august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3927

    Nyhetstråd august 2006

    Her postes nyheter som blir publisert i august.
    Last edited by rEPPA; 02.08.2006, 13:24.
    www.kfl.no/debatt
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    Gleder seg til seriefinalen ( SKB )

    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • morten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2156

      #3
      Akutt sjefsmangel

      ÅRÅSEN::
      Martin Andresen er Branns ubestridte sjef. Det er vanskeligere å peke ut en like klar leder i dagens LSK-mannskap.
      EN LEDER: Martin Andresen er sjefen i Brann. LSK mangler for tiden en slik type. Kasey Wehrman – her er i duell med Andersen i fjorårets oppgjør på Åråsen – er det nærmeste LSK kommer en sjef på banen for øyeblikket. FOTO: SCANPIX


      Av: KOMMENTAR Morten Svesengen, sportsredaktør i Romerikes Blad

      KOMMENTAR
      Mangelen på en sjef som tar tak når det tetter seg til, har den siste tiden vært et synlig problem for LSK.
      For øyeblikket kan det se ut til at dette er i ferd med å vippe gullkampen i Branns favør.
      Mens Martin Andresen er Brann-trener Mons Ivar Mjeldes forlengede arm ute på banen, har ikke trener Uwe Rösler den samme ledertypen i sitt lag.
      Disse må ta ansvar
      • Frode Kippe er LSKs kaptein, og han er slik sett den som burde ta ansvaret. Men 28-åringen er først og fremst en ledertype gjennom innsatsen på banen. I sin beste form går han foran og viser vei. På grunn av små skadeproblemer er for øyeblikket ikke Kippe i sin beste form. Da er han heller ikke en så god leder i LSK-laget som han burde være. Stopperkollega Anders Rambekk har heller ikke tatt det ansvaret som forventes av en veteran.
      • Kasey Wehrman er i dag det nærmeste du kommer en LSK-sjef på banen. Australieren har preget alle kampene han har spilt etter at han kom tilbake etter skade. Men det har ikke holdt helt inn i noen av de tre seriekampene han har spilt fra start – og LSK har kun tatt ett poeng med Wehrman som midtbanesjef.
      • Robert Koren er LSKs største matchvinner. Han er som regel involvert når laget skaper sjanser og scorer mål. Men sloveneren er ikke spilleren som spiller stabilt godt gjennom 90 minutter. Denne sesongen har han hatt anonyme perioder i nesten hver eneste kamp. Når Koren er ute av kampen, sliter også LSK. Kanskje er det også Korens varierende kvalitet gjennom en kamp som gjør at toppklubbene ikke har stått i kø for å signere ham i sommer – et halvt år før kontrakten med LSK går ut.
      Tenk prestasjon

      Søndagens tap for Rosenborg og Branns seier, sendte LSK ut av gullkampen – i hvert fall inntil videre.
      For Åråsen-klubben handler de neste dagene mer om å finne tilbake til seg selv enn å snakke om mulig valør på medaljene.
      Fem kamper uten seier har sendt LSK ned i den store haugen av lag. LSKs fordel er at de har to kamper til gode. Men det hjelper lite hvis laget ikke finner tilbake til vinnermelodien fra i vår.
      Og hjemmekampen mot Brann i morgen er en flott anledning til å hente den fram. Men skal det skje må ledertypene i LSK-laget stå fram og ta ansvar.
      LSK-trener Uwe Rösler har varslet flere endringer fra laget som møtte Rosenborg. Bjørn Helge Riise må stå over med kort. I tillegg kan det bli endringer i flere lagdeler.
      Byttene kommer ifølge treneren mer på grunn av at LSK skal spille tre seriekamper på åtte dager enn at noen spilte seg ut i Trondheim.
      Tre forandringer

      Og sannsynligvis er det riktig å forandre på laget.
      Det er en selvfølge at Espen Søgård kommer inn for Riise. Fet-gutten var sentral i laget da LSK var stabile defensivt i vinter og vår. Han kan få en sentral rolle når LSK skal vinne midtbaneduellen mot Brann og Martin Andresen.
      Pål Steffen Andresen virker også som et opplagt valg mot Brann. Han har den eneste som har fart til å henge med når raske Brann-spisser setter opp tempoet. I tillegg har verken Anders Rambekk eller Frode Kippe spilt stabilt den siste tiden. Det vil også være en skaderisiko ved å la Kippe spille tre kamper på en uke.
      På topp har verken Michael Mifsud eller Olivier Occean spilt opp mot sitt beste den siste tiden. De er ikke noe optimalt spisspar i utgangspunktet fordi de spiller veldig lite sammen. Når de heller ikke lykkes individuelt, blir det få sjanser ut av det. Begge spissene vil få bedre arbeidsforhold i par med Arild Sundgot. Mot Brann ville jeg valgt å spille med de to store – Sundgot/Occean.
      Bergenserne vil slik tabellsituasjonen er være fornøyd med ett poeng på Åråsen, og det kan bety lite bakrom å løpe i for Michael Mifsud. Man kan også vente seg mange innlegg foran mål, og da er sjansen større for å lykkes med de to andre spissene.
      Rösler bør derfor velge disse 11 mot Brann: Müller – Johansen, Andresen, Rambekk, Stefanutto – Koren, Wehrman, Søgård, Strand – Sundgot, Occean.
      Det viktigste uansett lagoppstilling er at LSK-spillerne står fram og tar tak i den vanskelige situasjonen. Akkurat nå trengs det sårt.
      Badekar
      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1498

        #4
        En fin artikkel om Tom Sundby;



        Etter min mening den nest beste spilleren i Lillestrøm i moderne tid

        Kommentar

        • morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

          #5
          Vi må slå Brann


          Vi må slå Brann

          Uwe Rösler vet at seier mot Brann er nødvendig for å være med i gullkampen. ( Foto: Digitalsport )
          Relaterte klubber
          Brann
          Stiftet: 26.09.1908
          Hjemmebane: Brann Stadion
          Tilskuerrekord: 24800
          Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
          Mer om Brann
          Lillestrøm
          Stiftet: 02.04.1917
          Hjemmebane: Åråsen
          Tilskuerrekord: 13595
          Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
          Mer om Lillestrøm

          Relaterte artikler

          Relaterte ligaer


          LILLESTRØM: Lillestrøm har ikke vunnet en seriekamp siden 16. mai. En opplagt gullkandidat har kollapset. I "seriefinalen" mot Brann på Åråsen i morgen er kun seier godt nok for trener Uwe Rösler.



          Av: Roar Lyngøy
          Publisert: 01.08.2006 kl. 19:01
          Endret: 01.08.2006 kl. 19:02
          Det var et betuttet LSK-lag som i går formiddag landet på Gardermoen etter 1-3-tapet for Rosenborg. Kanarifuglene fikk den verst tenkelige innledningen på det som kan bli en helt avgjørende uke i gullstriden.

          LSK er nå hele ni poeng bak Brann, riktignok med en kamp mindre spilt. Med tap onsdag er avstanden tolv poeng. Med seier vil det være åpent igjen.

          - Vi er nødt til å slå Brann. Og vi er nødt til å slå Viking i kampen etter, sier en krystallklar Uwe Rösler til Bergens Tidende.

          Skyene henger regntunge over Lillestrøm. Den tyske treneren har nettopp avsluttet et timeslangt spillermøte etter RBK-tapet. Rösler er dresskledd. Han virker avslappet, selv om det har vært en tøff uke både sportslig og menneskelig. Før helgen uttalte han seg til TV 2 om Per-Mathias Høgmo, RBK-treneren som er blitt sykemeldt. TV 2 fremstilte det som at RBK hadde gitt Høgmo fri midt i sesongen, og svarene fra Rösler ble deretter.

          Uttalelsene vakte stor oppsikt. På internett haglet karakteristikker som "arrogant drittsekk".

          Feil fremstilt


          Tilsvarende har Rösler hørt før. Mange ganger. Men tyskeren er sterk mentalt. Etter sin alvorlige kreftsykdom vet han at fotballen egentlig betyr fint lite.

          Men han er lei av å bli fremstilt feil i mediene.

          - Folk som virkelig kjenner meg, vet hvordan jeg egentlig er. Men når noe slikt kommer ut i mediene er skaden skjedd, sier Rösler.

          Nå vil han vil vurdere sitt forhold til norske medier. Han føler seg feilsitert og feiltolket, og ønsker å sette klarere grenser.

          - Jeg vil ikke være like åpen i fremtiden i forhold til media, sier mannen som var rene nomaden som klubbspiller.

          Nå har han funnet roen i Lillestrøm. Han har halvannet år igjen av kontrakten med LSK, og har nylig flyttet inn i nytt hus sammen med konen og parets to sønner.

          Onsdag kveld står Brann på motsatt banehalvdel. Av mange regnes dette som seriefinalen.

          Men LSKs formkurve minner lite om gull. På de siste fem seriekampene har laget sluppet inn ti mål. Kampene har gitt LSK fattige to poeng. Forrige seier var 3-0-kampen mot Molde 16. mai.

          - Jeg tror alle lag får seg en down-periode i løpet av sesongen. Vålerenga hadde det forrige sesong, Start hadde det og Brann kommer til å få en slik periode denne sesongen, tror og håper Rösler.

          - Ingen gullutfordrer


          - Nå er det min oppgave å snu situasjonen for Lillestrøm. Det er små detaljer det dreier seg om. Vi må tilbake til det grunnleggende. Vi må forsvare oss bedre og bli kvitt de individuelle feilene. Det viktigste nå blir at vi klarer å holde nullen igjen. For vi er gode nok til å score mål selv, sier Rösler.

          Han sier at per i dag er LSK ingen gullutfordrer til Brann.

          - For øyeblikket spiller vi ikke som en medaljekandidat. Vi tenker ikke på gull, og jeg har heller aldri snakket om gull. Vårt mål før sesongstart var å bli bedre enn i fjor og komme oss ut i Europa, og intet har endret seg. Det er ingen krise eller panikkstemning, hevder han.

          Før han raskt påpeker:

          - Ting kan snu seg fort. Det er jevnt, og man avanserer fort hvis man vinner tre-fire kamper på rad, fortsetter LSK-treneren.

          Tyskeren har latt seg imponere av Brann denne sesongen.

          - At Brann leder serien er fullt fortjent. De har en meget god spillerstall og en god miks. De har vært stabile og har unngått skader på nøkkelspillere. Brann har nok rutine i laget til å takle det økte presset som vil komme, tror Rösler.

          Roser Mjelde


          Han mener bergenserne bør rette en stor takk til Mons Ivar Mjelde for jobben ostringen har gjort.

          - Å lede Brann er en av de aller mest spennende jobbene en trener kan få i Norge. Men det er også en av de mest krevende. Det stilles høye forventninger og krav. Mjelde har satt sammen et lag som kan vinne ligaen, og det er hans fortjeneste. Det nytter ikke kun å ha store ressurser - man må også ha en trener som klarer å sette sammen et lag. Leder man ligaen, så har treneren gjort en god jobb. Han vant også cupen i 2004, påpeker Rösler.

          Da lagene møttes i Bergen endte det 1-1. Lillestrøms trener står fortsatt på at hans lag burde tatt med seg tre poeng.

          - De fleste som så den kampen er nok enige i det. Vi var klart best i 2. omgang, sier Rösler.

          - Kristjan Sigurdsson har imponert meg stort. Han er en spiller som har utviklet seg enormt mye. Men han har potensial til å bli enda bedre, sier Rösler.
          Last edited by iL; 01.08.2006, 20:29.
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            #6
            (skb)



            Ladet opp rundt Sognsvann

            Relaterte klubber
            Brann
            Stiftet: 26.09.1908
            Hjemmebane: Brann Stadion
            Tilskuerrekord: 24800
            Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
            Mer om Brann
            Lillestrøm
            Stiftet: 02.04.1917
            Hjemmebane: Åråsen
            Tilskuerrekord: 13595
            Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
            Mer om Lillestrøm

            Relaterte artikler

            Relaterte ligaer


            OSLO: Brann-spillerne gjennomførte tirsdag kveld en rolig joggeøkt rundt Sognsvann i Oslo foran onsdagens gullduell mot Lillestrøm på Åråsen.


            Av: Roar Lyngøy
            Publisert: 01.08.2006 kl. 21:17
            Endret: 01.08.2006 kl. 21:18
            Mons Ivar Mjelde har hatt fokus på restitusjon etter 3-1-kampen mot Fredrikstad søndag. Mandag var det jogging som sto på timeplanen for dem som spilte hele kampen, og tirsdag tok Mjelde med seg spillerne på joggetur rundt Sognsvann.
            - Jeg føler at vi har hatt optimal restitusjon før Lillestrøm-kampen. Og laget er så godt trent at vi skal takle det tøffe kampprogrammet som står foran oss, sier Mjelde til bt.no.
            Laget landet på Gardermoen ved 18-tiden og installerte seg på SAS-hotellet i Nydalen i Oslo ved 19.30-tiden.
            På kampdagen onsdag blir det en rolig trening klokken 11 i Oslo.
            Mjelde gleder seg til gullduellen.
            - Lillestrøm er nødt til å vinne. At de ikke har vunnet på en stund, tror jeg kan slå ut begge veier. Det får vi se onsdag kveld, sier Brann-treneren.
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              RB: Spillesugen Søgård skal stanse Martin Andresen

              Spillesugen Søgård skal stanse Martin Andresen

              Hard jobb for myk mann



              ÅRÅSEN/FETSUND:
              Espen Søgård nyter livet som nybakt pappa, men i kveld bytter han ut farsrollen med oppgaven å jage Martin Andresen ut av Åråsen.
              SKAL VOKTES: Martin Andresen må regne med ekstra oppvartning av Søgård i kveld. FOTO: SCANPIX

              HARMONI FØR SLAGET: Espen Søgård og sønnen Sander leker sammen. Like fredfullt kommer det neppe til å gå for seg i kveldens toppkamp mot Brann. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN


              Av: Espen Solbakken


              – Først må jeg bli tatt ut på laget da, sier Espen når RB-sporten lanserer han som Andresen-frimerke i kveld.
              – Espen vil helt sikkert spille, sier Uwe Rösler.
              Og da ligger automatisk oppgaven der; usynliggjøre Brann-kaptein Martin Andresen.
              – Det hender jeg får slike oppdrag, og det er ikke meg i mot. Jeg er i hvert fall utrolig klar til å starte en kamp igjen, og uansett hvor jeg spiller vil det helt sikkert bli noen dueller med Martin, sier Søgård.
              Trolig får han plassen sentralt, mens Robert Koren skyves ut til høyre for suspenderte Bjørn Helge Riise.


              Vil tilbake

              Før kampen i dag lader Espen opp i Hovinåsveien i Fet sammen med sønnen Sander (2 1/2 måned). For tre år siden flyttet han "hjem" etter noen år i eksil i Rælingen.
              Nå vil han tilbake på LSK-laget også.
              – Laget tok veldig mange poeng med deg på banen, hvor frustrerende har det vært å sitte på benken?
              – Jeg synes Kasey har tilført laget noe annet med sine offensive pasninger. For min egen del sitter jeg alltid og tripper når jeg er reserve. Nå har jeg masse energi som jeg er klar til å ta ut mot Brann, sier Søgård, som gikk fra å være kaptein mot Newcastle på St. James Park til 90 minutter som benkesliter på Lerkendal.
              – Var det riktig å sette deg ut av laget?
              – Jeg var ikke fornøyd personlig med måten jeg avsluttet vårsesongen på. Samtidig er jeg generelt tilfreds med min egen utvikling i år. Både jeg og laget var bra i Royal League og i serien tidlig i sesongen, og jeg er blitt bedre med ballen. I vinter og vår vant vi også mange kamper og så solide ut. Hele laget hadde mer flyt enn det vi har hatt i det siste, sier Fetsund-gutten.


              Downperiode

              – Hvorfor har LSK slitt i det siste?
              – Jeg tror alle lag må forvente å få en downperiode i løpet av sesongen, men det gjelder å gjøre den så kort som overhodet mulig. Nå har den vart lenge nok, og Brann hjemme er en perfekt anledning til å få ting på rett kjøl igjen. Nedturen har vært lang nok. Det er ingenting som er bedre enn å slå serielederen, sier Espen Søgård.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                BA: - Kan bli seriemester i dag

                http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2217137.ece

                - Kan bli seriemester i dag

                Odd Grenland-trener Arne Sandstø tror Brann avgjør serien mot Lillestrøm i dag.

                Foto: Espen Forsberg Arne Sandstø utroper Brann til seriemester.
                Av: Kjetil Gillesvik

                Odd Grenland-trener Arne Sandstø tror Brann med seier i dag på Åråsen vil avgjøre gullkampen - elleve serierunder før slutt.
                - INGEN KAN TA OPP KAMPEN MED DEM
                Salhus-karen har latt seg imponere av klubben han heiet på som ung. Han mener Brann har vært så gode at ingen av de andre klubbene i eliteserien er i stand til å ta opp kampen mot dem.
                Ja, ikke bare det. Rødtrøyene kan avgjøre det hele allerede i dag. Da lyder datoen 2. august og tre måneder og tre dager gjenstår av sesongen 2006.
                – Jeg tror Brann har avgjort det med seier mot Lillestrøm. Da blir de seriemester, sier Sandstø skråsikkert.
                Ser en på tabellen er ikke utsagnet helt borte vekk. Med seier i dag vil Brann ha tatt 34 poeng på 15 kamper. Ned til Rosenborg vil det i så fall være 10 poengs margin, mens Lillestrøm i verste fall må ta igjen hele 12 poeng før de er ajour.
                MJELDE VIL IKKE HØRE GULLSNAKK
                Skulle Brann derimot tape - og Lillestrøm i tillegg vinne hengekampen sin mot Lyn - er situasjonen langt mer åpen. Da er differansen mellom de to utfordrerne plutselig bare tre poeng.
                – Selv om Lillestrøm skulle vinne, tror jeg ikke de vinner serien. Brann har et sterkere lag, fortsetter Sandstø.
                Mons Ivar Mjelde liker ikke gullsnakk. At dagens kamp er av den viktige sorten vil han rett og slett ikke høre snakk om.
                – Det deles bare tre poeng ut i denne kampen. Vi kan ikke lage det til noe større enn det.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Trenernes lønninger

                  http://fotball.bt.no/eliteserien/article61855.ece

                  Her er lønnstoppen



                  Her finner du oversikt over hva de ulike trenerne i eliteserien omtrentlig tjener:



                  Av: Kjell Ivar Grøndal
                  Publisert: 02.08.2006 kl. 07:21
                  Endret: 02.08.2006 kl. 07:22
                  1. Per Mathias Høgmo (46), Rosenborg: 2,5-3 mill.
                  1. Tom Prahl (57), Viking: 2,5-3 mill.
                  3. Kjetil Rekdal (37), Vålerenga: 2 mill.
                  4. Stig Inge Bjørnebye (36), Start: 1,5 mill.
                  4. Mons Ivar Mjelde, Brann: 1,5 mill.
                  4. Uwe Rösler (37), Lillestrøm: 1,5 mill.
                  7. Knut Torbjørn Eggen (45), Fredrikstad: 1,3 mill.
                  8. Arne Sandstø (39), Odd: 1,1-1,3 mill.
                  8. Arild Stavrum (33), Molde: 1,1-1,3 mill.
                  8. Jan Jönsson (45), Stabæk: 1,1-1,3 mill.
                  11. Frode Grodås (41), HamKam: 0,8-1,0 mill.
                  12. Tor Thodesen (40), Sandefjord: 0,6-0,7 mill.
                  PS! Den sparkede Tromsø-treneren Ivar Morten Normark hadde en årslønn på mellom 1,1 og 1,3 mill.
                  (Kilde: Finansavisen)

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    Ønsket tilbake fra LSK


                    Eirik Bertheussen som LSK-spiller i vinter. ( Foto: Digitalsport )
                    Relaterte klubber
                    Lillestrøm
                    Stiftet: 02.04.1917
                    Hjemmebane: Åråsen
                    Tilskuerrekord: 13595
                    Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                    Mer om Lillestrøm
                    Pors
                    Stiftet: 25.05.1905
                    Hjemmebane: Pors Stadion
                    Neste kamp: 05.08.2006 Pors-Moss
                    Mer om Pors



                    Eirik Bertheussen kan bli lånt ut fra Lillestrøm til Pors resten av sesongen.


                    Av: Per Christian Johansen
                    Publisert: 02.08.2006 kl. 08:51
                    Endret: 02.08.2006 kl. 08:54
                    Ifølge Pors sin egen hjemmeside, har klubben henvendt seg til Lillestrøm med ønske om å få Bertheussen tilbake til klubben. Den tidligere Tromsø og Tromsdalens-spilleren fikk sitt gjennombrudd på allnorsk nivå i Pors-drakten forrige sesong.
                    Denne sesongen har vært preget av en del skader og benkesliting.
                    - Pors har forhørt seg med Lillestrøm om å få leie Eirik Bertheussen ut sesongen. Foreløpig er ikke Lillestrøm avisende men de vil se situasjonen litt an grunnet tett kampprogram fremover. Eirik kjenner vi jo fra sesongen i fjor og det ville vært en klar forsterkning å få han tilbake, heter det på porsgrenland.no.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Før kveldens «seriefinale» er de enige om én ting: «Brann-laget er best»

                      - De har råd til å kjøpe erfarne spillere, sier Rösler.

                      LILLESTRØM (VG) Lillestrøm startet sesongen som gullfavoritt. Nå står laget med fem seriekamper uten seier. Og i kveld kan Brann slukke gullhåpet.

                      KLAR FOR GULLTEST: Lillestrøm-trener Uwe Rösler på tirsdagens trening på Åråsen. Foto: Maria Gosse
                      VG Nett følger:


                      LIVE i kveld:
                      Lillestrøm - Brann 19.00
                      Champions League-kvalik:
                      Vålerenga - Mlada Boleslav 20.45

                      Foran skjebnekampen på Åråsen har ikke Lillestrøm-trener Uwe Rösler problemer med å erkjenne at Brann er det beste laget i Norge - i øyeblikket.

                      - De fortjener å lede. De er stabile og solide. Kristjan Sigurdsson er en midtstopper i toppklasse. Jeg liker ham. Martin Andresen er frisk. En klassespiller og Branns viktigste, sier Rösler.

                      Uten å glemme å gi Mons Ivar Mjelde sin del av æren for Branns suksess, peker Rösler også på noe han mener er en forskjell på de to klubbene.

                      Formsvikt

                      - Brann har mer erfaring. Det koster mye penger, men de kan gå etter sånne spillere. Vi må hente unge spillere, sier Rösler.

                      Og han har rett:

                      Brann har betalt dyrt for Martin Andresen, Bengt Sæternes, Petter Vaagan Moen og Thorstein Helstad, mens Lillestrøms eneste storkjøp har vært Olivier Occean.

                      Vi sitter i den slitte sofaen over garderobene på Åråsen. Den siste økten foran skjebnekampen er gjennomført.

                      - Vi opplever den første formsvikten på halvannet år. Det er en test for spillerne, og for meg som trener, sier Uwe Rösler til VG.

                      Han vil ikke være ved at et Lillestrøm-lag ute av gullkampen vil være en skuffelse.

                      - Fra dag en har jeg sagt at målet er å bli bedre enn i fjor (4. plass). Folk fikk høyere forventninger til oss etter vinteren, men det kan ikke jeg gjøre noe med, sier Uwe Rösler.

                      På de siste fem seriekampene har Lillestrøm sluppet inn 10 mål, etter å ha spilt de åtte første med syv baklengs.

                      Kippe-skader

                      Midtstopperne Anders Rambekk og Frode Kippe imponerte i sesongåpningen. Faktisk så mye at begge fikk plass i Åge Hareides landslagstropp til kampene mot Paraguay og Sør-Korea i forkant av fotball-VM.

                      - Men etterpå har Kippe slitt med skader. Han har ikke vært i topp fysisk form, men vi har valgt å bruke ham likevel. Det kan han ikke kritiseres for, sier Rösler.

                      (VG 02.08.06 kl. 08:24)
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12
                        To kamper fra klubbrekord


                        Branns Charlie Miller kommer seg forbi LSKs Bjørn Helge Riise, til venstre, og Christoffer Andersson i 1-1-kampen i Bergen i vår. ( Foto: Kjetil Espetvedt, Digitalsport )
                        Relaterte klubber
                        Brann
                        Stiftet: 26.09.1908
                        Hjemmebane: Brann Stadion
                        Tilskuerrekord: 24800
                        Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                        Mer om Brann
                        Lillestrøm
                        Stiftet: 02.04.1917
                        Hjemmebane: Åråsen
                        Tilskuerrekord: 13595
                        Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                        Mer om Lillestrøm

                        Relaterte artikler



                        Lillestrøm har fem seriekamper uten seier - to kamper fra klubbrekorden. Sjekk alle tall før LSK - Brann her!
                        DIREKTE 19.00: LSK - BRANN


                        Av: Eivind Aarre
                        Publisert: 02.08.2006 kl. 11:05
                        Endret: 02.08.2006 kl. 11:07
                        * Lillestrøm har 14 seirer på 28 hjemmekamper mot Brann. Brann har vunnet fem ganger, åtte kamper har endt uavgjort. Målforskjell: 46-27 til LSK.
                        * Forrige gang Brann vant på Åråsen, var 1-0-seieren 16. juni 2002.
                        * Lillestrøm har fem seriekamper uten seier. Forrige trepoenger var 3-0-seieren mot Molde 16. mai.
                        * Klubbrekorden er sju kamper uten seier - fra mai 2003 til juni 2003.
                        * Lillestrøm har scoret sine 20 siste hjemmekamper i serien. Forrige gang uten scoring var 0-0-kampen mot Bodø/Glimt 17. oktober 2004.
                        * Klubbrekorden er 28 kamper med scoring. Dette har skjedd to ganger - fra september 1976 til mai 1979 og fra august 1991 til mai 1994.
                        * Brann har to seirer på rad, men har et stykke til klubbrekorden på seks seirer på rad. Brann har klart seks seirer på rad tre ganger, sist i 1997.
                        * Brann er eliteseriens beste bortelag til nå, med 14 poeng på sju kamper.
                        * Michael Mifsud står med 13 kamper for Lillestrøm i årets eliteserie, men har aldri spilt en hel kamp. Han har blitt byttet inn to ganger og tatt av banen 11 ganger.
                        Kilde: InfoStrada Sports
                        TABELLEN ELITESERIEN
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #13
                          Foran Lillestrøm - Brann
                          Per Steinar Markussen - 02/08 10:12


                          Det er duket for storkamp på Åråsen i kveld når Lillestrøm tar i mot serieleder Brann. Mange mener at seriemesterskapet kan bli avgjort etter denne ”seriefinalen”. Her er alt om kampen.

                          Forutsetningene er følgende: Før kampen ligger Brann ni poeng foran Lillestrøm, med en kamp mindre spilt. Rosenborg ligger mellom de to lagene, syv poeng bak bergenserne.

                          Lillestrøm har ikke spilt bra de siste kampene, og laget har faktisk ikke en hjemmetriumf siden 16. mai. Og siste seier kom 12. mai.

                          Brann har bare ett bortetap denne sesongen, men det kom til gjengjeld i forrige bortekamp, mot Ham-Kam, og er bergensernes eneste tap denne sesongen.

                          Brann er favoritter, det er det ikke tvil om. Det mener man selv på Åråsen, men det er ikke aktuelt å gi ved dørene.

                          - Vi er en veldig sugen gjeng, og har gjort det godt både i kamper og på trening den siste tida, uten at det har gitt seg utslag i nok poeng. Over tid vil slikt utjevne seg, og med det gode trykket vi har hatt på treningene i det siste, tror jeg at det vil gå vår vei på onsdag, sier LSK-stopper Anders Rambekk til TV2 Nettavisen.

                          Trener Uwe Rösler påpeker at LSK er et lag man har et visst tak på:

                          - Vi slo dem her hjemme i fjor (1-0), og vi viste i andreomgangen på Brann stadion i år at vi kan utnytte svakhetene deres, sier tyskeren til Nettavisen.

                          Og han skryter gjerne av sine motstandere.

                          - De fortjener å lede. De er stabile og solide. Kristjan Sigurdsson er en midtstopper i toppklasse. Jeg liker ham. Martin Andresen er frisk. En klassespiller og Branns viktigste, sier Rösler til VG.

                          Litt av nøkkelen for romerikingene blir å stoppe Martin Andresen, og den jobben blir det Espen Søgaard som får.

                          - Først må jeg bli tatt ut på laget da, sier Espen når Romerike Blad lanserer han som Andresen-frimerke i kveld.

                          – Espen vil helt sikkert spille, sier Uwe Rösler.
                          – Det hender jeg får slike oppdrag, og det er ikke meg i mot. Jeg er i hvert fall utrolig klar til å starte en kamp igjen, og uansett hvor jeg spiller vil det helt sikkert bli noen dueller med Martin, sier Søgård.



                          Foto: Thomas Reisæter, Fotballmagasinet
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #14
                            iBergen.no
                            Foto: Morten Holm (Scanpix)


                            Branns verste motstander

                            Branns midtstoppere kan bli neste offer for Olivier Occeans knalltøffe spillestil.

                            Av Farid Ighoubah



                            Så langt i sesongen har ikke Lillestrøms spiss Olivier Occean fått gult kort for stygt spill, men det er likevel flere spillere som har fått kjenne kanadierens tilstedeværelse. Her er et knippe av hendelser:
                            Da Fredrikstad spilte mot Lillestrøm i den fjerde serierunden, gikk Fredrikstads Trond Erik Bertelsen i bakken etter en duell med Occean.
                            I kampen mellom HamKam og Lillestrøm på Briskeby i femte serierunde gikk både Knut Haraldsen og Espen Haug i gresset etter dueller med Occean. Sistnevnte kom seg rimelig kjapt på beina igjen, mens Haraldsen først var oppe igjen etter å ha fått behandling.
                            Mot Start måtte Bård Borgersen ut med tre brukne ribben etter å ha fått kjenne på kneet til Lillestrøms Occean.
                            - Ikke hold igjen
                            Også Moldes Øyvind Gjerde, Tromsøs Tore Reginiussen og keeper Kenny Stamatopoulos, og Rosenborgs Vidar Riseth har fått en real trøkk fra Occean. Neste ofre kan altså bli Branns midtstoppere Kristjan Örn Sigurdsson og Olafur Örn Bjarnason. Keeper Håkon Opdal kan også være i faresonen.
                            Fotballekspert og kommentator Øyvind Alsaker gir følgende råd til Branns midtstoppere.
                            - Sigurdsson og Bjarnason har ingen andre valg enn å kline til. Det er viktig at de ikke reserverer seg mot Occean. Da kan det bli verre. Dessuten blir Sigurdsson en dårligere midtstopper dersom han ikke spiller slik han pleier, sier Alsaker.
                            Han mener ikke at Occean er en stygg spiller, men oppfordrer likevel kanadieren til å slutte med albuebruken.
                            - Jeg har blant annet registrert at han bruker mye albuer i hodedueller, det må han slutte med. Det er nok ikke bevisst gjort fra Occeans side når motstandere går i bakken, det er vel mer at han er litt klønete. Occean er en tøff spiller og har en enorm fysikk, og det er ikke enkelt å demme opp for ham, sier Alsaker.
                            Gir råd
                            Verken Borgersen eller Riseth synes Occean er en stygg spiller, men gir følgende råd til sine stopperkolleger:
                            - Occean er en tøff spiller og jeg fikk kjenne det sist da jeg selv gikk ned for telling. Det som gjelder er å stå imot i duellene, sier Riseth.
                            - Jeg opplever ikke Occean som unfair, men det gjelder å ta duellen, sier Borgersen.
                            02.08.06 12:47, ny 02.08.06 13:23
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15
                              Kippe tror på Brann


                              Frode Kippe tror på LSK-seier i kveld - men seriegull til Brann. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )
                              Relaterte klubber
                              Brann
                              Stiftet: 26.09.1908
                              Hjemmebane: Brann Stadion
                              Tilskuerrekord: 24800
                              Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                              Mer om Brann
                              Lillestrøm
                              Stiftet: 02.04.1917
                              Hjemmebane: Åråsen
                              Tilskuerrekord: 13595
                              Neste kamp: 02.08.2006 Lillestrøm-Brann
                              Mer om Lillestrøm

                              Relaterte artikler



                              LILLESTRØM: Lillestrøm-kaptein Frode Kippe tror på seier mot Brann i kveld, men mener likevel det blir for tøft å ta inn serielederens forsprang.


                              Av: André Almløv
                              Publisert: 02.08.2006 kl. 13:27
                              Laget fra Åråsen åpnet sesongen meget godt og dro sammen med Brann fra resten av lagene med god margin. Men etter ni kamper uten tap startet Lillestrøms nedtur. På de fire siste kampene har det bare blitt ett fattig poeng. Det har Brann utnyttet og rykket i fra.
                              - Må vinne

                              - Vi må slå Brann for å henge med. Men de har vært solide i hele år og det blir vanskelig. Slår vi dem er vi med, men Brann blir likevel tøffe å ta igjen. Uansett er de favoritter til seriegullet, mener Lillestrøm-kaptein Frode Kippe.
                              Det skal nevnes at Lillestrøm har en kamp mindre spilt enn Brann. Med seier i kveld og i hengekampen mot Lyn vil romerikingene kun være tre poeng bak bergenserne.
                              Kippe og resten av LSK-troppen har ennå ikke funnet noen god forklaring på hva som har gått galt etter den gode åpningen.
                              - Det er ikke lett å sette fingeren på noe spesielt. Vi har rett og slett ikke vært dyktige nok, scoret for lite og sluppet inn for mye mål.
                              - Aggressive, tette og kompakte

                              Derimot har han planen klar for hva som må til for å finne tilbake til formen fra vårsesongen.
                              - Vi må heve oss og snu trenden hvis vi vil henge med i toppen videre. Mot Brann skal vi prøve å være aggressive, tette og kompakte og gi fra oss lite rom, sier Kippe.
                              Den planen fungerte svært dårlig på Lerkendal for tre dager siden.
                              - Mot Rosenborg gikk vi litt i oppløsning og greide ikke stå i mot. Det har vi tatt tak i på trening denne uka og vi får håpe det gir utslag mot Brann, avslutter Kippe.
                              Sundgot inn

                              Lillestrøm-trener Uwe Rösler disponerer en skadefri stall og må kun unnvære Bjørn Helge Riise, som fikk sitt tredje gule kort mot Rosenborg. Espen Søgård tar trolig over hans plass på høyre siden av midtbanen.
                              Rösler varslet endringer etter tapet mot Rosenborg og dermed skal det vel bli vanskelig å komme utenom Arild Sundgot, som kom inn mot Rosenborg og scoret sitt femte mål for sesongen.
                              Sannsynlig LSK-lag (4-4-2): Heinz Müller – Dan Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kasey Wehrman, Robert Koren, Pål Strand – Michael Mifsud, Arild Sundgot
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

                                #16
                                Millioninntekt på Brannfans

                                Millioninntekt på Brann-fans

                                I Lillestrøm tjener man fett på at gullhungrige Brann-supportere fyller Åråsen i kveld.

                                Av Farid Ighoubah

                                on error resume next ShockMode = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFl ash.5")))
                                Siste iBergen.no:
                                13:36: Hvor fæle kan Brann være?
                                13:29: Millioninntekt på Brann-fans
                                13:15: Utfordrer Maiden til fotballkamp
                                12:47: Branns verste motstander
                                12:45: Derfor elsker insekter røde biler
                                11:19: 21.000 i kollekt i begravelsen
                                11:17: Mann (21) tatt for bilraid
                                10:43: Smell ved Sotrabroen
                                10:17: Straffer bilistene
                                09:56: - Mjelde for stor for Brann
                                09:15: SMS-tabbe om skoleinntak
                                09:14: Flere voldtekter i Bergen
                                09:12: Strileboligene stadig dyrere



                                Kveldens kamp mellom Lillestrøm og Brann kommer til å trekke fulle tribuner, om lag 12.000 mennesker. På Åråsen kan man ikke huske sist det var fulle tribuner da Brann var gjestelag. Men bergensere på gulljakt har ført til at så skjer i kveld.
                                Stor interesse
                                - Hos oss er det plass til nesten 12.000 mennesker. Når Brann spiller pleier det å være rundt 6-7000 tilskuere. I snitt på alle kampene ligger vi på rundt 8000 tilskuere i år. Ettersom Brann ligger så godt an, ventet vi at det kunne bli fulle tribuner i kveld. Jeg kan ikke huske at det noen gang har vært fullt hus når Brann har spilt her før. Det er i hovedsak når Vålerenga og Rosenborg gjester oss tribunene er fulle, sier Birger Karlsen, stadionansvarlig på Åråsen.
                                Den enorme interesse fra Bergen til toppkampen har ikke gått upåaktet hen.
                                - Vi har merket oss en enorm interesse fra Bergen. Alle billettene er utsolgt og bortelagets andel av billetter gikk raskt unna. I tillegg har vi jo solgt en hel del billetter over internett og andre utsalgssteder. Vi regner med bergensere står for en andel av de billettene også, sier Karlsen.
                                Millioninntekter
                                Mange gullhungrige bergensere gir penger i kassen.
                                - Med en snittpris på rundt 100 kroner per solgte billett får vi en pen sum i kassen. Bare billettinntektene i kveld blir på cirka 1,2 millioner kroner, sier Karlsen.
                                Lillestrøm har ikke vurdert kvelden oppgjør som en høyrisikokamp og har ikke vakthold utover det som er vanlig når det er ventet fulle tribuner.
                                02.08.06 13:29
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #17
                                  Fra Rogalands Avis:

                                  Spionerer på Koren

                                  I kveld sitter Tom Prahl på Åråsen for å finne ut hvordan Viking skal stoppe LSK-hjernen Robert Koren på søndag.


                                  Foto: Johannes W. Berg AKTIV: Tom Prahl ser i kveld søndagens motstander Lillestrøm mot Brann. Ifølge Prahl er Robert Koren nøkkelspilleren til Lillestrøm.

                                  Av: Torbjørn Andersen

                                  – Koren kommer ikke til å få markering mot seg i kampen på søndag, men midtbanespillerne våre må holde et ekstra øye med ham, sier Prahl til Rogalands Avis.

                                  – Mifsud farligste spiller
                                  Viking-treneren får ifølge rapportene se et lag med LSK-hjernen Robert Koren, men uten lynhurtige Michael Mifsud på topp.
                                  Mifsud er en annen spiller Prahl mener spillerne hans må være ekstra oppmerksomme på søndag.

                                  – Vi må passe på at Mifsud ikke straffer backlinjen vår. Koren slår mange baller i dypet til Mifsud, sier Prahl og fortsetter:
                                  – Mifsud er LSKs farligste spiller i etablert, mens Olivier Occean er den farligste
                                  spilleren deres på innlegg, sier Prahl.

                                  Han fikk litt etterlengtet arbeidsro denne uken etter seieren mot Ham-Kam søndag.
                                  – Jeg er rolig. Seieren var også veldig bra for selvtilliten, sier Prahl og fortsetter:
                                  – Lederne og spillerne er også blitt atskillig roligere. Samtidig har vi en hel del igjen å gå på, sier Prahl.
                                  Utelukker ikke 4-3-3

                                  Han utelukker ikke at Viking vil bruke 4-3-3 formasjonen også mot Lillestrøm søndag.
                                  – Det er en fundering og vurdering som vi kommer til å se an utover uken. Ingenting er bestemt foreløpig, sier Prahl

                                  – Må komme i form
                                  Viking-treneren var svært aktiv på sidelinjen under kampen mot Ham-Kam søndag.
                                  Aktiv har han også vært de siste dagene. Han har vært både på joggetur og tatt seg en morgendukkert på Godalen.
                                  – Jeg må komme i bedre form for min egen helse, sier Prahl og fortsetter:
                                  – Jeg har flere ganger startet og satt i gang med egentrening, men fotballen tar mye tid. Nå har jeg endelig fått mulighet til å trene litt på egen hånd, sier Tom Prahl.

                                  Kommentar

                                  • Hertis
                                    I karantene
                                    Forumonanist
                                    • May 2004
                                    • 173

                                    #18
                                    Nettavisen:


                                    Martin skulle være ute!

                                    Det er mye som tyder på at Martin Andresen skulle vært ute mot Lillestrøm. Da han sparket ballen i en liten gutt i går, burde han hatt sitt tredje gule kort for sesongen.

                                    Av

                                    Scenen var grufull og den ble rørende. I forbannelse over straffen som ikke gikk inn og tiden som gikk ut slik at det heller ikke ble corner, svartnet det for Martin Andresen som prøvde å klinke matchballen i reklameskiltet i forbannelse.
                                    Men han var like treffsikker i den situasjonen som Olafur Ørn Bjarnason var fra krittmerket. Ballen gikk for høyt og traff en tolvåring midt i planeten så brillene føk og gutten hadde til overmål brukket armen fra før så han kunne ikke bruke den til å skjerme seg.
                                    - Det betydde ingenting, sier vitner til hendelsen til iBergen.no. Ballen var så hard at det aldri hadde vært mulig å få opp hånden.
                                    «Trøste og bære»
                                    Martin Andresen skjønte umiddelbart hva han hadde gjort og hoppet opp på tribunen for å trøste karen. Han lovte ham til og med autograf og skjorten hans etter kampen. Det løftet holdt han og etter kampen var han raskt på plass med skjorte nummer åtte og den tapre gutten sa det ikke gjorde så veldig vondt.
                                    - Slik du forteller det er det full dekning for å gi gult kort, sier toppdommer Terje Hauge.
                                    Usportslig
                                    - Dette høres ut som en overreaksjon. Det er en usportslig opptreden og det ville ikke vært noe problem å forsvare et gult kort for en slik hendelse. Men når det er sagt er det også klart at dommere prøver å ha forståelse for spillere som er sint på seg selv. Vi skjønner hvorfor de gjør det, men et gult kort kan forsvares, men ikke noe mer.
                                    - Betyr det noe at han satte tilskuerne i fare og til og med traff en av dem?
                                    - Hvis det var tilsiktet ville en selvsagt reagert mye hardere. Men slik jeg forstår det var det et uhell og forholdet til tilskueren er noe Brann og Martin Andresen må ordne opp i i fellesskap.
                                    - De som har størst grunn til å føle seg snytt er Lillestrøm. Brann med og uten Martin Andresen er to forskjellige ting. Kan de kreve videoanalyse av situasjonen etterpå?
                                    - Nei, dette er noe som dommeren måtte ha tatt der og da.
                                    31.07.06 10:50, ny 31.07.06 12:04

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      VG: Skjøt LSK inn i gullkampen

                                      http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125273
                                      Skjøt LSK inn i gullkampen

                                      LILLESTRØM (VG Nett) (LSK-Brann 2-0) Lillestrøm ønsket Brann velkommen med 80-tallsklassikeren Welcome to the jungle. Men det var først da Michael Mifsud slo til at Brann fikk føling med hva det betyr!


                                      MATCHVINNER: Michael Mifsud jubler etter å ha headet inn sitt første mål mot Brann. Malteseren ble kveldens helt på Åråsen med to mål. Foto: Scanpix


                                      Da Lillestrøm og Brann jogget utpå Åråsen til årets store toppkamp dundret Guns N' Roses-klassikeren Welcome to the jungle over banen.

                                      Men Lillestrøm ga ikke Brann noen jungelopplevelse - inntil Michael Mifsud eksploderte i sluttminuttene.

                                      80-tallsklassikeren var lenge en påminnelse om at vi må tilbake til 1989 for å finne sist LSK-tittel. Men med 2-0 over Brann i kveld kan årets sesong ende ventetida.

                                      - Jeg kom bare til to sjanser, men satte begge to. Selv om ikke alt handler om å score mål, er det selvfølgelig alltid helt fantastikk å være den som scorer, sa Mifsud til VG Nett etter kampen.

                                      Etter åpningshymnen fra 80-tallet fulgte ikke Lillestrøm opp med den moderne og intense fotballen som gjorde dem til de flestes seriefavoritt på våren. Tempoet var for svakt og to store bautaer på topp i Olivier Occean og Arild Sundgot truet ikke Brann-stopperne der de har sine svakheter.

                                      Derfor var det også helt logisk at Olivier Occean ble ofret til fordel for Michael Mifsud noen minutter ut i andre omgang - selv om nevnte Occean tross alt var best og mest bevegelig av de to.

                                      Mørnet

                                      Mifsud gjorde også det som totalt manglet i første omgang, han utfordret Brann der det gjør vondest for seriemesterne: Fort langs bakken.

                                      Og etter å ha mørnet Brann-forsvaret i 35 minutter, hang de ikke lengre med og glapp i markeringen på Dan Anton Johansens perfekte innlegg. Mifsud rev seg løs i feltet og scoringen med hodet forløste årets største jubelbrøl på Åråsen.

                                      To minutter senere sørget han for 2-0, denne gangen bare på rein fart. Kasey Wehrmans pasning inn i feltet ville vært 10 meter for lang for både Occean og Sundgot, men Mifsud nådde ballen og skjøt utagbart for Håkon Opdal ned i hjørnet.
                                      - Det var veldig skuffende at jeg måtte starte på benken, og spesielt i en så stor kamp. Da jeg kom inn måtte jeg bare gi alt jeg hadde, sier en lykkelig Mifsud.

                                      Trener Uwe Rösler hadde dette å si om sin målscorer:

                                      - Jeg utrolig glad på hans vegne nå. Micahel trengte kanskje dette - etter ikke å ha scoret så mye i det siste.

                                      Hadde kontroll

                                      Lillestrøm avanserte med kveldens seier opp på andreplass i eliteserien, kun seks poeng bak Brann på toppen. Men kanarifuglene har én kamp til gode...

                                      - Det er helt utrolig at den minste spilleren på banen får heade ballen i mål på den måten. Vi følger planen helt perfekt inntil det. I min tid som Brann-trener har vi aldri hatt bedre kontroll på Lillestrøm her på Åråsen, sa Mons Ivar Mjelde etter kampen.

                                      Han kollega i Lillestrøm gledet seg faktisk mest over det defensive. LSK holdt nuller for første gang siden 16. mai.

                                      - Brann scorer nesten bestandig, derfor fokuserte vi på å holde nullen. Jeg er utrolig fornøyd med at vi klarte det, innrømmer Rösler.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #20
                                        Dagbladet: - Nå er alt mulig

                                        Lillestrøm-helt Michael Mifsud lovprises av Uwe Rösler.

                                        - Nå er alt mulig


                                        DAGENS MANN: Med to mål på et minutt i slutten av kampen ble Michael Mifsud den store helten da LSK slo Brann.
                                        Foto: Scanpix

                                        FAKTA

                                        Lillestrøm – Brann 2-0 (0-0).
                                        Tilskuere: 11.582.
                                        Mål: 1-0 Michael Mifsud (83), 2-0 Mifsud (84)
                                        Gult kort: Dan Anton Johansen, LSK. Helge Haugen, Brann.
                                        Dommer: Tom Henning Øvrebø, Nordstrand.

                                        Lillestrøm (4-4-2): Heinz Müller – Shane Stefanutto (Frode Kippe fra 86.), Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Dan Anton Johansen – Robert Koren, Kasey Wehrman, Espen Søgård, Pål Strand (Johan Petter Winsnes fra 79.) – Olivier Occean (Michael Mifsud fra 54.), Arild Sundgot.

                                        Brann (4-4-2): Håkon Opdal – Bjørn Dahl, Olafur Ørn Bjarnason, Kristjan Ørn Sigurdsson (Janez Zavrl fra 51.), Erlend Hanstveit – Charlie Miller (Thorstein Helstad fra 79.), Martin Andresen, Helge Haugen, Petter Vaagan Moen – Bengt Sæternes (Migen Memelli fra 85.), Robbie Winters.


                                        Lillestrøm-helt Michael Mifsud lovprises av Uwe Rösler.

                                        TRYM OUST SONSTAD
                                        Onsdag 02.08.2006, 21:09
                                        oppdatert 22:59

                                        ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Lillestrøm-Brann 2-0. Fra starten av kampen var det både regn og sol på Åråsen stadion, og ifølge sagnet skal det finnes gull der regnbuen ender.

                                        Lagene på banen håper derimot at det skal vente gull i enden av sesongen, og dagens kamp var et oppgjør mellom lagene som har vært to av de heteste gullkandidatene store deler av året.

                                        To seine Mifsud-mål sørger for at situasjonen fortsatt er sånn.
                                        - Jeg er i fyr og flamme. Nå er alt mulig, og jeg er optimistisk med tanke på den videre sesongen, sier matchvinneren til Dagbladet.no.


                                        «Luftas baron»
                                        Han har gull i blikket idet han blir klappet på skuldra av en passerende Charlie Miller.

                                        Kampen så ut til å ende ut med uavgjort helt til banens minste spiller steg til værs etter et glimrende innlegg fra Dan Anton Johansen på høyre kant i det 83. minutt.
                                        Mifsud headet ballen uttakbart opp i venstre kryss.

                                        - Det er ikke nødvendig å være høy for å være en god hodespiller. En del av de høye spillerne header jo aldri, smiler spilleren som scoret tre mål med hodet forrige sesong.


                                        Raskt mål
                                        Deretter rakk Brann så vidt å ta avspark, før Mifsud igjen var på ferde. Robert Koren fant lagkameraten med en flott frispilling, og han hadde ingen problemer med å sette ballen nede til venstre i mål.

                                        - Det er alltid godt å score, men det ødelegger sjølsagt ikke opplevelsen at det skjer så seint i kampen, smiler Mifsud.

                                        Han legger ikke skjul på at han ønsker seg til en større klubb, men vil ikke si noe nærmere om når dette kan skje.

                                        Uwe Rösler håper nok på sin side at dette ikke skjer i det hele tatt, og han var full av lovord etter kampen.


                                        - Mifsud strakte ut laget
                                        - Michael preget kampen sterkt, også sett bort fra scoringen. Tempoet hans bidro til å strekke ut Brann-laget, sier treneren, som sjølsagt var svært fornøyd med utfallet av kveldens kamp.

                                        - Vi trengte denne seieren, for den gir sjøltillit foran det som skal skje i fortsettelsen, sier en lettet Rösler.

                                        I Brann-leiren hadde de ikke like god grunn til å smile, men kaptein Martin Andresen bedyrer at de ikke blir nervøse av dette tapet.

                                        - Vi har ikke hatt for vane å tape, og det skal heller ikke bli noen vane nå. Derfor ser vi oss ikke nervøst over skuldra, sier den rutinerte midtbanespilleren.


                                        LSK best i gang
                                        Før kampstart lå Lillestrøm ni poeng bak serieleder Brann, som på sin side hadde én kamp mer spilt.

                                        Lillestrøm hadde dermed mest å vinne - og tape, og det var også hjemmelaget som gikk friskest ut fra start.

                                        Men det var Brann som fikk kampens første store sjanse, og den var da også virkelig stor:

                                        Robbie Winters vendte opp og skjøt fra 20 meters hold. Skuddet smalt i tverrligger, og spratt så ned i ryggen på Heinz Müller. Keeperen fikk kontroll før noen kom på returen.


                                        Solide lag
                                        Lillestrøms største sjanse i første omgang kom da Oliver Occean kjempet seg fri ved hjelp av det som ville blitt kalt brøyt i håndball.

                                        Under kraftig press satte han ballen utenfor mål fra kort hold, i det 33. minutt.

                                        For øvrig var omgangen preget av at begge lag viste fram soliditeten som gjør at de kjemper i toppen.

                                        Andre omgang bar mer preg av at begge lag turte mindre, og det hele endte etter hvert i en skikkelig stillingskrig.


                                        Første målet vant
                                        Kampbildet tydet på at det laget som scoret først, ville vinne, noe også Brann-trener Mons Ivar Mjelde påpeker etter kampslutt.

                                        - Det lå i kortene at det laget som scoret først, ville få en kjempefordel. Dessverre ble dette dem, og jeg er fryktelig skuffet, sier Mjelde.

                                        Men situasjonen kunne fort sett annerledes ut. Brann fikk en god mulighet da Bengt Sæternes kastet seg fram ved bakre stolpe i det 77. minutt.

                                        Men Heinz Müller kom ut og gjorde seg stor, og vant duellen med den tidligere Belgia-proffen.


                                        Gullsesong
                                        Lillestrøm slet på sin side med å skape sjanser fra starten av omgangen, men bare til Michael Mifsud kom på banen i det 54. minutt.

                                        Han skapte til dels kaos i bortelagets forsvar, og rett før slutt sikret han altså hjemmeseier med to mål på ett minutt.

                                        Med dette har «Fugla» redusert avstanden til Brann til seks poeng, fortsatt med én kamp mindre spilt.

                                        Så gjenstår det å se om det ligger gull og venter i enden av sesongen for Lillestrøm.
                                        [/B]
                                        Last edited by Torolf; 02.08.2006, 22:14.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎