Karakterboka, LSK - Odd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterboka, LSK - Odd

    LSK-Odd 2-2. Sjanser ca. 10-4

    Faen i helvete at det skal skje gang etter gang etter gang. Det første tegnet på en gullkandidat er at ledelser ikke kastes bort mot slutten av kamper. LSK er i ferd med å spille seg ut av gullkampen gjennom sin egen manglende evne til å stå nitti minutter. Da Odd utliknet ble ballen først spilt ut til en fyr på høyrevingen, fullstendig umarkert, som fikk avansere og slå inn i midten til Tarjei Dale, fullstendig umarkert på åtte meter. Odd hadde på dette tidspunktet vært i undertall i en hel time. Hvordan skjer slikt?

    Men la oss trekke frem det positive: Vi rævkjørte Odd frem til det var igjen ti minutter. Frem til 80. minutt hadde vi nemlig spilt en god kamp, offensivt, og det var mest tilfeldigheter og uflaks som gjorde at vi ikke hadde punktert kampen og sendt den latterlige lille drittklubben tilbake til den latterlige lille drittbyen i vanære. Flere var gode i dag, men de siste ti minuttene gjør nok antakelig at vi nå bare husker det negative. All grunn til å være rykende forbanna over måten vi kaster bort to poeng på, men husk også at dersom det ikke hadde vært for en gedigen dommertabbe på 0-1 ville vi ikke vært i den situasjonen i utgangspunktet.


    En frustrert karakterbok:
    Heinz - 5: 0-1 skal annulleres for angrep på keeper da Heinz blir hektet av spissen. Begriper ikke at dommeren ikke ser det. Ellers var Heinz god i dag. 2-2 kommer bråkjapt på entouch, Heinz kan ikke lastes for det. Gode igangsettinger og for det meste myndig feltarbeid.
    Rambekk - 5: Forstår ikke tankegangen bak å sette Anders ut på høyreback når han har spilt seg inn på landslaget som midtstopper og storspilt der i hele år. Kom bra med utover i kampen og deltok også mye offensivt, men sleit tildels kraftig i førsteomgang. Ujevn distribusjon. Konklusjonen må nok fortsatt være at høyrebackproblemet ikke er løst.
    Shane - 3: Blir nok en gang for veik i duellspillet. Taper i lufta så det griner forut for Odds kjempesjanse fem minutter før 2-2, og det må vel være lov å spørre hvor han var da innlegget til 2-2 ble slått. Endel gode involveringer offensivt trekker opp, men inntrykket er likevel at Shane er det svakeste punktet i forsvaret i dag. Har grunn til å frykte denne dansken vi i følge ryktebørsen er i ferd med å kjøpe.
    Kippe - 5: Surrer på 0-1 - den ser ut til å bli kreditert ham som selvmål - og gjør endel enkle plasseringsmessige feil. Konge i lufta og god distribusjon. Kunne likevel ønsket mer fremdrift i pasningsvalgene. Det ble mye støttepasninger på Kippe i dag. Ryddet godt opp bak PSA ved endel anledninger. Delansvar for 2-2?
    PSA - 4: Taper overraskende mye i lufta. Rusten fortsatt? PSA og Kippe sammen i midtforsvaret er ikke min favorittkombinasjon. Delansvar for 2-2? Jeg vet ikke, men når en fyr får stå alene sju-åtte meter fra mål og skyte skjønner jeg ikke annet enn at en av midtstopperne ideellt sett skulle stått der...
    Kasey - 7: Startet elendig, men spilte seg voldsomt opp og var høvding på midtbanen når motoren kom igang etter det første kvarteret. Alle som ikke har sett det tidligere må nødvendigvis ha fått med seg hvor uvurderlig viktig pasningsfoten, overblikket og roen Kasey har over seg er for angrepsspillet vårt. Spiller ofte på marginer, men i dag lyktes det aller meste. Dersom det står mellom Søgård og Kasey på defensiv midtbane er jeg ikke i tvil om hvem jeg helst vil ha der.
    BB Koren - 8: Gode gamle Koren var tilbake i dag. Er selvsagt sterkt involvert ved begge våre mål og skaper det ene på egen hånd ved en genial pasning og et like genialt løp. Superbt gjort å sentre til Sundgot i stedet for å avslutte selv senere, da vi tar ledelsen. Mye involvert og tok offensivt ansvar i dag, og da ser vi alle hvor god han er. Sublim, men samtidig effektiv: fortsett sånn i Newcastle!
    Riise - 6: Hans beste kamp på en god stund. Èn assist, masse gode initiativ og tar også byrden ved å legge inn noen kraftige defensive løp. Var skrudd på i stort sett hele kampen i dag og overbeviste hvertfall meg.
    Pål - 7: Herlig, herlig, herlig å se Pål tilbake til sitt gamle seg. Håper bare han holder seg skadefri resten av sesongen nå. Fikk massevis av plass å boltre seg på mot Odds trebacklinje. Vidunderlig innleggsfot.
    Mifsud - 3: Et par gode løp, ellers helt borte. Ikke så rart; Odd hadde lite bakrom til å begynne med og null bakrom etter at de tok ledelsen. Ikke en Mifsud-kamp.
    Arild - 5: Solid, sterk og god. Må være mørkeblå i nakken etter 500 albuer mottatt i luftdueller. Provoserer vel egentlig frem utvisningen og heldig som unngår kort der. Har flaks i at scoringa hans går inn; avslutninga var luguber, for å si det mildt. Men mål er mål.

    ->OO - 5: Kom på for å gi mer tyngde og muskler, og virket friskere i beina og oftere rettvendt enn i hele vårsesongen. Håper det er et frampeik mot en høstsesong med nesa vendt mot motstanderenes mål og ikke i lufta for å ta imot oppspill - den jobben kan Arild gjøre.

    Uwe - 5: 80 gode minutter, men hvorfor? hvorfor? HVORFOR?!! skjer dette gang på gang på gang?!!! VI ER IKKE INTER MILAN! VI BEHERSKER IKKE CATENACCIO!! Barnslig å stikke av fra Åråsen rett etter kampen. Det går ikke an, selvom meningen kanskje var å sende noen utvetydige signaler til spillerne.

    KFL - 6: Helt ok.

    ALLE MANN TIL NEWCASTLE!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    Som du er inne på, så var det også mye positivt i dagens kamp. Det er bare så synd at alt blir ødelagt med sløvhet på slutten. Sikkert derfor mange er så forbanna etter kampen også. Vi hadde Odd på gaffelen

    Jeg mener at Uwe burde ha byttet inn Myklebust på slutten av kampen, da Odd gikk over til tre bak. Da oppstod det mye mer rom framover og vi kunne utnyttet dette.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Synes du er for snill med en spiller!!!!!!! (Herregud, ring en lege, noe er alvorlig galt med Rønnern)

      Rambekk fortjener ikke noe mer enn en treer, maks en firer etter den førsteomgangen han serverer. Uten at jeg legger skylda på hverken innsats eller ferdigheter, mener posisjonen kler ham ikke i det hele tatt.

      Hadde heller sett PSA som høyre og Rambekk som midtstopper. PSA har håndtert høyrebacken med bravur før og ville helt sikkert ikke gjort seg bort i dag heller. Plusset er at Rambekk er såååå mye bedre som midtstopper.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7026

        #4
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Synes du er for snill med en spiller!!!!!!!
        :shock: :shock:


        Høhøh...vel, Rambekk sleit voldsomt i første omgang. Den sto til 3. Andreomgangen var imidlertid god. Han var med fremover, ga Riise muligheter på overlapp og skar også inn i banen og skapte overtallssituasjoner foran midtstopperne til Odd. 6 for andreomgangen, dermed 9 / 2 = 4,5, og da runder vi naturligvis av oppover.

        Vi er imidlertid helt på linje hva angår forsvarskomponeringen. PSA spilte høyreback i hele 2003 og fungerer ikke optimalt sammen med Kippe, og nettopp derfor skulle jeg helst sett Rambekk og Kippe sentralt, med PSA på høyre. PSA har også større tempo enn Rambekk, noe som også taler for at han burde prøves som back.

        Og så skjønner jeg ikke at folk er så til de ekstreme grader negative. Det første kvarteret i går var dårlig. Da fant ikke spillerne hverandre og spesielt Kasey prøvde på altfor vanskelige løsninger. Den neste timen syntes jeg imidlertid var glimrende. Vi ser at midtbanekonstellasjonen Kasey-Koren er det beste alternativet vi har, og Påsan er gledelig nok tilbake til sitt gamle seg igjen. Han var strålende i går - ser vi bort fra de første 15 og de siste ti minuttene spilte vi en god kamp i går. Bare så jævla synd at vi faller fra hverandre i sluttminuttene.

        Rønnern kommenterer i en annen tråd at han ikke avskriver LSK som en gullkandidat så lenge vi ligger der vi ligger på tabellen. Der har han naturligvis et poeng, men nå trenger gutta en seier. Vi har et forholdsvis tøft program i de neste fire serierundene og de fattige to poengene vi har sanket på de siste fire kampene nå var nok ikke hva Rösler hadde sett for seg.

        Nå har vi tre bortekamper mot Lyn, RBK og Viking og toppkampen hjemme mot Brann i vente - presset på spillerne for å få med seg minimum ni poeng herfra må føles ekstra sterkt etter fadesen i går.
        Last edited by trigz; 13.07.2006, 09:36.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Nå har vi tre bortekamper mot Lyn, RBK og Viking og toppkampen hjemme mot Brann i vente - presset på spillerne for å få med seg minimum ni poeng herfra må føles ekstra sterkt etter fadesen i går.
          Hva vet du som ikke vi vet?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7026

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Hva vet du som ikke vi vet?
            Mener Lyn er blant de neste fire kampene, men kanskje jeg har tatt feil?
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Jepp, etter all sannsynlighet blir ikke seriekampen borte mot Lyn spilt før i september.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Synes du er streng med Kanari-Fansen, hvis du mener at vi kun var en 6'er på en dag hvor vi sang som faen selv om vi lå under hele kampen, så synes jeg du har alt, alt for høye forventninger til feltet. Jeg synes vi var bra idag, sjeldent noe bedre stemning enn igår utenom VIF og RBK-kampene.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7026

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Synes du er streng med Kanari-Fansen, hvis du mener at vi kun var en 6'er på en dag hvor vi sang som faen selv om vi lå under hele kampen, så synes jeg du har alt, alt for høye forventninger til feltet. Jeg synes vi var bra idag, sjeldent noe bedre stemning enn igår utenom VIF og RBK-kampene.
                  Kanskje jeg er litt streng, men vi lå granngivelig ikke under i mer enn en drøy halvtime...

                  Det var god stemning. Sto på feltet selv og kan derfor ha fått et litt skeivt inntrykk av synginga. Nå må vi gjenta bragden i Newcastle på lørdag. Forza!!
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎