Karakterboka, VIF-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterboka, VIF-LSK

    VIF-LSK 0-1 (0-1)
    Sjanser: 1-5. Corner: var det 2-2?
    Knepent men fortjent. Men til tross for at vi var best får vi nok en gang hjelp av dommeren da Shane handser soleklart inne i eget felt to minutter før slutt. Skjønner godt at Klanen er rykende forbanna over at Berntsen ikke ser den. Kampen ble unødvendig spennende fordi vi nok en gang er ganske ineffektive foran mål. Flyten vi har hatt med dommerne kommer til å ta slutt en dag, og jeg er fortsatt ikke så veldig imponert over det vi leverer ute på banen. Håper derfor vi klarer å vinne klart og på en overbevisende måte over Molde på tirsdag. Når det er sagt var Uwes gutter kort og godt best på Ullevålmatta på lørdag. Vålerenga på sin side var veldig svake. Ikke mye igjen som likner på fjorårets seriemester der i gården. VIF må nok passe seg fremover; i angrep var det dødt og bakover var det kommunikasjonsfeil på kommunikasjonsfeil. Jeg ønsker jo ikke at de skal rykke ned, så moro som det er å slå dem.

    Heinz 5: Ikke noe å ta fatt i, bokstavelig talt. Vålerenga hadde knapt et eneste urovekkende skudd; Heinz var imidlertid med da Flo prøvde seg med en dupper fra 30 meter og så ut til å ha total kontroll utover det. Et par rafsete utspill og blir passiv da Hoseth skyter 10 cm utenfor rett etter start i andre omgang.
    Stoffe 5: Full kontroll på sin side, Vålerenga tok knapt ut noen bredde i angrepene sine overhodet. Ikke særlig med fremover.
    Shane 5: Feilplassert på et løp i andre omgang og mye feilpasninger, ellers syntes jeg han var god. Var med endel fremover også. Klønete med handsen rett før slutt, heldig som unngår straffe imot der. Shane har vokst på utfordringene i vinter og ser ut som en mer stabilt god back enn jeg hadde drømt om for bare en måned siden. Flere gode kamper på rad nå.
    Kippe 7: Helt konge i lufta og på bakken. Ikke noe mer å si enn det. Landslaget burde kalle. Fikk litt å henge fingra i mot slutten, men gjorde det enkelt og godt.
    Rambekk 7: Total kontroll i midten sammen med Kippe. Ikke den verste kampen å spille, forsåvidt, men sto flott imot da Vålerenga pumpet dødball på dødball inn i boksen den siste halvtimen. Han og Kippe ser ut som vår sterkeste duo i midtforsvaret
    Søgård 7: Den beste kampen jeg har sett av ham i år. Har ikke tall på hvor mange dueller han vinner, nøytraliserer stort sett Grindheim på en flott måte selvom det glipper litt innimellom. Ligger som Makelele foran forsvaret som om han aldri har gjort noe annet. Denne gang også veldig god med ballen!
    Riise 5: Jobbet mye og gikk på løp hele veien uten at det ble all verden ut av det. Hadde et par flotte iniativ der han skjærer innover på banen som det kunne blitt store sjanser av.
    BBKoren 8: Ikke like involvert hele tiden, men gjør nesten som han vil når han får ballen på VIFs halvdel. Fantastisk rykk, tunnel og innlegg til Occean som hadde fortjent en scoring. Bare et tidsspørsmål før han er i en mye større liga, dessverre. Inne på min topp fem-liste over tidenes LSK-spillere nå sammen med Tommy, Runar Kristinsson, Gud og Tom Sundby.
    Sundgot 6: Viktig, den roen han alltid har med ballen i beina. Slår ofte de forløsende pasningene til godt plasserte medspillere med rom rundt seg. Kommer ikke til noen direkte sjanser, men det var sekundært på lørdag. God å ha til duellene inni egen 16-meter mot slutten. God kamp!
    Mifsud 7: Utrolig førsteomgang! Viser seg frem med en scoring i verdensklasse og torturerer hjemmeforsvaret. Løp VIF i fillebiter gjennom hele førsteomgangen. Burde absolutt ha scoret da han hadde rundet Arason. Datt av etter pause og var omtrent usynlig da, men jobben var allerede gjort.
    Occean 4: Han virker så tung hele tiden. Er det bare løpesettet hans? På meg virker det som om OO er i dårlig fysisk form. Tapte det meste i lufta i går og var lite med i spillet. Tre gode involveringer i andre omgang: Først da han skaper rom for Myklebusts (blokkerte) skudd; headingen på Korens innlegg som går like utenfor, og den fine kombinasjonen med Myklebust som gir ham et godt skuddlege. Seks kamper uten scoring nå.
    ->Myklebust (15 min.): Kjempebra innhopp nok en gang. Demonstrerer herlig teknikk og kanonrykket sitt nok en gang. Burde skutt tidligere da han fikk sjansen, luka var enorm. Godt lagt opp for OOs avslutning fra 15 meter, gutten har sannelig muskler også.
    ->PSA (10 min.): Holdt på å gi meg slag da han tråkka på ballen og nesten ga VIF en gratissjanse. Ellers var’n finfin og vant alt på hodet. Men skal slite med å få plass i midtforsvaret nå. Er PSA den nye høyrebacken? Jeg synes det ser sånn ut.
    ->Winsnes (2 min.): Rakk ikke å bli svett engang.
    Uwe: Vi vant og det er det eneste som teller på bortebane. Veldig overbevisende i første omgang da vi triller rundt med et tafatt hjemmelag. Synes imidlertid vi blir litt vel baktunge i andre, og i og med handsen har vi tur som ikke mister to poeng på det. VIF var imidlertid helt tannløse fra 30 meter og inn.

    Kanarifansen 9: Litt tammere enn i fjor, fikk jeg inntrykk av, men det er da også en omtrent umulig målestokk. Bra liv og herlig trøkk i mesteparten av kampen. Ut fra TV-bildene synger vi tidvis ut Klanen fra 1-0 og til langt ut i andreomgang. Virket kanskje som om noen følte det samme som meg: Det ble aldri den helt store nerven - Lillestrøm var for gode for Vålerenga til at det kunne skje. KFL bekrefter imidlertid at Klanen - flott tifo til tross - er parkert. Ikke i form av antall eller innlevelse (de trøkka skikkelig til et par ganger i løpet av kampen, og da runget det, naturligvis) men i form av at Klanen har sluttet å synge når Vålerenga spiller dårlig og resultatet går feil vei. Det er et tegn på at det er blitt for mange gladværssupportere i Klanen, og i så fall kan 2006 bli en lang, dyster og tyst sesong på Ullevål.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    du gir oss en 9'r selv om vi var tammere enn i fjor?

    Jeg synes forrige match var bedre og gir oss selv 7.

    Jeg synes faktiskt du er for snill mot Ocean, han var direkte dårlig, klar 3'r etter min mening.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      synes shane var bedre en det ble gitt utrykk for og, helt klart sesongbeste for han, iaffal i seriesammenheng
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Og sys heller ikke Koren fortjener 8'eren her, syns'n var bedre mot Start. Mannen gjør (aldri) noen dårlg kamp, men syns ikke han var bedre enn Søgård eller Mifsud.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Zinke
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2006
          • 240

          #5
          Opprinnelig skrevet av iL

          Jeg synes faktiskt du er for snill mot Ocean, han var direkte dårlig, klar 3'r etter min mening.
          Greit nok at Occean ikke spilte som det beste vi har sett han, men det skal da også sies at han ble dekket av to svære engakarer under hele kampen. de satt jo nærmest klistra på ham. han hadde ikke alltid rom nok til å gjøre så store prestasjoner.
          Zinke

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Støtter trigz sin vurdering av Occean. Han blir godt passet på, men klarer allikevel å komme til ett par brukbare sjanser i denne kampen. Dessverre ble avslutningene for dårlige.

            Ellers vil jeg legge til:
            Kompis: Kommer innpå i 2. omgang, men blir usynlig. Langt fra prestasjonene i vårkampen i fjor.:twisted:
            Knurr...

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎