Karakterboka, LSK-RBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7004

    Karakterboka, LSK-RBK

    En forrykende serieåpning!! Etter at kvarteret var passert måtte jeg klype meg i armen for å tro det jeg så. LSK rundjulte RBK de første tjue minuttene, og ballen gikk langs bakken. Jeg burde sikkert ikke ha kløpet meg sjøl i armen, for etter det ble vi (unnskyld språket) rævkjørt den neste timen. Etter nitti minutter konkluderer jeg at vi savner Pål Steffens fart der bak; venstreflanken vår er den akilleshælen jeg har sagt at den er i hele vinter; Stoffe må faen meg se til å skjerpe seg, og Rosenborg er Norges beste lag. Vel vel. Her er karakterboka i alle fall:

    Heinz Müller - 5: Heinz redder oss ved tre anledninger i går. Han kan imidlertid lastes for RBKs første mål, der (a) han kommer på halvdistanse og er passiv og (b) IKKE HAR SATT NOEN FORSVARERE VED STOLPENE. (B) er min kjepphest og hadde det stått noen på bakerste stolpe hadde ikke Koppinen scora. Redder strålende fra Helstad i andre omgang, en stor redning. Minus for endel slurvete utspill og annet smårusk i tillegg. Har opptrådt tryggere i vinterkampene.

    Stoffe - 5: På plussiden har vi naturligvis to målgivende. Den defensive jobben hans sto imidlertid til en 3'er. Holdt på å forære RBK et gratismål i førsteomgang da han selger seg som en junior mot Storflor og opptro overilt ved flere andre anledninger ellers også. Ikke å forvente at han skal kunne hamle opp med Iversen i lufta da RBK kjører på de siste tjue minuttene, selvsagt. Likevel under pari. Men igjen; to vakre, vakre cornere.

    Shane - 2: Ble kjørt skikkelig rundt med i går. Jeg digger Shane som spillertype (på sine gode dager), men må rett og slett se sannheten i øynene: Når vi møter topplag, og han har en så god og lur rev som Roar Strand på sida si, holder han kort og godt ikke mål. Jeg satt med hjertet i halsen flere ganger da RBK kom på sida til Shane, og selvom han fikk omtrent null hjelp fra Kiko til tider var dette en fryktelig kamp fra Shane. Direkte skyld i 3-3, der han simpelthen ikke følger med på bevegelsen i 16-meteren, blir passiv og lar Strand komme på en fri heading. Førsteomgangen sto til en ener, andreomgangen var tross alt mye bedre. Men dette holder ikke i lengden. Jeg ser at RB gir han 5 og mener han var vår beste i forsvaret. Det har jeg absolutt ingen forståelse for.

    LSKs beste: Kippe - 6: Frode var god i går, syntes jeg, selvom han tapte mer i lufta enn vanlig. Holder hodet kaldt og holder forsvaret sammen som best kunne gjøres da overmakten kjørte alt de hadde fremover, selvom ledelsen ikke holdt helt inn. Gjør en kjempejobb med alle musklene sine forut for 1-0.

    Rambekk - 4: Et lite stykke under pari og en av de som vi kan si skuffet i går, utfra den flotte vinteren han har hatt. Redder en åpenbar scoring med en framifrå sklitakling i førsteomgang etter Stoffes feil; roter imidlertid med plasseringen og blir liggende feil i forhold til Kippe ved flere anledninger i løpet av kampen. De siste ti minuttene av førsteomgang da det er hawaii i forsvaret vårt er et særlig godt eksempel på det. Brøt imidlertid godt mange ganger foran forsvaret da Søgård

    Søgård - 4: Mye tull fra Espen i går. Ble lurt ut av posisjon gjentatte ganger, overraskende for en mann med hans rutine. Løp masse og gjorde mye bra, jøssbevares, men da vi gikk opp i liminga de siste ti minuttene av hver omgang savnet jeg en tilstedeværende Søgård.

    Kiko - 2: Som vi så allerede mot FCK, Kiko er bortkastet på venstre flanke. Hadde ett vakkert innlegg i går, det var hele beholdningen. Utover det var han borte vekk og så forloren ut. Fortjener kraftig kritikk og ettertrykkelig påtale for å ha lagd et idiotisk frispark da han sparket ned Braaten i drittsinne rett utenfor 16-meteren. RBK scoret på det frisparket og kom tilbake i kampen. Anonym i Parken og direkte dårlig i går - nå håper jeg Uwe skjønner at det ikke holder å ha Kiko i denne posisjonen.

    Riise - 3: Begynte friskt og hadde et par riktig strålende raid. Led etterhvert av at han ikke fikk ballen nok, rett og slett, og forsvant ut av kampen etterhvert som LSK fikk mer enn nok med å forsvare seg.

    Koren - 5: Et lekkert mål og millimetre unna å sende gjennom Mifsud alene på mål ved to anledninger i andreomgang med utsøkte stikkballer. Klarte seg fint mot Solli, men det ble mest av alt defensiv jobbing på Koren i går. Har et fint samspill med Mifsud og spilte seg opp da han kom inn og Koren fikk et spillpunkt for gjennombruddspasningene sine.

    Occean - 5: Superscoring og råhard jobbing kampen gjennom for OO. Vant mye i lufta og bandt opp RBK-forsvaret fortreffelig mens LSK hadde sin gode periode. Frustrerte nesten rødt kort på Griseth. Ble mer borte etterhvert. Uansett viktig for ham å få det første målet, og Occean viste at han vil være en kanonspiller for oss i år. Jobbet også hardt bakover.

    Myklebust - 4: God start mens LSK var gode. Skapte en sjanse ut av ingen ting og løp brokk på RBKs forsvar. Forsvant helt ut av kampen etterhvert og gikk tom for idèer. Riktig å bytte ham ut.

    ---
    Mifsud - 5: Godt og inspirert innhopp. Virker mer fokusert enn Myklebust i store perioder. Jeg synes han kanskje bør få starte mot Brann, faktisk.

    Winsnes - : Fikk ti minutter av nødvendighet. Vi hadde ikke andre forsvarere å sette innpå.

    Haddad - : Nok et lite innhopp. Helt usynlig, bortsett fra hælsparket tretti meter fra eget mål som nær hadde forært RBK en livsfarlig overgang.


    Uwe - 5: Banen innbøy ikke til finspill, men var han forberedt på at RBK i løpet av vinteren har blitt det nye LSK, med søttimeterspasninger som primære varemerke? LSK har med ett blitt et kortvokst lag som ikke er spesielt gode i luftrommet. I går tapte vi kanskje 80% av alle hodedueller. Vet ikke om jeg liker det når vi tenker på hva Lyn, Vålerenga og flere andre av topplagene garantert kommer til å basere spillet sitt på i år; cornere. Og hvorfor har ikke LSK folk på begge stolper ved cornere?!!

    Kanarifansen - 7: KFL får 5 av RB, som jeg tror må ha røyka sine egne sokker i går utfra den børsen de har laget etter kampen. Bra trøkk fra feltet, bra variasjon og som forventet ble bartemotstanden knust på tribunen. Ikke bra at det stilner hen etter 3-3, men jeg skjønner at folk ble skuffet og perplekse. Fin sesongstart på tribunen.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Kiko - 2: Som vi så allerede mot FCK, Kiko er bortkastet på venstre flanke. Hadde ett vakkert innlegg i går, det var hele beholdningen. Utover det var han borte vekk og så forloren ut. Fortjener kraftig kritikk og ettertrykkelig påtale for å ha lagd et idiotisk frispark da han sparket ned Braaten i drittsinne rett utenfor 16-meteren. RBK scoret på det frisparket og kom tilbake i kampen. Anonym i Parken og direkte dårlig i går - nå håper jeg Uwe skjønner at det ikke holder å ha Kiko i denne posisjonen.
    Hvordan er det mulig å gi Kiko en toer? Han var definitivt en av LSKs beste i går. Han jobba og sleit over hele banen og var en av ytterst få som hadde ro med ballen. Trakk du fire poeng for frisparket?

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Jeg er mer opptatt av karakteren til Riise, syns definitivt han var en av LSK sine beste i går.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Enig med Torolf her. Kiko var absolutt ikke dårlig i går.

        Kommentar

        • SuperErik
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 535

          #5
          Kiko er veldig god med ballen,og får vi han inn sentralt så tror jeg at vi har en kanonspiller på gang.

          Stefanutto var jammen ikke langt unna 1 i går.
          Fra å ha vist seg skikkelig frem i RL,var gårsdagen et mareritt for han.
          Feilposisjonert hele tiden,rundlurt gang på gang av bartene og tapte også den avgjørende hodeduellen mot Strand.
          Han ble hånet kampen igjennom av Tv2's kommentator-duo.
          Og jeg må dessverre gi de rett..Shane var forferdelig i går.
          - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

          <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

          Kommentar

          • official
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2005
            • 101

            #6
            her må jeg kaste meg på jeg oxo...

            er ikke enig med 2´eren til Kiko. greit at han lagde det frisparket, men jeg synes han passer på venstrekanten jeg.. Hvis Koren tar med seg ballen ut på venstresida, så trekker Kiko innover. og jeg mener jeg så flere eksempler på at Kiko oxo tar med seg ballen innover i banen der det er rom når han får ballen ute på kanten..

            Mannen innehar et blikk for spillet som etter min mening det kun er Koren som kan matche i dagens stall.

            og hvis alternativet er JPW eller en Olsen ute av form, så synes jeg absolutt Uwe kan fortsette å bruke Kiko på venstre. At han ikke bruker Kiko i rollen til Søgard bør jeg kanskje passe meg for å ytre meeninger om, men når Olsen finner formen kommer jeg tilbake til dette
            ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
            ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

            Kommentar

            • Fetsundramp
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2006
              • 111

              #7
              Må også nesten bare henge meg på. Kiko var slettes ikke så dårlig at han fortjener en 2`er. Var rolig og trygg med ballen i bena og jobbet også godt defensivt.

              Stoffe derimot spilte ned mot 3 eller 2. JA, de to cornerne trekker opp, men det defensive sto til 1, han ble fraløpt og lurt trill rundt minst like mye som Shane på andre siden. Virker totalt umotivert og det er meget rart av en spiller som var bunnsolid i samtlige kamper i fjor.. "Trøsten" er jo at han ikke kommer til VM med det spillet der og at vi således kan benytte han i noen flere kamper...... :???:
              2009 - Året det skal skje!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7004

                #8
                Skjønner intet av argumentene her. Hva bidro Kiko med i går? Defensivt var han fraværende de gangene RBK kom i stor fart på hans side, offensivt skapte han ingen verdens ting. Han bidro til å sette Shane i et dårligere lys enn han fortjente. Kiko er ingen venstre flankespiller, punktum. I går var han rævva.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Støtter trigz på den. Kiko hadde i mine øyne en fryktelig dag på jobben.

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #10
                    Det jeg synes var litt skremmende var at RBK-spillerne driblet av seg 3-4 mann stort sett hver gang de hadde ballen. Dorsin valset inn gjennom hele forsvarsrekka, Bråthen gikk gang på gang forbi fler mann, mens våre aldri klarte å komme seg rundt en eneste en. Jeg mener 1-0 målet er noe vi kunne unngått ved at Shane sparket ut ballen fra eget forsvar i stedet for å gå i duell med Bråthen som førte til corner og 1-0. På målet var også Müller uheldig, men burde hatt en mann på stanga.

                    Eneste karakteren jeg er litt uenig i er Stoffe's, jeg synes ikke han var en 5'er verdig, og hvert fall ikke bedre enn Rambekk. Jeg synes rett og slett spillerne våre individuelt virket dårligere enn RBK sine igår.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • SuperErik
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 535

                      #11
                      Kun Kippe som får godkjent i den bakre rekka.
                      Det var til tider enorm panikk bak der,det var rett og slett frustrerende å se på.
                      Müller ga nesten returer på alt,men hadde en fantastisk redning en-mot-en da Barteflor kom igjennom. Synes 5 er altfor snilt.

                      Myklebust jobbet veldig bra,men han mangler stadig det lille ekstra.
                      Han fremstår dessverre veldig lite målfarlig for tiden,og spørs nok om ikke Mifsud bør få starte neste kamp. Mykle trenger nok et kun 1 mål for at det skal løsne tror jeg.La han være super-sub i neste kamp.
                      Men et av kampens øyebklikk var da Myklebust enkelt skubbet vekk Frode Johnsen som om han skulle vært en pike15-spiller.
                      - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                      <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Skjønner intet av argumentene her. Hva bidro Kiko med i går? Defensivt var han fraværende de gangene RBK kom i stor fart på hans side, offensivt skapte han ingen verdens ting.
                        Vet du egentlig hvordan Kiko ser ut?
                        Tror du må ha forveksla ham med en annen.

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          #13
                          Kiko spilte ikke en av sine beste kamper igår, men han var ikke så dårlig at han fortjener 2. Da skulle strengt tatt Shane ha -1. Måtte se kampen fra sofaen pga uheldige omstendigheter og Kiko fikk skryt for ro i vansklige situasjoner og at han var nede å løp opp blant annet Roar Strand i klar målsjanse.

                          Shane på sin side slet veldig igår. Fælt å se på.

                          Rambekk gjorde også mye fint som han fikk skryt for.

                          Forventet mer av Occean.

                          Mifsud virkt ivrig og tent. Positivt innhopp
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • official
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Apr 2005
                            • 101

                            #14
                            Koren og Stoffe!!? på rundens lag på TV2...
                            ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
                            ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

                            Kommentar

                            • ErikB
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 360

                              #15
                              Jeg synes Kiko var god i første, dårlig i andre.
                              Som flere har sagt, eneste i forsvarsrekka med godkjent er Kippe.
                              Har sjelden sett så lite kontant defensivt spill, og det gjelder selvføgelig alle, ikke bare bakre firer. Hva med å klarere før ballen spretter for tredje gang innafor egen 16....?

                              -erik
                              Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Jeg mener også Koren var god, han imponerer meg rett og slett. Hva Stoffe gjorde som var så bra klarte jeg derimot ikke å få med meg.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎