LSK - RBK: Vi er LSK, vi girer opp i motgang!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Stemningstråd LSK - RBK: Vi er LSK, vi girer opp i motgang!

    Hei, alle sammen. Det jeg skriver i tittelen er utrolig viktig å huske på i disse tunge tider. Når det butter imot, bretter Sportsklubben opp ermene. Og det er VI som er Sportsklubben. Alle sammen.

    Spillere, trenere, fysioer, leger, banemenn, vaktmestere, ansatte i administrasjonen og ikke minst supportere. Vi er sammen om dette. Henning Berg, Espen Søgård, Geir Kåsene, Frank Grønlund, Lisbeth på kontoret, Arild Myklebust, UFC, BennyLem, Stray Cat oppe i nord, andersmm i Stockholm, Jofle, gutta på juniorlaget, tullebukk, Rønnern, superbøffel, Vidar Evje, Unified-laget, Arntis, han fyren med operastemme som ingen veit hvem er, han med Borat-badedrakt i Bodø og jeg. Og tusenvis av andre. Vi kan være uenige om mye, men vi har én ting felles: Sammen utgjør vi Lillestrøm Sportsklubb. Verdens herligste klubb.

    Sammen skaffet vi klubben et NM-gull i 2007. Sammen kjempa vi mot nedrykk i 2008. Sammen gjorde vi det umulige mulig da vi unngikk nedrykk etter 4 poeng på 9 kamper i fjor. Selv om vi sto med minst ett bein i 1. divisjon da vi havnet under på Marienlyst i den 10. serierunden. Sammen har vi sluppet inn 13 mål på de siste 4 kampene. Sammen har vi gått på to forferdelige smeller med 2-4 mot lille Follo og 1-4 mot laget jeg unnlater å nevne ved navn.

    Og sammen skal vi faen meg reise oss! Rosenborg skal få kjenne at vi tåler et slag i trynet. Vi tåler ti. Vi tåler hundre. Vi tåler alt. For vi er Sportsklubben!

    Glem at vi røk ut av cupen. Glem at bydelslaget ranet til seg poengene på Åråsen. Vi får ikke gjort en dritt med det. Det vi derimot får gjort jævlig mye med, er neste kamp. Og den går mot Rosenborg på Åråsen. Allerede på lørdag!

    For meg spiller det liten rolle at det er Rosenborg som står på andre siden. Kampen hadde vært like viktig selv om det var Strindheim vi skulle møte, men nå er det altså Rosenborg som kommer. Og det er ikke så dumt, for det gjør det enda lettere å gire seg opp. For Rosenborg er en jævla møkkaklubb. Og ikke er de umulige å slå heller. Jeg tror faktisk vi har gode muligheter dersom vi spiller en bra kamp. De har et veldig tett kampprogram, stallen er ikke hva den en gang var og Eggen-stilen er ikke innarbeidet på et blunk. Jeg får ta mer om dette i kamptråden (jeg oppretter den etter at jeg har tatt en svømmetur og spist frokost), for her handler det hovedsakelig om stemning.

    Man kan si mye om gårsdagens kamp, men stemninga var veldig bra fra jeg kom 45 minutter før kampen til jeg gikk etter 60 minutter. Jeg ble rett og slett imponert over mine medfans. De gjorde alt jeg ikke gjorde: De sang, hoppet, klappet og flagget. Det har ikke kokt sånn på øvre felt c siden plassen ble reddet i Henning Bergs første kamp som LSK-trener.

    Jeg derimot, jeg kom seint, gjorde en rævva innsats og stakk altfor tidlig. Men nå skal jeg ta meg sammen! Jeg skal gjøre opp for alle bortekampene jeg har droppet i år og alle mine stusslige opptredner på tribunen. Jeg har innsett at jeg er en del av Sportsklubben, og at jeg ikke kan kreve resultater når jeg ikke bidrar. Jeg gjør jo faen meg ikke en dritt. Alt jeg har bidratt med i år er å betale sesongkortet mitt, og det var attpåtil kraftig rabattert (studentpris).

    Men nå skal jeg vise meg fra en bedre side. Jeg skal ta et krafttak og virkelig hjelpe LSK gjennom min rolle som supporter. Jeg skal være positiv, jeg skal backe opp laget når det går dårlig, jeg skal synge, jeg skal hoppe og jeg skal klappe. Jeg skal gjøre min del av arbeidet som må til for å snu trenden. Trenden VÅR. Sportsklubbens formkurve, VÅR formkurve, skal snu 10. juli.

    Jeg utfordrer herved hele Sportsklubben til å ta et krafttak. Og Sportsklubben, det er deg og meg. Her inne er det først og fremst supportere og andre tilskuere som leser, så i første rekke er det den delen av Sportsklubben jeg henvender meg til. Men den er til gjengjeld gigantisk - tilskuerne er faktisk den aller største delen av Sportsklubben.

    Vi kan diskutere opp og i mente om forsangere, trommer, sanger, klapping og tempo. Og det er viktig, dét, men når alt kommer til alt, er det lidenskap dette dreier seg om. Noen kaller det mentalitet, andre kaller det kjærlighet, og det kan like gjerne kalles noe så traust som pågangsmot.

    Hvis vi gir nok av oss selv, kan vi få Åråsen til å koke ved å lage en "la-la-la-la"-versjon av "Bæ, bæ, lille lam". På samme måte som fansen til Eintracht Frankfurt bryter lydmuren på Waldstadion med kjenningsmelodien til Pippi Langstrømpe. Vi har alle hørt hvor ufattelig kjip den melodien kan være, for eksempel på Lerkendal. Samtidig er det helt sikkert mulig å få "Horto Magico" (en av verdens diggeste tribunemelodier) til å høres helt dust ut, bare man finner en klack som er dårlig nok.

    Vi LSK-supportere har egentlig alle verktøyene vi trenger for å få Åråsen til å koke. Vi har et imponerende sangreportoar, vi har en trommis til å holde takten på de sangene det trengs, vi har mange flinke forsangere, vi har en bra gjeng med stående supportere, vi har et sittende publikum som til tider lar seg rive med og vi har en flott ståtribune det er lagt ned mye arbeid i. Det vi trenger nå er å yte!

    Yte, prestere, presse oss, levere. Kall det hva faen du vil! Kanskje vi kan ha bruk for nye sanger, flere forsangere, en bedre ropert, et tak med bedre akustikk eller noe annet. Men det viktigste av alt er å få maksimalt ut av ressursene vi har tilgjengelig!

    Jeg oppfordrer til følgende 5 hovedpunkter når det gjelder lørdagens storkamp: (Kanskje jeg lager flere punkter, hva med 5 om dagen?)

    - Vær på stadion senest 17.00! Gutta skal få en velkomst som gjør den de fikk i går til en parantes i forhold!

    - Delta på ALT! Drit i at sangen er dårlig eller at du ikke liker hvordan rumpa di disser på hoppesangene. Syng deg hes, hopp som om det var KM i stille høyde, klapp som om det var rockekonsert og skjerf som faen med skjerfet!

    - Gi alt, stå på, L-S-K! Nesten river ingen trønder av hesten. Gi maksimalt når du deltar på det jeg nevnte over. Har du overskuddsenergi? Ta forsanger-ansvar! Enten ved å kontakte KFL-styret eller rett og slett ved å "coache" folk rundt deg. Forumbrukeren MoBee skrev at han pleier å rope ut "kom igjen" og lignende mellom sanglinjene. Sånt er GULL!

    - Vær positiv! Start sangen til spilleren som gjør en feil framfor å skjelle ham ut. Jeg mener helt seriøst at supporterne hadde en del av æren for at Shane etter hvert ble en god back. Jeg mener å huske at han ved flere anledninger fikk sangen sin sunget etter å ha slått innlegg ut på Fetveien. Dette er gull for spillernes trygghet. Det er menneskelig å gjøre feil, og på Åråsen skal det være lov å være menneske! Denne oppfordringen gjelder spesielt når spillere sliter. Av de som startet i går vil jeg vel si at Lasse, Erling, Kiko og Arild kanskje er de som for tiden trenger aller mest støtte.

    - Få med folk på kampen! Her var det mange som gjorde en kanonjobb før kampen mot dritten fra Oslo. Ekstra folk gir penger i kassa, bedre stemning, nye LSK-supportere og mange andre positive effekter! Ta med deg en kollega, en fetter, en venn, postbudet, han artige fyren du møter i butikken hver dag som du ikke veit hva heter eller dama du hadde med deg hjem fra byen kvelden før. Få med folk! Kanskje viktigst av alt er det å motivere dine demotiverte LSK-venner. LSK-familien er gigantisk, men det er mange sovende familiemedlemmer der ute. Vekk dem!

    Folkens, dette her skal vi faen meg snu! Gå i deg selv, finn din indre motivasjon og gå deretter løs på omverdenen med omfattende misjonsvirksomhet!

    Sammen er vi Sportsklubben, og sammen er vi faen så sterke!

    Hilsen Lars
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    #2
    Lillestrøm og Argentina, i med og motgang!



    Massiv støtte ved hjemkomsten

    Flere tusen fotballfans møtte opp på Ezeiza-flyplassen i Buenos Aires for å vise sin støtte til Diego Maradona og det argentinske landslaget.

    Brasil trengte sikkerhetsvakter da de landet i Rio de Janeiro etter sin VM-fiasko søndag. Argentina fikk en langt varmere velkomst. Selv om Albiceleste (de hvite og himmelblå) ble sendt ut av fotball-VM med pinlige 0-4 mot Tyskland var støtten enorm.

    «Fortsett Diego. Vi støtter deg», sto det på en plakat. Den store supporterhorden hadde tatt på seg landslagets farger før de samlet seg for å ta imot stjernespillerne. Etterpå bar det rett til fotballforbundets hovedkontor for de hjemreisende spillerne.
    «Diego 2014», sto det på et annet skilt. Det er langt fra sikkert Maradona fortsetter som argentinsk landslagssjef. Han fikk kritikk for manglende taktiske evner etter stortapet mot Tyskland. Allerede mandag venter møter med Argentinas fotballpresident Julio Grondona.

    – Jeg må snakke med min familie og spillerne først, sa Maradona om sin framtid etter at Tyskland ble for sterke i helgen.
    I 1986 ble Argentina verdensmester i fotball med Diego Maradona som den store helten. (ANB-NTB)
    Last edited by Lars; 05.07.2010, 10:04. Begrunnelse: Ryddet litt i kaoset.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

      #3
      Faen,Lars.Nå hadde jeg tenkt å gi faen i en seriekamp på Åråsen for første gang siden 1994 eller no slikt.I ren frustrasjon over Follo og vif-tapene.Det er vel første gang dette har vært oppe til vurdering.
      Men det blir vanskelig etter en slik oppfordring.Du er god,det skal du ha.
      Hadde bare klovnene i klubben vært like gode hadde det vært noen tusen flere på Åråsen.

      Kommentar

      • Jaren-kanari
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 185

        #4
        Sett innlegget til Lars på forsida !!!! Bra, - MEGET BRA SKREVET !!!!

        FORZA !!!!
        Jaren-kanari
        Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

        Kommentar

        • Kanaris93
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2007
          • 232

          #5
          Her må man bare legge de siste kampers hendelser bak seg, drite i alt og bare synge seg hes! Kjernen skal få merke at de er på besøk på Åråsen, og skal synges UT av stadion i 3x45 minutter!

          Drit i søpla, drit i Follo.. SYNG for Fugla!!
          I med og motgang <3

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #6
            Opprinnelig skrevet av Jaren-kanari
            Sett innlegget til Lars på forsida !!!!
            Vel bekomme!
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Arild Myklebust
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2010
              • 43

              #7
              Hva faen skal man si etter sånne innlegg ? Helt utrolig emosjonelt og bra skrevet av den mannen jeg veit om som blir mest deppa etter tap for VIF. Hadde en psykiater undersøkt Lars i timene etter tap for VIF hadde han blitt sendt rett til Gaustad. Hehe. Men, innlegget er sjukt bra og det fokuserer på det positive vi kan gjøre for å støtte gutta mot RBK i morra. Ok, det blir kanskje ikke helt fullt i morra, midt i fellesferien, men VI som er der må gjørra vårt og ta rennafart og drite i de som IKKE er der. Fugla må egentlig ha en seier i morra, la oss gjøre det vi kan på tribunen fra kl 1700. Møtes på Martins og Feltet.
              HUSK : Ikke fislesynging og mumling, i morra må det være fødselshyl fra alle på Feltet. Vi møter jo VERDENS mest sjølhøytidelige klubb. Alt fra Eggens brumling og makt over pressen ( les Knut Espen Svegården i VG hver lørdag. Er denne mannen erotisk opptatt av RBK og Eggen ? ) til Skutles arroganse til Kjernens tru på at de er Nordens Boca eller Riverklack som lever i en gedigen metropolis kalt Trånndhjæm, noe de aldri har vært og IKKE heller komme til å bli. La dem få høre det !!!HATER ROSEN-HATER BORG, HATER HELE ROSENBORG !!!!

              Kommentar

              • Arild Myklebust
                Medlem
                Hoffnarr
                • May 2010
                • 43

                #8
                Håper alle følger opp det Lars skriver om i morra. Ok, det blir kanskje ikke fullsatt midt i ferien, men VI som er der skal gjøre vårt ytterste på Feltet og resten av Åråsen. Syng, syng og atter syng i morra.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Veldig fornuftige ord fra Lars, spesielt det med selvinnsikten. Trå til sjøl før man beklager seg over stemninga.

                  Når det er sagt, så er det for de aller fleste å ta med seg innstillinga fra søndagen. Etter at det ble 0-4 og jeg tok en kunstpause for å sutre i noen sekunder, fikk jeg huden full fra flere hold om at det ikke ble startet noen ny sang! Det er jævlig godt å se at det er mange som strammer opp de rundt seg og gir mer gass når det går i mot.

                  Dersom Karma har noe for seg, vinner Fugla 5-0!
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Arild Myklebust
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2010
                    • 43

                    #10
                    Det som var JÆVLIG bra på Felt C mot VIF var at vi endelig fikk til et forsangerfelt på 50 stk der det nesten kun var skikkelig mentale folk som hoppa, sang,skjerfa og var mongoloide hele tida.Hittil i år har ikke dette vært bra nok, derfor var det gull å oppleve dette. Vi jobba litt på forhånd for å få de " rette " folka til å stå der, uten at det skulle gå utover alle andre som også står på felt c. Det ble veldig bra. Vi sto i en kvadrat bak Andreas og fikk da også med oss Lars og alle de andre øverst på felt c. Vi jobber da videre med dette utover sesongen, målet er å pisse på Klumpen og UFC i mentalitet. Hehe. Neida, meget bra forsangerfelt dette også, noe som gjør meg ganske sikker på et bra år ut sesongen reint tribunemessig. Klumpen har blitt kjempesvær, må være dobbelt så stor som det vi noe gang har hatt og da er potensialet stort. Mye nye folk som virkelig kan bygges til et gedigent forsangerfelt. Ronnie er en meget bra forsanger som er en klassisk " happy go lucky "-type som gjør folk glade og tente på en positiv måte. Da er det også viktig at Klumpen ivaretar den "sinte " siden med typer som IL, Per Arne etc som virkelig har blitt "hjelpeforsangere " de siste åra. Dette har man løst veldig bra, gutsen er veldig bra der. Sto der en fem minutters tid tidligere i år og de som mener det ikke er sinne og guts der kan gå å legga seg. UFC på Felt a er helt sikkert bra ala 05-07 og har snakka med folk foran dem på tribunen som synes trøkket og gleden med å være på kamp er økt med engasjerte fans der borte. Med andre ord :
                    1. I alt maset om sinne må vi ikke glemme at det er sangvalget som er viktigst og da er det viktig at folk er med på gladsangene, de lange latinosangene som tross alt er vårt hovedkjennetegn
                    2. Sinne som skaper engasjement er bra, ikke hvis man blir sur og kjefter på folk, som bl-a jeg sjøl har gått i fella med noen ganger. Sinne som det f.eks Patrick hadde som forsanger i Trondheim 2005 er supert. For de som kanskje hadde glemt det. Patrick Ween var forsanger i 2-1 seieren over RBK borte i 2005 og er den i særklasse sykeste forsangeren KFL har hatt på en kamp noensinne. Det var som å være inne i en telefonboks med 10 vuvuzelaer og 5 gestapooffiserer som skriker inn i øret ditt. Vi sang i fire timer trur jeg, helt Kongo.
                    3. Forsangere er vel og bra, men den personlige pushinga fra mann til mann på tribunen er undervurdert.
                    Summa summarum : Vi har 3 veldig gode forsangerfelt på gang, ting sitter, man har tribunemøter på forhånd med KFL og UFC der ting blir avklart og vi slipper den latterlige " min " og " din " sang som vi har hatt siste to åra.

                    Satsingsområde : 1. Få et personlig engasjement blant vennegjenger og personer på Feltet, "ta " tak i sidemanna og få dem til å synge. Dette er det DESIDERT viktigste. Et konkret eks : Hvis en fra forsangerfelt C tar seg en tur lenger opp på Øvre C inn i mellom og kjører showet der blir det garantert mer trøkk. Sanghefter, flyere og aksjoner kan være meget bra

                    2. Beholde litt av den galskapen fra VIf-kampen, vær litt svart i øya og syng sanga ut med sinne.

                    3. Forsangerfeltene må være enda flinkere til å opptre som team der mange hjelper forsangeren med sangvalg og pushing.

                    Jeg skal gjørra mitt i morra, blir faen ikke mye fred å få på Felt C, den saken er sikker. Til HELVETE med Arma i kors, mobilbruk og snurpekjeft. Her skal trøndera få en verbal skyll.

                    PS !!! "Krisruds", kom deg over på Felt C igjen så legger du SS bak deg for alltid. Da skal du faen meg få værra med og bidra med stemning igjen !Utfordringa er herved sendt oppover til Hadeland. Utfordringa er også sendt til "kongen av Høybråten " " lsk-supp". Børre Olsen vil ha deg med på Felt C igjen. Velkommen til begge !!!

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #11
                      Selv om det kjennes litt tragisk at jeg skal sitte langt unna, på Norges vakreste flekk uten veiforbindelse når kampen pågår, etter å ha brukt formiddagen i morgen på å sikre TV-signaler, gleder jeg meg til kamp. Og jeg gleder meg til gul, bølgende, bevegelig bakgrunn med et sinnsykt volum som fester seg i mellomgolvet mitt.

                      Det hjelper dessverre lite på stemningen at jeg sitter her og brøler til skjermen, men dere skal vite at tross alle diskusjoner; fra denne vinkelen er dere ganske imponerende. Trøkket blir stadig bedre. Engasjementet sitrer gjennom eteren og jeg er utrolig stolt over den gjengen som eier hver tribune, som aldri gir seg og som aldri levner den minste tvil om hvem som er konger på Åråsen. Spikk så mange fliser dere vil. Dette er hva jeg får med meg gjennom skjermen. Kjør på folkens!!
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Stolt av å være fugl i dag. Meget bra innsats av supportere, spillere, trenere og alle andre. Resultatet ble som det ble, men det kunne fort vippet andre veien. Takk til alle!

                        Nå får vi ta en velfortjent pust i bakken og nyte det fine sommerværet. Og tro meg, Sportsklubben vil reise seg etter denne smellen også!

                        Kommentar

                        • LSK N/B
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 830

                          #13
                          Bra jobba på tribunen i dag. Hørtes ut på TVen at dere pissa på kjernen kampen igjennom.
                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                          Nei til NFF!

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Hvem hadde ansvaret for fisting-banneret?

                            Vedkommende bør vurdere å gå. Skammelig som bare faen. Smakløst, uintelligent og jevnt over veldig lite morsomt.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Herman
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 1101

                              #15
                              Fikk ikke dratt på kamp i dag men så på TV. KFL vant tribune kampen overlegent, meget stolt.
                              Twitter

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                #16
                                synes det var ok på tribunen idag, spesielt med tanke på at det var ubehagelig varmt, at vi lå under press nesten hele matchen og at vi hadde en liten smell fra vif med oss i sekken...

                                nda litt overasket over antallet som velger å reise så fort vi får et mål imot, selv om vi er på overtid.... bli til kampen er ferdig, så får dere mere igjen for penga!


                                muligens feil tråd å ta det i, men observerte litt dårlig stemning på republic før matchen, latterlig av politiet, penkledde fra trondheim og lokale helter. DETTE var vel ikke beste måten å markedsføre seg selv på...
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Hvem hadde ansvaret for fisting-banneret?

                                  Vedkommende bør vurdere å gå. Skammelig som bare faen. Smakløst, uintelligent og jevnt over veldig lite morsomt.
                                  Merket at jeg rødmet litt av det banneret, men det traff spikeren på huet.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #18
                                    Tusen takk til alle som var på feltet i dag ,synging i 2 ganger 45 minutter i over 30 graders varme står det respekt av. Stor takk for herlig tifo også. Kjenner at jeg er så utrolig STOLT av og holde med denne klubben i med og motgang vi er LSK.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Hvem hadde ansvaret for fisting-banneret?

                                      Vedkommende bør vurdere å gå. Skammelig som bare faen. Smakløst, uintelligent og jevnt over veldig lite morsomt.
                                      Du, til og med fluesnapperen tok den... Og satte ræva til :mrgreen:

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #20
                                        TV Brann/søpla/trøndra, a.k.a. TV2, hadde sendt ut en reporter som tydeligvis følte seg mer truffet av banneret enn Eggen - og greide å lage et poeng ut av at KFL bedriver barnslig underbuksehumor. Bare en herlig bekreftelse på at bredsiden traff rett i solar plexus eller et annet ømt sted...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎