Karakterboka, LSK-Viking

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterboka, LSK-Viking

    LSK bruker tjue minutter og ett baklengsmål på å komme i gang, og treffer knapt på en eneste offensiv pasning i den perioden. Vikings utvisning og straffe snur kampen fullstendig på hodet, og LSK får det ytterst viktige andremålet før pause ved Frode Kippes luring. Etter hvilen er det nærmest bare ett lag på banen - Viking har en farlig heading ved Kovacs og en gigantsjanse som Heinz tar seg av uten problemer. Sjansemessig feier vi over dem: 5-2 før pause, 7-2 etter og dermed voksne 12-4 sammenlagt mot et såpass godt lag. Med noen centimetre til på vår side kunne vi godt ha vunnet med et par mål til i går.

    Heinz 7 - Ny prikkfri kamp. Kunne lite gjøre med målet. Matchvinnerredning i andreomgang.
    Stoffe 5 - Fremgang. En svak førsteomgang med elendig distribusjon, etterfulgt av en god andreomgang, der han ofte er med fremover og får bedre presisjon over pasningsspillet og innleggene.
    Rambukk 4 - Pussig å utrope Anders til Dagens kanarifugl, jeg syntes han gjorde store feil ved flere tilfeller i går. Rygger for langt innover på målet - selvom det ikke er hans feil. Taper også et betydelig antall dueller i førsteomgang og virker nesten veik ved et par anledninger. Tar seg opp etter pause.
    Kippe 6 - Herlig at vi har fått en ny frisparkspesialist...lurt og frekt mål. Som mange andre klart bedre etter pause. Stø som stål i duellene da, og hamlet opp med Kovacs.
    Shane 5 - Ny god kamp av Shane, som denne gangen også kom godt med fremover med to-tre gode løp og et bra fine innlegg. Feilfri defensiv opptreden og redder Rambekks skinn ved en anledning i førsteomgang der han løper opp Nhleko på innsida. Men høy feilprosent før pause.
    Søgård 7 - Gjør sin beste kamp i Tippeligaen 2006. Etter mye tull med ballen i beina den første halvtimen spiller han enklere resten av kampen. Kanongod som ballvinner og ligger denne gangen riktig i forhold til Vikings løpsmønster hele veien.
    Riise 5 - Trivdes dårlig mot Vikings lave forsvarsfirer før pause. I andre omgang spredte LSK ut spillet, og Riise blomstret. Mer på enn av i går, og det er en god ting. Snuser på 6-tallet.
    Moelhi 3 - Nok en anonym og svak kamp. Har skylda for målet til Viking. Overtydelig at han ikke trives på venstre flanke, uansett hvor mye Uwe mener det motsatte. Kom denne gang til innlegg et par ganger og viser, når han har ballen i beina og ro over seg, hvilket blikk for spillet han besitter. Men det er bare i korte glimt, og altfor sjelden. Håper han ikke blir frustrert av situasjonen sin.
    Koren 6 - Førsteomgang sto til 3. Stor etterpå, der han leverer sine første gode 45 minutter i Tippeligaen 2006. Har en finger involvert i det meste da og var håret unna et par mål til. Fin straffe.
    Occean 5 - Svak førsteomgang. Vinner nesten ingen dueller overhodet da, og blir stasjonær. God avslutning som ga LSK straffe, og leverer en fin andreomgang. Er hhv. en hånd, en hekting i femmeteren og en millimeter unna å gjøre hattrick, tross alt.
    BB Mifsud 7 - Eksplosiv, umulig å få fatt på, bare målet manglet. To herlige rykk nede ved kortlinja som nær hadde resultert i scoring. Bra løp, bra posisjonering, i det hele tatt bra bra bra. Litt anonym inntil 1-1, deretter dagens mann. Mye bedre med ballen nå enn tidligere, da han ofte mistet kontrollen over ballen fordi det gikk for fort. Har blitt en bedre spiller i forhold til i fjor.

    ->Sundgot 5 - Herlig straffe, kun en god redning fra å score ett mål til. Godt å ha ham tilbake. Håper på nitti minutter med sunnmørsk urkraft mot FFK.
    ->Olsen - Nok et lite innhopp, et veldig lite et.
    ->Myklebust - Superinnbytter i år? Veldig inspirert innhopp, skaffer oss straffe og var livat til de grader. Mifsud er nok førstevalg uansett med det han leverte nå, men Mykle tilfører mye når han kommer inn.

    Uwe 5 - Jeg skjønner ikke at vi må få en i ræva før vi våger å angripe Viking med den kraften vi har i laget. Viking så ut til å ha grei kontroll til utvisningen endret alt. Bra bruk av bredden mot Vikings ti mann. Viktig seier.

    Kfl 6 - Grei dag på jobben.
    Last edited by trigz; 24.04.2006, 14:03.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    Denne gangen er jeg enige i dine observasjoner trigz, men jeg ville ha satt BB til Søgård ikke Mifsud.

    Synes Søgård har hatt 3 veldig bra kamper, og det er lenge siden vi har sett fetsundråneren så god.

    Får han til litt flere passninger så snakker vi landslagskvalitet.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3163

      #3
      Slutter meg til det aller meste i trigz' karakterbok. Stoffe og spesielt Rambekk var langt under pari i starten av kampen, men Rambekk spilte seg stort opp i andre omgang, og var kanskje Fuglas beste i den omgangen. Kampen under ett var Søgård BB, ganske enstemmig fra de fleste rundt meg og flere jeg snakka med etterpå. Han gikk i dueller, vant ballen og jobba som alltid over et stort område. Han slår nok mange støttepasninger og sidepasninger, men pasningene er trygge og mye bedre enn før; jeg noterte bare en eneste skikkelig feilpasning (framover). Mange rundt meg utbryter stadig "Når begynte Søgård å slå så gode pasninger ?". Men det er klart at de kreative, forløsende og geniale pasningene framover er ikke Søgårds varemerke, selv om vi ser at par av dem også.

      Jeg hadde kanskje trodd at med et Viking som lå så lavt og satsa på langpasninger i vårt bakrom, og på slutten av kampen mot Kovacs, ville det bli lite bakrom for Mifsud å boltre seg i. Men han boltra seg likevel, midt i Vikings forsvarsrekke, og lå bak de to første måla, både straffa og Frode Chippes frekke og følsomme frispark. Likevel syntes jeg Myklebust gjorde en enda bedre figur, rett nok med friske krefter mot et nedslitt Vikingforsvar, da han bl.a. skaffa oss straffe nummer to.

      gilbert

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Men han boltra seg likevel, midt i Vikings forsvarsrekke, og lå bak de to første måla, både straffa og Frode Chippes frekke og følsomme frispark.
        Genialt ordspill! Har du vurdert å søke jobb på desken i VG?

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3163

          #5
          Nei, så lavt håper jeg at jeg aldri kommer til å synke. Jeg stiler litt høyere enn det, for å ta et nytt ordspill og billig blødme. Men alliterasjonen (frekt og følsomt frispark) er jeg litt stolt av.

          gilbert

          Kommentar

          • Kef1r
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 730

            #6
            Rambukk 4 - Pussig å utrope Anders til Dagens kanarifugl, jeg syntes han gjorde store feil ved flere tilfeller i går. Rygger for langt innover på målet - selvom det ikke er hans feil. Taper også et betydelig antall dueller i førsteomgang og virker nesten veik ved et par anledninger. Tar seg opp etter pause.

            han var jo dagens kanarifugl .. syns ikke det er riktig jeg men ser ut som due er enig med meg.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7026

              #7
              Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
              han var jo dagens kanarifugl .. syns ikke det er riktig jeg men ser ut som due er enig med meg.
              Jeg er mye rart, men ingen fredsdue.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎