Karakterboka, Sandefjord - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterboka, Sandefjord - LSK

    SF - LSK 1-1
    Sjanser: 3-6
    Cornere: 8-3

    Vanvittig at LSK ikke vinner denne kampen. Sandefjord er det svakeste jeg har sett i Tippeligaen på en lang, lang stund. Etter en god førsteomgang der Heinz har måttet rydde opp i èn farlig situasjon og LSK har hatt ballen i det som virket som 75% av tiden tar vi ledelsen, har to-tre muligheter til å øke, før Terje Hauge, i en dårlig posisjon, bestemmer seg for at Kasey Wehrman i en helt upresset situasjon skal ha brukt armen til å slå ut ballen der vi som sto bak målet uten minste fnugg av tvil så at han brukte brystet. Sandefjord stjeler med seg ett poeng gjennom Knarviks straffe, og var ikke forferdelig langt unna å fullføre ranet på slutten, da LSK sluttet å løpe og Terje Hauge sluttet å blåse for Sandefjords "voldtekter" i vår 16-meter da de hadde cornere.

    Vi har ofte klaget over LSKs manglende evne til å stå løpet ut før i år, men i går ble vi bortdømt av en patetisk dommer. Om Sandefjord ikke rykker ned med det mannskapet de mønstret i går forstår jeg null og niks. Vi kunne ha hatt fem i går. Vi kan sikkert kritisere at LSK ikke klarer å drepe kampen gjennom større effektivitet foran mål, men ærlig talt, i går ble vi ranet. Gutta gjorde en god kamp og hadde ikke Terje Hauge bestemt seg for å ødelegge kampen for oss ville bronsa vært halvveis nedi lomma vår nå.

    Karakterboka etter en ok LSK-kamp er s.f.:
    Heinz 6 - Veldig god da Tegström kom alene i første omgang. Ingen feil i resten av kampen heller, gode utspill. Ordnet myndig opp da Sandefjord trøkka fem to meter høye spillere inn i femmeteren på cornerne sine utover i andreomgang.
    PSA 3 - Mye rart, spesielt etter pause. Dårlig distribusjon og et par hylere av noen plasseringsfeil. Få eller ingen offensive bidrag. Sleit skikkelig da innbytteren Muñoz trakk utover på hans side de siste 20 minuttene.
    Rambukk 5 - Midtforsvaret vårt fikk problemer ved flere anledninger i førsteomgang i går. Når SF byttet side fikk vi strekk i forsvaret. Rambukk sleit med Tegströms løp da. Full kontroll etter pause.
    Kippe 6 - Gikk i krigen og var bestemann i forsvaret før pause. Markerte seg også med en godt langskudd og en flikk rett før pause som nesten gikk inn.
    Shane 4 - Ingen store problemer defensivt og brukbart med offensivt. Imidlertid mange dårlige innlegg.
    Kasey 6 - Styrte spillet i førsteomgang, veldig synlig da og mange gode involveringer. Mer på det jevne etter pause. God kamp av Kasey. Ipso facto "syndebukk" pga. straffa, dessverre, men han gjorde jo faktisk ikke noe feil i den situasjonen.
    Koren 5 - Syntes ikke Koren gjorde all verden ut av seg i går. Brøyt bra endel ganger, men var ganske anonym, motstanden og hans eget potensiale tatt i betraktning. Snytt for straffe i førsteomgang?
    Søgård 4 - Begynte på venstre flanke, en garanti for middelmådighet. Mye bedre da han kom inn i midten.
    Riise 6 - Med en ganske fraværende venstreflanke blei det mye fokus på høyresida i går, og Riise var fin, han. Løp som en duracellkanin og hjalp til bakover også. Flere gode innlegg, men denne gangen mange dype innlegg: Kom seg ikke like mye til linja som han pleier.
    BB Occean 7 - Dette var mye bedre! God kamp av OO, hans beste på fire måneder. Involvert ved mange anledninger, god i lufta og hadde uflaks som ikke fikk med seg et par mål tilbake fra "Stor"stadion. Holdt opp ballen veldig bra og brukte denne gangen musklene sine fornuftig. God kamp!
    Miffe 6 - Farta lagde som forventet et helvete for forsvarsrekka til Sandefjord. Hadde et bra skudd før pause og står jo for vår scoring. Men gikk tom med et kvarter igjen.

    ->Husàr : To bra løp og ett bra innlegg på den korte tida han fikk på banen.
    ->Sundgot : Fikk et par fine innlegg å jobbe med, men dårlige avslutninger.

    Uwe : Kan ikke lastes for at det bare blei uavgjort i går. LSK hadde power play den første halvtimen av førsteomgang, og dominerte stort i mesteparten av andre. Kunne vel ha kastet på Husàr tidligere for å skape mer bredde, men valgte riktig i å kjøre inn en OO på formopptur fra start. Håper fremgangen til OO fortsetter ut sesongen nå.

    Kanarifansen 4 - Umulig å bli inspirert av Storstadion, det oser ikke akkurat fotballkultur der. Okei før pause, ræva etterpå. I andreomgang ble det sågar slåssing på tribuna. Hvem var idioten med den hvite capsen som hadde kommet for å banke opp egne medsupportere?!
    Last edited by trigz; 16.10.2006, 12:25.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Morro.

    OO får 3 på fxt, 5 i RB og 7 av Trigz.

    Jeg er enig med RB
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Gullars
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 355

      #3
      Første gangen jeg kommenterer denne karrakterboka, syns vanligvis det er bra, men når OO får 7, da må jeg desverre si ifra, han var faen så dårlig, syns han både sliter med ballmottak og komme seg i posisjon, blir liggenes på feil side av forsvarspillerne, og kommer seg ikke forbi. Muligens noe bedre en tidligere, men ikke nok til å få en 7'er.

      Kommentar

      • Eriksve
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 885

        #4
        Synes Occean var MYE bedre enn tidligere i år, men 7 er kanskje litt for mye....

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7026

          #5
          Opprinnelig skrevet av Gullars
          Første gangen jeg kommenterer denne karrakterboka, syns vanligvis det er bra, men når OO får 7, da må jeg desverre si ifra, han var faen så dårlig, syns han både sliter med ballmottak og komme seg i posisjon, blir liggenes på feil side av forsvarspillerne, og kommer seg ikke forbi. Muligens noe bedre en tidligere, men ikke nok til å få en 7'er.
          Occean var involvert i tre av LSKs sjanser. Vant mye i lufta, plasserte seg bra, holdt opp ballen og fordelte godt og brukte sine egne styrker fornuftig. En himmelvid forskjell til det han har vist mer eller mindre siden forrige gang vi møtte Sandefjord. Må ta høyde for at det blei litt synsbedrag i andreomgang da han befant seg hundre meter borte fra der bortesupporterne sto, men for meg var han dagens beste. At du klarer å mene at han var "faen så dårlig" får stå for din egen regning. I tilfelle kan du umulig ha sett kampen.

          Det journalistiske geniet som har sett kampen for fxt.no presterer forøvrig også å gi Bjørn Helge Riise 3...
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            #6
            må si meg enig med de over. occean skal ikke ha 7. en liten fremgang er det å spore, men først og fremst fordi jeg ser han med lsk-øyne. hadde han hatt rykk ville han putta på det flotte innlegget fra riise, men som mot start kommer han for sent. viser også dårlig avslutteregenskaper når man skyter breidsia når han står alene, skrått på 15m, istedefor å kline til mef vrista.

            periodevis vrimler det av feilpasninger. værre enm jeg har sett på lenge, og atter en gang er det store avtander i laget, og sandefjord får en håndfull gode overganger. ingen som utmerker seg, men kippe er solid bak. kasey og miffe er kanskje våre beste. selvom sistnevnte skal ha trekk for dårlige innlegg og vurderingsevne i to situasjoner rett etter hverandre som kunne ha blitt mål om miffe hadde stokket beina.

            Kommentar

            • Gullars
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 355

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              At du klarer å mene at han var "faen så dårlig" får stå for din egen regning. I tilfelle kan du umulig ha sett kampen.
              Godt det er rom for flere meninger å syn på ting, og jeg kan garrantere deg at jeg så kampen like mye som deg

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Det journalistiske geniet som har sett kampen for fxt.no presterer forøvrig også å gi Bjørn Helge Riise 3...
                Helt på trynet. Riise var så absolutt en av banens beste spillere. Men det overrasker meg ikke. Jeg har reagert på rare karakterer fra hu dama der før.. Jenta er ikke akkurat den med mest fotballforsåelse i landet..
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • fotball_marthe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1069

                  #9
                  hæ? er Trigz en dame?:???:

                  kan egentlig ikke komentere komentarene fordi jeg så ikke kampen,hørte bare på radioen
                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                    hæ? er Trigz en dame?:???:

                    kan egentlig ikke komentere komentarene fordi jeg så ikke kampen,hørte bare på radioen
                    Var snakk om FXTs poenggivning
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Eneste jeg kan kommentere din karakterbok på trigz, er hva du skriver ovenfor karakterene da jeg ikke så kampen. Jeg synes likevel det er håpløst å si at Terje Hauge frarøvet oss poengene. At vi kun scorer 1 mål mot et drittlag som Sandefjord er BARE vår egen feil, og straffesituasjonen til Sandefjord var tvilsom. I ettertid virker det til at dommern gjorde en gal avgjørelse, men jeg synes fortsatt det er vanskelig å se på bildene fra fxtv og synes derfor det er tåpelig å slakte dommern for den der. Om vi har ballen 75% er det nesten enda mer skremmende, da vi soser rundt med ballen i laget i 75 minutter og skaper såpass lite. Vi har bare oss selv å skylde på.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7026

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Eneste jeg kan kommentere din karakterbok på trigz, er hva du skriver ovenfor karakterene da jeg ikke så kampen. Jeg synes likevel det er håpløst å si at Terje Hauge frarøvet oss poengene. At vi kun scorer 1 mål mot et drittlag som Sandefjord er BARE vår egen feil, og straffesituasjonen til Sandefjord var tvilsom. I ettertid virker det til at dommern gjorde en gal avgjørelse, men jeg synes fortsatt det er vanskelig å se på bildene fra fxtv og synes derfor det er tåpelig å slakte dommern for den der. Om vi har ballen 75% er det nesten enda mer skremmende, da vi soser rundt med ballen i laget i 75 minutter og skaper såpass lite. Vi har bare oss selv å skylde på.
                        Enig med deg i at LSK burde drept kampen, det hadde vi da også sjanser nok til å klare, men når vi ledet 1-0 og var i full kontroll hadde vi faktisk gjort jobben. Terje Hauge gir Sandefjord en ikke-eksisterende straffe og ett poeng.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Søgård 4 - Begynte på venstre flanke, en garanti for middelmådighet. Mye bedre da han kom inn i midten.


                          Uwe : Kan ikke lastes for at det bare blei uavgjort i går. LSK hadde power play den første halvtimen av førsteomgang, og dominerte stort i mesteparten av andre. Kunne vel ha kastet på Husàr tidligere for å skape mer bredde, men valgte riktig i å kjøre inn en OO på formopptur fra start. Håper fremgangen til OO fortsetter ut sesongen nå.
                          Det er vel bare Uwe som innbiller seg at Soegaard er en god kantspiller. Latterlig.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #14
                            Occeans største problem, slik jeg ser det, er at han søker kontakt med motstanderne og går inn i kroppen på de, når han burde prøve å komme seg fri fra de og unngå kontakt.

                            Må være veldig enkelt for en gjennomsnittlig norsk forsvarer å spille mot når han opptrer slik. Også blir det heller ikke mange mål av det...
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎