Karakterboka: RBK-LSK 30. juli

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Karakterboka: RBK-LSK 30. juli

    I anledning Trigs sin ferie, har jeg gleden av å være ansvarlig for karakterboka i et par kamper. En gang må være den første. Gleden er min. Kjør debatt!!

    ____

    RBK-LSK 3-1

    1-0 (Strand, 59 min)
    2-0 (Jamtfall, 71 min)
    2-1 (Sundgot, 84 min)
    3-1 (Iversen, 91 min)


    Sjanser
    LSK:4
    RBK: 7


    Sammendrag
    LSK aggresivt med i åpningsminuttene. Deretter tok Rosenborg litt over etter halvspilt førsteomgang uten å feste noe klart overtak. Jevn førsteomgang med harde taklinger og stillingskrig.

    RBK begynte best i andre omgang, vi taper dueller og blir passive de første 20 minuttene i andre omgang. RBK styrer kampen og vi kommer sjelden ordentlig inn i situasjonene.

    Alle målene kommer etter forsvarsfeil, og hele laget virker til tider ukonsentrert.

    Når Shane kommer rundt på kanten etter 73 minutter er det altfor seint og vi klarer aldri å skape de store sjansene.

    Stabiliteten med spill på høyt nivå som kjennetegner et topplag er borte. Per i dag er LSK langt unna den betegnelsen, og har like stor grunn til å se bak seg på tabellen som fremover.


    Heinz 7 (positive involveringer 7/ negative 0)
    LSK sin beste. Våken med i alle situasjoner og god i feltet. Kan ikke lastes for målene, selv om det kan diskuteres om han burde holdt ballen og ikke gitt retur på det første målet.

    Dan Anton 3 (3/5)
    Fikk vist seg frem fra sine beste og verste sider i debuten. Farten som er nevnt som en av hans dårlige sider, kom frem i dag. Hadde store problemer med farten til Storfjord. Flott løp og avslutning etter 22 minutter som nesten blir mål. Misser Storfjord før skåringen og på 2-0 målet kommer Jamtfall fra hans side. Uoppmerksom, selv om både Kippe og Rambekk hadde hatt anledning til å stoppe ballen.

    Rambekk 4 (4/3)
    En kamp på det jevne. Markeringsfeil da Tettey får stå helt alene etter 18 minutter og sammen med Iversen kommer til en stor sjanse. Gjør det vanskelig for selg selv etter 62 minutter og gir RBK en kjempesjanse. Burde også vært tettere på Iversen på 3-1 målet og må ta ansvaret for den.

    Frode Kippe 5 (5/1)
    Sikker og god i forsvar, og var den beste i forsvarsrekka i kveld. Vinner dueller og er oppe i situasjonene.

    Shane 4 (3/1)
    God kontroll på Braathen det meste av kampen. Kommer sjelden rundt på sin side, og ikke like god i samspillet med Pål Strand.

    Riise 4 (2/2)
    Gjør ikke veldig mye ut av seg. Enkelte dårlige avleveringer, og dårlig valg på første kontring da han burde spilt Mifsud som var i en god posisjon.

    Kasey 6 (4/1)
    Spesielt god i første omgang. Noe mer anonym i andre. Har fighteregenskapene som resten av laget manglet. Setter i gang frispark raskt og bidrar til gode løsninger. God også i forsvar med bra taklinger.

    Robbie 5 (5/2)
    Begynner kampen bra og er skuddvillig. Dårlig valg på avslutningen etter 46 minutter, da han heller burde spilt inn i feltet. Flott frispark til målet.

    Påsan 4 (3/0)
    Kommer til enkelte innlegg, men har ikke god nok adresse. Kommer sjelden ordentlig rundt på kanten og samarbeidet med Shane ikke så bra som vi vet det kan være.

    Mifsud 5 (4/0)
    Nydelig fremspill til Dan Anton etter 22 minutter. Godt med i begynnelsen av kampen, men kommer ikke til noen store sjanser.

    Occean 3 (2/2)
    Både taper og vinner hodedueller. Løfter ikke blikket ved sjansen i det 60 minutt og avslutter selv når kan skulle spilt. De vanlige ”miniputt”-problemene gjentar seg, med dårlig ballmottak. Ofte plassert feil ved innleggene og blir enkelt plukket opp. Gjør ofte feil valg og mangler overblikk. Greit skuddforsøk i sluttminuttene.

    Uwe
    Virker som den energien han burde brukt på kampen ble brukt på mediene uka i forkant. Makter ikke å legge noe press på RBK og gjør heller ikke endringer underveis som bidrar til noe. Står nå foran to helt avgjørende kamper den neste uken, og har kort tid på seg for å få spillerne tilbake i form.

    Kanari-fansen
    Gjorde ikke mye av seg på min TV. Tar seg opp siste ti minuttene av første omgang, da de lager god lyd. Pluss for å synge også når vi ligger under. Det sier sitt om hvilken klasse vi tilhører vs for eksempel Kjernen som det var stille hos…

    Bytter:
    Sungodt (inn for Strand etter 63 mi.) (3/0)
    Bidrar til å holde på ballen bedre enn Occean. Flott heading som ga redusering.

    Myklebust (inn for Mifsud 63 min) (2/0)
    Positiv innhopp og aktiv de første minuttene. Rask og gjør enkelte gode løp. Senere blir han mer anonym.
    Last edited by chrissp; 31.07.2006, 01:04.
    Bølerkanaris
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #2
    Synes du har gjort en meget god jobb i trigz sitt fravær, chrissp. Som vanlig har jeg små-kommentarer, noe som er poenget med hele greia

    Synes 7 er litt for mye på Heinz, mener han har ingen ting å gjøre ute i duellen i forkant av 1-0 scoringen, og er ansvarlig for at vi kommer bakpå med det meget viktige førstemålet.

    Synes det er vanskelig å dele skyld på 2-0 målet, for hele forsvarsrekka sover jo fullstendig, skjønner ikke hva de driver med. Heinz KUNNE kanskje vært iskald og stått i mål, men hadde han rukket ballen hadde det vært fenomenalt brutt. Ren gambling, Kippe, Rambekk og Dan Anton får påta seg skylda for den.

    Synes du også er litt snill med Mifsud, som jeg ikke synes får til en dritt om dagen. Så han hadde 1 eller 2 gode innvolveringer i løpet av kampen, noe jeg synes er alt for dårlig. Mener han er på Occean-nivå. Men jeg synes likevel ikke Occean er SÅ ille hele kampen. Skuddforsøkene hans er harde og gode, selv om det ene burde vært en pasning til Koren i stedet. Det som irriterer meg mest er at han alltid søker BAK forsvarern og ikke foran.

    Ellers synes jeg det var meget bra karakterbok!
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #3
      Jeg gir ihvertfall kanarifansen en 8'er, nesten på grensa til 9!

      Hørte de godt oppe i gata for spøkelseshuset en på vei til matchen ca en halvtime før kampstart, og fikk gåsehud!

      Satt på andre sia i nærheten av copycatsa i kjernen, men hørte hele tiden de svarte og gule på andre sia! Og selv etter kampen sto gutta og sang da jeg rusla forbi feltet på vei hjem og etterpå nattevakt. :lsk:

      (skulle gjerne stått sammen med kanarifansen, men var seint ute og benyttet meg av gratisbillett fra Toralf, og da havna jeg ytters på langsia..)
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        God karaktergivning. Enig i det meste, også din vurdering av OO. For meg fremstår Sungdot i dag som førstevalget til en av spissplassene. Headingen som ga scoring i går var det klasse over, og også ellers gjorde han en del bra i de minuttene han spilte.

        Anton gjorde en grei debut. Meget god offensivt. De blemmene han hadde defensivt antar jeg vil bli borte etterhvert som han blir mer samspilt/samtrent med resten av laget.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Opprinnelig skrevet av RSP
          Anton gjorde en grei debut. Meget god offensivt. De blemmene han hadde defensivt antar jeg vil bli borte etterhvert som han blir mer samspilt/samtrent med resten av laget.
          Synes ikke de blemmene han gjorde var resultat av dårlig samarbeid med medspillere. Synes han stadig ble løpt fra uten problemer. Synes ikke vi kan hga så treige backer, blir noe alla det samme problemet vi hadde med påsan på venstre back.

          Kommentar

          • Flisby`n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 312

            #6
            Bra karakterbok, endelig med navn som alle forstår

            Er egentlig bare veldig uenig i at Mifsud får såpass bra uttelling. Fyren spilte i gummitøfler på en sleip Lesjkendal-matte, og hadde aldri kontroll på ball eller egen kropp. Synes han var vår værste motstander til tider i kampen, da han mistet ballen gang på gang og skaper svært lite offensivt. Han er for guds skyld en bakroms-spiss, og da blir jeg ikke imponert over at han henter ballen på midten og drar av to mann som rygger kontrolert bakover på banen.

            Fyren skal heller lukte på bakrom, og ironisk nok illustreres dette gjennom det du skriver i karakterboka:

            Nydelig fremspill til Dan Anton etter 22 minutter

            Hadde spillet fungert slik det skulle, så hadde vi hller lest under Antons karakter:

            Nydelig fremspill til Mifsud etter 22 minutter
            En kjeeempescoring av tommy!!

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1173

              #7
              occean skal ha - poeng

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7021

                #8
                Hello fra vakre Cornwall, hvor jeg ENDELIG har finni en internetkafe etter a ha lett i tre dager. Ble redusert til a folge kampen i gar via vg nett pa mobilen og tor ikke tenke pa hva telefonregninga blir nar jeg kommer hjem.

                Ser ut som en finfin karakterbok, chrissp! Sta pa (men ikke vaer FOR god, ellers tar du kjapt fra meg jobben!)

                Synd med resultatet i gar, alt annet enn seier over Brann pa onsdag betyr vel adjoess til gullhapet, og na ma Uwe tenke nytt etter at denne rekken uten seire begynner a bli vel lang.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Synes Shane fortjener bedre, han var en av de beste igår, sammen med kasey. Eller enig i det meste. Bra jobba til å være første gangen
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Synes ikke de blemmene han gjorde var resultat av dårlig samarbeid med medspillere. Synes han stadig ble løpt fra uten problemer. Synes ikke vi kan hga så treige backer, blir noe alla det samme problemet vi hadde med påsan på venstre back.
                    Tror ikke vi er veldig uenige. Farten er helt klart ikke Antons styrke. Men bedre samspill med/kjennskap til medspillerne vil gjøre det lettere for han å kompensere for fartsproblemene.

                    Kommentar

                    • Emil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 306

                      #11
                      Dan Anton hadde trent knallhardt i en uke, og det er ikke rart han var tung i bena på div. løp. Han burde ikke spilt i dag, Pål Steffen burde tatt backplassen til Dan ble frisk i bena.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Kanari-Fansen skal ha 9 eller 10, ingen tvil om den saken.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Kanari-Fansen skal ha 9 eller 10, ingen tvil om den saken.
                          blir nok bar en 9er, siden jeg ikke var med
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Kanari-Fansen skal ha 9 eller 10, ingen tvil om den saken.
                            8 synes jeg, vi var litt tamme midt i 2. omgang.

                            Samt den overdrevne agressiviteten mot han idioten over oss trekker også ned.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              8 synes jeg, vi var litt tamme midt i 2. omgang.

                              Samt den overdrevne agressiviteten mot han idioten over oss trekker også ned.
                              Vi slapp inn 3 mål i 2. omgang, har vi mange flere og lengre tamme perioder når det går såpass kraftig imot. At vi klarer å gjøre en så god kamp også når det går dårlig på banen, skal vi være veldig stolte av!

                              Om du mener at gårsdagen bare holder til en 8er, lurer jeg veldig på hva som skal til for å få en 10er.

                              Lars

                              ikke spesielt overrasket over at folk stiller urealistisk høye krav til tribuneprestasjonen vår...

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Vi slapp inn 3 mål i 2. omgang, har vi mange flere og lengre tamme perioder når det går såpass kraftig imot. At vi klarer å gjøre en så god kamp også når det går dårlig på banen, skal vi være veldig stolte av!

                                Om du mener at gårsdagen bare holder til en 8er, lurer jeg veldig på hva som skal til for å få en 10er.

                                Lars

                                ikke spesielt overrasket over at folk stiller urealistisk høye krav til tribuneprestasjonen vår...

                                Det hjelper veldig at alle er med og synger, selv ikke på lerkendal sang alle, 85 % kanskje.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎