Aksjon 2011: Fotball skal spilles i helgen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #81
    Opprinnelig skrevet av Serbern
    Jeg syns de boikottene blir meningsløse når det alikevel dukker opp masse folk på bortefeltet. Kommer sikkert en del østlandstrøndere på den kampen, akkurat som det var bergensere på Åråsen på mandag. På feltet til bortesupporterne bør det egentlig bare være et enormt banner med logoen "Fotball skal spilles i helgen".
    I utgangspunktet enig, men Kjernen kommer til å få mye spaltetid i mediene pga. dette og da får man frem synspunktene på mandagskamper. Det merkes på klubben også at Kjernen ikke setter opp buss og at det ikke blir noe organisert tribuneliv på tribunen

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #82
      Plankehaugen/Supras Fredrikstad:

      Plankehaugen er en del av aksjonen «Fotball skal spilles i helgen» sammen med de aller fleste andre supporterklubbene i Norge. Målet med aksjonen er å endre neste tv-avtale slik at man bl.a. får fjernet mandagskampen. Kjernen meldte tidligere denne uken at de ikke setter opp tur til kampen mot oss Mandag 18. April. De følger dermed opp Bataljonens initiativ fra runde 2. Vi informerer derfor om at vi som støtte til aksjonen vil gjennomføre en stemningsboikott på Plankehaugenfeltet de 10 første minuttene av kampen

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #83
        I sesongstarten har det vært flere boikotter og aksjoner for at fotball skal spilles i helgen. Vi er av den oppfatning at synlige aksjoner på stadion er de mest virkningsfulle, og har derfor en oppfordring:
        Norsk Supporterallianse og aksjonen Fotball skal spilles i helgen oppfordrer alle sine involverte grupper til følgende:
        Hver gang laget deres spiller kamp på mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag - Sitt ned og hold kjeft de første 10 minuttene av kampen. Etter det, syng det dere kan. Husk å ha banneret synlig, og spe gjerne på med tekstbannere i tillegg.
        Kritiske røster sier at de drar på kamp for å støtte laget og ikke for å holde kjeft. Vel, hvordan skal de dra på kamp og støtte laget hvis kampen spilles på en annen kant av landet mens de jobber til kl 17 på en mandag? Dette handler om forholdene til norske supportere i lang tid framover, og det er uhyre viktig at vi tar et ordentlig tak nå.
        Vi oppfordrer ikke supportere til å utebli fra ukekampene. Dette er en signert avtale som ikke kan endres, og ved boikott resulterer det bare i tapte inntekter for klubbene. Det aller viktigste er å være tilstede og påvirke i størst mulig grad at den neste avtalen tar mer hensyn til oss som supportere.
        -Fotball skal spilles i helgen

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          #84
          eg undrar..

          Er noe en lov bare fordi det står skrevet et sted?
          Ser plutselig for meg et scenario hvor jeg stiller på match og blir buet på av medsupportere fordi jeg heier på laget mitt når noen andre mener det ikke passer seg. Er det slik dere legger opp til det?

          "Kritiske røster sier at de drar på kamp for å støtte laget og ikke for å holde kjeft."

          Dette gjelder muligens meg? Er jeg kritisk fordi jeg vil støtte laget mitt på min måte? Hadde jeg ønsket å sitte og holde kjeft hadde jeg satt meg på sittan? Jeg gir egentlig blanke hva andre gjør og mener, så lenge det ikke påvirker meg...

          "Vel, hvordan skal de dra på kamp og støtte laget hvis kampen spilles på en annen kant av landet mens de jobber til kl 17 på en mandag?

          Jeg reiser ikke på bortekamper som er utenfor østlandsområdet som regel, tror ikke jeg er alene om det? Skjønner at mange her kan se på meg som en mindreverdig supporter for den grunn. Kult at dere som har ressurserer til å reise Norge rundt annen hver helg gjør det, skjønner at dere gjerne vil fortsette med det og har behov for å få frem det. Men hvorfor burde egentlig jeg la min total opplevelse av å bruke tid på å dra på kamper bli dårligere (med andre ord at jeg ikke støtter laget som jeg selv vil), for at andres opplevelse skal bli bedre (at de får mulighet til å dra på flere kamper som jeg ikke er på uansett)?
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            #85
            Opprinnelig skrevet av ragnarrock
            Er noe en lov bare fordi det står skrevet et sted?
            Ser plutselig for meg et scenario hvor jeg stiller på match og blir buet på av medsupportere fordi jeg heier på laget mitt når noen andre mener det ikke passer seg. Er det slik dere legger opp til det?

            "Kritiske røster sier at de drar på kamp for å støtte laget og ikke for å holde kjeft."

            Dette gjelder muligens meg? Er jeg kritisk fordi jeg vil støtte laget mitt på min måte? Hadde jeg ønsket å sitte og holde kjeft hadde jeg satt meg på sittan? Jeg gir egentlig blanke hva andre gjør og mener, så lenge det ikke påvirker meg...

            "Vel, hvordan skal de dra på kamp og støtte laget hvis kampen spilles på en annen kant av landet mens de jobber til kl 17 på en mandag?

            Jeg reiser ikke på bortekamper som er utenfor østlandsområdet som regel, tror ikke jeg er alene om det? Skjønner at mange her kan se på meg som en mindreverdig supporter for den grunn. Kult at dere som har ressurserer til å reise Norge rundt annen hver helg gjør det, skjønner at dere gjerne vil fortsette med det og har behov for å få frem det. Men hvorfor burde egentlig jeg la min total opplevelse av å bruke tid på å dra på kamper bli dårligere (med andre ord at jeg ikke støtter laget som jeg selv vil), for at andres opplevelse skal bli bedre (at de får mulighet til å dra på flere kamper som jeg ikke er på uansett)?
            Er du særiøs? Du er ikke supporter!

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #86
              Opprinnelig skrevet av Tony
              Vel, hvordan skal de dra på kamp og støtte laget hvis kampen spilles på en annen kant av landet mens de jobber til kl 17 på en mandag?
              Kan man tolke det slik at trygdemisbrukerne fra Etterstad ikke støtter aksjonen, da hver dag for dem er som helg å regne?
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #87
                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                Jeg reiser ikke på bortekamper som er utenfor østlandsområdet som regel, tror ikke jeg er alene om det? Skjønner at mange her kan se på meg som en mindreverdig supporter for den grunn. Kult at dere som har ressurserer til å reise Norge rundt annen hver helg gjør det, skjønner at dere gjerne vil fortsette med det og har behov for å få frem det. Men hvorfor burde egentlig jeg la min total opplevelse av å bruke tid på å dra på kamper bli dårligere (med andre ord at jeg ikke støtter laget som jeg selv vil), for at andres opplevelse skal bli bedre (at de får mulighet til å dra på flere kamper som jeg ikke er på uansett)?
                Når du ikke reiser på andre turer enn de på østlandet, burde du ihvertfall støtte opp om aksjonen pga. de som faktisk tar seg råd, fri og gidder å reise på turer slik at Fugla får støtte i Trondheim, Stavanger, Bergen, Tromsø mm. Kommer alle disse kampene på ukedager, blir det ikke mange supportere på disse kampene.

                Så får du heller støtte aksjonen, og sitte hjemme i sofaen med "god samvittighet" fordi det ville tatt deg noen timer ekstra å komme på en langtur.

                Hele det innlegget ditt er et hån mot de som reiser på turer. Fy skamme seg!

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Hele det innlegget ditt er et hån mot de som reiser på turer. Fy skamme seg!
                  Og hele innlegget ditt er et hån mot de som ikke har mulighet til å reise på så mange turer. Ikke at jeg er enig med ragnarock, for all del.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Og hele innlegget ditt er et hån mot de som ikke har mulighet til å reise på så mange turer. .
                    Man har alltid en mulighet vis man ser etter løsninger, det handler om prioriteringer.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                      Og hele innlegget ditt er et hån mot de som ikke har mulighet til å reise på så mange turer. Ikke at jeg er enig med ragnarock, for all del.
                      Det er snakk om prioritering. Vil man på tur, får man til det. Du skulle bare visst hvor mye jeg har ofra opp gjennom disse års for å reise på turer. Ragnarrock gidder ikke. Stor forskjell

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #91
                        Det tviler jeg ikke et sekund på Tony. Jeg vet at du er jævlig engasjert. Poenget mitt var mer at det ikke alltid handler om å gidde/ta seg råd osv. Ikke alle har en jobb, familiesituasjon eller økonomi som gjør dette mulig.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #92
                          Nå synes jeg diskusjonen begynner å bevege seg i en uinterressant retning.
                          Noen kan/vil/lever for å støtte laget på alle kamper, uansett hvor de måtte være. Andre kan ikke/ ønsker ikke å reise. Det er helt greit, men laget trenger støtten, også på bortekamper.

                          Om man ikke har mulighet til stå på bortetribunene hver gang, så kan man bidra til at muligheten fortsatt vil være der for andre, ved å aksjonere på hjemmebane.

                          Ti minutters markering er ikke manglende støtte. Nitti minutter på bortebane en mandags- eller torsdagskamp uten tribunestøtte er definitivt det og det er lite man får gjort foran TV'n.
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9364

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Tony
                            Når du ikke reiser på andre turer enn de på østlandet, burde du ihvertfall støtte opp om aksjonen pga. de som faktisk tar seg råd, fri og gidder å reise på turer slik at Fugla får støtte i Trondheim, Stavanger, Bergen, Tromsø mm. Kommer alle disse kampene på ukedager, blir det ikke mange supportere på disse kampene. !
                            Øy. Ta deg en solskinnsbolle Tony. Skal man liksom støtte akjsonen fordi "de som drar på langtur sier at du skal"..? Djeezes. Man støtter aksjonen fordi man personlig er enig. :neutral:

                            Kommentar

                            • Scorpio
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 411

                              #94
                              eg undrar også

                              Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                              Er noe en lov bare fordi det står skrevet et sted?
                              Ser plutselig for meg et scenario hvor jeg stiller på match og blir buet på av medsupportere fordi jeg heier på laget mitt når noen andre mener det ikke passer seg. Er det slik dere legger opp til det?

                              "Kritiske røster sier at de drar på kamp for å støtte laget og ikke for å holde kjeft."

                              Dette gjelder muligens meg? Er jeg kritisk fordi jeg vil støtte laget mitt på min måte? Hadde jeg ønsket å sitte og holde kjeft hadde jeg satt meg på sittan? Jeg gir egentlig blanke hva andre gjør og mener, så lenge det ikke påvirker meg...

                              "Vel, hvordan skal de dra på kamp og støtte laget hvis kampen spilles på en annen kant av landet mens de jobber til kl 17 på en mandag?

                              Jeg reiser ikke på bortekamper som er utenfor østlandsområdet som regel, tror ikke jeg er alene om det? Skjønner at mange her kan se på meg som en mindreverdig supporter for den grunn. Kult at dere som har ressurserer til å reise Norge rundt annen hver helg gjør det, skjønner at dere gjerne vil fortsette med det og har behov for å få frem det. Men hvorfor burde egentlig jeg la min total opplevelse av å bruke tid på å dra på kamper bli dårligere (med andre ord at jeg ikke støtter laget som jeg selv vil), for at andres opplevelse skal bli bedre (at de får mulighet til å dra på flere kamper som jeg ikke er på uansett)?
                              Da syns du det er greit med halvfulle tribuner da? Ikke bare rundt på de andre tribunene i Norge, men også på Åråsen. Vet ikke med deg, men jeg synes nå det er mer gøy med et MASSIVT trøkk på stadion enn en slunken stadion der du kan høre tilskueren på andre siden av stadion prate.

                              Greit nok at vi får endel penger ut av tv-avtalen, men det hjelper lite når stadion kun er halvfull. Ikke fordi vi kanskje gjør det ræva, men fordi folk er dritt lei foppall hver bidige dag.

                              FOPPAL SKAL SPELLES I HELGA!

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Øy. Ta deg en solskinnsbolle Tony. Skal man liksom støtte akjsonen fordi "de som drar på langtur sier at du skal"..? Djeezes. Man støtter aksjonen fordi man personlig er enig. :neutral:
                                Snakkes i Trondheim vi. Skål!

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                  Det tviler jeg ikke et sekund på Tony. Jeg vet at du er jævlig engasjert. Poenget mitt var mer at det ikke alltid handler om å gidde/ta seg råd osv. Ikke alle har en jobb, familiesituasjon eller økonomi som gjør dette mulig.
                                  Du klarte å tenne noen plugger. Selvfølgelig gjør du som du vil, men håper jo du støtter aksjonen når vi får en ukekamp

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9364

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Snakkes i Trondheim vi. Skål!
                                    Får ikke til. Sees i Sogndal

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Får ikke til. Sees i Sogndal
                                      Deal!

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Du klarte å tenne noen plugger. Selvfølgelig gjør du som du vil, men håper jo du støtter aksjonen når vi får en ukekamp
                                        Den er god. Støtter gjerne aksjonen når det klaffer slik.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          Jeg har stort sett også slutta å dra på bortekamper utenfor østlandet fordi jeg har valgt å prioritere andre ting i det siste. Sånn jeg ser det gir det meg en ekstra grunn til å støtte aksjonen. Får ikke like dårlig samvittighet når jeg ser og hører på tv at det vi er godt representert på tribunen rundt omkring. De som tar seg tid og råd til å reise rundt gjør det for klubben vi alle er glad i og bør sees på som en ressurs vi må ta vare på og få til å øke i antall. Og ja, sånn sett er de mer verdt for tribunelivet enn resten av oss.

                                          Alle reisende fugler, stå på! Det samme gjelder forsåvidt alle som gjør noe ekstra for å bidra i supportermiljøet eller LSK
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎