Karakterbok #2/07: Odd-LSK (15. april)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7026

    Karakterbok #2/07: Odd-LSK (15. april)

    Tør nesten garantere at dagens karakterbok kommer til å bli uten kritiske kommentarer fra Rønnern...

    En dårlig fotballkamp i dag i Skien, men vi vant en viktig borteseier mot ett av de presumtive bunnlagene. Og ingen kunne si noe på det: LSK var kompakte og solide bakover og Odd skapte ikke mange store sjanser som følge av eget spill. Offensivt var det vel ikke helt julekvelden for vår del heller, men jeg tar tre poeng når som helst, hvertfall borte.

    Karakterboka er forsiktig optimist, nå, etter to strake seire - LSK er alene på topp:

    Heinz Müller - 6 - Ingen kjemperedninger å gjøre, men kompetent på det han fikk mot seg. Kald da Könönen skar inn fra høyre på en av Odds to store sjanser i førsteomgang. Gode utspill.
    Dan Anton Johansen - 4 - Førsteomgangen var direkte dårlig, og Odd ruller opp på sida hans flere ganger, med den følgen at Anton blir avslørt på farta og kommer på etterskudd. Bedre etter pause, da han så ut til - langt der borte, 200 meter fra vår tribune - å legge seg mer konservativt i forhold til vingen sin. Noe med fremover, uten de store resultatene.
    Shane Stefanutto - 4 - God før pause, da han både hadde kontroll på det som skjedde på sin side, kom mye med fremover og leverte et par fine innlegg. Usynlig offensivt etter pause, og klønte det voldsomt til ved en anledning da Odd spiller i rommet hans etter at han var fremme for å støte. Minus også for et temmelig klønete gult kort.
    Frode Kippe - 6 - Trekkes et poeng for det håpløse røde kortet, selvom det bare var en spontan reaksjon og Odd-spilleren faller som om noen har skutt ham. Utover det suveren overalt, og denne gangen også med velinnstilt pasningsfot (gamle-perta, leser du dette?). Viktig inngripen da han bryter et innlegg til en umarkert odder i andre omgang.
    Anders Rambekk - 5 - Så ut som om han sleit med å beregne stussen på underlaget før pause. Ikke venn med ballen. Mye bedre i andre omgang, èn viktig avskjæring etter at Kippe ble overspilt da. På det jevne.
    Khaled Mouelhi - 4 - Dårlig førsteomgang som anker, mye bedre og mer synlig da han gikk inn som indreløper etter Brennes skade. Mange som virket som om de hadde problemer med underlaget i førsteomgang, Moelhi var en av dem. Brukte ofte for lang tid på ballen som anker. Fikk løpt mer og brukt plasseringsevnene sine bedre som indreløper og hevet seg kraftig da.
    Simen Brenne - 3 - Strekkskadd etter 27 minutter. Før det virket han nesten ukonsentrert. Ble ofte liggende veldig bredt, noe som kanskje gjorde at han ikke fikk nok av ballen og ikke ble involvert i spillet. Gjorde lite ut av seg og sølte vekk ballen foruroligende ofte da han hadde den. Ingen stor debut. Får håpe Brenne ikke blir lenge ute med skaden sin og gjør et stormende comeback.
    Espen Søgård - 6 - Nok en god kamp av Espen. Man kan nesten ikke sette ord på betydningen av den defensive jobbingen hans, spesielt utover i andreomgang da mange andre begynte å bli slitne: Jeg tror Espen kunne løpt hjem til Fetsund etter kampen. Ikke alltid like heldig med ballen i beina, men virker likevel mer komfortabel som ballfører nå enn tidligere. Målgivende pasning i dag!
    Magnus Myklebust - 3 - En nesten-kamp for Magnus der det som regel ikke gikk helt som planlagt. Fikk altfor sjelden utfordret bakrommet til Odd med farta si og var usynlig etter pause.
    Olivier Occean - 7 - Matchvinner med et skikkelig goalgetter-mål. Scoringa til Occean er en solid porsjon spissarbeid. Vant så godt som alle hodeduellene og fikk mange frispark i sin favør. Occean er på gang nå og jeg gleder meg til fortsettelsen.
    Bjørn Helge Riise - 5 - Ble som mot FFK bedre etterhvert som kampen ble eldre. Skulle hatt straffe da han ble holdt igjen av sistemann i andreomgang, men den udugelige linjemannen så ikke det...heller. Har nok litt igjen til toppformen. Vandrer mer "innaskjærs" enn tidligere; hadde samhandlingen med spissene fungert bedre kunne det ha gitt resultater.

    ->BB Kasey Wehrman - 7 - Kampens store spiller. Kom inn og ga laget ro med overblikket sitt. Et par pasninger - blant annet til sjansen som Myklebust brant i førsteomgang - er rett og slett geniale. Innsatsen hans utover i andreomgang da LSK la seg kompakte bakover og tettet rom kan heller ikke undervurderes. En stor kamp av Kasey i dag - jeg snur kappa med vinden og krever Kasey inn på laget mot Strømsgodset.
    -> Arild Sundgot
    -> Eirik Bertheussen

    Kanarifansen - 8 - Full bortetribune (i dobbelt forstand; mange var åpenbart på søndagsfylla i dag...) og knakende bra synging gjennom hele kampen. Veldig, veldig bra og en maktdemonstrasjon etter den noget daffe seriepremiera mot Fredrikstad.
    Last edited by trigz; 16.04.2007, 17:23. Begrunnelse: feil ordenstall...
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

    #2
    Enig i at Brenne ikke hadde dagen og at Wehrmann var BB. Ville nok gitt Heinz et poeng mindre og synes at karakteren til Søgård er for høy. Ellers ville jeg gitt Riise og Mykle ett poeng mer hver. Ellers enig i det meste.

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #3
      God karakterbok trigz, som alltid!

      Bortsett fra at i mine øyne var Espen banens beste. Han slutter aldri å imponere meg! Sånn som fugla spiller i dag, er det utrolig viktig å ha en Espen på banen. Som GrusomB sa det, Espen er Norges mest undervurderte spiller, og jeg er helt enig! For å ende fullrosen av fetsund-rånern, han er kaptein materiale i mine øyne, især nå som Kippe måtte ut med ufortjent/selvforskyldt (stryk det dere ikke er enig i) rød kort.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1504

        #4
        Karakterbøkene dine er alltid god lesning Trigz. Men denne gangen synes jeg du er relativt generøs når du gir to av spillerne 7 poeng. Jeg mener dette var en relativt svak kamp, uten de helt store prestasjonene fra noen av spillerne. Jeg kan strekke meg til å si at de beste holdt et middels pluss tippeliganivå, og da synes jeg karakteren 7 er litt for godt betalt.

        Etter å ha sett både RBK-TIL og Odd-LSK i helgen, er jeg relativt enig med VG som gir Patrice Bernier 4 poeng mer enn Wehrman (selv om han var blant våre beste). Akkurat det ville vært litt vanskelig på din skala

        Forøvrig ender VG opp med 49 poeng - og du 57 for de 11 spillerne som spilte mesteparten av kampen. Vanligvis er jeg langt mer enig i dine vurderinger enn VG's, men i dette tilfellet tror jeg du har gitt noen bonuspoeng for de fine draktene

        Kommentar

        • Tam
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2005
          • 61

          #5
          Brenne

          Det som forundret meg var at Brenne holdt seg til låret allerede før de begynte kampen igår..
          Hadde han en føling med strekken allerede da ? i så fall var det igrunn rart at han valgte å starte ?

          Kommentar

          • Vicarious
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 391

            #6
            Støtter stort sett opp under karakterboken til Trigz. Min eneste innvending blir at Myklebust fortjener minst en 4'er, syns han skapte en del. Riise var imidlertid usynlig i store deler av kampen, og fortjener kun 3'er eller 4'er spør du meg.
            Ellers synes jeg i likhet med Trigz at Søgård, Occean, Wehrmann, Muller og Kippe gjorde såpass solide innsatser at de fortjener en karakter over middels.

            Trigz har ihvertfall sett kampen, i motsetning til visse journalister. Dagbladet greier faktisk å gi Odd hele 7 flere lagpoeng enn LSK (55-47).

            Må bare spørre: Er det bare jeg som så kampen i gult og svart, eller er dette totalt høl i hue? Hvem faen er Pospech?? (BB- 6 poeng) Han herja vel ikke akkurat med LSK forsvaret, gjorde han vel??
            I tillegg har vel dagbladet omtrent speilet LSK-poengene i forhold til det Trigz gir.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5092

              #7
              Opprinnelig skrevet av Vicarious
              .
              Trigz har ihvertfall sett kampen, i motsetning til visse journalister. Dagbladet greier faktisk å gi Odd hele 7 flere lagpoeng enn LSK (55-47).

              Må bare spørre: Er det bare jeg som så kampen i gult og svart, eller er dette totalt høl i hue? Hvem faen er Pospech?? (BB- 6 poeng) Han herja vel ikke akkurat med LSK forsvaret, gjorde han vel??
              Dagbla' journalisten har gitt poeng til 12 Oddererer, og kun til 10 LSK-spillere. Dermed de rare lagpoengene.

              Kasey har ikke blitt vurdert ser det ut til, mens Isaksen, som spilte mindre enn Kasey, har fått poeng.

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                Støtter stort sett opp under karakterboken til Trigz. Min eneste innvending blir at Myklebust fortjener minst en 4'er, syns han skapte en del. Riise var imidlertid usynlig i store deler av kampen, og fortjener kun 3'er eller 4'er spør du meg.

                Riise var eneste Fugl på rundens lag i TV2, så jeg.
                Det laget er det vel Semb og et par andre som setter opp...

                Fortjent eller ikke, han var klart bedre en Mykle i går - etter min mening.


                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Flaamaldo
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Mar 2007
                  • 27

                  #9
                  Kanskje greit å få med at de nevnte karakterbøkene spriker noe frykteli, så hvor seriøst skal man egentlig ta de?
                  Et eksempel er at VG i dag gir Mykle 2 på børsen, mens Dagbladet gir Mykle terningkast 6...
                  hmmm...

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5092

                    #10
                    Trigz skrev:
                    Khalid Moelhi
                    Kom igjen, jeg vet du kan bedre en dette.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7026

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      Kom igjen, jeg vet du kan bedre en dette.
                      Skjønner ikke hva du snakker om :mrgreen:
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5092

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Skjønner ikke hva du snakker om :mrgreen:
                        Hehe, tydeligvis ikke:

                        Trigz skrev:
                        Khaled Moelhi
                        Skal man spikke flis, så skal man spikke flis!

                        Kommentar

                        • Vicarious
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 391

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                          Dagbla' journalisten har gitt poeng til 12 Oddererer, og kun til 10 LSK-spillere. Dermed de rare lagpoengene.

                          Kasey har ikke blitt vurdert ser det ut til, mens Isaksen, som spilte mindre enn Kasey, har fått poeng.
                          Ok, ser det nå. Men å gi samme snittsum til begge lagene er fortsatt rimelig spesielt. Greit nok at vi ikke storspilte i går, men Odd var ihvertfall ræva.

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Riise var eneste Fugl på rundens lag i TV2, så jeg.
                          Det laget er det vel Semb og et par andre som setter opp...

                          Fortjent eller ikke, han var klart bedre en Mykle i går - etter min mening.

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Riise som midtbanespiller på rundens lag var en tydelig forutinntatt avgjørelse av fotballgeniet Semb. I mine øyne var Riise en skuffelse i går.

                          Kommentar

                          • Stone
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2006
                            • 225

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Tam
                            Det som forundret meg var at Brenne holdt seg til låret allerede før de begynte kampen igår..
                            Hadde han en føling med strekken allerede da ? i så fall var det igrunn rart at han valgte å starte ?
                            Brenne var sikkert fyllesjuk etter turen til Fredrikstad med påfølgende festing utover kvelden...
                            Ikke rart han ikke orket noenting.

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Vicarious

                              Trigz har ihvertfall sett kampen, i motsetning til visse journalister. Dagbladet greier faktisk å gi Odd hele 7 flere lagpoeng enn LSK (55-47).

                              .
                              Skal vi si 8?

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Khaled Moelhi
                                Nå spikker vi enda litt.
                                Khaled Mouelhi er riktig ifølge LSK.no. Jeg skal gi meg dersom det finnes andre troverdige kilder som sier noe annet.
                                Last edited by KFL41; 16.04.2007, 16:27.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7026

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Nå spikker vi enda litt.
                                  Khaled Mouelhi er riktig ifølge LSK.no. Jeg skal gi meg dersom det finnes andre troverdige kilder som sier noe annet.
                                  Skjønner ikke hva du snakker om :mrgreen:
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5092

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Nå spikker vi enda litt.
                                    Khaled Mouelhi er riktig ifølge LSK.no. Jeg skal gi meg dersom det finnes andre troverdige kilder som sier noe annet.
                                    Ja, var det jeg prøvde og hinte tungt til, du dobbeltspikket

                                    Men nok om det, trigz har lært av sine feil, og har blitt et nytt og bedre menneske.

                                    Kommentar

                                    • Vicarious
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 391

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                      Skal vi si 8?
                                      Oi.. Blir saken noe bedre når jeg sier at jeg har høyere utdanning innen matte?

                                      Mouelhi var forøvrig dårligst må midtbanen mot Odd. Jeg håper han ryker til fordel for Wehrmann i neste kamp. Søgård fortjener å beholde plassen.

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                        Mouelhi var forøvrig dårligst må midtbanen mot Odd. Jeg håper han ryker til fordel for Wehrmann i neste kamp. Søgård fortjener å beholde plassen.
                                        Man kan ikke holde på med å skifte ut spillere annenhver gang. Først var Kiko meget god mot FFK, mens Kasey gjorde et mindre bra innhopp. Så er det Kiko som gjør en litt svak kamp, mens Kasey gjør det bra når han kommer inn.

                                        Å bytte hver eneste gang, har jeg ingen tro på. Spillere må få lov til å ha en dårlig dag de også, og så dårlig var Kiko ikke. Hvis de skal byttes ut bør de ha levert svakt i minst i et par kamper på rad.

                                        Vi har ingen garanti for at Kasey gjør det bra neste gang, og jeg kan ikke se at potensialet hans totalt sett er større enn Kikos.
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎