Landslagskanaris 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øystein
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2006
    • 79

    Landslagskanaris 2007

    Troppen til Kroatia kampen tatt ut:

    LSK med 3 mann, Kippe, Rambekk og Riise.
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #2
    Spennende å se om BH Riise får sjangsen da.
    Blir vel Rambekk på høyre back. Får vi se lillebror Riise på høyrekant?

    Hadde vært gøy. :-)
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Ingen har flere landslagspillere en oss. Brann har like mange(Vaagan Moen, Opdal og Martine).
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Ingen har flere landslagspillere en oss. Brann har like mange(Vaagan Moen, Opdal og Martine).
        Vågan Moen er vel kun med som stallfyll. og ville vel ikke fått plass i en toppa tropp? Riise, Kippe og Rambekk har vel vært med i toppa tropper tidligere.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          På NRKs fotballprogram "Bakrommet" i kveld, sa Åge Hareide at Simen Brenne skulle testes ut på landslaget når de skal ha samling i Manchester i Mars.

          Kan forøvrig anbefale programmet.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #6
            Vet ikke om denne kvalifiserer til nyhetstråden, så legger den her i første omgang:



            Riise eller Doffen på høyre




            RIJEKA: Åge Hareide må finne en ny høyrekant til kampen mot Kroatia onsdag. Mandagens trening fortalte at det blir Bjørn Helge Riise eller Kristofer Hæstad.


            Publisert: 05.02.2007 kl. 18:34
            Endret: 05.02.2007 kl. 18:36

            Riise er det opplagte valget. Det er hans posisjon, og Hareide har mer eller mindre sagt i klartekst at han ikke lenger er høyaktuell i høyrebackrollen han ble tildelt i debutkampen i fjor høst.

            Hæstad er samtidig et spennende alternativ. Fredrik Strømstad ble med stort hell flyttet fra sentral midtbane til høyre kant. Nå er han uaktuell på grunn av sykdom, så hvorfor skulle ikke Hæstad kunne slå til på samme vis?
            Da vil det også gjøres plass for Martin Andresen og Christian Grindheim i spann sentralt på midtbanen.

            Under internkampen på liten bane mandag (åtte mot åtte) spilte Riise foran høyreback Anders Rambekk på det ene laget, Hæstad foran høyreback John Anders Bjørkøy på det andre.

            Det er ganske sannsynlig at både lillebror Riise (som på treningen slo en klokkeren tunnel på bror John Arne) og Hæstad (som fikk kjeft av storebror Riise fordi han lo) får prøve seg på høyrekanten i løpet av onsdagens kamp mot Kroatia.

            Sannsynlig norsk lag (4-2-3-1): Håkon Opdal – Anders Rambekk, Erik Hagen, Brede Hangeland, John Arne Riise – Martin Andresen, Kristofer Hæstad (Christian Grindheim) – Bjørn Helge Riise (Hæstad), Ole Gunnar Solskjær, Morten Gamst Pedersen – John Carew.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              #7
              Helt utrolig nok så skal altså ikke Riise spille høyrekant...
              Der skal gamst spille. Må si jeg er litt skeptisk her.

              Men han får vel en halv omgang eller noe tenker jeg.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                Helt utrolig nok så skal altså ikke Riise spille høyrekant...
                Der skal gamst spille. Må si jeg er litt skeptisk her.

                Men han får vel en halv omgang eller noe tenker jeg.
                enig med deg her. Sånn som Gamst har herja på venstrekanten hos Blackburn sså synes jeg det er rart av Hareide å sette han på høyrekant.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #9
                  Tror kanskje Hareide gjør et smart trekk her. Samma hvor moro det hadde vært å sett Bjørn Helge spille i morgen, så er det ikke lett å debutere fra start mot et lag som Kroatia på bortebane. Tror det er lurt å velge rutinerte nå, og heller la BH få sjansen i trygge omgivelser på Ullevåll senere.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5092

                    #10
                    Shane satt tilsynelatende på benken under hele oppgjøret, da Danmark slo Australia 3-1, på Lofthus Road i går.

                    Skuffende at ikke uttaket har blitt bedre formidlet på forumet, brisbane, hvor er du?



                    Coming into the squad are midfielder Jacob Burns, defenders Jon McCain and Shane Stefanutto and goalkeeper Brad Jones, although Michael Petkovic will replace Schwarzer.

                    Merk også at vår gamle helt, Petkovic, er godt etablert på landslaget.

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      #11
                      Sitter å ser på Norge her.

                      Hva driver egentlig Hareide med. Nå Gamsten ble skadet satte man inn Grindheim på plassen til Bjørn Helge Riise. Hva faen er det for noe tull??

                      Har mistet fullstendig trua på Hareide jeg. Nå sier jeg ikke dette fordi jeg er LSK-fan men se hvordan Marius Johnsen fucker det til på sin venstreback da.Klarer han ikke se det eller?

                      Alle trenere som har litt fotballforståelse hadde fått John Arne ned på venstrebacken. Ut med Johnsen så kan heller Grindheim spille venstrekant og inn med Bjørn Helge.

                      Dette kan han dog gjøre i pausen og jeg håper virkelig han gjør det fordi det er rett og slett flaut å se Marius Johnsen i dag. Men skal vi tape 5-0 så er det vel bare å fortsette.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #12
                        Det er vanskelig å spore opp noe positivt hos Norge. Er langt på vei enig med sisttalende angående Hareides disponeringer. Blandt annet har ikke Martin Andresen spilt en god landskamp på år og dag, og det jeg fikk med meg etter kampen var fire ting, som jeg strengt tatt også viste fra før om Andresen: Han er etter min mening uvettig å bruke mot lag som styrer og fører kamper som helhet. Og at han er hissigpropp, klyse og grisespiller. Itilegg synes jeg Hæstad nok en gang gjør en slett kamp, og bidrar lite framover. Greit nok at han i en slik kamp passer godt til å ødelegge spillet og "ta ut" viktige midtbanespillere, men mot lag Norge må føre kamper mot mener jeg Hæstad bør sitte på gjedet. På lik linje med andre "rivjern" har han lett for å bli hauset opp nettopp fordi alle er så bevisste på denne "arbeidsjern-jobben".

                        Både fysisk, teknisk og taktisk lå vi langt bak bak kroatene. Også supportermessig, selv om kampen ble spilt på bortebane. Med det mener jeg at i Kroatia er landslaget noe symboltung. Noe æreverdig - stolthet og respekt over nasjon og innbyggere. Tilhørighet og identitet. Rett og slett deilig å høre lydtoppene til fansen og bare supporterne er i seg selv god nok grunn til å se videre på kampen. Full jubelrunde og flagg og farger.

                        Har alltid en viss uro når Fugla-spillere er på landsen, men heldigvis ble ikke Rambekk eller øvrige spillere skada. Og det er jo tross alt det absolutt viktigste.

                        Kommentar

                        • Fugla
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 1718

                          #13
                          Ikke like stort som å komme med i den "virkelige" troppen, men dog...
                          Homer Simpson.



                          www.ultrassarp.no

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Brødrene Riise bør bli sperret inne på et hotell rom etter kl. 17

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              #15
                              Kræsjer med RL, så de kan bare glemme den samlingen.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Brenne burde nekte å stille opp før han får en rettferdig behandling av forbundet.

                                Hvis man utsettes for et regelrett justismord, jobber man ikke overtid for de skyldige.

                                La Andresen spille istedenfor. Han er like treg i bena, som pappskallene i NFF er i hjernebarken, og således representativ for forbundet han spiller for.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  #17
                                  Fra Nyhetstråden
                                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                  Rambekk ble hjemme
                                  (Åråsen stadion). Anders Rambekk valgte å stå over landslagssamlingen i England. 30-åringen ønsker heller å konsentrere seg om å bli helt frisk etter skaden han pådro seg mot Vålerenga på La Manga.
                                  Av: Ole Kristian Bakkene
                                  - Det er alltid gøy å være med landslaget, men jeg ønsket heller å konsentrere meg om å bli 100% frisk. Jeg har ikke vært helt bra i det ene kneet siden jeg fikk en smell i kampen mot Vålerenga, sier Rambekk.
                                  - Jeg fikk en vridning i kneet, og var veldig usikker på om jeg skulle bli klar til Royal League-kampen mot Odense. Det ble jeg, men fikk store smerter utover i kampen, og følte derfor at jeg måtte si i fra til Åge Hareide om at jeg heller ble hjemme. Det er bedre for meg å trene meg opp ordentlig igjen, og så komme tilbake 100%. Vise seg fram i England med en skade er i alle fall ikke optimalt.
                                  - LSK viktigst
                                  Selv om han sier nei til en landslagssamling er Rambekk ikke redd for å bli utelukket i troppen mot Bosnia-Herzegovina 24. mars.
                                  - Jeg tror sjansene mine øker ved at jeg tar denne tiden hjemme i stedet. Likevel er det viktigst for meg å gjøre det bra for LSK. Det er der fokuset mitt er. Gjør jeg det bra i min egen klubb så vil jeg også være mer aktuell for en landslagsplass, konstaterer Rambekk.
                                  Han er nå lei av å gå halvskadet.
                                  - Jeg er lei av å ha en eller annen skade hele tiden, og er ikke fornøyd med bare å gjennomføre kamper. Nå har jeg lyst til å bli i god form, og da selvsagt også skadefri. Jeg føler jeg er god på vei, og mageproblemet som jeg har hatt i et halvt år er nå endelig borte.
                                  - Kneskaden vil vare fra en uke til 14 dager. Jeg er på god vei til å bli frisk.
                                  Som tidligere nevnt her på LSK.no ble Rambekk far i januar. Derfor var det også kjærkomment med noen dager hjemme etter et 14-dagers La Manga-opphold, og tur til Odense i Royal League i helgen.
                                  - Det er klart det er godt å se familien igjen, og kunne ta meg av de som er hjemme. Det har jeg ikke fått gjort så mye i det siste. Vi er jo to om å få barn, sier den stolte faren.
                                  - Flere aktuelle
                                  Simen Brenne får i disse dager sin første landslagssamling på seniornivå i troppen som Rambekk opprinnelige også skulle være med i. Selv tror 30-åringen at Brenne ikke er siste tilskudd vi får se til landslaget av dagens LSK-spillere.
                                  - Vi har en såpass bra stall at også flere burde vært aktuelle for landslaget enn vi fire som ble kalt inn denne gangen, og jeg tror vi får se andre ansikter også i tiden framover fra LSK.
                                  At Brenne ble tatt ut til samlingen var ingen overraskelse for Rambekk.
                                  - Simen er veldig god fotballspiller, og det er gøy for han å få vise seg fram for landslagsledelsen. Jeg har stor tro på at han har blitt tatt med nå fordi mulighetene hans er såpass store til å bli med videre.
                                  - At han nå er inne i landslagsvarmen vil inspirere han til å jobbe knallhardt videre. Det er positivt for både han selv og for LSK. For med flere bra spillere på LSK vil man også få bedre resultater, avslutter Rambekk.
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • Kopperud
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2006
                                    • 1697

                                    #18


                                    Norges lag (4-4-1-1): Thomas Myhre – Jarl André Storbæk, Brede Paulsen Hangeland, Erik Hagen, John Arne Riise – Fredrik Strømstad, Kristofer Hæstad, Martin Andresen, Morten Gamst Pedersen – Frode Johnsen – John Carew



                                    ser desverre ut til at ingen fra vårt kjære LSK starter
                                    Last edited by Kopperud; 21.03.2007, 22:02. Begrunnelse: takk til Dole for rettelse av min skrivefeil
                                    Ultras Felt C 2005x2015

                                    Lillestrøm & Bajen

                                    Kommentar

                                    • Lillestrøm Kirke
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 1470

                                      #19
                                      På Kick-off'en ikveld ble det opplyst at Occean var opptatt med landslagsspill.
                                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1504

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                        ser desverre ut til at ingen fra vårt kjære LSK ikke starter
                                        Tvert i mot virker det som samtlige ikke starter

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎