juni 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Nyhetstråd juni 2006

    Ny nyhetstråd fom. juni.

    ========================
    VELKOMMEN TIL NYHETS-TRÅDEN

    Dette er en tråd som skal samle alle media-artikler, og andre nyheter om LSK.
    Eksempler:
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter med info om nye spillere, skader på spillere, spillere tilbake fra skader, laguttak til kamper
    • RB-artikler, VG-artikler...

    Idéen er at dette er en tråd som alle skal være interessert i å følge med på, og at den skal være helt uten diskusjoner og kommentarer av noe slag. Når dette lykkes så blir det helt unødvendig å dobbeltsende de samme nyhetssakene inn til diverse diskusjonstråder.

    Hensikten er at dette bør være en tråd der man kan få nyhetssakene komprimert i stedet for at de ligger her og der i Forumet, og tildels godt gjemt midt inne i andre, lange tråder. Forhåpentlig er dette til stor glede for de som har vært borte fra Forumet et par dager, og det vil være mulig å hoppe over en del tråder uten at man trenger å være redd for å gå glipp av nyhetsstoff.

    Flere har kritisert at det blir litt mange tråder når hvert nyhetsoppslag om Fugla genererer en ny tråd. Denne tråden løser problemet.

    For at tråden skal fungere optimalt er det viktig at alle bidrar med innlegg når de kommer over upubliserte (på Forumet) Fugla-nyheter. Det er viktig å se an hvordan tråden fungerer og ta hensyn til innspill fra Forum-brukerne for at tråden skal bli best mulig. Siden ingen diskusjoner eller kommentarer er velkomne direkte i denne tråden så har vi opprettet en "søster"-tråd med en kort FAQ og der Forum-folket kan komme innspill og kommentarer relatert til hvordan nyhetstråden fungerer - tips og råd, negative eller positive kommentarer. Søstertråden skal ikke ha kommentarer til selve artiklene i nyhetstråden. Egne diskusjonstråder, som i dag, skal ha dette.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

    Last edited by RoyVaadal; 01.06.2006, 20:39.
    RoyVaadal.
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    #2
    Myhre om Rambekk: - En drømmedebut!

    ULLEVAAL (VG Nett) Keeper Thomas Myhre (32) er full av lovord når han skal beskrive debuten til midtstopper Anders Rambekk (29).

    Av PER OPSAHL og PÅL R HANSEN



    GOD DEBUT: Anders Rambekk gjorde sine saker bra mot Sør-Korea torsdag kveld. Her er han i duell med Jung-Hwan Ahn. Foto: Scanpix



    VG TV:
    Rambekk bestod prøven

    - Det var rett og slett en drømmedebut. Han var meget, meget god, sier Myhre til VG Nett etter kampen.

    Rambekk gjorde sine saker bra i spann med Brede Hangeland i Norges midtforsvar, og synes selv det er godt å være ferdig med sin første landskamp.

    Tålmodighetsprøve

    - Nå har jeg i alle fall den ene streken i boka. Det har vært en tålmodighetsprøve å sitte på hotellrommet å vente på dette etter at jeg fikk vite at jeg skulle spille, sier Rambekk.

    Lillestrøm-spilleren er storfornøyd med rammen rundt kampen, og landslaget ga mersmak.

    - Levde det opp til forventingene du hadde på forhånd?

    - Ja det gjorde det. Det var rett og slett gøy - klart jeg vil være med videre også, slår 29-åringen fast og tenker muligens på høstens treningskamp mot Brasil og ikke minst EM-kvalifiseringen.

    - Det viktigste blir å gjøre en god jobb på klubblaget framover, og gjør jeg det har jeg mine sjanser, sier Rambekk til VG Nett.

    Han skryter veldig av kommunikasjonen i det bakre leddet. I løpet av 90 minutter skapte ikke VM-klare Sør-Korea én eneste sjanse. For en forsvarsspiller er det nesten optimalt, og da får det heller stå til at det ikke ble skapt så voldsomt mye framover heller.

    - Vi pratet veldig godt sammen bak der, og helt bakerst går jo skravla på Myhre hele tiden. Da føler jeg meg trygg, smiler Rambekk.

    Myhre jubilerte

    - He, he - det er jo kanskje min største styrke det med kommunikasjon. Hele fireren fungerte perfekt, skryter Myhre.

    Charlton-keeperen spilte for øvrig sin 50. landskamp - til tross for at han lenge var usikker på grunn av en fingerskade. Verken Myhre eller fingeren ble satt på prøve mot Sør-Korea.

    - Kunne du spilt med brukket hånd slik som kampen var?

    - Jeg kunne spilt med brukket nakke, avslutter Myhre med et glis.

    (VG NETT 01.06.06 kl. 22:59)



    Kommentar

    • ChriZza
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 4265

      #3


      - Her forsvinner ingen før august

      ÅRÅSEN:
      Det spekuleres stadig i at ulike LSK-spillere skal forsvinne fra klubben i sommer. Ifølge LSK-manager Jan Åge Fjørtoft blir alle spillerne på Åråsen i hvert fall til 1. august.

      INGEN UTLEIE: Jan Åge Fjørtoft sier det er uaktuelt å leie ut spillere i sommer. – generelt har vi veldig lite å tjene på utleie, sier han.FOTO: SCANPIX



      Av: Morten Svesengen

      – Det kommer ikke til å forsvinne en eneste spiller fra oss i juli. Vi skal forhåpentlig spille ni kamper i juli og trenger alle spillerne. Slike kampprogram er en av grunnen til at vi ønsker en stor stall, sier Fjørtoft.
      Ingen utleie

      Uten at det kommer konkrete tilbud om kjøp, vil derfor ingen forlate Åråsen denne sommeren.
      – Vi skal aldri si aldri, men for at det skal bli aktuelt må det komme konkrete bud om kjøp. Da vil vi selvfølgelig vurdere det. Men foreløpig er det ikke kommet slike henvendelser, sier Fjørtoft.
      Klubber som ønsker å leie LSK-spillere som sliter reservebenken, kan trolig spare seg telefonutgiftene.
      – Det er utopisk å tro at vi skal leie ut spillere. Slike henvendelser svarer vi uansett nei på. Vi har generelt veldig lite å tjene på utleie av våre a-lagsspillere, mener LSK-manageren.
      Kamp for framtida

      At stadig flere av benkesliterne blir kontaktet av media for å uttale seg om sin situasjon og framtida, er helt uproblematisk.
      – Så lenge spillerne ikke uttaler seg illojalt mot medspillere, har vi ingen problemer med å godta de lar seg intervjue om sin situasjon. Det skulle bare mangle om ikke enkeltspillere var misfornøyd med lite spilletid, sier han.
      Fjørtoft er veldig komfortabel med den situasjonen klubben er i. LSK er stadig ute for å se på nye spillere.
      – Vi har kontroll på kontraktsituasjonen, og er derfor i en situasjon hvor vi ikke må noe som helst. Mange ser ut til å mene at vi kun leter etter spillere som skal erstatte dem som har kontrakt som går ut. Det er ikke riktig. Vi er på kontinuerlig jakt etter spillere som kan gjøre LSK bedre. Det er også flere av de spillere som er i klubben som må vise at de kan være med å løfte oss videre, sier Fjørtoft.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Olsen åpner for Tromsø

        Lillestrøms vingreserve Trond Olsen innrømmer at en overgang til Tromsø er interessant.



        Ifølge Bladet Tromsø kan Olsen være TILs løsning på venstrekanten.

        - Ingenting er uinteressant, og TIL er som andre interessant for meg. Jeg har jo lyst å spille fotball, sier Olsen.

        Tromsø-ledelsen vil de ikke si noe om de vil forsøke å hente venstrekanten.

        - Jeg syns han er en veldig bra spiller, men om han er aktuell eller ikke, vil jeg ikke si noe om, sier sportssjef Steinar Nilsen.

        (© NTB 02.06.06 kl. 08:55)
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #5
          Dårlig nytt

          Høiland vil ikke til Norge

          Norske klubber står i kø for å sikre seg landslagets Jon Inge Høiland, men 28-åringen vil ikke hjem. Ikke nå.



          ULLEVAAL (TV 2 Nettavisen): NORGE-SØR-KOREA 0-0
          Høiland ble koblet til Stabæk noen dager før han møtte til landskampene mot Paraguay og Sør-Korea. Samtidig ble det kjent at også flere andre norske klubber ville sikre seg Malmö-spillerens tjenester.
          Men går det som Høiland selv vil, så vil alle de norske klubbene sitte skuffet igjen når han har tatt et valg.
          - Jeg vet at det er mange klubber som er interesserte. Både norske og utenlandske. Det er interesse fra flere europeiske land. Også Tyskland. Nå skal jeg se på hvilke tilbud som kommer og hva de innebærer. Så får vi se om jeg stikker ut en tur igjen. Jeg håper det, sier Høiland til TV 2 Nettavisen.
          - Så du vil helst ikke til Norge akkurat nå?
          - Det stemmer. Utgangspunktet er at jeg vil fortsette i utlandet lenger, sier han.
          Jon Inge Høiland
          28 år
          A-landskamper: 13
          Klubbkarriere:
          1995-96: Bryne
          1997-98: Kongsvinger
          1999-02: IFK Göteborg
          2003-: Malmö FF
          2006: Kaiserslautern (lån)

          Høiland har vært på utlån i Kaiserslautern det siste halve året, og fikk med seg ni kamper for klubben før den rykket ned. Dermed dro han hjem til Malmö igjen.
          Så spørs det om det blir Malmö eller lenger sør i Europa fra neste sesong av.
          - Det er jo flere av de europeiske klubbene som venter til etter VM. Så får jeg se an hvor lenge jeg vil vente, og hva som kommer i mellomtiden. Det er uansett moro at det er stor interesse, sier han.
          02.06.06 08:37
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #6
            Alt for fugla! Verken Mifsud eller Koren spiller landskamper i helga.


            Mifsud spiller ikke landskampen mot Japan på søndag.

            The Times of Malta, fredag 2.juni:
            "Speedy forward Michael Mifsud will miss Sunday's game because of his commitments with his Norwegian club Lillestrom".





            Samme dag spiller Elfenbenkysten mot Slovenia i Paris.
            Robert Koren er ikke med i troppen.




            (PS: Egentlig to ikke-nyheter, men like greit å starte årets agurk-tider med engang)

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Kasey starter mot Tromsø



              RB: Ventetida er over for Kasey

              ÅRÅSEN:
              Kasey Wehrman ga for en uke siden klar beskjed om at han var lei av å sitte på tribunen. Han er bønnhørt av LSK-trener Uwe Rösler. Mandag starter australieren mot Tromsø.

              TILBAKE: Endelig får Kasey Wehrman sjansen igjen fra start for LSK.FOTO: SCANPIX
              Av: Morten Svesengen
              RB-sporten vet at LSKs tyske trener har hatt en plan for hvordan han skal bringe sitt sentrale midtbaneanker tilbake i kamp. Den kommende Tromsø-kampen har en stund vært utpekt som anledningen det skal skje.

              På gårsdagens formasjonstrening var Wehrman inne i førsteelleveren hele tiden. Etter treningen bekreftet trener Rösler at han også vil være der når mandagens kamp på Alfheim starter.

              – Jeg er glad for denne sjansen. Det er dette jeg har gått og ventet på. Den fysiske formen er bra. Jeg har følt meg lett den siste uka, og jeg ser virkelig fram til dette, sier Wehrman.

              Banen eller TV-stolen
              Med Wehrman inne, betyr det at en av de to øvrige LSK-spillerne uten europeisk pass, Olivier Occean og Khaled Mouelhi, ikke får plass i troppen til Tromsø-kampen. Rösler sier han ikke har bestemt seg.

              På gårsdagens trening var de to omtrent like lenge inne i startelleveren.

              Valget mellom Mouelhi og Occean får også konsekvenser for Espen Søgård og Arild Sundgot.

              Hvis Rösler velger Mouelhi som midtbanemann ved siden av Wehrman, vil Sundgot overta toppscorer Occeans spissplass. Canadieren blir da hjemme på Romerike mens Søgård henvises til benken.

              Det mest sannsynlige valget er likevel at Mouelhi som startet forrige kamp mot Sandefjord, må se mandagens oppgjør fra TV-stolen. Sundgot havner da på benken, mens Occean og Søgård starter.

              – Det er alternativene. Jeg har ikke tatt avgjørelsen, sier Rösler.

              Uten seriemål
              Kasey Wehrman har ikke spilt toppseriekamp for LSKs a-lag siden hjemmemøtet mot Bodø/Glimt i fjor høst. Da forlot han banen etter en drøy halvtime på grunn av en lyskeskade.

              Veien tilbake har vært både tung og lang, men nå er spilleren som fyller 29 år i august klar.

              Selv om han ikke har spilt på toppnivå siden oktober i fjor, er han ikke bekymret foran sitt comeback.

              – Det ville vært ønskelig å få noen kamper som innbytter før han blir kastet inn fra start. Men på grunn av utenlandskvoten har ikke det vært et alternativ. Jeg vet uansett hva som kreves på dette nivået, og jeg føler meg trygg på at jeg nå er god nok til å mestre det, sier han.

              PS! Kasey Wehrman har en a-lagskamp for LSK i år. Han spilte 1. runde-kampen mot Høland, og han benyttet anledningen til å score sitt aller første obligatoriske LSK-mål. Mandag scoret han for LSKs andrelag. Kanskje kommer det første seriemålet mandag. Sitt første mål treningskamp scoret for øvrig australieren i Tromsø i mars for et drøyt år siden
              Last edited by Torolf; 03.06.2006, 07:38.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Kopi:

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                På naturgresset på Lillestrøm stadion lørdag 11.00-12.30 trente 3 keepere og 11 utespillere. Flere A-lagsspillere (Kali, Bertheussen, Winsnes, Strand, Olsen, Myklebust) spiller andrelagskamp samme sted 15.00. Haddad og Andresen sliter med småskader. Hvorfor Sundgot ikke trente veit jeg ikke. Rambekk, som har spilt en kamp mer enn de øvrige helt nylig, gikk tidlig fra treninga.

                Ut fra oppmøtet og reportasjen i RB i dag ser det ut som Stoffe, Anders, Frode og Shane utgjør backrekka, mens Occean (mest sannsynlig) og Mifsud starter på topp. På midtbanen er vel Bjørninho, Kasey og Robbie klare, mens Rösler ennå ikke har bestemt seg for hvem som starter (og er i troppen) av Espen, Kiko og eventuelt Arild og Olivier.

                Med så få frammøtte, og med ny trening på Åråsen i morra 11.00 før TIL-kampen mandag, drilla Rösler angrepet, særlig på de siste fasene, mens Halle drilla forsvaret. Ellers var det mye trening på skudd og avslutninger.

                gilbert
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Påsan fikk en skulderskade i dagens LSK2-kamp mot Brummundal. Det er foreløbig uklart hvor alvorlig skaden er.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2132397.ece



                    Strand ut da LSK 2 vant

                    (LSK 2 – Brumunddal 3-1). Pål Strand slo opp en gammel skulderskade og måtte ut tidlig da LSK-rekruttene sikret seg tre poeng i 2. divisjon.
                    SKADET: Pål Strand måtte gå ut med skade i 2. divisjonskamp lørdag. FOTO: GEIR EGIL SKOG




                    Av: Morten Svesengen

                    LSKs kantspiller skulle etter planen spille en omgang mot Brumunddal, men 30-åringen måtte forlate banen allerede etter drøyt 20 minutter i lørdagens 2. divisjons kamp.
                    Strand fikk en trøkk i skulderen som han hadde en liknende skade i for fem år siden.
                    – Jeg hadde litt smerter etter kampen mot Eidsvold Turn mandag. Med en ny smell i samme skulder kunne jeg ikke fortsette. Det er ikke like ille som i 2001, og derfor er jeg usikker på hvor lang tid det vil ta. Forhåpentlig er jeg klar igjen til Tromsø-kampen mandag, sier Pål Strand.
                    Innbytteren tok ansvar

                    Da Strand forlot banen ledet allerede Brumunddal 1-0 på Lillestrøm stadion. Gjestene gikk opp i ledelsen bare sekunder etter at Trond Olsen hadde trillet et umotivert straffespark i hendene på keeper.
                    Marginene var ikke med LSK-rekruttene for på den påfølgende kontringen skjøt en Brumunddal-spiller i stanga. Returen gikk i ryggen på keeper Alexander van Wijk og i mål.
                    Uten veteranen Strand på banen, klarte det unge LSK-laget å snu kampen. Sekunder før pause sto Strands erstatter Andreas Castilla for kampens prestasjon da han banket inn 1-1 fra 20 meter.
                    Rett i ledelsen

                    Rett etter pause gikk et skudd fra Thomas Ritter Bratshaug via en Brumunddal-forsvarer og inn til LSK-ledelse.
                    Selv om a-lagsspillerne Eirik Bertheussen (sliten etter to kamper på ei uke) og Magnus Myklebust (hvilt foran mandagens seriekamp) ble byttet ut i løpet av omgangen, hadde LSK full kontroll. På overtid satte Trond Olsen inn "spikeren" som sikret tre poeng til LSK 2.
                    Fakta

                    LSK 2 - Brumunddal 3-1 (1-1)

                    Lillestrøm stadion.
                    Mål: 0-1 selvmål (13), 1-1 Andreas Castilla (45), 2-1 selvmål (47), 3-1 Trond Olsen (90).
                    Gult kort: Eirik Bertheussen, LSK 2.
                    Dommer: Terje Ølmheim, Sparta.
                    Tilskuere: 200.
                    LSK 2 (4-3-3): Alexander van Wijk - Cyril Kali, Erik Bertheussen (Mats Jarnbjo i 25 min.), Lasse Bergan-Foss, Nickolas Sparby - Trond Olsen, Johan Petter Winsnes, Skhodran Rexhaj, Pål Strand (Andreas Castilla i 69 min.) - Magnus Myklebust (Jørgen Slorafoss i 18 min.), Thomas Ritter Bratshaug.
                    ***

                    Ingen.
                    **

                    Lasse Bergan-Foss
                    *

                    Johan Petter Winsnes, Andreas Castilla, Magnus Myklebust.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      I en noe redusert utgave av LSK-kaféen i dag ble det klart at vi stiller med følgende lag, i en skjev diamant-formasjon:

                      ---------Occean----Mifsud--------
                      -----------------Koren--------------
                      ---------Søgård-------------Riise---
                      ------------------Kasey--------------
                      Shane--Kippe--Rambekk--Stoffe
                      -----------------Heinz----------------
                      Last edited by Lars; 04.06.2006, 13:19.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Pål Strand trente for fullt i dag og så 100% fit ut.

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #13
                          Børsen: Tromsø-LSK

                          Av:


                          Tromsø – Lillestrøm 1-0 (0-0)

                          Stadionstemning: 6
                          Kampkarakter: 4
                          Alfheim stadion.
                          Mål: 1-0 Thomas Hafstad (78.).
                          Gult kort: Espen Søgård, Michael Mifsud, LSK.
                          Tilskuere: 4.210.
                          Målsjanser: Tromsø 4, LSK 5.
                          Cornere: Tromsø 1, LSK 3.
                          LSK (4-3-3):

                          Heinz Müller 6

                          Spilte med stor selvtillit og er tilbake der han var før utvisningen mot Stabæk. Reddet to ganger glimrende i 2. omgang, men kunne vanskelig gjøre noe med scoringen fra kort hold. Var med opp på to cornere på overtid, uten at han kunne bidra til utligning.
                          Christoffer Andersson 4

                          Tok ingen sjanser og klarerte tidlig i sin siste seriekamp for LSK. Men hang ikke helt med da Tromsø trøkket på i siste halvdel av 2. omgang. Byttet ut kvarteret før slutt – og fikk dermed ikke den avslutningen på LSK-karrieren han hadde tenkt seg.
                          Anders Rambekk 6

                          Strutter av selvtillit etter sin landskampdebut. Brøt godt foran spissene. Flink til å sette i gang spillet. Har vokst fram som en av LSKs nøkkelspillere i løpet av noen få måneder. Kan være mer aktiv til å komme fram når sjansen byr seg. Der har han et potensial LSK ikke har benyttet seg av.
                          Frode Kippe 6

                          En bauta i forsvar. Vant som vanlig en rekke hodedueller og var som en magnet på ballen. Svakheten hos Kippe er at han til tider er slurvete med pasningene. Kan ofte ta seg bedre tid enn han gjør. Flyttet opp som spiss etter 0-1, men kom ikke til store sjanser. LSKs beste.
                          Shane Stefanutto 4

                          Er blitt betydelig bedre defensivt og hadde få problemer på sin side. Problemet er pasningene inn foran mål som kan skape målsjanser. Kommer for sjelden med fram i angrep til å være den offensive venstre backen LSK trenger.
                          Kasey Wehrman 5

                          Tilbake etter langt skadeavbrekk. Det var tydelig i åpningsminuttene, der Kasey opplevde et tempo han ikke har hatt på en stund. Etter hvert ble han vant til nivået og lyktes med flere av sine gode brytninger og igangsetting av angrep fra midtbanen. Ble sliten de siste 20 minuttene.
                          Robert Koren 5

                          Markerte seg tidlig i en rolle bak spissene. En rekke pasninger som åpnet Tromsø-forsvaret og var nær ved å lykkes før pause. Forsvant mer ut av kampen utover i 2. omgang og maktet bare sjelden å bidra med å gi spissene de rette ballene.
                          Espen Søgård 4

                          Tilbake i sin gamle midtbanerolle, der han løp og gjorde sitt for å uroe motstanderne. Ikke godvenn med ballen. Kom på etterskudd mot Thomas Hafstad inne i feltet da Tromsø scoret seiersmålet.
                          Bjørn Helge Riise 4

                          Ville mye som ving, men kom ikke ofte nok ned til dødlinja for å gi de rette innleggene til Mifsud og Occean foran mål. Best før pause, de siste 45 minuttene forsvant han mer og mer ut av kampen.
                          Olivier Occean 4

                          Åpnet kampen sterkt med å vinne en duell med keeper, der ballen ble reddet rett før målstreken. Jobbet hardt for å slite ut Tromsøs midtstoppere. Occeans problem i øyeblikket er at han ikke har gode nok tekniske ferdigheter på dårlig norske baner – og mister ballen for ofte.
                          Michael Mifsud 4

                          En mann motstanderforsvaret var oppmerksom på, men han slapp likevel gjennom en gang uten å lykkes alene med keeper. Mifsuds problem er at heller ikke han orker å henge med lenger enn en time. Byttet ut etter 75 minutter med Arild Sundgot.
                          SUM 11 MANN: 52

                          INNBYTTERE:

                          Johan Peter Winsnes

                          (15 min. for Andersson)
                          Løste sine defensive oppgaver som back greit den tida han spilte. Kunne lagt et par pasninger inn foran mål tidligere da LSK jaktet en utligning istedenfor å spille støtte.
                          Arild Sundgot

                          (15 min. for Mifsud).
                          Inn som spiss for Michael Mifsud for å redde ett poeng. Sundgot uten den spissformen han trenger for å score kom ikke til mulighetene han jaktet på.
                          DOMMER

                          Kjetil Sælen, Arna Bjørnar 6

                          Hadde meget god kontroll på et oppgjør som kunne utartet. Det har det ofte gjort mellom disse lagene på Alfheim. Roet gemyttene når det var behov for det, og lot seg ikke påvirke av et til tider entusiastisk hjemmepublikum som skrek på frispark.
                          ANALYSEN

                          LSK hadde kontroll bakover og skapte mest i 1. omgang. Tromsø bidro med ingenting. Nærmest var Ole Martin Årst med et skudd Heinz Müller mestret enkelt. Men LSK kom ikke til de helt store sjansene.
                          Etter pause fortsatte LSK med å føre kampen, samtidig som hjemmelaget var ufarlige foran mål. Derfor var det helt unødvendig at LSK sov da Tromsø fikk en overgangsmulighet, som Thomas Hafstad utnyttet ved å banke inn Ole Martin Årsts heading ned i beina hans. LSK mangler for tida det trøkket laget hadde for få uker siden – og som skremte motstanderne.
                          I sluttminuttene sendte LSK hele sitt tunge skyts opp på banen, inkludert keeper Heinz Müller på to cornere. Men det lukter ikke scoring av LSK for tida. Det ble kun med noen få nesten-muligheter.
                          Vurdert av Per Kristian Torvik

                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #14
                            LSK har mistet grepet

                            Av: Per Kristian Torvik
                            TROMSØ:
                            Til tre overtidsminutter gjensto i oppgjøret mot Stabæk 21. mai, var LSK en opplagt gullkandidat. Derfra har laget tapt åtte av ni mulige poeng. Det er et mysterium for flere enn trener Uwe Rösler.
                            Hva er galt med Lillestrøm? SI DIN MENING HER!


                            KOMMENTAR

                            I går hadde LSK meget god kontroll på Tromsø. Hjemmelaget var helt ufarlige. Det virket utenkelig at de var i stand til å score mot et bastant LSK-forsvar.
                            Så glapp det igjen, som det gjorde det på Nadderud mot Stabæk – og mot Sandefjord på Åråsen. Tromsø utnyttet en overgangsmulighet, fikk gå fritt på venstresida, Ole Martin Årst fant sin plass på bakre stolpe – og Thomas Hafstad kunne upresset banke inn seiersmålet.
                            Rösler mener det handler om konsentrasjonssvikt – og kan meget godt ha rett i det. Den biten henger ofte sammen med formsvikt. En tøff oppkjøring med Royal League-sluttspill kan ha gjort flere spillere slitne – uten at det gir seg ekstreme utslag for enkeltspillere. Men i sum blir det dramatisk nok.
                            Det kan være nok til at det som gikk på skinner for to uker siden, ikke stemmer i dag.

                            Sprudlet ikke

                            Så lenge det sto 0-0 på Alfheim var LSK det førende laget. Men en skal være stor patriot for ikke å se at det vanlige trøkket som har preget LSK siden før jul ikke er der lenger.
                            Bevegeligheten på topp er ikke som før. Midtbanen jobber og sliter, men det er langt mellom de kreative løsningene som kan være med på å åpne et forsvar. Dermed hadde ikke Tromsøs forsvar særlig større vansker med å stoppe gjestenes forsøk, enn det Frode Kippe & Co hadde på motsatt side.
                            Håndverket slik Uwe Rösler så det var sikkert greit nok mens det sto 0-0. På 0-1 hadde de ikke løsningene som kunne åpne kampen igjen. Problemet er at det ikke spruter av LSK-spillerne lenger. De ser ut til å ha mistet troen og selvtilliten de hadde da alt gikk på skinner.
                            Og det er ikke mer enn to uker siden.

                            Preget av resultater

                            Norsk fotball er en merkelig greie. Forskjellen på seier og tap ser ut til å prege våre lag lag mer enn i andre land. Derfor er de grunn til å se LSKs tre siste kamper i sammenheng:
                            Mot Stabæk ledet laget til kampen omtrent var slutt. Med Arild Sundgots ledermål mindre enn ti minutter før slutt, så det ut til å gå mot tre poeng. Da begynte LSK-spillerne plutselig å leke Barcelona. Istedenfor å spille på det laget kan, begynte Andersson, Riise og Pål Strand å skulle holde på ballen og trekke ut tida nede ved hjørneflagget. Virkningen var motsatt for hjemmelaget. Stabæk fyrte seg opp, tok tak i kampen, presset LSK bakover på banen – og fikk det straffesparket Daniel Nannskog gikk etter på overtid av overtida. Det er all grunn til å tro at det ikke ville skjedd hvis LSK hadde spilt som de pleier.
                            Sandefjord-kampen kan ha vært en klassisk undervurdering – der gjestene viste seg å holde en helt annen klasse enn det de fleste hadde trodd.
                            Formsvikt og manglende selvtillit etter to svake kamper kan ha vært nok til å gå på en tredje smell i løpet av en toukersperiode i Tromsø i går.

                            Midtbaneproblemet

                            LSKs midtbane har spilt en rekke gode kamper denne sesongen. Uwe Rösler har komponert den ut fra det materiellet han har hatt til rådighet. Men det har vært et problem at laget ikke har hatt en klar venstre midtbanespiller, fordi Pål Strand har vært ute med skade:
                            Robert Koren har greid seg bra på kanten, men er ikke så god der som sentralt, samtidig som han ikke trives i rollen.
                            Arild Sundgot har spilt sentralt, men vil aller helst spille spiss.
                            Khaled Mouelhi er sentral midtbanespiller. Rösler syntes han fortsatt tar for store sjanser og blir løpt opp med ballen. Det er en risiko Uwe ikke vil ta – og Mouelhi har havnet på venstrekanten når han har spilt.
                            Fjorårets defensive anker, Kasey Wehrman, har vært skadet og ikke tilgjengelig fram til i går.
                            Espen Søgård har vært god sentralt, men er vel enda bedre når han virkelig får brukt sin løpskapasitet.
                            Selvfølgelig kan en si at dette ikke var noe problem i åtte serierunder. Men det synes å være det nå.
                            Det er noe Uwe Rösler vil måtte ta med i vurderingene når han skal ta fatt på den tøffe jobben å analysere hva som har skjedd med LSK på 14 dager.

                            Last edited by chrissp; 06.06.2006, 10:32.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

                              #15
                              - På en skala fra en til ti over bitterhet, så er dette en klar tier


                              INGEN MORD, BARE MYSTERIER: Uwe Rösler aner ikke hva som har skjedd med LSK-mannskapet.
                              Alle foto: Scanpix


                              (Dagbladet.no): Vårsesongen er ferdig og LSK taper terreng til Brann på tabelltoppen.

                              Tromsø-Lillestrøm 1-0
                              Romerikes Blad depper med kanarifansen etter tapet på Alfheim. «LSK mister grepet» kommenterer avisa og peker på at LSK har tapt åtte av de ni siste poengene.
                              For trener Uwe Rösler er formsvikten et mysterium han ikke kan forklare.
                              - Ikke for øyeblikket. Vi må sette oss ned og se på hvordan vi har opptrådt. Til det trenger vi en grundig analyse. Vi må også innse at vi ikke skaper så farlige sjanser som vi gjorde for kort tid siden, sier Rösler til avisa.
                              TIL-trener Ivar Morten Normark er ikke spesielt lettet etter årets første hjemmeseier for jumbolaget. Men veldig glad, er han.
                              - I dag hadde vi en kollektiv tro på at vi kunne klare det. Og tre poeng gjorde godt. Men vi har fortsatt «a mountain to climb», sier Normark til Bladet Tromsø.


                              For resten av artikkelen!
                              Last edited by iL; 07.06.2006, 13:39.
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

                              Kommentar

                              • Håkon Henriksen
                                Administrator
                                • Nov 2003
                                • 6411

                                #16
                                - Konsentrasjonssvikt og individuelle feil

                                TROMSØ:
                                LSK-trener Uwe Rösler var fornøyd med kampen og laget helt til Tromsø tok ledelsen.




                                Av: Per Kristian Torvik

                                – Individuelle feil og konsentrasjonssvikt på dette nivået har vi ikke råd til. Det skjedde mot Stabæk, det skjedde mot Sandefjord, og sannelig skjedde det ikke igjen, sukket Uwe.
                                – Vi skapte nok sjanser til å ta ledelsen. Tromsø hadde vel ikke en eneste mulighet før de fikk seiersmålet i gave. Vi leverte et solid arbeid over hele linja fram til det skjedde.
                                Uwe sier han får en stor oppgave med å finne ut hvorfor laget på mange måter har falt sammen i løpet av 14 dager.
                                – Det er merkelig, for både oppgjøret mot Stabæk og her denne gangen synes jeg var gode bortekamper. Men vi må stå på til siste slutt. Det har vi ikke gjort i tre kamper på rad.
                                – Er det noe galt med innstillingen?
                                – Den som så denne kampen kan ikke si det. Vi hadde meget god kontroll på en motstander som måtte ha poeng.
                                – Kan du peke på noe spesielt som årsak til formsvikten?
                                – Ikke i øyeblikket. Vi må sette oss ned og se på hvordan vi har opptrådt. Til det trenger vi en grundig analyse. Vi må også innse at vi ikke skaper så farlige sjanser som vi gjorde for kort tid siden, sa Uwe Rösler.


                                Håkon Henriksen
                                -
                                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                -
                                ALT FOR FUGLA

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  #17
                                  Lille-Petter vil velte LSK – Ingenting ville glede meg mer enn 2.000 kanarifans som sutrer etter at vi har slått dem ut

                                  LØRENSKOG:
                                  (Lørenskog – FK Tønsberg 5-2). I hele vår har han drevet forsvarsspillere i 2. divisjon til vanvidd. Petter Larsen gir mer enn gjerne LSK samme behandling i cupen i morgen.




                                  Av: Morten Svesengen

                                  Lørenskogs hurtigtog på høyrekanten kan være spilleren som gjør 2. runde-kampen mot LSK mer spennende enn både LSK-supporterne og trener Uwe Rösler setter pris på.
                                  Lørdag så LSKs tyske trener at Larsen var banens suverene ener da Lørenskog vant en sterk 5-2-seier mot hardtsatsende FK Tønsberg.
                                  LSK-treneren tenkte på Tom Hanks filmfigur, Forrest Gump, da han så Larsen herje på kanten.
                                  – Det er akkurat som å se Forrest Gump. Han gjør det enkelt og løper rett fram i meget stor fart. Absolutt en spiller vi må passe på. Lørenskog har mye å by på offensivt, og vi må være skjerpet for å gå videre, tror Rösler.
                                  Presset på LSK

                                  Strømlingen Petter Larsen gjør gjerne livet surt for LSK på Rolvsrud i morgen kveld. Han har lite til overs for klubben, og han sender gjerne dem gjerne ut av cupen.
                                  – Ingenting ville glede meg mer enn 2.000 kanarifans som sutrer etter at vi har slått dem ut. Det hadde vært gøy å klare det. Presset ligger på dem, og vi har alt å vinne. Jeg håper vi går like offensivt ut som vi pleier. Vi har ikke noe å tape, sier Larsen.
                                  26-åringen har i fotballsammenheng vokst opp på Strømmen stadion. Der er det ikke naturlig å heie på gult og svart. Larsen reiser heller ikke til Åråsen for å se toppfotball.
                                  – Der har jeg ikke vært på 15 år. Landskamper på Ullevaal og LSK-kamper på Åråsen er ikke noe jeg gidder å bruke tiden på. Det er ikke fotball etter min smak, sier Larsen.
                                  Lynvingen har ikke sett LSK spille denne sesongen, men har forstått at de har gjort det bra. Det betyr ikke at han frykter dem.
                                  – Siden seriekampen deres mot Tromsø ble spilt i går, vet jeg ikke hvilket lag de kommer til å stille. Men de bør ikke komme med for mange reserver. Da tar vi dem, tror spilleren som har spilt 1. divisjonsfotball for Strømsgodset og Skeid siden han forlot Strømmen etter 2002-sesongen.
                                  Arkitekten Larsen

                                  Trener Kent Karlsen og FK Tønsberg vil nok også huske den raske kantspilleren etter lørdagens oppvisning på Rolvsrud.
                                  Larsen var involvert i det meste Lørenskog skapte. Og det sier ikke lite i en kamp som etter hvert ble sjanserik.
                                  På stillingen 0-1 driblet og løp han seg ned til dødlinja. Innlegget var ment å nå toppscorer Andreas Moen, men på veien ble ballen beinet i mål av en gjesteforsvarer.
                                  Rett før pause var Larsen på nytt raid på høyrekanten. Det endte med felling innenfor straffefeltet, og Stian Kristoffersen satte inn 2-1 fra 11-meteren.
                                  Larsen var også den som spilte fram innbytter Martin Eid da han satte punktum med 5-2. I tillegg serverte han mange baller som lagkameratene burde omsatt i scoring.
                                  – En fest å lære av

                                  Lørenskog-trener Thomas Berntsen var svært fornøyd med både Larsen og laget sitt.
                                  – En meget god kamp av oss. Et så godt lag som FK Tønsberg var sjanseløst. Det sier mye om prestasjonen, mener Berntsen.
                                  Han frykter ikke at LSK-kampen skal ødelegge selvtilliten, som laget hans har opparbeidet etter seks kamper på rad uten tap.
                                  – Den kampen skal ikke ødelegge noe. Det blir en fest som gutta skal nyte og lære av. LSK er et meget godt lag, og slår oss i 49 av 50 tilfeller. Vi skal ha det moro og gjøre det vi kan for at dette blir den ene kampen vi kan vinne, sier Lørenskog-treneren.



                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #18
                                    [FONT=verdana,geneva,arial]- Vi er mentalt slitne [/FONT]
                                    Av Skjalg Andreassen
                                    05.06.06 23:32, ny 05.06.06 23:34


                                    LSK-kaptein Frode Kippe er lettet over at Tippeligaen tar sommerferie.
                                    TROMSØ - LILLESTRØM 1-0:
                                    ALFHEIM (TV 2 Nettavisen): Etter to strake tap mot tilsynelatende overkommelige motstandere som Sandefjord og Tromsø, mener kapteinen at ferien kommer beleilig for «kanarifuglene».
                                    - To strake tap er selvsagt ikke bra for et lag med våre ambisjoner. Derfor tror jeg ferien kommer godt med nå. Vi er slitne - først og fremst mentalt, mener stopperkjempen.
                                    Han går ikke med på at Sandefjord og Tromsø er enkle motstandere som burde slås, men ser tapene som et resultat av konsentrasjonssvikt og slitasje.
                                    - I seg selv er det ikke noen skam å tape borte mot Tromsø. Tromsø har ressurser i spillegruppa som gjør meg overbevist om at de kommer til å klatre på tabellen utover høstsesongen. Men for oss er det fryktelig skuffende å tape kamper som vi ikke er underlegne i, mener han.
                                    For selv om ikke Lillestrøm skapte flust med sjanser mot Tromsø, var det mange nok halvsjanser til at en liten presisjonsheving hadde gjort store utslag. Akkurat som at et liten glipp i konsentrasjon og plasseringsevne var nok til at Tromsø fikk score på det som fremsto som et mønsterangrep.
                                    - Vi har fått noe å tenke på. Og litt å jobbe med i ferien, erkjenner Kippe.



                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

                                      #19
                                      - Dette er bare latterlig


                                      SKUFFET: Uwe Rösler mener at Lillestrøm hadde kontroll på Alfheim.
                                      Foto: SCANPIX

                                      FAKTA

                                      Tromsø – Lillestrøm 1-0 (0-0)
                                      Alfheim stadion: 4210 tilskuere.
                                      Mål: 1-0 Thomas Hafstad (72)
                                      Gult kort: Michael Mifsud, Espen Søgård, Lillestrøm
                                      Dommer: Kjetil Sælen, Arna-Bjørnar.

                                      Tromsø (4-3-3): Kenny Stamatopoulos – Benjamin Kibebe, Christian Steen, Tore Reginiussen, Morten Pedersen – Lars Iver Strand (Tamas Szekeres fra 90.), Roar Christensen, Patrice Bernier – Thomas Hafstad, Ole Martin Årst, Hans Åge Yndestad (Stephen Ademolu fra 80.).

                                      Lillestrøm (4-3-3): Heinz Müller – Christoffer Andersson (Petter Johan Winsnes fra 75.), Frode Kippe, Anders Rambekk, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kasey Wehrman, Robert Koren – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Michael Mifsud (Arild Sundgot fra 75.).
                                      annonse


                                      Nytt LSK-tap, og Tromsø vant for første gang på hjemmebane.
                                      writemail('shar', 'dagbladet.no')
                                      STIAN HARALDSEN
                                      Mandag 05.06.2006, 19:57
                                      oppdatert 21:12

                                      (Dagbladet.no Tromsø - Lillestrøm 1-0. Det er over tre år siden TIL sist gang tapte for Lillestrøm, og i kveld ble den statistikken enda bedre - og den teller nå seks Tippeliga-kamper.

                                      Det var lite som tydet på at Tromsø ligger nederst i Tippeligaen, og at Lillestrøm er i toppen.
                                      For spesielt i 2. omgang var Gutan gode, og Lillestrøm svake. Et topplag bør skape mer enn de klarte i denne kampen.
                                      Men til tross for denne seieren tar Tromsø ferie helt nederst i Tippeligaen.

                                      - Vi skal ikke undervurdere betydningen av denne seieren. Nå går vi inn i en viktig fase med forberedelser til høstsesongen, og da gjør det godt med tre ferske poeng, sier matchvinner Thomas Hafstad til Bladet Tromsø.



                                      [FONT=Arial]- Vi hadde kontroll
                                      [/FONT]
                                      Dette var Lillestrøms andre tap på rad, etter at de forrige helg røyk for Sandefjord på hjemmebane. Uwe Rösler er naturlig nok svært skuffet.
                                      - Vi hadde fullstendig kontroll, og så gir vi bort poeng etter individuelle feil. Dette er bare latterlig, sier han til TV 2.
                                      Dermed klarte ikke LSK å legge skikkelig press på Brann, foran deres kamp mot Rosenborg på Lerkendal.
                                      - Vi hadde vært fornøyd med ett poeng i dag, sier Rösler.
                                      Og det var tydelig, for Kanarifuglene slet med å skape gode og mange nok sjanser til å vinne.

                                      [FONT=Arial]Kjedelig 1. omgang
                                      [/FONT]
                                      Ingen av lagene klarte å få skikkelig grep om 1. omgangen på Alfheim - som nå skal få kunstgress. Spillet bølget fram og tilbake, men det var ikke akkurat fartsfylt og sjanserikt.
                                      Begge lag ble som regel stoppet 20 meter fra mål, takket være godt forsvarsspill og god midtbanejobbing.
                                      Olivier Occean stusset tidlig i kampen et innlegg forbi Kenny Stamatopolous, som egentlig burde hatt frispark i den situasjonen, men Bejamin Kibebe reddet på streken.
                                      Like etter fikk Anders Rambekk ballen i beina etter et langt innkast, men han fikk ikke stokket beina på fem meter og klarte heller ikke avsluttet på mål.
                                      Tromsø hadde ikke veldig mye å by på, og det ble mye nesten. Men Lars Iver Strand fikk i hvert fall fyrt av et skudd på mål etter en drøy halvtime, men han var såpass presset av Shane Stefanutto at Heinz Müller reddet enkelt.
                                      Michael Mifsud ble kort tid før pause nydelig framspilt av Robert Koren, men han ble presset av Kibebe, og klarte ikke sette avslutningen på mål.
                                      Det var lite å si på det defensive hos Tromsø, og det var ikke så mye som tydet på at dette var en kamp mellom topp og bunn.

                                      [FONT=Arial]Flott TIL-scoring
                                      [/FONT]
                                      Tromsø fortsatt kontroll bakover i starten av 2. omgang, og klarte i tillegg å spille seg til gode sjanser.
                                      Lars Iver Strand slo et innlegg 45 grader ut til Bernier, som skjøt rett i Rambekk fra 14-15 meter.
                                      Samme Bernier fyrte av et meget godt skudd etter 67 minutter, som hadde retning mot krysset. Heinz Müller kastet seg og leverte en flott publikumsredning.
                                      Fem minutter etter dette sendte Thomas Hafstad TIL i ledelsen. Bernier startet angrepet, Hans Åge Yndestad slo et glimrende innlegg fra venstresida og Ole Martin Årst headet ned til Hafstad i boksen. Han saksesparket ballen i mål forbi Müller.
                                      - Jeg har alltid likt å komme slik på løp i boksen. Godt å klinke ballen i mål, sier Hafstad.

                                      Også etter dette hadde Tromsø et par gode sjanser, og selv om Lillestrøm
                                      måtte score de siste minuttene - så det hele tida ut til å gå mot TIL-seier.

                                      Nytt LSK-tap, og Tromsø vant for første gang på hjemmebane.
                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #20
                                        LSKs kollaps


                                        Lillestrøm-trener Uwe Rösler liker ikke måten laget hans forsvarer seg på.
                                        ( Foto: Digitalsport )
                                        Relaterte klubber
                                        Lillestrøm
                                        Stiftet: 02.04.1917
                                        Hjemmebane: Åråsen
                                        Tilskuerrekord: 13595
                                        Mer om Lillestrøm

                                        Tromsø
                                        Stiftet: 03.04.1905
                                        Hjemmebane: Alfheim
                                        Tilskuerrekord: 10225
                                        Neste kamp: 03.07.2006 Start-Tromsø
                                        Mer om Tromsø

                                        TROMSØ: Med ett poeng på tre kamper går Lillestrøm og Uwe Rösler inn i VM-pausen med bekymringer - mens TIL fikk selvtillit og kontakt.

                                        Av: Arild Sandven
                                        Publisert: 06.06.2006 kl. 09:27
                                        Tromsø-Lillestrøm 1-0:
                                        - Vi hadde full kontroll, men ga bort mål, akkurat som mot Sandefjord. Totalt sett gjorde vi en god bortekamp, mente LSK-trener Rösler.
                                        - Jeg hadde akseptert om vi var kommet herfra med ett poeng, selv om vi håpet på mer. Men når vi forsvarer oss sånn i to kamper på rad, går det ikke. Det er en vits, sa Rösler til TV 2 Zebra.
                                        - Utilgivelig å gi fra seg ballen som vi gjorde før Tromsøs 1-0, fastslo assistenttrener Gunnar Halle et kvarter før slutt.
                                        Gjestene gikk desperat i angrep etter scoringen for å sikre ett poeng, men kom ikke til de store sjansene mot et TIL-lag som har fått trygghet med Christian Steen som Tore Reginiussens stoppermakker.
                                        I stedet var TILs canadiere Patrice Bernier og Stephen Ademolu svært nær 2-0 i sluttminuttene.
                                        Men tromsøværingene kunne juble for sin første seier siden 3-1 over Lyn på Ullevaal 7. mai, og når eliteserien begynner igjen i juli, er Sigurd Rushfeldt på plass sammen med Ole Martin Årst i angrepet.
                                        Første uten scoring.
                                        Mens LSK er inne i en downperiode. Med 0-1 ble det også lagets første seriekamp uten scoring i 2006. Og etter seks strake seire er det blitt ett eneste poeng mot de to nykommerne og bunnlaget: 2-2 mot Stabæk, 1-2 hjemme for Sandefjord og 0-1 på Alfheim.
                                        Samtidig forsvinner høyreback Christoffer Andersson til Hannover 96 i Bundesliga, men svensken fikk en dårlig avslutning i LSK:
                                        Han feilet i sekundene før TILs scoring, og ble byttet ut fire minutter senere.
                                        Seiersmålet kom i det 72. minuttet, etter en kjapp kontring. Bernier lurte Andersson og spilte til Hans Åge Yndestad på kanten, Yndestads innlegg fant Årst på bakre stolpe og goalgetteren headet ned til Thomas Hafstad - som holdt Espen Søgård unna og dunket inn 1-0 bak Heinz Müller.
                                        LSK hadde utvilsomt håpet å være á poeng med Brann før bergensernes bortekamp på Lerkendal som startet 20.00, og hadde gode muligheter før pause.
                                        LSK-sjanser
                                        To TIL-forsvarere fikk reddet Olivier Occeans heading etter åtte minutter på streken, etter at Occean brukte albuen mot keeper Stamatopolous og burde vært avblåst.
                                        Anders Rambekk fikk også en gratissjanse etter en elendig klarering av Morten Pedersen, men fikk ikke stokket beina - og Ole Martin Årst taklet ham i siste øyeblikk.
                                        Og i det 38. minuttet ble Michael Mifsud vakkert spilt fri av Robert Koren. Mifsud løp fra Benjamin Kibebe, men malteseren var i ubalanse og sendte ballen flere meter utenfor.
                                        Mifsud fikk også et gult kort som betyr at han må stå over LSKs neste kamp - hjemme mot Odd Grenland 12. juli.
                                        Intertoto neste
                                        Uwe Röslers menn får nå en drøy måneds seriepause, ettersom laget også skal ut i Intertoto. Den bør Lillestrøm bruke godt. På Alfheim var mye av rytmen fra mai-kampene borte, og LSK viste igjen svakheter i forsvar.
                                        TIL tok derimot et langt steg fremover. Steen og Reginiussen regjerte i midtforsvaret, Patrice Bernier styrte mye og etter hvert kom også sjansene for Ivar Morten Normarks lag.
                                        Dermed fikk Tromsø kontakt med Start og kvartetten på 12 poeng. Nettopp Tom Nordlies menn er motstander i neste kamp, mandag 3. juli på Kristiansand stadion der Sigurd Rushfeldt gjør come-back i norsk fotball.
                                        Fortsetter TIL som i går, er det absolutt håp.
                                        Uwe Röslers LSK dominerte i første omgang på Alfheim, men gikk for første gang i år av banen uten scoring - og for andre gang på rad med tap. FOTO: HÅKON MOSVOLD LARSEN/SCANPIX


                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎