oktober 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Nyhetstråd oktober 2006

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi prøver å myke opp nyhetstråden litt og ønsker mer av dette:
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

    RoyVaadal.
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    http://www.rb.no/lokal_sport/article2323710.ece

    Tvileren Thomas LSK vil ha Bergersen i a-lagsstallen

    LØRENSKOG:
    (Lørenskog – Ørn Horten 3-1). Thomas Bergersen står foran sin mest spennende fotballhøst. På banen kjemper han om opprykk med Lørenskog. Samtidig må 18-åringen ta et viktig karrierevalg.





    Av: Morten Svesengen

    LSK vil ha landslagsaktuelle Bergersen til Åråsen og har tilbudt ham lærlingkontrakt i a-lagsstallen.
    Det betyr at midtstopperen som opplever sin morsomste høst på fotballbanen, fått mer å tenke på enn opprykkskamp med Lørenskog. Forsvarsspilleren er nå i tenkeboksen.
    – Jeg har snakket med LSK, og har fått en mulighet til å gå dit. Foreløpig er jeg usikker på hva jeg vil. Jeg har det bra i Lørenskog også, sier Thomas Bergersen.
    Vil ha Thomas nå

    Han er veldig fristet av treningstilbudet LSK kan gi ham, men er mer usikker når det gjelder kamptilbudet.
    – De er i 2. divisjon med andrelaget sitt, men spill på det nivået er jeg også garantert i Lørenskog. Jeg trives godt her, og må derfor ta et vanskelig valg, sier Bergersen.
    Hvis Lørenskog vinner sine tre siste kamper, betyr det opprykk til 1. divisjon på Rolvsrud. Det vil gjøre valget enda vanskeligere for Thomas.
    – Hva med trening med de beste i LSK og kamper for Lørenskog?
    – Det ville selvfølgelig gjort valget enklere for meg, sier 18-åringen.
    På Åråsen er det liten tvil om at man ønsker Bergersen til Åråsen på permanent basis.
    – Vi har et erklært ønske om å ha fire lærlinger i stallen vår, og vi håper at Thomas blir en av dem. Derfor har vi gitt ham et tilbud på linje med det Lasse Bergan Foss har. Det betyr at han blir LSK-spiller, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
    Får kapteinsskryt

    Bergersens kontrakt med Lørenskog går ut etter sesongen, og foreløpig har han valgt ikke å skrive under en ny avtale.
    Fordi kontraktssituasjonen er uavklart, har heller ikke Lørenskog tillatt Bergersen å trene med LSK eller andre klubber.
    – Det kunne vært greit å få prøve seg på trening, men Lørenskog ønsket ikke det siden jeg ikke har ny kontrakt. Jeg må akseptere det, sier det unge talentet.
    Lørenskog-kaptein Jørgen Isnes har storkost seg med Bergersen i midtforsvaret, og han ser en god spiller i emning.
    – Thomas var skuffet da han ble satt ut i starten av sesongen, men han har jobbet hardt for å komme inn igjen. Og etter at han fikk sjansen, har han spilt veldig bra. Jeg har spilt med unge og lovende midtstoppere før, men aldri med en som har snakket og styrt så mye som Thomas gjør. Uansett tror jeg han har godt av å bli i Lørenskog, sier Isnes.
    Bergersen har også fått mye ut av samarbeidet med kapteinen.
    – Jørgen er en god læremester, sier Thomas.
    Så spørs det om landslagsspillerne Frode Kippe og Anders Rambekk overtar lærerrollen neste sesong.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Canaria
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2004
      • 73

      #3
      http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2323997.ece

      Bare nesten igjen, Espen?

      ÅRÅSEN:
      Espen Søgård har ikke noe problem med å se seg selv i speilet selv om LSK ikke skulle ta gull i år heller.


      Av: Morten Svesengen

      LSK tapte både i cupfinalen i fjor og Royal League-finalen i vår. Og for tredje sesong på rad ser også LSK ut til å svikte i gullkampen. Er LSK bare et "nesten-lag"?
      – Nei, mener Espen Søgård.
      Midtbanesliteren ser helt annerledes på det som har skjedd på Åråsen siden 2004.
      – Fra å være et middels lag, har vi utviklet oss til å bli et topplag. Vi har spilt oss til to finaler, og vi har vært i toppen hele denne sesongen. Jeg ser på LSK som en klubb som er på rett vei, og mener at "nesten-stempelet" er feil, sier Søgård.
      Han mener at innsatsen i Royal League bekrefter framgangen.
      – Vi spilte tre ganske jevne kamper mot FC København, og de er nå kvalifisert for mesterligaen.
      Tøffe avslutninger

      Tallene fra de siste sesongavslutningene er uansett ikke hyggelig lesning for folk i LSK-miljøet.
      I 2004 ledet LSK serien før keeper Emille Baron forærte Tromsø et utlikningsmål i toppkampen mot Tromsø (2-2). Resten av sesongen klarte ikke LSK å holde følge med gullduellantene Rosenborg og Vålerenga. 7 poeng på de seks siste kampene med blant annet fire strake uavgjortresultat sørget for at det ble en skuffende 7. plass istedenfor medalje.
      I fjor hadde Vålerenga og Start grepet i toppen da sesongen gikk inn i sin avsluttende fase. Men da de to lagene sviktet mot slutten og bød andre inn i gullstriden, tok ikke LSK imot invitasjonen. Seks poeng på de seks siste kampene ga laget 4. plass – fire poeng bak gullvinner Vålerenga.
      – Innspurten de to siste årene er alt annet enn imponerende. Skal vi være med helt i toppen må vi holde en hel sesong. Mot slutten blir alltid kampene tette og tøffe fordi de betyr så mye. Men det må vi takle, sier Søgård.
      Vil ut i Europa

      Han har god tro på at årets avslutning vil bli bedre enn det LSK presterte på høsten i 2004 og 2005.
      – Vi har vært dårlig i de to siste bortekampene mot Start og Molde. Det er der vi har et klart forbedringspotensial. Hjemme på Åråsen har vi stort sett vært stabilt gode, mener Fetsund-gutten.
      Det lover godt foran kveldens kamp mot Stabæk på Åråsen. 26-åringen mener det er en nøkkelkamp for det som skal skje utover høsten.
      – Med seier i kveld, vil vi feste et grep om 3. plassen. Det er i seg selv veldig viktig for klubben, siden det gir oss en plass i europacupen neste år. Vi har snakket mye om det denne uka, og forhåpentlig klarer vi å hente fram kreftene som ga oss seieren mot Vålerenga, sier Søgård.


      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1380

        #4
        ÅRÅSEN (VG Nett) Han kostet åtte millioner kroner, og hadde en formidabel sesongoppkjøring. Men eliteserieseongen 2006 har vært alt annet enn formidabel for kanadiske Olivier Occean.


        Occean tynget av prislappen

        ÅRÅSEN (VG Nett) Han kostet åtte millioner kroner, og hadde en formidabel sesongoppkjøring. Men eliteserieseongen 2006 har vært alt annet enn formidabel for kanadiske Olivier Occean.

        SPILLER SAMMEN I KVELD?: Olivier Occean og Arild Sundgot med avslutningstrening fredag. Foto: Jamel Rake


        Det toppet seg i hjemmemøtet med Vålerenga for knappe to uker siden, da 25-åringen måtte se hatoppgjøret fra tribunen.

        Reglene gjør at Uwe Rösler ikke kan bruke mer enn to spillere utenfor EU/EØS-området i en og samme kamp, noe som også mot Viking i Stavanger sendte Occean ut av LSK-troppen.

        - Det er klart man tenker på det

        Og kraftspissen innrømmer at prislappen har tynget ham denne sesongen.

        - Det er klart man tenker på det. Det er snakk om mye penger. Men nå er jeg likevel fast bestemt på å komme tilbake. Uten tvil, sier han til VG Nett.

        - Hva har Rösler sagt til deg under denne, for deg, vanskelige perioden?

        - Han har bare bedt meg om å stå på og jobbe hardt. Og det akter jeg å gjøre.

        Får muligheten i dag?

        Og kanskje får han muligheten til å vise seg frem allerede mot Stabæk hjemme på Åråsen i dag?

        Etter at formiddagstreningen var over fredag, drillet Uwe Rösler avslutninger sammen med Occean og Arild Sundgot. Men LSK-treneren vil ikke si om kanadieren blir å finne i startoppstillingen i kveld.

        - Jeg gir aldri laget ut til journalister to dager før kamp. Dere får vente og se, smiler han lurt.

        Spiller gjerne med Occean

        Men Arild Sundgot, som har hatt en god sesong for de kanarigule, danner mer enn gjerne spissduo sammen med Olivier Occean i den viktige hjemmekampen.

        - Det kan se sånn ut, ja. Det hadde vært artig det, sier sunnmøringen.

        - Vil du si at dere er like som spisstyper?

        - Vi er vel både veldig like og veldig ulike. Begge er høye, og flinke med mann i rygg. Men samtidig er vi litt ulike i spillemåten, mener han.

        (VG NETT 01.10.06 kl. 13:20)

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #5
          Best i alt…

          … bortsett fra foran målene. Og så lenge det er målene som teller, står LSK tilbake som den store taperen etter kveldens batalje mot Stabæk. Gunnar, Frode og Espen gir sine vurderinger til kfl.no.
          Skrevet av Ronnie Hallén



          Stabæk er trolig et av de svakeste lagene vi har sett på Åråsen i år, men i likhet med mange andre middelmådigheter (bydelsklubben unntatt), så rapper de med seg ett poeng fra fortet vårt.

          - Mangler folk i boksen

          Første omgang startet nesten på verst tenkelige måte. Klokken hadde så vidt dreiet seg over treminuttersmerket, da Kiko slurver utilgivelig og sender en mislykket pasning bakover på banen. Bare sekunder etterpå har Daniel Nannskog sendt Stabæk opp i ledelse og som vanlig feirer Stabæk-spillerne foran Kanari-Fansen. Jeg forstår dem så inderlig godt, det må være en deilig følelse å få feire foran så dedikerte, høylytte supportere. Det er ikke daglig kost for de gutta.

          Resten av omgangen er tilnærmet power play mot Stabæk sitt mål, dog uten at overtaket i banespillet fører til spesielt mange sjanser og de LSK får, klarer vi ikke å inn i nettet bak Stabæks keeper, Jon Knudsen. Lagene går dermed til pause med 1-0 til Stabæk.

          - Vi har veldig mye ball i dag og en masse innlegg fra kantene, men vi er verken nok folk inne boksen og kanskje litt for lite aggressive. Jeg må jo undres hvorfor spisser som har sin ekstremkompetanse i boksen, trekker ut på kantene og skal slå innleggene. Og vi må nok innrømme at innleggskvaliteten til tider ikke er veldig god, sier Gunnar Halle.

          - Ofte ser vi innlegg som går over hele feltet og like ofte ser vi at det ikke er noen LSKere der til å ta vare på de innleggene. Er kantspillerne for hissige til å trekke inn foran kassa i stedet for å holde bredden?

          - Mulig det, men generelt sett må innleggskvaliteten opp. Vi kunne med fordel ha slått innleggene tidligere flere ganger i stedet for å hele tiden stoppe opp eller prøve å komme seg til dødlinja. Da kunne vi tatt dem mens forsvaret rygger og det blir vanskeligere å stoppe. Der har vi en jobb å gjøre.

          En syndebukk i dag var Kiko. En uttilgivelig feil ga Stabæk sjansen som førte til Stabæks ledermål. Nå skal det sies at Nannskogs avslutning var klasse og det er ikke sikkert at samme feil ville blitt like hardt straffet mot et lag uten en svensk toppscorer. Kiko fikk da også bare spille de første 45 minuttene, en situasjon han må ha blitt vant til, ettersom han urovekkende ofte blir byttet ut tidlig i de kampene han får starte.

          - Kiko hadde ingen heldig kamp i dag. Mistet litt for mange andre baller og fikk ikke til veldig mye offensivt.

          - Hvorfor bruker dere Kiko så ofte som venstrekant, når det synes som om dere ofte ikke er veldig fornøyd med prestasjonene på banen?

          - Selv om Kiko ble byttet ut i kampen mot Molde, så spilte han en bra kamp der, men vi ønsket å få inn en annen type spiller. Med Kiko så får vi en spiller som er ballsikker og med løpsstyrke og vi så i dag at han kan komme til innlegg fra kantene. Det at han nok litt ofte trekker inn mot midten betyr ikke så veldig mye, det betyr at det blir plass til løpene til Shane, noe vi så ofte i første omgang. Men, i dag ønsket vi å satse alt fremover i andre omgang og satte inn Martin (Husár) for å få et enda større trøkk.

          - Hva er din dom over Martins innhopp i dag?

          - OK. Tør å utfordre, skaffer noen farlige frispark og kommer til et par gode innlegg. Men, vi forventer mer av ham fremover, når han etter hvert lærer seg spillemønster og språk.

          Olivier på gang
          Olivier Occean gjorde et godt innhopp, sett ut fra at han ikke fikk veldig mye å jobbe med. Trenerteamet vurderte Olivier inn allerede i pausen og hevder at han er på gang.

          - Som sagt manglet vi trøkk inne i boksen i første omgang og derfor vurderte vi Ollie, men kom frem til at vi skulle gi gutta sjansen til å heve seg i andre omgang og vise at de kan bedre enn det de viste i første.

          - Men, ser vi Ollie i god gammel form resten av denne sesongen?

          - Tja, han er i hvert fall på gang. Jobber hardt på trening, står igjen og terper detaljer og jobber hardt når han får sjansen til å spille. Vi veit han kan.

          Med uavgjort i dag, har selv de mest optimistiske lagt gullplanene på hylla og Gunnar er enig i det.

          - Nå får vi avblåse gulljakta og heller satse på å sikre bronsemedaljen og spill i Europa neste år.

          Holde nullen oftere
          Stiller man platte spørsmål, får man platte svar, er et gammelt jungelord. På det meget intelligente spørsmålet om hvorfor LSK har tapt så mange poeng i år i kamper det burde vunnet, svarer Espen følgende:

          - Enkelt svar, vi må slutte å gjøre feil og holde nullen oftere. Vi veit vi kan.

          Jo, takk for den Espen:-). Dagens kamp var nok et kroneksempel på en typisk LSK-kamp i år, hvor dominansen i banespillet og sjanseprotokollen, ikke gjør seg gjeldende i et rettferdig sluttresultat. Espen er langt på vei enig.

          - Vi er et mye bedre lag en Stabæk i dag og det er nok litt flatterende at de slipper unna med 2-2. Men, det hjelper veldig lite at vi mener at vi fortjener bedre, når resultatet står. Uavgjort er for dårlig og da klarer i hvert fall ikke jeg å se så mye positivt med dagens kamp. Det var en forbedring fra kampen mot Molde, men akkurat nå er det ett fett, så lenge vi ikke tar tre poeng.

          Espen synes LSK gjorde det vanskelig for seg selv denne kampen. Først ved å slippe til Nannskog omtrent rett etter avspark, men han var heller ikke veldig imponert over lagets evne til å omsette banespillet i tellende, store sjanser.

          - Vi klarer ikke å få trøkk i boksen, selv om innleggene kommer som perler på snor. Vi mangler det siste lille ekstra for å få kula i mål. Jeg synes det er nok folk i boksen, men kanskje vi er litt lite aggressive. Både offensivt og defensivt.

          - Over til deg. Det ser ut som om du virkelig har lagt beslag på plassen som defensivt anker og akkurat nå ser det ut som om Kasey er på vei ut. Føler du at plassen er din?

          - Nei, jeg er ikke trygg. Kasey er en god spiller som presser for å få spilletid og det er flere andre i stallen som har lyst til å spille mer, så jeg må prestere godt for å beholde plassen. Det gikk vel bedre i dag enn mot Molde, men jeg fikk også mer rom i dag, prøvde å gjøre det enkelt og lyktes ok.

          Dødelige spisser
          Kaptein Frode Kippe var tilbake etter å ha sonet for tre gule mot Molde og han viste at formen fremdeles er bra. Veldig mange gode inngripninger, ro med kula og flere gode, konstruktive langpasninger.

          - Det gikk bra. Vi hadde veldig fokus på å i enda større grad spille oss ut bakfra og det gikk stort sett bra. Noen litt halvfarlige balltap, men dersom vi ikke skal spille med risiko, kan vi like gjerne bare kælke ball. Vi har god kontroll på kampen, men de har spisser som trenger en halv målsjanse for å score to goaler.

          - Personlige feil ødelegger igjen?

          - Altså, ved nesten hvert baklengsmål kan man si at det er en personlig feil som ligger bak, så jeg synes det blir litt feil fokus. Men, det har vært kanskje litt for mange av dem i år. 30 baklengs på 22 kamper er ikke en gullkandidat verdig.

          - Kanskje feil å skylde på det defensive, når LSK har sluppet til sju sjanser i mot, de tre siste kampene til sammen?

          - Absolutt. Vi glipper noen ganger, men vi nekter motstanderne i det store og hele mange målsjanser. Det kan kanskje være en utfordring med konsentrasjonen, men det blir spekulasjoner.

          - Tar du Stabæks andre mål på din kappe. Det er ”mannen” din som scorer.

          - Jeg tar den første duellen med han, men ballen blir bare klarert ut igjen. Når så ballen kommer inn andre gang, så er jeg på ham, men innlegget kommer så lavt og han stikker frem hodet og da måtte jeg være foran ham skulle jeg hindret det målet. Den ballen burde nok også blitt klarert før den kom frem til duellen mellom med og Nannskog. Men, det er klart, jeg skulle helst ha unngått at han fikk avslutte der.

          LSK har spilt 22 kamper så langt i serie og cup og har ennå til gode å bli utspilt. LSK spiller alltid jevnt i de kampene de taper eller ender uavgjort og ofte kunne det like gjerne endt med seier. Frode har en god forklaring på det.

          - Laget er bedre enn i fjor og vi er for gode til å gå på ræva. Ingen lag klarer å spille oss ut og det er et tegn på god kvalitet i laget.

          Dagens Bøffel var en utfordring i dag. Det var flere gode spillere som aspirerte, blant annet Kippe og Riise, men valget falt på Fetsundrånern. En feilpasning, knapt et balltap og slett ikke uefne valg med kula.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2324958.ece

            Til å bli gal av

            ÅRÅSEN:
            (LSK – Stabæk 2-2). LSK skaper nesten alltid flere sjanser enn motstanderen. Resultatene forteller en annen historie. Enkle baklengsmål driver Uwe Rölser til vanvidd – og LSK ut av gullkampen.
            KLAR TALE: Kroppsspråket til LSK-trener Uwe Rösler forteller alt om hvor lei treneren er å gi fra seg poeng på grunn av enkle baklengsmål.FOTO: SCANPIX
            UTLIKNING: Heinz Müller (bak) og Anders Rambekk roper ut sin fortvilelse etter at 2-1 er blitt til 2-2.FOTO: TOM GUSTAVSEN
            Les også:

            Børsen: LSK-Stabæk






            Av: Morten Svesengen

            I går gjentok historien seg for LSK anno 2006. Laget hadde full kontroll på kampen, skapte mest og var best.
            Men da dommeren blåste av for full tid var lagene like langt.
            – Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har snakket om dette nå. Og jeg vet ikke hvorfor det skjer gang på gang. Men faktum er at vi gir fra oss dumme mål nesten i hver eneste kamp, sa LSK-trener Uwe Rösler.
            Laget hans som var bunnsolid defensivt i Royal League og i starten av sesongen, har gjort det til en uvane å slippe inn billige baklengsmål.
            Kunne hatt 51 poeng

            Det er ikke fordi motstanderen skaper så mye. RB-sportens gjennomgang av sjansestatistikken viser derimot at LSK har skapt mer eller like mye som motstanderen i 19 av 22 kamper denne sesongen.
            Hvis sjanseoversikten hadde vært resultater, ville LSK stått med 16-3-3 i kolonnene for seier, uavgjort og tap – ikke 10-7-5.
            Det ville betydd 51 poeng og tabelltopp istedenfor 37 poeng og en foreløpig ensom bronseplass.
            RB-sporten påpekte fenomenet allerede i mai. Da hadde LSK sluppet inn mål på 41 prosent av sjansene imot, mens de selv hadde scoret på 32 prosent av sjansene.
            Stopperduoen Frode Kippe og Anders Rambekk avviste den gangen at det var en trend.
            – De sjansene vi har gitt bort har vært store, og flere skyldes personlige feil hos oss, sa Kippe 12. mai.
            – Antall innslupne mål står ikke i stil med de få målsjansene vi har fått mot oss. Det vil jevne seg ut om vi fortsetter å slippe til få målsjanser, sa stopperkollega Rambekk.
            De skulle sikkert ønske at de fikk rett. Men RB-sportens nye opptelling går kveld viser at trenden har fortsatt. Faktisk er effektivitetstallene både for og imot omtrent identisk med det de var før Vålerenga-kampen i mai.
            Motstanderen har scoret på 39 prosent av sjansene sine, mens LSK bare har scoret på 31 prosent.
            Tidlig feil

            Kampen i går var et nytt eksempel på det samme. Allerede etter tre minutter var LSK i det gavemilde hjørnet:
            • 4. min: Khaled Mouelhi slår et dårlig og uforklarlig hælspark i retning Shane Stefanutto. Australieren rekker ikke ballen og Som en A. Tchoyi kommer seg fri på høyre. Hans millimeterpresise pasning finner Daniel Nannskog som har løpt seg fri fra en feilplassert Anders Rambekk. Avslutningen var fantastisk og ingenting å gjøre noe med for keeper Heinz Müller.
            – Helt uforståelig at vi kan gi fra oss et slikt mål etter bare tre minutter, mente Rösler.
            Sterk vending

            Men LSK kom tilbake og styrte kampen. De skapte lite før pause, men etter hvilen satte de ordentlig trykk på Stabæk. Og belønningen kom i form av to mål av Michael Mifsud og Robert Koren.
            – Spillerne skal ha all kreditt de kan få for måten de kom tilbake på. Det var vanskelig med den starten vi fikk, men de viste styrke og klarte det, sa Rösler.
            Så var det tid for feil og baklengsmål igjen.
            • 74. min.: Frode Kippe vinner den første duellen med Daniel Nannskog etter corner. Men når ballen kommer inn i feltet igjen er Stabæk-spissen først på ballen og scoret sitt andre.
            – Jeg har studert Stabæks dødballer i timevis, og de slås alltid mot Nannskog. Jeg satte min beste mann på ham. Frode (Kippe) er bedre enn ham i lufta. Derfor er det uforståelig for meg at han får score det målet, sa LSK-treneren.
            – Rakk ikke fram

            Slik forklarer Kippe målet:
            – Jeg vant den første duellen, og jeg hadde også kontakt med ham da den andre ballen kom inn. Men innlegget var lavt, og da han gjorde et rykk nådde jeg dessverre aldri fram, sa Kippe.
            Nannskog mener ikke at Kippe hadde en sjanse til å stoppe ham der.
            – Jeg gjorde et rykk, og det er ikke lett å forsvare seg mot. Tror han måtte holdt meg for å stoppe meg der, sa banens beste – og seriens toppscorer – Daniel Nannskog.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/lsk-boersen/article2324967.ece

              Børsen: LSK-Stabæk

              Les også:



              Lillestrøm – Stabæk 2-2 (0-1)

              Stadionstemning: 6
              Kampkarakter: 5
              Åråsen stadion.
              Mål: 0-1 Daniel Nannskog (4), 1-1 (50) Michael Mifsud (Robert Koren), 2-1 Robert Koren (Arild Sundgot), 2-2 (74) Daniel Nannskog.
              Gult kort: Dan Anton Johansen, LSK. Markus Karlsson, Stabæk.
              Tilskuere: 7.093.
              Målsjanser: LSK 5, Stabæk 3.
              Cornere: LSK 9, Stabæk 1.
              Dagens kanarifugl: Bjørn Helge Riise.
              LSK (4-4-2):

              Heinz Müller 4

              Kunne gjøre lite da Nannskog banket ballen i krysset. Også sjanseløs da han skallet inn 2-2. Satt på få prøver utenom målene. Et par svake utkast. Ellers en grei opptreden av tyskeren.
              Dan Anton Johansen 5

              Mye med offensivt på ei høyreside som fungerte bra. Slo flere gode innlegg, men ofte litt langt fra mål. Trygg og god i den defensive jobben. Snakket på seg gult kort og må stå over neste kamp.
              Anders Rambekk 4

              Slet da Nannskog tok ham med på løp og lå feil da han laget sitt første. Klarte seg bedre i duellspillet og gjorde få store feil. Men gjør av og til noen rare valg med ballen.
              Frode Kippe 5

              Inn igjen etter karantene. Måtte se et tidlig baklengsmål gå inn uten at han kunne gjøre noe. Solid i forsvarsjobben i en firer som slapp Stabæk til få sjanser, men to mål. Hadde spesialansvaret for Nannskog og glapp i markeringen
              Shane Stefanutto 4

              Lurt da Tchoyi fikk legge inn til 0-1. Slet litt defensivt i starten, men spilte seg opp. Mye involvert offensivt, men kvaliteten på innleggene og pasningene trekker ned.
              Bjørn Helge Riise 6

              Aktiv på høyrekanten i 1. omg. LSKs eneste trussel offensivt før hvilen. Like mye involvert også i andre omgang, men innleggskvaliteten var ikke alltid like god. Byttet ut med Strand i jakten på et seiersmål.
              Espen Søgård 6

              Mye ballkontakt i starten. Gjorde det stort sett enkelt og fornuftig. Flink til å plukke opp baller foran eget forsvar og tok nesten Gunnarsson ut av kampen. Vant masse dueller. Noen upresise pasninger trekker ned.
              Robert Koren 6

              Lite med i spillet i første omgang. Hadde noen skuddforsøk uten å lykkes. En helt annen spiller fra start i 2. omg. Han "mislykkede" corner ga utlikning. Sikker og god da han plasserte inn 2-1.
              Khaled Mouelhi 3

              Fikk ny tillit etter flere gode kamper. Sløv da han med et umotivert hælspark forærte Stabæk sjansen som ga 0-1. Jobbet hardt og hadde mye ballkontakt før pause. Men feilprosenten på pasningene var for stor. Hadde noen skuddforsøk uten å lykkes. Byttet ut ved pause.
              Arild Sundgot 5

              Trengte et mål igjen etter tre målløse kamper. Fikk LSKs første sjanse, men var ikke i balanse til å presse den under tverrliggeren. God som oppspillspunkt da LSK kjørte kampen etter hvilen. Smart og godt forspill til Korens 2-1.
              Michael Mifsud 5

              Tre kamper uten mål før denne. Løp som vanlig mye, men var lite med i spillet og svak den første halvtimen. Fikk ikke ballen mellom stengene på den sjansen han fikk. Det fikk han da han banket ballen i nett-taket rett etter pause. Arbeidsom og god resten av kampen.
              SUM 11 MANN: 53

              INNBYTTERE:

              Martin Husár 5

              (45 min. for Mouelhi).
              Hans inntreden var med på å sette fart på LSK. Skapte mye på venstrekanten innledningsvis. Fikk mange frispark.
              Olivier Occean

              (12 min. for Sundgot).
              Inn for å jage seiersmålet. Gjorde sin beste innsats på lenge og var centimeter unna assist til Mifsud.
              Pål Strand

              (4 min. for Riise).
              SUM 11 MANN: 58

              DOMMER

              Espen Berntsen, Vang 6

              Full kontroll på en kamp som aldri utartet. Kunne muligens gitt Occean straffe da trøya sto som et seil. Ellers grei frisparkbedømmelse.
              ANALYSEN

              Helt avgjørende kamp for begge lag. LSK kunne trygge bronsemedaljen og signalisere fortsatt gullkamp. Stabæk måtte vinne for å melde seg på igjen i kampen om bronse.
              Det var gjestene som fikk en drømmestart da Nannskog banket ballen i krysset alene med Müller. Khaled Mouelhi får neppe ros for den svake hælpasningen som ga Stabæk kontringsmuligheten.
              LSK overtok umiddelbart banespillet, men slet med å skape sjanser mot et kompakt Stabæk-forsvar. Slik fortsatte det til pausesignalet.
              LSK var langt bedre etter pause, og de fikk belønning umiddelbart. Vertene fortsatte å trykke på, og kom i ledelsen. Men Stabæk utliknet umiddelbart. Resten av kampen jaget LSK seiersmålet, men presisjonen manglet. Faktisk kunne Stabæk like gjerne stjålet med seg poengene på en kontring. LSK trygget bronsemedaljen, men meldte seg endelig av i kampen om gullet.
              Vurdert av Morten Svesengen
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2721

                #8
                http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132378
                Ny Stabæk-spøk ender hos NFF

                Stabæk-tilhengerne viste fram et banner på Åråsen søndag. Der sto det: «Vi reiser hjem 19.45».

                Spøken kommer til å ende i fotballforbundet mandag.

                Verken politiet eller Norges Fotballforbund tok særlig godt imot denne spøken før avspark i kampen mellom Lillestrøm og Stabæk søndag, melder Dagbladet.

                Bakgrunnen er den boten Stabæk ble ilagt etter at tilhengerne hadde sunget «Reis hjem som i '45» til LSK-trener Uwe Rösler under kampen på Nadderud i våres.

                Stabæk fikk en bot på 10.000 kroner av fotballforbundet, en bot klubben har anket.

                Utsendingene fra Romerike politikammer som var til stede på Åråsen søndag, skal ha reagert på banneret Stabæk-supporterne holdt opp.

                Tonje Asmyhr som er leder for Stabæk-supporterne, blir overrasket når hun får vite at saken trolig ender i fotballforbundet.

                - Dette var ment humoristisk ned den forrige saken som utgangspunkt. Blir dette en sak for Norges Fotballforbund, er jeg bekymret på deres vegne, sier hun til Dagbladet


                (© NTB 02.10.06 kl. 08:43)
                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                Kommentar

                • Hexaphim
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 2721

                  #9
                  http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132375
                  - Har rotet bort gullhåpet

                  LILLESTRØM (VG Nett) Gang etter gang i år har Lillestrøm rotet bort ledelsen mot slutten av kampene. Trenerne Uwe Rösler og Gunnar Halle mener det har kostet dem kampen om seriegullet.

                  ROTET BORT GULLHÅPET: Det mener LSK-sjef Uwe Rösler. Foto: Scanpix
                  - Vi holder ikke oppe presset, vi gjør individuelle feil. Det er skuffende, men viser at vi fremdeles har en vei å gå. Vi er fremdeles ikke gode nok til å vinne gull, oppsummerte Rösler etter skuffende 2-2 mot Stabæk hjemme på Åråsen stadion i går.

                  - Nå handler det om å sikre bronsen. Gullmedaljesjansene er borte, men bronsen burde vi ha gode muligheter til å klare, mener Halle.

                  Ekspertene regner LSK som en av de best trente i eliteserien. De skulle holde kampene ut.

                  Mannskapet er også på papiret meget sterkt. Laget har dessuten aldri blitt utspilt i noen av årets matcher. Bortsett fra i deler av første hjemmekampen mot Rosenborg i 1. seriekamp.

                  Likevel har klubben tapt minst 15 poeng på at motstanderlag har klart å utligne eller vinne mot spillets gang. Mange av motstanderlagenes mål har også kommet på tampen av kampene.

                  Slik ble Röslers mannskap slått ut av cupen, slik røk også gullhåpet i serien.

                  Må skjerpe seg

                  Den tidligere landslagsbacken, LSK-spilleren og Leeds-proffen Gunnar Halle sier det ikke er enkelt å peke på hvorfor "fugla" har tapt så mange kamper i sluttfasen i år.

                  - Det har dreid seg om individuelle feil, ukonsentrasjon og tilfeldigheter. I det siste har det kanskje vært mest det siste. Men vi må bli flinkere på å være oppmerksomme, mener Halle.

                  - Hvordan blir dere flinkere i det?

                  - Vi kan jobbe mer med det på trening og i kamp. Det handler rett og slett om å være skjerpet i alle situasjoner. Vi kan for eksempel være langt mer oppmerksomme på dødballene. Det har vi tapt flere poeng på. Mot Stabæk holdt det på å skje igjen.

                  - Har det preget dere og laget at så mange poeng er røket for dere på denne måten?

                  - Nei, jeg vil ikke akkurat si det, men vi har snakket om hvordan vi skal være skjerpet i alle situasjoner.

                  For mange baklengsmål

                  Det er spesielt det tradisjonelt sterke og solide forsvaret til LSK, anført av landslagsaktuelle spillere som Anders Rambekk og Frode Kippe, som har fått søkelyset på seg i det siste.

                  Halle vil ikke gi dem skylden, men er enig i at LSK slipper inn for mange mål.

                  - Skal vi kjempet om gullet, bør vi ha 8-10 færre baklengsmål, mener han.

                  Statistikken tyder også på at LSKs assistenttrener har rett. Laget har sluppet inn 30 mål. Det er 8-10 mer enn lagene foran kanarifuglene på tabellen. Men samtidig er laget eliteseriens nest mestscorende med 37 mål.

                  Om ikke Olivier Occean har scoret like mange mål som enkelte håpet, har goalene trillet inn, både fra han, Anders Sundgot, Michael Mifsud og Robert Koren. Også Bjørn Helge Riise har notert seg på scoringslisten.

                  LSK-kaptein Frode Kippe følte at han og stopperkollega Anders Rambekk gjorde det brukbart mot Stabæk i går, men at midtstopperparet nok en gang ble gjort til syndebukker.

                  Kippe: - Vi har blitt bedre

                  Kippe tok på seg noe av skylden for at Daniel Nannskog to ganger fikk komme forbi stopperduoen og punktere LSKs gullhåp. Men han mener også at det er noe tilfeldig at en del poeng er blitt avsett i siste del av kampene.

                  - Noen ganger har vi misset, andre ganger har det vært mer tilfeldig. Men noen ganger er vi blitt feige også. Og det har vært tilfeller der midtbanen er blitt for risikabel i pasningsspillet sitt. Når pasningene er blitt brutt, har det oppstått farlige situasjoner for oss bak, sier han.

                  - Rösler sier at det er individuelle feil som gjør at dere har tapt kampen om gullet?

                  - Vel, det er vel alltid noen som har gjort feil når man får mål i mot, sier Kippe som nekter å deppe for at laget nå spiller for bronse og ikke gull i serieinnspurten.

                  Han gleder seg over at det har skjedd mye med LSK det siste året.

                  - Som lag har vi definitivt blitt bedre. En god del bedre, også, mener han.

                  (VG NETT 02.10.06 kl. 08:12)
                  "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    #10
                    UFC Utestenges

                    UFC utestenges

                    Styret i LSK har besluttet å utestenge UFC som gruppe fra våre kamper på Åråsen på ubestemt tid.
                    Bakgrunnen er bruk av bluss under bortekampen mot Molde.
                    Det ble tidligere i et møte med representanter for UFC etter bruk av bluss gitt en advarsel om at gjentagelse av dette ville føre til utestengelse.
                    I påvente av reaksjoner fra NFF avventer vi med å gi en mer konkret lengde og form på utestengelsen. Vi vil også oppfordre arrangørene av våre bortekamper til å følge opp utestengelsen.

                    Styret i Lillestrøm Sportsklubb


                    www.lsk.no

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      To islandske spillere skal på prøvespill for LSK i flg. egen tråd om temaet:
                      • Midtbanespilleren Viktor Bjarki Arnarsson (Vikingur )
                      • Spissen Gudjon Baldvinsson (Stjarnan )
                      Kilder:


                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #12


                        Riise tipset Riise om hva han bør trene mer på..
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          #13
                          - Rambekk imponerer


                          Anders Rambekk mottar mye skryt for hvordan han har spilt seg inn på landslaget. Her er han under privatkampen mot Brasil 16. august. ( Foto: Digitalsport )
                          Relaterte artikler



                          OSLO: Midstopper Brede Hangeland er imponert over måten Anders Rambekk har spilt seg inn på landslaget på.


                          Av: Yngve Bergli
                          Publisert: 05.10.2006 kl. 16:23
                          Endret: 05.10.2006 kl. 16:25
                          - Han har tatt utfordringen på strak arm og vært veldig viktig for Norge defensivt, sier Hangeland til 100% fotball.
                          Rambekk står kun med fire A-landskamper før Hellas-kampen, men er allikevel selvskreven i lørdagens startoppstilling.
                          - Det er veldig gøy å være med. Jeg var litt nervøs da jeg først kom med i høst, men nå slapper jeg mer av og tør å slippe meg løs både på trening og i kamp.
                          Lillestrømspilleren skryter av det gode miljøet i landslagstroppen og understreker spesielt hvor deilig det er å spille foran en rutinert og autoritær keeper som Thomas Myhre.
                          - Han er utrolig flink til å gi beskjeder både på kamp og trening. I tillegg har vi gode ledertyper i Martin Andresen på midtbanen og Solskjær på topp. Sentrallinjen i laget er meget sterk, sier Rambekk.
                          Kampen mot Hellas lørdag blir først og fremst en defensiv utfordring for den høyreiste forsvarsspilleren.
                          - Det viktigste for oss blir å holde nullen. Klarer vi det i en bortekamp mot Hellas, skal vi være veldig fornøyde. Men det blir en tøff defensiv utfordring for meg, sier Rambekk.
                          Han tror ikke han får muligheten til å være en spillende og offensiv bekk i lørdagens kamp, men drømmer allikevel om å bli svært sentral.
                          - Drømmen er å avgjøre kampen med et mål på dødball i det 89. minutt, sier Rambekk og gliser.

                          (Hentet fra Aftenposten/100% Fotball)
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • Fugla-83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 282

                            #14
                            Slipper straff for spøkefullt banner



                            Dagbladet:
                            (Dagbladet.no): Under vårkampen mellom Stabæk og Lillestrøm sang hjemmesupporterne «reis hjem, som i '45» til motlagets tyske trener, Uwe Rösler.

                            Da Norges fotballforbund forrige uke straffet Stabæk for syngingen, svarte supporterne med en spøk:

                            Under returkampen på Åråsen forrige helg, viste de fram et banner hvor det sto «vi reiser hjem 19:45». 19:45 var klokkeslettet for kampslutt.

                            Rettet mot NFF
                            - Ingen kommentar. Jeg verken hørte eller så noenting. Jeg har ikke drept noen, sa Rösler sjøl etter kampen.

                            Flere tilskuere reagerte derimot negativt på spøken, og utsendingene fra Romerike politidistrikt oppfattet opptrinnet som provoserende.

                            Dermed kom banneret med i rapporten til kampdelegaten fra fotballforbundet.

                            Dagen etter ba NFF Stabæk om en forklaring, og den forklaringen fikk de fort: budskapet på banneret var ment sjølironisk og som et stikk til NFF - ikke til Uwe Rösler og Lillestrøm.

                            Dropper saken
                            På denne bakgrunnen har fotballforbundet nå bestemt seg for å droppe saken.

                            - NFF har tillit til at motivet som er angitt i redegjørelsen er korrekt, og har på det grunnlaget bestemt at en ikke vil forfølge saken videre, heter det i en pressemelding.

                            - Sett fra vårt ståsted virket dette som en lett avgjørelse å ta, og det synes det som forbundet er enig i, sier formann Mimi Berdal i Stabæk Fotball til Dagbladet.no.

                            Utsagnet «reis hjem, som i '45» ble derimot straffet med 10 000 kroner i bot av Doms- og sanksjonsutvalget, og denne dommen venter nå på ny behandling i Ankeutvalget
                            ! Mitt hjerte banker LSK !

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #15
                              http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2333391.ece

                              Sju mann kan
                              forsvinne


                              ÅRÅSEN:
                              Basert på kontraktslengder og spilletid vil det ikke overraske om hele sju spillere forsvinner ut Åråsen-porten etter sesongen.
                              EXIT ÅRÅSEN?: Michael Mifsud er den som klarest har proklamert at han forlater LSK. RB-sporten tror ikke at han blir den eneste. FOTO: SCANPIX




                              Av: KOMMENTAR Espen Solbakken

                              Ingen i LSK vil bekrefte om det ligger an til dype øksehugg i spillerstallen; snarere tvert imot. Spillerne skal få en sjanse til å overbevise den sportslige ledelsen i løpet av de siste kampene om at de har en framtid på Åråsen.
                              Likevel vil noen forandringer tvinge seg fram. Tre spillere har kontrakter som utløper, i tillegg har man en problematisk situasjon i forhold til EØS-kvoten, samt en håndfull misfornøyde spillere som ikke får nok minutter på a-laget.
                              Usikker status

                              De tre mest åpenbare exitene ligger i spillerne som ikke har kontrakt lenger enn inneværende sesong:
                              Michael Mifsud
                              Toppscoreren har signalisert at han vil bort, og klubben har ikke gjort noe for å hindre ham i å få oppfylt sitt ønske.
                              Robert Koren
                              Tippeligaens beste spiller i sin posisjon vil spille i et bedre og varmere land – og får trolig drømmen sin oppfylt.
                              Cyril Kali
                              Ble hentet som en mulig erstatter for Christoffer Andersson, men har ikke startet en eneste match i Tippeligaen.
                              På vei ut?

                              Ytterligere minst fire spillere kan gå en usikker LSK-framtid i møte – av ulike årsaker.
                              Kasey Wehrman
                              Vraket den siste tida. Vurderer Australia-retur etter at EØS-kvoten setter begrensninger for spill i LSK om dagen.
                              Pål Strand
                              Har fylt 30 år og er forbigått av Martin Husàr. Har opplevd sin svakeste LSK-sesongen siden han kom før 1999.
                              Johan Petter Winsnes
                              Nok en veteran som ikke ser ut til å komme på laget. Blir 31 i november og har ett år igjen av kontrakten. Får gå gratis?
                              Eirik Bertheussen
                              Kan bli lånt ut til 1. divisjonsklubb. Lasse Bergan-Foss og Lørenskogs Thomas Bergersen overtar som stoppercover?
                              Spekulasjoner

                              Høstmånedene og perioden rundt Royal League-innledningen vil bevise om noen av disse spekulasjonene slår inn med full kraft.
                              Vi nærmer oss "silly season", som engelskmennene kaller perioden med overgangsrykter. Det eneste som er sikkert, er at LSK-stallen står overfor en nøye vurdering både når det gjelder spillere på vei inn og ut.
                              Ledelsens filosofi før det braker løs, synes å være at man vil tråle markedet før profiler som kan stå oppreist når kamper og sesonger nærmer seg klimaks. Man er lei av å miste ledelser mot slutten av matchene – og er heller ikke fornøyd med 30 innslupne mål så langt på 22 kamper.
                              Parallelt med dette ønsker Uwe Röslers regime at sentrallinja skal beholdes.
                              I denne inngår tilsynelatende først og fremst den norske kvintetten Frode Kippe, Anders Rambekk, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise og Arild Sundgot.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2333392.ece

                                Pusterom fra LSK-kjøret

                                BISLETT:
                                I løpet av ei uke spilte LSK seg ut av gullstriden i eliteserien. Anders Rambekk og Frode Kippe synes ei uke med landslaget passer godt akkurat nå.
                                OPTIMISTER: Frode Kippe (t.v), Per Svendsen og Anders Rambekk er både optimister når det gjelder sesongavslutningen for LSK – og muligheten for seier i EM-kvalifiseringen mot Hellas. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK




                                Av: Per Kristian Torvik

                                – Vi har hatt et tøft år med mange kamper – ikke minst internasjonalt. Jeg er skuffet over at vi ikke har greid å henge med helt inn. Det kan nok hende at vi er blitt slitne av kjøret, og at det er hovedgrunnen til at vi har sviktet litt, tror Frode.
                                – For min del har jeg opplevd at det er veldig gøy å være på landslagssamling. Det er det viktigste med avbrekket fra klubben, sier Anders.
                                Han er også skuffet over at sjansen til den gjeveste seriemedaljen forsvant.
                                – Å gi noen fornuftig forklaring på hvorfor det har skjedd, er umulig. Vi var meget gode i vinter og helt fram til sommerferien. Teorien om en lang sesong kjøper jeg. Når det går tungt, er det viktig for meg å fylle livet med noe annet enn fotball. Det synes jeg at jeg greier rimelig greit.
                                Medaljejakt

                                Anders Rambekk har ikke mistet appetitten på resten av sesongen, selv om det er Rosenborg og Brann som kommer til å gjøre opp om seriemesterskapet.
                                – Jeg har spilt i eliteserien siden 1999, men har aldri vunnet medalje. Også en bronsemedalje vil være stort for meg.
                                Mens Anders ble cupmester for Odd i 2000, har ikke Frode fått med seg noe så langt.
                                – Bronse betyr mye for meg og ikke minst for klubben. Tredjeplass gir spill i europacupen. Å komme med igjen der, har vært et overordnet mål for oss.
                                Sammen med Pål Steffen Andresen har de to midtstopperne fått en del kritikk for billige baklengsmål. Trener Uwe Rösler har vært blant dem som har gitt dem skylden.
                                – Spalteplassen er klar for at dere kan slå litt tilbake. Hvor mye må Uwe ta skylden for at dere har sviktet når det gjaldt som mest?
                                – Uwe er sjef og har naturligvis ansvar. Men vi har hatt et godt trøkk på treningene hele veien og en fin stemning i laget. Både han og Gunnar Halle jobber knallhardt for at vi skal lykkes, sier Frode.
                                – Jeg tror nok både spillere, trenere og ledere står samlet om det som har skjedd gjennom hele sesongen, mener Anders.
                                Tror på seier

                                Han er på rekordtid blitt en del av landslagssjef Åge Hareides faste 11-er – som høyre back. Der hadde han liten erfaring da han debuterte i vår. I karrieren har han spilt både venstre back, midtstopper og indreløper.
                                – Jeg har hatt Åges tillit og ville blitt overrasket om jeg ikke var på laget mot Hellas.
                                Frode Kippe må regne med å holde seg i beredskap om Erik Hagen eller Brede Hangeland blir skadet. De to LSK-stopperne har en god følelse.
                                – Vi reiser til Hellas for å vinne, sier de.
                                Det tror også Per Svendsen på. Materialforvalteren i LSK har hatt samme jobb for Norge i tre år. Han benekter at å ordne utstyret for Åges menn er et liv i sus og dus.
                                – Jeg er alene om jobben når vi er på tur. Det har jeg så langt ikke opplevd at noen av de nasjonene vi spiller mot har. De møter med både to og tre mann til samme oppgave, sier Per.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #17
                                  http://www.rb.no/lokal_sport/article2336114.ece

                                  Suveren på lønnstoppen

                                  LILLESTRØM:
                                  Frode Kippe er suveren på lønnstoppen i LSK. Med en netto inntekt på 2.326.661 kroner, tjente han nesten 1.3 millioner kroner mer enn nummer to på lista, Robert Koren.



                                  LER GODT: Frode Kippe (i midten) ler hele veien til banken. I fjor tjente han netto 1,7 millioner kroner mer enn Anders Rambekk (t.v.) for samme jobb i LSKs midtforsvar. Espen Søgård (t.h.) måtte nøye seg med over halvannen million mindre enn sin kaptein. FOTO: DIGITALSPORT




                                  Av: Per Kristian Torvik

                                  – Lønna mi er noe jeg ikke har lyst til å kommentere, sier Frode Kippe på telefonen fra Athen, der han i går gjorde de siste forberedelsene til kveldens EM-kamp mot Hellas.
                                  – Ikke engang at du tjente 1,3 millioner mer enn den nest best lønte spilleren i LSK?
                                  – Jeg har ingen peiling på hva noen av de andre spillerne tjener.
                                  – Du kom fra Liverpool som Bosman-spiller og har undertegnet langtidskontrakt med LSK. Hvor mye av inntektene dine kommer av lojalitet for lang og tro tjeneste?
                                  – Lønna mi varierer fra år til år. Det ligger noe der på fjoråret.
                                  Lojalitet

                                  Han fikk bonus for å stå kontrakttida ut og mottok det en kan kalle en sign-off-belønning i 2005. Nå har Frode en kontrakt som varer helt til 2009. Det er slikt som blir satt pris på i en toppklubb i dag.
                                  Etter det Romerikes Blad kjenner til, er årsaken til at stopperen fikk en så god avtale at Frode gikk til LSK før kontrakten med Liverpool var over – og at han sa fra seg noe av lønna i den engelske toppklubben.
                                  – Jeg kan ikke kommentere spillernes lønninger. Det jeg kan si, er at Frode Kippe har nytt godt av en lojalitetsbonus han har opparbeidet seg over en lang periode, sier leder i LSK, Per Mathisen.
                                  – Er det vanlig i LSK?
                                  – Nei, det er det ikke. Frode er den eneste som har hatt det.
                                  Midtstopperkamerat i LSK, Anders Rambekk, spiller for Norge i kveld, mens Frode er innbytter. Hans nettoinntekt var litt over 600.000 kroner – bare vel en fjerdedel av Kippes.
                                  – Anders er Bosman-spiller neste år. Da drar han sikkert til Russland og tjener masse på tre år der, humrer Frode.
                                  Et morsomt poeng er at LSK-kapteinen betalte mer til fellesskapet i 2005 enn det Robert Koren hadde i skattbare inntekt.
                                  – Jeg betaler min skatt med glede, sier Frode Kippe.
                                  Mangedobles

                                  To andre spillere i LSK rundet millionlønn i 2005. Arild Sundgot er den ene. Han gikk sannsynligvis glipp av et solid lønnsløft da han sa nei til en overgang til Stabæk før jul. I løpet av neste år må han inngå en ny kontrakt med LSK – eller forlate klubben som Bosman-spiller.
                                  Robert Koren er fri til å gå hvor han vil når denne sesongen er over. Leder av LSK AS, Per Berg, har uttalt at han vil strekke seg langt for å beholde ham.
                                  Hvis den slovenske landslagsspilleren til slutt finner det attraktivt å bli i LSK, vil ganske sikkert lønna Frode Kippe fikk i fjor bli for blåbær å regne i forhold til det midtbanestjernen kan tjene i årene som kommer.
                                  – Kan det være aktuelt å tilby Robert Koren en avtale som den Kippe har hatt?
                                  – Hva vi gjør og ikke gjør når det gjelder ham, kan jeg ikke si noe om, sier Per Mathisen.
                                  Å gi Robert Koren et gigantisk lønnsløft vil uansett være billigere enn å hente en spiller av samme format i utlandet. Rosenborg betalte for noen uker siden 10 millioner for overgangen til Marek Sapara.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3163

                                    #18
                                    Storhallen klar om ett år



                                    Endelig ser det ut til dette går i orden !

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • JhnY
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 975

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      http://www.rb.no/lokal_sport/article2337677.ece

                                      Og her er RBs nyhetsoppslag om hallen i dag.

                                      gilbert
                                      Storhall klar om ett år

                                      LILLESTRØM:
                                      LSK-leder Per Mathisen håper å stikke spaden i jorda til det som skal bli fotball-Romerikes nye storstue seinest 20. oktober.
                                      KJEMPE: Parallelt med Skedsmohallen og langs kortsiden av kunstgressbanen blir Skedsmo storhall liggende som en kjempe og et samlingspunkt for fotballen på Romerike om vinteren.FOTO: MORGAN ANDERSEN




                                      Av: Per Kristian Torvik

                                      LSK mangler kun et ja fra medlemmene for å starte byggingen av klubbens nye storhall.
                                      – Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det blir et rungende ja på vårt ekstraordinære årsmøte kommende torsdag. Alt annet vil overraske meg, sier Per Mathisen.
                                      Han har arbeidet med planene for en storhall med plass til 3.000 tilskuere i fem år. Nå er formalitetene på plass:
                                      En festeavtale på 40 år med Skedsmo kommune er undertegnet.
                                      Et samarbeid om rehabilitering av garderobene ved Skedsmohallen er inngått.
                                      Igangsettingstillatelse på grunnarbeidene er i orden.
                                      Forhåndsgodkjenning av spillemidler fra Kirke- og Kulturdepartementet er rett rundt hjørnet. Det dreier seg om fem millioner kroner.
                                      LSK er enig med hovedsponsor Nordea om en låneavtale med fullfinansiering. Lånet er på 55 millioner, pluss mellomfinansiering til spillemidlene blir utbetalt.
                                      LSK er enig med PEAB om en totalentreprise på ferdig hall på 54 millioner kroner. Der er kunstgresset holdt utenfor, fordi klubben ønsker å avvente utviklingen, slik at en er sikker på å få det beste. Kunstgressdekke, prisstigning, gebyrer og trafokiosk for bedre strømtilførsel vil bringe totalkostnadene opp i nær 60 millioner.
                                      Roser kommunen

                                      Per Mathisen sier samarbeidspartene har lagt alt til rette for at storhallen endelig skal komme opp, slik LSK har ønsket i mange år.
                                      – Jeg vil gi ros til kommunen for raskt og effektivt arbeid når ting begynte å falle på plass for oss.
                                      – Hvem eier denne hallen?
                                      – Det er Åråsen Eiendom som bygger og eier den. Skedsmo storhall er driftsselskap. Begge to er 100 prosent eid av Lillestrøm Sportsklubb. Når det er helt avgjørende for oss å komme i gang nå, er det for at hallen skal stå klar til bruk fra 1. oktober neste år.
                                      – Det var grunn til å tvile på om den noen gang ville bli bygd?
                                      – Vi har hatt våre tilbakeslag, og også jeg har tvilt. Men etter at vi tok tak i saken igjen, kom optimismen tilbake.
                                      Rike nok

                                      – Har LSK virkelig råd til å sette opp en storhall der utgiftene er 55 millioner kroner?
                                      – Vi eier vårt eget stadion, der vi leier ut og har gode inntekter fra næringseiendom. Storhallen skal vi drive med overskudd. Jeg tror det er riktig når jeg sier at det bare er Rosenborg av toppklubbene som har større verdier enn oss.
                                      LSK regner med leieinntekter på vel 4,2 millioner kroner i året. De skal ha inntekter av turneringer på 700.000 kroner og publikumsinntekter på 250.000. De totale driftsinntektene er beregnet til 6.150.000 kroner per år.
                                      – Da har jeg regnet forsiktig. Publikumsinntektene regner jeg med skal bli større. Vi har budsjettert med bare 700.000 kroner. Det skal jeg garantere blir høyere.
                                      – Hvordan det?
                                      – Vi er blant annet ikke fremmed for å selge navnet på hallen til en stor sponsor. Vi har også tro på at bedriftsidretten vil bli en betydelig større leietaker enn det vi har tenkt på så langt.
                                      For bredden

                                      For LSKs del er storhallen av stor betydning for a-lagets treningsmuligheter om vinteren, samtidig som en kan spille store kamper med 3.000 tilskuere der.
                                      – Likevel betyr hallen aller mest for bredden, slik det viser seg at kunstgressbanene i kommunen er. Hallen kan deles inn i åtte baner, slik at den kan romme mange lag samtidig.
                                      – Er det egentlig nødvendig å bygge en storhall når oppvarmede kunstgressbaner snart ligger over hele Romerike?
                                      – Vi regner med at hallen skal leies ut 1.700 timer i året. Det er 1.250 lag i Skedsmo kommune. Bare det forteller at det er et stort behov. Jeg er sikker på at mange lag utenfor kommunen også ønsker å leie, hvis de får anledning. Er det noe jeg er overbevist om, så er det at dette vil gå rundt, sier Per Mathisen.
                                      For ham er fem års arbeid med å få det til snart et avsluttet kapittel.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        Riise på begge backene


                                        BACKKANDIDAT: Bjørn Helge Riise. ( Foto: Digitalsport )


                                        Åge Hareides karakterstyrke har steget i løpet av høstens tre kamper. Kanskje kan et brødrepar fra nordvest heve snittet enda noen hakk når ferden mot EM fortsetter til våren? Det undrer Aftenpostens sportsleder, Bertil Valderhaug.



                                        Av: Bertil Valderhaug
                                        Publisert: 09.10.2006 kl. 11:14
                                        Endret: 09.10.2006 kl. 11:47
                                        ANDERS RAMBEKK har vært Åge Hareides nødløsning på høyrebacken i høstens tre kvalifiseringskamper mot Ungarn (4-1), Moldova (2-0) og Hellas (0-1). Lillestrøms allsidige midtstopper har løst jobben i Jon Inge Høilands skadefravær på en langt bedre måte enn hva flere fryktet.
                                        Sånn sett vil det ikke være noe problem for Hareide å fortsette med Rambekk på høyresiden i den bakre fireren. Han er solid defensivt, holder hodet kaldt når det koker, er sterk mann mot mann og så anvendelig at han lett går inn og blir en tredje stopper hvis formasjonen endres til tre mann bak.
                                        Men Rambekk er ikke akkurat fremtidens backtype.
                                        Gresk superback

                                        Noen som la merke til Georgios Seitaridis på den greske høyrebacken lørdag kveld? Å ha en slik back på laget, må være en drøm for enhver trener. Trygg defensivt og et olja lyn med stort teknisk repertoar når han går i angrep.
                                        Det gjorde Atletico Madrid-backen gang på gang i dammen på Karaiskakis stadion lørdag kveld. Og han gjorde det med stil.
                                        Med all respekt: De kvalitetene har ikke Rambekk. Derfor er det heller ikke noen som kan vente seg det av ham. John Arne Riise, derimot, er en slik backtype. Utover i Hellas-kampen kom Liverpool-proffen mer og mer på offensiven.
                                        Tenk hvis vi hadde hatt en lignende type på motsatt side i forsvaret.
                                        Lillebror testet

                                        Åge Hareide velger ikke akkurat fra øverste hylle når det gjelder denne posisjonen. På vei hjem fra Athen i går snakket han om at dette er en av plassene hvor konkurransen for øyeblikket ikke er av den standarden han skulle ønske seg.
                                        Da dukket Bjørn Helge Riises navn opp. I forbindelse med denne samlingen har Lillestrøms høyre kantspiller i formasjonstrening blitt testet ut på backplass. Det forsøket bør også komme i kamp. Etter mitt syn allerede mot Serbia i neste måned.
                                        Her har vi nemlig å gjøre med en type som bør ha gode forutsetninger for å bli en back av internasjonalt format:
                                        Kjapp til beins, enormt løpssterk, flink til å utfordre og presis på innleggslabben. Spørsmålet er selvsagt hvor godt Lillestrøms kantspiller vil løse de defensive oppgavene.
                                        Stor lyst

                                        - Ja, jeg har lyst til å prøve meg som back, kom det kontant fra lillebror Riise da jeg snakket med ham om dette i går.
                                        Da han var proff i Belgia, spilte han faktisk litt i denne posisjonen. Ulempen er at Bjørn Helge til daglig spiller litt lengre frem på banen. Fordelen er at han i Lillestrøm får skryt for sin defensive jobb. Dessuten er det lettere å bytte fra kant til back enn motsatt.
                                        Utfordringen blir i tilfelle posisjoneringen og evnen til å holde linjen sammen med resten av forsvarsrekken.
                                        Er det ikke verd forsøket, da, Hareide?
                                        Last edited by Rønnern; 09.10.2006, 14:34.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎