mars 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #41
    Fxt

    Hareide gir Brenne håp

    Av Dag Langerød
    08.03.07 16:53

    Åge Hareide utelukker ikke at noen av ferskingene kan komme med mot Bosnia og Tyrkia.

    MANCHESTER (Nettavisen): Etter fire dager med det norske ligalandslaget – flere av dem helt ferske i landslagssammenheng, skal landslagssjef Åge Hareide samle tankene før troppen til EM-kvalifiseringskampene mot Bosnia og Tyrkia blir tatt ut.

    Mot Tyrkia, i Tyskland, er det ingen grunn til å forvente at noen ferskingene får sjansen. Mot Bosnia, på Ullevaal, er imidlertid situasjonen en annen.
    Hareide vurderer da en mer offensiv oppstilling enn ellers.
    Ut fra ukas treninger, tror Nettavisen at Jarl André Storbæk regnes foran Espen Ruud og Bjørn Dahl hvis Hareide bestemmer seg for en offensiv høyreback.

    Samtidig utelukker vi ikke at Simen Brenne kommer med i troppen, for så å kunne være et alternativ som offensiv midtbanespiller hvis det skulle trenges i løpet av kampen. Ellers har Daniel Fredheim Holm også vært positiv denne uka. Teknikkmessig ligger han foran de fleste av de andre ligalandslagsspillerne.

    - Jeg er aktuell
    Simen Brenne er spent før uttaket. Han har vist frem styrkene sine, scoret to fine mål i en internkamp over 3x20 minutter onsdag, og har helt andre kvaliteter enn det Martin Andresen og Kristofer Hæstad er kjent for.
    - Det kan jo være at jeg har kvaliteter som de som normalt spiller ikke har for mye av. Og det kan jo være kamper hvor man trenger å komme fremover, hvor man trenger flere offensive folk også bakover på banen, blant annet sentralt på midtbanen, sier Brenne til Nettavisen.
    Og vet at han er voldsomt mye mer målfarlig enn det Andresen og Hæstad er. Brenne har scoret 14 de siste to sesongene. Samtidig har Doffen scoret seks, og Andresen fem.
    - Hva har Hareide sagt til deg?
    - Han har gitt meg tilbakemelding på at jeg er aktuell for den neste troppen. At jeg har de egenskapene som trengs hvis man skal sette inn en offensiv spiller.
    - Er målet ditt å bli fast i A-landslagstroppen i år?
    - Jeg har nådd et lite mål ved å være her, men ja, jeg ønsker også å være med i diskusjonene til den norske troppen også fremover, sier LSK-spilleren.

    - Kan bety mye
    De fleste gode lag har midtbanespillere som truer motstanderne i større grad enn det Norge har. Og Brenne tror det en viktig kvalitet å ha i laget.
    - Det betyr mye hvis man har midtbanespillere som kan true. Det gir et ekstra gir i laget. På samme måte som man har backer eller midtstoppere som er gode på dødballer. Men selvfølgelig – dette handler om prioriteringer, og om man spiller hjemme eller borte.
    - Du måtte til LSK for å komme med på landslaget?
    - Hehe…jeg tror jeg var aktuell også i fjor, jeg, svarer Norges kanskje beste offensive midtbanespiller.

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #42
      www.lsk.no

      Gundersen mot debut
      LSK spiller flere treningsoppgjør opp mot sesongstart 9. april, og lørdag er det treningskamp mot VIFs rekrutter. Der vil også mange av a-lagets spillere få sjansen. Tore Andreas Gundersen er en av dem.
      Av: Ole Kristian Bakkene
      - Vi spiller treningskamp mot Vålerengas rekruttlag på lørdag. Mange av de som ikke har spilt så mye i det siste skal få forsøke seg der. Blant annet Tore Andreas Gundersen vil få sine første minutter i LSK-drakta. Dermed betyr det at flere av a-lagsspillerne også får 90 minutter, sier LSKs assistenttrener Svein Cato Bakkemo til LSK.no.
      - Deretter går det slag i slag før vi spiller vår første seriekamp mot Fredrikstad 9. april hjemme på Åråsen.

      I mens skal LSK spille mot nyopprykkede Strømsgodset, og deretter VIF på Tjølling i Vestfold.
      - De har en naturgressbane som er veldig bra, og vi ønsker selvsagt at laget skal få matching på en gressbane.
      Mandag 26. mars reiser LSK til Marbella på treningsleir. Der blir det treningskamp mot Oslo-klubben Lyn.
      - Vi skal møte Lyn, og i tillegg håper vi å få til en kamp mot et spansk lag. Det jobbes det fortsatt med, og vi har ikke noe klart per i dag.
      Treningskampene opp mot seriestart:
      Lørdag 10. mars: LSK2-VIF2 13:00 på kunstgressbanen ved Skedsmohallen
      Lørdag 17. mars: LSK-Strømsgodset 13:00 på Tjølling gressbane
      Torsdag 22. mars: LSK-VIF 13:00 på Tjølling gressbane
      Mandag 2. april: LSK-Lyn på Marbella. Klokkeslett ikke klart.
      Det kan komme forandringer i treningskampoppsettet. Følg derfor med på LSK.no.
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        #43
        http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070309/FFK/103090067/-1/NYHET

        Lavmål av LSK




        De siste par ukene har det skjedd dramatiske ting i FFK. Eggen-epoken er definitivt over, etter at generalforsamlingen ble "kuppet" og et nytt styre valgt inn. Det var dramatisk for de involverte, men hvor dramatisk det vil bli for klubben og oss, det vil bare tiden vise.
        Som en kompis av meg, som var på møtet, uttrykte det i et debattforum på nettet: "En gjeng blåruss ble byttet ut med en annen gjeng med blåruss". Det var i hvert fall solide folk fra det lokale næringslivet som ble valgt inn.

        Men vi får håpe de har et hjerte som banker for klubben også, ikke bare et blodtrykk som følger svingningene på Oslo Børs. Men det er ikke bare pengene som har gjort sitt definitive inntog i norsk klubbfotball. Parallelt med dette har vi fått se hvor viktig media har blitt for spillere, trenere, direktører og eiere i toppfotballen.
        Sporten er ikke lenger et sted for sterke, tause menn som tar et slag stående, rister litt på hodet og går videre. Og veldig lite virker å foregå bak lukkede dører lenger. Alt skal ut og frem og skitten skal vaskes i all offentlighet. Jeg begynner å bli litt lei av det.
        Det siste eksempelet er LSKs reaksjon på Brennes karantene etter taklingen av Marek Sapara på La Manga. Etter å ha sett på episoden, så må jeg jo si at LSK har et poeng. Det er en noe hodeløs takling, men den er ikke bakfra. Episoden er helt i grenseland mellom rødt og gult. Men LSKs reaksjon på forbundets avgjørelse om to kampers avstengelse? Totalt Tuppen og Lillemor og "gå ut i skogen og dø" i en herlig smørje.

        Klubben ble utrolig sinna og lei seg over avgjørelsen, og mest sinna og lei seg ble klubbens manager, Jan Åge Fjørtoft og truet med å boikotte landslaget. At trenere og spillere bruker store ord etter kamp er selvfølgelig ikke noe nytt. Men da har det vært Nils Arne Eggen som har kalt folk ting midt i kampens hete. Det må få være lov å vise engasjement.
        Nå tar mange seg god tid, holder et styremøte om saken og gjør suttringa til klubbens offisielle politikk og da blir jeg lei. LSKs forsøk på utpressing av NFF er et foreløpig lavmål i denne trenden der alt skal være rettferdig helt ned på barnehagenivå.
        Fotballen kan kanskje bli 100% rettferdig med videodømming og dommerpanel, men er vi interessert i kamper som varer fem timer og resultater som må endres dager etter at kampen er spilt? Det har jeg vondt for å tro.
        Og nå er det bare en måned til seriestart... Er'e mulig!?!
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          Avisenes Nyhetsbyrå (ANB)

          Nærmer seg de beste med ny stil

          Av: RUNE EDØY
          Manchester (ANB):

          Han har mistet tellingen på hvor mange ganger han har vært reserve på landslaget. Nå håper Frode Kippe at Lillestrøms nye spillestil skal gi ham flere sjanser med flagget på brystet. 29-åringen står bokført med seks opptredener for Norge. Samtlige har vært treningskamper. Nå håper Frode Kippe å få sjansen også når det er alvor. Erik Hagen og Brede Hangeland har hatt klippekort de gangene Åge Hareide har valgt fra øverste hylle de to siste årene.

          Har trent styrke
          – Jeg har vel utviklet meg til å bli et nokså klart tredjevalg, sier Frode Kippe til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).
          Selv føler han seg sterkere enn noen gang. Blant annet har mer styrketrening gjort at han har unngått skader i vinter.
          – Det er noe jeg har gjort helt bevisst. Det er viktig å forebygge, sier LSK-stopperen.
          Samtidig har Tom Nordlies inntreden i Lillestrøm gjort Kippe til en bedre midtstopper. Treneren har tatt med seg en helt ny stil til Åråsen. Nå legges det mye mer vekt på å bygge opp spillet bakfra.
          Det betyr mer ballinvolveringer for de bak. Frode Kippe hilser systemskiftet velkommen.

          Merker framgang
          Landslagssjef Åge Hareide har tidligere sagt LSK-stopperen må bli bedre med ballen i beina. Han er kompromissløs i forsvarsspillet, men har ikke alltid hatt like bra kontroll med lærkula i pressede situasjoner.
          – Jeg synes allerede jeg merker framgang, sier Kippe om Nordlie-revolusjonen.
          – Vi får håpe dette også fører til at jeg nærmer meg de beste på landslaget, legger han til.
          Hareide er trygg på Kippes ferdigheter. Han var blant de beste da Norge møtte Serbia 15. november i fjor.

          Steg framover
          – Frode tar steg framover. Han har vært god også her på samlingen, sier Åge Hareide etter at landslaget har gjennomført sin siste økt på Manchester Uniteds treningsfelt Carrington torsdag.
          19. mars samler landslagssjefen troppene i Molde til treningsleir og oppkjøring til Bosnia-kampen. Norge møter bosnierne på Ullevaal 24. mars. Fire dager senere er det kamp mot Tyrkia. Kampen spilles på nøytral bane i Tyskland.
          – Jeg håper å spille. Og om jeg skulle starte som reserve, skal jeg være godt forberedt til å gjøre en jobb hvis sjansen byr seg, sier Kippe. (ANB)

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            #45
            http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/09/494434.html

            Utvider Tippeligaen


            VURDERER UTVIDELS: Karen Espelund og NFF setter ned en komité for å avgjøre en eventuell utvidelse av Tippeligaen.
            Foto: Scanpix

            annonse


            writemail('lkv', 'dagbladet.no')LARS HOJEM KVAM
            Fredag 09.03.2007, 07:21
            oppdatert 07:25

            MANCHESTER (Dagbladet): En utvidelse av Tippeligaen er blitt foreslått flere ganger de siste årene. Nå er det svært sannsynlig at 16-klubbsserien blir en realitet:
            Norges Fotballforbund setter i disse dager ned en komité som skal utrede spørsmålet.
            Siden medlemmene av komiteen allerede nå signaliserer at de er positive til endringene, er følgende en lite dristig spådom:
            2008 blir siste sesong med 14 tippeligalag.
            - Vi ønsker å få utredet konsekvensene av en utvidelse, sier generalsekretær i NFF, Karen Espelund, til Dagbladet.
            - Komiteen skal være bredt sammensatt, med representanter fra toppklubbene, Divisjonsforeningen 02 (interesseforeningen for 2. divisjonslagene) og NFFs forbundsstyre. En utvidelse vil jo få følger nedover i hele seriesystemet, opplyser hun.
            Espelund legger til at komiteen også skal vurdere om færre lag bør rykke ned fra 1. divisjon i framtida.
            Gjennom flere møter i Norsk Toppfotball (NTF) har det lenge vært klart at et flertall av landets 30 beste lag er positive til en utvidelse av Tippeligaen, Det er også NTF som har lagt trykk på NFF for å få til endringer.
            - NTF jobber for en utvidelse. Tidspunktet er riktig, sier styreleder i Norsk Toppfotball, Olav Boksasp, til Dagbladet.
            Dersom komiteen sier ja, skal saken vedtas av Fotballtinget på Hamar om nøyaktig ett år. Foran 2008-sesongen vil det i tilfelle bli foretatt tilpasninger i nedrykks- og opprykksbestemmelsene slik at man ender opp med 16 topplag i 2009, opplyser Karen Espelund.

            Les mer i dagens papirutgave av Dagbladet.
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #46
              www.lsk.no

              Kun kort tid igjen
              (Åråsen stadion). Går du med planer om å kjøpe sesongkort for kampene på Åråsen i årets sesong, har du kun noen dager igjen før sesongkortsalget avsluttes. Fredag 16. mars er siste dag.
              Av: Ole Kristian Bakkene

              - Interessen rundt klubben vår er enorm, og alt tyder på at vi går en meget spennende sesong i møte. Dette har gitt seg utslag i flere solgte sesongkort enn noengang i LSKs historie, sier arrangementsansvarlig i LSK, Anders Riiber.
              - Flere felt på stadion er tilnærmet utsolgt og totalt er det nå solgt rundt 4000 seter før vi åpner for det ordinære salget. Videre vil det selvsagt medføre et stort press på de få gjenværende gode plassene når billettsalget starter.

              Besparelse
              Riiber er ikke i tvil om at det lønner seg å ha sesongkort.
              - Det vil være en betydelig besparelse på å skaffe seg en fast plass på Åråsen, og da spesielt med hensyn til plassene på Kanarifeltet. I tillegg slipper man billettkø før kampene.

              Kampene hjemme på Åråsen har også vært utsolgt flere ganger.
              - Vi har hatt kamper tidligere år hvor billettsalget har vært avsluttet lang tid før selve kampdagen. Da har mange trofaste supportere vært nødt til å stå utenfor Åråsens porter. Oppfordringen blir derfor å kjøpe sesongkort, og unngå dette når LSK nok en gang skal kjempe i toppen av norsk fotball.

              Utsending av sesongkort
              Mange har allerede kjøpt sesongkort, og de vil få sitt synlige bevis på at de har fast plass på Åråsen i posten snart.
              - Akkurat nå pakkes alle sesongkort som ble betalt innen 5. mars, og disse sendes så ut fortløpende.

              For å lese mer om sesongkort på Åråsen i 2007 bør du gå til
              sesongkortinformasjonen på venstremenyen.
              For å kjøpe sesongkort, bør du besøke Billettluka.no
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • MobBoss
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 900

                #47
                Fra: lsk.no

                Bergan Foss til KIL
                (Åråsen stadion). Lasse Bergan Foss skrev i dag under på en låneavtale med Kongsvinger IL. - Jeg gleder meg til å førsøke meg i 1. divisjon, sier den meget lovende unggutten.
                Av: Ole Kristian Bakkene
                Bergan Foss fylte i desember 18 år, og har bevist at han er en mann for fremtiden. Med plass på "Årets lag" i Romerikes Blads kåring av beste 2. divisjonsspillere, og en cup- og en Royal League-kamp for a-laget i fjor, tar han nå et steg videre i karrieren.
                - Jeg gleder meg til å forsøke meg i 1. divisjon, og synes det er veldig spennende med låneoppholdet i Kongsvinger, sier Lasse Bergan Foss til LSK.no rett etter at han har satt signaturen på overgangspapirene.
                - Jeg har et ønske om å spille på høyest mulig nivå. Når dette ble aktuelt var jeg ikke i tvil. Nå gleder jeg meg til å komme i gang og reiser til La Manga med Kongsvinger i morgen tidlig.
                - Høyest mulig nivå
                Manager for LSK, Jan Åge Fjørtoft, er glad for at Bergan Foss nå får forsøke seg i 1. divisjon. Låneavtalen går fram til 30. juni, og unggutten skal trene med LSK tre ganger i uka.
                - Vi ønsker å utvikle Lasse til å bli en Tippeliga-spiller, og derfor er det også bra at han får forsøke seg på høyest mulig nivå. Vi har fått til en fin løsning med Kongsvinger, sier Fjørtoft som innrømmer at man gjerne ønsker å yte litt goodwill overfor Kongsvinger med tanke på overgangen til Tore Andreas Gundersen tidligere i år.
                - Vi hadde et meget bra samarbeid med Kongsvinger i forhold til Gundersens overgang. Vi ønsker derfor å gi litt tilbake til de, og positivt er det da også at Lasse får prøve seg på et nivå høyere enn han er vant til.
                LSK-spiss Tore Andreas Gundersen er ikke i tvil om at dette er et riktig steg for Bergan Foss.
                - Vi har pratet litt sammen om Kongsvinger, og jeg har fortalt han at miljøet er utrolig bra. I tillegg har de en bra spillerstall, sier Gundersen som i fjor akslet den samme trøya som Bergan Foss nå skal benytte. Gundersen tror Bergan Foss raskt får muligheten i Hedmark-klubben.
                - Lasse er et stortalent, og jeg tviler ikke på at han får sjansen.
                Fjørtoft er glad for at låneavtalen er i orden, og gleder seg over at Bergan Foss nå får muligheten i Adeccoligaen.
                - Lasse har overbevist i 2. divisjon, og det er da naturlig at han får prøve seg på et høyere nivå, sier Fjørtoft som forteller at det er en plan bak en slik overgang.
                - LSK ønsker å utvikle lokale unggutter til fullverdige Tippeliga-spillere. Da må de i blant reise ut på låneopphold for å utvikle seg videre. Vi er veldig godt fornøyde med overgangen.
                Oppvokst i LSK
                Bergan Foss er en ekte lillestrømling som aldri har akslet en annen drakt enn den gule og svarte LSK-drakta. Derfor blir det nok litt uvant når han først kjempe om poeng for Hedmark-laget.
                - Det blir helt klart spesielt å spille for en annen klubb enn LSK, men jeg gleder meg likevel utrolig mye, sier 18-åringen.
                Avtalen går ut vårsesongen, og derfor kan Bergan Foss være tilbake i LSK før høsten hvis det ønskes. Fjørtoft er ikke tvil om at dette er en riktig overgang.
                - Det er ikke slik at han går et steg tilbake ved å spille i 1. divisjon. Nærere tvert imot. Han går opp et nivå. David Beckham ble for eksempel lånt ut til Preston i sin tid i Manchester United, avslutter manageren.

                Invicta

                Ingen er større en klubben

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #48
                  Gislason aktuell for Lillestrøm?

                  http://www.fxt.no/tippeligaen/lyn/article927703.ece :

                  Norske toppklubber snuser på Gislason

                  Stefan Gislason var Lyns kaptein i store deler av fjorårssesongen.
                  Foto: Morten Holm (Scanpix)
                  Midtbanekjempen Stefan Gislason har takket nei til å forlenge kontrakten med Lyn.
                  KADETTANGEN (Nettavisen): Den islandske landslagsspilleren Stefan Gislason har vært en av bærebjelkene i Lyn de siste sesongene.
                  27-åringens kontrakt går ut etter 2007-sesongen, og klubben er svært interessert i å forlenge kontrakten med midtbanegeneralen. Men Gislason er trolig tapt for Oslo-klubben.
                  - Jeg har fått et tilbud som jeg takket nei til. De ba med meg komme med et mottilbud, men jeg ga beskjed om at jeg ikke ønsker å forhandle om en kontraktsforlengelse før eventuelt etter sesongen, sier Gislason til Nettavisen.
                  Ettertraktet
                  Etter fjorårets sesong tok flere norske klubber kontakt med Lyns sportsdirektør Torgeir Bjarmann for å forhøre seg om Gislasons kontraktssituasjon.
                  - Det har vært litt interesse. Både norske og utenlandske klubber har kommet med forespørsler, sier Gislason.
                  Da Nettavisen snakket med Gislason om situasjonen i Lyn i høst, fortalte han at han ønsket seg til Europa og at det var uaktuelt å spille for andre klubber enn Lyn i Tippeligaen.

                  Les:
                  Gislason vil ut i Europa
                  Gislason er ikke like kategorisk nå, og forteller at det er toppklubber i Norge som har vist interesse for ham.
                  - Men jeg ønsker ikke å fortelle hvem det dreier seg om, sier Gislason til Nettavisen.
                  Etter det Nettavisen erfarer, er Lillestrøm en av klubbene som har forhørt seg om 27-åringen.
                  - Positiv dialog
                  Torgeir Bjarmann har ikke gitt opp håpet om at Gislason skal forlenge kontrakten med Lyn.
                  - Vi har en positiv dialog med Gislason om veien videre. Han har lyst til prestere bra og se hva det kan føre til. Det er ikke ugunstig for oss at vi har spillere med ambisjoner og som ønsker å vise seg frem fra sin beste side, sier Bjarmann til Nettavisen.

                  Gislason har to ganger tidligere forsøkt seg utenfor Island og Norge. Først som 16-åring i Arsenal, deretter i østerrikske Grazer AK etter et opphold i Strømsgodset.

                  PS: Stefan Gislason spilte en brukbar kamp da Lyn tapte 1-3 for Vålerenga i en treningskamp fredag formiddag.
                  Last edited by RoyVaadal; 09.03.2007, 18:23. Begrunnelse: Utheving av det mest LSK-relevante.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #49


                    - Må glemme prislappen


                    KRITISERER PRISEN PÅ NORSKE SPILLERE: Simen Brenne. ( Foto: Digitalsport )
                    Relaterte klubber
                    Lillestrøm
                    Stiftet: 02.04.1917
                    Hjemmebane: Åråsen
                    Tilskuerrekord: 13595
                    Mer om Lillestrøm

                    Relaterte artikler

                    Relaterte ligaer


                    Landslagsaktuelle Simen Brenne (25) mener prisene på norske fotballspillere er kunstig høye.



                    Av: Erlend Nesje
                    Publisert: 10.03.2007 kl. 09:35
                    Lillestrøm betalte 7,5 millioner kroner da de før jul hentet indreløperen, som denne uken har overbevist på landslagets treningsleir i Manchester.
                    For drøyt et år siden betalte romerikingene åtte millioner kroner for canadiske Olivier Occean. Spissen innfridde ikke de enorme forventningene, og innrømmet i ettertid at den høye prislappen tynget ham i debutsesongen på Åråsen.
                    - Jeg synes det er kunstig høye priser på norske fotballspillere, men det viser bare at det er mye penger i norsk fotball. Uansett kan jeg ikke tenke på at jeg er så dyr, jeg må glemme prislappen og fokusere på å jobbe hardt på trening, sier Brenne til Aftenposten.
                    -Hva mener du selv at du er verdt?
                    - Da jeg gikk til Fredrikstad kostet jeg 1,5 millioner kroner. De har i hvert fall fått pengene tilbake etter at jeg gikk til Lillestrøm. Siden prisen på meg var så høy var det en forutsetning at jeg signerte en femårskontrakt, forteller Brenne.
                    Han debuterte i norsk toppfotball som 18-åring. Siden har han tatt små steg av gangen. Åtte år senere er indreløperen landslagsaktuell.
                    Det første møtet med landslaget har gitt mersmak.
                    - Jeg har brukt litt tid på å ta de forskjellige nivåene og har utviklet meg gradvis. Landslaget er enda et nytt trinn for meg, jeg vil tro at jeg er aktuell til troppen som skal spille EM-kvalifiseringskampene.
                    Østfoldingen blir en av nøkkelspillerne for Lillestrøm i medaljestriden i eliteserien. I indreløperrollen skal han fylle tomrommet etter Robert Koren.
                    - Min force som midtbanespiller er å gå på løp, komme inn i "boksen" og avslutte angrepene.
                    -Kvalitetene minner litt om tidligere landslagsspiller Øyvind Leonhardsen?
                    - "Leo" kom på løp og scoret fra sin midtbaneposisjon. Det ønsker også jeg, sånn sett er vi litt av de samme typene.
                    -Hva er den største forskjellen på Lillestrøm og gamleklubben Fredrikstad?
                    -Det har vært et stort steg rent sportslig. Lillestrøm har et mer stabilt nivå i troppen og en større stall. Klubben har kjempet i toppen i mange år og vet hva som skal til for å henge med i toppen.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      Dagbladet

                      Spillerne sier ja til Tippeliga-utvidelse


                      JA TIL 16: Frode Kippe og Fredrik Strømstad er blant spillerne som er positive til å gjøre Tippeligaen to lag større.

                      MANCHESTER (Dagbladet): Norske tippeligaprofiler er glade for nyheten om at det trolig blir 16 lag i divisjonen om to år.

                      - Det er jeg veldig positiv til, sier Frode Kippe. I går skrev Dagbladet at en utvidelse av Tippeligaen sannsynligvis blir vedtatt på Fotballtinget neste år. En komité - nedsatt av NFF - skal nå utrede konsekvensene, og 16-klubbsserien kan se dagens lys allerede i 2009.

                      - Det er flere klubber som satser skikkelig utenfor Tippeligaen også, og derfor tror jeg ikke det vil innebære noen svekkelse å få to til opp, sier LSK-kapteinen.

                      - Ikke fjern ferien
                      Noe av utfordringa blir å finne plass til de fire ekstra kampene. Enkelte mener sesongen kan utvides med noen uker i begge ender, andre har foreslått at også spillernes sommerferie bør krympes - eller fjernes helt.
                      - Jeg tror det er viktig å beholde ferien. Mange av oss har familieforpliktelser. Da vil jeg heller at vi spiller flere midtukekamper på høsten, noe som er vanlig ellers i Europa, sier Kippe, på vei hjem fra landslagsleir i Manchester. Odds Espen Ruud synes også utvidelsestankene er gode. Han tror norsk fotball vil styrkes dersom en mindre andel av tippeligalagene er involvert i bunnstriden.
                      - Så lenge banene er greie, synes jeg dette høres smart ut. Det kan føre til mer strekk i tabellen, og det er ikke noen ulempe. I tillegg vil det bety at oppkjøringa ikke blir fullt så lang, mener Ruud.


                      Har prøvd det
                      Inge André Olsen opplevde selv å spille i en avdeling med 16 lag da han var i 1. divisjon med Stabæk i 2005.
                      - Det var ikke noe problem. De fleste lagene som satser har 17-18 mann i stallen. De rammene gjelder også for lag i dagens 1. divisjon, og jeg tror ikke en utvidelse skal gå ut over kvaliteten, sier Olsen, som mener det heller blir tvert imot:
                      - Start rykket opp og tok sølv i 2005, mens vi lenge luktet på medaljene i fjor - etter å ha spilt i 1. divisjon året før. Topplagene i 1. divisjon holder tippeliganivå, fastslår Olsen.


                      - Ikke kunstgress
                      Også Fredrik Strømstad er åpen for økning.
                      - Så lenge det ikke reduserer kvalitetsnivået, så er det sikkert en ålreit tanke. Nå møter du mange lag som gjør alt for å unngå nedrykk, og det er ikke alltid en kan kalle det fotballkamper det som spilles, sier Starts midtbanemann, og legger til:
                      - Jeg er positiv så lenge utvidelsen ikke resulterer i flere kunstgressbaner.
                      Tommy Svindal Larsen har ikke reflektert veldig mye over spørsmålet.
                      - Men kanskje det er veien å gå? Jeg tror løsninga i tilfelle må bli å ha et tettere program i omtrent samme tidsrom som nå. Jeg tviler på at klimaet vil tillate seriestart over hele landet midt i mars, med siste serierunde godt ute i november, sier Odd-veteranen.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3189

                        #51
                        Og her er OKBs omtale av treningskampen mellom LSK 2 og VIF 2 på KGB lørdag 10. mars, og intervju med assistenttrener Bakkemo, med spillervurderinger, på lsk.no:



                        Mitt referat og spillervurdering ble lagt ut litt tidligere, i en egen tråd om dette oppgjøret.

                        gilbert
                        Last edited by gilbert; 11.03.2007, 09:55. Begrunnelse: Ble flyttet fra kamptråden til nyhetstråden, og trengte dermed litt utdyping.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #52
                          Fxt (fra vif.no)

                          Stortap for juniorlaget

                          Av Thomas Brekke Sæteren
                          10.03.07 18:12, ny 10.03.07 18:30

                          LILLESTRØM (vif.no): Juniorlagets treningskamp mot Lillestrøms rekrutter ble en pinlig afære for VIF-juniorene. Unggutta tapte 0-6 for større og sterkere spillere, alle målene kom før pause.

                          Dette var rett og slett pinlig. Vi fremsto som hodeløse kyllinger i førsteomgang. Da var vi miniputter mot et ganske bra seniorlag. Vi brukte ikke hodet i det hele tatt og ga bort mål etter dumme feil, sier Vålerenga-trener Andreas Holter til vif.no.
                          - Førsteomgangen er bortimot det dårligste jeg har sett av et juniorlag i de årene jeg har vært i klubben.

                          Rått parti
                          I landlige omgivelser møtte tamme Vålerenga-juniorer et LSK-lag med syv a-lagspillere i startoppstillingen. Det ble rått parti. Allerede etter to minutter lå den første ballen i VIF-målet. Lillestrøm fortsatte å angripe uten at Vålerenga hadde særlig å stille opp med. Seks baller havnet i nettet bak Drin Shala i løpet av omgangen, uten at han kunne lastes for noen av målene. Shala var faktisk Engas beste spiller.
                          - Vi kom under etter bare to minutter etter feil og dårlige vurderinger, men lærte tilsynelatende lite av det. Da er det klart det blir tungt. I dag var det ingen som tok ansvar, i hvert fall ikke før pause.
                          Etter pause var hjemmelaget fortsatt det beste laget, men VIF-juniorene bet litt bedre fra seg i duellene. Kampen var allerede avgjort og ingen av lagene hadde noe særlig å spille for.
                          - Førsteomgangen ødela selvfølgelig hele kampen og vi hadde én målsetting etter pause, det var å holde nullen slik at vi kunne gå av banen med litt stolthet. Det greide vi i hvert fall, sier Holter.

                          Store utskiftninger
                          Vålerenga hadde skiftet en del på laget før kampen mot Lillestrøm og stilte uten fem juniorlandslagsspillere. I tillegg var Fredrik Carlsen og toppscorer Dennis Obeng ute med skade uten at det kan unnskylde det stygge resultatet.
                          - Nei, på ingen måte. Da må heller de andre som ikke har spilt så mye i vinter vise seg fram. Vi skal uansett være kapable til å bite bedre fra oss enn det vi gjorde i dag. Vi har mye å ta tak i.
                          Neste helg er det kampfri for Vålerenga-juniorene før Strømmens A-lag venter på bortebane om to uker i generalprøven foran interkretsstarten mot Ham-Kam 31. mars.

                          Treningskamp:
                          LSK 2 - VIF jr 6-0 (6-0)
                          Lillestrøm stadion
                          Mål: 1-0 Viktor Bjarki Arnarsson (2), 2-0 Setar Salimi (32), 3-0 Eirik Bertheussen (34), 4-0 Setar Salimi (38), 5-0 Setar Salimi (42), 6-0 Martin Husar (44)
                          Gule kort Vålerenga: Joakim Bekken, Ilias el-Hafedi, Martin Fermin
                          Vålerenga (4-4-2): Drin Shala – Martin Fermin (Andre Emilo Garcia fra 45), Morten Lie, Kristoffer Thuen, Joakim Bekken – Nikolai Djupesland, Adnan Haidar, Mathias Samuelsen, Formose Pape Mendy – Ilias el-Hafedi (Martin Fermin fra 73), Christer Jensen (Felix Stephensen fra 45)
                          Lillesrøm (4-3-3): Otto Fredrikson - JP Winsnes, Eirik Bertheussen, Trym Bogen, Martin Husar - Viktor Bjarki Arnarsson, Shkodran Rexhaj, Pål Strand - Tore Andreas Gundersen, Setar Salimi, Jørgen Slorafoss

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #53
                            lsk,no



                            LSK-supportere i Hareid

                            LSKs popularitet strekker seg langt utover Romerikes grenser. I Hareid kommune på Sunnmøre ble dette bilde tatt i forbindelse med årets fastelavensfeiring.

                            Hareid er blant annet kjent som Åge Hareides fødested. I tillegg har LSK manager Jan Åge Fjørtoft nære bånd til stedet. Hans far er født og oppvokst i kommunen, og gledelig er det derfor å se at LSK patriotismen også har spredt seg dit.
                            Last edited by Torolf; 12.03.2007, 13:57.

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #54
                              Lasse klar rett før avreise



                              Lasse klar rett før avreise
                              På onsdag hørte Lasse Bergan Foss første gang om KILs interesse, og da tok det ham bare en time for ham å bestemme seg.
                              Lasse Bergan Foss er en god duellspiller med et godt venstrebein- Jeg ønsker å spille på et høyest mulig nivå. Realistisk sett hadde det nok vært vanskelig for meg å få spille mye i Lillestrøm, så derfor ser jeg på det som veldig bra å få muligheten i KIL, forteller 18-åringen.
                              Klubbene er enige om en utlånsavtale fram til sommerferien. Da vil det bli gjort en ny evaluering fra alle parter om hva som skjer utover høsten.
                              Lasse mener selv at duellspillet og pasningsfoten er de viktigste styrkene hans på fotballbanen. I Lillestrøm har han blitt brukt som midtstopper, men som venstrebeint spiller er det vel heller ikke umulig at han kan utfordre Kris Smolinski om en plass på venstrebacken.
                              Sin unge alder til tross har Lasse fått med seg en del erfaring. I fjorårssesongen var han fast på Lillestrøm 2 i andredivisjon, og innsatsen hans der ble definitivt lagt merke til. Fra august har han vært i de gules A-stall, og etter sesongen ble han valgt inn på årets lag i 2. divisjon i Romerikets Blad. Neste kapittel ble altså utlån til KIL fram til sommeren. Han kommer fortsatt til å være med Lillestrøm på noen morgenøkter, men selvfølgelig får han med seg de aller fleste treningene med sin nye klubb.
                              Tradisjonelt har KIL og LSK vært sett på som rivaler, og KIL-supporterne har vel aldri hatt så mye til overs for kanarifugler. Dette ser ikke ut til å bekymre unggutten:
                              - Det tenker jeg ikke på i det hele tatt, men alle skal være klar over at det nå er KIL som gjelder for alle penga, sier Lasse.
                              På sin andre dag med KIL virket det som om han var veldig fornøyd med klubben:
                              Gutta har tatt veldig godt i mot meg, og det virker definitivt som en trivelig gjeng, avslutter han.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                #55
                                Andersson åpner for LSK

                                Den gamle LSK-helten Christoffer Andersson innrømmer at en retur til Åråsen frister.

                                Christoffer Andersson har ikke spilt kamp for det tyske topplaget Hannover – for tiden på 7. plass i Bundesliga – siden 2. desember i fjor, og innrømmer at situasjonen er langt fra optimal. Dette har fått klubber i Skandinavia til å melde sin interesse, men høyrebacken hevder at det er kun Helsingborg som kan lokke ham til Skandinavia før sommeren.
                                - Helsingborg er det eneste alternativt i Sverige, og det eneste stedet som jeg kunne dra til før sommeren, sier Andersson til Nettavisen.
                                Høygravid
                                I Helsingborg spilt Andersson syv sesonger før han flyttet til Lillestrøm, og der har han og kona rikelig med familie og venner. Anderssons kone har termin i vår, og høyrebacken anser det som utenkelig å dra noe annet sted enn til Helsingborg før fødselen er overstått. Men til tross for at Hannover er rikelig besatt med backer, og Andersson kun har fått spille tre kamper fra start siden overgangen fra Lillestrøm forrige sommer, er det et godt stykke frem til at noen avtale om ny arbeidsgiver er på plass.
                                Sentralt vil være de betingelsene det tyske laget er villige til å gå med på for å fjerne Anderssons navn fra lønnsbudsjettet.
                                - Det er vanskelig å matche den lønnen jeg har, og jeg har to år igjen av kontrakten min. I tillegg så er det ikke artistskatt i Sverige, slik det er i Danmark (og Norge), påpeker Andersson.
                                - For at det skal kunne bli noen overgang, er Hannovers vilkår helt avgjørende.
                                Åpner for LSK
                                Det kan gi en åpning for Lillestrøm, som lenge har vært ute etter en forsvarspiller som skal forsterke de bakre linjene. Manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter at han har vært i kontakt med Andersson, og at klubben er interessert i å skaffe seg spillere som gjør klubben bedre, uansett om dette måtte være «i mars, april, mai, juni, juli eller juli».
                                Det betyr at Lillestrøm kan ha tålmodighet med å vente til sommeren med å hente høyrebacken til Åråsen, hvor han har en meget høy stjerne. Hovedpersonen selv sier også at han er lysten på en retur til Romerike.
                                - Skulle det komme et tilbud fra Lillestrøm, ville jeg vurdere å flytte tilbake dit. Jeg spilte min beste fotball der, og trivdes veldig godt på Åråsen, forteller Andersson.
                                - Jeg har hatt regelmessig kontakt med én person i klubben, og har også pratet med Jan Åge (Fjørtoft). Selv om en overgang ikke er aktuelt nå, så har de sagt til meg at de gjerne hadde sett meg tilbake på Åråsen en gang.
                                Andersson spilte tre sesonger for Lillestrøm, og scoret ifølge Soccerassociation tre mål på 63 seriekamper. Høyrebacken er 28 år.
                                12.03.07 17:29

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #56
                                  http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2640704.ece

                                  Foto Roar Grønstad
                                  Tilbake til LSK?

                                  ÅRÅSEN:
                                  Christoffer Andersson har ikke fått mye spilletid i Tyskland.
                                  Av Espen Bolstad
                                  Publisert 12.03.2007 - 18:27 Oppdatert 12.03.2007 - 18:30
                                  Tips en venn om denne saken
                                  Skriv ut denne siden


                                  Se større bilde
                                  Foto Roar Grønstad VIL VI SE DETTE IGJEN? Christoffer Andersson åpner for LSK-retur.

                                  Nå spekuleres det i om han kan være på vei tilbake til Åråsen og LSK.
                                  – Skulle det komme et tilbud fra Lillestrøm, ville jeg vurdere å flytte tilbake dit. Jeg spilte min beste fotball der, og trivdes veldig godt på Åråsen, forteller Andersson til nettavisen.
                                  Kontakt

                                  Til nettavisen forteller Andersson at han hadde gode år i sportsklubben og at han jevnlig har kontakt med flere i klubben.
                                  – Jeg har hatt regelmessig kontakt med én person i klubben, og har også pratet med Jan Åge (Fjørtoft). Selv om en overgang ikke er aktuelt nå, så har de sagt til meg at de gjerne hadde sett meg tilbake på Åråsen en gang, sier han til nettavisen.
                                  På utkikk

                                  LSK har lenge vært på utkikk etter en forsvarsspiller.
                                  – Vi ønsker en forsvarsspiller som er litt ulik de typene vi har i dag, har LSK-manager Jan Åge Fjørtoft tidligere uttalt til Romerikes blad.
                                  Fjørtoft bekrefter til nettavisen at han har vært i kontakt med den svenske høyrebacken.
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #57
                                    PapiRB melder om at 14 nye millioner er spyttet inn i LSK Invest AS. Tre nye aksjonærer (LSK AS, Terje Dahl og Erik Dahl, og Odd Holm Eiendom Invest) har kommet inn, slik at det nå er 13 aksjonærer totalt i LSK Invest AS. Artikkelen tar i stor grad for seg Tommy Sharifs bidrag på totalt 3,2 millioner, og han forteller om hvor viktig det er å støtte LSK.

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      #58
                                      Foto Roar Grønstad FUGLEINVESTOR: Tommy Sharif. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                      Satser nye millioner på LSK

                                      ÅRÅSEN/OSLO:
                                      – LSK må støttes hele tida, mener Tommy Sharif. Derfor er han en av 13 investorer som nylig har gått inn med til sammen 14 friske millioner i LSK Invest.
                                      Av Espen Solbakken
                                      Publisert 13.03.2007 - 07:13 Oppdatert 13.03.2007 - 07:14
                                      Tips en venn om denne saken
                                      Skriv ut denne siden



                                      Sharif gikk inn med 2,3 millioner (10 prosent av totalsummen på 23,1 mill. i første emisjon) første gang han fikk sjansen. Nå rykker han inn med 900.000 kroner til i den siste emisjonen.
                                      – Jeg fikk tilbud om å satse mer og setter pris på det. LSK trenger penger til spillere, og klubben må støttes hele tida. Det har vært for mye stang ut i det siste, sier Sharif, som håper at trenerbyttet til Tom Nordlie skal hjelpe.
                                      – Tror du det er en god investering?
                                      – Det er aldri noen garanti, men skulle jeg tape de drøyt tre millionene jeg har skutt inn, noe jeg aldri tror kommer til å skje, får det være greit. Romerike har gjort meg til den største i Europa på dekk og felger.
                                      – Da vil jeg gi noe tilbake, sier Sharif.
                                      Vil ha profiler

                                      Han har ikke øremerket midlene til noen drømmespiller og overlater til andre å ta de sportslige vurderingene. Men som profilert næringslivsmann ønsker han seg profilerte folk på banen også.
                                      – Drømmen er å få en enda mer profilert spiller enn de vi har. Skulle et slikt navn bli tilgjengelig, er det ikke utenkelig at jeg vil bidra med mer penger, sier han.
                                      – Men husk på at mitt bidrag er lite i forhold til Per Berg.
                                      Øie AS er nemlig fremdeles dobbelt så stor som den nest største aksjonæren i LSK Invest. Per Berg er glad for at de to siste emisjonene har trukket inn flere bein å stå på for selskapet.
                                      – Den siste emisjonen på 14 millioner var åpen for aksjonærene, og i tillegg har vi fått inn tre nye, sier Berg.
                                      Investorene

                                      Styreformannen vil ikke ut med detaljerte eierandeler, men informerer om at følgende selskaper/personer nå er økonomisk involvert i LSK Invest. Ti var med fra før, de tre nederste på lista er nye.
                                      * Breidablikk Eiendom/Ole Emil Heggset.
                                      * Åkrene Mekaniske Verksted.
                                      * Panorama Invest/Trond Havdahl.
                                      * LillestrømBanken Eiendom.
                                      * Lillestrøm Sportsklubb.
                                      * A. Halvorsen & Sønn Holding.
                                      * Sharif Invest.
                                      * Fagfakta/Arne Skuseth.
                                      * Faktum Invest/Arne Skuseth.
                                      * Øie AS.
                                      * LSK AS (ny)
                                      * Terje Dahl og Erik Dahl (ny).
                                      * Odd Holm Eiendom Invest (ny).
                                      Sju spillere

                                      – Hvilke spillere har selskapet eierrettigheter i?
                                      – Det er Magnus Myklebust, Olivier Occean, Khaled Mouelhi, Bjørn Helge Riise, Simen Brenne, Karim Essediri og delvis Martin Husár. Og Trond Olsen, men han er som kjent solgt.
                                      – Og eiendommer?
                                      – Det er to eiendommer som Øie har hatt totalansvaret for som LSK Invest nå er inne i. Den siste emisjonen er med på å få inn de pengene som Øie allerede har lagt ut. Vi er optimister med tanke på investeringene. Meningen er å investere i spillere med salgspotensial, og eiendom, som skal gi gevinst på sikt, sier Per Berg.
                                      Årsmøtet i LSK i slutten av februar satte pris på det nye selskapets initiativ, og nå er også LSK som klubb inne for fullt i investeringsselskapet.

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #59


                                        - Endelig
                                        (Åråsen stadion). Tore Andreas Gundersen fikk lørdag sine første minutter i LSK-drakta da LSK vant 6-0 over Vålerengas rekrutter. Nå gleder 20-åringen seg over å være skikkelig i gang på Åråsen.


                                        Av: Ole Kristian Bakkene

                                        - Det er utrolig godt å ha fått mine første minutter i LSK-drakta selv om det bare var en treningskamp. Nå ser jeg fram til debuten på Åråsen, sier Tore Andreas Gundersen som for kort tid siden meldte overgang fra Kongsvinger til LSK. En overgang som media skrev mye om, og som Gundersen nå er glad for at gikk i orden.
                                        - Det var jubel i stua når det endelig var på plass. Da kunne jeg bare tenke fotball igjen, fortsetter han.

                                        - Gleder meg over å spille for LSK
                                        Gundersen kom til LSK fra Kongsvinger og scoret 14 mål i fjor for 1. divisjonsklubben fra Hedmark. Selv er han imponert over sin nye arbeidsgiver.
                                        - Det er jo selvsagt litt forskjell fra der jeg kommer fra. Nå er jeg blant annet profesjonell på heltid, og det er jo alle andre rundt meg også. Lillestrøm har alltid vært i toppen av norsk fotball, og jeg gleder meg over å spille for klubben.

                                        Selve valget om at det skulle bli Åråsen som neste hjemmebane for Flisa-gutten var det liten diskusjon om på hjemmebane for Gundersen.
                                        - LSK som klubb virket veldig spennende. Det er nær Flisa, og ikke minst også nære Oslo sånn med tanke på utdanning. Det var mange andre faktorer som også spilte inn. Blant annet hadde jeg lyst til å spille i en 4-3-3-formasjon under Tom Nordlie. Han har jeg stor respekt for.

                                        Brudd i tå
                                        Rett etter overgangen til LSK var Gundersen med på et U21-landslagsoppdrag for Norge på La Manga. Der spilte Norge mot Slovaika, og unggutten brakk den ene tåa allerede i begynnelsen av kampen.
                                        - Vi vurderte det til at den ikke var brukket, og dermed spilte jeg hele kampen. Det var litt bittert å finne ut det i etterkant at den likevel var det. Rimelig kjedelig at det skjedde akkurat i det jeg kom til klubben.
                                        - Det gjorde utrolig vondt fysisk også, legger Gundersen til.

                                        Derfor har den nye LSK-spissen nå vært nødt til å trene seg opp igjen etter bruddskaden
                                        - Det har vært veldig tungt, og jeg trenger tiden fram mot seriestart. Ti dager på gress i Marbella blir nok veldig godt for meg. Jeg vil være i god form ved seriestart.
                                        - Jeg begynner også å komme godt inn hvordan de nye trenerne tenker. Derfor må jeg stå på så godt jeg kan på treningene framover, og lære så mye som mulig. Da tror jeg at spilletiden på a-laget også vil komme etterhvert.

                                        Forrige lørdag fikk han 90 minutter mot Vålerengas rekrutter.
                                        - Det var utrolig deilig å få spille en hel kamp igjen, og ikke minst få følelsen av å være med. Morsomt også at vi kjørte over dem, selv om vi ikke presterte godt nok i de siste 45 minuttene.
                                        Last edited by Håkon Henriksen; 13.03.2007, 10:27. Begrunnelse: la til hele artikkelen
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        • Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

                                          #60
                                          http://fotball.fvn.no/eliteserien/article76623.ece
                                          Se vintertabellen her!
                                          Kamper Målforskjell Poeng Snitt
                                          1. Tromsø 8 19-7 21 Snitt 2, 63
                                          2. Vålerenga 8 16-11 18 Snitt 2,25
                                          3. Sandefjord 6 18-7 13 Snitt 2,17
                                          4. Viking 9 11-8 17 Snitt 1,89
                                          5. Start 7 12-6 13 Snitt 1,86
                                          6. Rosenborg 10 22-23 17 Snitt 1,7
                                          7. Lillestrøm 9 17-7 15 Snitt 1,67
                                          8. Odd 11 22-23 17 1,55
                                          9. Fredrikstad 6 7-7 9 Snitt 1,5
                                          10. Strømsgodset 7 15-13 10 Snitt 1,43
                                          11. Aalesund 10 17-19 13 Snitt: 1,3
                                          12. Brann 8 9-16 10 Snitt: 1,25
                                          13. Lyn 9 21-16 11 Snitt 1,22
                                          14. Stabæk 10 11-19 12 Snitt 1,2
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎