Karakterbok #2/07: LSK-FFK (9. april)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterbok #2/07: LSK-FFK (9. april)

    Endelig er vi i gang! Kjip-FFK hadde kommet for å stjele med seg ett poeng og lå omtrent på egen 16-meter innledningsvis. Greit at bortelaget hadde et par skader, men dette var virkelig tynt. Nedrykkskandidat opp og i mente.

    LSK derimot. Vanskelig før pause, da det ikke løpes nok rundt ballfører og vi ikke får det store tempoet på ballen (og selv da skapte vi nok til å ha kunnet lede med et par mål til pause). Det første kvarteret av annenomgang var preget av stillingskrig, men akkurat da jeg begynte å bli litt stresset der oppe på tribunen satte Occean kontant inn ledermålet. Etter 1-0 var det bare et spørsmål om hvor stor hjemmeseieren skulle bli - FFK skapte null og niks og var nesten ikke innenfor vår 16-meter, fratrukket et par cornere og ett raid fra en av de nye afrikanerne deres.

    Karakterboka i dag er mest av alt lettet over at seriepremieren gikk smertefritt og ser slik ut:
    Heinz Müller - 5 - Vanskelig å bedømme ettersom tyskeren ikke hadde noe å gjøre. Tok seg av alle tilbakespill med stor ro og reint tilslag.
    Dan Anton Johansen - 5 - God med ballen og herlig duellsterk i dag, ikke utfordret på farta. Virket ubesværet og hadde full kontroll der bak. Lite med fremover.
    Shane Stefanutto - 5 - Fullstendig kontroll på Fofana med ett unntak i førsteomgang, der han rushet unødvendig og ble overspilt på sin side. Godt med fremover i begge omganger, flere gode innlegg og nesten målgivende pasning.
    Frode Kippe - 5 - Unødvendig å si at Kippe var fus i alle dueller. Ikke satt på de store prøvene og ingen feil. Ett ganske ruskete tilbakespill til Müller og klønete involvering på vårt annullerte mål i førsteomgang. Lett kamp for Kippe i dag.
    Anders Rambekk - 5 - Den som gikk i flest dueller i førsteomgang av vår bakre firer. Måtte klare av et par potensielt gufne oppspill i bakrom med motstander halsende bak, men løste oppgavene sine uten problemer.
    BB: Khaled Moelhi - 7 - Banens store ener i førsteomgang og den offensive drivkraften til LSK på begge sider av pause. Flyter fra kant til kant, opp og ned og imponerte med sin fantastiske langpasningsfot ved flere anledninger. Moelhis ekstremt store aksjonsradius blir mer synlig i 4-3-3 - han jobbet som en slave hele kvelden. Sterk sjuer og BB i konkurranse med Riise og Occean i dag.
    Kasey Wehrman - 4 - Førsteomgangen står til 3. Tung og tilsynelatende ukonsentrert, oppsiktsvekkende stor feilprosent på pasningene. Brukte for lang tid på ballen og sinket flere overganger før pause. Holdt på å rote det skikkelig til for seg selv foran egen 16-meter ved ett tilfelle. Bedre etter pause og ble merkelig nok tatt av da han endelig virket å ha kommet skikkelig inn i kampen. Kan bedre og vil nok være enig i det selv også.
    Espen Søgård - 6 - Jobbet ikke overraskende som ei bikkje, men fant tid til å bevise at han kan gjøre en ting eller to med ballen også. Nydelig fremspill til offside-Myklebust etter pause, enorm offervilje og sinnsyk kondis. Kan gå mot en god sesong.
    Magnus Myklebust - 6 - Glimter til innimellom, men er jo høyrebeint og da blir det omstendelig å spille på feil flanke. Fikk lite bakrom å løpe i og ikke de beste omstendighetene i kveld, men gjorde seg positivt bemerket likevel. Har fått opp blikket med ballen i beina - jeg gleder meg til fortsettelsen. Og innlegget til 1-0 var nesten verdt inngangspenga aleine!
    Olivier Occean - 7 - Ser ti kilo lettere ut og løper tilsynelatende dobbelt så fort som i fjor. Kunne ha scoret hattrick i dag - litt uflyt i førsteomgang. Herlig scoring og like herlig assist. Occean kommer til å bli god i år. Merk mine ord. Skikkelig, skikkelig god.
    Bjørn Helge Riise - 7 - Merkelig kamp for BHR som gikk i en slak kurve oppover i førsteomgang etter en veldig - til ham å være - anonym start. Etter pause er han plutselig helt konge og nevnte kurve går gjennom taket! Vidunderlig scoring!

    Innbyttere:
    Arild Sundgot - 6 - Kraftscoring av godt gammelt merke. Guffen å møte for Occean-mørnede midtstoppere da han kom innpå. Synes jaggu at Arild også virket kjappere i beina enn jeg kan huske å ha sett ham før!

    Pål Strand - Rakk et par gladinnlegg på det lille kvarteret han fikk på banen. Håper å se mye til Påsan i år.

    Karim Essediri - Velkommen til Åråsen, Karim!

    Kanarifansen - 7 - Herlige første halvtime, deretter under pari frem til 1-0. Resten av kampen var jo bare samba for vår del.

    (edit: Mykle hadde ganske riktig assist på 1-0. Sorry, jeg skal kjøpe sterkere briller)
    Last edited by trigz; 09.04.2007, 20:54.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Tor Hilmar
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2006
    • 42

    #2
    Det var vel Myklebust som la opp til Occeans 1-0 mål.. Riise var god, men synes 7 er vel godt betalt. Ellers enig i det meste. Kiko var best i dag!
    Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Mye bra her trigz...

      Syntes Moelhi og Mykle er de beste og gjør en kjempe kamp....

      Moelhi kunne fort kommet alene med keeper i 1 omgang men en litt ujevn bane hindrer dette. Mykle jobber hardt og har en perfekt assist på O.O sitt mål.

      Kanari-fansen skuffer frem til 1-0!! Hadde forventet mere fra oss når det er seriestart og vi får bra motstand fra FFK fansen i 1 omgang. Unødvendig!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Myklbust er minst en 6'er, Riise ikke mer enn 6 pga. førsteomgangen (mannen var jo ikke venn med ballen i det hele tatt). Enig i at Moelhi var BB.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 959

          #5
          Enig i det meste men Mouehli fortjener minst et poeng mer enn alle andre i dag. Synes han var helt konge.

          OO var god i dag men må trekkes mye for mange misbrukte sjanser. Tror som mange andre at han blir veldig bra i år og scoere mange mål.

          Synes ikke Riise fortjener 7´er. Har sett han mye mye mye bedre før. Men er ikke urolig for at han kommer mye sterkere tilbake.

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #6
            Av og til er det greit at fotball er følelser - og ikke alt for dype analyser. (Men all ære til de som har evnen...)

            Altså, helt uten grunnlag av tv-bilder eller notater, for meg stod Kasey og Fetsundråner'n fram som de to kjempene i dag. Jeg hadde gitt Espen bestemannspremien.

            Dessuten bør Espen og Anders "jeg vil helst hjem til Skien" Rambekk ha ekstra ros og oppmerksomhet for å ha takka publikum på tre tribuner for matchen. Et lysende forbilde! Rambekks lojalitet kan ikke fullroses nok. Takk skal du ha, Anders!
            Vidar Evje

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5092

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Arild Sundgot - 6 - Kraftscoring av godt gammelt merke. Guffen å møte for Occean-mørnede midtstoppere da han kom innpå. Synes jaggu at Arild også virket kjappere i beina enn jeg kan huske å ha sett ham før!
              Akkurat det samme sa jeg til min sidemann i dag, " -Du, jeg syns jaggu meg Arild har blitt rask"

              Kommentar

              • krisruds
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 839

                #8
                Jeg kan si meg enig i nesten alt her bortsett fra KFL, vi fortjener ikke noe mer enn maks 5 her.

                Synes også Kippe burde på 6 pga, FFK fikk ikke til enn dritt pga Kippe stoppa alt som ble prøvd på, liker å se at han bryter slik han gjøre nå. Gutten er i from. Ellers så er det ikke lett å gi forsvaret karakterer pga det var jo nesten ikke noe å gjøre. Shane hadde mange bra løp, men fikk sjelden ballen på dem.
                krisruds medlem av KFL siden 1996


                OI OI OI nå har vi det morro :)

                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  #9
                  Jadda! Dette var en sesongstart som lukter av at ting for en gangs skyld skal gå vår vei.

                  Ellers er jeg nå ikke 100% enig i karakterboka her, selv om jeg er enig i konturene.

                  Forsvaret fortjener mer skryt.. Som de fleste fikk med seg så skapte jo FFK null, nada og niks fremover i går. Det skyldes vel delvis deres egen inkompetanse, og delvis solid forsvarsspill fra vår firer. Danton og Shane skal i tillegg ha ros for å bidra med mye morro fremover på banen. Spesielt Shane var stor. Han får 8'er og BB i min karakterbok.

                  På midtbanen er jeg enig i at Mouelhi var bra i går. Men bare glimtvis. I 1. omgang gjorde han rett og slett jævlig mye rart... feilpasninger, mister ballen, stygge og unødvendige etterslengere. Han var vår dårligste i 1. omgang, men veldig bra etter pause. Søgård var jævlig bra i går, og bestemann på midtbanen spør du meg. Kasey gjorde jobben sin, men ikke noe særlig mer. Virket litt treg, og helt ok at han ble byttet ut.

                  Angrepet: Jeg blir glad inni meg når jeg tenker på hvor mye morro vi skal få det med Riise og Myklebust i år! Riktignok litt anonyme til tider, men ellers er de livsfarlige og gjør stort sett som de vil med FFK-"forsvaret"...
                  Occean er jeg ikke like happy med, synes det var en merkelig avgjørelse å gi han BB-prisen. Han misser 3 stk 100% sjanser i 1. omgang på utrolig Ollie-kønete vis. De SKAL han score på, og det MÅ han gjøre hvis vi skal kjempe om gull i år. I tillegg syns jeg ikke han var så sterk som møtende spiss i går heller. Mye armer og bein også der. Men herregud, han viser jo også glimt av den storheten han egentlig har. Som ved målet og ved assisten, og når han raider i høyt tempo fra midtbanen forbi x antall FFKere ut i 2. omgang og skaper en overtallsituasjon helt på egenhånd. (..men ender opp med å snuble ballen til en motspiller ).

                  Forøvrig, var det fler enn meg som ikke skønte bæra når Nordlie tok ut Wehrmann og plasserte Occean på høyre ving? Der passet han jo omtrent like godt inn som en fisk på land, og det eneste han oppnådde var å unngå utvisning med et nødskrik da han felte en FFK-spiller langt inn på løpebanen..

                  Men pokker heller! Dette er småplukk. I år blir det gull.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13243

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Vicarious
                    Forøvrig, var det fler enn meg som ikke skønte bæra når Nordlie tok ut Wehrmann og plasserte Occean på høyre ving?
                    Occean var vel på vei til å bli tatt av da han plutselig putta og fikk frikort

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      #11
                      Occean gjorde jobben sin i går. Dermed basta.

                      Mannen skårte ett mål og i tillegg en assist. Da får folk fokusere på det, og ikke det som kunne ha vært....

                      Slik jeg ser det hadde OO en kjempesjanse i første omgang. Den burde han putta, men ble vel litt overrasket. Sånt skjer med selv den beste. De andre sjansene var på langt nær like klare, med mye frem og tilbake i feltet.

                      Det viktigste er at OO var der det skjedde, fortsatte å jobbe, finne posisjoner og bidro til at vi vant 3-0. Så får de som vil heller fokusere på de tapte mulighetene. Selv velger jeg det motsatte.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                        Occean gjorde jobben sin i går. Dermed basta.
                        Det viktigste er at OO var der det skjedde, fortsatte å jobbe, finne posisjoner og bidro til at vi vant 3-0. Så får de som vil heller fokusere på de tapte mulighetene. Selv velger jeg det motsatte.
                        Veldig enig i den, ifjor var han sjelden der ballen "datt ned" - igår fikk han mange sjanser selv mot et lag som la seg (eller blei pressa) bakover. Det er et godt tegn!
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av krisruds
                          Synes også Kippe burde på 6 pga, FFK fikk ikke til enn dritt pga Kippe stoppa alt som ble prøvd på, liker å se at han bryter slik han gjøre nå.

                          Helt uenig.
                          Kippe fortjente ikke ett eneste poeng mer enn noen andre "bak der" i går.
                          Som jeg har mast om før, så synes jeg Frode gjør for lite konstruktivt med ballen etter at han vinner den.
                          I syv av ti tilfeller bare mæler han den avgårde, som regel ikke til en motspiller, ofte utover sidelinjen.

                          Moderne midtstoppere må kunne mer enn å takle på egen banehalvdel. De må kunne ta med seg ballen framover, slå gode pasninger - rett og slett bidra i det offensive spillet. Der har Frode, etter min mening, en del mangler.
                          Synes dessuten han fortsetter å lage for mange unødvendige frispark, særlig på offensive dødballer. Han må bli litt smartere, skjule knepene sine litt bedre. Nå ser man jo på 100 meters avstand at han gjør noe ulovlig.

                          Men ellers er han en hyggelig kar :-)

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Synes dessuten han fortsetter å lage for mange unødvendige frispark, særlig på offensive dødballer. Han må bli litt smartere, skjule knepene sine litt bedre. Nå ser man jo på 100 meters avstand at han gjør noe ulovlig.
                            Enig. I en situasjon i 2. omgang kunne dommeren lett ha dømt straffespark for holding. Frode er så stor og sterk at han ikke trenger holde motstanderne for å knuse dem.

                            Kommentar

                            • Vicarious
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 391

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Occean gjorde jobben sin i går. Dermed basta.

                              Mannen skårte ett mål og i tillegg en assist. Da får folk fokusere på det, og ikke det som kunne ha vært....
                              Ikke at jeg er direkte uenig i dette.

                              Men vi kommer ikke til å skape like mye i alle kamper som vi gjorde mot FFK. Og hvis Ollie skal misbruke like mange sjanser som i går, kommer vi til å tape mye poeng på det. Derfor syns jeg det skal være lov å forvente mer fra Occean, selv om det løste seg greit for han.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                Ikke at jeg er direkte uenig i dette.

                                Men vi kommer ikke til å skape like mye i alle kamper som vi gjorde mot FFK. Og hvis Ollie skal misbruke like mange sjanser som i går, kommer vi til å tape mye poeng på det. Derfor syns jeg det skal være lov å forvente mer fra Occean, selv om det løste seg greit for han.
                                Det som etter min mening var gledelig i går, var at Ollie i mange situasjoner var på rett plass - i boksen. Og fortsetter det vil målene etterhvert begynne å komme: Det i går var det første i en rekke.

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2114

                                  #17
                                  Synes Kippe var enorm igår jeg, stålkontroll i forsvaret og sto også mer fram som en kaptein for laget. BB i mine øyne. Occean var strålende, og allerede tidlig skjønte vi at han vil score mange mål i år. Riise syns jeg får unødvendig mye skryt. Førsteomgangen var håpløs, svake pasninger og lite inne i boksen. Riise spilte ikke bra før han ble flyttet ned som indreløper, der var han til gjengjeld god. Men langt ifra banens beste....

                                  Mest skuffende/urovekkende med gårsdagen var at jeg syns indreløperne var for dårlige til å trekke inn i boksen når vi angrep. Occean ble veldig ofte aleine, og jeg syns vi mangla mye trykk foran mål i 1. omgang. Men, dette løsna etter målet, skuldrene sank og alt gikk bra til slutt.

                                  Og ja,stemninga på feltet var laber, men det er også et typisk seriestart-fenomen.... Det retter vi på mot Lyn!
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • MoBee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 958

                                    #18
                                    Jeg er ordentlig fornøyd med at occean er så synlig som han er. På tv trakk de han frem fordi han hele tiden var i posisjon til å score. Digg at han fikk det målet, det gjør nok en del med selvtilliten. Han gjør veldig mye riktig og kunne fort mistet trua hvis ikke den ene av dem hadde gått inn. Jeg gleder meg til å gliiiise opp i trynene til kollegaene mine når han slår til.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎