Karakterboka, Start-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7021

    Karakterboka, Start-LSK

    Start – LSK 2-0 (1-0)
    Sjanser: 5-3?
    Så bare siste halvtimen av andreomgang, heldigvis, og senere endel på video hjemme. Litt inhabil karakterbok denne gangen, altså, men karakterboka må jo ut. Slakt meg hvis det er noe jeg har oversett.

    Heinz 5: Stor redning på skuddet i førsteomgang, men å slippe inn mål mellom beina ser aldri bra ut. Synes han så ok ut ellers, ingen brølere å snakke om.
    Anton 2: Defensivt mareritt for d’Anton, som opptrådde som en junior i flere situasjoner. Mangelen på fart er pinlig åpenbar, plasseringsevnen ditto. Ikke enig i at han alene skal slaktes for 0-1-målet; Hæstad kommer på et dypt, dypt løp, og vi har da defensive midtbanespillere vi også? Uansett en grusom kamp, endel fine tiltak offensivt notwithstanding, som man sier på engelsk.
    Rambukk 4: På venstreback for dagen. Hadde god kontroll. Holdt på å skape en stor Start-sjanse ved ett tilfelle av fomling med ballen.
    Kippe 6: Rydda unna omtrent alt. God.
    PSA 5: Ditto, stort sett.
    Søgård 4: Mye tull med ball. Duellsterk og løp mye som vanlig, men tapte midtbanekampen mot Hæstad/Strømstad ganske klart. Delvis skyld i 0-1?
    Koren 6:Herlig volley i tverrliggeren. En av få kreative krefter i gårsdagens LSK. Kjempet voldsomt, mangelen på bevegelse førte dog til at det ble mye ballfrakting på Robbie i går.

    Riise 4: Langt under vanlig nivå, men begriper ikke at han ble byttet ut da vi jagde utlikning likevel. Er i stand til å skape ting på egen hånd og burde fullført kampen.
    Kiko 3: Lite kreativt fra Kiko, nok en gang i helt feil posisjon ute på venstre flanke.
    Sundgot 6: God i førsteomgang som spiss, igjen god i store perioder etter pause da han ble trukket ned på midtbanen.
    Mifsud 3: Synd med touchen da han var alene gjennom med keeper. Utover det så jeg ærlig talt ikke noe til ham

    ->Occean: Jeg blir provosert av tanken på at han kostet klubben åtte millioner kroner. Steget hans hadde virket naturlig i januar måned, men nå er det september og alle spillerne forventes å være i god matchform. Går enten ikke inn i dueller eller taper nesten hver eneste. Har ballmottak som en gaffeltruck, og jeg ser ærlig talt ikke at det skal komme til å løsne for OO any time soon. Hadde en gyllen sjanse til å dunke inn utlikningen i går, men var som vanlig ute av balanse og ikke med i situasjonen, dermed gikk det skeis.
    ->Shane: Rundlurt av Jònsson og fikk gult kort. Burde spilt fra start, vi hadde ingen venstrebeinte spillere på banen.
    ->Påsan: Usynlig.

    Uwe: Kiko nok en gang i feil posisjon er èn ting som vi vel nesten har blitt vant til nå. I stedet for det vante, mediokre, hva med å prøve Husàr, som kunne overrasket positivt? Danton var krisedårlig i går; det kunne man vel ikke ha forutsett, men hvorfor vente i nesten åtti minutter før Shane kom på? Midtbanen vår matchet heller ikke Starts, og bevegelsen ble etterhvert helt borte. Har tilsynelatende et problem med å motivere spillerne foran de viktigste kampene; vi var direkte svake etter pause.

    KFL 3: Hørte litt i første, ikkeno’ i andre.
    Last edited by trigz; 11.09.2006, 13:39.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #2
    Synes det var en ganske så bra karakterbok jeg trigz.

    Kunne ikke vært mer enig ang. occean.

    Vi får en sjangse til, og det er mot hatlaget nr. 1. Tipper tenningsnivået blir høyt, men dersom man spiller som igår så er jeg redd for resultatet.
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Er helt enig i karakterboka og sammendraget ditt. Hvorfor Shane ikke startet ser jeg på som et stort under. Å starte med to sentrale spillere på venstresiden er i alle fall en for mye. Med en sentral kriger på venstrekanten har Shane nesten fritt spillerom på venstresiden, siden søgård / kiko kan overta rommet han forlater. Med Rambekk uten venstrefot på back og med Kiko foran seg, ser det for meg ut som om trenerne signaliserer at i dag starter vi defensivt - og at vi i alle fall ikke skal ha noen innlegg fra venstresiden.
      At Riise blir byttet i det han er skikkelig på vei inn i kampen synes jeg er like merkelig som ovenstående.
      Jeg gir Røsler ( vet ikke hvor o med tødler er på tastaturet ) terningskast 2
      At Danton ble kjøpt siden han har rutinen som trengs må være årets vits forøvrig. Må bare le litt : Hahahahahahahahahahaha.. Ikke rart vi fikk rutinen gratis fra Brønby.

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Tom Nordlie hadde ellers en betrakning av Koren som veldig passiv ved 0-2-målet. Koren hadde et tydelig hoftefeste og ser på at Strømstad kommer på et dypt løp som ender i avslutning og mål. Hadde Koren fulgt Strømstad, ville det kanskje endt med 1-0. Mål kan absolutt bli avgjørende når medaljene blir delt ut.

        Jeg stusset over at det var PSA som ble byttet ut når Shane skulle inn. Det ville vel vært mer naturlig å ta ut en usedvanlig svak d'Anton og flytte Rambekk over på høyreback, en rolle han har på landslaget.

        Husàr har jeg ikke sett spille, men kan umulig være dårligere enn en Pål "Supermann" Strand som selv sier han er i elendig form. Forventer Uwe at formen skulle snu over natta?

        I fare for å bli kalt sjølpisser: Jeg har sett alle LSKs seriekamper iår. Dette må vel kunne betegnes som årsverste?
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Opprinnelig skrevet av biggie
          Jeg gir Røsler ( vet ikke hvor o med tødler er på tastaturet )
          Til høyre for "Å". Trykk først "¨" så på "O", så blir det "Ö".
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            #6
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Til høyre for "Å". Trykk først "¨" så på "O", så blir det "Ö".
            takk
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • 119589
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2006
              • 41

              #7
              Jordbakke, LSK spilte IKKE dårlig i går. De gjorde defensive feil som fikk konsekvenser. Men, for å gjenta meg selv til det kjedsommelige ; Det er lov å tape for en bedre motstander. I går var Start bedre enn LSK. Å tape for et svakt Tromsølag er årsverste og utilgivelig og alt som verre er. Men å tape for et agressivt og spillende Startlag som har funnet formen, må tåles. Når motstanderen er ekstraordinær, må du være bedre for å stikke av med potten.

              Kommentar

              • Krissern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1017

                #8
                Noen andre som la merke til ene to-stangs flagget der det sto FÅKK LSK?
                Makan til dårlig kreativitet... Da har man virkelig gått tom for ideer

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av 119589
                  Det er lov å tape for en bedre motstander. I går var Start bedre enn LSK.
                  27/8: Fredrikstad-Start 4-0, 10/9: Vif-Fredrikstad 5-1, Start-LSK 2-0 - da er det bare å se fram til mandag...
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #10
                    Heinz får for god karakter av deg trigz. Han glapp ballen livsfarlig ved 2 annledninger, og det var bare griseflaks at ikke Start punkterte tidlig i 2 omgang ved Paulsen.

                    Sundgot var ingen 6'er verdig, han var kanskje ikke den dårligste, men vant knapt en duell og var heller ikke god. Espen og Rambekk hadde dårlige kamper, selv om ingen kan måle seg med bunn-nivået til Dan Anton. Han er vel det nærmeste en 1'er du noen gang kommer til å komme på skalaen din.

                    Enig i at Kiko fortjener lav karakter, også fordi han er utrolig klønete å pådra seg et gult kort etter 6 minutter. Da har du 84 minutter igjen hvor du må være forsiktig.

                    Uwe's bytte mener jeg var riktig, med unntak av Riise som vi burde beholdt til tross for håpløs innleggskvalitet. Skulle vi satse framover var vi avhengige av legg fra sidene, og da Riise var tatt ut trengte vi Dan Antons overlapløp og innlegg da han tidligere har bevist at han faktisk er bra offensivt. Rambekk og Pål Steffen er ikke i nærheten.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1204

                      #11
                      Ikke enig med at Occean får den peppern han får etter denne kampen. Har en følelse av at de som klager mest er de som heller valgte halvliteren på puben framfor å tre seg på fotballskoa selv. Dere vet derfor ikke hvor viktig selvtillit er for en forballspiller, og man kan vel kanskje forstå at OO ikke har det i bøtter og spann om dagen. Men fortsett du trigz eller hva du nå kaller deg, og hell enda mer bensin på bålet for da føler du sikkert at du bidrar på en bra måte.
                      Heia heia!

                      Kommentar

                      • fotball_marthe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1069

                        #12
                        Jeg er stort sett enig i karakterboka,untatt Heinz Müller, som jeg syns var middelmådig. Han hadde en god redning, og to tabber som kunne vært mål. Han er jo ikke akkurat patent på det målet når ballen går mellom beina på'n

                        haha..endelig har jeg lært åssen man lager bokstaven ö og ü!
                        Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1816

                          #13
                          ganske enig i karakterboka. Sundgot var kanskje ikke god nok for en femmer, men ellers veldig bra flott at noen tar seg tid til å skrive karakterer.

                          Kommentar

                          • Gjest

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Til høyre for "Å". Trykk først "¨" så på "O", så blir det "Ö".
                            Takk skal du ha! Öööööööööö

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7021

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              Ikke enig med at Occean får den peppern han får etter denne kampen. Har en følelse av at de som klager mest er de som heller valgte halvliteren på puben framfor å tre seg på fotballskoa selv. Dere vet derfor ikke hvor viktig selvtillit er for en forballspiller, og man kan vel kanskje forstå at OO ikke har det i bøtter og spann om dagen. Men fortsett du trigz eller hva du nå kaller deg, og hell enda mer bensin på bålet for da føler du sikkert at du bidrar på en bra måte.
                              Heia heia!
                              Heisan! Jeg jobbet, og satt ikke og drakk øl under kampen. Dessuten er jeg dødsback i åttende divisjon. Og analysen din er ganske tynn.

                              Mister folk balansenerven og glemmer hvordan man skal gå inn i dueller, dempe ballen og time løpene sine innenfor 16-meteren hvis de får dårlig selvtillit?

                              La Occean for all del få bygge opp selvtilliten sin gjennom å score mål for andrelaget. Kanskje det har en smitteeffekt som han kan ta med seg inn i Tippeligaen. Her og nå (og i en periode på rundt tre måneder, faktisk) har han gjort noe nær null for å bidra på banen. Han har ikke noe på førstelaget å gjøre i den forfatningen han er i nå, og som profesjonell fotballspiller må han akseptere å ta kritikken når den er berettiget.

                              Eller skal en spiss med prislapp på 8 mill, som ser ut til å være blytung i beina og viser en spilleforståelse på tredjedivisjonsnivå og knapt nok det, være immun mot kritikk? Skal vi være forståelsesfulle og tålmodige og bare vente på at det løsner for ham og heller akseptere at LSK blir lidende under det? Nei, selvsagt ikke.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Fugla-83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 282

                                #16
                                (kanskje litt off-topic men siden det er snakk om OO her)
                                Var nede å spilte foppal på Skedsmohallen i kveld..Måtte stoppe opp å se litt på LSK2 spille. OO spilte også denne kampen, og jeg må si det var like ille på 2 laget.. Etter 4 mursteins dempinger var det nesten jeg løp uttpå banen for å vise han hvordan det skal gjøres :???:
                                ! Mitt hjerte banker LSK !

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎