Karakterboka, Tromsø IL - Ryggradsløse kujoner

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7021

    Karakterboka, Tromsø IL - Ryggradsløse kujoner

    Jeg er endelig overbevist: Vi er ingen gullkandidat.

    Fordi: feige lag som spiller negativ, feig fotball kommer seg ofte et stykke på vei, men blir til slutt avslørt.

    Feige Lillestrøm dominerte førsteomgangen mot et hjemmelag fullstendig blottet for selvtillit og seierstro og burde ha ledet etter første omgang, selv etter å ha totalt manglet lagspill. Noe må ha blitt sagt i pausen, for Tromsø begynte i andreomgang plutselig å tro at de kunne vinne kampen, og det var mer enn nok mot pinglene i de gule draktene, som hadde kommet til Tromsø for å få med seg ETT poeng mot det desiderte bånnlaget i Tippeligaen, som bare hadde seks poeng på de ti første seriekampene.

    Vel, Tromsø har ni poeng nå, og Uwe Rösler fortjener refs for måten han svarte på i etter-kampenintervjuet med TV2. Han mente der at LSK hadde hatt total kontroll på Tromsø før målet og ble felt av individuelle feil, og at LSK hadde dominert, selvom han hadde sett seg fornøyde med ett poeng i Tromsø.

    DU TAR FEIL, RÖSLER! Og hvis du er så blind at du ikke ser at Lillestrøm i de siste tre kampene har regregert fortere i kvalitet, samhandling og selvtillit enn jeg har sett fra noe annet lag på et visst nivå - da har du i min bok fått dine første virkelige skraper som LSK-trener!

    Jeg har ikke gjort annet enn å rose Rösler siden han kom inn i trenerstolen, men den destruktive, pinglete og uverdige taktikken han valgte til dagens kamp, som i rettferdighetens navn omsider felte ham, førte overhodet ikke til at LSK dominerte i Tromsø.

    Hvis Rösler ikke ser at vi manglet angrepsmønster, bevegelse og tempo i alle ledd i den totalt malplasserte formasjonen han valgte, der en så viktig spiller som Mifsud ble kastet bort i en åpenbart gal posisjon, langt bak spissen og på feil flanke, attpåtil, og Rösler nektet å endre på sitt eget feilgrep før det var igjen et kvarter å spille og Tromsø for lengst hadde tatt over det psykiske initiativet, for ikke å si absolutt alt som var av spill og sjanser, da har han et par fundamentale mangler som trener som han værsågod har å gjøre noe med sporenstreks. For dette er ikke holdbart!

    Apropos å tviholde på mannskap og formasjon inntil 75 spilte minutter renner en annen trener meg i hu. Da Johan Petter Winsnes kom innpå måtte jeg begynne å le, faktisk, og da det hele ble toppet ved at Frode Kippe gikk opp som spiss gjorde Rösler ironiens kunst overflødig: I dag var han Arne Erlandsen 2. Senskadene fra tiden da feighetens og drittfotballens yppersteprest regjerte på Åråsen trodde jeg etter fjorårssesongen var feid ut av Åråsen-lokalene, men jeg tok åpenbart feil. For dette, dette var intet mindre enn en skam.

    En rasende karakterbok:
    Heinz - 6 (3 positive involveringer/1 negativ): God. Gjør jobben sin. Kunne ikke gjort noe med målet. Trygg og sterk ellers.
    Proffen - 1 (2+/6-): Pell deg til Tyskland du, Proffen. Og se om du får plass på et Bundesligalag når du ikke gidder å løpe hjemover en eneste gang i andreomgang. Anderssons opptreden ved baklengsmålet forteller alt. Blir utspilt 30 meter fra Tromsø-målet og slår ut med armene; lunter hjem. Når innlegget kommer ser vi såvidt at han kommer gående inn i nedre høyre bildekant. Har du hørt om ettermæle?
    Rambekk - 5 (5+/4-): Bryter bra og er stort sett kompetent. Roter litt med ball. Må gjøre jobben til Andersson ved målet fordi Andersson driter i å løpe hjemover og heller vil stå på midtbanen og sjekke frisyra. Rambekk var litt passiv da, men situasjonen er ikke hans feil i utgangspunktet. Den er Proffen sin.
    Kippe - 4 (2+/3-): Så ikke så mye til ham. Men mangler tilstedeværelse ved målet. To mann er på løp i feltet rett foran Heinz, hvor var Kippe?
    Shane - 4 (3+/3-): God i første, rundlurt ved to anledninger i andreomgang, feilplassert ved scoringa. Et par gode innlegg, ellers mangelfull tilstedeværelse offensivt. Rydder opp for midtstopperne ved et par anledninger.
    Søgård - 1 (3+/9-): Få ham ut av laget i en periode, vær så snill. Avslutter som en juniorspiller med huet to meter fra mål i førsteomgang da han burde gitt oss ledelsen; pasningsfoten og plasseringssansen har tatt fullstendig ferie; ødelegger en gigantkontring med å se på ballen, og ikke Korens løp, i førsteomgang. Andreomgangen skal jeg i solidaritet ikke si noe om. Hva i helvete gjør han ved scoringen? Takk han der oppe for at han er suspendert i neste kamp, så Rösler blir tvunget til å tenke nytt.
    Kasey - 5 (4+/2-): OK comeback. Formasjonen gjør at han blir liggende for lavt og sjelden kommer fremover på løp. Èn grov feil ga Tromsø en overgangsmulighet, ellers var han bra, syntes jeg. Best av samtlige med ballen.
    Koren - 3 (3+/2-): Det han faktisk gjør er jo bra. Men han er totalt ute av kampen i 85 av 90 minutter. Virker helt uinteressert. Jeg blir mer og mer paranoid for at LSK har solgt Koren og ikke vil si det til oss enda, men etter dagens innsats å dømme kan han snart bare pakke sakene sine og dra. Elendig kamp igjen. Uten Koren stopper LSK, det blir klarere og klarere. Hva har skjedd med Koren?
    Riise - 2 (2+/6-): Kom til ett skikkelig innlegg på kant i løpet av hele kampen. Sto muligens for høyt på banen til at han fikk brukt rykket sitt, jeg vet ikke. Blei sur etterhvert, nok en gang. Hva er det som feiler ham om dagen?
    OO - 4 (4+/6-): OK i førsteomgang. Er stor i duellen med TIL-keeperen der han nesten putter. Mer og mer anonym og nesten aldri rettvendt etter pause. Bytte plass med Sundgot snart? Ballmottaket hans stinker store deler av tiden.
    Mifsud 3 (2+/5-): Knapt nok en skygge av seg selv, men hva faen venter man så lenge det er et geni som har funnet ut at den høyrebente gjennombruddsspissen Mifsud bør prøves ut som venstre kantspiller. Gikk sur og fikk kort. Skit samma.

    Johan Petter Winsnes (0+/4-): Hvis han starter neste seriekamp som høyreback kommer jeg til å gå amok. Trist å se at han fortsatt ikke kan dempe ballen og fortsatt tror at dype innlegg helst skal legges bak alle medspillere inne i feltet og lande på tjue meter. Er dette løsningen på høyrebackplassen? Jeg nekter å tro det. Nekter.

    Sundgot (0+/2-): Intet å berette. Kom inn for seint. Fant gode posisjoner et par ganger uten at det ble noe av.

    Rösler - 1: For faen. 4-2-3-1 i 75 minutter når en avlidd sau kunne sett at det aldri ville fungerere? Johan Petter Winsnes innpå når vi jager kampen? Mifsud som venstre flanke? Søgård på banen? En feig og lusen 0-0-taktikk borte mot det dårligste laget i Tippeligaen? Har vi sunket så dypt på så kort tid? Hva tenkte du på? Jeg krever svar!!
    Last edited by trigz; 06.06.2006, 06:57. Begrunnelse: bedre ordvalg
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • hennern
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2006
    • 157

    #2
    ...

    greit vi er sure! og jeg er enig av masse av det du sier. men hvor mye bra har ikke spillerne prestert før i år?

    men ikke rakk ned på spillerne selvom vi ikke hadde dagen, men er enig over at det er føkkings flaut og tape mot norges dårligste lag ( i hvertfall på tabellen)
    det er helt for jævelig

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #3
      Opprinnelig skrevet av hennern
      greit vi er sure! og jeg er enig av masse av det du sier. men hvor mye bra har ikke spillerne prestert før i år?

      men ikke rakk ned på spillerne selvom vi ikke hadde dagen, men er enig over at det er føkkings flaut og tape mot norges dårligste lag ( i hvertfall på tabellen)
      Ja hvor mye bra har vi EGENTLIG prestert tidligere i år? I et tidligere innlegg i kveld skriver jeg at det våre seiere og uavgjort frem til for 3 kamper siden, tydet på et vinnerlag. Altså at vi har marginene med og vinner selv om vi ikke presterer opp mot vårt beste. J

      eg var sikker på at vi ville fortsette poengsankingen fordi vi vil spille bedre og spissene våre vil nette. Nå forstår jeg at det rett og slett var FLAKS. Nå som flaksen er borte blir vi stående igjen som det vi er - et middelmådig tippeligalag.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • hennern
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2006
        • 157

        #4
        ggg

        Opprinnelig skrevet av chrissp
        Ja hvor mye bra har vi EGENTLIG prestert tidligere i år? I et tidligere innlegg i kveld skriver jeg at det våre seiere og uavgjort frem til for 3 kamper siden, tydet på et vinnerlag. Altså at vi har marginene med og vinner selv om vi ikke presterer opp mot vårt beste. J

        eg var sikker på at vi ville fortsette poengsankingen fordi vi vil spille bedre og spissene våre vil nette. Nå forstår jeg at det rett og slett var FLAKS. Nå som flaksen er borte blir vi stående igjen som det vi er - et middelmådig tippeligalag.
        skal jeg være ærlig så tror jeg at vi "mista gutsen" etter stbækk kampen
        det er helt for jævelig

        Kommentar

        • Chessheim-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1022

          #5
          enig med hennern her.. selv om vi nå ikke har hatt dagen 3 kamper på rad..

          mye sant i det du sier trigz, men kunne kanskje vært en idé å vente noen timer med å skrive et slikt innlegg så man får roet seg og samlet tankene litt..? det er måte på hvor mye dritt man skal slenge til egne spillere og trenere..

          jeg takker bare for at det er ferie fra serien nå, tror det blir godt for gutta. selv om det er tett kamp program i sommer også, så er det noe annet når det ikke er serie med krav fra supporterne om gull.

          synes forøvrig at Heinz gjorde en god jobb idag, kjempe redning på første skuddet til Tromsø, og nesten en lekker stup heading i sluttminuttene. hvor kult hadde det ikke vært om Heinz hadde scoret utlikningsmålet! hehe
          mvh Lsk's nye fysioterapeut

          Kommentar

          • Kef1r
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 730

            #6
            SÅ JÆVELIG RÆVA ! nå er gullet borte tror jeg ! slår ikke bunn lag da kan vi drite i og ha gullhåp ! dritt lag ! (må få ut noe)

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kef1r
              SÅ JÆVELIG RÆVA ! nå er gullet borte tror jeg ! slår ikke bunn lag da kan vi drite i og ha gullhåp ! dritt lag ! (må få ut noe)

              Gullet er langt ifra borte! 4 poeng fra Brann som ikke har hatt forventningspress og hatt medgang. De kommer til å få en helt annen høst. Vi har prestert med forventningspress. Det er stor forskjell. Vi møter Brann til innbyrdes oppgjør på hjemmebane.

              At vi taper de to siste skyldes at vi måtte ha en tidlig formtopp, samt at vi er dårlige på å møte lag som er i tislvarende posisjon som TIL.

              Når vi først taper er det bra at det er mot bånnlag og ikke mot direkte konkurrenter.

              Nesten alle kampene endte uavgjort idag. Det vil si at det er så og si status quo før runden.

              Nå er det ferie og det fortjener guttene etter det de har prestert i RL og ellers.

              Kommentar

              • Smukken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 718

                #8
                Fy faen for et bra innlegg Trigz - jeg er helt ENIG med deg..............
                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz

                  Jeg har ikke gjort annet enn å rose Rösler siden han kom inn i trenerstolen, men den destruktive, pinglete og uverdige taktikken han valgte til dagens kamp, som i rettferdighetens navn omsider felte ham, førte OVERHODET ikke til at LSK dominerte i Tromsø.
                  Vi spilte 4-3-3 på bortebane. Synes ikke det var destruktivt og pinglete. Vi er slitne etter å ha prestert siden februar.

                  Om 4-3-3- er riktig er en annen sak. Mifsud i en vingrolle har aldri fungert optimalt.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7021

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Vi spilte 4-3-3 på bortebane. Synes ikke det var destruktivt og pinglete. Vi er slitne etter å ha prestert siden februar.
                    Nei, vi gjorde ikke det. Vi spilte 4-2-3-1. Og JEG synes det er destruktivt og direkte lavpannet å bytte formasjon og spillere for å ligge med to defensive midtbanespillere foran midtforsvaret borte mot et lag som ville slitt med å slå Hødd og som fortsatt ikke hadde vunnet på hjemmebane før i kveld.

                    Sliten-argumentet ditt er billig. Måten LSK har falt sammen spillemessig i de siste to kampene har vært ubegripelig. En så dyktig gruppe med spillere skal ikke klare å miste alt som heter spill i løpet av et par uker, "slitne" eller ei.

                    Sist men ikke minst: Hjelper det at Rösler svarer TV2 etter kampen på en måte som gir inntrykk av at han lever i sin egen verden og har sett en helt annen kamp enn alle andre? Nå må folk gå i seg selv i sommerpausen og slutte å innbille seg noe annet enn det som er faktum: LSK har spilt som et bunnlag i de siste 2 1/2 kampene og det er en Guds lykke at det stort sett ble uavgjort i Tippeligaens andre kamper i kveld. Spillet vi har levert i stort sett alle kampene etter at serien startet står langt, langt tilbake for det Brann har vist. De står som den helt store gullkandidaten nå; posisjonen vi hadde i april.
                    Last edited by trigz; 05.06.2006, 21:17.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3359

                      #11
                      Orker ikke lese hele tråden nå (må køye).

                      Men det jeg har lyst til å si, sa du med første setning. Vi er ingen gullkandidat. Og det har jeg sagt en god stund.

                      Folk i Lillestrøm har gått rundt og trodd at LSK skulle kjempe helt i toppen i år. Nå har vi fått en kalddusj. Nå ser vi hvor landet faktisk ligger. Nå har vi sett hvor lavt vi skal synke. At vi lå på toppen er historie. Fortsetter vi som formen sier de tre siste kampene, kan det bli den berømte syvendeplassen.

                      God natt.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Vi spilte 4-1-2-3, eller 4-3-3 om du vil.

                        Du sier at Riise lå for høyt i banen. Vel, han lå der fordi vi spilte 4-1-2-3 (4-3-3).

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1206

                          #13
                          BRA. Endelig rene ord for penga.

                          ES har vært en katastrofe de siste matchene: Han lagde frisparekt som førte til straffa som han også lagde mot Stabæk. I dag igjen er hans opptreden på målet helt forkastelig. Ser at Rosler nærmest gir svensken skylda for målet men det er en feil som skjer 60 meter unna vårt eget mål og Tromsø bruker laaaang tid og LSK er faktisk rimelig godt organisert når innlegget kommer. Det som deretter skjer er to ekstreme feil først en som vanlig feilplassert Shane og så går jeg gjentar går Hafstaf forbi ES og setter ballen enkelt i mål. Takk gode gud for at ES er suspendert i neste match.
                          Den eneste som har gitt rene ord for penga når det gjelder ES er Ståle Solbakken som før Royal League finalen nærmest hånet LSK for at ES er i startelveren.
                          Så at Uwe Rösler for et par kamper siden på spørsmål om ES omtalte han som sin "egen" sønn. Alle vi som har spillt fotball vet at de som møter opp på vær trening og er grenseløst lojale ovenfor trenere og egne fans gjør dette fordi det er dem eneste sjanse til å være i startelveren. Hadde han bare vært god nok!!!!!

                          Kommentar

                          • persa
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Jun 2006
                            • 18

                            #14
                            Surpomp

                            Wow, makan til grinete fyr. Trodde en supporters viktigste oppgave var å støtte laget i den perioden det går litt tungt.
                            Er ny på denne siden men har vært LSK supporter i hele mitt syndefulle liv. Ja, jeg har også vært grinete etter et tap men makan til usakligheter skal man lete lenge etter.
                            Skam deg surpomp.

                            Stå på....
                            Elverum kanaris

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7021

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av persa
                              Skam deg surpomp.
                              Stå på....
                              Hva med å få mer enn ett innlegg på baken før du skriver så totalt meningsløse setninger som dette? Hvis du er uenig er det et minimum at du kommenterer hva du er uenig i. Så du kampen?

                              Skam deg selv, din klovn.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • persa
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jun 2006
                                • 18

                                #16
                                Kjære bajas fra bøler

                                Går fotballkunnskap og evnen til å se noen positive ting oppi all elendigheta ut på hvor mange innlegg man har på denne sida ????

                                Nei, av erfaring vet de fleste at de som skriker høyest er de som ikke vet bedre.

                                Ro deg ned og tenk over hvem hjertet ditt banker for.
                                Elverum kanaris

                                Kommentar

                                • plern
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2005
                                  • 51

                                  #17
                                  enig med persa!
                                  men jeg er enig i at det var en ræva kamp:evil:
                                  vet ikke om Uwe har noe problem med Olsen eller Supermann, men er det en ting vi har slitt med i år er det venstre sia!
                                  når jeg så at han satt Søgård på venstre viste jeg at dette var kjørt...
                                  måtte bare tillføye gullkampen er langt i fra over!!!
                                  Last edited by plern; 05.06.2006, 22:23.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7021

                                    #18
                                    Går det an å be om at du kommenterer de delene av tråden du er uenig i, i stedet for å lesse på med dine egne meninger om hvilken slags råtten supporter jeg er? Vær så snill? Pretty please with sugar on top? Jeg er utrolig lite interessert i å diskutere med deg hvordan du måtte oppfatte min person, så om du kunne holde deg til materien ville jeg satt enorm pris på det. Hvis du faktisk har alternative oppfatninger om hvordan den enkelte fremsto utpå banen i dag er denne tråden det rette stedet å melde det. Jeg venter i spenning.

                                    Var du blid og glad etter kampen i dag? Topp for deg, jeg skulle ønske jeg klarte å være like ukritisk positiv. Når de som representerer LSK-drakta (for andre gang på en uke) leverer en totalt uinteressert og anemisk forestilling der de klarer å gjøre det suverent dårligste laget i Tippeligaen godt i løpet av kampen og taper, som følge av tre idiotiske (du ville kanskje kalt det "uheldige") personlige feil, og ikke brenner en eneste kalori for å bevise at de fortjener å ligge der de ligger på tabellen - da er det kanskje mer nærliggende for deg å klappe gutta på skuldra og hjelpe dem med å tørke tårene. Taper LSK fortjent er dèt også min første reaksjon, men når jeg serveres søppel som i dag er det noen og enhver som fortjener å få et spark i rompa.

                                    Uenig? Javel, vær så uenig du bare orker. Det er profesjonelle fotballspillere og ikke barnehagebarn det er snakk om, men kom ikke her og be meg skamme meg for å kreve at de som fyller drakta blør for den!
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • ap4
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 271

                                      #19
                                      Helt enig i at Rösler rett og slett driter seg ut når han står på TV og mener at vi dominerte kampen. Trodde ikke mine egne ører!!!

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        #20
                                        ening at dette var et jævli surt tap!

                                        Og ingen perfekt oppladning til en jævla eksamen i mårra (innføring i finansmarkeder om noen lurer!). Så jeg gjorde det eneste riktige, fant noen øl i kjølern, nyter de og ser framover! Selvtilliten kom sakte tilbake, og så begynte jeg å tenke på brann-kampen i juli. Da har jeg (som eksilkanari i bart city) tenkt meg på åråsen igjen! Gleder meg som en unge til å gå opp alex kielandsgate mot stadion! Skal dit antakelig med en studiekammerat som er bergenser (r-en er feil vei som eder vet!). Men mest av alt gleder jeg meg til å ta med skjerfet, den slitne bøttehatten min og gul&svart trøye og hyle så jeg må kommunisere via sms ei uke etter!

                                        Hilsen xilkanari holmiz som savner fulga, men som vet at fugla alltid kommer tilbake! (akkurat som meg!)
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎