LSK-Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Stemningstråd LSK-Ålesund

    3 dager før kamp og ingen stemningstråd. Lurer litt på om stemninga ikke er så viktig for folket lenger, eller om man rett og slett bare er lei!

    Uansett, på søndag skal det smelle fra tribunen.
    Derfor:

    Skal du stå på feltet, står du der for å synge
    Skal du stå på feltet, står du der ikke fordi du bare vil være med i mengeden
    Skal du stå på feltet, skal du følge forsangerne
    Skal du stå på feltet, skal du ikke slenge ut masse dritt til spillerne
    Skal du stå på feltet, kjefter du på sidemann hvis han ikke er med

    Nå er det påtide å gå i seg selv og bidra til det du kan!
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Ingen organisert tur til Årsåsen fra Stormens side:

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Opprinnelig skrevet av RSP
      Ingen organisert tur til Årsåsen fra Stormens side:

      http://www.stormensupport.no/News/7/...om-avlyst.aspx
      Det var det vel heller ikke i fjor. ?
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        #4
        KFL er bekymra for engasjementet. Det har blitt påtakelig mye mer negativt fokus på forumet etter de siste kampene. Dette må ikke smitte over på oppmøte og tribuneinnsats!

        Her må fans i alle leire pushe på sine egne. Det er nå klubben trenger full støtte. Det er nå vi må hente opp tidligere tiders motgangs-support. De som drømte om gull da vi lå på 3. plass må realitetsorienteres; det samme de som nå ikke gidder fordi vi kommer til å rykke ned allikevel.

        Nå trenger vi "forsangere" over hele feltet! Ikke i betydning å starte sanger, men å ta ansvar for deg sjøl og de nærmeste rundt. Nytter ikke å syte over dårlig stemning hvis du står mutt med arma i kors sjøl. Tenk at du skal være et forbilde! Hvilken stemning ønsker og forventer du? Gjør ditt for at det skal skje. Synger du sjøl av full hals er det stor sjanse for at andre slenger seg med. Slenger du dritt til egne spillere forsurer du feltet og gjør jobben for oss andre mye verre!

        KFL prøver å mobilisere til treningsoppmøte og Kanari-kafé på lørdag kl 10.30. Bli med og tenn spillerne til innsats. La dem merke at vi bryr oss!
        En positiv lørdagstrening med mange fans til stede kommer til å få positive ringvirkninger også inn i matchen og stemninga på Åråsen!

        Les også Torgeir Bjarmanns blogginnlegg: http://www.lskblogg.no/?p=671

        En liten smakebit: "Det er kun Sportsklubben og dens fantastisk supportere som sammen kan snu trenden." "Derfor er det utrolig viktig at alle som har mulighet kommer på søndag og støtter laget. Det holder ikke å si at man skal på søndagsmiddag, eller at jeg ser den på TV eller at det er så dårlig vær. Gi laget en ny sjanse og jeg er sikker på at du ikke vil bli skuffet."

        Ring eller send en SMS til venna dine om at du er klar for trening og kamp. Krev at de blir med.

        Og det aller viktigste (i tillegg til flagging, hopping, bannere og skjerf, hehe): Syng for Fugla, alle mann!
        Vidar Evje

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9370

          #5
          Clutchen røyk på mandag, mobilen i går. Takke meg til LSK-kortet og valg av denne kampen før sesongstart

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            #6
            Oppfordrer alle til å gi alt mot aafk, uansett hvor du står/sitter på Åråsen! Sammen skal vi løfte laget fram til seier!

            Syng med på det som startes, bruk flagg/tostangs og gi 100%.

            Skulle vi mot formodning få en scoring i mot, syng enda høyere. Det er i motgang de riktige supporterne står fram!

            100% støtte, Forza Fugla!
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • FuglaAlex
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 537

              #7
              Etter en dag på sidelinja som kameramann har jeg noen synspunkter om dagens stemning.
              Drittlag og dårlige resultater kan være noe av grunnen, men tar de som var til stede idag.

              Det er altfor mange som ikke bidrar, ALT for mange. Man må pushe mye mer på de som ikke bidrar.
              De som sang idag, de sang ikke høyt. Synes det mangler for mye "gi faen og kjør på" mentalitet der alle gir maks. Dette var fraværende til de grader i nesten hele kampen i dag.

              Og Rønnern: Vet ikke om megafonen ikke virket, men du må bruke den mye mer aktivt for å dra i gang sanger og får med deg folk og det må være bedre kommunikasjon blant forsangerfeltene (Tony hadde ikke megafon idag så det kan jo være unnskyldt). Var uvanlig mye utakt i synginga i dag.

              Kampens dårligste idag var KFL (nesten). Veldig dårlig synging i 70 av 90 min.
              Supporterne er fotballens hjerte
              Ultras Felt C

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Ja, idag var jeg skuffa. Dessverre lokker ikke Ålesund og ikke seier på mange kamper. Vi får håpe denne seieren lokker frem flere sangere borte mot Stabæk. Men det viktigste idag var å få 3 poeng. Endelig kom den!

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Kred til UFC for å dele ut flyers idag!
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                    Det er altfor mange som ikke bidrar, ALT for mange. (...) Kampens dårligste idag var KFL (nesten).
                    Opprinnelig skrevet av Tony
                    Ja, idag var jeg skuffa.
                    Jeg skal ikke ta fra FuglaAlex noe siden han opplevde stemninga fra sidelinja, men ellers er det en kjensgjerning at stemninga oppleves veldig forskjellig fra hvor man sjøl står.

                    Jeg synes Felt C rundt forsangerstolen responderte maks på forhåndspushing om å gi full støtte og at vi fikk til den motgangssupporten jeg har savna. Snakka med flere etter kampen som opplevde det på samme måte.

                    Skal det være noen innsigelser er det vel at vi var vel heite på grøten. Var ikke mange tidelers pause før noen dro igang en sang, noe som kan ha gjort det problematisk for Rønnern som flere ganger måtte oppfatte hva som blei starta før han fikk formidla det videre. Da blir fort veien lang over til UFC.

                    (Jeg er fortsatt positivt innstilt til et PA-anlegg som gjør at A, B og C hører hva som dras igang likt.)

                    Så jeg trodde faktisk at feltet som helhet hadde levert svært godt.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #11
                      Som vanlig var jeg henvist til en ensom tilværelse foran en storskjerm, men fra min vinkel er det vanskelig å forstå rakkinga på feltet. Mikkinga gjør selvfølgelig sitt, men deler av kampen kom det svært så godt trøkk gjennom eteren. "Lillestrøm er de beste.." satt f.eks som ei kule og volumendringa var påtakelig. Ille å ikke være på tribunen da.

                      Evighetssanger kan det bli litt mye av, men det lyser ikke manglende engasjement noe sted fra. Alt kan bli bedre og det beste er selvfølgelig godt nok, så push gjerne på, men ta ikke fra dem som bidrar slik at jeg får sug i magen foran skjermen, æren for innsatsen. Jeg er stolt av dere!
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9370

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                        Jeg synes Felt C rundt forsangerstolen responderte maks på forhåndspushing om å gi full støtte og at vi fikk til den motgangssupporten jeg har savna. Snakka med flere etter kampen som opplevde det på samme måte.
                        Det vår så dæ'ær. Mye rart; stress, ræl, fyll, fjas.

                        For min egen del har det som skjer på bana endel å si på hvordan jeg presterer på tribunen. Når vi slår sløve frisparka som kommer ned med snø på (og blir klarert) og når Nosa blåser ballen 16 meter over fra 16 meter, kan jeg plutselig ta meg sjøl i å være en mutt faen.

                        Kommentar

                        • Christa
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 326

                          #13
                          Det er flere ting som er med på å ta drepen på stemninga om dagen tror jeg.
                          I går før kampen og under oppvarminga konkurrerte vi mot høyttaleranlegget på åråsen.. Det virket som om desto høyere vi sang desto mer hevet de lyden. Skulle gjerne sett at høyttalerne over feltet ble skrudd ned.. Vi trenger dem ikke, vi skal lage vår egen lyd.. Er det ikke derfor vi er der?

                          Det andre er at vi holder på sangene for lenge.. Folk går lei når vi synger samme teksten i 5-6 minutter av gangen. Vi har da så godt sangreportoar at vi ikke trenger å synge de samme sangene igjen og igjen?
                          Jeg vet at det er vanskelig å finne sanger i kampens hete. Men hva med å prøve å ha en liste over de sangene vi har i nærheten av forsangerfeltet? Kanskje man slipper det problemet med å måtte "finne på en" om man til enhver tid har kontroll på de vi har

                          Selv har jeg ikke igjen stemme i dag fordi jeg sang i går.. men ser absolutt problemet med at ikke alle bidrar. Alt for mange frustrerte pipere på feltet om dagen. Håper kanskje at seieren i går hjelper på det problemet.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            Første omgang var ikke spes bra, det skal jeg være enig i, men 2 satt da virkelig bra? Følte at jeg fikk med meg 90% i motsetning til 50-60 som det dessverre pleier og være.

                            Siste 15-20 var da helt kanon?
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Christa
                              Det andre er at vi holder på sangene for lenge.. Folk går lei når vi synger samme teksten i 5-6 minutter av gangen. Vi har da så godt sangreportoar at vi ikke trenger å synge de samme sangene igjen og igjen?
                              Jeg vet at det er vanskelig å finne sanger i kampens hete. Men hva med å prøve å ha en liste over de sangene vi har i nærheten av forsangerfeltet? Kanskje man slipper det problemet med å måtte "finne på en" om man til enhver tid har kontroll på de vi har
                              Fordelen med evighetssanger er jo at dem varer lenger og at spillet drar sangene opp og ned. Så fort det blir en sjansje, corner, frsipark i farlig posisjon osv er alle med og trøkket på dem stiger.

                              Men nå skal jeg kommentere det du skrev med lister osv. Den viktigste jobben til klumpen, bortsett fra å alltid være med når Ronnie starter sanger, er å komme med innspill til sanger. Pushe på hele tida. I går ble hvoedforsangerfeltet for puslete. Rønnern og iL står og skravler og starter ingenting på 3-4 min. Det er ikke slik et hovedforsangerfelt skal være. Og kommer det PA anlegg, må det jobbes knallhardt fra dere i midten og ikke være stille. Pushinga må gjøres konstant!

                              Ja, jeg blir forbanna når man ikke starter sanger over tid. Og det tror jeg Felt C ble også, for det ble ofte starta sanger på likt fra Felt A og C etter at det hadde vært stille fra Felt B en stund. Dette må skjerpes og utbedres!

                              Kommentar

                              • FuglaAlex
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 537

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Christa
                                Det er flere ting som er med på å ta drepen på stemninga om dagen tror jeg.
                                I går før kampen og under oppvarminga konkurrerte vi mot høyttaleranlegget på åråsen.. Det virket som om desto høyere vi sang desto mer hevet de lyden. Skulle gjerne sett at høyttalerne over feltet ble skrudd ned.. Vi trenger dem ikke, vi skal lage vår egen lyd.. Er det ikke derfor vi er der?
                                Enig i den. Men samtidig så skal det ikke ha noe å si under kampen da den ikke står på da utenom når det kommer resultater og slikt fra andre kamper.

                                Opprinnelig skrevet av Christa
                                Det andre er at vi holder på sangene for lenge.. Folk går lei når vi synger samme teksten i 5-6 minutter av gangen. Vi har da så godt sangreportoar at vi ikke trenger å synge de samme sangene igjen og igjen?
                                Det er det som er vår type supporterkultur. Den sydlandske kulturen, så sangene skal holdes lengre. Derfor evighetssanger.
                                Supporterne er fotballens hjerte
                                Ultras Felt C

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #17
                                  Øvre Felt C virka temelig dødt igår, noe skyldes slapp innsats, men jeg synes det var uvanlig lite folk der igår. Så det er nok hovedgrunnen. Det hjalp en del at Mykle tok seg en spassertur oppover på feltet. Tror det kan være ett bra virkemiddel.
                                  Synes generelt sett at lydnivået i går var langt under pari. Det var sanger stort sett hele tiden og synes ikek det var for lange pauser heller. Men folk er vel fortsatt i feriemodus og vi har akkurat lagt en katastrofalt dårlig periode bak oss sportslig sett så jeg tror at dette bare vil bli bedre fremover. Når resultatene kommer så kommer det mere folk også, flere folk skaper mere trøkk. Og når folk begynner å komme til hektene igjen så tror jeg dette kan bli en morsom høst, på banen og på tribunen. GLimrende tiltak av UFC å dele ut flyers. Mere av det i fremtiden, både fra UFC og fra KFL eller hvem andre som måtte føle for å ta i ett tak.

                                  men noen ting må høyt opp på prioriteringslista. De forpulte høytalerene på feltet må av! Noen kamper blir de skrudd av/dempet så man tror at klubben har hørt på oss, men neste kamp så står de faen meg på full guffe igjen. Utrolig ødeleggende, både for de som ønsker å bidra med stemmning og for de som ønsker å prate med hverandre.

                                  Så bør vi få oss PA anlegg, megafonen fungerer ikke etter min mening. Vi bruker for mye tid på å få igang sanger da A og C må stå en god stund å vente på at sangen tar seg opp på B før man i det heletatt hører hvilken sang man synger.

                                  Agressiviteten må opp, folk må bli mere tente. Synes det er for mye gladstemmning på feltet. ikke misforstå meg, vi skal være glade og ha det gøy på tribunen, men jeg synes tenningsnivået må opp en god del hakk.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Fugla- patriot83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2005
                                    • 1241

                                    #18
                                    Sjøl er jeg hes i dag og baksiden på legga er støle og fronten på høyre legg er merket rødt etter å hoppet opp og ned og skrapa leggen etter seteryggene

                                    Kan i hvert fall bekrefte at det blei starta sanger fra oss på forsangerfeltet på Felt C

                                    Men det er fortsatt mye sidrumpa og treigt døkjøtt på feltet og på store deler av feltet styrer tanteloven.

                                    Men jeg vil legge til enkelte positive momenter:

                                    - Kjempebra flagging av Junior Kanaris!
                                    - Klumpen står i som alltid - hadde bare resten av felte' vært slikt... *sikle*
                                    - Flott appellskriv fra UFC før kamp! Og UFC skal ha for massiv flagging!
                                    - Merker en markant forbedring ift toleranse for flagging på felt C. Som aktiv flagger hørte jeg ila nitti minutter kun kompisen min klage, dog litt på kødd.. hehe..
                                    - Mønstring til å holde rundt hverandre og hoppe på den Argentina-sangen funker som f...

                                    Men det var moro i går, sjølpissere!

                                    Mvh
                                    KFL Felt c
                                    Last edited by Fugla- patriot83; 23.08.2010, 12:28.
                                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                      Men det var moro i går, sjølpissere!

                                      Mvh
                                      KFL Felt c
                                      Er ikke snakk om å være sjølpissere, men å forbedre det som kan forbedres. Pr dd. er vi ikke bedre og da må vi ta tak i det som må tas tak i for å komme på topp. Den dagen vi slår oss på brystet og sier "Yes, idag kunne ingen pissa på oss" er det bare å legge opp. Den holdningen må vi aldri få. Klart vi skal være stolte når vi gjør en god innsats, men det er ikke riktig å være stolte etter gårsdagens!

                                      Ihvertfall ikke for de som bryr seg om tribunekulturen i LSK miljøet.

                                      Kommentar

                                      • Fugla- patriot83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2005
                                        • 1241

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Er ikke snakk om å være sjølpissere, men å forbedre det som kan forbedres. Pr dd. er vi ikke bedre og da må vi ta tak i det som må tas tak i for å komme på topp. Den dagen vi slår oss på brystet og sier "Yes, idag kunne ingen pissa på oss" er det bare å legge opp. Den holdningen må vi aldri få. Klart vi skal være stolte når vi gjør en god innsats, men det er ikke riktig å være stolte etter gårsdagens!

                                        Ihvertfall ikke for de som bryr seg om tribunekulturen i LSK miljøet.
                                        Enig i alt du skriver her!

                                        Men må nesten innrømme at med den seeeige og treeeeige holdninga til mange på feltet så virker det nesten som et dødt prosjekt... Sjøl skjønner jeg ikke hvorfor folk ikke rett og slett bare slipper seg løs og kliner til!!

                                        Men digger holdninga di!! Det er sånn man blir bedre! Stor tommel opp!
                                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎