Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Kamptråd Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00

    På tide å reise kjerringa. Nosa ute med en karanene.

    Håper på dette laget:

    Logi

    Essediri-Dahm-Kippe-Pedersen

    Guldbrandsen-Søgård-Sadeh-Edwin

    Legenden-Ujah

    Syns egentlig laget gir seg selv. Eventuelle usikkerhetsmomenter er Sadeh/Tokstad og Dahm/LKE (Steinar inn i midten og LKE på venstre backplass)

    Laget (og ikke minst Ujah) fungerer bedre med Legenden på banen. Trur Knudtzon gjør seg best som innbytter på slutten av kampene når motstanderne sliten med de tunge returløpene.

    Dette laget minner egentlig litt om laget vi hadde når vi tok poeng i starten av sesongen med to offensive kantspillere som trekker innover i banen, og to defensive sentrale midtbanespillere.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Forslaget om en liten formasjonsendring, til 4-2-3-1 syntes jeg virker veldig spennende.. Håper hvertfall at Fredrik Gulbrandsen blir å se i start oppstillingen, viktig å bruke de som er i form (Som Drillo alltid påpeker), samt at det er bra for Espen Søgård med en makker sentralt defensivt ;-)

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      På tide å reise kjerringa. Nosa ute med en karanene.

      Håper på dette laget:

      Logi

      Essediri-Dahm-Kippe-Pedersen

      Guldbrandsen-Søgård-Sadeh-Edwin

      Legenden-Ujah

      Syns egentlig laget gir seg selv. Eventuelle usikkerhetsmomenter er Sadeh/Tokstad og Dahm/LKE (Steinar inn i midten og LKE på venstre backplass)

      Laget (og ikke minst Ujah) fungerer bedre med Legenden på banen. Trur Knudtzon gjør seg best som innbytter på slutten av kampene når motstanderne sliten med de tunge returløpene.

      Dette laget minner egentlig litt om laget vi hadde når vi tok poeng i starten av sesongen med to offensive kantspillere som trekker innover i banen, og to defensive sentrale midtbanespillere.
      Enig med deg i uttaket, men skulle heller sett Gabrielsen istedet for Sadeh. Tror han hadde gjort det bra sentralt på midten. Evt Tokstad. Rett og slett fordi jeg ikke vet nok om Sadeh til å mene noe om han er god nok for startplass.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7023

        #4
        Opprinnelig skrevet av Folke
        Forslaget om en liten formasjonsendring, til 4-2-3-1 syntes jeg virker veldig spennende..
        Fullstendig enig, men all erfaring tilsier at vi bare kan glemme det.

        Stefan; Karim, Dahm, Kippe, Steinar; Gulbrandsen, Søgård, Sadeh, Eziyodawe; Sundgot; Ujah.

        Sadeh viste vel at han holder nivået mot Stabæk, uten at vi trenger å vente fyrverkerier der i gården helt ennå.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          #5
          Jeg tror att så lenge ikke spillerne er villige til å blø for drakta så kommer vi til å tape denne kampen samme hvem vi sender ut på banen. For start er ett lag som er flinke til å kjempe for hver eneste ball, noe ikke LSK klarer for tiden. Så beklager, uten innsats fra spillerne så tror jeg ikke på seier.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av xeR
            Enig med deg i uttaket, men skulle heller sett Gabrielsen istedet for Sadeh. Tror han hadde gjort det bra sentralt på midten. Evt Tokstad. Rett og slett fordi jeg ikke vet nok om Sadeh til å mene noe om han er god nok for startplass.
            Gabrielsen i midten hadde helt klart vært spennende. Har desverre til gode å se han i den posisjonen, men han spiller vel der både på junior/2.laget og på landsen.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Jeg foreslår at trigz og undertegnede tar de sentrale midtbaneplassene, ingen av våre menn viste noe over Kanaricup-klasse mot Stabæk. Vi har med andre ord et kjempeproblem på sentral midtbane all den tid Nosa ikke leverer opp mot sitt beste.

              Vi kommer til å få grisebank av juliusene.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Mynten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 484

                #8
                Er veldig usikker på om vi klarer å stable på beina en sentral midtbane som kan fungere. Verken Søgård, Sadeh, Tokstad eller Gabrielsen har per i dag nivået til å inneha en rolle her, men likevel må to av disse velges. Skremmende!

                Start var til dels gode offensivt mot Rosenborg i går, og en av grunnene til det er at de har evne til å hurtig vende spillet. De har noe som kalles crosspasninger, et begrep som er ukjent i Lillestrøm. Med unntak av Kiko tror jeg ikke jeg har sett Lillestrøm slå en crosspasning i år. Verken Edwin, Pedersen, Essediri, Søgård, Knutzon, Eriksen eller andre som har prøvd seg har knapt slått en pasning over 10 meter (med unntak av poolere opp mot spissene). Denne manglende evnene til å kunne vende spillet hurtig gjør oss veldig forutsigbare og dermed lette å forsvare seg mot.

                En bønn til Henning: Slutt å være så feig! Vi kommer for å se spillere som vil vinne, ikke spillere som har fått beskjed om å løpe fortest mulig mot egen keeper. Sats offensivt, det er da vi scorer mål.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Den store usikkerheten er som de fleste nevner hvem som erstatter Nosa sentralt. Alternativene er Tokstad, Gabrielsen og Sadeh. Sansynligheten for at Sadeh blir valgt er vel så stor at det nesten blir meningsløst å diskutere. Personlig synes jeg frekvensen i bena til Sadeh tilsier at en av de andre burde få muligheten.

                  Om sadeh spiller synes jeg det blir enda viktigere med den lille justeringen i formasjonen som jeg og diverse andre maser om i alt som er av tråder. Sadeh sin manglende fart fører til at han fort havner på etterskudd om han må flytte seg ti meter lenger frem enn utgangsposisjonen sin for å presse ballfører. Han burde få et klart ansvar i rommet forran stopperne mens den hengende spissen burde ta et tak i det defensive arbeidet ved midtstreken.

                  Håper dermed på følgende lag:


                  Logi
                  Essediri - Dahm - Kippe - Pedersen
                  Søgård - Sadeh
                  Fredrik - Bergmann - Edwin
                  Ujah
                  Der Fredrik og Edwin ikke er mer offensive enn de var i 2. mot Stabæk og der Bergmann bidrar ordentlig i det defensive arbeidet som en 5. mann på midtbanen.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2849

                    #10
                    Hvorfor ikke prøve Tokstad i den plassen han faktisk spiller og trives i Berg? Eller er det umulig? Jeg vil ha inn Tokstad på plassen til Nosa og Fredrik inn for Erling.
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Den store usikkerheten er som de fleste nevner hvem som erstatter Nosa sentralt. Alternativene er Tokstad, Gabrielsen og Sadeh. Sansynligheten for at Sadeh blir valgt er vel så stor at det nesten blir meningsløst å diskutere. Personlig synes jeg frekvensen i bena til Sadeh tilsier at en av de andre burde få muligheten.

                      Om sadeh spiller synes jeg det blir enda viktigere med den lille justeringen i formasjonen som jeg og diverse andre maser om i alt som er av tråder. Sadeh sin manglende fart fører til at han fort havner på etterskudd om han må flytte seg ti meter lenger frem enn utgangsposisjonen sin for å presse ballfører. Han burde få et klart ansvar i rommet forran stopperne mens den hengende spissen burde ta et tak i det defensive arbeidet ved midtstreken.

                      Håper dermed på følgende lag:


                      Logi
                      Essediri - Dahm - Kippe - Pedersen
                      Søgård - Sadeh
                      Fredrik - Bergmann - Edwin
                      Ujah
                      Der Fredrik og Edwin ikke er mer offensive enn de var i 2. mot Stabæk og der Bergmann bidrar ordentlig i det defensive arbeidet som en 5. mann på midtbanen.
                      Forslaget ditt er jo genialt, men hvor stor er sjansen for at vår "eminente" trener klarer å tenke langt nok til at det blir forandringer? Nosa ut blir eneste forandring fra stabæk kampen. Knudtzon får fornyet tillit pga. gode tendenser på trening som vanlig.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12
                        Dette er vel strengt talt 4-4-2 med hengende spiss?

                        Logi
                        Essediri - Dahm - Kippe - Pedersen
                        Søgård - Sadeh
                        Fredrik - Bergmann - Edwin
                        Ujah
                        Enig i laguttaket, botsett fra at jeg syns Sundgot burde starte.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Forslaget ditt er jo genialt, men hvor stor er sjansen for at vår "eminente" trener klarer å tenke langt nok til at det blir forandringer? Nosa ut blir eneste forandring fra stabæk kampen. Knudtzon får fornyet tillit pga. gode tendenser på trening som vanlig.
                          Logi
                          Essediri - Dahm - Kippe - Pedersen
                          Søgård - Sadeh
                          Fredrik - Bergmann - Edwin
                          Ujah

                          Mmh...det er vel omtrent denne formasjonen vår "eminente" trener har brukt så lenge han har hatt to defensive midtbanespillere tilgjengelige.

                          Forøvrig håper jeg også at FG starter, mer fordi han er så sykt spennende, enn at EK er så sykt ræva.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring

                            Enig i laguttaket, botsett fra at jeg syns Sundgot burde starte.
                            Helt enig med deg. Jeg synes Bergmann har vært litt for slurvete den siste tiden, og synes vi fikk mye mer ro i spillet etter at Sundgot kom inn mot Stabæk. Sundgot gjør alle andre bedre, og er akkurat den makkeren Ujah trenger for å komme til enda flere sjanser.

                            Kommentar

                            • Fotball24/7
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2008
                              • 263

                              #15
                              Nå må vi faen meg tørre å doble på kant! Og som en skrev med vending av spill... Det er for meg helt utrolig at vi ikke klarer å ha et snev av flyt i det offensive spillet. Virker som om spillerene mangler en knagg til å henge opp parkdressen på.
                              Dette er en ball

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Dette er vel strengt talt 4-4-2 med hengende spiss?
                                Du kan forsåvidt kalle det hva du vil. Men slik jeg ser det så spiller vi nå 442 med hengende spiss mens jeg ønsker at vi skal legge om til 4231. Forskjellen på de to formasjonene slik jeg ser det er at den offensive midtbanen i 4231 fungerer som en del av midtbanen når vi forsvarer oss mens den hengende spissen i 442 ikke legger ned noen stor defensiv innsats.

                                Det vi ser mye om dagen er at en av de sentrale må opp til midtbanen for å presse ballfører (gjerne en defensiv midtbanespiller) og dermed etterlater seg mye rom på sin side forran stopperne. I 4231 formasjonen vil den offensive midtbanen gjøre en større innsats i presset ved midtsirkelen.

                                Men som folk har sagt uendelig mange ganger så er 4231 og 442 bare tall, kall det hva du vil.

                                Anngående Sundgot vs Bergmann så er jeg enig i at Sundgot gjorde en mye bedre innsats mot stabæk enn Bjørn. Sundgot gjorde også en større defensiv jobb. Men jeg tror Bergmann er i stand til å gjøre en mye bedre jobb om han får innstrukser på det. Sundgot mangler hurtigheten til å både komme opp i spillere defensivt og komme seg opp for å støtte spissen om vi spiller over midtbanen.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Du kan forsåvidt kalle det hva du vil. Men slik jeg ser det så spiller vi nå 442 med hengende spiss mens jeg ønsker at vi skal legge om til 4231. Forskjellen på de to formasjonene slik jeg ser det er at den offensive midtbanen i 4231 fungerer som en del av midtbanen når vi forsvarer oss mens den hengende spissen i 442 ikke legger ned noen stor defensiv innsats.
                                  Her trur vi er helt enige. Som jeg nevnte i åpningsinnlegget vil jeg spille mer som vi gjorde med tarik og nosa tidligere i sesongen med 2 defensive midtbanespillere og Mini-Bukken og Edwin som trekker innover i banen fra midbanespoisjon. Kall dem gjerne indreløpere.

                                  Sundgot vs BBS er vel det eneste vi ikke er enige om.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Her trur vi er helt enige. Som jeg nevnte i åpningsinnlegget vil jeg spille mer som vi gjorde med tarik og nosa tidligere i sesongen med 2 defensive midtbanespillere og Mini-Bukken og Edwin som trekker innover i banen fra midbanespoisjon. Kall dem gjerne indreløpere.
                                    Så lenge du ikke velger å kalle dem indreløpere så er vi nok ikke så uenige. Men den viktigste forandringen jeg vil ha fra dagens formasjoner er altså å trekke den hengende spissen ned på midten for å bidra defensivt og deretter gi de defensive midtbanespillerne klarere definerte oppgaver i rommet forran stopperne. Disse bør konsentrere seg om rommet forran stopperne og løpene som kommer fra midtbanen. I tillegg til å bidra som sikring bak backene når motstandere kommer på kanten.

                                    Vingene kan spille omtrent som de gjørde i 2. omgang mot stabæk.

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Sundgot vs BBS er vel det eneste vi ikke er enige om.
                                    Vi er sikkert enig om at Bergmann er et bedre valg om vi ser litt lengre frem i tid enn neste kamp.

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Vi er sikkert enig om at Bergmann er et bedre valg om vi ser litt lengre frem i tid enn neste kamp.
                                      Men nå er jo dette den neste kampens kamptråd
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Vi er sikkert enig om at Bergmann er et bedre valg om vi ser litt lengre frem i tid enn neste kamp.
                                        Jepp, men jeg ser ikke lenger enn til neste kamp.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎