Karakterboka, LSK-VIF

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7021

    Karakterboka, LSK-VIF

    LSK-VIF 2-1 (1-0)
    Sjanser: 3-1
    Cornere: Spør ikke meg

    Kuriosita fra i går: Jeg veide meg da jeg sto opp. Vekta viste 78 kilo. En dag med tiltagende nerver, oppspilthet og kaldsvetting til den grad at sjefen min sendte meg hjem en halvtime tidligere fordi han mente jeg så sjuk ut (sic!), til slutt rundet av med nitti minutter der jeg var håret unna slag det siste kvarteret reiser jeg hjem. Nåla viser 76 kilo. Jeg gikk altså ned to kilo på en dag, alt som følge av dette oppgjøret.

    Men vi vant. Det er det eneste jeg bryr meg om. En solid kamp av våre gutter som holdt ballen på bakken der Vif var mest interessert i å dunke langt og spille dritfotball.

    En fortsatt adrenalinskjelvende karakterbok:

    Heinz – 3: Hadde jo nesten ikke noe å gjøre, men har all skyld i baklengsmålet, en stor tabbe som gjorde det siste kvarteret nesten uutholdelig, og et par håpløse utspill. Vanskelig å bedømme ham så mye utover det. God i feltet når Vif en sjelden gang kom på innlegg.
    Danton – 5: Mye, mye bedre etter katastrofen i Kristiansand. Ble aldri utfordret på farta, var hard og kontant, og startet angrepet som ga oss 2-0. Kunne vært mer med fremover.
    Kippe – 6: Skapte endel frispark, men var konge i lufta og råhard i duellene. Kontant og god.
    Rambekk – 7: Bestemann i forsvaret. Feilfri defensiv kamp. Stopper Kompis med en nådeløs sklitakling da han nesten er gjennom. Også en utrolig viktig takling av Horst Tappert, som sistemann, i førsteomgang. Rolig, trygg og god. Vår beste forsvarsspiller i år.
    Shane – 5: Ingen feil på Shane heller. Plasseringsfeilene fra tidligere er omtrent helt luket vekk. Litt lite med oppover.
    Søgård – 6: Førsteomgangen står til 7, andre til 5. Endel mongopasninger etter pause, men for en innsats! Kvelte Grindheim og tok helt luven av grisespilleren Thomas Holm. Løp som besatt og dekker utrolig mye rom.
    BB Koren – 8: To mål, der det andre etter min mening er årets mål med god margin på Åråsen. Jobbet virkelig hardt og dekket mer defensivt rom enn jeg kan huske at han har gjort noen gang. Sto bak det meste av det vi skapte, og forspillet og avslutningen til 2-0, nok en gang: Verdensklasse. Vakkert.
    Riise – 7: Forspillet og innlegget til 2-0 er gedigent. Vi ser mer og mer av hva slags spiller Riise kommer til å bli om noen år, og best av alt: Han er vår i fem år til! Steinhard defensiv jobbing også. En meget solid kamp av Riise.
    Moelhi – 5: En av hans beste kamper på venstreflanken. Kom seg sågar til linja et par ganger, selvom det var det defensive som sto frem som hans største bidrag i går. Fin innsats.
    Mifsud – 5: Ikke særlig målfarlig, Vålerenga lå for dypt til det, men er likevel sterkt involvert ved begge målene. Oppspill, glimrende mottak og (ved 1-0) godt løp utover og pasning til Søgård på skuddhold, (2-0) pasning innover til Koren som slår videre til Riise. Minus: Mange offsideavblåsninger.
    Sundgot – 5: Viktig styring på Søgårds skudd før 1-0, ellers hadde Arason tatt skuddet. Vant 60-40 i lufta og bandt opp stopperne fint. Ålreit kamp, men ingen sjanser på Arild i går.

    ->PSA: Fin luftjobb da Vålerenga presset for utlikning, men burde satt headinga.
    ->Myklebust: Ble løpende litt imellom. Likevel helt enig i å sette ham innpå for Mifsud, som virka litt kjørt.
    ->Kasey: Ga meg nesten hjertestans da han, med nesa mot vårt mål og to motspillere på hver side, spilte ballen frekt tilbake til Heinz. Det gikk heldigvis bra. Hjalp til å snurpe igjen bak de siste minuttene.

    Uwe: Tre gode bytter, kampen i seg selv levde jo sitt eget liv. Vi er tilbake på vinnersporet, håper jeg: Endelig vant vi en helt avgjørende kamp igjen.

    Kanarifansen – 9: Fantastisk! Litt døvt i perioder i andre omgang, rett etter reduseringen. Men sang fletta av Klanen (som forventet), og spillerne selv kommenterte hvor stor effekt synginga hadde på dem både før og under kampen, og ikke minst det siste kvarteret. Mesterlig.
    Last edited by trigz; 19.09.2006, 15:33.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Cornere: Spør ikke meg
    1-8 ifølge RB, Vi gir bort altfor mange cornere. Mot et lag som er bedre i lufta, vil det kunne straffe seg.

    Kommentar

    • SirBusby
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2006
      • 88

      #3
      Er enig mye, men er ikke enig at Rambekk var vår beste i forsvar. Gjorde mange feil, og ga VIF unødvendige mange cornere og innkast. Kippe var helt sjef i lufta, synd han må stå over mot Molde.

      En annen som får stjerne i boka er Mouelhi, god i går.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        Karakterboka på Karaoke avdeling Martins:

        Vilmannen (Søgård) - 6: Kan ikke synge, men skaper noe jævla liv.
        Fløtepusen (Shane)- 7: Kan synge, ganske bra faktiskt.
        Mr Happy (Kaze) - 5: Kan absolutt ikke synge, men det var ganske så festlig.
        Mr Shy (Koren) - 3: Mumla noe takk til oss etter Søgård dro han opp.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #5
          Dersom du syns Heinz fortjener en firer, bør du gi en til Sundgot også. Grei nok innsats men fikk veldig lite til. Ligna på OO i denne kampen, en smule uvenner med ballen. Mifsud hakket bedre pga. en del gode løp (men fikk sjelden bra baller).

          Kippe og Rambekk var gode begge to, syns ikke Kippe var noe dårligere enn Rambekk. Enig med Koren som BB, men syns midtstoppera ligger veldig nærme.

          Både Anton og Shane klarte seg bra, tydlig at de hadde fått beskjed om å prioritere det defensive for de var begge lite involvert fremover.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7021

            #6
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Dersom du syns Heinz fortjener en firer
            Jeg ombestemte meg
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              #7
              Er det bare meg som ser dårlig eller var kippes gule av det litt billige slaget?
              Synes ellers dommeren gjorde en meget god kamp.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Jeg er uenig i alt skrytet til Riise.
                Forarbeidet til målet var utmerket. Han lyktes også med et par andre driblinger i 2.omgang. Det er også godt mulig at Riise jobbet bra, men så stopper skryten:

                Han bommet på svært mange pasninger og driblingsforsøk, spesielt i 1.omgang.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  #9
                  Som alltid forfriskende å lese den LSK-fargede karakterboka di, Trigz, framfor slurvearbeidet landets øvrige aviser legger fram..

                  Nesten enig med deg i alt også... Men kan nevne:
                  - Hvis Heinz hadde reddet frisparket til Storbæk, hadde det vært en veldig bra prestasjon av en fantom-redning, i større grad enn det var en tabbe å slippe det inn. Tabben må evt. være at han stilt opp muren feil. Men at han greier å se så dum ut og i tillegg skape utrygghet i laget gjør at han uansett fortjener en 4'er.
                  - Shane gjør meg fortsatt ganske nervøs, selv om han ikke hadde noen åpenbare tabber i denne kampen. Var en episode ut i andre omgang der han ser ut som han er mer opptatt av å markere Rambekk enn VIF-spilleren som får ballen. Deretter kommer han på etterskudd og blir lurt. Han er veldig usikker en-mot-en. Rambekk var derimot glitrende denne kampen, og både han og Koren kunne du nesten ha dradd opp på en 8'er spørr du meg..
                  - Mouelhi var ikke spesielt bra syns jeg, ville heller gitt han en 4'er. Anonym, og når han viser seg frem slår han ofte upresise pasninger. Inn med Kasey igjen!
                  - Er også litt skuffet over at Mifsud og Sundgodt ikke får til mer mot det som kanskje må være tippeligaens dårligste stopperpar (Hovi + Muri). Men 5'er er vel ok da.

                  Kommentar

                  • scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

                    #10
                    Må bare få sagt det, Koren er suveren. I mine øyne den beste spillern i eliteserien. Han utfører en rekke detaljer i spilletsgang, som ingen i Norge gjør etter han. Riise var også meget god i går. Knallhard jobbing og steintøff til å utfordre. Herlig innsats! Synes tomatketchup på streken blir vel strengt dømt. Tabbemål, javisst, men han hadde også et par habile reddninger som fort kunne gitt meget skumle returer.



                    2-1.

                    Kommentar

                    • Gjest

                      #11
                      Moelhi fortjener i alle fall 6. Synes han var veldig delaktig i kampen, med sine deilige krempasninger. Og så synes jeg Kippe var forsvarets beste..

                      Kommentar

                      • Frøkna
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2006
                        • 129

                        #12
                        Til info:
                        Koren fikk over 600 av de 700 stemmene på BB i går.
                        Snakket med han etter kampen, og han fortalte at han ikke alltid var enig med kåringen av de bb som er foretatt tidligere, men mente at det var greit de andre på laget fikk oppmerksomhet også..
                        Artig han Koren...
                        Forza Flisbyn!

                        Kommentar

                        • Skedsmokorset

                          #13
                          Sundgot vant en løpsduell. Riktignok mot Flonaldo nede ved kårnerflagget. Og riktignok på kanskje to meter. Men det fortjener karakterpoeng.

                          Kommentar

                          • fotball_marthe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1069

                            #14
                            Enig i karakterbok, veldig bra! Robert Koren er suveren!
                            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Jeg er uenig i alt skrytet til Riise.
                              Forarbeidet til målet var utmerket. Han lyktes også med et par andre driblinger i 2.omgang. Det er også godt mulig at Riise jobbet bra, men så stopper skryten:

                              Han bommet på svært mange pasninger og driblingsforsøk, spesielt i 1.omgang.
                              På tide du våkner opp da

                              Riise løper jo faen meg mer en Søgård, og ser ikke sliten ut engang.

                              BB orka jo ikke engang og løpe tilbake i forsvar på slutten der.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • FilipOlander
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2004
                                • 218

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Riise løper jo faen meg mer en Søgård, og ser ikke sliten ut engang.

                                Riise er en utrolig sliter. Han løper som en sprinter fram og tilbake på kanten. Min bestemannspris gjennom sesongen går kanskje ikke til Helgi, men det er ikke langt unna.
                                Filip!

                                \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  - Mouelhi var ikke spesielt bra syns jeg, ville heller gitt han en 4'er. Anonym, og når han viser seg frem slår han ofte upresise pasninger. Inn med Kasey igjen!
                                  Kunne ikke vært mindre enig. Kiko slår stort sett krempasninger. Kasey passer perfekt til komme inn å sikre på slutten av kampen, noe som trengs av og til
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7021

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                    Kunne ikke vært mindre enig. Kiko slår stort sett krempasninger. Kasey passer perfekt til komme inn å sikre på slutten av kampen, noe som trengs av og til
                                    Litt uenig her. Moelhi har silkefot, men roter også endel. Det har også å gjøre med at han stort sett spiller i feil posisjon.

                                    Kasey har masse kvaliteter, men spiller på altfor små marginer innimellom. Ikke noe særlig ålreit for oss på 30. Jeg har lokalisert hvor hjertestarteren oppbevares på Åråsen, for å si det sånn...
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Petter Ø
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3008

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Litt uenig her. Moelhi har silkefot, men roter også endel. Det har også å gjøre med at han stort sett spiller i feil posisjon.

                                      Kasey har masse kvaliteter, men spiller på altfor små marginer innimellom. Ikke noe særlig ålreit for oss på 30. Jeg har lokalisert hvor hjertestarteren oppbevares på Åråsen, for å si det sånn...
                                      Burde vært flere hjertestartere utplassert ja men jeg har inntrykk av Kasey gjør mest feil når han begynner å bli sliten. Han er modig nok til å holde på ballen å trille den inad i laget. Derfor mener jeg en utvilt Kasey passer perfekt for å ro inn seieren på slutten av kampene når resten av laget vanligvis får panikk.

                                      Litt enig med deg angående Kiko
                                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎