LSK - RBK lørdag 10. juli klokka 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Kamptråd LSK - RBK lørdag 10. juli klokka 18

    Her er laget jeg vil se:

    Logi
    Messediri - Steinar - Kippe - Ringstad
    Kiko - Espen - Nosa - Edwin
    Ujah - Legenden

    Da får vi to offensive backer, Kiko trekker inn mot midten, og Edwin trekker seg inn og opp i banen.
    Tror balansen i laget vil være større med dette, og vi vil samtidig få større balltempo. Siden Edwin er kant, så er vi avhengig av Legenden som møtende, slik at Ujah og Edwin kan løpe med nesa mot mål.

    Han derre visefingerentilKFL vi har på venstrebacken kan gjerne hvile til kontrakta går ut, han føler jeg bidrar med minst av de vi har spilt med de siste dagene.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    #2
    Håper på følgende 11:
    Logi - Essediri, Pedersen, Kippe, Eriksen - Eziyodawe, Igiebor, Søgård, Ringstad - Sundgot, Ujah.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Søgård fikk vel gult kort og må stå over mot RBK?

      Foretrekker Edwin, Kiko, Nosa og Ringstad på midtbanen og Bergmann i Sundgot-rollen og Ujah inn som spydspiss.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        LSK - RBK, lør. 10. juli kl. 18.00

        Skal prøve å være litt mer kortfattet her enn i stemningstråden.

        Vi må rett og slett bare glemme gårsdagens kamp og se framover. Gårsdagen endte med et alt i alt blodig urettferdig tap, selv om mye kunne vært gjort annerledes fra 1-0 og ut. Men den kampen skal vi ikke diskutere i denne tråden.

        Rosenborg har vel ingen skader av betydning, men Demidov er ute i kulda fordi han vil til Spania, mens Annan forhåpentligvis ikke rekker kampen. Og 40 år gamle Roar Strand (for en fyr) holder vel som vanlig bare i 30 min, men det holdt til å avgjøre mot Sandefjord. Vi kan håpe på røde kort og skader (:twisted i onsdagens cupkamp mot Sandefjord (igjen), i visse tilfeller må røde kort i den kampen sones mot oss. Skal ikke gå inn på detaljene rundt det, vi får ta det når det evt dukker opp.

        Bartelaget har et ekstremt tøft kampprogram denne sommeren, med 2 kamper i uka fra slutten av juni til langt ut i august. Jeg tror det er en kjempefordel for oss at de kun har 2 hviledager mellom onsdages cupkamp og denne kampen, spesielt hvis det blir forlenget spilletid på onsdag.

        Dessuten mener jeg at RBK har et svakere lag nå enn da de var på sitt aller beste under Hamrén. De har en sterk ellever, men spesielt midtbaneleddet var sterkere da Tettey og Sapara fortsatt var der. Og det er ikke 100 % sikkert at Annan rekker kampen heller.

        Et annet moment er at det kan ha vært litt forvirrende for spillerne å gå fra Hamrén til Eggen - de to er jo ikke akkurat like som to dråper vann. Eggen har nok gitt spillergruppa en ny giv, men samtidig har nok mye trygghet forsvunnet, ettersom flere av rollene skal løses på en ganske annen måte enn under Hamrén. Eggen vil ha flere automatiske/innøvde/samtidige bevegelser, mindre possession, mer spill i lengderetning, pasninger i rom framfor på fot, flere folk i angrep osv. De spiller jo heller ikke 4-3-3 som er Eggens signaturformasjon, men en 4-4-2 med diamant, som først og fremst skiller seg fra 4-3-3 når det kommer til de tre fremste spillerne. Jeg veit ikke nøyaktig hvorfor, men RBK var langt fra imponerende mot svake Sandefjord (1-0), og de vant bare 3-1 mot Alta i cupen.

        Over til oss. Vi har vel ingen skader, selv om spillere som PSA og Johnsen er langt fra 100 %. Espen står over etter sitt gule i går, det tredje for sesongen.

        Selv synes jeg Ringstad og Ujah er klart nærmest elleveren av de på benken. Ringstad fordi han begynner å ta nivået fysisk og taktisk (teknisk er han god nok), Ujah fordi han er vår klart beste bakromsspiss. Edwin (som mange her inne vil ha på laget) synes jeg rett og slett er for dårlig, spesielt på kant, da han og Nosa til sammen blir for svake defensivt.

        Så er spørsmålet: Hvem skal ut? Espen, selvfølgelig, med sine tre gule. Og jeg personlig begynner å få nok av Eriksens dalende formkurve.

        I 4-4-2 er det vel mest sannsynlig lurest å sette Ringstad på venstre, Erling på høyre og Kiko/Nosa sentralt. Ujah må i 4-4-2 inn for enten Bergmann eller Arild, og som Björn-fanatiker er jeg svært interessert i å se Björn i en tilrettelegger-rolle. Etter min mening er han enda bedre der, jeg ser på ham som en slags Veigar PG krydret med fart og duellstyrke. Bare se på framspillet til Ujah i går, og en rekke andre situasjoner tidligere i sesongen. Ikke glem at Björn skapte fotballhistorie da han sendte Arild alene med keeper på Lerkendal. Hvor fuckings brilliant er du ikke når du sender Arild Sundgot alene med keeper mot ligaens raskeste stopperpar? Arild kan dessuten ha godt av en kamp på benken, for han er ikke langt unna Solskjær-nivå når det gjelder å komme inn fra benken og putte. Gjerne på første stolpe, der Arild som kjent er i verdensklasse. (Ikke kødd.)

        Altså:

        ---------Ujah-Björn
        -Stian-Nosa-Kiko-Erling
        Lasse-Kippe-Steinar-Karim
        ------------Logi

        Men jeg er keen på å møte Rosenborgs diamant med en diamant. Da får vi rene mann-mann-dueller i midtbaneleddet, og det tror jeg vi kan komme godt fra. Det blir viktig å stoppe Iversen i mellomrommet, og da kan vi få bruk for et rent anker (Kiko), som man jo får i en diamant. Iversen er hjernen i RBKs offensive spill, og Kiko kan stoppe ham langs bakken hvis han får en ren ankerrolle, mens Kippe selvfølgelig må fram og ta duellene på langballene.

        Skal en diamant lykkes offensivt, må man ha offensivt gode (og løpssterke) backer. Jeg synes jeg hører at fuglene i treet utenfor vinduet her synger om Ringstad og Essediri som LSKs svar på Dorsin og Lustig.

        Tenker meg noe sånt:

        --------Ujah-Björn
        ---------Sundgot
        ----Nosa-----Knudtzon
        -----------Kiko
        Stian-Kippe-Steinar-Karim
        -----------Logi

        Naivt? Mulig. Spennende? Ja!

        Som skrevet over er Stian og Karim perfekte backer i en slik formasjon. Blir Stian sliten utover i kampen, har vi Lasse på benken.

        Kiko er god i ankerrollen så lenge han gjør ting enkelt. Defensivt har han vært god i alle kampene i år.

        Indreløperne er ganske utradisjonelle, men jeg synes faktisk Erling gjør en kongejobb defensivt. Han løper både raskt og mye, og så lenge han mangler selvtillit med ball i beina, kan han gjøre en kjempejobb for laget ved å prioritere defensive oppgaver. Egentlig er høyre indreløper en perfekt rolle for Søgård, men han har jo karantene. Nosa er seriens soleklart beste spiller (fy faen så suveren han var i går), og denne rollen er lik mye av det han har gjort før.

        Sundgot er plasseringsdyktig som få, og dersom Annan er tilbake, er det uansett ikke noen vits i å sette opp Nosa rettvendt i mellomrommet slik vi ofte gjør. Annan er den eneste i ligaen som kan stoppe Nosa. Man fører bare ikke ballen forbi Annan (det går ikke), og nettopp derfor er Arild midt i blinken. For han er så treig at han uansett må spille på få touch, dessuten kommer han til å slå Annan i lufta.

        På topp får vi uendelig mange flere strenger å spille på med både Bergmann og Ujah på banen. Bergmann får brukt flere av tilrettelegger-egenskapene sine i stedet for å operere i en bakromsrolle han ikke er helt komfortabel med, mens Ujah, som er en utpreget bakromsspiss, vil trives med så mange gode tilretteleggere rundt seg. I en diamant må spissene dessuten i større grad skape bredde ved å oppsøke rom ut mot sidene, og både Ujah og Bergmann er bevegelige spillere som passer til den jobben. Begge to er også knallgode til å krige til seg oppspill. Vi får rett og slett ekstremt mange strenger å spille på offensivt i denne formasjonen. I tillegg jobber begge hardt defensivt (spesielt Björn), så vi får neppe problemer på den fronten.

        Dette er ikke første gangen jeg foreslår diamant her inne, og det er fullt mulig at jeg bommer. Men vi vet i alle fall at diamanten er Bergs foretrukkede andreformasjon, og med så mange gode spisser i stallen og så få midtbanespillere tilgjengelig, er det vel ikke 100 % idiotisk å tenke tanken?

        Jeg merker at jeg har lyst på en kamptråd fylt med litt mer utfyllende innlegg enn vanlig! Hva tenker folk om det? Jeg mener ikke at folk skal skrive stil for å få lov til å poste, men kan vi ikke sette et minstekrav om at folk i det minste må begrunne innleggene sine? Innlegg som ikke inneholder mer enn et resultattips eller korte meningsytringer som "vi taper så sykt" og "Kiko er rævva ass", gir meg ikke akkurat så mye.

        Glem gårsdagen og kjør debatt om kampen mot RBK på lørdag!

        Kommentar

        • rulfi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 982

          #5
          Skulle gjerne sett Sigurdarson og Ujah på topp jeg. Sigurdarson er god til og ta i mot ball med mann i rygg, var ikke mange av de han mista i går. Samtidig kan han vende bort spillere og gjøre ting på egenhånd.
          Med Sigurdarson på topp kan vi få en møtende spiss som også kan vende bort spillere og slå fremover i banen uten mange touch først.
          Jeg kan ikke helt se hvordan han spilte seg ut av laget i går, da han var bedre enn legenden både som møtende spiss og i bakrom...

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Vitner om en litt for heftig og ikke minst langvarig voldtekt av tastaturet når det allerede er opprettet en kamptråd (med flere svar) når jeg omsider får lagt ut min kamptråd. Men ved hjelp av moderne teknologi fikk jeg slått sammen trådene og nå skal alt være i orden.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Nå inneholder 3 av 6 innlegg i denne tråden startellevere som inkluderer Søgård. All statistikk jeg har tilgang til sier at han har 3 gule kort og må stå over mot Rosenborg.

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                #8
                Edwin - Kiko - Nosa - Ringstad

                Ujah - BJörn

                Forsvaret bør fortsatt være samme 4.

                Kommentar

                • PA
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 500

                  #9
                  ----------------Logi
                  Essediri, Pedersen, Kippe, Ringstad/Lasse
                  Gulbrandsen, Kiko, Nosa, Tokstad
                  ----------Bergmann, Ujah


                  på midtbanen spiller Kiko den defensive, mens Nosa har en frirolle. Kantene våre blir løpssterke. som det er godt og ha når RBK kommer i overtall langs kanten. Med Ujah og Bergmann på topp kan vi ha Bergmann som oppspillspunkt og Ujah som bakromsspiss. Med disse 2 spissene på banen samtidig, trenger vi ikke og vente på at hele laget skal trekke opp før vi får angrepet. (slik det er nå, bruker vi kun en bevegelig spiss) Disse to isammen kan lage et helvete for enhvert lag i tipperligaen.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Personlig mener jeg det er lov å gjøre noe i de bakre rekkene etter så mange baklengs de siste kampene. Ingen bør være fredet der. PSA har spilt mye bra for andre laget, sammen med Ringstad og flere andre. Synes det er på tide at Berg gjør noen endringer på laget i den delen også.

                    Eneste jeg ikke helt kan forstå, er at ingen forslår Erling? For meg er det et mysterium at han ble bytta ut i går. Synes han gjorde sin hittil beste kamp i LSK drakta i går sett med mine øyne. Han var aggresiv, flink til å bevege seg, jobbet godt begge veier og har virkelig farta inne. Jeg vil se mer av han slik han var i går - gjerne allerede på lørdag.

                    Kommentar

                    • merch
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2007
                      • 938

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      . Han derre visefingerentilKFL vi har på venstrebacken kan gjerne hvile til kontrakta går ut, han føler jeg bidrar med minst av de vi har spilt med de siste dagene.
                      Hva fan? Når hva hvorfor skjedde dette?

                      Håper spillera er maks revansjlystne mot trønderpakket! De tre kampa vi er inne i nå kan utgjøre svært viktige poeng i medaljekamp og tetstriden, taper vi eller unngår seier de to neste er vi nok bare en middelhavsfarer når november kommer.

                      Full trøkk på banen som tribunen på lørdag takk, så slår vi trøndera 3-1
                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                      Kommentar

                      • El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Eneste jeg ikke helt kan forstå, er at ingen forslår Erling? For meg er det et mysterium at han ble bytta ut i går. Synes han gjorde sin hittil beste kamp i LSK drakta i går sett med mine øyne
                        Fikk nok beskjed om å løpe seg tom, så skulle Edwin ta over. Og han løp jo ekstremt mye i første omgang, og helt sikkert tom ogsp.
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2855

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars

                          Rosenborg har vel ingen skader av betydning, men Demidov er ute i kulda fordi han vil til Spania, mens Annan forhåpentligvis ikke rekker kampen. Og 40 år gamle Roar Strand (for en fyr) holder vel som vanlig bare i 30 min, men det holdt til å avgjøre mot Sandefjord. Vi kan håpe på røde kort og skader (:twisted i onsdagens cupkamp mot Sandefjord (igjen), i visse tilfeller må røde kort i den kampen sones mot oss. Skal ikke gå inn på detaljene rundt det, vi får ta det når det evt dukker opp.

                          Bartelaget har et ekstremt tøft kampprogram denne sommeren, med 2 kamper i uka fra slutten av juni til langt ut i august. Jeg tror det er en kjempefordel for oss at de kun har 2 hviledager mellom onsdages cupkamp og denne kampen, spesielt hvis det blir forlenget spilletid på onsdag.

                          Dessuten mener jeg at RBK har et svakere lag nå enn da de var på sitt aller beste under Hamrén. De har en sterk ellever, men spesielt midtbaneleddet var sterkere da Tettey og Sapara fortsatt var der. Og det er ikke 100 % sikkert at Annan rekker kampen heller.
                          Det er ikke sikkert Annan spiller fordi Henriksen har tatt plassen hans og overbevist. Frykter denne Henriksen mer enn Annan fordi han er mye mer skapende i deres angrepsspill. På den andre siden er han best defensivt og uten han svekker det dem bakover, i tillegg til at de ikke har så mange til å ta tjuvtriks lenger når Annan og Femirøv muligens ikke spiller.
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Du frykter en uferdig 92-spiller, som enda har til gode å overbevise i ankerrollen mot kvalifisert motstand (Kongsvinger, Alta og Sandefjord teller ikke), mer enn en av nøkkelspillerne på Ghanas VM-lag?

                            Nosa kommer til herje så hardt med Henriksen at jeg kommer til å synes oppriktig synd på ham. Fellah, Singh og Hæstad er faktisk bedre spillere enn Henriksen (per dags dato), og vi så hvor sjanseløse de var mot vår juvel. Annan derimot, er definitivt i stand til å ta Nosa ut av kampen.

                            Henriksen er bra og spennende, men han holder strengt tatt ikke et høyere nivå enn våre beste 91- og 92-spillere. At han har spilt mer eller mindre fast i år, skyldes delvis RBKs totale mangel på kantspillere (Hamrén brukte ham mye på kanten), delvis RBKs manglende erstattere for Tettey og Sapara, og delvis Annans VM-opphold. Annan er rett og slett av en helt annen klasse.

                            Kommentar

                            • lsk_fugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 864

                              #15
                              vil se
                              logi
                              eriksen-pedersen-kippe-ringstad
                              essediri-nosa-kiko-erling
                              ujah-bergmann(sundgodt)

                              Kommentar

                              • Robiwan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 603

                                #16
                                Er det bare jeg som syns det er koko å kjøre tippeliga kamp 2,5 time før VM-kamp? Rikitg nok "bare" kampen om tredjeplass som spilles, men ser ikke bort fra at dette gjør at flere holder seg hjemme og ser VM istendenfor.

                                Greit nok at dette hadde vært værre om kampen var på søndag, men mener likevel det blir dumt å konkurere med VM
                                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                  Er det bare jeg som syns det er koko å kjøre tippeliga kamp 2,5 time før VM-kamp? Rikitg nok "bare" kampen om tredjeplass som spilles, men ser ikke bort fra at dette gjør at flere holder seg hjemme og ser VM istendenfor.

                                  Greit nok at dette hadde vært værre om kampen var på søndag, men mener likevel det blir dumt å konkurere med VM
                                  VM-hva-for-noe? Prioritere å sitte foran boksen hjemme for å se en kamp med to lag man har null forhold til? Nå har jeg, og mange med meg, venta på at TL skal komme i gang og da prioriterer man i hvertfall ikke døll VM fotball!

                                  Kommentar

                                  • PA
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 500

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    VM-hva-for-noe? Prioritere å sitte foran boksen hjemme for å se en kamp med to lag man har null forhold til? Nå har jeg, og mange med meg, venta på at TL skal komme i gang og da prioriterer man i hvertfall ikke døll VM fotball!

                                    Det var nok ikke sånn han mente. han mente nok med tanke på at det er større sjanse for og få solgt ut om kampen hadde sluppet og slåss med bronsefinalen i VM. Da tenker nok de som bare vurderer og dra, og heller sitte hjemme og få med seg begge på tv.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av PA
                                      Det var nok ikke sånn han mente. han mente nok med tanke på at det er større sjanse for og få solgt ut om kampen hadde sluppet og slåss med bronsefinalen i VM. Da tenker nok de som bare vurderer og dra, og heller sitte hjemme og få med seg begge på tv.
                                      Tror svært få av dem hadde kommet ellers, har ikke sett dem før i år.... Jeg vet hvordan han tenkte, men jeg synes denne VM hypen er så overdreven. Har ikke vært en eneste kamp jeg ville byttet ut mot en kamp på Åråsen. Det er selvsagt min personlige mening.

                                      Ellers har jeg tura på denne kampen. LSK stiller med utvilte bein, mens RBK spiller cup kamp i morgen mot Sandefjord. Mye reising og kamp på få dager.

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                        Er det bare jeg som syns det er koko å kjøre tippeliga kamp 2,5 time før VM-kamp? Rikitg nok "bare" kampen om tredjeplass som spilles, men ser ikke bort fra at dette gjør at flere holder seg hjemme og ser VM istendenfor.

                                        Greit nok at dette hadde vært værre om kampen var på søndag, men mener likevel det blir dumt å konkurere med VM
                                        Hadde vært mye verre hvis den var på søndag klokken 18 for å si det slik. Skal være glad den ble flyttet til lørdagen. Dog, Uruguay - Tyskland er det få som prioriterer foran LSK
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎