv, og ikke minst dyrke enkeltspillerenes SPISSKOMPETANSE, så går det ikke an å flytte spillere rundt hele tiden. Dette skader det langsiktige arbeidet med å bygge opp et LAG, og det skader enkeltspillerens utvikling og progresjon på akkurat den egenskapen som spilleren trenger for å bidra til å slå motstanderen. Vi kan veldig sannsynlig få en skade i kamp, som medfører at 3 spillere må flytte på seg i stedet for å bytte en mot en. I det store bildet tror jeg dette er negativt.

                          Basert på hva jeg leser kan vistnok 75% av spillergruppen vår spille på flere plasser. Dette er skremmende, og jeg håper at dette ikke hemmer utviklingen til våre unge talenter.

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Basert på hva jeg leser kan vistnok 75% av spillergruppen vår spille på flere plasser. Dette er skremmende, og jeg håper at dette ikke hemmer utviklingen til våre unge talenter.
                            Personlig synes jeg dette argumentet begynner å likne en parodi. Det virker som om enkelte oppfatter fotballspillere som firkantede, trekantede eller sylinderformede klosser. Så enkelt er det ikke da det er mennesker vi snakker om. Backer og vinger er ikke så ulike, som vi ser i eksemplene Essediri og Ringstad. Heller ikke enkelte vinger og spisser. Det er heller ikke negativt at Marius Johnsen gjør en bedre jobb som stopper enn "den ekte midtstopperen" Bertheussen gjorde. Mange spillere skifter posisjon med hell når de blir eldre eller i forhold til trenerens taktiske preferanser.

                            Helstad- (fantastisk på overganger, helst i Brann), Trond-Olsen- (må være kant i 4-3-3 og ha bakrom), og Pall-Gunnarsson-typer mislykkes i klubber som ikke spiller på deres styrker. Det betyr ikke at reindyrka typer på rett plass er en god ting, men eksempler som JAR (back og ving, men best som back) og Jon Obi Mikel (offensiv midtbane, nå defensiv) og BHR (har vel spilt tre posisjoner) gjør at argumentet ikke synes så åpenbart.

                            Du kan legge til en treners hodepine ved et fremtvunget (tredje) bytte i løpet av en kamp.

                            Sånn jeg ser det er det nødvendig både å ha fleksible og ekstreme spillere i en tropp for å hevde seg. Synes vi begynner å få en fin blanding.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #15
                              Jeg tror at Bergs uttalelser om spillere som kan fylle flere plasser er mest et uttrykk for hvor vanskelig det er å finne gode nok spillere i posisjonene vi trenger forsterkninger. Blir langtfra overbevist når han sier at "Kiko selvfølgelig kan spille på kant". Joda, han kan stå i mål også for den saks skyld, men det er ikke akkurat ønskelig.

                              Ser man på topplagene, både her og utlenlands, er det ingen tvil om at spisskompetansen og kontinuiteten dyrkes i alle ledd og at poteten nesten er utrydda. Og i Norge er det ingen som roter mer med midtbanekonstellasjonene enn LSK, det er et svakhetstegn.

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                #16
                                Spørsmål: Hvem erstatter Nosa når han er ute? Gruer meg allerede til svaret.

                                Nr.2: Hvem tar dødball når Esset er ute?

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  #17
                                  1. Logi M.

                                  2. Esset
                                  3. S.Pedersen
                                  4. Kippe
                                  5. Eriksen

                                  6. *Gislasson

                                  7. Tarik E.
                                  10. Nosa
                                  8. Ringstad

                                  9. Bjørn B.S
                                  11. Ujah
                                  ---------------
                                  12. Hansen

                                  13. Andresen
                                  14. *ny ung stopper/evt F.Wallace*
                                  15. M.Johnsen

                                  16. Søggarn
                                  17. Kiko
                                  19. Tokstad

                                  20. Knudtzon
                                  21. *Gamboa

                                  18. Sundgot
                                  22. Edwin Ez.
                                  23. Ollie O.

                                  * = nye.
                                  Dosso på utlån, samt tre hospitanter (Bolly, Gabr, Bukk jr) enten på andrelaget eller utlån.

                                  Da snakker vi stall, for å KOMME PÅ PALL...

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Jeg tror at Bergs uttalelser om spillere som kan fylle flere plasser er mest et uttrykk for hvor vanskelig det er å finne gode nok spillere i posisjonene vi trenger forsterkninger. Blir langtfra overbevist når han sier at "Kiko selvfølgelig kan spille på kant". Joda, han kan stå i mål også for den saks skyld, men det er ikke akkurat ønskelig.

                                    Ser man på topplagene, både her og utlenlands, er det ingen tvil om at spisskompetansen og kontinuiteten dyrkes i alle ledd og at poteten nesten er utrydda. Og i Norge er det ingen som roter mer med midtbanekonstellasjonene enn LSK, det er et svakhetstegn.
                                    Jeg håper vi kan klare å etablere et lag som kan skaffe oss et godt lagspill som gir oss uttellinger og en sammensveising av spillerne, spillere som vet hvor dem har hverandre, blir kjent med hverandre på de faste plassene og at vi bygger videre på det. Men.....vi har vel også tidligere ikke vært helt ukjent med skadeproblemer, med spillere som kan dekke flere plasser kan vi dekke et større skadeomfang på en bedre måte kanskje. Men håpet for min del er et samkjørt lag hvor gutta vet hva sidemannen tenker og gjør.
                                    Last edited by Rovfugl; 23.02.2010, 08:38. Begrunnelse: skrivefeil
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                      Spørsmål: Hvem erstatter Nosa når han er ute? Gruer meg allerede til svaret.

                                      Nr.2: Hvem tar dødball når Esset er ute?
                                      Erstatteren til Nosa er ikke i troppen pr. dags dato.

                                      Ringstad har en meget god fot, og kan erstatte Esset. Ideellt sett skal vi ha begge på banen så de kan ta fra vær sin side.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6074

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                        Spørsmål: Hvem erstatter Nosa når han er ute? Gruer meg allerede til svaret.
                                        Dette kan bli et spennende spørsmål. Jeg tror kanskje dette kan tvinge oss til å spille med diamantformasjonen vi har benyttet tidligere, ettersom det ikke fungerer uten nosa på midten. Kiko fremfor Søgård eller Dosso fungerer kanskje noe bedre enn mot fredrikstad, men jeg tror kanskje jeg hadde foretrukket at vi brukte Bergmann litt tilbaketrukket for å prøve å få en mer kreativ oppspillsvariant. Det virka litt som om problemet med 1. omgang mot fredrikstad var at den sentrale midtbanen ble liggende på linja, uten nye dybde når vi hadde ballen, det gjorde dem lettere å plukke opp enn når Nosa beveger seg opp og ned i banen for å finne rom.

                                        Logi
                                        Essediri - Pedersen - Kippe - Eriksen
                                        Søgård/Mouelhi
                                        .....Tokstad..........Tarik
                                        Bergmann
                                        Edwin - Ujah

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎