TIL - LSK, mandag 19.juli kl.19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Kamptråd TIL - LSK, mandag 19.juli kl.19.00

    Nå er det på høy tid å hente de første tre poengene siden 9. mai.

    I Tromsø har Sead Ramovic pakket snippeska og dratt til Tyrkia. I papirutgaven av Nordlys sier Rush at selv om han er meldt kampklar , er han i tvil om han vil stille med lårskaden sin.

    Hvem vil du se til start mot TIL?
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #2
    Det store spørsmålet: Hvem skal spille på kantene?
    Både Bolly og Knudtzon kan benkes etter min mening. Hva med en offensiv satsning, inn med Fredrik G. og Eddie.

    --------Logi.---------

    Essediri, Kippe, Pedersen, Eriksen

    Eddie? , Nosa, Søgård, Fredrik?

    ---Ujah, Bergmann---

    (Med forbehold om at Essediri blir frisk og Eriksen er skadefri)


    PS: Terje Hauge dømmer kampen i følge speaker.no

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9364

      #3
      MJ ftw.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Det enkle er ofte det beste. Kiko på høyre, ettersom Kiko og Karim nesten alltid spiller bra sammen. På venstre bruker vi defensivt gode Knudtzon til å temme Tom Høgli.

        Edwin er for dårlig for elleveren, mens Fredrik spiller JET denne uka.

        Resten av laget er jeg enig i. (Bortsett fra at Kippe spiller venstre stopper og Nosa spiller venstre sentral midtbane.)

        Trioen Nosa/Bergmann/Ujah kommer til å vinne denne kampen for oss. Kanskje med litt hjelp av en dødball eller to og et par fantomredinger fra Logi.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Rimelig enig med siste taler. Men jeg skulle gjerne sett Ruben igjen. Gjerne på en av vingene.

          Kommentar

          • Brutus
            Medlem
            Møteplager
            • Jun 2004
            • 86

            #6
            TIL har hatt en elendig periode med mye skader og dårlig spill, men får tilbake Fredrik Björck og Hans Åge Yndestad til kampen mot LSK. Særlig Björck har vært dypt savnet. Sigurd Rushfeldt blir neppe med i kamptroppen. Jeg håper på følgende TIL-lag fra start:

            Marcus Sahlman; Tom Høgli - Fredrik Björck - Miika Koppinen - Hans Åge Yndestad; Remi Johansen - Ruben Yttergård Jenssen - Mbodji Kara - Saliou Ciss; George Mourad - Mohammed "Mo" Jama.

            På benken vil vi i så fall ha Espen Isaksen, Tommy Knarvik, Helge Haugen, Thomas Drage, Jade North, Mads Reginiussen og Kevin Larsen.

            Som alle vet har TIL scoret lite mål denne sesongen, til tross for høy tabellplassering. Vi har allerede handlet inn en ny spiss, brasilianeren Kayke Rodrigues. Dessuten har vi to nigerianske angripere på prøvespill denne uka. Men ingen av disse er selvsagt tilgjengelig før etter 1. august. Jeg tror på en jevn kamp mandag, og tipper en knapp seier til oss.
            Last edited by Brutus; 14.07.2010, 13:17.
            DIXI

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #7
              jeg har også stor tro på trioen Bergmann, Nosa og Ujah. Men aller mest på Nosa og Ujah som for tiden er mine ravoritter.

              Mot TIL må man spille hardt og kynisk i midtbaneleddet for og gi dem deres egen medisin, så tar Nosa, Ujah og Bergmann seg av detaljene med å trokle seg gjennom forsvaret med fart og teknikk blandet dem imellom! Også håper jeg Nosa fortsetter med å prøve langskuddene sine.

              Måtte alle som kommer oppover til Tromsø få en vidunderlig helg, og måtte den krones med rosinen i bollen som er at LSK vinner 3-0 over TIL...... mens jeg selv sitter langt inne på finnmarksvidda og ikke får sett kampen

              FORZA!!!!!
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #8
                Opprinnelig skrevet av sparwasser
                PS: Terje Hauge dømmer kampen i følge speaker.no
                Terje Hauge som dommer anser jeg for godt nytt. Rimelig ryddig.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • erikh
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2008
                  • 443

                  #9
                  Jeg har sett noen TIL-matcher i aar, og har latt meg forundre over hvor jaevlig dumme i huet mange fotballspillere er. I situasjon etter situasjon, i kamp etter kamp, har deres defensive anker Kara vist hvor god han er i duellspillet. En-mot-en er han ekstreeemt vanskelig aa dra av, og kommer stort sett ut av situasjonen med ballen i behold. Dette oedelegger enormt med rytme i motstandernes offensive spill og skaper overganger for TIL

                  Allikevel tar ingen midtbanespillere hos motstanderne hensyn til dette, og proever aa utfordre kara paa lik linje med alle de andre TIL-spillerne. for meg er dette et mysterium som ikke kan forklares med noe annet enn en ekstremt enkel hjernefunksjon. Aa gaa letteste veg burde ikke vaere saa fordoemt komplisert. Stort sett er det klokt aa IKKE spille paa motstandernes styrker.

                  Nosa = bruk pasninger for aa komme rundt Kara, fokuser paa aa utfordre andre spillere i TILs midtbaneledd. Det vil gjoere det langt enklere for LSK offensivt og foere til adskillig faerre balltap.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    #10
                    Jeg vil IKKE se Edwin starte på vingen, eneste han har imponert iår er som spiss og som venstre ving når han har fått inhopp på slutten..
                    Men lille bukken kan vi godt slenge ut på høyre kanten, tror dog som felre her, at Kiko blir prioritert som litt sterkere.

                    Erling har jo faktisk vært ganske god de siste to kampene, men for å utnytte han best mulig må man jo slå baller han kan løpe på, dette gjør vi faktisk ganske lite, overaskende..

                    Virker som om at Ujah og Bjørn er vår nye super duo, spiller som ekte fugler, gjenstår bare at Bjørn begynner å få kula i mål iblandt!
                    Ser som alltid at Arild kan kommee innpå de siste 10-15, men da ser jeg han gjerne som den som skal skal forsøke å putte ballen i mål, ganske flink til det når han får muligheten, husker knapt å ha sett han inærheten av 16metern den siste måneden..


                    Skal forsåvidt nevnes at Mo på tromsø bodde på Jessheim en periode når han var yngre (jævelig så god var han), og han er kusina av LSK kvinner FK sin egen Nasra Abdullah.. tilfelle det skulle dukke opp et geni spill en gang.. now you know...
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • heg
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Oct 2007
                      • 112

                      #11
                      Flere gode nyheter i forhold til Tromsøs startoppstilling:

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av heg
                        Flere gode nyheter i forhold til Tromsøs startoppstilling:

                        http://fotball.aftenposten.no/elites...icle174316.ece
                        Nja, det hadde kanskje vært like greit om han stilte med kneskaden sin? Forøvrig er disse klare nå:

                        Og det var absolutt positivt skadenytt på Alfheim i dag: Fredrik Björck, Hans Åge Yndestad og Miika Koppinen trente som normalt. Også Jade North kan bli klar til mandagens kamp mot Lillestrøm
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          Laget sier seg vel nesten selv, bortsett fra hvordan Berg setter opp midtbanen. Blir det Nosa som venstrekant, med EK på høyre og Kiko/ES sentralt eller blir det EK på venstre og Kiko på høyre med ES/Nosa sentralt? Når "gamlinga" er klare blir det nok de som spiller, dersom Karim eller LKE ikke skulle bli klare står no Tokstad først i køen for å spille, men hopper Berg over PSA/MJ en gang til så ser vi vel neppe de i LSK drakt igjen. BukkenJR spiller neppe, ettersom han alt har flere kamper i beina denne uka, samt at han neppe er god nok til å stjele noen plass fra Ujah eller BBS. EK ser ut til å ha en kjempe høy stjerne hos Berg, så jeg tviler på at BukkenJR er aktuell som erstatter for EK i det hele tatt med det første..

                          Logi
                          Karim-SP-Kippe-LKE

                          EK-Kiko-Søgård-Nosa eller
                          Kiko-Søgård-Nosa-EK

                          BBS-Ujah

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            #14
                            Litt OT her, men hva er det med Karim og LKE? Sistnevnte skulle hatt bryllupsforbud. Han har da ikke bidratt med noe siden, samt pådratt seg skade. Tvilsomme greier.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • erikh
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2008
                              • 443

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Nja, det hadde kanskje vært like greit om han stilte med kneskaden sin? Forøvrig er disse klare nå:
                              Der er jeg helt uenig. En smaaskadd Kara er fortsatt et helvete aa spille mot. Jeg tar knarvik any day. Kara er stadig ekstremt undervurdert i TL og har faatt veldig lite oppmerksomhet paa tross av storspill over tid. De defensive jobbe-rollene paa midten blir ikke lagt merke til

                              Kommentar

                              • sholen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2009
                                • 381

                                #16
                                Synes Tokstad var meget frisk offensivt mot RBK, så hvorfor ikke la han prøve seg på høyrekanten. Så kan vi glemme igjen Kiko på flyplassen.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av sholen
                                  Synes Tokstad var meget frisk offensivt mot RBK, så hvorfor ikke la han prøve seg på høyrekanten. Så kan vi glemme igjen Kiko på flyplassen.
                                  Det er sikkert flere med deg (meg inkludert) som vil slippe å se Kiko på en av kantene.. Enkelte vil jo ikke se han i det hele tatt (lønna tatt i betraktning er jeg jo ikke uenig), men Henning Berg har jo bevist det opptil flere ganger at erfaring går før talent dersom han har valget. Ikke glem at lsk.no skrev etter kampen mot rbk at Kiko gjorde sine saker kjempe bra, så Berg setter han på laget.. lett!

                                  NB! PSA ble jo ikke valgt sist kamp, så enkelte ganger går talent før erfaring. Men tror nok det valget beror mye på at Berg helst ville slippe å rokere om på Pedersen.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7026

                                    #18
                                    Logi; Karim, Steinar, Kippe, LKE; Tokstad, Søgård, Kiko, Nosa; Bergmann, Ujah.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #19
                                      Ser veldig gjerne Gabrielsen på høyrekant. Han har teknikk, baller og latterlig fysikk, og dette kan lett gjøre ham til et skikkelig helvete å møte. Yndestad er heller ikke bunnsolid defensivt.

                                      Hva er galt med store kantspillere?
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Ser veldig gjerne Gabrielsen på høyrekant. Han har teknikk, baller og latterlig fysikk, og dette kan lett gjøre ham til et skikkelig helvete å møte. Yndestad er heller ikke bunnsolid defensivt.

                                        Hva er galt med store kantspillere?

                                        Fysikken hans er vel ikke så ekstrem. Bra for alderen, men ikke noen voldsom tippeligafysikk. Ble vel puffa bort litt for lett ett par ganger mot RBK. Men ser han gjerne mot TIL. God til å holde på ball. Med han fremfor Mouelhi mister vi litt når det kommer til sammarbeid og rom for Essediri.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎