Karakterbok #5/07: LSK-Lyn (30. april)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7020

    Karakterbok #5/07: LSK-Lyn (30. april)

    (Karakterboka skrives mens jeg har første gjennomhøring av Tom Waits' trippelskive Brawlers, Bawlers and Bastards mens LSK har vinni og er aleine på topp. Dette er total lykke.)

    LSK-Lyn 3-1 (2-1)
    1-0 Myklebust, 2-1 Wehrman, 3-1 Sundgot
    Sjanser: 9-4
    Cornere: 4-3

    Mens vi venter på at gladfotballen skal komme til Åråsen er det deilig å konstantere at vi selv på en ganske middelmådig dag skaper ni sjanser og setter tre mål på det beste laget vi har møtt hittil denne sesongen. Jeg klarer ikke helt å piske opp de store følelsene for Lyn og går derfor rett på karakterboka -

    Heinz Müller - 6 - Gjorde en bra jobb selv ved baklengsmålet og hadde litt uflyt der. Holdt på å redde skinnet til Kasey og gjorde alt riktig. Ellers prikkfrie klareringer på tilbakespill, og to redninger av høy klasse (skuddet fra 16 meter i andreomgang sågar av svært høy klasse). Bra bra bra, Heinz!
    Dan Anton Johansen - 5 - Ingen defensive problemer å snakke om. Hadde ålreit kontroll bak og tok sin del av ansvaret utpå der. Lite med offensivt og endel pasningsfeil trekker ned litt.
    Shane Stefanutto - 7 - Shanes beste kamp i år. I førsteomgangen var Shane en drivende offensiv kraft og viste at han er i utvikling. Gikk på massevis av gode løp og overlaps i fint tospann med Pål Strand, kom til to glimrende innlegg. Kombinert med god kontroll i den andre enden - dette var virkelig bra, mate! Skriv under ny kontrakt for faen!
    Anders Rambekk - 4 - Litt rusk fra Anders i dag. Tversoverpasninga er allerede nevnt av GrusomB. Synes det var tendenser til dårlig kommunikasjon med PSA også ved andre anledninger. Men nivået holder han jo. Mer eller mindre på det jevne.
    Pål Steffen Andersen - 6 - Flott kamp av PSA. Ikke noe mer å si om det. God søknad til videre plass på laget når Kippe kommer tilbake.
    Espen Søgård - 6 - Espens gode sesongstart fortsatte med nok en god forestilling på Åråsen i kveld. Mye mer synlig med ballen, tar mer initiativ og skal ha en kraftig dose av æra for at Lyns kontringstaktikk ble kvalt ved fødselen.
    BB Kasey Wehrman - 7 - Og jada jada, jeg veit at han dreit seg ut med ballen i beina ved to anledninger og at den ene førte til baklengsmål. Det første kvarteret var dårlig - men den siste timen da, mann. Kasey var stor både med og uten ball i dag. Nok en flott kamp av vår mann som nå ser udroppelig ut. Dette er en sterk sjuer. Overblikket og roen til Kasey er verdt gull og smitter over på resten av laget. Skriv under ny kontrakt for faen!
    Bjørn Helge Riise - 6 - Litt anonym i førsteomgang, til tross for to gode avslutninger, men får stigning og avslutter kampen med et glimrende innlegg til Sundgots 3-1. Men jeg vil se mer av Bjørn Helge. I dag var han best da han trakk utover på banen igjen.
    Magnus Myklebust - 6 - En STOR førsteomgang. Ett mål og en assist på unge Waade som nå ser ut til å ha tatt det store steget. Skriv under ny kontrakt for faen!
    Olivier Occean - 3 - Klumpete i løpesettet igjen, og ballmottaket imponerer ikke. Ble kanskje litt offer for de mange lange ballene i dag - Ollie er best rettvendt og med ballen i beina. Hard batalje mot Tommy Berntsen som han ikke klarte å vinne. Konkret involvert i èn sjanse i dag, da han plukket opp en nedfallsfrukt og ga videre til Riise, som avsluttet i tverrliggeren. Kjekt brasseforsøk i andreomgang.
    Pål Strand - 6 - Tja, hva skal vi si? En kamp, to målgivende. Utover det ganske anonym, men hva så. Leverer Pål to målgivende i hver kamp kan han gjerne spille fast i tjue år til for min del.

    ->Arild Sundgot - 7 - Glimrende innhopp som vil gi Nordlie problemer med uttaket til Aalesund-kampen. Ett mål, og to centimeter unna ett til. Legg merke til presisjonen i denne mannens hodespill. Av en annen verden. Hadde han vært fem år yngre ville han spasert rett inn på ethvert lag i nest øverste divisjon i England, scoret 20 mål i året og blitt rik.

    Kanarifansen - 7 - God form på tribunen i dag. Bra bra bra.

    Dommeren - 5 - Kunne vært mer konsekvent med Tommy Berntsens konsekvente holdinger (og Anders Rambekks også, forsåvidt). Men helt greit.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5090

    #2
    Syns du er for streng med Ollie, og bittelitt for snill med Kasey, ellers stort sett enig.

    Særdeles enig i at Shane var meget god i dag, sluknet litt offensivt i andre omgang, da Lyn la om til tre mann på topp.
    Last edited by McGuffy; 01.05.2007, 01:03.

    Kommentar

    • TorTor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 335

      #3
      Enig i at Rambek ikke er helt på nett om dagen. Virker tregere enn i fjor og ikke like flink til å lese spillet. Han gjorde på ingen måte seg bort, men vi har sett han bedre.

      Espen synes bedre venn med ballen en noen gang. De som eventuellt vil droppe Espen fra første 11`ern bør tenke seg om to ganger om hvem som skal dekke opp for all jobbinga hans.... Takk Espen!

      Kasey får etter min mening godt betalt i karakterboka di. Han har riktignok mange bra pasninger, men balltapene hans gjør meg nervøs. Jeg vet at Gislason er et svett tema her på forumet etter forårets kamp på Ullevål, men se på måten han opptrer i duellene og fordeler baller på: Ja takk!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Enig med at Kasey var BB ! Folk klager på at han mister ballen, noe han egentlig ikke gjør ofte. Mange bra igansettinger i dag.

        Mykle var vel hakket vassere enn Riise og syns ikke Rambukk skal være to poeng lavere enn PSA.

        Syns også du er litt streng med OO, han var ikke mye dårligere i dag enn i de foregående kampa. Forskjellen er vel heller mangelen på et mål.

        Ellers må gutta ha trent innlegg i uka som har gått, særlig Riise var merkbart bedre på den delen.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

          #5
          Du er ikke verdig BB når du gjør en så grov feil godt inne på egen halvdel. Kasey var direkte skyld i Lyns mål, greit nok at han var god i slutten av første omgang, og veldig god i andre, men med den ganske så elendig perioden han hadde de første 15-20, så fortener han mer en "midt på treet"-karakter synes nå jeg. Mykle var BB synes jeg, Occean dagens skuffelse, håper Arild starter neste match...

          Kommentar

          • Chessheim-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1022

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Magnus Myklebust - 6 - En STOR førsteomgang. Ett mål og en assist på unge Waade som nå ser ut til å ha tatt det store steget. Skriv under ny kontrakt for faen!
            Helt enig i at Magnus gjør en strålende jobb. Dessuten er han et konstant uromoment for motstanderen, noe han også var i de foregående kampene.
            Godt jobbet
            mvh Lsk's nye fysioterapeut

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              BB Kasey Wehrman - 7 - Og jada jada, jeg veit at han dreit seg ut med ballen i beina ved to anledninger og at den ene førte til baklengsmål. Det første kvarteret var dårlig - men den siste timen da, mann. Kasey var stor både med og uten ball i dag. Nok en flott kamp av vår mann som nå ser udroppelig ut. Dette er en sterk sjuer. Overblikket og roen til Kasey er verdt gull og smitter over på resten av laget. Skriv under ny kontrakt for faen!
              Godt å se at noen er enig med meg. Var redd jeg hadde sett på feil match her en stund. Kasey starta utrolig dårlig, og mista ballen i farlige posisjoner 2-3 ganger, men etter scoringa imot oss var han stor. Vant ballen, jobbet hardt, putta og hadde noen krempasninger. BB etter min mening. Tett etterfulgt av Mykle.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Flere som mener Kasey er BB

                Fra nyhetstråden
                kfl.no er betatt av Kasey. Vi liker tøffe Aussies som tar tak i sossen og rister dem litt skikkelig. At han driter seg ut spiller ingen rolle. Det ser komisk ut, men vil vi virkelig ha tilbake en taktikk uten noe risiko? Vil vi bare slå langt eller skal vi tillate en blemme eller to for å beholde kreativiteten? kfl.no gir Kasey nok en DB (Dagens Bøffel), Tett fulgt av Magnus og Bjørn Helge.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Heinz Müller - 6 - Gjorde en bra jobb selv ved baklengsmålet og hadde litt uflyt der. Holdt på å redde skinnet til Kasey og gjorde alt riktig. Ellers prikkfrie klareringer på tilbakespill, og to redninger av høy klasse (skuddet fra 16 meter i andreomgang sågar av svært høy klasse). Bra bra bra, Heinz!
                  Enig, i tillegg flg "plusser" ; at han ikke lagde straffespark ved 1-1 og at han ikke tok igjen når Lynspissen (Holmen?) distraherte han ved utsparket i 2. omgang. Karakter 7.
                  Last edited by Lillestrøm Kirke; 01.05.2007, 08:09. Begrunnelse: Omformulering
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • Sem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2005
                    • 1626

                    #10
                    Jeg synes Occean gjorde en grei kamp, jeg. Synes han var først på mange innlegg i andre omgang, og kriga ellers en vanskelig kamp som enslig spiss. Jeg synes 3 var veldig strengt.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Olivier Occean - 3 - Klumpete i løpesettet igjen, og ballmottaket imponerer ikke. Ble kanskje litt offer for de mange lange ballene i dag - Ollie er best rettvendt og med ballen i beina. Hard batalje mot Tommy Berntsen som han ikke klarte å vinne. Konkret involvert i èn sjanse i dag, da han plukket opp en nedfallsfrukt og ga videre til Riise, som avsluttet i tverrliggeren. Kjekt brasseforsøk i andreomgang.
                      Som vanlig en meget god karakterbok, og jeg er enig i det meste, også det du sier om OOs ballmottak. Men jeg synes likevel at OO jobbet bra i går, og fortjener 4, kanskje 5. På den annen side var Sundgot stor da han kom inn, og hvis kun en av disse skal starte mot Aalesund er valget ikke lett.

                      Kommentar

                      • Fugla
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 1718

                        #12
                        Kun et eksempel:

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Shane Stefanutto - 7 - Shanes beste kamp i år. I førsteomgangen var Shane en drivende offensiv kraft og viste at han er i utvikling. Gikk på massevis av gode løp og overlaps i fint tospann med Pål Strand, kom til to glimrende innlegg. Kombinert med god kontroll i den andre enden - dette var virkelig bra, mate! Skriv under ny kontrakt for faen!
                        Fra RB:

                        Shane Stefanutto 3

                        Åpnet med horrible pasninger på tribunen. Grei kontroll defensivt på Sokolowski, men fikk ikke uttelling framover før pause. Definitivt ikke en av venstrebackens beste dager på Åråsen


                        Artig å se at 1 fotballkamp kan sees på så forskjellige måter...

                        Totalt sett så må jeg vel si at jeg er mer enig i RB`s bedømmelse når det gjelder denne matchen...
                        Homer Simpson.



                        www.ultrassarp.no

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fugla

                          Totalt sett så må jeg vel si at jeg er mer enig i RB`s bedømmelse når det gjelder denne matchen...
                          Jeg synes sannheten ligger et sted midt imellom. Shane svever mellom 5 og 6 i min vurdering.

                          Kommentar

                          • Fugla
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 1718

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Jeg synes sannheten ligger et sted midt imellom. Shane svever mellom 5 og 6 i min vurdering.
                            Det er jeg helt enig i..

                            Som jeg skrev "Totalt sett" (altså hele vurderingen) var jeg mer enig i RB`s bedømming denne gangen
                            Homer Simpson.



                            www.ultrassarp.no

                            Kommentar

                            • Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Fugla
                              Artig å se at 1 fotballkamp kan sees på så forskjellige måter...
                              Jepp, og ofte er det vel sånn at karaktersettingen gjennspeiler mer om det ble seier enn de individuelle prestasjonene og ditto ved tap. Og i dette tilfelle kan vel den ‘totale lykken’ - som trigz åpner karakterboka med - ha vippet noen spillere litt opp...

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7020

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fugla
                                Åpnet med horrible pasninger på tribunen. Grei kontroll defensivt på Sokolowski, men fikk ikke uttelling framover før pause. Definitivt ikke en av venstrebackens beste dager på Åråsen
                                Jeg er sjokkert. Hvis Torvik har skrevet dette må han ha vært full. Shane lekte seg bakover og hadde et offensivt driv jeg nesten aldri har sett maken til fra hans side før pause. I andreomgang naturlig mer defensiv av taktiske hensyn. 3 fra RB er galemannsrabling. Dette var en av Shanes bedre kamper for LSK. Her støtter jeg meg bl.a. på at fire spillere og tre journalister var enige med meg under og etter kampen. RB er nok en gang ute på sykkeltur.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • siljelille
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jul 2006
                                  • 152

                                  #17
                                  slik

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Jeg er sjokkert. Hvis Torvik har skrevet dette må han ha vært full. Shane lekte seg bakover og hadde et offensivt driv jeg nesten aldri har sett maken til fra hans side før pause. I andreomgang naturlig mer defensiv av taktiske hensyn. 3 fra RB er galemannsrabling. Dette var en av Shanes bedre kamper for LSK. Her støtter jeg meg bl.a. på at fire spillere og tre journalister var enige med meg under og etter kampen. RB er nok en gang ute på sykkeltur.
                                  det var i fjor,kunne jo shane spille så bra som bare faen men rb ga han bare 2 eller 3.
                                  mandagens kamp var en strålende kamp av kascy,mykebust og shane, sånn er det bare

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎