Redegjørelse fra LSK etter kampen mot Strømsgodet (UFC, politi, vakter)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Redegjørelse fra LSK etter kampen mot Strømsgodet (UFC, politi, vakter)

    Redegjørelse fra LSK

    LSK har kommet med en redegjørelse etter det som skjedde i Drammen.

    Skrevet av kfl.no



    Dette er LSKs redegjørelse, og uansett hva du og dine måtte mene om den, så skal alle sammen vite at vi drar sammen i samme retning, og vi hadde et kjempefint og konstruktivt møte mellom LSK og representanter fra KFL etter kampen i Drammen.

    Her er redegjørelsen:
    Redegjørelse for episode skjedd under SIF - LSK

    På grunn av hendelsen mellom LSK sine egne vakter og Ufc i Drammen,
    mandag den 23. april, kommer det her en redegjørelse fra vaktenes side.

    Det var en helt vanlig tur og kamp frem mot kampslutt.
    Medlemmer i Ufc begynte å hisse seg opp over at politiet tok åpenlyst bilder av dem, og svarte med å vise fingeren til politiet.
    Politiet gikk inn og tok ut en mann som skilte seg ut og irettesatte han for dette.

    Under kampens hete ble det tatt en upopulær avgjørelse av dommeren hvorav det igjen ble kastet en gjenstand ut på banen. Dette var gjenstand nr 3 som kom i fra området der hvor Ufc oppholdt seg. En sivil politimann mente også han visste hvem som kastet og det ble av den grunn sendt inn 4 politimenn.

    Disse stilte seg i området hvor lighteren kom fra.
    Igjen skjer det en upopulær avgjørelse på banen og noen fra Ufc sparker i gjerdet.
    En av politimennene ber Ufc om å slutte med dette.
    Det var tydeligvis dråpen for Ufc og det blir en kraftig verbal konfrontasjon, samtidig som nevnte gjeng holder på å gå til angrep på politiet.

    De skrek at politiet forfølger dem og at de kun kommer for å plage dem.

    LSK sine egne vakter stiller seg til disposisjon for politiet og får beskjed om at det hadde vært fint om de kunne hjelpe til med å løse situasjonen.

    Vaktene gikk inn og lagde en mur mellom politi og Ufc for å roe ned situasjonen.
    Ufc fortsetter med å la sin frustrasjon gå utover vaktene. Det var helt klart en del gammel grums som kom frem her.

    En av LSK egne vakter forteller at han ønsker Ufc dit pepperen gror. Nevnte vakt har den siste perioden blitt latterliggjort og hesjet med på KFL sitt debattforum.
    I tillegg går to andre vakter inn i en høylytt diskusjon med Ufc i stedet for å roe ned situasjonen.
    Dette beklager vi.

    Det har i skrivende stund vært et møte mellom Kanari-Fansen, Ufc, Kgg og representanter fra LSK sikkerhet, hvor ting har blitt tatt tak i, samtidig som vi har staket ut en felles plan for fremtidige kamper.

    Alle skal gjøre sitt ytterste i forhold til samarbeide fremover. Det oppfordres til direkte kontakt om det er noe man lurer på, eller trenger å lufte.

    Sammen skal vi hjelpe LSK frem til tidenes sesong, både på banen og tribunen.

    Med vennlig hilsen
    Ronny Frilseth
    LSK sikkerhet

    Redegjørelse slutt.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Latterlig redegjørelse. Personen som ble tatt for å ha "vist fingeren" er ikke medlem i UFC, og ingen av gjenstandene som ble kastet kom fra UFC. Dette har til og med politiets videoopptak bekreftet.

    UFC gjorde ingenting galt i Drammen. LSKs vakter og politet lagde oppstyret helt alene. Redegjørelsen mangler spesielt kritikk av politiets oppførsel. For meg virker det som om forfatteren av redegjørelsen forsvarer inngrepnene deres. Spesielt denne hendelsen er katastrofalt dårlig gjenfortalt:

    "Igjen skjer det en upopulær avgjørelse på banen og noen fra Ufc sparker i gjerdet.
    En av politimennene ber Ufc om å slutte med dette.
    Det var tydeligvis dråpen for Ufc og det blir en kraftig verbal konfrontasjon, samtidig som nevnte gjeng holder på å gå til angrep på politiet."

    Det som virkelig skjer er at jeg "klikker" litt etter Kikos utvisning, sparker i bakken, banner osv. I det jeg beveger meg mot et gjerde blir jeg revet bakover av en politimann m/venner. Han sier at jeg skal bli med ham og lignende. Her er det utelukkende politiet som skaper en situasjon ut av INGENTING. Dette reagerer selvsagt jeg og resten av UFC kraftig på, men at vi holder på å gå til angrep på politiet!? Hva faen er det for noe, Ronny? Latterlig antydning til at vi har lett for å ty til vold etc. Vi var aldri, aldri, aldri i nærheten av å gå til fysisk angrep på noen.

    Resten av kritikken mot redegjørelsen kan jeg ta en annen gang, nå er det pizza her.

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #3
      1. Medlemmer av UFC hisset seg ikke opp over at politiet tok bilder, man tok det humoristisk og tok bilder av politi og vakter tilbake. Han ene som viste fingeren er ikke UFC, men stod i nærheten av der UFC stod.

      2. INGEN gjenstander ble kastet fra UFC. Det kom en lighter fra en guttunge som stod 6-7 meter foran oss. Når man har såpass oversikt som de hadde i drammen ved å stå i "bua" over oss, skal det ikke være mulig å gi UFC skylda for dette.

      3. Kiko fikk rødt kort. Noen hundre LSK-fans sparker i gjerdet. Han ene fra UFC som gjorde det ble tatt tak i av to politimenn uten noe som helst forvarsel.

      4. På slutten er det enkelte fra UFC og sentrale personer i KFL som roer det hele ned.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #4
        At UFC holdt på å gå til angrep på politiet er jo årets.. Fy faen for en jalla "redegjørelse"!!

        Heltene i LSK sikkerhet redda politiet fra den skumle gjengen UFC.. Grattis!
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          #5
          Det er direkte forkastelig og antyde at VI prøvde å gå til angrep på Politi når det faktisk var det motsatte som skjedde.

          Vakter fra LSK sto og provoserte og ville få igang noe.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Dessuten var det mer enn én vakt som kom med usaklig dritt til UFC. Tre stk såvidt jeg husker. Det var ting som "dere skal faen ikke inn på Åråsen på søndag", "dere skal vekk" etc. Andre kan sikkert fylle inn her.

            Forøvrig vet jeg at folk fra LSK leser alt som blir skrevet på dette forumet, de må gjerne svare for seg og komme med kommentarer.

            Kommentar

            • mr.sandass
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2005
              • 972

              #7
              Rett og slett en provoserende redegjørelse som ligger flere mil unna sannheten. Merker at jeg blir veldig provosert av dette, men egentlig er jeg bare skuffa og lei meg.

              Det skrives her som om at vi er en voldelig gruppering. Det er en beskyldning som faktisk er veldig alvorlig å komme med. Spesielt når UFC som gruppe aldri har vært i nærheten av vold.

              Men det som er mest alvorlig er hvor løgnaktig redegjørelsen er!
              www.ultrasfeltc.net

              Kommentar

              • KristofferØ
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 587

                #8
                Ronny Frilseth, er det mulig å vise flere ansikter samtidig? Du står i Drammen og forklarer at du skjønner frustrasjonen vi som sto der følte og at dette er en situasjon vi må løse fordi ingen av partene kan ha det sånn. Du møter opp på Åråsen med et stort smil, kommer bort og hilser og til slutt kommer du med en slik redegjørelse...

                Jeg håper du får sove godt inatt!
                Last edited by KristofferØ; 12.05.2007, 22:10.
                I år så tar vi ostepop
                Vi elsker Lillestrøm
                HEI!

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #9
                  Vet ikke helt hva jeg skal si, da jeg har ingenting med dette å gjøre, og så ikke hva som skjedde i Drammen, men skriver noen ord alikevel.

                  Det har vært ett møte som dere har diskutert og oppklart ting?
                  Er denne redegjørelsen forskjellig fra dette møtet? Hvis så, hvorfor? Hvis ikke, er det ikke blitt diskuert ferdig?

                  Jeg tror ikke at LSK har noen motiver angående UFC enn at de er livredd for situasjoner som stiller LSK i dårlig lys.

                  Jeg tror ikke at UFC har noen motiver å stille LSK i dårlig lys.

                  Så hvorfor drar man i forskjellige retninger her?
                  Hva med og invitere feks en par av LSKs sikkerhets vakter på en bortetur, der de ser med private øyne hva som skjer? Gjerne UFCs arrangerte tur til Stavanger.
                  Når man ser hva slags mennesker man skal passe på med litt andre øyne får man sikkert ett annet syn.
                  Og hva med motsatt? Ta med en UFC reprsentant på LSKs sikkerthets møte, feks i forbindelse med en hjemmekamp, der han som observatør for innblikk i deres arbeidsmetoder og hvordan de tenker.

                  Man får neppe den fulle sannhet/virkelighet verken fra UFC eller LSK/sikkerhetsvakter side, men jeg håper og tror at man kan jobbe sammen for en fredelig løsning; for det vil vi jo alle eller hur?

                  Sammarbeid er det viktigste, og i den hensendelse, synes jeg det er litt synd det blir postet på ett offentlig forum, massemedia kan jo vinkle dette til nesten hva de vil får å skape negativ blest om LSK.

                  Tilsutt; jeg tviler på at redegjørelsen farer med løgner, det er slik de oppfatter situasjonen, om en så feil den kan være. Ikke kall folk for negative ting (løgnere) uten å vite alle fakta....
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Det ble sagt andre ting på møtet enn det som står i redegjørelsen, ja, men det har jeg ikke tenkt til å gå nærmere inn på her.

                    Kommentar

                    • KristofferØ
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 587

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Tilsutt; jeg tviler på at redegjørelsen farer med løgner, det er slik de oppfatter situasjonen, om en så feil den kan være. Ikke kall folk for negative ting (løgnere) uten å vite alle fakta....
                      Du må gjerne tro på at UFC var nær ved å angripe politiet, men det finnes nok en del personer fra f.eks. styret som kan bekrefte at dette bare er pur, ekte sjøsprøyt..
                      I år så tar vi ostepop
                      Vi elsker Lillestrøm
                      HEI!

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #12
                        Det er jo spesielt at redegjørelsen avviker på flere punkter fra det som ble sagt på møtet!
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                          Du må gjerne tro på at UFC var nær ved å angripe politiet, men det finnes nok en del personer fra f.eks. styret som kan bekrefte at dette bare er pur, ekte sjøsprøyt..

                          Jeg tror ingenting, da jeg ikke så eller hørte noe av det som skjedde.

                          Det jeg sier er at man må fare varsomt med å kalle folk for løgnere, bare ett lite råd.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

                            #14
                            Jeg sto midt oppe i situasjonen og kan bekrefte at så og si alt i redegjørelsen er løgn. Hvorfor trur du egentlig at vi reagerer som vi gjør?
                            www.ultrasfeltc.net

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              Jeg tror ingenting, da jeg ikke så eller hørte noe av det som skjedde.

                              Det jeg sier er at man må fare varsomt med å kalle folk for løgnere, bare ett lite råd.
                              Jeg var der iL, edru, og å antyde at UFC var i ferd med å angripe politiet er blank LØGN!
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • KristofferØ
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 587

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Jeg tror ingenting, da jeg ikke så eller hørte noe av det som skjedde.

                                Det jeg sier er at man må fare varsomt med å kalle folk for løgnere, bare ett lite råd.
                                Det jeg er redd for er at en sånn uttalelse fra relativt "myndige" personer skal ødelegge UFC som gruppering og det tror jeg ikke vi andre medlemmer i KFL kommer til å oppfatte som positivt, iallefall ikke jeg..
                                I år så tar vi ostepop
                                Vi elsker Lillestrøm
                                HEI!

                                Kommentar

                                • DanielW
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Dec 2004
                                  • 223

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  Det jeg sier er at man må fare varsomt med å kalle folk for løgnere
                                  Fordi?

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    #18
                                    Man får tro hva man vil. Men når redegjørelsen avviker på flere sentrale punkter, så sier vel det sitt om hvem som snakker sant og ikke!
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      Jeg tror ingenting, da jeg ikke så eller hørte noe av det som skjedde.

                                      Det jeg sier er at man må fare varsomt med å kalle folk for løgnere, bare ett lite råd.
                                      Man bør vel fare varsomt med å antyde at folk er voldsmenn også...

                                      Det er vel heller ikke så lurt å påstå at folk kastet ting inn på banen når man VET at det ikke var tilfelle.

                                      Bare et lite råd (til LSK "sikkerhet").

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                        Jeg sto midt oppe i situasjonen og kan bekrefte at så og si alt i redegjørelsen er løgn. Hvorfor trur du egentlig at vi reagerer som vi gjør?
                                        Jeg aner da ikke hva som driver dere?

                                        Det kan jo feks være at dere har drivi og provosert LSKs sikkerthetsvakter i lang tid, og at de nå "tar" igjen.
                                        Men det er selvfølgelig bare gjetninger, og ikke fakta.

                                        Alt jeg vet om saken er hva som er skrevet på dette forumet, og jeg vet, etter 15 års erfaring på internett, at ting kan bli skjevt fortalt.

                                        Hvis redegjørelsen ikke er riktig i forhold til fakta, eller hva som ble skrevet i møtet, så anbefaler jeg dere å ta det med LSK, og utbasunere dere så lite så mye på ett forum, uansett så urettferdig dere føler dere behandlet.

                                        Slik jeg føler det er dette en sak mellom LSK/sikkerthetsvakter/UFC/styret i KFL, og ingenting for ett vanlig medlem av LSK/KFL
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎