desember 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3927

    Nyhetstråd desember 2007

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon, og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi prøver å myke opp nyhetstråden litt og ønsker mer av dette:
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

    http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758

    (Fritt kopiert fra RoyVaadal sin oktober tråd).
    Last edited by RoyVaadal; 08.12.2006, 14:02.
    www.kfl.no/debatt
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    Lillestrøm fikk revansje over FCK

    Lillestrøm fikk revansje over FCK
    Veteranen Pål Strand senket den dobbelte Royal League-mesteren og sørget for revansje for Lillestrøm etter finaletapet i fjor for FC København. Den norske seriefireren vant 1-0 over den danske seriemesteren på Åråsen torsdag.


    -Vi vinner fortjent igjen, men det kunne fort blitt flere mål. 3-2 hadde kanskje vært et riktigere resultat kampen sett under ett, sa manager og vikartrener Jan Åge Fjørtoft etter kamp. Han var godt fornøyd med kampen. Også FCK-trener Ståle Solbakken var enig i at hjemmelaget var best og fortjente seieren denne kvelden.

    I det fjerde oppgjøret mellom de to lagene i Royal League lyktes det endelig for Lillestrøm å vinne over FCK. Og seiersmålet var av uvanlig høy kvalitet. Den skadeforfulgte Pål Strand har fått mye av sesongen ødelagt, men kveldens mål viser at den elegante teknikeren ikke har glemt gamle kunstner.

    En lang pasning ble nydelig tatt ned med rista, og tross en motstander i ryggen fikk Pål Strand vridd seg løs og skutt fra nesten 20 meter. Et lavt skudd, meget godt plassert bak FCKs keeper. Da var kampen bare en halv time gammel.

    To seire og en uavgjort
    Fem minutter senere fikk bortelaget sjansen til å utligne, men Hutchinsons skudd gikk i tverrliggeren. Kampens største sjanse, ved siden av Oliver Occeans mulighet sju minutter ut i den andre omgang. På kort avstand traff LSK-spissen ballen bare halvveis og skuddet ble reddet på streken av FCK-keeper Christensen.

    Alt i alt en fortjent seier til Lillestrøm over FC København. Laget var best i begge omganger og har fått en kjempestart på årets skandinaviske klubbmesterskap. Som i fjor har LSK staket ut kursen mot finale og står med sju poeng på tre kamper.

    Koren ute
    2161 så kampen på Åråsen torsdag kveld, men midtbanestjernen Robert Koren fikk de ikke se ute på matta. Slovenerens kontrakt med Lillestrøm gikk ut på kampdag og mange trodde dette skulle bli hans siste kamp i den gule trøya. En skade skal ha satt en stopper for en skikkelig avskjedskamp, trolig forsvinner en av årets store profiler i norsk Tippeliga til en annen klubb i løpet av kort tid.

    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • morten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2156

      #3
      Revansje

      LSK fikk revansje

      Åråsen:
      (Lillestrøm SK – FC København 1-0) Et halvt år etter finaletapet mot det danske hovedstadslaget i fjorårets Royal League fikk LSK sin revansje i kveld.
      Vi fulgte kampen direkte her!




      Av: Espen Bolstad

      Ståle Solbakkens menn måtte gi tapt for et tøft og godt-spillende LSK-lag.
      – LSK har mye mer fysikk i laget enn det vi har. Jeg tror de unge spillerne våre fikk mer juling enn de hadde trodd på forhånd. Men det var bare en god erfaring for dem, sa Solbakken på pressekonferansen etter kampslutt.
      Jan Åge Fjørtoft er fortsatt ubeseiret som LSK-trener og på pressekonferansen var han stolt over spillernes innsats en sen torsdagskveld i november.
      – Det var god gammeldags LSK-moral i gutta, sa han og fleipet videre om at flere av spillerne var så slitne og halvskadet at de burde hatt gåstol etter kampen.
      Kampens eneste mål kom etter 32 minutters spill. Pål «Påsan» Strand fyrte av et skudd med sitt fryktede venstrebein og ballen forsvant bak FCK-keeper Jesper Christiansens lengste hjørne. Et flott skudd fra nærmere 30 meters hold.
      Etter seieren i kveld står LSK med to seirer og én uavgjort på de tre første kampene og gultrøyene leder dermed gruppe 2.
      FAKTA: Lillestrøm – FC København 1-0
      Åråsen. Mål: 1-0 Pål Strand (32). Gult kort: Hjalte Nørregaard og Jesper Grønkjær, København. Dommer: Håkan Jonasson, Sverige. Målsjanser: LSK 7, København 2. Cornere: LSK 6, København 4. Tilskuere: 2.161.
      Badekar
      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #4
        LSKs kongereserver

        Pål Strand betegner kanontreffen mot FC København som en av hans beste gjennom tidende. Her jubler han for drømmemålet med Shane Stefanutto.



        Lillestrøm tok et langt skritt sluttspillet i Royal League med 1-0 over FCK. Og beste av alle – reservelagsspillerne.


        ÅRÅSEN (Nettavisen):


        Trioen Magnus Myklebust, Pål Strand og Khaled Moulhi startet til sammen ikke mer enn 19 av Lillestrøms 26 seriekamper denne sesongen, og mestspillende Moulhi spilte for sikkerhets skyld de fleste av sine 12 kamper feilplassert på venstresiden av midtbanen. Mot FC København var alle tilbake i sine favorittposisjoner fra start, og senket nærmest egenhendig det som mange omtaler som «Nordens beste lag». Myklebust med sine hyppige og hissige løp, Moulhi med strålende vendinger og pasninger – og Pål Strand med et skudd man ikke har sett siden Willhelm Tells dager.
        - Et av mine beste mål, sier Strand om skuddet som avgjorde kampen mellom de to fjorårsfinalistene i Royal League etter en drøy halvtime.

        Pang!

        Pål Strand har for vane å score pene mål når han først scorer, men mannen som LSK-supporterne bare omtaler som «Supermann» viste prov både på blendende teknikk og ekstreme skytteregenskaper da han tok ned et innlegg fra Arild Sundgot, vendte borte FCK-backen og fra 20 meter dundret inn vinnermålet på halvvolley. Superb!
        Og nå håper mannen som kaller sin egen innleggsfot for den beste i landet på mer spilletid for Åråsen-laget.

        - Det var tungt ikke å få sjansen i høst da jeg følte at jeg var i form.
        - Målet var å bruke vinteren å komme tilbake, jeg hadde egentlig ikke ventet å få sjansen allerede nå, innrømmer Strand overfor Nettavisen.
        Det har han imidlertid fått, og han har etter torsdagens kamp spilt alle Lillestrøms tre kamper i Royal League, og startet i de to siste. Det gjør han garantert i returkampen mot FCK på søndag, sammen med en annen superreserve, Magnus Myklebust.

        Den talentfulle 21-åringen klarte ikke å gjenta bedriften fra søndag da han scoret mot Hammarby, men han terroriserte Brede Hangeland og resten av det danske forsvaret, og var svært nære scoring ved flere anledninger, nærmest da han tidlig i 2. omgangen banket Occeans innlegg i tverrliggeren.
        - Jeg er utrolig forbannet over ikke å score i dag, sukket unggutten oppgitt etter kampen, men gikk nærmest motvillig med på at han hadde gjennomført en god økt på et tungt og vått Åråsen-gress.

        Frustrert Moulhi

        Best av «reservetrioen» var likevel Khaled Moulhi. Sentralt på midtbanen strålte den forhenværende tunisiske landslagsspilleren så mye at ingen merket seg at sola for lengst har tatt vinterdvale i Fotball-Norge. Og endelig i en posisjon han trives i.
        - Det har vært frustrerende å måtte spille så mye på venstresiden av midtbanen, innrømmer Moulhi.
        Til tross for 25-åringens klare preferanse for en sentral midtbaneposisjon, har han stort sett måttet lide seg gjennom sesongen på venstresiden – når han da har fått spille.
        - Jeg prøvde å gjøre mitt beste, men jeg var ikke komfertabel på den plassen, sier en småfortvilet Moulhi om posisjonen Lillestrøm slet så voldsomt med denne sesongen.
        - Men nå håper jeg å få spille mer sentralt. Da kan endelig folk få se det beste av meg, lover midtbanespilleren.

        Fornøyd Fjørtoft

        Man får imidlertid neppe se så mye mer til treneren Jan Åge Fjørtoft. Selv om han ikke var villig til å kommentere ryktene som kobler ham til gamleklubben Rapid Wien, var han i alle fall ganske klar på at hans trener karriere går mot slutten.

        - Om syv dager er det slutt, da tar Tom (Nordlie) over, og jeg kan gå tilbake i min vante jobb, sier den for tiden dobbeltarbeidende Fjørtoft.
        Til tross for statistikken 3-1-0 som LSK-sjef, bedyrer Fjørtoft at han ikke nærer noen ambisjoner om noen trenerjobb Likevel innrømmer han at han har vært med å gi Lillestrøm et godt utgangspunkt der de ligger på toppen av pulje to i Royal League.

        - Hvis innbyrdes oppgjør teller, er vi vel nå garantert minst en tredjeplass og svært nært et sluttspill allerede, sa en fornøyd Fjørtoft på pressekonferansen etterpå.

        30.11.06 23:56, ny 30.11.06 23:57
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #5
          - Hvor er Hotlips?

          - Hvor er Hotlips?

          Fjøra mente at skadesituasjonen før kampen var som tatt ut av en episode med M.A.S.H. Det eneste som manglet var at Hawkeye og Hotlips kom inn i garderoben.

          Skrevet av Ronnie Hallén



          Skader til tross, gutta blei lappa sammen og kjempet FCK i senk. Ståle mente at det nok ble et lite sjokk å møte voksne mannfolk for noen av hans mer urutinerte gutter. Seieren var av den fortjente typen, det kunne begge trenerne si seg enige om.

          Ikke avskrevet.
          Påsan hadde fått med seg siste nummer av Buggen, hvor det stod å lese at han kunne avskrives som alternativ på venstrekanten. Det er vel ikke nødvendig å si at han er uenig i akkurat den påstanden, selv om comebacket kom tidligere enn forventet.

          - Jeg hadde vel forhåpninger om en startplass i kampen mot Tromsø, men ble sjuk uka før og det holdt meg ute av spill også de kommende kampene. Akkurat da var jeg langt nede og hadde avskrevet resten av sesongen, også Royal League. Planen var å bruke vinteren godt og være aktuell for laget til seriestarten igjen.

          Med Fjøras inntreden og ønsket om mer kantspill, kom også en etterlengtet sjanse for Påsan. Han har grepet den begjærlig og foreløpig kronet den med en avgjørende scoring mot FCK. Og for en scoring!

          - Litt tur, fordi forsvareren bommer litt på ballen. Tidligere hadde jeg prøvd å sentre frem Occean i stedet for å avslutte selv fra god posisjon. Nå sa jeg til meg selv at nå skulle jeg bare kline til ved neste mulighet og den gikk inn.

          - Royal League passer deg bra nå?

          - Ja, det er jo gull for meg å få kamptrening og få vist at jeg fremdeles kan spille fotball. Men, kampene kommer tett og jeg var sykt sliten når jeg ble byttet ut i dag. Nå blir det en kamp for å få restituert seg mest mulig til returoppgjøret i Parken om tre dager. Men, jeg håper at jeg får spille den kampen også.

          - Morsomt å møte FCK som har spilt de store kampene i CL denne høsten?

          - Ja, det er utrolig motiverende å møte dem nå. Veldig godt lag og så fikk vi et veldig godt resultat.

          Skuffende sesong
          Steffi var godt fornøyd med nok en null bakover i dagens kamp og mener at både han og Frode nå virkelig har funnet en bra tone. Men, sett under ett har sesongen vært en gedigen nedtur for LSKs lokale alibi.

          - Holde nuller føles alltid bra. Det virker som om både jeg og Frode er i bra form om dagen og det går veldig bra på banen.

          - Du sier skuffende sesong. Hvorfor?

          - Jeg har spilt altfor lite i forhold til det jeg forventet. Men den smellen jeg fikk mot FCK i finalen i Royal League i fjor, ødela seriestarten min i tillegg til at jeg har slitt med en vond akilles nesten hele sesongen. Derfor er det veldig bra at Royal League er i gang og at jeg får spille mer kamper, det er jo det som er gøy.

          - Revansjeoppgjør mot FCK om noen dager.

          - Det skal bli veldig bra. Akkurat nå er jeg sliten, men skal bruke de kommende dagene godt for å bli helt restituert.

          Trodde på seier
          Med få kamper i årets Tippeliga og plassert ute på en venstrekant han ikke er helt komfortabel med, er Kiko lysten på å vise hva han kan. Og hvilken match tunisieren vår gjør. Taklingssterk, ballvinner, utsøkt pasningsfot og en kreativ kraft.

          - Jeg kom til Norge for å vise at jeg er en god fotballspiller, men reglene for max antall tillate spillere utenfor EU, har gjort at så fort jeg ikke er aktuell fra start, har jeg blitt plassert på tribunen. Det er ikke gunstig for meg. Og det var jo dette som skulle bli sesongen min.

          Kiko er blitt en kløpper i engelsk og det er tydelig at han er godt komfortabel med å prate med journalistene nå. Mulig det faktum også har bidratt til økt suksess på banen. I tillegg til at han fikk spille sentralt.

          - Jeg trives best sentralt. Jeg kan spille kant også, men det er ikke optimalt. I dag var det 14 mann som er gode og vi jobbet sammen som et lag. FCK er jo et lag som har spilt i Champions League, men før kampen hadde vi stor tro på seier. Det virker nesten som om vi alltid spiller best mot de gode lagene og svikter mot de som ikke er fullt så gode.

          - Neste år, det blir din store sesong?

          - Håper det. Først og fremst er det viktig at LSK får mulighet til å bruke både meg, Kasey og Olivier samtidig. Da vil det ikke være så store konsekvenser om man ikke får starte en kamp eller ikke, man har fortsatt en plass på benken og kan komme inn og bidra samt være en del av laget.

          - Hvordan er det å ha Fjøra som sjef?

          - Det er bra. Han skaper en god atmosfære i laget og gir også oss på banen litt mer frihet til å gjøre jobben vår. I tillegg er han veldig snill og hyggelig.

          Klokka har rundet ett natt til fredag og kfl.no tar seg en velfortjent tur til puta. Dagens Bøffel går denne gangen til Kiko.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

            #6
            Sakset fra www.lsk.no:



            - En sterk prestasjon

            (LSK - FCK 1-0) Torsdag kveld fikk LSK endelig revansje for tapet i Royal League-finalen. Pål Strands knallharde skudd i det 32. minutt ble avgjørende, og selv er totningen ikke i tvil om hvor bra denne kampen var av LSK.

            - FCK spiller tross alt i Champions League, og at vi klarte det er fantastisk. Vi fikk mange sjanser, og jeg synes dette var en sterk prestasjon av oss, sa Pål Strand rett etter seieren og tre poeng til LSK i gruppe 2 var et faktum.
            - Vi spilte en veldig bra førsteomgang, og vi la ned en enorm innsats. Vi ble selvsagt presset en del tilbake i andreomgang, men vi fikk også flere farlige kontringer. Vi spilte en veldig bra match, oppsummerte Strand.

            - Aldri avskrevet meg selv
            Mange hadde på forhånd avskrevet Strand etter en noe mislykket eliteseriesesong på venstrekanten. Imidlertid har 30-åringen bevist alle at han fortsatt kan spille fotball i de to hjemmeoppgjørene de siste dagene.
            - Jeg leste at det var noen som avskrev meg som toppspiller i medlemsbladet til Kanari-Fansen, men jeg har i alle fall aldri avskrevet meg selv. Det har helt klart vært en tung periode, men med hard jobbing ser det ut til å ha snudd. De to siste kampene har bevist at jeg virkelig fortsatt har noe å gi. Utrolig godt og endelig få til dette, sa Strand som i det 32. minutt knallet til ballen fra 25 meter.

            - Jeg burde ha skutt i det forrige trekket, men når jeg fikk ballen tilbake fra Olivier Occean var jeg ikke i tvil. Jeg bestemte meg for å kline til, og fikk en kjempetreff. Helt fantastisk, sa en smilende Strand.
            Det var ventet at mange av stjernespillerne til FCK skulle hvile, men slik ble det ikke. Blant annet Jesper Grønkjær var med fra start. FCK-trener og gammel LSK-spiller Ståle Solbakken var imponert over gamlelaget.
            - Som forventet var LSK solide, og spilte i dag med mange gode spillere som alltid yter en god fysisk innsats. De var også veldig godt organiserte, fortalte Solbakken som så oppsummerer kampen kjapt.
            - Alt i alt var LSK hakket bedre enn oss i dag. Det har jeg ingen problemer med å innrømme.

            Borte i Parken
            Søndag reiser LSK til København for å spille borteoppgjøret i Parken.
            - Vi må ha samme innstilling til dette som vi hadde torsdag. Det er bare å trykke på, og så er jeg helt sikker på at utfallet vil bli veldig positivt, sa Strand som likevel regner med hard kamp fra Ståle Solbakkens menn. Det lover også Solbakken.
            - Vi har som mål om å vinne Royal League for tredje gang. Likevel må jeg være helt ærlig. Onsdag i neste uke spiller vi mot Celtic i Champions League, og jeg har mest tanker om den kampen. Vi kommer til å ta hensyn til det, men vi legger oss likevel ikke for LSK. Vi skal vinne i Parken, slo Solbakken fast.
            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2443795.ece

              Avviser million-
              krav fra Mifsud


              ÅRÅSEN:
              LSKs manager Jan Åge Fjørtoft avviser at Michael Mifsud skal ha forlangt seks millioner i årslønn for å fortsette i LSK, slik NRK TV-sporten fortalte for noen dager siden.
              JUBLET: Jan Åge Fjørtoft jublet over seier mot FC København, men LSK-manageren jublet ikke da han så NRK TV-sportens nyhet om at Michael Mifsud skulle ha forlangt seks millioner kroner for å fortsette i LSK. FOTO: LISBETH ANDRESEN




              Av: Per Kristian Torvik

              – Det stemmer ikke. Slike beløp var overhodet ikke inne i bildet. Jeg satt selv og forhandlet med Michael, så jeg kan garantere at det ikke er sant, sier Jan Åge.
              Han vil ikke kommentere hvorvidt Simen Brenne er aktuell for LSK.
              – Jeg har hatt en hyggelig prat med FFK-manager Morgan Andersen om mange forskjellige ting. Men jeg kommenterer ingenting om eventuelle spillere vi er interessert i.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                RB

                Børsen: LSK-FC København


                LSK - FC København 1-0 (1-0)

                Åråsen.
                Mål: 1-0 (32) Pål Strand (Arild Sundgot).
                Gult kort: Hjalte Nørregaard og Jesper Grønkjær, København.
                Dommer: Håkan Jonasson, Sverige.
                Målsjanser: LSK 7, København 2.
                Cornere: LSK 6, København 4.
                Tilskuere: 2.161.
                LSK (4-4-2):
                Otto Fredrikson 5
                Dan Anton Johansen 5
                Pål Steffen Andresen 6
                Frode Kippe 5
                Shane Stefanutto 5
                Bjørn Helge Riise 6
                (Johan Petter Winsnes i 5 min.)
                Arild Sundgot 4
                (Espen Søgård i 20 min.)
                Khaled Mouelhi 6
                Pål Strand 7 BB
                (Martin Husár i 25 min.)
                Olivier Occean 4
                Magnus Myklebust 6
                SUM 11 SPILLERE: 59

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Terminliste 2007

                  1. runde - 9. april
                  Stabæk - Brann
                  Lillestrøm - Fredrikstad
                  Lyn - Sandefjord Fotball
                  Aalesunds FK - Start
                  Viking - Rosenborg
                  Tromsø - Vålerenga
                  Strømsgodset - Odd Grenland

                  2. runde - 15. april
                  Vålerenga - Stabæk
                  Rosenborg - Tromsø
                  Start - Viking
                  Sandefjord Fotball - Aalesunds FK
                  Fredrikstad - Lyn
                  Odd Grenland - Lillestrøm
                  Brann - Strømsgodset

                  3. runde - 22. april
                  Stabæk - Rosenborg
                  Brann - Vålerenga
                  Lyn - Odd Grenland
                  Aalesunds FK - Fredrikstad
                  Viking - Sandefjord Fotball
                  Tromsø - Start
                  Strømsgodset - Lillestrøm

                  4. runde - 29. april
                  Rosenborg - Brann
                  Start - Stabæk
                  Sandefjord Fotball - Tromsø
                  Fredrikstad - Viking
                  Odd Grenland - Aalesunds FK
                  Lillestrøm - Lyn
                  Vålerenga - Strømsgodset

                  5. runde - 6. mai
                  Stabæk - Sandefjord Fotball
                  Brann - Start
                  Vålerenga - Rosenborg
                  Aalesunds FK - Lillestrøm
                  Viking - Odd Grenland
                  Tromsø Fredrikstad
                  Strømsgodset - Lyn

                  6. runde - 13. mai
                  Start - Vålerenga
                  Sandefjord Fotball - Brann
                  Fredrikstad - Stabæk
                  Odd Grenland - Tromsø
                  Lillestrøm - Viking
                  Lyn - Aalesunds FK
                  Rosenborg - Strømsgodset

                  7. runde - 16. mai
                  Stabæk - Odd Grenland
                  Brann - Fredrikstad
                  Vålerenga - Sandefjord Fotball
                  Rosenborg - Start
                  Viking - Lyn
                  Tromsø - Lillestrøm
                  Strømsgodset - Aalesunds FK

                  8. runde - 28. mai
                  Sandefjord Fotball - Rosenborg
                  Fredrikstad - Vålerenga
                  Odd Grenland - Brann
                  Lillestrøm - Stabæk
                  Lyn - Tromsø
                  Aalesunds FK - Viking
                  Start - Strømsgodset

                  9. runde - 10. juni
                  Stabæk - Lyn
                  Brann - Lillestrøm
                  Vålerenga - Odd Grenland
                  Rosenborg - Fredrikstad
                  Start - Sandefjord Fotball
                  Tromsø - Aalesunds FK
                  Strømsgodset - Viking

                  10. runde - 17. juni
                  Fredrikstad - Start
                  Odd Grenland - Rosenborg
                  Lillestrøm - Vålerenga
                  Lyn - Brann
                  Aalesunds FK - Stabæk
                  Viking - Tromsø
                  Sandefjord Fotball - Strømsgodset

                  11. runde - 20. juni
                  Stabæk - Viking
                  Brann - Aalesunds FK
                  Vålerenga - Lyn
                  Rosenborg - Lillestrøm
                  Start - Odd Grenland
                  Sandefjord Fotball - Fredrikstad
                  Strømsgodset - Tromsø

                  12. runde - 24. juni
                  Odd Grenland - Sandefjord Fotball
                  Lillestrøm - Start
                  Lyn - Rosenborg
                  Aalesunds FK - Vålerenga
                  Viking - Brann
                  Tromsø - Stabæk
                  Strømsgodset - Fredrikstad

                  13. runde - 1. juli
                  Brann - Tromsø
                  Vålerenga - Viking
                  Rosenborg - Aalesunds FK
                  Start - Lyn
                  Sandefjord Fotball - Lillestrøm
                  Fredrikstad - Odd Grenland
                  Stabæk - Strømsgodset

                  14. runde - 22. juli
                  Brann - Stabæk
                  Fredrikstad - Lillestrøm
                  Sandefjord Fotball - Lyn
                  Start - Aalesunds FK
                  Rosenborg - Viking
                  Vålerenga - Tromsø
                  Odd Grenland - Strømsgodset

                  15. runde - 29. juli
                  Stabæk - Vålerenga
                  Tromsø - Rosenborg
                  Viking - Start
                  Aalesunds FK - Sandefjord Fotball
                  Lyn - Fredrikstad
                  Lillestrøm - Odd Grenland
                  Strømsgodset - Brann

                  16. runde - 5. august
                  Rosenborg - Stabæk
                  Vålerenga - Brann
                  Odd Grenland - Lyn
                  Fredrikstad - Aalesunds FK
                  Sandefjord Fotball - Viking
                  Start - Tromsø
                  Lillestrøm - Strømsgodset

                  17. runde - 12. august
                  Brann - Rosenborg
                  Stabæk - Start
                  Tromsø - Sandefjord Fotball
                  Viking - Fredrikstad
                  Aalesunds FK - Odd Grenland
                  Lyn - Lillestrøm
                  Strømsgodset - Vålerenga

                  18. runde - 26. august
                  Sandefjord Fotball - Stabæk
                  Start - Brann
                  Rosenborg - Vålerenga
                  Lillestrøm - Aalesunds FK
                  Odd Grenland - Viking
                  Fredrikstad - Tromsø
                  Lyn - Strømsgodset

                  19. runde - 2. september
                  Vålerenga - Start
                  Brann - Sandefjord Fotball
                  Stabæk - Fredrikstad
                  Tromsø - Odd Grenland
                  Viking - Lillestrøm
                  Aalesunds FK - Lyn
                  Strømsgodset - Rosenborg

                  20. runde - 16. september
                  Odd Grenland - Stabæk
                  Fredrikstad - Brann
                  Sandefjord Fotball - Vålerenga
                  Start - Rosenborg
                  Lyn - Viking
                  Lillestrøm - Tromsø
                  Aalesunds FK - Strømsgodset

                  21. runde - 23. september
                  Rosenborg - Sandefjord Fotball
                  Vålerenga - Fredrikstad
                  Brann - Odd Grenland
                  Stabæk - Lillestrøm
                  Tromsø - Lyn
                  Viking - Aalesunds FK
                  Strømsgodset - Start

                  22. runde - 30. september
                  Lyn - Stabæk
                  Lillestrøm - Brann
                  Odd Grenland - Vålerenga
                  Fredrikstad - Rosenborg
                  Sandefjord Fotball - Start
                  Aalesunds FK - Tromsø
                  Viking - Strømsgodset

                  23. runde - 7. oktober
                  Start - Fredrikstad
                  Rosenborg - Odd Grenland
                  Vålerenga - Lillestrøm
                  Brann - Lyn
                  Stabæk - Aalesunds FK
                  Tromsø - Viking
                  Strømsgodset - Sandefjord Fotball

                  24. runde - 21. oktober
                  Viking - Stabæk
                  Aalesunds FK - Brann
                  Lyn - Vålerenga
                  Lillestrøm - Rosenborg
                  Odd Grenland - Start
                  Fredrikstad - Sandefjord Fotball
                  Tromsø - Strømsgodset

                  25. runde - 28. oktober
                  Sandefjord Fotball - Odd Grenland
                  Start - Lillestrøm
                  Rosenborg - Lyn
                  Vålerenga - Aalesunds FK
                  Brann - Viking
                  Stabæk - Tromsø
                  Fredrikstad - Strømsgodset

                  26. runde - 4. november
                  Tromsø - Brann
                  Viking - Vålerenga
                  Aalesunds FK - Rosenborg
                  Lyn - Start
                  Lillestrøm - Sandefjord Fotball
                  Odd Grenland - Fredrikstad
                  Strømsgodset - Stabæk

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    LSK.no: Fjøra kommenterer Mifsud-saken

                    Lønnskrav fra Mifsud. Manageren kommenterer.

                    Det har de siste dagene versert en del rykter i forhold til Michael Mifsud sitt angivelige lønnskrav til LSK. På spørsmål fra NRK sin medarbeider, Morten Stokstad, om at Michael hadde krevd 6 millioner kroner i året, svarte jeg at dette ikke stemte. NRK valgte likevel å sende saken som en sannhet. Angivelig for at NRK hadde sikre kilder. Vel, de to som var til stede, Michael og undertegnede har ikke på noe tidspunkt uttalt noe om tallene som ble diskutert. Og de var uansett langt fra eventyr – tallene i NRK.


                    Jeg forstår Michael sin vrede. Vi har hatt våre kontroverser LSK og Michael, men vi har alltid tatt de ansikt til ansikt. Heldigvis fikk jeg snakket med Michael i går kveld, riktignok etter at han hadde gitt noen kommentarer, men likevel viktig å fortelle at dette bare er spekulasjoner fra en journalist som påberoper seg gode kilder i LSK. LSK sin formann, Per Mathiesen, som ble intervjuet i innslaget, kommenterte heller ikke på noe tidspunkt et konkret lønnskrav fra Michael.

                    Michael Mifsud og LSK skiltes som gode venner. Jeg ber LSK- fansen huske en spiller som senket det laget med blå drakter. Mye kan sies om Michael, men på banen leverte han varene.


                    Jan Åge

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      RB

                      – Gode kjøp av LSK

                      Av: Per Kristian Torvik

                      ÅRÅSEN:
                      Ståle Solbakken sa etter Royal League-kampen mot LSK torsdag at han tror klubben vil henge med blant de beste i årene som kommer.

                      – LSK har gjort gode kjøp i Bjørn Helge Riise og Magnus Myklebust, som har en god framtid. Jeg tror også Oliver Occean vil komme i gang etter hvert.
                      FC København-sjefen tror jevnheten i stallen blir en styrke.
                      – De har 15-16 spillere som alle kan gjøre en god innsats. Det hadde neppe spilt noen stor rolle for LSKs innsats eller for kampen om Anders Rambekk hadde spilt istedenfor Pål Steffen Andresen, Kasey Wehrman for Mouelhi eller Espen Søgård for Arild Sundgot. Det mener jeg er en styrke for klubben, sa Ståle.

                      Kommentar

                      • Trofast kanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 355

                        #12
                        Ny assistenttrener på plass i LSK
                        Svein Cato Bakkemo er ansatt som ny assistenttrener i LSK.
                        Bakkemo er 42 år gammel, er gift og har 3 barn. Han er for tiden bosatt på Gjøvik og er utdannet D-trener. I tillegg er han diplomtrener gjennom Olympiatoppen og Toppidrettssenteret.

                        Svein Cato Bakkemo trener HamKam i 2001 og 2002. I 2001 trente han HamKam til kvalikkplass i 1.divisjon. Etter dette har han hatt styreverv i Gjøvik/Lyn. Bakkemo tok D-trener utdannelsen sammen med Tom Nordlie i 1997.

                        - Vi er svært glad for å få Svein Cato Bakkemo til klubben, sier LSK's formann Per Mathisen. Med Bakkemo på plass er vi overbevist om at vi har fått en solid trenerkapasitet. Han er også en av de Tom Nordlie har ønsket som sin assisten hele tiden, forteller Mathisen videre.

                        Svein Cato Bakkemo er ansatt fra 01.01.07 og avtalen er i utgangspunktet på 1 år.

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          #13
                          - Et mannskap for 4-3-3

                          ÅRÅSEN:
                          Med Jan Åge Fjørtoft som trener og 4-4-2 som spillesystem legger LSK forholdene til rette for en sportslig opptur. Tom Nordlie er ikke bekymret for å innføre 4-3-3.
                          LITT NYTT: Tom Nordlie har nye ideer når han starter treningen i Lillestrøm 10. januar. Men ikke så mye nytt i forhold til det laget gjorde i år, sier han i dette intervjuet. FOTO: SCANPIX


                          Av: Per Kristian Torvik

                          – Jeg er imponert over hvilken motivasjon spillerne legger i Royal League. Det kan bli godt å ta med seg ut i neste år, sier Tom Nordlie.
                          Pål Strand har endelig fungert igjen som kant i LSKs vante system. Magnus Myklebust har slått til som en av to midtspisser, mens Khaled Mouelhi har vist at han er en god sentral midtbanespiller.
                          – Og så kommer du og går over til 4-3-3 i en klubb som i sin tradisjon er gjennomsyret av 4-4-2?
                          – Uwe Rösler spilte ofte med en diamant på midtbanen. Da er ikke forskjellen så stor, men nærmest en glidende overgang mot indreløpere som skal løpe mye.
                          Dobbel dekning

                          Tom Nordlie er opptatt av å ha dobbel dekning over hele linja og er ikke bekymret over å prøve spillere på nye plasser.
                          – Vi må tenke hvordan vi best kan utnytte spillergruppa. Pål Strand kan spille venstreving. Magnus Myklebust er jeg sikker på kan bli en gjennombruddskraftig og god høyreving. Se ikke bort fra at Bjørn Helge Riise også kan bli en utmerket indreløper. Det samme kan Arild Sundgot, som jeg i første rekke ser som et alternativ til Olivier Occean på topp.
                          Han liker konkurransen mellom Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi sentralt på midten – og ser fram til å se hva Martin Husar står for.
                          – Er det noe som bekymrer deg i spillerstallen?
                          – Vi er vel enige om at vi trenger en spiller til i forsvaret, to om Anders Rambekk forsvinner. Det er en lagdel der konkurransen om å komme på laget bør bli større.
                          – Hvor mange nye spillere trenger dere?
                          – Jan Åge Fjørtoft jobber med den biten. Hvis vi ser etter en spiller i hver lagdel, er vi vel ikke langt fra sannheten. Men vi har jo en åpning for blant annet Robert Koren, så situasjonen er ikke oversiktlig nok.
                          Viking-stuntet

                          Tom Nordlie snudde Viking fra et 4-4-2 lag til 4-3-3 nærmest over natta og fikk det til å fungere. Stuntet endte med ny kontrakt i eliteserien.
                          – Da var det viktigste å få spillerne til å innse alvoret, ufarliggjøre situasjonen, få troen inn i hodene deres – og klinke til på treningsfeltet. I LSK er vi gode til å mestre det som måtte være nytt. Jeg regner med at spillerne er åpne for det.
                          Nordlie begynner med forsiktig matching mot tre 1. divisjonslag uten at det var tilsiktet.
                          – Det var booket før jeg kom inn i bildet, men er helt ok. Vi starter treningen 10. januar og møter Skeid, Hønefoss og Moss i rekkefølge 19., 26. januar og 3. februar. Deretter går det slag i slag med La Manga og forhåpentligvis et sluttspill i Royal League med gode motstandere. En del er avhengig av hvor langt vi kommer, men vi skal i alle fall plassere kamper mot Sart og Sandefjord, sier Tom Nordlie, som for lengst har begynt å sette sammen brikkene for neste års seriesesong.
                          De siste forberedelsene til den skjer i Marbella fra 26. mars til 6. april. Etter det er det tre dager til Fredrikstad kommer til seriestart på Åråsen.

                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • Eriksve
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 885

                            #14
                            Bakkemo blir Nordlies assistent

                            Svein Cato Bakkemo, som det siste året har vært sportslig ansvarlig i SK Gjøvik-Lyn, blir Tom Nordlies assistent i Lillestrøm.




                            Av: Frode Klevrud

                            Bakkemo har trenererfaring fra Lillehammer, SK Gjøvik-Lyn og HamKam, men etter exiten på Hamar, har han holdt seg borte fra trenerjobben.
                            – En mann jeg kjenner meget godt. Vi skrev hovedoppgaven til d-trenerkurset sammen, og vi har jobbet godt i flere sammenhenger, sier Tom Nordlie til rb.no. Nordlie tok over som trener i Lillestrøm i høst, etter at Uwe Rösler på dramatisk vis ble løst fra kontrakten.
                            – Ved siden av Rune Skarsfjord, var det Bakkemo jeg i første rekke tenkte på, men jeg trodde ikke det var mulig å få til ut fra arbeidssituasjonen hans som fysioterapeut. Bakkemo er god med enkeltspillere, kjenner spillestilen jeg står for – og er en rolig type. Det kan sikkert være greit å ha som motvekt til meg, sier Tom Nordlie ril rb.no.


                            Kommentar

                            • lsk_fugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 864

                              #15
                              - Kommer hjem
                              Tom Nordlie ble for kort tid siden ansatt som ny hovedtrener på Åråsen. 10. januar tar han fatt på jobben. LSK.no tok seg en prat med den nye hovedtreneren som skal bringe ny suksess til flisbyen.
                              Av: Ole Kristian Bakkene
                              Det er en ferierende, men litt småstresset Tom Nordlie vi treffer på telefonen. 44-åringen starter som nevnt ikke i jobben som hovedtrener før til neste år, men allerede nå er han i gang med å planlegge sesongen og sin nye jobb.
                              - Det jobbes på spreng i kulissene, og jeg har forstått at det har vært litt bråk rundt ansettelsen min hjemme, men jeg er rolig rundt de tingene. Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne jobben, sier Nordlie som kan røpe litt rundt hva det jobbes med.
                              - Det går på planlegging av treningskamper, treningsleire og mye annet. Vi diskuterer også hvilke spillere som skal inn og hvilke som skal ut. Det blir en del prating på telefonen, innrømmer Nordlie.

                              Tre til fem nye spillere
                              Mange har lenge lurt på hvordan den nye stallen for 2007 vil se ut. Nordlie letter litt på sløret ovenfor LSK.no.
                              - Hvem som blir har jo selvsagt alt med hvordan stallen vil se ut. Anders Rambekks og Robert Korens situasjon er fortsatt uavklart, men uavhengig av dette kan jeg si at vi skal ha inn tre til fem spillere. I alle fall en i hvert ledd vil jo det si, forteller den nye hovedtreneren som gjerne skulle ønske å se Robert Koren fortsette på Åråsen også neste år.
                              - Ja, selvsagt, men det ligger utenfor min kontroll. Hvis han ønsker å bli vil det være en bonus. Hvis ikke vil han bli erstattet. Det er det i alle fall ingen tvil om. Når det gjelder resten av stallen henter vi selvsagt inn flere hvis noen andre forsvinner.

                              Det har også vært mye prat rundt den nye hovedtreneres fotballfilosofi. Nordlie sverger til 4-3-3 til forskjell fra LSK som tilnærmet alltid har spilt 4-4-2. En formasjonsendringer på vei forteller Nordlie.
                              - Ja, jeg ønsker å benytte meg av 4-3-3 i utgangspunktet som jeg ser på mitt grunnsystem. Alle vet vel hva jeg står for, men jeg er ikke urokkelig ved dette. Det kommer helt an på hva slags kampsituasjon man står ovenfor, forteller Nordlie.
                              - Jeg har tidligere spilt med diamantformasjonen på midtbanen i Viking. Jeg er kjent med andre måter å spille på også.

                              Nordlie er også en mann som i mange tilfeller er kjent for å sende spillerne ut på jakt etter flere mål, i stedet for å trygge inn en seier.
                              - Jeg er ikke særlig kjent for å safe inn. Når Viking ledet 2-0 hjemme mot Brann i siste serierunde så kunne vi trygget det hele inn til en kvallikplass, men jeg ønsket at vi skulle komme oss forbi Odd Grenland og få en trygg plass på tabellen. Nå vant vi den kampen 5-0 og sikret plassen i eliteserien, og jeg tror det sier litt om hvordan trener jeg er, forteller Nordlie.
                              - Men jeg synes ikke det er hodeløst selv om man satser litt. Det finnes måter å forsvare seg på, som også passer opp mot offensivt spill. Jeg ønsker at vi skal spille en offensiv og underholdende fotball, men først og fremst resultatoritentert.

                              - Kommer hjem
                              Det er ingen hemlighet at Nordlie er en gammel lillestrømling, født og oppvokst i flisbyen. På mange måter føler han det derfor er som å komme hjem når han nå har signert for LSK.
                              - Jeg begynte å spille fotball i LSK i 5-6 års alderen, og jeg har alltid holdt med Lillestrøm. Hele tiden har jeg også håpet at hvis mitt lag ikke skulle møte Lillestrøm ønsket jeg at de skulle vinne. Derfor føler jeg det fotballmessig er som å komme hjem til min klubb. Den klubben som alltid har vært der, og som jeg alltid har hatt et forhold til. Det er en spesiell følelse å få bli trener i barndomsklubben, forteller Nordlie som tidligere har trent flere av LSKs rivaler.
                              - Men når man blir trener får man et litt mer distansert forhold til det. Det var vel noen kompiser som irritererte seg ganske mye når jeg var trener for Vålerenga, men for meg var det en jobb. Det er vel likevel litt uvanlig at en LSK-trener har trenet både Strømmen og Vålerenga tidligere, ler Nordlie.

                              Selv hadde han aldri trodd at LSK skulle komme på banen for å hente han inn.
                              - Jeg må jo innrømme at jeg har tenkt tanken på å trene LSK, men siden klubben har hatt store meningsforskjeller med meg om hvordan fotball skal spilles har jeg aldri tenkt på det seriøst. Fotballfiosofien har vært helt forskjellig, men for en stund siden ble det litt dreining i forhold til hvordan man skulle spille. Uwe Rösler gjennomførte mye interessant, og da ble det mer aktuelt.

                              Målsetningen for sesongen er ikke nedfelt ennå, men Nordlie er en innbitt mann som har klare ønsker.
                              - Jeg vil vinne med en gang. Vinne alle kamper vinter eller vår. Jeg har ikke kommet til LSK for å samle på plasser midt på tabellen.

                              LSK.no ønsker Tom Nordlie lykke til i jobben som ny hovedtrener for LSK.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                #16
                                Fra RB.no

                                Ny trener gir ny sjanse

                                KØBENHAVN:
                                Med ny trener på plass i januar og nytt system håper Khaled Mouelhi på en ny sjanse i LSK.
                                VIL PÅ OFFENSIVEN: Khaled Mouelhi vil satse offensivt for å bli fast i LSK under ny trener neste år. Her i kamp mot Hammarby i Royal League. FOTO: ROYAL LEAGUE FOTO, JONAS ENGSTRØM
                                Les også:

                                - Et mannskap for 4-3-3

                                Åpner mot Fredrikstad

                                – Gode kjøp av LSK






                                Av: Per Kristian Torvik

                                – Det kan være bra for meg med noe nytt, sier Mouelhi.
                                Det første hele året i LSK har ikke helt blitt som han ønsket, etter at han ble hentet ut av Lyn-garderoben i fjor sommer.
                                Søknadene han holder på å legge inn gjennom Royal League om flere kamper neste år er gode. I Kasey Wehrmans skadefravær har han spilt godt som sentral midtbanespiller.
                                Problemer

                                Fra kapteinsrolle på Tunisias U21-lag var han av mange spådd en stor framtid i Norge. Tom Nordlie ville ha ham til Start året før, men da var han for dyr. Når han ikke har slått til har det sammenhengen med at overgangen til norsk fotball har vært stor.
                                – Det har ikke vært lett for meg, sier Mouelhi.
                                Når Uwe Rösler valgte Espen Søgård i dens sentrale midtbanerollen også da Kasey Wehrman var ute, var det fordi han ikke stolte helt på Mouelhis defensive kvaliteter, og at det gikk litt smått med ham. Ikke uvanlig for spillere som er helt uvant med norsk fotball.
                                Store kamper

                                For Khaled Mouelhi er Royal League et fint utstillingsvindu.
                                – Jeg liker å spille mot de store lagene. FC København er i Champions League. Som det var mot Newcastle i sommer, er dette en utfordring.
                                For LSK betyr en seier mot et redusert FCK (møter Celtic i Champions League onsdag) at laget er på vei mot gruppeseier i Royal League.
                                Med tre poeng har også LSK spilt inn over 1.3 millioner kroner i turneringen. Blir det seier i gruppespillet vil bonusen før jul passere to millioner med god margin.
                                Enda en god grunn til å prioritere skandinavisk vinterfotball.

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #17
                                  Fra Sky Sports:


                                  Mifsud weighs up offer

                                  By Peter ORourke - Created on 3 Dec 2006




                                  Malta international Michael Mifsud claims he has been offered a
                                  move to Sheffield United.


                                  The Lillestrom ace has attracted the interest of a host of teams after impressing for club and country this year.
                                  Mifsud is available on a free transfer in January and he has never hidden his desire to play at a higher level.


                                  Sheffield United boss Neil Warnock is keen to bolster his attacking options when the transfer window reopens in January and Mifsud is thought to be his top target.


                                  Mifsud claims he has been made an offer by United and that he has been given 10 days to make a decision on his future.
                                  "They gave me 10 days to consider the offer but there's not really much to think about," Mifsud told the News of the World.

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    #18
                                    Mifsud har tilbud fra Sheffield United


                                    TIL SHEFFIELD: Michael Mifsud ser ut til å bli Sheffield United-spiller.På vei til Premier Laegue.
                                    LES OGSÅ:
                                    writemail('sst', 'dagbladet.no') SIGBJØRN STRAND
                                    Søndag 03.12.2006, 13:06
                                    oppdatert 13:14
                                    (Dagbladet.no): Michael Mifsud forlater Lillestrøm som bosman-spiller, og er på vei til å bli Premier League-spiller.
                                    Til dagens utgave av News of the World forteller han at han har fått et konkret tilbud fra Sheffield United, skriver Sky Sports.
                                    - De ga meg ti dager på å vurdere tilbudet, men det er egentlig ikke så mye å tenke på, sier malteseren.
                                    Tidligere har Mifsud sagt at Manchester City har vært nevnt. Nå seiler imdlertid Sheffield United-manager Neil Warnock opp som favoritt til å sikre seg den raske spissen gratis.



                                    Kilde:http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/03/484864.html
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • Trondeo
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3062

                                      #19
                                      - Trenerjobben har gitt mersmak


                                      SULTEN PÅ MER: Jan Åge Fjørtofts vikarperiode går mot slutten, og det er nok med en viss bismak han overlater ansvaret til Tom Nordlie 12. desember. - Jeg har fått mersmak, men heldigvis har jeg to kamper til på å miste lysta, sier Fjørtoft.


                                      FC København - Lillestrøm 0-1.

                                      (Dagbladet.no): Når Tom Nordlie overtar Lillestrøm 12. desember, overtar han et lag i medgang. Under Jan Åge Fjørtofts ledelse har ikke gultrøyene tapt en kamp - og så godt som kvalifisert seg for kvartfinalen i Royal League.
                                      I kveld tok Lillestrøm sin andre 1-0-seier mot FC København på fire dager, denne gangen på de regjerende mesternes eget gress.
                                      Nå snakker noen allerede om Fjørtoft som en suksesstrener.
                                      - Jeg takker for komplimentet, men det finnes ikke gode og dårlige trenere. Det finnes de som vinner og de som taper, sier Fjørtoft eplekjekt til TV Norge.
                                      Han innrømmer at vikarperioden som hovedtrener har gått over all forventning.
                                      - Jeg har fått mersmak, men heldigvis har jeg to kamper til på å miste lysta. Men det er utrolig morsomt, FCK er en utrolig skalp i beltet vårt. Det var ikke noe tullelag vi spilte mot, sier Fjørtoft.

                                      Strand-suser

                                      Akkurat som på Åråsen var det Pål Strands venstreslegge som sto bak seiersmålet. Fra 25 meter fikk venstrekanten perfekt treff, og skrudde ballen helt oppe i krysstanga. Bjørn Helge Riise var påpasselig på returen og satte inn 1-0 i tomt bur med et flyvende saksespark.

                                      - Veldig deilig. Det er ikke lett å komme hit og ta tre poeng, påpeker Riise overfor TV Norge.

                                      - Jeg trodde faktisk Pål kom til å legge inn, men det var et fantastisk skudd. Det eneste jeg konsentrerte meg om var å ikke skyte over, sier matchvinneren.




                                      - LSK vant fortjent
                                      Ståle Solbakken refset torsdag Royal League-ledelsen for å være hårsåre, og klaget på at de beste lagene - som FC København - blir straffet fordi de kom seg til Champions League.
                                      Av den grunn stilte FCK nok en gang med et ungt og reservepreget mannskap, men prestasjonen til Lillestrøm er uansett sterk.
                                      Danskene klarte aldri å legge noe skikkelig trykk på Lillestrøm, og seieren var fullt fortjent. Blant annet reddet Brede Hangeland en sikker Arild Sungdot-scoring da han noe heldig gikk i veien for ballbanen, og Khaled Mouelhi hadde et frekt forsøk fra 50 meter i sluttminuttene som havnet like utenfor.
                                      - Det var en tøff kamp slik det alltid er mot Lillestrøm. Vi hadde mange unge spillere og sleit med fysikken. De vant fortjent, erkjenner Brede Hangeland overfor TV Norge.


                                      http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/03/484880.html

                                      Kommentar

                                      • Trondeo
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3062

                                        #20
                                        Riise reddet Lillestrøm

                                        Bjørn Helge Riise og Shane Stefanutto kunne juble over sin andre FCK-seier på under en uke.




                                        Bjørn Helge Riise saksesparket LSK til ny Royal League-seier.





                                        - Ikke noe tullelag
                                        Søndag tok kanarifuglene sin andre strake seier mot FC København på under en uke, og topper nå gruppe 2 suverent med ti poeng.
                                        VI FULGTE KAMPEN DIREKTE
                                        - Gutta viser en fantastisk moral. De spiller helt ned på tannkjøttet, men klarer det likevel. Det er imponerende, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til TV Norge etter kampen.
                                        - Dette er en utrolig skalp i beltet vårt. For det er ikke noe tullelag vi møter, poengterer «Fjøra».
                                        Aggressive fugler
                                        Første omgangen i Parken var preget av jevnt spill. LSK startet best, men utover i omgangen kom FCK mer og mer med.
                                        Fjørtoft etterlyste mer aggressivitet blant sine spillere i pausen - og fikk umiddelbart svar på tiltale.
                                        For gultrøyene var atskillig mer på hugget etter hvilen, og skapte også flere solide muligheter.
                                        Fem minutter ut i omgangen, fyrte Pål Strand av gårde et langskudd fra 16-meteren, via FCK-keeper Benny Galls hånd og rett i treverket.
                                        Bjørn Helge Riise var på returen og saksesparket ballen i nota.
                                        - Vi er på gang
                                        Etter praktmålet hadde «Fugla» fullstendig kontroll, og lot aldri et tamt FCK-lag komme skikkelig inn i kampen igjen.
                                        Kaptein Arild Sundgot var en glad mann etter kampen.
                                        - Vi er på gang nå. Nå går vi for...eh, vi får se, gliser Sundgot lurt.
                                        PS: FCK - som har vunnet de to foregående Royal League-turneringene - har fått en trøblete start på årets turnering. De danske mesterene har riktignok bare spilt to kamper, men har tapt begge.




                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎