26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Nyhetstråd 26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

    VELKOMMEN TIL NYHETS-TRÅDEN

    Gjennom nyhetstråden så prøver vi noe helt nytt på Forumet.
    Dette er en tråd som skal samle alle media-artikler og andre nyheter om LSK.
    Idéen er at dette er en tråd som alle skal være interessert i å følge med på,
    og at den skal være helt uten diskusjoner og kommentarer av noe slag.

    Hensikten er at dette bør være en tråd der man kan få nyhetssakene komprimert i stedet for at de ligger her og der i Forumet, og tildels godt gjemt midt inne i andre, lange tråder. Forhåpentlig er dette til stor glede for de som har vært borte fra Forumet et par dager, og det vil være mulig å hoppe over en del tråder uten at man trenger å være redd for å gå glipp av nyhetsstoff.

    Flere har kritisert at det blir litt mange tråder når hvert nyhetsoppslag om Fugla genererer en ny tråd. Denne tråden løser problemet.

    For at tråden skal fungere optimalt er det viktig at alle bidrar med innlegg når de kommer over upubliserte (på Forumet) Fugla-nyheter. Det er viktig å se an hvordan tråden fungerer og ta hensyn til innspill fra Forum-brukerne for at tråden skal bli best mulig. Siden ingen diskusjoner eller kommentarer er velkomne direkte i denne tråden så har vi opprettet en "søster"-tråd med en kort FAQ og der Forum-folket kan komme innspill og kommentarer relatert til hvordan nyhetstråden fungerer - tips og råd, negative eller positive kommentarer. Søstertråden skal ikke ha kommentarer til selve artiklene i nyhetstråden. Egne diskusjonstråder, som i dag, skal ha dette.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):



    På forhånd takk for hjelpa!
    RoyVaadal.
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    – Heller sølv enn gull



    – Heller sølv enn gull ...hvis sølvmedaljen gir LSK ros for attraktiv fotball

    ÅRÅSEN:
    Per Berg eier LSK AS, og investerer for at klubben skal få et topplag. Han tar heller sølv med god fotball, framfor seriegull der laget blir anklaget for dårlig spill.
    Av: Av Per Kristian Torvik



    – LSK må framstå som et bra lag. Jeg foretrekker sølv i serien hvis vi gjør det med attraktiv fotball, framfor en gullmedalje som er kommet etter elendig underholdning, sier Per Berg.
    Klubben er kommet et stykke på vei. Eksperttipsene her gjennom vinteren fortalt at Åråsen-laget er en het medaljekandidat, som kan utfordre Rosenborg, Lyn og Vålerenga om seriegullet. Bakgrunnen til tipsene var lagets imponerende kamper i Royal League, der nesten seks millioner i samlet bonus har rullet inn på konto etter finalen mot FC København (tap 0-1).
    – Pengene spiller ingen rolle. Royal League kunne gjerne gått i null, hvis LSK kunne kalt seg skandinavisk mester. Det ville betydd mye for klubben, for spillerne og for supporterne. Når det gjelder åpningen av årets sesong, synes jeg den har vært meget bra. Fem poeng på tre kamper mot gode motstandere er godkjent.
    Tanken er også at bonuspengene skal pløyes tilbake til spillerkjøp for å skape et enda bedre lag.
    Hemmelighetsfull

    I dag er LSK forretningsmessig et datterselskap av entreprenørselskapet Øie AS.
    – Du har brukt mange penger på klubben. Når du trekker fra de mulighetene som ligger i skattelettelser; hvor stort er beløpet?
    – Jeg vet det, men det vil jeg ikke si noe om.
    Fortsatt angrer han ikke investeringen. Kjeft er det heller ikke blitt på hjemmebane.
    – Arvingene er positive. De pusher faktisk på for at vi skal få dette til.
    Internt i Øie AS er stemningen god for LSK blant de 80 ansatte.
    – Jeg tror det er bra for motivasjonen, og vi blir sveiset mer sammen. Det er positivt for bedriften.
    – Gjennom ditt engasjement i LSK snakkes det mer om Øie AS enn noen gang før. Merker du det på businessen?
    – Jeg tror nok vi har fått mer goodwill. Om det betyr noe konkret, vet jeg ikke. Jeg har ikke merket noe på bunnlinja i regnskapet så langt. I vår verden er det nok de økonomiske lovene som gjelder, som i all annen forretningsvirksomhet, og ikke mitt engasjement i LSK.
    Goodwill har han også i klubben. Som kaptein og forgrunnsfigur på laget i en årrekke, kunne knapt noen annen fått ja til å overta alle aksjene i LSK AS.
    Inn i eiendom

    LSK Invest AS er et nytt selskap, der LSK eier ti prosent, Øie AS 20 prosent og åtte andre investorer resten. Foreløpig er to utbyggingsprosjekter i planene.
    – Hva er bakgrunnen for å ta med andre investorer i prosjekter Øie AS meget vel kunne gjort alene?
    – Vi ønsker å få flere interessert i LSK. Risikoen ved å investere i klubben og spillerne blir mindre for den enkelte når vi kan friste med slike prosjekter. Risikoen fordeles på flere. Samtidig er det en måte å etablere nettverk på.
    Nå eier investeringsselskapet spillere som Olivier Occean, Bjørn Helge Riise, Magnus Myklebust, Khaled Mouelhi og Trond Olsen. Det har frigitt 14 millioner kroner for AS'et. Men selges Occean for 40 millioner neste år, kan det neppe kalles god butikk for Per Berg, som bare eier en femtedel av investeringsselskapet.
    For klubbens del eier den nå en del av spillerne, samtidig som LSK slipper å betale mer enn 2,5 millioner av et eventuelt underskudd i år, mot fem millioner ifølge det som var avtalt.
    – Et hyggelig tilbud til investorene i eiendomsselskapet?
    – Ved å få flere med på lasset, legger vi til rette for at LSK skal gjøre det bra.
    Per Berg hadde ikke sett for seg at han skulle engasjere seg så mye i klubben som han har gjort de siste årene.
    – Det har vært mer enn jeg trodde. Men det er inspirerende å jobbe i et system med så mange unge folk. Det er også en vitamininnsprøyting når alle opplever at vi er kommet et godt stykke på vei i bestrebelsene på å skape et godt lag.
    Foreløpig er det blitt så bra at LSK hører med i sjiktet blant de store seriefavorittene denne sesongen.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #3
      Utviklinga har stoppa opp

      Trond Olsen føler ikke at benkesliting i Lillestrøm gjør ham til en bedre fotballspiller.

      Av Anders Skjerdingstad

      ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): - Jeg vet egentlig ikke om jeg er blitt så mye bedre siden i fjor. Tvert imot føler jeg vel heller at utviklinga har stoppa opp, sier Olsen til TV 2 Nettavisen.

      Det var under overgangsvinduet i fjor sommer vingtalentet valgte å si ja til en treårsavtale med Lillestrøm. Han fullførte sesongen i Bodø/Glimt før han meldte seg til tjeneste på Åråsen.
      Enn så lenge har ikke overgangen stått helt til forventningene. To innhopp og til sammen 15 minutters spill på tre serierunder var ikke akkurat det 22-åringen hadde håpet på.

      Best i 4-3-3
      Et av problemene er Uwe Röslers formasjon. 4-4-2 med en diamant på midten kler Trond Olsen dårlig.
      - I Bodø/Glimt spilte jeg ving i 4-3-3. Her spiller vi veldig annerledes. Men jeg er innstilt på å venne meg til den venstre midtbanerollen i Uwes system, fastslår den tidligere ungdomslandslagsspilleren.
      Uwe Rösler har stor forståelse for Olsens rolleforvirring.
      - Trond er best i 4-3-3. Vi prøvde ut den formasjonen i fjor, og jeg hadde planer om at vi skulle trene mer på det i vinter. Dessverre har vi i lange perioder hatt for få folk på trening til å kunne innarbeide en ny formasjon. Men det kan helt klart bli aktuelt for oss å benytte 4-3-3 utover i sesongen, sier LSK-treneren til TV 2 Nettavisen.

      Tålmodig Rösler
      Men han tror også den unge eleven vil venne seg til 4-4-2-systemet – og er villig til å gi ham tid.
      - Magnus Myklebust trengte et år på å tilpasse seg etter at han kom til Lillestrøm. Jeg tror ikke Trond vil trenge så mye, sier Rösler, som er full av lovord om lysluggen fra nord:
      - Han er hurtig, skyter godt og har gode innlegg, poengterer tyskeren.
      - Hva med holdningene?
      - Jeg har ingen innvendinger mot Tronds inntiliing. Han jobber hardt.
      Selv vet Trond Olsen veldig godt hva som mangler.
      - Løpskapasiteten må bli bedre, fastslår han.

      Aggressivt forsvarsspill
      En av årsakene til det er de defensive forpliktelsene som følger med midtbanejobben i Lillestrøm.
      - Her spiller vi mye mer aggressivt i forsvar enn jeg er vant med fra Glimt. Det koster krefter, medgir Olsen.
      Ennå har han ikke begynt å bekymre seg over manglende spilletid. Og han hevder bestemt at han ikke angrer på overgangen.
      Samtidig innrømmer han at ting endret seg etter at Lillestrøm-kontrakten ble signert i fjor sommer.
      - Jeg satt jo mye på benken i Bodeø/Glimt også i fjor vår. Men utover høsten fikk jeg tillit, poengterer han.

      1. divisjon ikke så dumt
      - Men spill i 1. divisjon ville kanskje ikke ha fristet uansett?
      - Jeg tror kanskje ikke et år i 1. divisjon hadde vært så dumt for meg. Men akkurat det er i grunnen ikke så interessant, for nå er jeg her.
      - Hvordan skal du klare å spille deg inn på laget?
      - Knallhard jobbing på trening er det som skal til. Det er det eneste jeg kan gjøre.
      Lillestrøm møter Fredrikstad på bortebane søndag. Sannsynligvis med Trond Olsen på benken.

      26.04.06 14:04, ny 26.04.06 14:09


      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Trenger mer tid


        Kasey Wehrman og Pål Strand har spilt to B-kamper på rad, men spiller ikke for Lillestrøm mot Fredrikstad til helga.


        Av Anders Skjerdingstad

        ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Begge har vært ute med skade i flere måneder.


        - Kasey og Pål trenger mer tid. Ingen av dem er aktuelle mot Fredrikstad. De har trent i tre uker. De andre har trent i tre måneder. Men i løpet av noen uker håper jeg de er tilbake for fullt, sier Lillestrøm-trener Uwe Rösler til TV 2 Nettavisen.

        Onsdag morgen gjennomførte Rösler en laktattest for de to nøkkelspillerne. Den forteller hvor høy puls spillerne tåler uten å pådra seg melkesyre i muskulaturen.

        - Begge har litt å gå på, men de nærmer seg, konkluderer LSK-treneren.
        Han ser fram til å ha Strand og Wehrman disponible, uten at han kan love noen av dem en fast plass på laget. I Wehrmans ankerrolle på midtbanen blir Espen Søgård stadig varmere i trøya.
        -
        Espen har gjort en god jobb, men han kan også brukes i andre roller. Uansett trenger vi begge i god form. I tillegg til serie og cup, skal vi ut i intertoto-cup til sommeren for å kvalifisere oss til Europa. Da er avgjørende å ha en bred stall, poengterer Rösler.
        26.04.06 15:37

        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2501

          #5
          http://http://pub.tv2.no/nettavisen/...icle620671.ece

          Andresen klar til kamp

          Av Anders Skjerdingstad
          26.04.06 14:46, ny 26.04.06 15:48

          Med en stor kul i panna måtte Pål Steffen Andresen avslutte Royal League-finalen etter ett minutt. Nå vil han spille fotball igjen.

          ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Den unge midtstopperen var blant dem som imponerte aller mest i vinterens Royal League. Men i finalen mot København i Idrætsparken gikk det fullstendig galt i første minutt.
          Med en kul på størrelse med en tennisball i panna måtte 23-åringen bæres av banen.
          Mandag var han tilbake på banen for Lillestrøm 2. Nå er han sugen på A-lagsfotball.
          - Smertene er borte. Jeg er klar, sier Pål Steffen Andresen til TV 2 Nettavisen.
          Samtidig innser han at det ikke blir noen spasertur tilbake på laget.
          - De som har spilt, har spilt godt, medgir han.
          Frode Kippe og Anders Rambekk har dannet stopperpar for Lillestrøm i de tre første tippeligakampene.
          Last edited by ulfpulf; 26.04.2006, 15:38.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13243

            #6


            Usikker på Andersson-erstatter

            LSK-trener Uwe Rösler er spent på sin nye høyreback.
            (FOTO: GORM KALLESTAD/SCANPIX)
            Cyril Kali er hentet for å erstatte Christoffer Andersson. Men Uwe Rösler tør ikke garantere at franskmannen kan fylle svenskens sko.
            Av Anders Skjerdingstad

            ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Christoffer Andersson har skjemt bort Kanarifansen med backspill av høy internasjonal klasse. Men 16. mai spiller han etter all sannsynlighet sin siste kamp for Lillestrøm. Høyrebacken er så å si selvskreven i den svenske VM-troppen. Og etter mesterskapet blir Andersson værende i VM-landet. Hannover er hans nye arbeidsgiver.
            Franskmannen Cyril Kali er hentet til Åråsen for å erstatte supersvensken. Men tre uker før vaktskiftet innrømmer trener Uwe Rösler at erstatteren fortsatt har et stykke igjen til Andersson-nivå.
            Får spesialtrening
            - Cyril er en ung spiller som vil trenge litt tid. Fysisk er han ikke på samme nivå som de andre ennå. Derfor har vi laget et spesielt treningsopplegg for ham. Han får hjelp av vår fysiske trener, forteller Uwe Rösler til TV 2 Nettavisen.
            - Er han riktig mann til å erstatte Christoffer Andersson?
            - Han kan bli det.
            - Allerede i sommer?
            - Det vil tiden vise, konstaterer Rösler.
            Ingen kjøpeplaner
            Ifølge LSK-manager Åge Fjørtoft har klubben uansett ikke planer om å hente ytterligere en høyreback når overgangsvinduet åpner igjen til sommeren.
            - Vi jobber ikke med noe konkret. Kali ble hentet fra Lille etter anbefaling fra den sportslige ledelsen. Det betyr at vi satser på ham, sier Fjørtoft, som ser det som en selvfølge at nykommeren vil trenge tid før han når Anderssons nivå.
            - Hva hvis Kali viser seg å ikke være god nok?
            - Da har vi andre spillere i troppen som kan komme inn å gjøre en jobb. For eksempel kan Johan Petter Winsnes spille høyre back, fastslår Jan Åge Fjørtoft overfor TV 2 Nettavisen.
            PS. Cyril Kali har ennå ikke fått prøvd seg på A-laget, men scoret i B-lagskamp tidligere i uka.
            27.04.06 08:04

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              TV2 Nettavisen: Angrende Mifsud vil vekk



              Angrende Mifsud vil vekk
              Michael Mifsud gir gass for Lillestrøm - for å gjøre seg lekker for utenlandske klubber). Lillestrøm har opphevet sanksjonene mot Michael Mifsud. Likevel vil malteseren bort fra Åråsen så fort som mulig.


              ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): - Jeg håper å bli solgt i løpet av sommeren. Hvis ikke går jeg til en annen klubb i desember, sier Mifsud til TV 2 Nettavisen.
              25-åringen falt i unåde i Lillestrøm da han i vinter spilte landskamp for Malta to dager etter at han var for skadet til å spille Royal League-kamp for LSK.
              Uwe Rösler svarte med å sette den lynraske spissen ut av laget. Inn kom Magnus Myklebust som makker for Olivier Occean. Myklebust beholdt plassen til en time ut i seriepremieren mot Rosenborg. Da slapp Mifsud endelig til igjen. Både mot Brann og Viking spilte Mifsud fra start – og han spilte godt.
              Aldri vært konflikt
              - Jeg behandler Michael på lik linje med alle de andre spillerne. Han spiller hvis jeg mener han er god nok. De to siste kampene har han vært god. Men Magnus har også vært god i de kampene han har spilt, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.
              - Har du lagt konflikten med Mifsud bak deg?
              - Det har aldri vært noen konflikt. Klubben har noen disiplinære retningslinjer som alle må forholde seg til, også Michael Mifsud. Det gjorde han ikke ved et tilfelle i vinter. Men det betyr ikke noe nå.
              Ingen interesse
              Michael Mifsud sier rett ut at han angrer på det som skjedde, og er glad at han er tilbake på førstelaget. Likevel vil han altså bort.
              - Det er mange grunner til det. Blant annet det norske været, smiler hurtigtoget.
              - Hvor ønsker du å spille?
              - Hvor som helst. Kanskje i England.
              - Har du agenter som jobber for deg?
              - Jeg har en kamerat som hjelper meg. Men i øyeblikket er det ikke noe konkret på gang.
              LSK-manager Jan Åge Fjørtoft utsteder imidlertid ingen garantier om at Mifsud får gå i sommer.
              - Hittil er det ingen som har vist interesse for å kjøpe Michael. Men hvis det kommer et bud, vil det selvfølgelig bli vurdert. I så fall må vi finne ut hva klubben er best tjent med – å selge Michael, eller å beholde ham, sier Fjørtoft til TV 2 Nettavisen.
              Ikke tilbudt ny kontrakt
              Ifølge manageren kommer ikke Lillestrøm til å foreta seg noe for å prøve å beholde Michael Mifsud i klubben etter inneværende sesong.
              - Han har gitt klar beskjed om at han vil spille for en annen klubb. Derfor er det ingen vits i å snakke om en kontraktsforlengelse, poengterer Fjørtoft.
              Mifsud selv er mindre kategorisk.
              - Vi skulle diskutere en kontraktsforlengelse i fjor, men vi kom aldri til forhandlingene. Siden har jeg ikke hørt noe. Jeg tror ikke Lillestrøm vil ha meg, sier Mifsud – og blunker lurt.
              PS. Jan Åge Fjørtoft bekrefter overfor TV 2 Nettavisen at det arbeides intenst i kulissene på Åråsen med å overtale den slovenske midtbanestjernen Robert Koren til å forlenge kontrakten med klubben. Koren har i likhet med Mifsud signalisert at han vil videre i karrieren.
              28.04.06 12:15, ny 28.04.06 12:16
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #8
                Fra FXT: Khaled ut, Arild inn?

                Fredrikstad - Lillestrøm

                Fredrikstad: Spøkefuglen Raymond Kvisvik er ute med skade, og blir erstattet av Michael Røn på venstrekanten. Knut Torbjørn Eggen gjør dessuten et par endringer på laget som tapte for Ham-Kam sist. Are Tronseth kommer trolig inn for Pål André Czwartek på høyrebacken, mens Brian West skyves ut på høyrekanten for Tarik Elyounoussi. Dermed er det duket for Mihaly Toth fra start på topp. Kvisvik erstattes trolig av Øyvind Hoås.

                Sannsynlig lagoppstilling (4-3-3): Rami Shaaban - Are Tronseth, Bora Zivkovic, Raio Piiroja, Trond Erik Bertelsen - John Anders Bjørkøy, Simen Brenne, Hans Erik Ramberg - Øyvind Hoås, Mihaly Toth, Brian West.


                Lillestrøm: Michael Mifsud er i storform om dagen, og fortsetter som Olivier Occeans makker i LSK-angrepet. Uwe Rösler gjør trolig én forandring på laget som møtte Viking sist. Tyskeren setter ut Khaled Mouheli til fordel for Arild Sundgot.

                Sannsynlig lagoppstilling (4-4-2): Heinz Müller - Christoffer Andersson, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Peter Stefanutto - Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Robert Koren, Arild Sundgot - Michael Mifsud, Olivier Occean.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  RB: Taler sjefen midt imot

                  ...men Eggen forstår Per Bergs ønske om underholdende fotball


                  ÅRÅSEN:
                  Per Berg, eier av LSK AS, vil heller ha sølv med underholdende fotball enn gull med dårlig spill. LSK-spillerne er helt uenige.


                  JUBEL: Flere av LSK-spillerne mener gull er viktigere enn spillet, her jubler Olivier Occean etter mål mot Rosenborg. En kamp som ga masse underholdning, men "bare" ett poeng. FOTO: SCANPIX

                  FORSTÅELSE: Knut Torbjørn Eggen har stor forståelse for LSK AS-eier Per Bergs ønske om å vinne med underholdende fotball. Han mener mer arbeid for å gjøre banene bedre vil gjøre det lettere for lagene. FOTO: SCANPIX


                  Av: Per Kristian Torvik


                  Mest støtte får han av Fredrikstad-trener Knut Torbjørn Eggen.
                  – Jeg har lyst til å vinne noe. Gjør vi det i år, er vi et godt lag, sier Arild Sundgot.
                  – Vi scorer mest. Det er god underholdning. Dessverre har vi også sluppet inn noen mål i år. Det er ikke så gøy.
                  Frode Kippe er enig.
                  – I år tror jeg at jeg tar gullmedaljen uansett hvordan spillet er, sier han.
                  Espen Søgård er som Ole Brumm.
                  – Kan vi ikke ta gull, spille godt og underholde publikum, da. Jeg skjønner jo Per Berg et stykke på vei. Vi vil jo gjerne at publikum på Åråsen også skal synes at vi spiller underholdende og morsom fotball.
                  Han trekker en parallell til de to siste seriemestrene.
                  – Rosenborg vant serien i en årrekke. Ingen kan si annet enn at de gjorde det med stil, like lite som Vålerenga spilte godt da de vant i fjor.
                  Trener Uwe Rösler er en vinner.
                  – Jeg aksepterer Per Bergs syn. Men jeg vil helst vinne uansett. Hvis vi greier å etablere oss i toppen over noen år, kommer vi også til å gjøre det med god fotball, sier han.
                  – Har et poeng

                  Nede i Fredrikstad sitter FFK-trener Knut Torbjørn Eggen. Han mener Per Berg har et poeng.
                  – En trener må vektlegge resultatene først og fremst. Jeg er jo vokst opp med at fotball skal være underholdning. Å si at det er uinteressant, bare laget vinner, er jeg uenig i. Folk som betaler og kommer igjen og igjen har krav på å bli underholdt. I bånn må det ligge noe som folk har lyst til å se.
                  Men Eggen mener at god fotball kan være så mangt.
                  – En må ikke se seg blind på at korte pasninger gjennom midtbanen er det riktige. Jeg tror at en kamp der det skapes mange sjanser er attraktiv. Noen ganger skjer det med lange baller, som Ham-Kam praktiserte mot oss sist søndag. Jeg tror folk på Hamar syntes det var meget underholdende der og da, uten at jeg syntes det var så morsomt.
                  – Du er den mest iherdige motstander av kunstgress som eliteseriearena. Er det mulig å spille godt fotball på norske baner, slik det har vært i vår?
                  – Jeg har vært på mange baner i utlandet de siste årene. Ofte har det vært lite gress på Old Trafford. Men underlaget er jevnt. Det må prioriteres høyere hos oss, istedenfor å oppfordre til kunstgress på arenaene. De kan si hva de vil i NFF, men det går ikke den veien i Europa.
                  Imponert

                  Knut Torbjørn har vært imponert over LSK de siste månedene.
                  – Mye av det de har levert har vært svært godt. De har spilt variert fotball. Samtidig har aggressiviteten, som er en del av LSK-kulturen, ligget der. Av og til minner de meg om LSK-årganger med gode spillere som Tom Sundby, Jan Ove Pedersen og Dennis Schiller – sammen med en røff spiss. Det har de i Occean i dag.
                  FFK-treneren er klar på at laget må forberede seg på en vanskelig og aggressiv motstander søndag.
                  – Samtidig er jeg er ubeskjeden nok til å tro det blir en jevn affære, der vi skal gi LSK god motstand. Vi har tatt lite poeng så langt, men ser vi bak resultatene har det vært mye bra også. Men vi må reise oss etter den begredelige forestillingen på Hamar. Da var vi helt ute å kjøre, sier Knut Torbjørn Eggen.
                  Uwe Rösler stiller med en så godt som skadefri tropp på treningene. Det betyr mye for intensiteten.
                  – Pål Strand og Kasey Wehrman gjør framgang for hver dag. Espen Søgård og Anders Rambekk har vist at de er spillere som kan brukes i flere posisjoner. Det gjør konkurransen om å komme på laget stor. Det er en situasjon jeg liker meget god, sier Uwe.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Vi starter med samme lag som sist.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      Klipt fra kamptråden:

                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Ut fra treninga på Åråsen i dag stiller Fugla med den samme 11'ern som sist:

                      Heinz
                      Stoffe-Anders-Frode-Shane
                      Espen
                      Bjørn Helge-Kiko
                      Robbie
                      Olivier-Michael

                      Ellers deltok alle unntatt Eirik Bertheussen og Per Magne Misund for fullt på treningene, inklusive Sundgot, Andresen, Wehrman og venstreback Strand. På TV-Romerike denne uka har Rösler anslått at Kasey og Pål kan være aktuelle for 11'ern igjen om 2-4 uker, kanskje tidligere. Det er opp til dem sjøl, etter hvordan de gjør det på trening og på andrelagskamper.

                      Andrelagskampen mot Ull/Kisa kl 16.00 på Åråsen (?) mandag 1. mai (med Frank Arne og Harald Hauge, Mato Grubisic og Anders Eriksen på motsatt side) kan bli interessant, også for å se hvordan Cyril Kali gjør det på høyrebacken. Skal vi tro RBs vurdering må han ha gjort en relativt brukbar jobb borte mot Tromsølaget Skarp, der han også skårte et av 4-0 måla ( rett nok på en "lett retur").

                      gilbert
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        – Var "klar" for LSK to ganger Bjørkøy trodde han skulle bli LSK-spiller



                        FREDRIKSTAD:
                        Gjelleråsen-gutten John Anders Bjørkøy (27) har to ganger i karrieren trodd han skulle skrive under for LSK. I dag møter han klubben igjen – som Fredrikstads toppscorer.

                        I SKUDDET: John Anders Bjørkøy fra Gjelleråsen og Skjetten ser fram til å møte klubben han var nær ved å skrive under for to ganger. FOTO: SCANPIX


                        Av: Espen Solbakken


                        Begge gangene Bjørkøy øynet sjansen for kontrakt med klubben han fulgte tettest i oppveksten, var under det gamle LSK-regimet med Arne Erlandsen som hovedtrener.
                        Den første gangen var da han skulle forlate Skjetten som ung og talentfull spiller på slutten av 1990-tallet, men da ble det fire år i Raufoss og 1. divisjon i stedet.
                        Så skulle han flytte på seg på ny i 2003, men til tross for gode tilbakemeldinger fra Åråsen ble det ikke noen kontrakt denne gangen heller. Det endte med en mellomstasjon i Hønefoss, før turen gikk videre til Fredrikstad og endelig eliteserie i fjor sommer.
                        – Det ble aldri noe av, sier Bjørkøy, som tydelig gir uttrykk for at det ikke sto på hans egen lyst.

                        Følger med LSK

                        – Jeg er blitt fortalt i ettertid at jeg var veldig nær kontrakt med Lillestrøm, og at alt var så godt som klart. Selvsagt trodde jeg på det selv også, men det endte med at de ikke hørte fra seg igjen, sier Bjørkøy, som ikke legger skjul på at det hadde vært helt spesielt om det hadde gått i orden.
                        – Min mor og far bor fremdeles på Gjelleråsen, og som Skjetten-spiller var det LSK man fulgte nærmest. Men nå har jeg funnet roen i Fredrikstad, og har kontrakt her i denne sesongen og ytterligere to år til, sier Bjørkøy til Romerikes Blad.
                        Og FFK har neppe angret på signeringen fra sommeren '05. John Anders Bjørkøy har spilt seg til fast plass på sentral midtbane og scoret både mot Brann og Ham-Kam i løpet av de tre første serierundene.
                        – Det har vært kjempeartig til nå, men vi skulle gjerne hatt noen flere poeng også – for bortsett fra mot Ham-Kam sist har vi spilt bra, mener Bjørkøy.

                        Begge veier

                        Han har full tillit hos trener Knut Torbjørn Eggen, også som eksekutør fra straffemerket. I Østfold roses Bjørkøy for sin jobb mellom de to 16-meterne. Han er en klassisk toveis-spiller som er både kreativ, ballsikker og kondisjonssterk.
                        Matchen i dag mener John Anders Bjørkøy det er vanskelig å spå noe utfall i.
                        – Jeg synes Lillestrøm har fått et veldig bra lag, så det blir sikkert knalltøft. Men eliteserien er så jevn at alle kampene er vanskelig, synes den tidligere Skjetten-spilleren.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #13
                          Denne saken burde kanskje ligge under "tribunekultur", mod bestemmer.

                          Hentet fra demokraten.no
                          To Lillestrøm-supportere innbrakt av politiet

                          To Lillestrøm-supportere ble innbrakt av politiet i forbindelse med Tippeliga-kampen mellom FFK og Lillestrøm på Fredrikstad stadion søndag kveld.


                          Den ene av de to, ble innbrakt av politiet for fyll og bråk, men vedkommende slapp bot. Den andre Lillestrøm-supporteren ble tatt for blotting. Vedkommende som er i 20-årene fikk en bot før han ble løslatt og kunne reise hjem.



                          Last edited by sparwasser; 01.05.2006, 10:52.

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #14
                            Demokraten om selve kampen:

                            Gresk-romersk bryting"

                            - I anstendighetens navn må dommeren blåse straffe når det er gresk-romersk bryting med omvendt livtak på vår spiller. Det var jo holding i omtrent et skuddår.

                            FFK-trener Knut Torbjørn Eggen var ikke spesielt imponert over dommer Kjetil Sælens bedømming av situasjonen da ”alle” skrek på straffespark sju minutter før full tid. Øyvind Hoås ble holdt hardt fast av Anders Rambekk i en i overkant tøff duell innenfor 16-meteren.


                            - Straffespark
                            Fredrikstad stadion kokte i det 83. minutt. Hoås-holdingen var åpenbart helt synlig for hjemmepublikumet i et unisont brøl, men ikke for dommer Sælen.
                            - Dommerstanden sier jo klart at de skal slå ned på holding. Men vi ser jo alle at det holdes fortsatt. I anstendighetens navn må dommeren blåse straffe når det er gresk-romersk bryting med omvendt livtak på vår spiller. Det var jo holding i omtrent et skuddår, bryter han ut oppgitt etter kampslutt.
                            - Han så likevel ingen grunn til å oppsøke kamplederen for ytterligere ordveksling etter kampslutt.
                            Poengtapet opplevde Eggen som meget bittert i kveld.
                            - Det var jo en relativt jevn og sjansefattig kamp. Det burde vært uavgjort. Det ville vært rettferdig ut fra spill og sjanser, sier han.

                            - Skyter som linerler
                            I den på forhånd varslede fysisk tøffe fotballkampen med lite finspill stod duellstyrke og løpskapasitet blant hovedemnene.
                            - Det var ikke halvgalt i duellspillet etter pause. I første omgang virket det som om vi var litt redd for å gå inn i duellene i medvinden. Det så litt rart ut. Løperrekka var her litt tafatt. Her kunne vi fått frispark i duellene høyt oppe i deres banehalvdel, kommenterer Eggen.
                            Duellhesten Raio Piiroja formelig spiste LSKs Olivier Occean i nær sagt enhver duell og ble fortjent kåret til FFKs beste spiller. Hans nye makker i midtforsvaret, Are Tronseth, klarte seg greit.
                            - Han spilte seg opp utover i kampen. Han var litt småurolig til å begynne med, beskriver Eggen.
                            Hvis hovedtreneren var fornøyd med duellstyrken og løpskraften i laget, var han definitivt ikke det med skuddstyrken.
                            - De skyter jo som noen linerler! utbryter han og gestikulerer
                            - Vi har gode muligheter i skuddhold, men det skytes ikke, rister han på hodet.

                            Fornøyd kanarifugl
                            Selv om FFKs linerler var skuddredde, var kanarifuglene i LSK strålende fornøyd etter kampen. Især etter skuddperlen til Robert Korén i det 70. spilleminutt; en suser fra 30 meter og i mål.
                            - Det viser at vi har klart å ta med oss den flotte Royal League-formen inn i Tippeligaen, sier LSKs manager Jan Åge Fjørtoft og oppsummerer målforskjell og antall plukkede poeng de siste månedene.
                            - Vi har en bred og stall og flere spillere som kan avgjøre. Vi vet jo at Korén kan score slike mål, sier Fjørtoft.
                            Som spådde at et øyeblikks magi ville avgjøre kampen.
                            - Hvis vi overlevde 1. omgangen var jeg sikker på at et eller annet spesielt ville avgjøre kampen. Mest sannsynlig på en dødball.

                            Last edited by sparwasser; 01.05.2006, 00:19.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #15
                              Fra VG:

                              Ba spillerne skyte – fikk kanonscoring

                              FREDRIKSTAD (VG Nett) (FFK-LSK 0-1) LSK-trener Uwe Rösler ba sine spillere utnytte den sterke medvinden og skyte mye etter pausen. Det gjorde Robert Koren til gangs. Et fantastisk langskudd var nok till full pott på Fredrikstad stadion.



                              MAGISK: Robert Koren satte inn nok et praktmål da han senket Fredrikstad. Foto: Scanpix
                              Av ANDREAS HÆHRE


                              I et meget vindfullt oppgjør i Fredrikstad var Lillestrøms Robert Koren forskjellen på de to lagene.

                              - En midtbanespiller som scorer mål er alltid godt å ha, sa en godt fornøyd LSK-manager Jan Åge Fjørtoft etter kampen.

                              - Fredrikstad er et meget sterkt hjemmelag, og denne seieren smakte virkelig godt, slo Rösler etter sluttsignalet.

                              - Vi stod opp i duellene, og gjorde en god jobb i den vanskelige vinden, fortsetter Rösler.

                              Koren gjorde det igjen

                              Gjestenes midtbaneelegant Robert Koren har hatt to meget viktige og vakre mål denne sesongen. Det første målet i serien kom mot Rosenborg etter en herlig vending som ble kronet med et skudd i krysset.

                              I kveld skjøt sloveneren fra drøye 20 meter. FFKs målvakt Rami Shaaban var sjanseløs på skuddet. I medvinden ble avslutningen hardere enn vanlig og ballen dundret i tverrliggeren og inn i nettmaskene.

                              - Jeg ba spillerne skyte i den sterke motvinden. Og de gjorde, sa Rösler med et lurt smil.

                              Skuddet førte LSK helt opp i teten av eliteserien - á poeng med Stabæk som har bedre målforskjell.. Det ønsker ikke Rösler å fokusere på.

                              - Vi får bare fortsette å spille bra, så kommer poengene og resultatene utover, mener Rösler.

                              (VG NETT 30.04.06 kl. 20:45)

                              FREDRIKSTAD (VG Nett) (FFK-LSK 0-1) LSK-trener Uwe Rösler ba sine spillere utnytte den sterke medvinden og skyte mye etter pausen. Det gjorde Robert Koren til gangs. Et fantastisk langskudd var nok till full pott på Fredrikstad stadion.

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                I flg. en Lillestrømfanatiker jeg har snakket med, sto det i RBs papirutgave i går at Rösler kommer til å rullere en del på laget den nærmeste tida.

                                Fint hvis noen har litt mer detaljer om denne spennende saken.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  #17
                                  Drømmetreff ga tre poeng



                                  Drømmetreff ga tre poeng


                                  AVGJORDE: Robert Koren sendte LSK til topps og Påførte FFK et nytt tap. ( Foto: SOLUM, STIAN LYSBERG )
                                  Relaterte klubber
                                  Fredrikstad
                                  Stiftet: 07.04.1903
                                  Tilskuerrekord: 15534
                                  Neste kamp: 03.05.2006 Start-Fredrikstad
                                  Mer om Fredrikstad
                                  Lillestrøm
                                  Stiftet: 02.04.1917
                                  Hjemmebane: Åråsen
                                  Tilskuerrekord: 13595
                                  Neste kamp: 03.05.2006 HamKam-Lillestrøm
                                  Mer om Lillestrøm

                                  Relaterte artikler

                                  Relaterte ligaer


                                  FREDRIKSTAD: Et fantastisk mål av Robert Koren ga LSK seieren mot Fredrikstad. Nå er sloveneren toppscorer – i Tippeligaen.



                                  Av: Ole Kåre Eide
                                  Publisert: 30.04.2006 kl. 23:24
                                  Endret: 30.04.2006 kl. 23:27
                                  65 minutter: Koren vinner ballen på midtbanen, fører framover og skyter fra 20 meters hold. Ballen går i tverrligger, treffer streken men spretter i mål. En kjempescoring.
                                  LSK-kaptein Frode Kippe er imponert over toppscoreren fra Slovenia.
                                  - Treffer Koren like bra på trening?
                                  - Han treffer i kamp og, sier Kippe og tenker på 3-1 målet mot Rosenborg I første serierunde. Nå er nemlig midtbanespilleren, med tre mål på samvittigheten denne sesongen, toppscorer – I både LSK og Tippeligaen.
                                  - Men han har en bra skuddfot, erkjenner kapteinen på LSK-skuta som har blitt tippet til topps av mange denne sesongen. Etter fire kamper er de fortsatt ubeseiret, og kun målforskjell skiller LSK fra serieleder Stabæk.
                                  Vant fortjent
                                  Frode Kippe mener at LSK vant fortjent.
                                  - Vi skapte lite i første omgang hadde de god kontroll på motstanderen. I andre omgang var vi gode, sier Kippe.
                                  Første omgang var preget av mye innsats, til tider høyt tempo, men også mange feilpasninger og få målsjanser. Andreomgangen ble bedre. Da hevet LSK seg mange hakk, først og fremst fordi midtbaneleddet, med Espen Søgård og Robert Koren i spissen fikk ballen til å gå også langs bakken. Og derfor kom også målsjansene: Bjørn Helge Riise, Robert Koren og Khaled Moelhi hadde alle muligheten til å øke ledelsen.
                                  Rösler fornøyd
                                  LSK-trener Uwe Rosler var svært fornøyd med tre poeng mot Fredrikstad.
                                  - Et bra resultat for oss. Jeg syntes vi var strålende i 2. omgangen mot Brann og jeg synes vi klarte å følge opp i dag, under vanskelige forhold. Dette var en vanskelig kamp og vi vant tre poeng, sier Røsler.
                                  Vinden spilte nemlig en avgjørende rolle på Fredrikstad stadion i dag. FFK spilte i medvind i første omgang, uten å utrette all verden.
                                  - Vi var flinkere til å utnytte vinden, mener Røsler – svært fornøyd med hvordan LSK festet grepet på midtbanen i 2. omgang og LSK-forsvaret som holdt FFK unna store målsjanser mot slutten av kampen.
                                  Drøyt 8500 tilskuere på Fredrikstad stadion så LSK nærme seg toppen av Tippeligaen, mens FFK fortsatt står uten seier.
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3163

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    I flg. en Lillestrømfanatiker jeg har snakket med, sto det i RBs papirutgave i går at Rösler kommer til å rullere en del på laget den nærmeste tida. Fint hvis noen har litt mer detaljer om denne spennende saken.
                                    "Rösler planlegger å rullere på LSK-laget" (RB søndag 30. april). Noen hovedpunkter fra denne artikkelen:

                                    Uansett hvordan det går i de to bortekampene mot FFK og Ham-Kam vil Rösler bytte i førsteoppstillinga. Med tre seriekamper på ei uke først (FFK, Ham-Kam, Start), og så 1. cuprunde og VIF innen 12. mai, planlegger han å bruke stallen mer enn hittil. Både Sundgot, Andresen og Myklebust kan trolig komme til å starte en eller to kamper den kommende uka, selv om de ikke starter mot FFK. "Slik LSK spiller, er vi nødt til å ha friske bein fra start", sa Rösler, som også minte om at han først i den siste tida har hatt alle spillerne tilgjengelige, og at en ikke kan gå rett inn på laget på dette nivået etter bare en eller to ukers trening. Strand og Wehrman, som har vært lengst ute med skader, må fortsatt vente på førstelagssjanse, som neppe kommer i noen av de tre seriekampene denne uka (dvs før cupkampen). Rösler mener Pål er litt nærmere fysisk enn Kasey, som også lider under EU-regelen så lenge Occean og Mouelhi er med.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

                                      #19
                                      Rambekk heldig i ny straffesituasjon



                                      Rambekk heldig i ny straffesituasjon

                                      FREDRIKSTAD:
                                      I Bergen ropte alle på straffe da Anders Rambekk handset, i Fredrikstad var han heldig igjen da dommer Kjetil Sælen overså holdingen hans av Øyvind Hoås.
                                      GLADE: Anders Rambekk (t.h.) får fortjent takk fra Uwe Rösler, men Pål Steffen Andresen og Robert Koren (t.v.) var også glade for at Rambekk unngikk nok en straffe.




                                      Av: Espen Solbakken

                                      – Det så ut som straffe på tv, men jeg tror dommeren ser at det er han som begynner å holde. Han forsøkte å vende meg bort, og det kunne jeg ikke tillate og derfor holder jeg også, sa Rambekk om situasjonen like før slutt. Telemarkingen var uansett Lillestrøms beste spiller.
                                      – Klar straffe!

                                      Fredrikstad-trener Knut Torbjørn Eggen likte dårlig at det ikke ble straffe etter 83 minutter.
                                      – Det var et omvendt livtak som varte i 5-6 sekunder, ja nesten et skuddår. Derfor burde denne kampen endt uavgjort. Vi spilte jevnt mot det jeg mener er Norges beste lag i lange perioder, sa Eggen etter klubbens andre strake tap på rad.
                                      For LSKs del var det andre seieren på rad, og Rambekk var ekstra glad for at laget holdt nullen.
                                      – Uwe er opptatt at vi ikke skal slippe inn mål, og det er viktig for selvtilliten til oss bak der at det skjer, sa Rambekk.
                                      – På tide også, mente Heinz Müller, som i sin fjerde seriekamp i år altså opplevde å holde nullen igjen.
                                      Tøff periode

                                      Lillestrøm går nå inn i nye kamper mot Ham-Kam onsdag og Start søndag.
                                      Manager Jan Åge Fjørtoft sier dette er perioden som hele stallen vil bil ekstra nyttig.
                                      – Vi har ikke oppnådd noe ennå, bortsett fra å snu økonomien til balanse og kvitte oss med 7. plass-stemplet. I perioden som kommer må vi bekrefte vår posisjon tredjehver dag. Det er det vi har bygd denne stallen for, sier Fjørtoft.
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #20
                                        Klipt fra LSK2-Ull/Kisa-tråden:

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        LSK2 - Ull/Kisa: 0-0

                                        Både Pål Steffen og Magnus ble spart, antagelig til seriekampen borte mot Ham-Kam på onsdag, så startoppstillinga for andrelaget var:

                                        Otto Fredrikson
                                        Cyril Kali - JP Winsnes - Lasse Bergan-Foss - Nickolas Sparby
                                        Mats Jarnbjo - Kasey Wehrman - Christian Hanssen
                                        Pål Strand - Andreas Haddad - Trond Olsen

                                        Etter 58 minutter kom Mikael Olsen inn for Mats Jarnbjo. Mikael tok høyre spissposisjon, mens Pål gikk over som venstre indreløper, og Christian gikk over fra venstre til høyre på midten, inntil han etter 83 minutter gikk på en smell og ble bytta ut med Shkodran Rexhaj.

                                        For Ull/Kisa starta blant andre Roger Vaaler, Thomas Persson, Frank Arne og "Haraldinho" Hauge, Truls Jørstad og Mato Grubisic. Anders Eriksen kom inn for Kim Brenna mot slutten av kampen.

                                        Første omgang var egentlig jevnspilt, selv om Kisa hadde de to største sjansene, den ene en prestasjon å klare å skyte utafor, og også en meget stor sjanse i andre omgang, men en god dobbeltredning fra Otto avverga skåring. Totalt sett tok andrefugla klart over i andre omgang, og skapte da flere store sjanser, men fikk ikke ballen inn.

                                        Trond Olsen viste seg fram fra en helt annen side (for øvrig den mot publikum) i andre omgang, og snurra gjentatte ganger rundt med back og andre forsvarsspillere. Haddad viser i flere glimt stor teknisk briljanse, foruten hodestyrke og duellstyrke, men holder altfor ofte for lenge på ballen og vil tydeligvis helst drible fire mann og gjøre alt sjøl. Pål er på vei tilbake, men ikke helt på sitt beste nivå, selv om dødballene og innleggene stort sett var gode.

                                        Kasey mister ballen i farlig posisjon flere ganger i første omgang, men duellstyrken og innsatsviljen er på plass, og pasningene framover langt bedre enn i forrige hjemmekamp. Kali var et par ganger feilplassert, og får også trekk for å drible eller velge for vanskelige løsninger i egen forsvarssone. Han viste også i denne kampen meget gode individuelle ferdigheter, samtidig som han hang langt bedre med i organiseringa enn sist, men har fortsatt noe å lære før han er helt inne i Fuglas spillemønster.

                                        Unggutta, både de som starta, og de som kom inn, gjorde jevnt over en god innsats, med stor entusiasme og gode tekniske og taktiske ferdigheter, selv om det naturligvis skorter litt på tyngde og erfaring i blant.

                                        Forrige hjemmekamps mest profilerte ballgutt (R. Hallén) var i dag forfremma til stadionspeaker, med god assistanse fra andrefuglas lagledelse når det var noe han lurte på.

                                        gilbert
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎