Karakterbok #9/07: LSK-Start, 24. juni

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7023

    Karakterbok #9/07: LSK-Start, 24. juni

    1-0 Olivier Occean (84)
    Sjanser: 7-0
    Cornere: Tja.

    Fra glad-Start til dølle-Start på under et år. Jeg skjønner ingenting. Å følge Start må være som å ta en gammeldags clamydia-test, bortsett fra at sørlendingene gjør det frivillig.

    Uansett, LSK hadde vel noe nær 70% ballinnehav i går, men ble stående og stange i det uendelige, faktisk helt til jeg hadde resignert meg til et nytt poengtap. Hadde for eksempel Sundgot ikke blåst BHRs ferdigscorede innlegg ti meter over mål rett før pause tror jeg vi ville ha vunnet med tre-fire. Start var pillråtne.

    Spillemessig fremgang for LSK, men med OO på vingen blir vi altfor trange likevel. Nordlie burde kanskje ha forutsett dette kampbildet og lagt opp til mer bruk av bredden.

    Nuvel:
    Heinz Müller tilnærmet arbeidsløs. Kne-episoden vil det alltid være delte meninger om, jeg holder fast ved mitt inntrykk at Müller ikke har hovedskylden der. Gode igangsettinger også: 5.
    Anders Rambekk
    har hatt en fæl sesong hittil, og gjorde lite for å rette opp inntrykket i går. Høyest feilprosent i pasningene av alle 22 involverte og imponerte ingen, selv ikke i en så lettspilt kamp: 3
    Frode Kippe er jo alltid god. Uflaks med det gule kortet, det virket billig. Ikke desto mindre er fem gule og ett rødt latterlig mye på skarve 12 seriekamper. Fin avslutning i tverrliggeren: 6
    Pål Steffen Andresen
    forsvarets beste. Synes han har hevet seg til et nytt nivå nå. Landslaget bør være neste stasjon for PSA. Uhyre dumt at han pådro seg en skade, men han mener selv at han er tilbake til Sandefjord: 7
    Shane Stefanutto
    god på Lerkendal, leverte nok en god kamp i går. Passiv ved to tilfeller like utenfor egen 16-meter uten å bli straffet for det; gode offensive valg og flott målgivende pasning. Er en stor ressurs på sitt nåværende nivå: 7
    Simen Brenne stigning, spillemessig. Riktignok en dårlig førsteomgang, men aktiv, synlig og god etter pause. Herlig forsøk fra 25 meter i tverrliggeren, marginer imot forhindret ham fra å komme helt løs ytterligere to ganger. Ser at diverse spillerbørser (bl.a. RB) slakter ham igjen, jeg er ikke enig. Simen blir bedre for hver kamp: 5
    Khaled Mouelhi langt bedre enn de siste ukene og mye involvert. Men velger for ofte sinkende side- eller støttepasninger og sinker ofte fremdriften. Ingen killerevner som playmaker mot etablert forsvar: 4
    Bjørn Helge Riise
    synlig i glimt i begge omganger, men savner at han tar det ansvaret jeg forventer av ham. Ikke hans feil at han ikke fikk målgivende til Sundgot rett før pause heller: 5
    Magnus Myklebust på det jevne, fremprovoserer et rødt kort. Fikk sjelden eller aldri noe bakrom å jobbe i. Involvert i et par av våre sjanser, kamp på det jevne. Bunnivået hans er langt høyere nå enn for et år siden: 5
    Arild Sundgot virket veldig vass for bare et par små uker siden, må slite mer nå. Vant uvanlig lite i lufta, brant en supersjanse (fy!) og imponerer ikke med ballen i beina. Mørner naturligvis Starts midtforsvar med fysikken, men kan mye bedre enn dette: 3
    Olivier Occean er god nå. Scoret like mye på sluhet som på ren vilje. En god heading i førsteomgang også. Lite bakromsfarlig, naturligvis, og bør kanskje få jobben som midtspiss i disse kampene: BB: 7

    ->Dan Anton Johansen: Godt innhopp. Gikk knallhardt til verks mot David Nielsen og var en offensiv ressurs.
    ->Kasey Wehrman: Hode og skuldre over Mouelhi hva angår spillbarhet, fremdrift og kreative løsninger. Burde spilt fra start i denne, trist at han nå går til FFK, det vil etter mitt syn svekke oss kraftig på kort sikt.
    ->Espen Søgård: Kort innhopp, må være skuffet over vrakingen etter god kamp i Trondheim.

    Kanarifansen - kan mye bedre. Fra min(e) posisjon(er) var det aldri det store trykket, med unntak for kontroversene som oppsto i løpet av kampen med utvisning, uthaling av tid, Starts griserier, etc. Men må igjen gi ros til Felt C, som etter mitt skjønn trekker den største delen av lasset i motgangsperiodene: 4

    Mister tragisk nok Sandefjord-kampen, men skal følge den fra Baskerland. Grusom B, tar du vikarjobben?
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Som vanlig en veldig god karakterbok. Er enig i det aller meste, ikke minst at Pål Steffen og Shane begge fortjener en 7er. Kanskje burde også Kippe hatt det? Men synes nok at Simen får litt for godt betalt med en 5er, selv om jeg også ser at han viser en viss stigning: Men han har langt igjen.

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #3
      Greie nok karakterer, men synes du ligger i overkant høyt blant forsvarsspillerne. Grunnet starts ultradefensive spill, ble ikke forsvaret på noen skikkelig store prøver og da synes jeg det er drøyt å få karakteren 7 som faktisk tilsier ganske glimrende spill. Da bør man ha hatt litt trykk mot seg, det fikk de ikke i denne kampen. Synes derfor ingen i forsvaret fortjener mer enn 6. Ellers bra poenggiving fremover på banen!

      På en skal fra 1-10 synes jeg Kanarifansen bør krediteres noe høyere enn din lusne 4'er. Vi sang mye, uten opphold og med jevnt bra trøkk gjennom 90 minutter. Hvis dette var en 4, vil det være umulig å komme opp i 8-9-10...

      Kommentar

      • Mr.Lee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 736

        #4
        Enig i mange av karakterene, men KFL fortjener 5-6 syns jeg.

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 718

          #5
          Jeg synes Kanarifansen rula i går - men sitter på motsatt side da og det høres veldig godt. Noen down perioder her og der men det er helt naturlig....

          Ikke alle som er supermenn.

          Det er lett å se at gutta blir inspirert når dere tar "i". Spesielt Lille Riise synes jeg.
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • koppen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 456

            #6
            det at kanarifansen ikke gjorde det bedre enn en 4 er jeg veldig uenig i.. det var tidvis bra trøkk og god stemning.. forsangera virket også godt fornøyd!
            "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

            Kommentar

            • Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

              #7
              Opprinnelig skrevet av Smukken
              Jeg synes Kanarifansen rula i går - men sitter på motsatt side da og det høres veldig godt. Noen down perioder her og der men det er helt naturlig....

              Ikke alle som er supermenn.

              Det er lett å se at gutta blir inspirert når dere tar "i". Spesielt Lille Riise synes jeg.
              Utrolig gøy å høre!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7023

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                På en skal fra 1-10 synes jeg Kanarifansen bør krediteres noe høyere enn din lusne 4'er. Vi sang mye, uten opphold og med jevnt bra trøkk gjennom 90 minutter. Hvis dette var en 4, vil det være umulig å komme opp i 8-9-10...
                Når Kanarifansen finner tilbake til fjorårsformen går vel karakterene oppover. Etter mitt skjønn er KFL hittil i år langt unna 2005- og 2006-nivå.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Når Kanarifansen finner tilbake til fjorårsformen går vel karakterene oppover. Etter mitt skjønn er KFL hittil i år langt unna 2005- og 2006-nivå.
                  Enig med deg at det har vært noe labert så langt denne sesongen i forhold til tidligere sesonger, men synes dette var langt bedre enn mot enga da karakteren 3 ble gitt. Men mulig denne var litt i snilleste laget, det var hvertfall langt bedre i går. Ser for meg en sommer spekket med stemmebånd-trening.

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2114

                    #10
                    Ikke helt enig idag. Synes Rambekk spilte bedre enn på lenge, og bl.a. var flink til å demme opp for Shane da han satte fart framover. Jeg har jo ment lenge at Rambekk har hodet i Odd, men syns han hadde et løft igår.

                    Sundgot var ikke god, men er en mester til å holde på ballen. Også imponerende å se at han er involvert i svært mange av sjansene vi skaper. Syns han fortjener bedre.

                    Riise har blitt ødelagt av landslaget og var usynlig igår igjen. Viste noe i korte glimt, men synes han får altfor godt betalt. Hva har Riise gjort som har vært så mye bedre enn Brenne i det siste?
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • Vicarious
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 391

                      #11
                      Trigz, all honør til deg for nok en gang å lage en karakterbok som faktisk gjenspeiler virkeligheten! Utrolig forfriskende i forhold til den ukentlige yatzy-runden vi ser i landets tabloider.

                      Denne gangen er jeg 100% enig, bortsett fra ett eneste poeng: Moeulhi ned på 3. I likhet med Rambekk mister han ballen helt unødvendig flere ganger enn jeg har telling over. Og bidrar så og si med nada offensivt. Årets tabbe at vi kvitter oss med Wehrmann.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3314

                        #12
                        Med tanke på at Start ikke hadde noe å by på synes jeg 7-erne til Shane og PSA er noe høyt. Med litt motstand hadde nok gutta spilt til de karakterene, men når den uteblir får de kanskje noe godt betalt. Rambekk hadde en helt grei kamp, og 3 er vel hardt. Synes og at Kiko blir straffet hardt i en grei kamp. 7 til Occean er og godt betalt, og ville nok selv gitt han en 6'er.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎