Blir Dahm og Sadeh i klubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

    Blir Dahm og Sadeh i klubben?



    Velkommen til LSK! Håper dere kan bidra..

    Hva syns folket? Helt greie signeringer i mine øyne.
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    #2
    Ikke noe hurra her i huset. Vi har hentet 4 spillere som rykket ned med Lyn ifjor, så jeg er meget skeptisk.

    Men overrask meg gjerne.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Har ikke sett dem spille så mye, så dette blir spennende.

      At Sadeh ble henta var overaskende, kanskje spesielt etter rapportene fra JET. Greit da at vi kun har signert ut sesongen. Regner sjansene for at Damh forlenger som langt større enn at Sadeh gjør det. Håper Dahm kan bidra med å stenge forsvaret igjen.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Ikke noe hurra her i huset. Vi har hentet 4 spillere som rykket ned med Lyn ifjor, så jeg er meget skeptisk.

        Men overrask meg gjerne.

        Blir jo litt annerledes med Tanfi, som bare er henta til juniorlaget. Men jeg er generelt litt skeptisk når trenere henter spillere fra gamleklubben.

        Ettersom dette kun er kontrakter ut sesongen så blir det ikek snakk om store økonomiske tap om det skulle vise seg å være spillere som ikek holder riktig nivå.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          Sadeh er absolutt ukjent for meg, Dahm har man mest i hodet som en triksekunstner. Kanskje er det lov å drømme om at sistnevnte kan bli en spillende midtstopper med de pasningsferdighetene som trengs. Det trenger vi sårt. En Forren a la 2009 som tar TL med storm hadde ikke vært å forakte

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Mads Dahm er ganske spennende, men Tom Sadeh har jeg ingen forhåpninger til. Tipper at Dahm får forlenget kontrakt, mens Sadeh tar en Adrian Reid.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7021

              #7
              Jeg har mer tro på Tanfi enn disse to, men håper jeg tar feil.

              Enig i at det virker suspekt at vi signerer så mange fra gamleklubben til Berg, som attpåtil rykka ned med brask og bram i fjor.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #8
                Er små skeptisk til å hente så mange fra LYN jeg også, men vi må huske på at det var 11 spillere på banen. To-tre av de kan gjøre det bra/brukbart på et lag hvor de har bedre medspillere enn medspillerene de hadde i Lyn (Nå skal jeg ikke skryte for mye av våre spillere, for de har ikke akkurat prestert bra i det siste de heller, men at det er en bedre tropp det LYN var kan man vel gå med på).

                De aller fleste enkeltspillere ville sliti med å gjøre en god jobb i Lyn, ettersom det manglet kvalitet på 80% av medspillerene dems. Så da får vi håpe Berg har oversikt over hvilke 20% som kan prestere med et bedre lag rundt seg.

                Krysser fingrene, og har en magefølelse på at Dahm blir en god bidragsyter, selvom hodet ikke sier det samme. Sadeh vet jeg alt for lite om, men det lille jeg har hørt virker ikke super lovende. Men under de økonomiske forutsettningene klubben nå har, så syns jeg han er verdt et forsøk.

                Kommentar

                • Jaren-kanari
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2004
                  • 185

                  #9
                  Enig med de som er skeptiske! Minner om Nordlie som hentet disse Start-spillerene som rykka ned. Var vel ikke ALLE som var suksess i fugla trøya, med unntak av Steinar som har vært stabilt ok... Likevel greit med kontrakt ut sesongen slik at man kan få litt tid på å finne ut om de har kvalitetene som kreves....
                  Jaren-kanari
                  Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5914

                    #10
                    Hvis disse to skal være klare for Odd-kampen, skulle jeg gjerne hørt fra dere som har vært på treninga de siste ukene. Hvordan gjør de det på trening? Kjenner jeg er passe skeptisk, jeg også.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Greit nok - ville heller hatt Hassum

                      La meg først og fremst uttrykke gedigen skuffelse for at vi ikke henter Alexander Hassum. Som jeg har gjentatt i flere tråder er han definitivt blant de med mest potensial. Det lille jeg har sett av han var bra, og mine Lyn-kilder støtter dette.

                      Han er nå på vei til Hønefoss (http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article5210532.ece). (Bennys uttrekk og uthevinger).

                      - "Hassum, som har flere landskamper på aldersbestemte lag, kan spille både venstreback og venstre kant."

                      - "Guldbrandsen beskriver Hassum som en sterk og rask spiller med en god fot."

                      Tydeligvis ikke noe for LSK...

                      Sadeh har jeg sett for lite av. Mine kilder fremhever imidlertid: Pasningsterk, ro. Skyter bra. Svær fyr med god teknikk.

                      En utfordring er at han er en sentral spiller, og det er ikke der behovet er mest akutt. Det kan imidlertid være spennende med han og Nosa sammen sentralt. Skuddbein er definitivt noe vi trenger.

                      Dahm har aldri imponert meg, og i følge mine kilder er det bare skrote han med en gang.

                      Oppsummert er dette greit nok ettersom det er snakk om korte avtaler/lite penger. Men, skulle aller helst sett Hassum.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • JMKANARI
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2007
                        • 170

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Jaren-kanari
                        ...med unntak av Steinar som har vært stabilt ok...
                        Først og fremst uenig i at Steinar bare har prestert ok. Han har vært outstanding i halvannen sesong nå, og det holder til en god 'M' i min karakterbok. :-)

                        Hva angår Dahm og Sadeh har jeg i grunnen ikke peiling, men jeg antar at Dahm er den mest solide forsterkningen. Han har grei erfaring fra Tippeligaen, og den eneste bekymringen min er at dette går utover Pål Steffen.

                        At de får et halvår på å overbevise høres ut som en smart løsning. De bør spille som piska skinn for å ha jobb neste sesong, mens LSK nyter godt av to som gjør nettopp det. La oss forøvrig håpe at visse andre tenker på samme måte, og gjør skam på alt jeg måtte mene om f.eks Kiko...

                        Til slutt; velkommen til Mads og Tom!
                        Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                        Kommentar

                        • Jan Banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 809

                          #13
                          Hmm ... Enda flere unge talenter? Overrask meg gjerne, men jeg hadde heller sett at pengene gikk til å hente én mer erfaren utenlandsk bosmanspiller - evt andre gode norske som sliter med spilletid i utlandet på lån.
                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                          Stuart Baxter har forstått det.

                          Kommentar

                          • detvarvondtdet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 398

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Jeg har mer tro på Tanfi enn disse to, men håper jeg tar feil.

                            Enig i at det virker suspekt at vi signerer så mange fra gamleklubben til Berg, som attpåtil rykka ned med brask og bram i fjor.

                            Lukter litt "Midtun Lie, Johnsen, pedersen" affære. .. Hente halve forsvaret til ligaens dårligste lag er sjelden et sjakktrekk av dimensjoner.
                            "Dere kan sitere meg på dette:
                            Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                            Fjøra

                            Kommentar

                            • Gjest

                              #15
                              Er disse to identiske med noen av de to som du har nevnt skal komme tullebukk?

                              Kommentar

                              • Gjest

                                #16
                                Forøvrig deler jeg overhode ikke skepsisen som enkelte av dere har i forbindelse med disse overgangene. Det er kun snakk om korttidsavtaler. Og pga av salg og skader så hadde vi en for tynn stall, noe som gjør at det er positivt at vi får inn flere. Og Berg hadde god suksess med Lyn og har trent disse spillerne en stund, så jeg stoler på at han kan såpass mye fotball og kjenner disse spillerne såpass godt at det ikke er elendige spillere akkurat. Så hipp hurra, dette er gull.

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  #17
                                  Er Sadeh en som kan gli rett inn på laget?
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #18
                                    Jeg deler ingen skepsis til overgangene da de koster oss særdeles lite penger. Jeg er derimot ekstremt skeptisk til at Dahm skal spille fra start mot Odd på mandag. Han føler jeg meg relativt sikker på at aldri kommer til å bli noen storspiller.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Er Sadeh en som kan gli rett inn på laget?
                                      Han har ihvertfall en fet instilling;

                                      "Sadeh kan spille juniorfotball også.
                                      - Jeg holder junioralder, men jeg tenker kun på a-laget. Jeg kommer til å gi alt for å få spilletid så raskt som mulig, sier unggutten."
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Sies at Sadeh er en sentral midtbane med en meget bra passningsfot og et godt skudd, at han er best defensivt og at han kanskje mangler noe tempo. Som spillertype høres han ut som om han kan matche nosa bra i midten, men tviler på at han har nivået inne. Vi får se.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎