Karakterboka, LSK-Sandefjord

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7023

    Karakterboka, LSK-Sandefjord

    LSK-Sandefjord 1-2 (0-1)
    Sjanser: 7-4
    Cornere: 7-0 (?)

    Jeg har advart mot denne kampen i en uke og er pissed over å måtte konstantere at ryggmargsrefleksen min stemte: LSK møter et antatt mye svakere lag og har läge til å få en luke på nesten ti poeng ned til nærmeste utfordrer, men driter seg ut. Det er noe deprimerende gjenkjennelig over akkurat det der.

    Undervurdering? Slitne bein? Hva var feil i går? Jeg aksepterer ingen bortforklaringer og er flau og forbanna på lagets vegne. Håper det går ei kule varmt på Åråsen denne uka så vi slipper å ryke mot Tromsø også før ferien. Brann ser voldsomme ut og med seks poengs luke opp vil høsten bli en lang, hard kamp for oss.

    I alle tilfelle - gratulerer til Sandefjord. De spilte smart, forsvarte seg glimrende og tørte å stå høyt og spille pen fotball da de kom fremover. De var vel verdt seieren i går og selvom jeg visste at de var et godt fotballag ble jeg nesten imponert av dem. Få lag klarer å suge opp så mye press som de fikk mot seg i går, selvom vi sleivet, var upresise og manglet samhandling i omtrent alt vi gjorde.

    Her er en skuffet karakterbok, LSK-SF:
    Otto F. - 5: Debuterer i en gedigen drittkamp for vår del. Men Otto kom fint fra det. Kunne ikke gjort noe med 0-1. Mulig at han kunne stoppet 0-2 dersom han hadde studert Tegströms avslutningsteknikk på video. Han har scoret to identiske mål som det han gjorde i går tidligere denne sesongen. Utover det èn kjemperedning. Kompetent debut og finnen kan gå med hodet hevet.

    Christoffer Andersson - 2: Proffen kan gjerne ta første fly til Tyskland allerede i dag for min del. Jeg noterte sju negative involveringer på ham i går. En elendig kamp. Forsvarsarbeidet forut for 0-1 er knapt nok på juniornivå. Kroppen er på Åråsen, hodet er i Tyskland. Adjø!

    Shane - 3: Flere gode kamper på rad for Shane nå, men i går var han fæl, uten at han på noe vis var den eneste. Overspilt på blindsida flere ganger, fikk til null og niks offensivt og bidro stort sett bare med støttepasninger.

    Rambukk - 6: Den eneste som var god i går. Holdt forsvaret sammen etter at vi gikk over til tre mann bak og var tilnærmet feilfri.

    Kippe - 3: Får nok en dytt forut for 0-2, men hans inngripen i den situasjonen er horribel uansett. Forferdelig. Elendige og upresise langpasninger som ble plukket opp av SFs midtstopperduo og feid vekk. Kippe bidro negativt i går og spilte en av sine verste kamper på flere år.

    Søgård - 2: Følgte opp en dårlig kamp mot Stabæk med en enda verre kamp i går. Plutselig så det ut som om han var førstereisgutt igjen. Klarte aldri å balansere midtbanen og kom for seint inn i et hav av dueller. Elendig. Kasey bør få sjansen snart, Espen et par kamper på benken for å hente seg inn igjen.

    Riise - 3: Begynte bra med to nydelige innlegg i løpet av de første fem minuttene. Falt totalt ut av kampen etterhvert og gikk i tillegg sur. Satte prikken over i'en ved å hudflette Fjørtoft og (etter sigende) et par supportere i full offentlighet etter kampen. Var førstemann ut av garderoben. Han var dritsur mot Stabæk også. Hva faen er det som feiler ham? Tålte han ikke å bli tatt ut på landslaget? Dersom han tror han er storebror og kan oppføre seg som ham vil foreslår jeg et par kamper på reservelaget for å jekke ham ned. Han har fortsatt til gode å bevise noe over flere kamper i LSK-trøya og har ingen grunn til å få stjernenykker.

    Mouelhi - 2: Byttet ut etter en halvtime. Ingen offensive bidrag og kun halvhjertet støtte bakover til Shane. Blir overspilt på blindsida så det suser ved ett tilfelle. I den påfølgende situasjonen er SF håret unna å score. Uwe har sett Kiko og Shane spille sammen nok ganger nå til at han snart burde forstå at den kombinasjonen ikke fungerer. Jeg vil ha Kiko inn sentralt bak spissene. La Koren spille på venstresida.

    Koren - 3: Begynte med en forrykende stupheading etter femti sekunder som hadde fortjent å gå in. Etter det så jeg ham ikke før han spilte inn Sundgot omtrent på målstreken rett etter pause. Var helt ute av kampen i lange perioder og virket nesten uinteressert. Har ikke levert i de siste to kampene på noen måte. Må skjerpe seg - Koren er pr dato milevis unna vanlig nivå. Er det noe klubben ikke har fortalt oss angående overgangsvinduet? Koren har nemlig virket slappere og slappere de siste kampene.

    Miffe - 3: SF sto høyt, men Miffe fikk knapt nok til et eneste løp i bakrom som ikke ble spist opp av meget solide Førsund. Tok initiativ og var livlig i første omgang - en av våre bedre spillere da. Fullstendig borte vekk etter pause.

    OO - 4: Stikk motsatt av Miffe: Elendig før pause, klart bedre etterpå. Vi ser at han ikke fungerer som oppspillspunkt på noe måte. Når Sundgot tok den jobben og OO fikk jobbe rettvendt og med ballen i beina var han langt hvassere. Men tung i kroppen og med tilsynelatende dårlig spilleforståelse. Scora tross alt et mål, men har ikke levd opp til prislappen sin i mine øyne.


    ->Sundgot - 4: Tilførte sårt tiltrengt duellstyrke. Endel befriende pasninger, men også stor feilprosent.
    ->T. Olsen - 2: Det er vondt å se en spiller som er så åpenbart blottet for alt som heter selvtillit.
    ->Haddad -: Usynlig.

    Uwe - 3: Følgende ankepunkter i dag;
    *Kiko og Shane på venstre fungerer ikke. På tide å innse det?
    *Søgård er totalt ute av det om dagen. Så han ikke det mot Stabæk?
    *Førsteomgangen bar tydelig preg av mangel på inspirasjon. Droppa Uwe peptalken før kampen?
    *Hvorfor Trond Olsen og ikke Pål Strand?

    Kanarifansen: Bra fram til 0-1. OK andreomgang, forholdene tatt i betraktning.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Supermann
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 433

    #2
    Nok en bra vurdering trigz!
    Ultras Felt C
    www.ultrasfeltc.com

    Kommentar

    • dIsTurBeD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 668

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Riise - 3: Begynte bra med to nydelige innlegg i løpet av de første fem minuttene. Falt totalt ut av kampen etterhvert og gikk i tillegg sur. Satte prikken over i'en ved å hudflette Fjørtoft og (etter sigende) et par supportere i full offentlighet etter kampen. Var førstemann ut av garderoben. Han var dritsur mot Stabæk også. Hva faen er det som feiler ham? Tålte han ikke å bli tatt ut på landslaget? Dersom han tror han er storebror og kan oppføre seg som ham vil foreslår jeg et par kamper på reservelaget for å jekke ham ned. Han har fortsatt til gode å bevise noe over flere kamper i LSK-trøya og har ingen grunn til å få stjernenykker.
      Dette har ikke jeg fått med meg før du skriver det nå. Vet du hva som ble sagt i denne situasjonen? Ellers har du helt rett, han har ingen grunn til å oppføre seg som noe annet enn det han er i øyeblikket, nemlig en helt ordinær fotballspiller.

      Kommentar

      • Larsk
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1053

        #4
        Ja detta var skuffende.. helt enig med Trigz.. bra vurdert
        !!Gunners!!

        Kommentar

        • Larsk
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1053

          #5
          Men hva skjedde på Strømmen tribunen a?? har ikke jeg helt fått med meg:???: hørte det var dritt slenging til egne spillere..??
          !!Gunners!!

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #6
            Enig med vurderingen din.

            Riise så ut til å være lynende forbanne etter kampen og marsjerte mot garderoben i det Fjøra stoppet ham og pekte mot banen foran KFL. Om det var for at Riise skulle takke for støtten eller andre ting vet jeg ikke, men virket som det var det første. At Riise var forbanna kan jo tolkes både positivt og negativt. Var nok flere der ute som burde vært forbannet og ikke bare resignerte som de virket som.

            Ellers synes jeg OO, som vel flere andre her på forumet, ikke er i nærheten av prislappen sin. Stopper ofte opp foran 16 meter`n og evner sjelden å skape noen store sjanser selv. Den omtale luftstyrken vet jeg ikke hvor er blitt av....

            Er Wehrman i form nå som han selv hevder, er det bare å sette han inn for Søgård til neste kamp. Kiko forsvinner ut eller sentralt.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #7
              Opprinnelig skrevet av chrissp
              Enig med vurderingen din.

              Riise så ut til å være lynende forbanne etter kampen og marsjerte mot garderoben i det Fjøra stoppet ham og pekte mot banen foran KFL. Om det var for at Riise skulle takke for støtten eller andre ting vet jeg ikke, men virket som det var det første. At Riise var forbanna kan jo tolkes både positivt og negativt. Var nok flere der ute som burde vært forbannet og ikke bare resignerte som de virket som.

              Ellers synes jeg OO, som vel flere andre her på forumet, ikke er i nærheten av prislappen sin. Stopper ofte opp foran 16 meter`n og evner sjelden å skape noen store sjanser selv. Den omtale luftstyrken vet jeg ikke hvor er blitt av....

              Er Wehrman i form nå som han selv hevder, er det bare å sette han inn for Søgård til neste kamp. Kiko forsvinner ut eller sentralt.
              '

              kiko ocean og wherman kan ikke være på banen samtidig.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • Larsk
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1053

                #8
                MAN SETTER JO KIKO UT AV TROPPEN DA:-p håper det blir Bestefar som starter mot Tromsø..
                !!Gunners!!

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #9
                  Synes ikke Kiko har vist nok i år til å holde Wehrmann ute av laget vis han er i form. Kunne definetivt trengt en Wehrmann i form (eller en Søgård som spiller bra) mot SF.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Larsk
                    MAN SETTER JO KIKO UT AV TROPPEN DA:-p håper det blir Bestefar som starter mot Tromsø..
                    Hvorfor det???

                    Otto beviste til fulle at han er en mann for tippeligaen om Angry Man er ute!
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Larsk
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1053

                      #11
                      ¨Selvfølgelig Otto er en meget god keeper. og jeg ble overraska over han i går.. men noe sier meg at bestefar er bedre og bruke mot tromsø:-s veit ikke hvorfor:-P
                      !!Gunners!!

                      Kommentar

                      • DreptKjendis
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Apr 2006
                        • 27

                        #12
                        Bra vurdering. Når det gjelder Koren er jeg helt enig i ditt synspunkt om negativ utvikling de siste kampa, igår hopper han rett og slett unna i et par dueller/taklinger, og DET finner jeg meg ikke i i lengden.

                        Kommentar

                        • Runbernt
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • May 2004
                          • 127

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Larsk
                          ¨Selvfølgelig Otto er en meget god keeper. og jeg ble overraska over han i går.. men noe sier meg at bestefar er bedre og bruke mot tromsø:-s veit ikke hvorfor:-P
                          I papir-RB står det at Claus reiser tilbake til Tyskland i dag(mandag), og er dermed ferdig med sitt lille gjestespill. For denne gang.
                          Runbernt

                          Kommentar

                          • Larsk
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 1053

                            #14
                            Nei kødder u han kunne blitt lenger en et par dager da:-s
                            !!Gunners!!

                            Kommentar

                            • Canaria
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Sep 2004
                              • 73

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Kippe - 3: Får nok en dytt forut for 0-2, men hans inngripen i den situasjonen er horribel uansett. Forferdelig. Elendige og upresise langpasninger som ble plukket opp av SFs midtstopperduo og feid vekk. Kippe bidro negativt i går og spilte en av sine verste kamper på flere år.
                              Helt enig med den vurderingen. På tide med Pål Steffen sammen med Rambekk igjen kanskje??
                              Synes absolutt ikke at Kippe fortjener klippekort på plassen "sin"...


                              Kommentar

                              • Larsk
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1053

                                #16
                                å kippe rydder jo opp en del.. Jeg syns det svakeste leddet i forsvaret er stefanutto..
                                !!Gunners!!

                                Kommentar

                                • Larsk
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1053

                                  #17
                                  Rambekk spillte jo veldig bra på venstre sia da.. den kampen han spillte der
                                  ser for meg:

                                  andersson-kippe-andresen-rambekk jeg
                                  !!Gunners!!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7023

                                    #18
                                    ...og etter at Andersson drar?

                                    Skjønner ikke hvorfor du vil flytte Rambekk ut av midtforsvaret, der han har storspilt og sågar kvalifisert seg for landslaget. Shane holder stort sett helt fint mål. Ikke god i går, men det gjelder omtrent alle.

                                    Andresen - Rambekk - Kippe - Shane

                                    er min firer etter at Stoffe stikker.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Larsk
                                      Nei kødder u han kunne blitt lenger en et par dager da:-s
                                      Reitmaier har nok reist hjem ja. Savnet er vel han som person. Otto gjorde en bra innsats.
                                      Bølerkanaris

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av iL
                                        '

                                        kiko ocean og wherman kan ikke være på banen samtidig.
                                        Det har du helt rett i. Kiko ut og Sundgot sentralt, eller Occean ut og Sundgot på topp. Heller mot det første.
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎