Karakterboka, Hamkam-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7020

    Karakterboka, Hamkam-LSK

    Sjanser: 3-8
    En intens og hard kamp, som forventet mot Kamma. De første tjue minuttene i går var grusomme fra LSKs side, og vi kan takke høyere makter for at Hamkam ikke hadde mer offensiv sprut for at vi ikke er to mål bak halvveis i førsteomgang.

    Den siste timen kjører vi imidlertid kampen fullstendig mot et destruktivt hjemmelag som ikke er det minste interessert i å angripe. Myklebust presterer årets verste bom fra blank goal, men utover i andreomgang er det bare et spørsmål om når og ikke om utlikningen skal komme.

    Den første straffa er som alle andre har påpekt feil - den andre imidlertid krystallklar. Kjedelig at vi vant kampen på to straffer, men uansett hvordan man ser på saken ville det vært et ran dersom Kamma hadde stjålet et poeng i går kveld. Vi har imidlertid veldig mye å gå på, og må ta oss sammen og begynne å spille fotball fra første avspark. OO ser tung ut og virker ute av form - og jeg vil ha PSA inn på høyrebacken etter at Stoffe drar, eller kanskje sågar litt før.

    Karakterboka:
    Heinz - 5: Liten mulighet til å ta målet. Flere dårlige utspark i første omgang. Trygg og solid mot det lille Hamkam prøvde på etter at vi tok ledelsen.
    Stoffe - 4: Elendig førsteomgang da jeg nærmest krevde hodet hans på et fat. Trekker seg eller er avventende og rygger i flere 50-50-dueller, dårlig distribusjon. Mye bedre etter pause og fungerte godt på venstrekanten etter at Shane gikk av. Gode dødballer i andre omgang.
    Shane – 5: Kom greit fra det. Mindre feilpasninger enn kollegaen på den andre siden. Blir lurt opp i stry ved endel anledninger etter pause da Kamma dobler opp på siden hans og Shane blir liggende feilplassert. Dumt å pådra seg gult kort på måten han gjorde og suspendert til neste kamp.
    Kippe – 7: Oppjaget og stresset innledningsvis, da var det tidvis dårlig kommunikasjon mellom ham og Rambekk. Spiller seg imidlertid voldsomt opp og er høvding bakerst den siste timen.
    Rambukk – 6: Mye feilplassert den første halve timen. På bærtur ved Hamkams underkjente mål, men kommer seg også han etter pause. Dekker mye flate da.
    Søgård – 6: Jevnt over god gjennom hele kampen. Gjør det meste enkelt når han har ballen og vinner de fleste duellene. Solid kamp der han er like god i begge omganger.
    Riise – 3: Det blir mye jobbing, men med lite resultat. Var aldri noen offensiv trussel på kanten sin. God defensiv jobb, men mye pasningsslurv.
    BB Koren – 7: Medioker førsteomgang der han likevel står bak en av våre største sjanser, men blir bortgjemt på vingen og ikke tilstrekkelig involvert. Stor etter pause da han kom inn i midten og fikk brukt sine skapende krefter til fulle. Et par praktfulle stikkere på våre overganger som kunne blitt livsfarlige. God kamp alt i alt, stigning fra kamp til kamp nå.
    Sundgot –4: Ser tung ut i kroppen og blir i tillegg godt passet på av Espen Haug. Nydelig straffe – ”hardt og høgt” som vanlig. Nær scoring på fint løp med heading i førsteomgang. Taper imidlertid mye i lufta, og har flerfoldige elendige pasninger. Ofte løse og bak medspillere som kommer på løp, og som dermed må vente på ballen. Slikt tull ødelegger angrepsrytmen – noe Shane sikkert kan fortelle mer om. Ikke Arilds største kamp.
    Occean –2: Virker som om OO er totalt ute av form. I går gikk han tom som en melsekk etter 70 minutter. Ble knust i lufta av Knut Henry Haraldsen og hadde flere ganger mottak som en gaffeltruck. Dette til tross var han millimetre unna to mål. Da ville han sikkert fått fire poeng ekstra, men det ville seg ikke i går.
    Myklebust –3: Jeg har sagt det før og sier det igjen, Myklebust er en typisk innhopp-spiss i år. Burde ikke startet kampen til fordel for Miffe. Selv om han går på noen flotte løp hever han ikke blikket, og blir stanset hver gang. Skandaløs bom på åpent mål i førsteomgang. Fortsatt fersk i gamet, men jeg liker drivet hans. Det kan det bli store saker av om noen år.

    ->Miffe –7: Kjempeinnhopp. Vendinga og rykket foran 2-1-straffa er det høy europaklasse over. Ligger alltid riktig i forhold til flikker og oppspill og løste opp Hamkam-forsvaret i sine enkelte bestanddeler etter at han kom inn. Miffe fra start mot Start? Jeg håper det.
    ->PSA -: Fint innhopp. Viktig at han får kamptrening. Betryggende å se at han ser komfortabel ut på høyrebacken. Min favoritt til å ta over der etter Stoffe.
    ->Kiko -: Ålreit innhopp på høyre flanke. God ballbehandling, bringer ro inn i laget i en hektisk fase av kampen.

    Uwe –4: Myklebust fra start intet sjakktrekk. Koren på venstrekant mot så primitive lag som Hamkam er ikke det beste valget det heller; han må inn i midten for å komme til sin rett. To poeng i trekk for idiotiske episoder med Hamkamspillere og –assistenttrener under og etter kampen. Jeg forventer at Uwe går foran som en leder og holder seg for god til å bruke energi på slikt tull.

    Kanarifansen – 4: Ingen stor dag på jobben og middelmådig oppmøte.Brukbart i førsteomgang, tyst i store deler av andre, bra etter 2-1.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7020

    #2
    116 som har lest, og ingen kommentarer? Skuffa nå! Skuffa, sier jeg! Grrrr!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • rEPPA
      *****istrator
      • Nov 2003
      • 3927

      #3
      Den som tier samtykker? Det vil si en jævlig bra karakterbok!
      www.kfl.no/debatt

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Det er vel noe som heter at den som tier, samtykker?

        La meg i det minste utrykke min enighet når det gjelser Riise og Occean. Virker som om de ikke lenger er på sitt toppnivå, og de to bør vel være langt fremme i køen av spillere som bør få hvile når Uwe gjennomfører sin varslede rullering.

        Ellers er du kanskje litt vel streng med både Stoffe og Myklebust?
        Stoffe var langt mer positiv enn tidligere kamper, og er i det minste i grenseland til karakter 5.
        Myklebust blir lidende av at han spiller mot friskere motstandere enn hva Michael gjør, så han bør få litt av æren for at HamKam var rimelig tomme den siste halvparten av 2. omgang. I tillegg synes jeg at Mykle nok en gang får vist at han har bedre teknikk enn det Michael har. Fortjener en firer etter min mening.
        Knurr...

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3162

          #5
          Enig i det meste, bortsett fra at Myklebusts sjanse var stor: Den kom alt for brått på, og han rakk ikke mer enn å få opp beinet slik at ballen ikke gikk forbi, mer enn at han "missa" på noe skudd. Jeg synes personlig Korens sjanse i første omgang var en av de største sjansene av de 8-10 vi hadde, mot Kammas 2-4 (VG: 10-3, DB: 9-2, RB: 8-4, Halle: 10-4).

          For øvrig: Velkommen til klubben: mange lest, ingen kommentarer...

          gilbert

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Jepp, vi er vel gode tre stykker i den klubben. God karakterbok Trigz, men hva skjedde med 50 øre?
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #7
              dakar trigz savner ros ;D

              du vil da vel ikke ha 116 replies med "kult" "bra skrevet" "helt enig" osv ?
              det er jo imot forumets regler....

              Jeg synes at din og grusom sine karakterbøker fortjener plass på forsida.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                #8
                hehe.. enig!! spesielt med karakterene til riise og occean. Gutta virker kjørt
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎