september 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Nyhetstråd september 2006

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi prøver å myke opp nyhetstråden litt og ønsker mer av dette:
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

    Last edited by RoyVaadal; 31.08.2006, 19:02.
    RoyVaadal.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    LSK.no:

    Martin Husàr har skrevet under for LSK

    Martin Husàr, født 01.02.1985 skrev i dag under en avtale som binder ham til LSK fram til 31.12.2010. Martin er venstre kant og kan spille både back og midtbane. Han har kun spilt for Spartak Trnava i Slovakia (LSK møtte dem i Intertoto i 1976 - 1-1 og 1-5) og har 10 U-21 kamper for Slovakia. Han reiste umiddelbart hjem igjen for å forberede seg til landskamp og er ventet på Åråsen torsdag 7 september.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #3
      Fra RB:


      Skal vinne gull med LSK

      ÅRÅSEN:
      LSK-manager Jan Åge Fjørtoft var i går stolt over å presentere klubbens nye investering.
      Slovakiske Martin Husár kommer til Åråsen for å vinne gull – allerede i år.



      KOMMER: Martin Husár (til venstre) ble LSK og manager Jan Åge Fjørtofts kjøp før overgangsvinduet stengte. Slovaken kommer fra Spartak Trnava. BEGGE FOTO: MORTEN SVESENGEN

      Av: Morten Svesengen

      Da Romerikes Blad spurte 21-åringen om ambisjonene med overgangen, var han klokkeklar i sitt svar.
      – Jeg kommer hit for å hjelpe laget til gull i serien denne sesongen, og målet er først og fremst å spille seg inn på laget, sier Martin Husár.
      I går signerte han en kontrakt som binder ham til Åråsen-klubben ut sesongen 2010.

      Unggutten har spilt 52 seriekamper for Spartak Trnava i den slovakiske toppserien, og har spilt både back og kantspiller på venstresiden.
      – Den kombinasjonen gjør ham svært interessant for oss. Vi har lenge lett etter en spiller som kan fylle begge disse to rollene. Målet har også vært å finne en som kan gjøre noe av den samme jobben på venstresiden som Bjørn Helge Riise gjør på høyre. Jeg tror Martin er den spilleren, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
      Før han fortsetter:
      – Jeg kan love supporterne at vi nå har hentet det alle vil forbinde med en LSK-spiller. En kraftfull spiller.

      – Måtte ikke kjøpe

      Kjøpet av Husár gikk i orden noen timer før overgangsvinduet stengte, men det var ifølge Fjørtoft ikke snakk om noe "panikk-kjøp".
      – Nei, vi har fulgt Martin svært lenge. Og vi har sett ham i flere kamper og trening. Vi ser på ham som en langsiktig investering, men det var gunstig å få ham inn allerede nå – selv om vi strengt tatt ikke var i en situasjon hvor vi måtte kjøpe, sier Fjørtoft.

      LSK var flere ganger i Slovakia for å se på den nåværende Rosenborg-spilleren Marek Sapara. På de samme turene fulgte de også Husár. I går kom resultatet av jobben i form av en ny spiller på fire og et halvt års kontrakt.

      Nest dyreste kjøp

      Slovaken som har spilt ti U21-kamper for landet sitt var ikke vond og be da LSK-muligheten dukket opp.
      – Jeg trengte ikke lang tid på å bestemme meg. Har sett noe norsk fotball på tv, og jeg er sikker på at dette er et riktig valg for meg, sier Husár.
      LSK forhandlet fram avtalen med Husárs klubb Spartak Trnava allerede onsdag kveld. I går kom spilleren og hans agent til Norge for forhandlinger. Legesjekk og forhandlinger om personlig kontrakt endte seint i går ettermiddag med kontraktssignering.

      Etter det RB-sporten erfarer, måtte LSK betale omkring 3,5 millioner kroner for å løse 21-åringen fra sin kontrakt i Slovakia – den nest høyeste overgangssummen LSK noen gang har betalt.
      – Jeg vil ikke kommentere tall. Men vi har kjøpt en spiller som har et stort salgspotensial. Agentbyrået vi har brukt har et godt rykte. Lykkes vi med å foredle denne varen, håper vi at de også kommer til oss neste gang de har en god spiller. Det er viktig for LSK, sier Fjørtoft.

      Spiller for framtida

      LSK har gjennom trener Uwe Rösler, manager Jan Åge Fjørtoft og talentspeider Roy-Kenneth Torkildsen sett slovaken i trening og kamp. Rösler er overbevist om at han har funnet rett mann.
      – Han er ikke hentet for at han skal vinne ligaen for oss i år. Men han har kvaliteter til å bidra både fra start og som innbytter i høst, tror Rösler.

      Uansett ser LSK-treneren på dette som en signering for framtida.
      – Fordelen med å få ham inn allerede nå, er at han får et halvt år ekstra på å tilpasse seg til norsk fotball. Jeg har sett veldig mye bra i slovakisk fotball, og jeg er sikker på at spilleren vil lykkes her. Men i likhet med mange andre trenger han sikkert litt tid. Og den skal han få, lover Rösler

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #4
        Fra RB:

        Sterk i troen og trygg på egne ferdigheter

        Budapest (ANB):
        Norske backer har fått mye fokus de siste dagene. Anders Rambekk ser ikke på seg selv som noen reserveløsning. – Fotball er uansett en lek, sier den kristne Lillestrøm-spilleren.


        Foto: Terje Pedersen, ANB Anders Rambekk.
        Av: RUNE EDØY

        Jon Inge Høiland og John Arne Riise er skadet. Det betyr Anders Rambekk og Marius Johnsen som norsk backpar i Budapest lørdag.
        De ferske landslagsspillerne er personlig kristne. Åge Hareide er glad begge er sterk i troen.

        Anders Rambekk sier han har et avslappet forhold til fotball. Det tror han er en styrke når han skal ut i heksegryta i den ungarske hovedstaden lørdag kveld.
        – Det er viktigere ting i livet, sier Rambekk.
        30-åringen har aldri lagt skjul på at han er sterk i troen. Han kommer fra en kristen familie, og har aldri sett det som noe problem å spille fotball og være kristen.
        – Det er mange som er kristne, men alle er kanskje ikke like åpne som jeg og Marius, sier Rambekk.

        Den tidligere Odd-spilleren har spilt både på midtbanen og i midtforsvaret på Lillestrøm. Nå skal han spille back med flagget på brystet.
        Han gjorde det samme mot Brasil tidligere denne måneden. Nå blir han en viktig brikke for å stå imot et forventet ungarsk press.
        Rundt 50 journalister var med den norske chartermaskinen som landet i Budapest torsdag kveld. Rambekk er ikke vant med så mye fokus. Han er ikke skremt av den grunn.

        – Jeg er litt som poteten og kan brukes over alt. Mange har hatt glede av poteten opp gjennom livet, smiler LSK-gutten selvsikkert.
        Tidligere på dagen hadde landslagssjef gitt skryt til både Rambekk og Marius Johnsen. Begge er spillende forsvarsspillere som nyter godt av god forståelse.
        – Ja, jeg tror jeg har en evne til å lese spillet. Samtidig er det viktig å gjøre det enkelt lørdag. Det handler mye om å være fokusert helt tiden. (ANB)

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Sakset fra Dagbladet:


          - Vi har det vi trenger



          FORNØYD: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft jobber ikke med nye spillerkjøp i kveld. Uwe Rösler har de spillerne han trenger for at Kanarifuglene skal kjempe om gullet.
          Foto: HANS ARNE VEDLOG


          - Vi har det vi trenger nå. Kjøpet av Martin Husár hadde vi jobbet med i lang tid, og det blir verken kjøp eller salg rett før overgangsvinduet stenger, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til Dagbladet.no.

          Selv om Fjørtoft sa det tidligere i uka, kan LSK-fansen nå slippe å bekymre seg for at Michael Mifsud eller Robert Koren forsvinner fra Åråsen. LSK kjøpte slovaken Husár tidligere i dag.

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #6
            Slik spilte Norge

            Foto: Håkon Mosvold Larsen (SCANPIX)


            Norge knuste Ungarn i EMs første kvalifiseringskamp lørdag kveld. Slik spilte de norske gutta.

            Vurdert av Dag Langerød og Thomas Enger



            ANDERS RAMBEKK - 6. God kontroll hele kampen igjennom. Hadde også målgivende til Gamstens fantomscoring. Viste at han har noe å bidra med på det norske landslaget, også når Jon Inge Høiland er tilbake igjen.
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #7
              Fra RB:


              Rambekk: Den som ler sist ler best...

              Budapest (ANB):
              Anders Rambekk skapte latter da han rygget og falt baklengs over et reklameskilt rett før Norge la på til 3-0 i Budapest. Men sekunder senere var det hans tur til å le.


              Foto: Terje Pedersen, ANB

              Av: TOR KISE KARLSEN

              – Jeg tok en aldri så liten piruett. Men den som ler sist ler som kjent best, gliser Lillestrøm-forsvareren etter å ha servert Morten Gamst Pedersen et overlegg som endte i en perle av en scoring – og definitivt punkterte kampen.
              Om den målgivende pasningen sier han:

              Så ikke Gamst’n

              – Jeg så ikke Gamst’n fra min posisjon, men konsentrerte meg om å komme løs av backen og få høyde på ballen. Det må jo kunne sies at resultatet ble perfekt, sier Rambekk etter sin tredje landskamp.
              Han synes Norge startet litt dårlig i bortekampen, men så satte spillet seg, og det ettertrykkelig.

              – Da kom trykket, og vi klarte det vi hadde snakket mye om på forhånd: Stresse ungarerne til å gjøre feil. Visst var et par av målene våre ganske billige, men de kom jo som en konsekvens av at vi presset dem til feil. Det var en taktisk seier fra vår side, sier LSK-spilleren.

              Svar på tiltale

              Han synes også at han selv klarte seg bra, og berømmer i tillegg lagkameratene, både kollegene i forsvarskjeden og de foran seg. Samspillet med Fredrik Strømstad på høyresiden gled meget bra.

              – De som på forhånd snakket om backkrise får bare si hva de vil, sier Anders Rambekk, som også mener at dette landslaget ga kritikerne svar på tiltale.
              – Dette er et lag med stort potensial. Dette var utrolig moro, sier Rambekk, som nå er like opptatt som alle de andre nordmennene av å nullstille seg foran onsdagens hjemmekamp mot Moldova.

              For der er Norge nå storfavoritt. Selvtillit spilte iallfall laget på seg i rikelige mengder med massakren i Budapest! (ANB)

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Fra treningskamptråden. LSK-Häcken.

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Fra start spilte

                Heinz
                Anton-Pål Steffen-Eirik-Shane
                Bjørn Helge-Kiko-Espen-Pål
                Arild-Diomande

                Etter pause kom Otto inn for Heinz, etter 70 minutter kom Lasse Bergan-Foss inn for Eirik, etter 75 Cyril for Anton, etter 80 Jørgen Slorafoss for Dio og Andreas Castilla for Pål. To minutter før ordinær tid var over halta Bjørn Helge av banen og måtte erstattes av Shkodran Rexhaj. (Jeg håper inderlig det ikke var noen alvorlig skade.)

                Tempoet var prega av at dette var en "ubetydelig" treningskamp og av at sju A-lagsspillere er på landslagsoppdrag, naturligvis mange av våre antatt beste spillere. Av de som spilte var spesielt Bjørn Helge og Shane positive og innsatsvillige. Keeperne, Arild, Kiko, Espen, Anton og Pål Steffen gjorde en godkjent jobb, men jeg innrømmer å være litt skuffa over prestasjonene til Eirik og Pål. Særlig den siste er langt fra formen. På venstresida var det så definitivt Shane som viste mest initiativ på overlapp framover, og hadde de fleste og beste innleggene. Pål har ikke farta, innleggsfoten eller dødballfoten for tida, og kommer heller ikke forbi når han prøver. Litt stygt sagt er han nå en "plassholder", som gjør en viss innsats både defensivt og offensivt, men langt under pari for ham. Det gjør meg ekstra spent på U21-husaren fra Slovakia.

                Lasse ble lurt i én duell, men viste både fart, hodestyrke og spilleforståelse, selv om det blir litt urettferdig å sammenlikne hans 20 minutter (med slitne motstandere) med Eiriks 70. Cyril var fint med framover og hadde kontroll bakover, også han blant annet takket være fart og hodestyrke; godt å se at han er kjapt tilbake etter operasjon. Diomande var veldig nær flere ganger, blant annet aleine med keeper (etter 62 minutter), og viste lovende takter også på dette nivået, ikke bare, som hittil, på andrelaget.

                Baklengsmålet kom på en corner (etter 85 minutter) der verken jeg eller speaker Ronnie the Runner så hvem som var sist på ballen. Fugla hadde vel totalt flest sjanser og avgjort det meste av spillet, blant annet et frispark fra Kiko i tverrliggeren (etter 18 minutters spill) og et skudd fra Anton som keeper slo i tverrliggeren (etter 71 minutter), men også Häcken hadde sjanser, særlig på overganger, der blant andre Eirik flere ganger var i trøbbel. Det er mulig vi skulle hatt straffe på en hands i seksten etter 60 minutter, men dommeren lot det gå uten å blåse.

                Åråsen var ikke helt fullsatt i sola på mandagskvelden. Vi var vel i overkant av 300 tilskuere, blant dem IFK Göteborgs norske trener, med flere fortider på Åråsen.

                gilbert

                PS: Sykkelmann, som vel nå mest er Motorsykkelmann, krevde å bli nevnt i referatet. Herved er det gjort. DS
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #9
                  Fra RB:


                  Diamanten

                  ÅRÅSEN :
                  (Lillestrøm – Häcken 0-1). Som alle 17-åringer gleder Diomande Alassane fra Elfenbenskysten seg til myndighetsdagen.



                  USLIPT OG SLEPEN: Diomande Alassane (17) får ventelig LSK-kontrakt i "gave" på 18-årsdagen i november. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                  Av: Espen Solbakken

                  Men der andre ungdommer venter lengselsfullt på førerkort og innpass på utesteder, tenker Diomande kun på kontrakten som venter med Lillestrøm.
                  – Intensjonen er å skrive kontrakt når han fyller 18, bekrefter manager Jan Åge Fjørtoft.

                  Det skjer den 28. november i høst. Inntil da må den afrikanske gutten nøye seg med å følge LSK-treningene på turistvisum på grunn av regelverket. Men nå nærmer han seg altså lovlig proffkontrakt, og i går spilte han også sin første kamp for a-laget i treningskampen mot svenske Häcken.
                  – Jeg tror på kontrakt nå. Det var OK å spille i dag, selv om jeg kunne scoret, sa Diomande etter "debuten".

                  Ros fra Rösler

                  Ifølge LSK-trener Uwe Rösler har han nådd lenger enn noen annen på samme alder i klubben, og han tåler den tøffe treningsmengden godt.
                  – Han har kjørt doble økter annenhver dag de siste ukene og tåler det godt.

                  Han har en enorm fysikk for alderen, sier Rösler, som trolig ville gitt "diamanten" spilletid i Tippeligaen allerede i høst om han hadde vært noen måneder eldre.
                  – Han ville vært på benken for oss. Han har ferdigheter som går utenpå norske 17-åringer, sier Rösler.

                  Han tror Diomande setter pris på den støtten han har fått av klubben både på og utenfor banen. Tre ganger har han vært i Norge på treningsopphold hvor alt er lagt til rette. I tillegg får han engelskundervisning og annen integrering i hverdagen.

                  Mot Lucic

                  I den feriepregede treningskampen mot Häcken i går kveld, viste gutten fra Elfenbenskysten fine ting med ballen innenfor 16-meteren. I kamp mot den svenske VM-stopperen Teddy Lucic fikk han vist at han har noe å fare med på toppnivå.

                  Men verken Diomande eller noen av LSK-spillerne maktet å score i riktig nett. Khaled Mouelhi var sist på en Häcken-corner og sørget for seier til svenskene.
                  Häcken stilte fullt lag, mens LSK var uten sine fem landslagsspillere. Pål Steffen Andresen tok kommandoen i fraværet til landslagsgutta Anders Rambekk og Frode Kippe og var banens beste.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    – Brann under enormt press [*]Eliteserien[/LIST]
                    BERGEN: Lillestrøm-trener Uwe Rösler (bildet) mener Brann og Mons Ivar Mjelde har satt seg selv under et enormt forventningspress etter signeringene av Eirik Bakke og Ardian Gashi.



                    Av: Roar Lyngøy
                    Publisert: 05.09.2006 kl. 08:19
                    Endret: 05.09.2006 kl. 08:21
                    – Dette blir ikke lett for min kollega. Han og Brann er under stort press. Alt annet enn seriegull vil være en nedtur, sier Rösler til BT.
                    Mange mener Brann er den store overgangsvinneren. Men Rösler tror kjøpene kan slå ut begge veier.
                    – Fremtiden vil vise. Brann leder serien og har hentet to profilerte spillere. Men det vil si at to må ut. Så får vi se hvordan det slår ut på moralen. Dessuten trenger nye spillere tid på å omstille seg. Vi vet ikke hvordan laget vil svare på å få inn så profilerte spillere, sier LSK-treneren.
                    Rösler sier han ikke frykter Brann mer enn før. – Vi har samme mål som før om å vinne serien, sier han.
                    Odd-trener Arne Sandstø er imponert over Branns bredde i stallen. Men bergenseren er usikker på hvordan det blir å sette Bakke og Gashi inn i et lag som har fungert.
                    Ting tyder på at Bakke vil gå rett inn på laget mot Stabæk, og dermed overta Helge Haugens plass som makker til Martin Andresen. Gashi kan bli foretrukket på høyresiden.
                    – Brann har fått tak i to veldig gode spillere i Bakke og Gashi, og de har også styrket laget med Armann Björnsson. Utfordringen blir å få de nye til å passe inn i kollektivet. På papiret har Brann en veldig spennende lagoppstilling – oppgaven nå blir å skape relasjoner innad i laget, sier Sandstø.
                    Han er spent på hvordan Bakke vil hevde seg i norsk eliteserie.
                    – På sitt beste er Bakke en fantastisk fotballspiller. Men han har spilt i engelsk mesterskapsserie, og jeg er litt usikker på nivået der. Kanskje er det ikke stort bedre enn middels norsk elitestandard, sier Odd-treneren.
                    Kun ett poeng skiller Brann og forfølgerne Rosenborg og Lillestrøm. Selv om Brann utpekes som den store overgangsvinneren, tror Sandstø det blir en helt jevn fotballhøst.
                    – For Brann tror jeg det kan bli avgjørende om Kristjan Sigurdsson spiller på det nivået han har gjort til nå. Når det gjelder Lillestrøm har de vært gode offensivt, mens de sliter mer bakover. Rosenborg er i flyten, men de er ikke på langt nær så gode som de var. De vinner ofte med knapp margin, og i en del kamper har de hatt flaks, mener Sandstø.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      George Bush fikk møte LSK Unifieds Stig Martin Sandvik

                      http://www.rb.no/lokal_sport/article2273590.ece

                      Til bords med Bush

                      LILLESTRØM:
                      Middagen med George Bush er noe Stig Martin Sandvik kommer til å huske lenge. Han var invitert til Det hvite hus i anledning hans engasjement for idrett for funksjons- og utviklingshemmede.

                      CELEBERT: Stig Martin Sandvik fra Lørenskog (t.v.) er her avbildet sammen med George Bush og hans kone, samt Arnfinn Vik fra Norges Funksjonshemmedes idrettsforbund. helt til høyre står jubilanten, Eunice Kennedy Shriver.

                      FOTO: Det hvite hus.




                      Av: Av Espen Bolstad espen.bolstadrb.no 63 80 48 00

                      – Det var en uvirkelig følelse. Ikke akkurat hverdagslig å møte mannen som går under navnet; Verdens Mektigste Mann, sier Sandvik til Romerikes Blad.
                      Middagen var i forbindelse med 85-årsdagen til grunnleggeren av Special Olympics (SO), Eunice Kennedy Shriver.
                      Stig Martin Sandvik er en av tolv talspersoner, en såkalt "Global messenger", som reiser verden rundt for Special Olympics. Han holder foredrag om hvordan han i 1999 startet LSK Unified, et lag for alle, uansett legning, hudfarge eller funksjons- og utviklingshemming, samtidig som han sprer budskapet om hvor viktig det er å bry seg om alle.


                      Bush talte

                      Under middagen holdt president Bush selv tale.
                      – Han fortalte at det var viktig å ta vare på alle typer mennesker, å legge forholdene til rette for idrett blant utviklingshemmede.
                      Hvis han mener det han sier er det veldig positivt, sier Sandvik.
                      – Føler du at fordommene er i ferd med å forsvinne?
                      – Ikke forsvinne, men det blir mindre og mindre av dem. Det er godt å vite at det vi gjør i inkluderingsutvalget i NFF og resten av verden på dette området hjelper, forteller Sandvik som føler det er en glede å kunne jobbe med dette.


                      Sikkerhetsoppstyr

                      Sandvik forteller at sikkerhetskontrollene i Det hvite hus var enorme.
                      – Sikkerhetstiltakene var mer omfattende enn på en flyplass, forteller han.
                      Og av sikkerhetsmessige årsaker fikk ikke Sandvik egentlig lov til å snakke med presidenten, men under fotoseansen klarte han å snike seg til noen ord.
                      – Jeg sa "nice to meet you", da svarte han; "nice to meet you too", forteller Sandvik stolt.


                      Til Roma

                      Sandvik har vært en del av SO i snart to år. Gjennomårene har han vært med på mye. I fjor fikk han hedersprisen av UEFA for sitt arbeid med idrett blant funksjons- og utviklingshemmede. Enda har han et oppdrag igjen.
                      – Jeg reiser til Roma i slutten av september. Der skal jeg overvære ungdomslekene for funksjons- og utviklingshemmede. Det gleder jeg meg til. Selv om vervet i SO nå er over, kommer jeg alltid til å jobbe med dette temaet på en eller annen måte, avslutter Sandvik, som fortsatt er spillende lagleder for LSK Unified.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12
                        Rambekk skylder på potet-statusen


                        PÅ PLASS FOR NORGE: Anders Rambekk (t.h.) er klar for ny landskamp onsdag. Tommy Svindal Larsen er mer usikker. ( Foto: EIRIK FARDAL )
                        Relaterte klubber
                        Lillestrøm
                        Stiftet: 02.04.1917
                        Hjemmebane: Åråsen
                        Tilskuerrekord: 13595
                        Neste kamp: 10.09.2006 Start-Lillestrøm
                        Mer om Lillestrøm

                        Relaterte artikler



                        OSLO: Etter å ha slått gjennom på landslaget i høy fotballalder har Anders Rambekk (30) årsaken klar.



                        Av: Øyvind Brenne
                        Publisert: 05.09.2006 kl. 09:35
                        Endret: 05.09.2006 kl. 09:46
                        Mot Moldova får han sjansen på høyrebacken fra start på nytt etter en godkjent kamp i Budapest. Det blir 30-åringes 4. landskamp – og den fjerde på rad.
                        - Jeg tror det er fordi jeg har vært ansett som en potet så lenge, sier Rambekk på spørsmål om hvorfor han først nå viser seg fram på aller øverste nivå i Norge.
                        - Jeg er ikke blitt prioritert på en plass, og det har vært medvirkende til at jeg ikke har nådd potensialet mitt før, sier Rambekk, som kan spille alle plasser både i forsvar og på midtbanen.
                        Som Odd-spiller ble han flyttet mye rundt. I Lillestrøm har han imidlertid blitt satset på som midtstopper.
                        - Jeg føler fortsatt at jeg er best som midtstopper, men hvis jeg dyrkes som back over tid tror jeg også det blir en posisjon jeg får kontroll på.
                        - Ønsker å du å bli satset på som back også i Lillestrøm nå?
                        - Nei, jeg føler mitt største potensial ligger som stopper, sier 30-åringen, som fikk sjansen for Norge med førstevalget Jon Inge Høiland skadet i forkant av Brasil-kampen i midten av august.
                        Han innrømmer at han som 27-åring – i en tid en fotballspillers karriere skal være på toppen – ikke hadde forventet deltakelse i førsteelleveren til Norges EM-kvalifsering i 2006.
                        - Jeg hadde nok ikke helt trodd det. Nå gjelder det bare å nyte livet og gripe muligheten, sier lysluggen.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #13
                          – Brann under enormt press


                          UTEN PRESS: LSK-trener Uwe Rösler mener det er Brann som har presset på seg i bunnkampen. ( )

                          -FLAKS: Rosenborg har hatt flaks, mener Arne Sandstø. ( Foto: Digitalsport )
                          Relaterte klubber
                          Brann



                          BERGEN: Lillestrøm-trener Uwe Rösler (bildet) mener Brann og Mons Ivar Mjelde har satt seg selv under et enormt forventningspress etter signeringene av Eirik Bakke og Ardian Gashi.



                          Av: Roar Lyngøy
                          Publisert: 05.09.2006 kl. 08:19
                          Endret: 05.09.2006 kl. 08:21
                          – Dette blir ikke lett for min kollega. Han og Brann er under stort press. Alt annet enn seriegull vil være en nedtur, sier Rösler til BT.
                          Mange mener Brann er den store overgangsvinneren. Men Rösler tror kjøpene kan slå ut begge veier.
                          – Fremtiden vil vise. Brann leder serien og har hentet to profilerte spillere. Men det vil si at to må ut. Så får vi se hvordan det slår ut på moralen. Dessuten trenger nye spillere tid på å omstille seg. Vi vet ikke hvordan laget vil svare på å få inn så profilerte spillere, sier LSK-treneren.
                          Rösler sier han ikke frykter Brann mer enn før. – Vi har samme mål som før om å vinne serien, sier han.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Lillestrøm Kirke
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 1470

                            #14
                            Kaster ut stående fans




                            NFF vil kaste ut fans som står på sittetribunene heretter. Norsk Supporterallianse raser.
                            Ordningen skyldes at Uefas regelverk sier at det ikke er lov til å stå på sitteplasser. Dette skal NFF nå håndheve, og forbundet begynner denne praksisen allerede i forbindelse med onsdagens landskamp på Ullevaal Stadion.
                            Samtidig vil forbundet ha mer liv på tribunen.
                            Norsk Supporterallianse er mildt sagt misfornøyde med dette regelverket, og har ingen planer om å bøye seg etter det.
                            - Vi er nødt til å få løst dette, ellers er det døden for stemning på norske eliteserie-arenaer, sier talsmann for NSA, Christian Brøndbo, til Kanal 24.
                            Han har ikke tenkt til å sitte ned.
                            - De skal få lov til å bære meg ut før jeg setter meg ned, sier han
                            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #15
                              "Alle" vil ha Thomas

                              Det er en helside i dagens papir-RB og jeg refererer noen høydepunkter:

                              "Plassen på det norske U-18-landslaget var den endelige bekreftelsen på Thomas Bergersens framgang i Lørenskog-trøya. Både Vålerenga og LSK ønsker midtstopperen på trening."

                              "Det har gått fort framover med Bergersen etter at han spilte seg inn på midstopperplassen i Lørenskog i sommer."

                              "Han har allerede rukket å få et stipend av ****** og å være med juniorlaget til Lillestrøm i Jet-turnerningen. Nå har begge klubbene lyst til å se ham i trening.
                              - Det høres spennende ut, men jeg har foreløpig ikke hørt noe konkret, sier den unge stopperen."

                              Lørenskogs sportslige leder Gundersen:
                              "Han er mest opptatt av å signere ny kontrakt med Bergersen.
                              - Han har allerede gitt oss et muntlig ja, og bare detaljer gjenstår før vi kommer til å skrive en ny kontrakt med ham, sier den sportslige lederen.
                              LSKs assistenttrener Gunnar Halle forteller at LSK har henvendt set til Lørenskog for å få Bergersen på trening."
                              Gundersen igjen:
                              "- Vi har ikke svart LSK så langt. Det blir ikke aktuelt å sende Thomas på trening noe sted før han har skrevet ny kontrakt med oss sier Gundersen."

                              "Lørenskog-spilleren har bare kontrakt ut sesongen, og han kan derfor glippe for Rolvsrud-klubben dersom han ikke signererer en ny avtale."

                              "PS! LSKs Lasse Bergan Foss tilhører samme årsklasse som Bergersen, og landslagstreneren sier at også LSK-stopperen var nær et landslagsuttak denne gangen."
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #16
                                Fra "The Times of Malta"



                                Wednesday, September 6, 2006

                                Mifsud eyeing major breakthrough

                                Michael Mifsud's goal in the 2-5 home upset to Bosnia on Saturday may not have had a significant impact on the final scoreline but its importance for the Lillestrom striker should be not be overlooked.

                                Coming from a purple patch in the Norwegian league, where Mifsud is now firmly established as one of the top foreign players, the 25-year-old's brisk performance and his 86th minute netting provided further confirmation of his ability to deliver at the top level.

                                His stock in the market has certainly been on the rise in what Mifsud regards as a crucial season, one that will hopefully see him land a lucrative move to a more glamorous league in Europe.

                                "I'm satisfied with the way this season has fanned out for me so far," Mifsud said.

                                "It's all down to hard work and commitment. I always give my all during training and games to try and improve.

                                "From day one this season, I wanted to make a lasting impression both for Lillestrom and Malta. I have come to regard this season as the most important in my career due to the fact that my contract with Lillestrom runs out at the end of November and also because my progress last term was disrupted by a long-term injury."

                                Lillestrom's bid to win the league has surely derived further momentum from Mifsud's sparkling form as his position as the club's leading league marksman with nine goals illustrates.

                                Second in the championship with 33 points from 18 matches, Lillestrom are very much in the reckoning for the title but Mifsud envisages a hard struggle.

                                "We are up there with the top teams but it's a very tight race with only a few points separating the main challengers," Mifsud said.

                                During the summer transfer window, Mifsud's name was linked with a host of clubs in England and Italy, with teams like Watford, Coventry and Udinese reportedly impressed by his potential as a fast and skilful forward.

                                Although Mifsud make no bones about his desire to move to a better league, he did not shed much light on his likely destination.

                                "Lillestrom offered me a new contract last season but I turned it down because my ambition is to join a bigger club," Mifsud remarked.

                                "There is no cause to rush. I will be a free player after November and that will give me ample time to listen to offers before the January transfer window.

                                "Some clubs were keen to sign me this summer (Coventry officially made a bid for Mifsud) but their approaches were turned down by Lillestrom. We are fighting for the league and Lillestrom wanted me to stay and help their challenge."

                                Newcastle were also talked of as potential suitors of Mifsud after his lively display in the first leg of their Intertoto Cup third round tie this summer at St James's Park.

                                "Those matches against Newcastle certainly put me in the spotlight but every game is a showcase because you never know who might be watching you.

                                "I have been told that scouts have watched quite a large number of Lillestrom matches this season," Mifsud said.

                                National team influence

                                Mifsud also readily acknowledges that his outings for the national team have helped him advance in his career.

                                "The national team means a lot to me," Mifsud reflected.

                                "I have always been proud to represent my country.

                                "I would like to think that my experience abroad has also aided the national team in the sense that I'm more confident in my abilities when I play for Malta."

                                Casting his mind back to Saturday's 5-2 defeat to Bosnia, Mifsud said: "The result was negative but there were several positive aspects about our performance.

                                "At least, we tried to be constructive when we had possession and also created a string of scoring chances.

                                "The good thing is that we no longer resort to defensive tactics in international games. Most of the goals conceded against Bosnia could have been avoided but hopefully, we'll learn from our mistakes. The atmosphere in the squad is OK now and the players are willing to help each other."

                                Tonight's encounter with Turkey is another massive test for Malta.

                                "It's another big game for us," Mifsud said.

                                "Turkey have a great level of technique and like to play fast, flowing football."

                                Although Malta coach Dusan Fitzel is still in search of his first positive result since succeeding Horst Heese in January, Mifsud had positive words for the Czech coach.

                                "Mr Fitzel is very smart," Mifsud said.

                                "He understands the players and knows the game inside out. I also like the fact that he studies opponents in detail."

                                Although Malta's chances of gaining something from tonight's match are as good as nil, Mifsud has high hopes of an improved performance.

                                "I'm optimistic in nature," he said.

                                "I believe in myself and my team-mates. We will work hard to give a good account of ourselves but it will not be easy."

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #17
                                  Magnus Myklebust er ikke med i troppen mot Bosnia-Hercegovina. Det betyr vel at han er en av dem som ble hardt rammet av matforgiftning.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #18
                                    Fra FXT.no:


                                    Rambekk - rolig og begrenset



                                    Anders Rambekk sammen med to av de andre nøkkelfigurer i det norske forsvaret - Thomas Myhre og Brede Hangeland.
                                    Foto: Paul Weaver (TV 2 Nettavisen)

                                    Anders Rambekk kjenner sine begrensninger og vil aldri gjøre det eksepsjonelle. Det kan LSK-stopperen leve godt med.

                                    Av Marius Vik

                                    ULLEVAAL (TV 2 Nettavisen): Anders Rambekk får sjelden de helt store overskriftene, og vil aldri få publikum i ekstase med sitt heller enkle spill. Det synes ikke 30-åringen er noe problem.

                                    - Jeg vet hva jeg kan, og hva jeg ikke kan.

                                    - I min alder er det viktig å kjenne sine begrensninger, og da blir det å gjøre enkle valg fremfor å prøve det på det eksepsjonelle.

                                    Defensivt fundament

                                    For Rambekk har det aller viktigste på landslaget vært å ha defensiv kontroll, noe man ikke kan anklage den tidligere Odd-spilleren for å mangle. På sine 360 spilleminutter i landslagsdrakta er det kun blitt to baklengs – det ene av dem sågar på et tvilsomt straffespark mot Ungarn, det andre mot den femdobbelte verdensmester Brasil.

                                    - Jeg synes det har fungert bra bakover, sier Rambekk til TV 2 Nettavisen, men innrømmer at han fortsatt har noe å gå på offensivt.

                                    - Det er en ny posisjon for meg, men jeg føler at jeg er mye med offensivt.

                                    - Noen vil likevel hevde at du blir litt passiv og tidvis velger feige løsninger som da du i førsteomgang lar ballen trille ut til kast i stedet for å gå for en skikkelig crosser?

                                    - Jo, men det er sånn jeg ønsker å gjøre det, jeg velger det sikre foran det usikre, sier Norges nye, omskolerte høyreback.

                                    To kamper, to målgivende

                                    Fullstendig «feigis» er han heller ikke blitt. For mens Åge Hareide før Ungarn-kampen sa han mente Rambekk hadde en del begrensninger offensivt, viser statistikken at 30-åringen har vært godt med fremover sammen med en pasningsfot som holder langt bedre mål enn hva flere enn Hareide fryktet.

                                    To kamper og to målgivende er det blitt i EM-kvalifiseringen. Først da han serverte Morten Gamst Pedersen i Ungarn, så da han fant Steffen Iversen i god posisjon elleve minutter før full tid i gårsdagens kamp mot Moldova. Det kan den ferske landslagsspilleren Anders Rambekk – som debuterte mot Sør Korea for tre måneder siden – leve godt med.

                                    - Moro, er 30-åringens korte oppsummering.

                                    Eller, korte? Enkle, skal det selvsagt være. Akkurat som hans valg er det på banen.
                                    07.09.06

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19
                                      http://www.rb.no/lokal_sport/article2279876.ece

                                      Refser landslagsledelsen

                                      ÅRÅSEN:
                                      Magnus Myklebust var en av de spillerne som ble hardest rammet av matforgiftningen U21-landslaget ble utsatt for i Armenia. Nå refser LSK-trener Uwe Rösler landslagsledelsen etter fadesen.
                                      HARDT RAMMET: Magnus Myklebust ble hardt rammet av matforgiftningen. Uwe Rösler kritiserer NFF for at klubbene ikke fikk vite hva som hadde skjedd med U21-spillerne. FOTO: LISBETH ANDRESEN




                                      Av: Per Kristian Torvik

                                      – Jeg synes det er merkelig at klubbene ikke får beskjed, men må lese om det på internett, når så alvorlige ting skjer med spillerne, sier Uwe.
                                      Magnus Myklebust ble sendt rett til legen da han kom hjem – og trente ikke i går.
                                      – Vi må bli informert når uventede problemer dukker opp. Hvorvidt Magnus kan være aktuell mot Start søndag, vet jeg ingenting om.
                                      Legebesøket i går fortalte LSK-spissen at sykdommen er på retur.
                                      – Legen ba meg ta det med ro et par dager til. Typisk nok var jeg en av dem som ble hardest rammet. Kampen i Armenia ble min siste U21-kamp. Mot Bosnia-Hercegovina hadde jeg ingen sjanse til å få være med. Det ble en trist avslutning, sier Magnus.
                                      Jobb under høytrykk

                                      Landslagstrener Hallvar Thoresen sier det var umulig for det medisinske apparatet å holde klubber underrettet under den situasjonen som oppsto.
                                      .– Legen jobbet under høytrykk med å ta seg av dem som ble syke. Vi trenere måtte improvisere for å få tak i friske folk hjemme som kunne spille mot Bosnia, sier Hallvar.
                                      Fra U21-ledelsens side vil det bli gitt informasjon så snart en kan.
                                      – Vi skal komme med en redegjørelse om alt som hendte. Vi bodde på et hotell av meget god standard, som vi sjekket ut på forhånd.
                                      Bygger nytt lag

                                      Hallvar Thoresen har kontrakt med NFF ut neste sesong. Han begynner straks å bygge et nytt, slagkraftig U21-lag.
                                      – Det laget vi nå har hatt fikk ødelagt sine sjanser på grunn av matforgiftningen. Men mange av spillerne holder alderen også ved neste kvalifisering. Så jeg tror at muligheten til å skape et godt lag er meget gode.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        Serierunden i tall

                                        Kan Brann blir det første laget som slår Stabæk på Nadderud i år? Klarer eliteseriens dårligste bortelag, Viking å ta sin første borteseier på over et år ved å slå eliteseriens dårligste hjemmelag, Molde?
                                        Her er den 19. serierunden i tall.





                                        Av: Christer Stensås
                                        Publisert: 08.09.2006 kl. 13:36
                                        Endret: 08.09.2006 kl. 13:38

                                        Start – Lillestrøm, søndag 20.00
                                        - Lagene har en javn statistikk fra Kristiansand. Start har vunnet ni ganger, Lillestrøm åtte. Syv av i alt 24 oppgjør har endt uavgjort. Målforskjell: 32-31 i favør LSK.
                                        - Uavgjort er ikke et forventet utfall av kampen. De 11 siste kampene har endt med en vinner. Forrige gang lagene spilte uavgjort var på Åråsen i 1994.
                                        Ikke siden 1991 har Start holdt nullen mot LSK. Etter det har lagene møttes 18 ganger.
                                        - Start står med fire hjemmekamper uten tap i serien. Forrige hjemmetap kom mot Vålerenga 16. mai.
                                        - Start er det eneste laget i serien som ikke har tatt flere poeng hjemme enn borte denne sesongen. Laget har tatt 12 poeng både hjemme og borte.
                                        - Med 15 poeng er LSK det laget som har tatt flest poeng på bortebane denne sesongen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎