LSK - Samelandslaget, karakterboka.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    LSK - Samelandslaget, karakterboka.

    LSK-Samelandslaget 1-2 (0-0)
    Sjanser: 4-2
    Cornere: 10-0

    Vi kan si hva vi vil: At vi overkjørte Tromsø og hadde fortjent å lede med fire mål til pause. At dette kanskje var tidenes ran på Åråsen kampen sett under ett. At vi hadde uflaks. At det er som faen at vi skal ha sånn uflaks, at det er typisk LSK å være så uheldige, at vi synes synd på spillerne, at det ikke er noe man kan gjøre med individuelle glipper, og vi kan gjerne skylde på Espen Luciano Moggi Berntsen, som snøyt oss for minimum to soleklare straffer og forærte Tromsø pissestraffa på Rushfeldts skuespill. Eller så kan vi rett og slett spørre: For all dominansen vår, hvor mange sjanser skapte vi egentlig, utenom de tallrike skuddforsøkene?

    Vi hører at Rösler nok en gang etter kampen slår fast at ”you can’t concede goals like that”. Det er jeg helt enig i, Rösler, men da vil jeg påpeke at
    (a)det har du sagt etter nesten hver eneste kamp vi har mistet poeng i denne sesongen
    (b)det er din jobb som trener å drive arbeidet på treningsfeltet i en slik retning at laget luker ut feilene som ligger til grunn for disse tabbeartede baklengsmålene
    (c)den jobben har du tydeligvis ikke lykkes med, ettersom det skjer i nesten hver eneste kamp.
    Denne sesongen begynner å likne en fiasko. Slik det er nå er sågar fjerdeplassen i fare – bronsen røyk nok i går, jeg tror formsterke Vif tar den. Vi har tre poeng til gode på Start. De møter Tromsø uten Rushfeldt til helga og kan knapt unngå å vinne den kampen. Hva er oddsen på at klovnegjengen vår klarer å rake med seg poeng fra Skien?

    Uansett: jeg utfordrer herved alle i Kanarifansen til å reise til Skien og støtte gutta. Vi viser oss å være et middelmådig Tippeligalag når alt er sagt og gjort, det minste vi kan gjøre i de siste to kampene er å vise verden at Kanarifansen ikke forsvinner når ting går til helvete.

    En hva-var-det-jeg-sa-karakterbok i dag:
    Heinz 5 – Umulig å vurdere, var aldri borti ballen. Sjanseløs på 0-1, hadde en hånd på 0-2. Gode utspark og klareringer, med ett unntak.
    Shane 3 – Greit defensivt, men pasningskvaliteten var til å spy av.
    Rambukk 4Horribel opptreden på 0-1. Ene og alene Rambekks feil at vi slipper inn det målet. Skaper også straffa, men det var knappest hans feil. Tannløs på de offensive dødballene. Ellers var’n bra, men hvor mye hadde han å jobbe med?
    Kippe 5 – God, et grusomt tilbakespill til Heinz i førsteomgang unntatt. Men må forvente at en mann som Kippe skal melde seg på i feltet på en av våre utallige cornere. Ikke tilstede der.
    PSA 3 – Bare å se i øya at Rösler ikke har maktet å fylle tomrommet Stoffe etterlot seg. Ofte på tyttebærtur i går, dårlig distribusjon, spiller uten selvtillit.
    Wehrman 6 – Ofte god, men tidvis ineffektiv distribusjon. Direkte dårlig etter 0-1.
    BBKoren 6 – Veldig god førsteomgang og en av de få som ikke løp saktere og saktere etterhvert som samene klarte å trekke ned tempoet til joggenivå.
    Søgård 4 – Håpløs som venstreflanke - naturligvis!! Ok sentralt.
    Riise 6God jobbing som alltid, men forsvant litt etter pause. Men veldig sterk førsteomgang. Et par gode skuddforsøk.
    Occean 3 – Så fremgang mot Sandefjord, men i går var det tilbake til det gamle røret. Har rykk som en femtiåring og fikk bare en avslutning på mål i går, en fin heading på bakre stolpe.
    Myklebust 3 – Energisk, men helt ineffektiv.

    ->Husàr 5 – En fin heading og mange gode initiativ. Ble helt alene og fikk sjelden støtte, men skal ha for iniativene sine. Hvorfor i f startet han ikke?
    ->Sundgot 4 – Druknet i Christian Steen. Keitete.
    ->Danton – Spar meg.

    Uwe – Der røyk bronsen, Uwe. Hva med å gi Husàr en sjanse fra start? Han kostet 4,5 millioner, tross alt. Er han ikke god nok for laget, slik at Søgård måtte ta flankerollen? Uwe har ikke klart å fylle rommet etter Stoffe. Danton er en flopp og PSA spiller middelmådig på gode dager nå. Laget har ikke noe gjenkjennelig spillemønster lengre, og effektiviteten er helt forsvunnet. Med tanke på ressursene Rösler har hatt til disposisjon er det også verdt å påpeke at Occean + Husàr = 12,5 millioner kroner. Det er ganske mye penger. Førstnevnte har floppet fullstendig, sistnevnte ser det ikke ut til at Rösler har trua på, ettersom han er på benken i hver bidige kamp. Vi har spilt størsteparten av sesongen uten en gjenkjennelig venstreflanke. Hvorfor det, Rösler, når vi har en fyr du selv har ønsket til klubben på benken? Jeg kunne fortsatt en god stund til, men jeg nøyer meg med å mene følgende: Noen og enhver bør tåle en evaluering etter at sesongen er over.

    Kanarifansen 3 – Jeg skulle like å vite hvilket geni som kom på at det er optimalt å begynne å synge ”optimist” når det gjenstår 25 minutter av kampen og LSK ligger under med ett mål. Eller å kjøre Argentina-sangen på turbonivå i fem minutter. Mulig det er moro og postmodernistisk-ironisk, men er det å støtte laget?

    Dommer Espen Berntsen 1 - Fy faen, din skammelige møkkamann. Fikk du slag før kampen? Jeg veit ikke hvor jeg skal begynne. LSK har minimum to, muligens hele FIRE straffer som du nekter å se. Du forærer Tromsø tidenes minste straffe, og dersom du mot all formodning kan få deg til å mene at det er en hekting, så skjer likevel forseelsen tre gode meter utenfor 16-meteren. Du er en dust, som hadde direkte innflytelse over resultatet. Du er en skam for den norske dommerstanden.
    Last edited by trigz; 24.10.2006, 10:16.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • runarM
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 565

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Shane 3 – Greit defensivt, men pasningskvaliteten var til å spy av.
    Hvor mange innlegg hadde Shane i går? 10? Hvor mange av de var gode? Jeg tipper 0. Faen ikke rart vi ikke scorer når alle innlegg (og dødballer) enten er høye lomper eller i knehøyde. Også frisparkene? Jeg har for lenge siden slutta å bli entusiastisk når vi får frispark rundt 16, men det får være måte på hvor mange vi skal druse over.
    runarM

    Kommentar

    • Brasse7
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Sep 2006
      • 10

      #3
      Helt enig i at fansen skal ta kritikk her!! det er latterlig å drite ut spillerne på den måten. har ingenting med selvironi å gjøre. Litt psykologisk innsikt tilsier at å synge optimist ikke akkurat løfter spillerene....

      Det samme kan jeg si om enkelte andre kamper, der man holder i gang sanger etter at de i praksis har dødd ut. Dersom stemningen er laber er det kanskje sanger og rop med kraft i som er tingen, ikke langvarige sanger....
      brasseberget nedre felt c

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        LSK-Samelandslaget 1-2 (0-0)

        Kanarifansen 3 – Jeg skulle like å vite hvilket geni som kom på at det er optimalt å begynne å synge ”optimist” når det gjenstår 25 minutter av kampen og LSK ligger under med ett mål.
        Konstant banning og skirking til spillerne ville nok trolig vært ett bedre alternativ ja.
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7026

          #5
          Opprinnelig skrevet av Speeder
          Konstant banning og skirking til spillerne ville nok trolig vært ett bedre alternativ ja.
          Hva med å synge og skape trøkk i stedet?!
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Vicarious
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 391

            #6
            Occean fortjener neimen ikke noe 3'er her... Makan til møkkamann! En avslutning? Hva med situasjonen i starten av 1. omgang når han får ballen med god tid på 16 metern? Han setter den omtrent til innkast. Og ihvertfall et par skudd som Ramovic gir retur på, enhver annen enn Sirup-i-rævva-Occean hadde skapt sjanse ut av de. Kan også føye til spenst som en sekk poteter... Hvorfor i helvete bruker vi denne klovnen?

            Jeg mener vi hadde fler enn 4 målsjanser, kanskje 10. Da er det spissene det er noe galt med. Og Mykle er ikke effektiv han heller, men det skjer ihvertfall noe når han får ballen. Mykle - 5, Occean - 1.

            Kommentar

            • LasseN
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 1610

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Dommer Espen Berntsen 1 - Fy faen, din skammelige møkkamann. Fikk du slag før kampen? Jeg veit ikke hvor jeg skal begynne. LSK har minimum to, muligens hele FIRE straffer som du nekter å se. Du forærer Tromsø tidenes minste straffe, og dersom du mot all formodning kan få deg til å mene at det er en hekting, så skjer likevel forseelsen tre gode meter utenfor 16-meteren. Du er en dust, som hadde direkte innflytelse over resultatet. Du er en skam for den norske dommerstanden.
              Synes du overvurderer her. Eneste fornuftige det krypet gjorde i løpet av kampen var å få eskorte av banen. Og selv det var unødvendig.
              LasseN

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7026

                #8
                Opprinnelig skrevet av LasseN
                Synes du overvurderer her. Eneste fornuftige det krypet gjorde i løpet av kampen var å få eskorte av banen. Og selv det var unødvendig.
                Ser at den kvapsete flintisen får 3 i Dagbladet. Jeg lurer i tilfelle på hva som skal til for å få stolpe for egen innsats som dommer. Selv VPN.no kommenterer Berntsens skandaleopptreden i dag, dog på sin egen måte.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  #9
                  Denne gang er jeg fullstendig enig!

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1817

                    #10
                    Dommer spen berntsen: 1?? glømte du minus tegnet foran?

                    Kommentar

                    • Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Hva med å synge og skape trøkk i stedet?!
                      JA! hvor blei det av forza fugla?

                      Kommentar

                      • Durin
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Apr 2005
                        • 94

                        #12
                        Er også ganske teit å starte å synge nå har vi trua rett etter at vi fikk 0-1 i trynet...

                        Og når alle synger rykker ned rykker ned, etter at de har fått med seg 3 poeng!

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Durin
                          Er også ganske teit å starte å synge nå har vi trua rett etter at vi fikk 0-1 i trynet...

                          Og når alle synger rykker ned rykker ned, etter at de har fått med seg 3 poeng!
                          Det mest latterlige er, som du nevner her, at masse supportere står og synger "Rykker ned, rykker ned, rykker ned" til et lag som akkurat har slått oss på egen hjemmebane. Eneste måten vi kan ha et snev av stolthet igjen ville vært om Tromsø klarte å berge plassen, å tape mot Sandefjord og Tromsø hjemme er direkte ræva.

                          Ser forøvrig at du trekker fram backen, trigz, noe jeg synes er litt morsomt. Vet ikke om dette fortjener en egen tråd, men du skriver at vi ennå ikke har klart å fylle igjen tomrommet etter Stoffe. Husker virkelig ikke folk hvordan Stoffe spilte i vår, og hvordan forumet kritiserte hans langt dårligere innsats i år enn fjoråret? Det var mange som anntydet at en ny høyreback ville vært bra for vår defensive trygghet, og at 4 millioner ville være mer enn nok til å sikre en fullgod erstatter. Nå ser vi at vi sliter, også på høyrebacken, og da vil vi ha tilbake Stoffe. Nok et eksempel på at gresset ikke alltid er grønnere på andre siden? Rösler-kritikkere, tenk på det når dere nå savner Stoffe, om dere var en av gjengen som kritiserte han tidligere i år. Men la nå ikke denne tråden omhandle dette.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7026

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Husker virkelig ikke folk hvordan Stoffe spilte i vår, og hvordan forumet kritiserte hans langt dårligere innsats i år enn fjoråret? Det var mange som anntydet at en ny høyreback ville vært bra for vår defensive trygghet, og at 4 millioner ville være mer enn nok til å sikre en fullgod erstatter. Nå ser vi at vi sliter, også på høyrebacken, og da vil vi ha tilbake Stoffe.
                            Joda, Stoffe var rævva i vårsesongen, grunnen til det var nok mest at han allerede var solgt og ble rammet av Clayton Zane-syndromet. Måten han spilte i starten av sesongen gjorde jo både meg og alle andre rasende, fordi vi visste han kunne så uendelig mye bedre. Så fram til at han ble erstatta i fotballferien, men nå har det vist seg at LSK har bommet ganske kraftig med de som blei hentet inn.

                            Jeg skulle gjerne også sett Cyril Kali få muligheten på backen. Har bare sett han èn gang, borte i Newcastle, og da spilte han kort og godt strålende. Rask, teknisk, taklingssterk, god til å lese spillet og en finfin pasningsfot. Skjønner ikke at Rösler ikke kan gi ham en runout når alternativene er det heller mediokre både Danton og PSA har vist på backen. Dette er jo bare basert på det jeg så i Newcastle og det kan vel hende det var hans livs kamp, men i likhet med Søgård/Husàr-diskusjonen er PSA/Danton/Kali-diskusjonen noe som i og for seg burde bli debattert ordentlig også på forumet.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Skjønner ikke at Rösler ikke kan gi ham en runout når alternativene er det heller mediokre både Danton og PSA har vist på backen.
                              Det er vel ikke forsvaret som helhet som har vært problemet, men sekunders blackout på nivå av hva man ikke trodde var mulig for i utgangspunktet så gode spillere. Både PSA og Anton har langt mer rutine enn Cyril og er det noe forsvaret trenger så er det rutine.

                              Og er det en ting Cyril har utmerket seg med er det minst et par grove tabber hver kamp. Uansett nivå.

                              Dog synes jeg også at han burde få sjansen i kamper som betyr noe og da ville det vært veldig bra om LSK skulle klare å klore til seg en plass i RL og at han fikk sjansen der. For han har gode ferdigheter som kan vise seg verdifulle, dersom han slutter å klovne hver kamp og i stedet bare i annenhver kamp slik gutta i forsvarsrekka gjør nå om dagen.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern

                                Og er det en ting Cyril har utmerket seg med er det minst et par grove tabber hver kamp. Uansett nivå.
                                Han er ikke alene om det gitt.

                                Petter

                                Kommentar

                                • Crinari
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Sep 2006
                                  • 2

                                  #17
                                  Karakter EN

                                  Espen Berntsen : 1

                                  Jeg virkelig elsker Lillestrøm SK, i medgang og motgang, og jeg skylder ALDRI på noen andre enn oss selv, hvis vi taper.

                                  MEN.... Fra elsk til hat. Hat er et sterkt ord, jeg har virkelig ikke hatet noen før..Ikke før nå, Espen Berntsen.

                                  Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hater deg, fra innerst i hjerterota, til ytterst i fingertuppene.

                                  Og skulle du en gang møte på denne egentlig ganske så søte snille uskyldige jenta fra lillestrøm, skal jeg vedde på at du kunne ønske du heller hadde møtt på Fanden sjøl...

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Ifølge Aftenposten var Anders Rambekk banens beste med 6 poeng. Ikke verst, med tanke på at han var arkitekten bak begge baklengsmålene. Aftenposten gir LSK 49 og TIL 39 poeng for 11 mann. Dette gir i hvert fall et riktig bilde av kampen.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎