Karakterboka, Stabæææk-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterboka, Stabæææk-LSK

    Stabæk – LSK 2-2 (0-1)
    Sjanser: 6-6

    Jeg er fortsatt forbanna etter misèren på Nadderud. Først og fremst en dårlig kamp fra oss som vi fort kunne ha tapt. Utvisninga til Müller kan komme til å koste oss dyrt i det lange løp, og hvorfor, hvorfor, HVORFOR!!! insisterer Uwe på at vi skal lukke oss nede i eget forsvar mot slutten av en kamp når vi helt åpenbart ikke mestrer det?! To poeng kastet vekk av store, personlige feil i dag. Ikke bra – og nå leder vi ikke tabellen lenger.

    Må ta endel forbehold i denne karakterboka utfra at tribuneforholdene på Nadderud som kjent er håpløst elendige. Så knapt en ting av det som skjedde på den andre siden av banen, men uansett, her er karakterboka, Stabæk-LSK:

    Heinz Müller 4: Får tre poeng i trekk for idiotoppførselen sin. Før det hadde han levert en god kamp med to kjemperedninger. Men utvisningen hans kan komme til å koste oss dyrt. Håper han bøtelegges hardt måten han oppførte som en klovn og en amatør på slutten av kampen i dag.

    Stoffe 5:
    Fint med offensivt i et par situasjoner før pause og mange gode dødballer. Sleit med banen etter pause og forsvant mer ut da. Så nesten søt ut i en altfor stor keeperdrakt.

    Kippe 4:
    Vinner som vanlig mye på huet, men blir pissa på av Daniel Nannskog ved flere anledninger og roter mye med ballen i beina. Langt unna vanlig standard. Nannskogs gjennomløpning ti minutter før slutt er det han som har ansvaret for å stoppe, men nølingen hans holder på å koste oss et baklengsmål.

    BB Rambekk 7: Sto frem og tok ansvar på en dårlig dag for Kippe. Steingod defensivt, bryter foran og plasserer seg smart på Stabæks mange stikkere. Kom faktisk opp på en egenstartet kontring og var nære å få en farlig avslutning på mål også. Knallkamp fra Anders.

    Shane 7: Imponerer meg mer og mer. Har blitt en voldsomt mye bedre spiller i løpet av vinteren og var i dag også en stor offensiv ressurs. Praktfull jobb og nydelig innlegg til Sundgots 2-1-scoring og med ett unntak stålkontroll bakover. Er bankers på laget nå og det unner jeg ham virkelig.

    Søgård 4: Har ene og alene skylda for utlikningen. Først lager han frisparket, før han feller Nannskog på en klønete måte og forærer dem en straffe. Utover det la jeg ikke like mye merke til ham som vanlig. Stabæk fikk mange kontringsmuligheter fra dypt i deres halvdel, og det er naturligvis noe Søgård må se på.

    Riise 4: Kom til tre bra innlegg i første omgang. Gikk sur etter at han ble først meid ned og deretter nikket til av dusten på Stabæks venstreback etter pause, og fikk til lite etter det. Usynlig i store deler av kampen.

    Koren 4: En direkte dårlig kamp, såvidt jeg kunne bedømme. Burde absolutt ha satt den store skuddsjansen han fikk på 16-meteren i førsteomgang og var lite til stede etter en livlig første halvtime. Merkelig likevel at han ble byttet ut – og jeg mistenker at man nå prøver å spille Moelhi inn i hans rolle på banen. Det kan borge for klubbskifte til sommeren, dessverre. Uansett, ingen god kamp av vår helt i dag.

    Sundgot 5: Virket ukomfortabel med ballen i dag og leverte en første omgang til 3 på børsen. Jeg lurer fremdeles på hvordan i all verden han greide å bomme på returen fra OOs kjempesjanse etter drøye tjue minutter. Var mye bedre etter pause og glimrende etter å ha blitt flyttet opp på topp. Flott scoring der han plasserer seg smart mens alle andre ser på ballen.

    Mifsud 6: Strålende førsteomgang og et mål i superklassen. Fant rom, vant dueller og spilte brokk på stakkars Mike Kjølø. Ble tammere etter pause og korrekt nok byttet ut et kvarter før slutt.

    Occean 4: I dag kom OO til èn stor sjanse, og spilte fri Miffe foran 1-0. Utover det bidro han med lite foran mål. Mistet imidlertid ballen mindre og tok opp rom på en smartere måte enn før i år. Spiller ingen rolle, han er kjøpt inn for å score mål. Han må skjerpe seg litt, og signalet Uwe sender da han byttet ham ut kan jo knapt være klarere.

    ->Kiko 6: Godt innhopp! Ikke minst var Kiko god også da han ble plassert i Korens rolle etter at Koren gikk av. Var kjapp i beina og inspirert, hadde ett godt og hardt skudd som testet keeperen og valgte smarte løsninger, så vidt jeg så langt, langt der borte på bortetribuna på den andre siden av verden...
    ->Strand: Nok et kort innhopp. Gjorde ikke stort ut av seg utenom å søle bort to cornermuligheter med å velge korte løsninger, som førte til at han mistet ballen. Meningsløst.
    ->Myklebust: La ikke merke til ham i dag.

    Uwe: Må snart forklare meg hvorfor han på død og liv skal lukke laget tilbake i eget forsvar de siste ti minuttene av kamper vi leder. LSK behersker ikke å drepe kamper når motstanderen pøser på mot slutten. I dag ble vi altfor lave da Stabæk hølja baller inn i feltet mot slutten og tapte to poeng på det.

    Kanarifansen: Gjorde det beste ut av tribuneforholdene. Det blir aldri mer enn tamt på tretrinnstribunen til Stabæk.
    Last edited by trigz; 21.05.2006, 22:27.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #2
    Ikke enig i at Shane spilte en prikkfri kamp, Trigz.

    Shane slet stort i førsteomgang, spesielt ved hodedueller, og slapp til en farlig Stabæk-sjanse etter at han ikke fulgte mannen sin inn i feltet. Synes forøvrig du straffer Kippe vel hardt, han mistet Nannskog på den ene sjansen, men var ellers bra.

    Hvem hadde markeringen på Olsen ved 1-1? Han fortjener 2'er på børsen, det var latterlig dårlig. Ellers er jeg stort sett enig i dine synspunkter.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Hvem hadde markeringen på Olsen ved 1-1? Han fortjener 2'er på børsen, det var latterlig dårlig. Ellers er jeg stort sett enig i dine synspunkter.
      Enig i at Shane tapte mye i lufta, men 1-1 målet skyldes ene og alene en ting: Vi har ikke folk på stolpene ved corner! Arne Skeie hadde vridd seg i "grava"...

      Støtter forøvrig alle her som er dritt lei feiginga når vi leder. For det første er det en hån mot publikum og fotballens grunntanke, for det andre så mestrer vi det ikke. Stabæk var kjørt etter 2-1, da skulle vi ha avgjort.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Ikke enig i at Shane spilte en prikkfri kamp, Trigz.

        Shane slet stort i førsteomgang, spesielt ved hodedueller, og slapp til en farlig Stabæk-sjanse etter at han ikke fulgte mannen sin inn i feltet. Synes forøvrig du straffer Kippe vel hardt, han mistet Nannskog på den ene sjansen, men var ellers bra.

        Hvem hadde markeringen på Olsen ved 1-1? Han fortjener 2'er på børsen, det var latterlig dårlig. Ellers er jeg stort sett enig i dine synspunkter.
        Vet ikke hvem som hadde Olsen, men det var Shane som hadde Pall Gunnarson som stusser til Olsen. Mulig han sklir, eller så skulle han ha hatt frispark. Shane (bl a mot RBK) har tapt flere dueller som fører til mål og det er ikke bra. Han hadde derimot en fin pasning til 2-1 målet.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #5
          Jeg synes Shane var positiv langs bakken idag, og hadde fin kontroll der. Men i lufta sliter han voldsomt, og der får han trekk i mine øyne.

          Stopperne virket forøvrig litt overrasket over stussen i gresset da det var vått. Det skuffer meg også litt, det var jo på en stuss hvor Rambekk ikke er oppmerksom at Nannskog kommer alene igjennom med keeper. Synes derfor at Rambekk skal dele skylda med Søgård på 1-1 målet om man så absolutt skal gå i situasjonene i forkant som førte til corner for å finne synderbukk.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #6
            [quote=BennyLem]Enig i at Shane tapte mye i lufta, men 1-1 målet skyldes ene og alene en ting: Vi har ikke folk på stolpene ved corner! Arne Skeie hadde vridd seg i "grava"...

            Er helt enig med deg når det gjelder folk ved stolpene. Vi slapp inn mål mot rbk på samme måte...

            Kommentar

            • Flisby`n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 312

              #7
              Sundgot har Olsen på hjørnesparket.
              En kjeeempescoring av tommy!!

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Da burde Sundgot skamme seg for hans prestasjon på den corneren, ikke bare fikk han heade enkelt inn, men Sundgot er jo nærmere 2 meter unna han i det han setter inn scoringen.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Enig i at Shane tapte mye i lufta, men 1-1 målet skyldes ene og alene en ting: Vi har ikke folk på stolpene ved corner!
                  Nja, det og at Gunnarsson kaster Shane i bakken før han stusser den til Olsen.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5092

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                    Nja, det og at Gunnarsson kaster Shane i bakken før han stusser den til Olsen.
                    Enig, har sett den situasjonen ett par ganger, og det er ett soleklart frispark..
                    Shane blir regelrett kvesta i bakken.

                    Men, men.. Vi skal vel ikke skrike så høyt om dommeravgjørelser det neste halve året.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      Enig, har sett den situasjonen ett par ganger, og det er ett soleklart frispark..
                      Shane blir regelrett kvesta i bakken.

                      Men, men.. Vi skal vel ikke skrike så høyt om dommeravgjørelser det neste halve året.
                      Skjønte heller ikke hvorfor dommeren ikke så den dytten i ryggen på Shane. Den var rimelig klar, og lett nok å se selv uten å ta øynene av ballen
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Shane skal vel ikke akkurat få skylden for 1-1 nei.
                        Men det er klønete av Søgård som startet elendigheten ved å rote bort ballen på midten.

                        Og så skulle man vel trodd at LSK hadde lært etter kampen mot RBK at det kan være en ide å plassere folk ved stolpene? Kan de ha klart å rote bort totalt fire poeng på den måten allerede.
                        Arne Skeie hadde vridd seg i "grava"...
                        Han lever vel fortsatt i beste velgående, vil jeg mene.
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Jeg lurer fremdeles på hvordan i all verden han [Sundgot] greide å bomme på returen fra OOs kjempesjanse etter drøye tjue minutter.
                        Det var en Stabæk-spiller som kastet seg inn delvis blokkerte avslutningen.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎