Karakterboka: LSK-BRANN 2. august

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Karakterboka: LSK-BRANN 2. august

    LSK-Brann 2-0
    1-0 Mifsud (82 min)

    2-0 Mifsud (84 min)

    Sjanser

    LSK 4
    Brann 4

    Cornere
    LSK 3
    Brann 5

    Sammendrag
    Ingen av lagene klarte å feste noe særlig grep om kampen de første minuttene. Brann tok mer styringen etter cirka kvarteret spilt og hadde kampens første store målsjanse med et skudd i tverrligger. Nærmere kom uansett ikke Brann, og første omgang forløp uten verken de store sjansene eller spesielt godt spill. LSK ble løpende en del imellom og kom ikke alltid opp i situasjonene. Det tok nesten 30 minuttet før LSK hadde sin første klare målsjanse.

    I andre omgang begynte LSK omgangen best igjen, uten å komme til målsjanser. Så gjør LSK byttet som skal avgjøre kampen, i det Occean går ut og Mifsud kommer inn. LSK kommer mer og mer inn i kampen og legger press på Brann etter halvspilt andre omgang. Etter å mørnet Brannforsvaret, ligger kvelden åpen for Mifsud. Med to raske mål er det ikke tvil om hvor poengene vil ende og LSK har før første gang på lenge, full kontroll og styrer kampen inn 3 poeng.


    Heinz 6 (positive involvering 4/ negative involveringer 3)
    Trygg i feltet som alltid og meget våken på gjennomspill. Gjør derimot et par svake utspark som kunne resultert i baklengs hadde ikke forsvaret ryddet opp eller Brann vært upresise.

    Shane 6 (3/2)
    Har god kontroll på sin side, men kommer sjelden med fremover i første omgang. Gjør et dårlig valg på en kontring etter 14 minutter. Mer med utover i andre omgang og bidrar til å legge press på Brann med innleggene sine.

    Rambekk 7 (3/1)
    På høyde i alle situasjoner og gjør en god kamp. Eneste feilen som ble registrert var etter 62 minutter da han roter bort ballen og Brann kan kontre.

    PSA 8 (3/0)
    Sikker og god i alle situasjoner. Vinner hodeduller og bryter for Brann-angrepet. Solid kamp.

    Dan Anton 5 (2/4)
    Flott innlegg til Mifsuds 1-0 skåring. Hevet seg fra forrige kamp mot RBK, men gjør en del feil som man ikke kan tolerere på dette nivået. Sender blant annet et par horrible feilpasninger som lett kunne resultert i store Brann-sjanser.

    Wehrman 5 (2/2)
    Ikke like solid i dag som tidligere kamper. Var uoppmerksom ved enkelte anledninger og mister ballen. Pasingene som han vært god på tidligere ble sjelden vist frem.

    Søgård 6 (3/2)
    Er flink til å kjempe Branns midtbane ut av kampen. God med ballen, men velger enkelte vanskelige løsninger.

    Koren 6 (4/0)
    Slår pasningen til Mifsud som gir 2-0 målet. Forsøker å finne løsninger, men virker som han aldri kom helt til sin rett fra sin kantposisjon.

    Påsan 4 (1/3)
    Er aldri helt med i kampen. Kommer for sjelden ned til linja for gode innlegg og gjør en del feilpasninger.

    Occean 5 (3/0)
    Bedre med i kampen enn på lenge. Vinner hodedueller og kjemper til seg ballen. Sliter likevel med å finne posisjonene innenfor 16-meteren og kommer derfor for sjelden i skåringsposisjon.

    Sundgot 4 (1/1)
    Anonym og kommer aldri helt inn i kampen.

    Bytter

    Mifsud inn for Occean i det 54. minutt
    8 (5/0)

    Gjør det en spiss skal gjøre - skårer to herlige mål og avgjør kampen. Bidrar også i høyeste grad i forkant av målet til å legge press på Brann.


    Winsnes inn for Andresen i det 78. minutt
    (Spilte for kort tid til å få karakter)
    Gjør det han skal gjøre. Sikker med ballen og er med på å ro det hele inn.

    Kippe inn for Shane i det 85. minutt
    (Spilte for kort tid til å få karakter)
    Trygg de gangene han fikk ballen og gjør ingen feil

    Uwe
    Makter aldri å sette Brann under sterkt press før Mifsud kommer inn og avgjør kampen. Har gjort en god jobb med å motivere spillere og nullstille de virker det som. Brann har hatt mange fine spillemål i år og vært farlige på kontring, men Uwe nekter fra det fine spillet som de tidligere har tatt frem.

    Like gledelig er det at på stillingen 2-0 fortsetter laget å spille fotball, og begynner ikke med utdragning av tida.


    KFL 8
    Gjør en meget god innsats kampen gjennom. Blir noen perioder med stillhet i første omgang, og det er det som gjør at det trekker ned.










    Bølerkanaris
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #2
    Opprinnelig skrevet av chrissp
    PSA 8 (3/0)
    Sikker og god i alle situasjoner. Vinner hodeduller og bryter for Brann-angrepet. Solid kamp.
    Stort sett enig med dine karakterer, men her er du alt for raus (som også flere andre har vært i kamptråden). PSA hadde enorme problemer med Seternæs i hele første omgang. PSA brukte armene hele tiden, med livtak, kveling, strake dytt osv. Det skaffet Brann en rekke farlige, unødvendige frispark. Han spiller seg opp etter pause, men er alt for usikker med ball, både i klareringer og pasninger.

    De to som var suverent best bak i dag var Shane og Rambekk

    Alt i alt så var vi meget heldige i dag. Brann var en smule bedre før målene, men to fantastiske prestasjoner avgjør (jada det var også glimrende spill i forkant). Til å være på hjemmebane er vi alt for dårlige til å skape sjanser. Synes det virker som om manglende grunnteknikk ødelegger mye. Tenker da spesiellt på ballmottak og pasningspresisjon, men også på klareringer. De største synderne er Søgård, PSA og Sundgot, men også mange andre mangler mye grunnteknikk til å spille på dette nivået.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3359

      #3
      Jeg har lyst til å trekke fram

      Rambekk
      Jeg aner å se en ny stor kanarifavoritt i denne karen. Han vinner mange av sine dueller, og han har god kontroll fotballmessig.
      Grunnen til at han vokser er at jeg nå over hele sesongen egentlig har lagt merke til hva han gjør. Han går lange turer for å takke flere tribunedeler etter kamper.
      I dag veivet han med armene til KFL rett før 2. omgang. Deretter tok han en runde _over hele sin halvdel av banen_ der han klappet sine medspillere på ryggen før avspark. Det oste "nå tar vi dem" av ham.

      Uwe
      Det blir spekulasjoner hvor bevisst det er. Men tenk deg, vi starter med to store spisser, noe som må være forsåvidt uvant for Brann (ikke minst i forhold til deres forberedelser) som følge av vår strategi med liten/stor på topp tidligere i år. Så kommer myggen Mifsud inn mot slutten av kampen, denne gang blir det mer overraskende, og avgjør kampen.

      KFL
      Var svakere i dag. Flere perioder uten synging (og uten at noen tar tak og starter sanger), har vært bedre før i år. Oppmøte ingenting å si på.

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Opprinnelig skrevet av Glenn
        Jeg har lyst til å trekke fram

        Rambekk
        Jeg aner å se en ny stor kanarifavoritt i denne karen. Han vinner mange av sine dueller, og han har god kontroll fotballmessig.
        Grunnen til at han vokser er at jeg nå over hele sesongen egentlig har lagt merke til hva han gjør. Han går lange turer for å takke flere tribunedeler etter kamper.
        I dag veivet han med armene til KFL rett før 2. omgang. Deretter tok han en runde _over hele sin halvdel av banen_ der han klappet sine medspillere på ryggen før avspark. Det oste "nå tar vi dem" av ham.
        Må si meg helt enig i det, Glenn. Rambekk har vokst til å bli en av mine store favoritter på laget. Han er i tillegg til det du nevner dønn ærlig i sine taklinger og gir ikke noe ved de berømte dørene. Men i tillegg til det så har han også en god tone med både mot- og medspillere, og smilet er ofte på lur.

        Rambekk er en av oss!!
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Det oser Kaptein lang vei av det Rambekk gjør der ute, selv om jeg nødig vil ta noe vekk fra Kippe.

          Egentlig burde flere følge en slik oppførsel, da vil vi få mange venner i fotball-Norge. Også blandt dommerstanden.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3359

            #6
            Når det gjelder "KFL" vil jeg korrigere meg selv litt ved å utvide til "stadionstemning".

            I dag kjørte faktisk midten av nye sitta i gang Lillestrøm - klapp klapp klapp, uten å ha blitt oppfordret til det av KFL-feltet. Altså: 1) Nye SITTA (!) dro i gang en sang for hele stadion 2) Hele stadion fulgte dem (og dette var mye bedre av den bedritne æærr-beee-kååå vi har andre steder i Norge).

            I tillegg var andre tribunedeler med på oppfordring fra KFL mer enn bare at folk reiste seg opp (les: de var med litt mer enn bare å reise seg halvhjerta for å få satt seg fortest mulig igjen).

            Vi har sett konturene til dette før; kan ikke nå flere tribunedeler på Åråsen være litt mer engasjerte permanent!?!

            Brann-folk viste seg forøvrig fra sin rette side, og hadde kapret til seg plasser på alle tribunedeler.

            Kommentar

            • Cruz
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 398

              #7
              Opprinnelig skrevet av Glenn
              Vi har sett konturene til dette før; kan ikke nå flere tribunedeler på Åråsen være litt mer engasjerte permanent!?!
              Hjemme mot VIF har vi tre syngende og hoppende tribuner! Tro meg!
              Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

              Kommentar

              • Kef1r
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 730

                #8
                om jeg ser en vif homo på noen av de andre tribuner enn diadora i lsk - vif kampen sier jeg i fra at han/hu skal over på diadora. blir for dumt med vif over hele som sist gang. og om vi skal ha felt på RB passer det seg dårlg med andre supportere på samme tribune som rb.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Fin karakterbok, chrissp.

                  Jeg ser du har satt Occean et hakk ned for Koren, det synes jeg ikke er rettferdig mot Occean som jeg synes gjør en veldig bra kamp idag. Løper, sliter og gir alt på hver ball er en innstilling som viser at Occean gjorde ALT han maktet for at laget skulle vinne idag. Synes derimot Koren var slappere, og at heller de to skulle skiftet karakter (5 og 6).

                  Synes også Shane var bedre enn 6'ern sin, han gjør NOK en strålende kamp, jeg lurer på når hans utvikling vil stoppe. Før var det snakk om at vi måtte ha en ny venstreback fordi Shane var vårt svake ledd, og ja, han er fortsatt ingen sjef på hodet, men han har utviklet seg til å bli en fantastisk bra back. Når du trekker fram dårlig valg på en kontring, så vil jeg stille spørsmål til hvordan han kunne løst det annerledes. Jeg er enig i at resultatet ikke var godt, men var det Shane's feil? Slik jeg oppfatter situasjonen:


                  Shane gjør en meget god jobb å vinner igjen en fri ball, som han spiller videre og får igjen på vegg. Han har da hele siden fri, og avanserer ned mot hjørnet av 16-meteren. Da er ingen i feltet, Occean kommer på løpet men er sein, og Shane bestemmer seg for å holde ann, noe jeg synes er korrekt. Derette fyller ingen fler på, selv om Koren kommer for kort støtte, men jeg mener han er dårligere plassert. Om Shane prøver å skyte eller om han legger et hardt innlegg langs bakken mot Occean vet jeg ikke, men det var ikke langt unna at Occean fikk en tå på ballen. Synes egentlig ikke Shane hadde noen skyld på den overgangen.

                  Ellers synes jeg det er bra at Dan Anton og Pål Strand ligger under de andre, Pål Strand synes jeg er for dårlig til å holde siden sin, og trekker for mye inn mot midten i stedet for å komme rundt backen å slå innlegg. Dessuten er han upresis i mange avleveringer. Dan Anton gjør flere fatale feil, og han virker litt usikker på om han skal ta ned ballen eller klarere den ut, noe som blir en mellomting. Håper dette rettes på ganske raskt. Det som overrasker meg, var at han på brøndby's nettsider ble karakterisert som solid defensivt, men begrenset offensivt. Jeg synes å ha sett det stikk motsatte.


                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • bøllefrø
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2004
                    • 462

                    #10
                    Bra karakterbok.

                    Når det gjelder spillet ute på matta, synes jeg det egentlig var ganske dårlig i 80 minutter. Vi maktet aldri å gjøre det vi skal på hjemmebane; nemlig å sette motstanderen under press fra start av. Det er noe forknytt over spillet vårt, og selvom dette her var en toppkamp på godt og vondt, så bør også en sånn her kamp løse seg opp etter at man har følt hverandre på tennene en stund. Med andre ord så bør LSK være i stand til å spille litt eget spill.

                    Jeg synes vi er for feige. Vi har en tendens til å ikke tørre å gå på løpene før sjansen er overmoden. Dermed kaster vi vekk mange gode muligheter til å kontre, få overtall etc. Hvor ofte dobler vi på kant f.eks.? Dette her virker å være rimelig bevisst, for det er et mønster. Spillerne spiller støttepasninger når man burde gå freem, og det kommer av én ting:

                    Total mangel på bevegelse uten ball.

                    Det hjelper liksom ikke å ha en agressiv midtbane som vinner baller, når hele laget står stille. Skjer veldig lite da. Det her tror jeg handler mye om feighet, at spillerne ikke tør ta sjansen litt oftere. Vi må tørre å sende frem noen spillere når Espen går i press, han vinner ofte de duellene. Hvis noen spillere er på løp, har også Espen en bedre sjanse til å finne en medspiller med rom, og dermed slipper vi alle de evinnelige feilpasningene.

                    For å sette bjella på kua: det er liten vits i å skylde på pasningspresisjon (eller mangel på den) før man faktisk har noen pasningsalternativer.

                    Så løsningen er: Løp mer offensivt. Uten ball.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av chrissp

                      Winsnes inn for Andresen i det 78. minutt
                      (Spilte for kort tid til å få karakter)
                      Gjør det han skal gjøre. Sikker med ballen og er med på å ro det hele inn.

                      Trigz´ vikar har gjort en god jobb !

                      (Og i parantes: Hyggelig for en gangs skyld med noen godord om Johan Petter Winsnes )

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1524

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av RSP
                        Trigz´ vikar har gjort en god jobb !

                        (Og i parantes: Hyggelig for en gangs skyld med noen godord om Johan Petter Winsnes )
                        Bortsett fra at Winsnes vel byttet med Strand og ikke Andresen?

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #13
                          Støtter RSP. Det var vel egentlig ikke før JP ble byttet inn at LSK begynte å skape noe. Kanskje et viktigere bytte enn Occean/Mifsud.
                          Noe skyldes nok at Koren ble trukket inn mot midten, men JP skal ha for at LSK plutselig fikk en sterkere høyreside.

                          Jeg håper at jeg blir nødt til å spise i meg det negative jeg noen gang måtte ha ment om JP!:lsk:
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                            Jeg synes vi er for feige. Vi har en tendens til å ikke tørre å gå på løpene før sjansen er overmoden. Dermed kaster vi vekk mange gode muligheter til å kontre, få overtall etc. Hvor ofte dobler vi på kant f.eks.? Dette her virker å være rimelig bevisst, for det er et mønster. Spillerne spiller støttepasninger når man burde gå freem, og det kommer av én ting:

                            Total mangel på bevegelse uten ball.
                            Vi har vært for feige i det siste, enig i det. Og derfor var seiren over Brann så utrolig viktig.

                            En viktig - kanskje den viktigste - årsaken til feighet på banen er dårlig selvsikkerhet. Håper at seieren i går var vendepunktet. Klarer vi også seier mot Viking på søndag tror jeg at trua og selvtilliten i laget er tilbake, noe som også vil gi større mot på banen.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Med innleggene til Danton har vi fått en ny dimensjon i spillet. Dette må vi bli flinkere til å utnytte. Og så må vi luke ut de farlige pasningen hans... Synes også Wehrman slurvet mye i perioder.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Med innleggene til Danton har vi fått en ny dimensjon i spillet. Dette må vi bli flinkere til å utnytte. Og så må vi luke ut de farlige pasningen hans.
                                tror det kommer etterhvert som han får kamptrening og når han blir bedre kjent med medspillera sine. Ikke alltid like lett å vite hvor medspillera posisjonerer seg etter kun 2 kamper.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  tror det kommer etterhvert som han får kamptrening og når han blir bedre kjent med medspillera sine. Ikke alltid like lett å vite hvor medspillera posisjonerer seg etter kun 2 kamper.
                                  Tatt betrakting nytt lag og lenge uten kamptrening, jeg syns Dan Anton gjør det helt utmerket.

                                  Shane har vokst utrulig siden i fjor defensivt, svært sjelden feilplassert lenger. PSA virka usikker og karakteren en smule høy etter min mening.

                                  OO må bli bedre på posisjonering, mye jobbing men ofte dårlige valg på hvor han løper. Dessuten har han elendig timing på opphoppet når det kommer høye baller og taper en del dueller på det (når innlegg kommer lavere, (Les: Strand), er han imidlertid glimrende).

                                  Det offensive stemmer bedre med en gang Koren kommer inn på midten, Kasey og Søgård får et lettere oppspillpunkt pga. Korens bevegelighet og teknikk ved ballmottak.

                                  Ellers enig i at bevegeligheten uten ball offensivt ikke er god, noe som kanskje skyldes usikkerhet.
                                  En god ting var at laget ikke ble passive etter 1-0, frykta virkelig at dem skulle dette hjem i eget forsvar som i flere tidligere kamper.

                                  Vi spilte mot Brann som for tia ledr TL. Brann fikk til veeeldig lite, det tyder på en god kamp av LSK.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Mulig jeg får en del pepper nå, men jeg synes Shane bør være en av de heteste kandidatene til årets kanarifugl.

                                    Han er vel kanskje den spilleren som har utvikla seg mest fra i fjor, og har blitt en meget brukbar venstreback. Synes han har blitt bedre på omtrent alt. Synes han fortjener honnør for det.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Mulig jeg får en del pepper nå, men jeg synes Shane bør være en av de heteste kandidatene til årets kanarifugl.
                                      Pepper? Hvorfor det? Ville ikke vært ufortjent det.

                                      (Er fremgangens hans like stor de neste par årene blir han solgt til Real Madrid og LSK rike... )
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Godt at noen er enige med meg

                                        Vote for Shane, Shane for president!
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎