PH og FFK utestenger 4 supportere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    PH og FFK utestenger 4 supportere

    www.plankehaugen.no


    På grunn av klager har Plankehaugen i et enstemmig styrevedtak besluttet å ekskludere noen personer fra Plankehaugen og alle arrangement i regi av Plankehaugen, på ubestemt tid.

    Vedtaket er fattet etter Plankehaugens vedtekter §7.
    Medlemmer som bryter Plankehaugens vedtekter og/eller på annen måte bidrar til å skade FFK/Plakehaugens omdømme, kan eksluderes av styret.

    Plankehaugen styret har ingen ytterligere kommentarer til saken.

    Et enstemmig styre



    Det bekreftes i et innlegg i denne tråden at en av de 4 er forsangeren dems Zoran:

    Her finner du alt om aristokraten i norsk fotball - Fredrikstad Fotballklubb! Dette er det største og mest populære nettstedet rundt FFK, og her finner du alt: Nyheter, kampreferater, spillerprofiler, alle mulige fakta om klubben og mange andre eksklusive seksjoner. Ta en titt!
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #2
    Finnes et ord på dette: Skandale.

    Finnes 3 ord på PH nå: Hvil i Fred.

    Kommentar

    • LSK-jenta
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 656

      #3
      Opprinnelig skrevet av Nordby
      Finnes et ord på dette: Skandale.

      Finnes 3 ord på PH nå: Hvil i Fred.
      Så du kjenner til alle sider i denne saken? Interessant!!
      Yvonne

      Kommentar

      • Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

        #4
        Er jo veldig spesielt og vise til en paragraf og ikke si noe mer. Direkte feigt synes jeg. Alle som følger litt med innen norsk supporterkultur veit at PH er klubben sine nikkedokker. De har nå kastet sin ressursperson nr 1 og jeg er sikker på at dette kommer til å sette dem langt tilbake.

        De kan forsette foreningen sin med tinnsoldat blussing og dugnader og tro at det er det som gjelder.

        Jeg er glad jeg er Lillestrøm supporter!

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #5
          Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
          Så du kjenner til alle sider i denne saken? Interessant!!
          Jeg har selv pratet med en av disse personene det gjelder ja, og han kan knyttes opp til ULTRAS miljøet i Fredrikstad. Ingen av de gutta har gjort noe annet "galt" en et bluss på Nadderud. (Men FFK avviser jo at dette er grunnen).

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2504

            #6
            Merkelig logikk av Morgan Andersen i VG-artikkelen.

            Han vil ikke si hvorfor de utestenges, men håper man nå sender et klart signal om at man ikke ønsker slike elementer i tilknytning til klubben.
            Hva slags elementer?
            En av de utestengte vet ikke selv hvorfor han er utestengt, hvordan skal utestengelsene kunne ha noen preventiv effekt da?

            http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162494
            FFK utestenger supportere

            Fredrikstad Fotballklubb har i samarbeid med lagets supporterskare besluttet å utestenge fire personer fra lagets hjemmekamper i et drøyt år fremover.


            Beslutningen ble tatt etter samtaler mellom klubben, supporterskaren Plankehaugen og politiet.

            - Det er gjort av sikkerhetsmessige årsaker, og det var ingen vanskelig beslutning. Jeg vil ikke gå konkret inn på hva som har skjedd, men det var graverende nok til at vi gikk til dette skrittet. De har gjort ting som ikke er lov hverken i eller utenfor fotballen, sier administrerende direktør i FFK, Morgan Andersen, til VG Nett.

            - Er disse personene i det såkalte casuals-miljøet?

            - Det ønsker jeg ikke å kommentere, parerer Andersen.

            Utestengelsen av supporterne gjelder fra og med i dag og ut sesongen 2008. Morgan Andersen håper man nå sender et klart signal om at man ikke ønsker slike elementer i tilknytning til klubben.

            - Vi håper dette har en preventiv effekt, sier Andersen.

            VG Nett har snakket med en av de ekskluderte. Han synes har ingen forståelse for utestengelsen.

            - Jeg har fått brev i dag om at jeg er utestengt. Det sto ingenting om hvorfor jeg er uønsket, og jeg har ingen god forklaring på det heller. Dette er en veldig tungt dag, sier supporteren.


            (VG NETT 11.09.07 kl. 11:55, sist oppdatert 11.09.07 kl. 13:04)

            Kommentar

            • Stone
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2006
              • 225

              #7
              Opprinnelig skrevet av Nordby
              Jeg har selv pratet med en av disse personene det gjelder ja, og han kan knyttes opp til ULTRAS miljøet i Fredrikstad. Ingen av de gutta har gjort noe annet "galt" en et bluss på Nadderud. (Men FFK avviser jo at dette er grunnen).
              VEL, det finnes vel flere enn 1 sannhet omkring akkurat dette.
              I følge en del jeg har snakket med så var ikke akkurat forsangeren deres så godt likt akkurat, trodde han eide alt og alle og kunne gjøre som han ville.
              Dette kommer fra medlemmer innen PH, så det ligger nok en grunn bak at ihvertfall han har blitt kastet ut, de andre kan jeg ikke uttale meg om...

              Kommentar

              • Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

                #8
                Forsangeren dems er jo faktisk kanskje den viktigste grunnen til at de har gått fra å være vaffelsteikere til å bli blant topp 4-5 i Norge på tribunen da.

                Man ser jo hva takken er. Skammelig spør du meg.

                Er det noen som burde blitt utestengt er det PH-styret og Morgan Andersen.

                Er sånne folk som ødelegger supporterkulturen.

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Stone
                  VEL, det finnes vel flere enn 1 sannhet omkring akkurat dette.
                  I følge en del jeg har snakket med så var ikke akkurat forsangeren deres så godt likt akkurat, trodde han eide alt og alle og kunne gjøre som han ville.
                  Dette kommer fra medlemmer innen PH, så det ligger nok en grunn bak at ihvertfall han har blitt kastet ut, de andre kan jeg ikke uttale meg om...
                  Sånn er det med folk fra Balkan..

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #10
                    Kan noen fortelle meg når at noen ikke liker deg, ble god nok grunn til å kaste deg ut?

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2504

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Stone
                      I følge en del jeg har snakket med så var ikke akkurat forsangeren deres så godt likt akkurat, trodde han eide alt og alle og kunne gjøre som han ville.
                      Dette kommer fra medlemmer innen PH, så det ligger nok en grunn bak at ihvertfall han har blitt kastet ut, de andre kan jeg ikke uttale meg om...
                      Morgan Andersen:
                      De har gjort ting som ikke er lov hverken i eller utenfor fotballen

                      Å være dårlig likt er vel fortsatt ikke forbudt, hverken i eller utenfor fotballen.

                      Ved å si så lite som de gjør i pressemeldigene, åpner FFK og Plankehaugen for ville spekulasjoner, og lar det bli fritt fram for alle som "vet at det ligger noe mer bak".
                      Dette minner veldig om de første rapportene fra ambulanseskandalen i Sofienbergparken.
                      Det myldret fram folk som "visste mer enn det som kom fram i media".

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Morgan Andersen:
                        De har gjort ting som ikke er lov hverken i eller utenfor fotballen
                        Hvorfor er da ikke Morgan selv utestengt?

                        Kommentar

                        • Stone
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2006
                          • 225

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          Å være dårlig likt er vel fortsatt ikke forbudt, hverken i eller utenfor fotballen.
                          Helt enig med deg.
                          Men poenget mitt var vel at siden han var så dårlig likt i tillegg til hva han måtte ha gjort så har de jo enda mindre problemer med å fjerne han.
                          Hadde nok vært værre å tuppe han hvis han var elska av alle kanskje...

                          Vi må jo huske at janteloven dessverre står meget sterkt i dette landet, så alle de som stikker seg litt ut fort blir satt i gapestokk ved den minste lille ting.

                          Kommentar

                          • e.d
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 688

                            #14
                            Klubben oppgir at supporterne er kastet ut pga sikkerhetsmessige årsaker. Men jeg tenker det er lite sannsynlig at de er med i Al Quaidia og at de planlegger å ta med seg en bombe inn på stadion. Trenger vel ikke å være rakettforsker for å forstå at FFK har kastet ut disse supporterne pga at klubben ikke liker tribunekulturen demmes.
                            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2504

                              #15
                              En av de utestengte tror det er på grunn av blussing:

                              For å snakke for meg selv, har jeg altså fått et slikt brev i dag. Dvs det inneholdt ett fra PH og ett fra klubben - disse har jeg sitert tidligere i tråden, ca side 15 tror jeg.
                              Siden det bortfra henvisning til Plankehaugens paragrafer ikke står noen verdens ting om grunnen til eksklusjonen, vil jeg måtte gjette meg til det, men jeg tipper det har å gjøre med det omtalte blusset på Nadderud å gjøre.

                              Dette er skrevet av Biscuitman88 og står som tredje nederste innlegg på denne siden i tråden om utestengelsen på ffksupporter.net:
                              Her finner du alt om aristokraten i norsk fotball - Fredrikstad Fotballklubb! Dette er det største og mest populære nettstedet rundt FFK, og her finner du alt: Nyheter, kampreferater, spillerprofiler, alle mulige fakta om klubben og mange andre eksklusive seksjoner. Ta en titt!


                              Han sier også:
                              Jeg får vel også understreke at de andre IKKE er ekskludert pga blusset som ble avfyrt!!

                              Kommentar

                              • Stone
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2006
                                • 225

                                #16
                                Dette er hentet fra dagens Fredrikstad Blad:

                                Kode:
                                – Nei, det er flere ting som spiller inn, men det har ingenting med episoden om bluss på Nadderud, sier Ulf Berg.
                                I tillegg ble det fyret opp pyroteknikk etter FFKs ledermål mot Hammarby i UEFA-cupen. Avisen vet at flere vakter og verter reagerte sterkt på denne oppførselen.
                                Likevel skal ikke dette være årsaken til at fire supportere nå er utestengt. 
                                [B]– Vi har fått klager fra enkelte av våre medlemmer, sier Ulf Berg til NRK Østfold.
                                Etter hva avisen kjenner til skal klagene ha gått på at folk har følt seg utrygge på FFKs kamper og at folk ikke har likt oppførselen til enkelte sentrale skikkelser.
                                [/B]
                                Jeg var kanskje ikke så langt ute på jordet alikevel...

                                Men jeg må presisere at jeg overhodet IKKE er enig i avgjørelsen, det må da gå ann og gi vedkommende en advarsel eller i det minste prøve og ordne opp i situasjonen før de går til det skrittet og bare tuppe han/de ut.

                                Det er ihvertfall mye snakk om protest aksjoner og mange vil muligens melde seg ut av PH i protest.
                                Last edited by Stone; 12.09.2007, 07:57. Begrunnelse: La til link...

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  #17
                                  Dette er uten tvil ett steg tilbake for norsk tribunekultur. I mange andre land ville man ha hovert over andre fans som blir kastet ut men jeg klarer faktisk ikke det idag.

                                  I lille Norge trenger vi flest mulige bra tribunegrupper når standaren på tribunelivet er sånn som det er nå.

                                  Hvis man skal se noe positivt med dette her så det ihvertfall ut osm deler av supportermiljøet i Fredrikstad reagerer på denne latterlige utkastelsen.

                                  PH-ledelsen, Waters, Morgan og alle de andre nissene som står bak dette er definisjonen på den moderne fotball.

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #18
                                    Hvis det viser seg at folk er utestengt pga. kjefting osv fordi man ikke synger osv, så skulle halve feltet vårt vært utestengt

                                    Dette viser igjen hvor langt foran KFL er med tanke på det å være i dialog med klubben og i tillegg gi beskjed på de punktene vi mener er viktig for oss supportere.

                                    Plankehaugen virker som en gjeng med nikkedukker som gjør akkurat det klubben vil

                                    PS: For de som ikke vet det så har Plankehaugen satt av 70.000,- kr på årets budsjett for å drive med hest...

                                    Kommentar

                                    • Fritz
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 1033

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      PS: For de som ikke vet det så har Plankehaugen satt av 70.000,- kr på årets budsjett for å drive med hest...
                                      Det med hesten er til å få vondt i magen av - får en gjeng...

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        #20
                                        [off topic] Noe mer info om hestegreiene? Akkurat DET virker som noe å hovere over.
                                        [/off topic]

                                        Bortsett fra det synes jeg avgjørelsen virker håpløs uten å ha god kjennskap til saken. En ting jeg reagerer litt på er følgende:
                                        "Andersen ønsker ikke å kommentere om personene det er snakk om kan assosieres med det såkalte casuals-miljøet som det har vært skrevet mye om den siste tiden."

                                        Hvis de utestengte ikke er en del av noe casuals-miljø er det ingen grunn til å spre usikkerhet på den måten Morgan gjør her. Hvis de derimot skulle være det så er PH og FFKs avgjørelse fullt forståelig.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎