Sundgots hands i semifinalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #21
    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
    det jeg mener er: hadde ikke medie slått opp dette STORT som juks og fanteri hadde folk sett på dette som en "vanlig " hands som desverre dommeren ikke så, men når media går så hardt ut med "Jukset seg til finale" "typisk LSK" etc etc så blir det faktisk til at det er også den oppfatningen den vanlige mannen i gata får!
    Nå tror jeg de fleste ikke hadde likt dette uansett hva media hadde skrevet, men jeg er enig i at media gir oss vel mye tyn. På den annen side har vi nok gjort oss fortjent til en del av det ved f. eks den handsen i går som selvfølgelig blir vinklet negativt, ekstremt mange gule og røde kort (selv om vi fjerner de som er feil idømt) og litt vel mye sutring i media i det siste.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #22
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Mike Kjølø kan derfor klappe godt og grundig igjen. Han var selv skyldig i grovt juks da han dyttet Arild Sundgot inn i Jon Knudsen på søndag, og gjennom det sørget for at vår scoring ble avblåst for angrep på keeper.
      Litt off topic, men ble ikke det annulert pga at det var indirekte frispark og at det gikk rett i mål uten å være nær noen? Eller er jeg helt på bærtur her?

      Kommentar

      • Gullars
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 355

        #23
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Litt off topic, men ble ikke det annulert pga at det var indirekte frispark og at det gikk rett i mål uten å være nær noen? Eller er jeg helt på bærtur her?
        Stemmer, det ble annulert fordi det var indirekte frispark!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7037

          #24
          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Litt off topic, men ble ikke det annulert pga at det var indirekte frispark og at det gikk rett i mål uten å være nær noen? Eller er jeg helt på bærtur her?
          Joda, men for alt jeg vet kunne Sundgot ha vært i fin posisjon til å få hodet på ballen der. Uavhengig av det er jo dytten til Kjølø in question et udiskutabelt straffespark, for å illustrere at han selv (og alle andre) bryter reglene.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #25
            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Litt off topic, men ble ikke det annulert pga at det var indirekte frispark og at det gikk rett i mål uten å være nær noen? Eller er jeg helt på bærtur her?
            Hvem vet om Sundgot ville stusset inn ballen dersom han ikke ble dytta inn i Knudsen? For det er jo akkurat den holdningen media har her, hvem vet hva som hadde skjedd dersom LSK bare leda 1-0. Sannheten er at når det kommer til tvilsomme situasjoner i løpet av de siste to kampene så har Stabæk kommet betydelig heldigere ut enn oss:

            1) Kippes røde, tvilsomt første gule kort.
            2) Annuleringen av scoringen i første kamp.
            3) Straffesituasjonen med Pondus og Kippe
            4) Veigar Pall som trolig skulle vært sendt av banen i andre omgang.
            5) Alanzinho som slipper unna gult på to taklinger som fort kunne resultert i gult kort.

            Jeg synes det var fair nok av dommern å legge seg på en høy linje med kort igår, slik at det reduserte faren for at enkelte både på Stabæk og LSK slapp å miste cupfinalen dersom de kom dit. Men røde kort preger også fotballkamper, akkurat som mål gjør.

            Å si at LSK kom seg til cupfinale på grunn av juks er direkte feil. Vi er dominerende i første omgang, og kun stolpen og centimetere hindrer oss i å ha 4-5 mål. Også i perioder av andre omgang er vi fullstendig dominerende og skaper et voldsomt trykk på Stabæks mål. Jeg synes Stabæk burde fokusere på at de selv ikke klarte å score på noen av de relativt store sjansene de hadde, for hadde de gjort det kunne de lagd kamp igjen. Du skal ha relativt anti-gule briller for å mene at Stabæk var bedre enn LSK igår, og derfor blir det tull å si at juks sendte oss til cupfinalen. Oppfordrer alle til å drite i det media skriver.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              #26
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Litt off topic, men ble ikke det annulert pga at det var indirekte frispark og at det gikk rett i mål uten å være nær noen? Eller er jeg helt på bærtur her?
              Jeg er rimelig sikker på at dommern blåste frispark lenge før den ballen gikk i mål.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3365

                #27
                Hadde handsen til Sundgot blitt avgjørende så hadde jeg akseptert overskriftene, men vi vinner 2-0, og hadde god kontroll på kampen. Jeg forstår godt at Stabæk er skuffet, men kan ikke se noen andre i TL som hadde sagt ifra seg målet.

                Når TV2 går ut med krigsoverskriftene som de gjorde i går kveld er det naturlig at vi går i forsvarsposisjon.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #28
                  Som de fleste andre mener jeg selvsagt at det bare er tullball å forvente at Sundgot skulle si i fra om noe slikt. For meg er det foreksempel mer usportslig å filme andre til kort (Gislason).

                  Men for å være ærlig er jeg rimelig sikker på at Sundgot hadde ligget helt i toppen dersom noen hadde laget en statistikk over antall hands de siste åra.

                  Kommentar

                  • Kanari Behn
                    Medlem
                    Bøffel
                    • May 2005
                    • 39

                    #29
                    Redelighet.

                    LSK vant kampen fortjent igår. Ingen tvil om det uansett. Stabæk var ikke 100%; de var nok litt for rusa fra seieren på Nadderud, amatørene. På den annen side ville dagen ha vært litt bedre uten denne faktisk tåpelige og bevisste handsen fra Sundgot. Slikt skal ganske enkelt ikke forekomme.

                    Ifjor gjorde en RBK-spiller samme feilen; han handset bevisst og scorte. Rune Bratseth gikk ut i ettertid og sa "at RBK ikke vil ha slike mål". Bratseth byttet ikke fokus og sa "at RBK jo ville vunnet kampen uansett". Han så feilen, innrømte,- og fordømte den. Og spilleren? Han ble utestengt i én kamp. Dette gjorde jo litt inntrykk. Og det vitner om etisk kompetanse og ryggrad i laget. ALLE lag skal tilstrebe seg samme holdninger. Kunne sortere.

                    Kampen var én ting. Sundgots tåpelige feil, en annen. Å innrømme hans skyld og feil her, og fordømme den, tar ikke fra LSK noen ære for kampen og selvsagt ikke at seieren var fortjent. Men det inngir tillit og styrke! Det er bare bortkastet energi og dumt å furte over TV2s og VGs angrep på laget. De bedriver tabloidjournalistikk. Og vi hadde antagelig ikke vært særlig blide om VIF-Berre begikk samme handling i en annen viktig kamp mot oss? Det hadde vært en bedre dag om vi hadde vunnet 1 - 0 i går. Og LSK vil nå tjene på å holde fokus: Fordømme slike bevisste tåpelige hands på den ene siden. Og spille slik som vi gjorde igår ellers. Og helst enda bedre.
                    Cogito, ergo doleo...

                    Kommentar

                    • Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

                      #30
                      seriøst , har vi ikke nok tråder om disse emnene nå da ?
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      http://www.fluefiskebloggen.no
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

                      Kommentar

                      • Brækken
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jun 2007
                        • 109

                        #31
                        Uten sammenligning forøvrig, hvor mange var det som kalte Messi for en juksemaker da han slo ballen i mål men hånda?? Dette målet gav Barcelona en seier som bidro sterkt til at de vant seriegull. Mulig jeg tar feil, men det var ikke mange medier som kalte han for juksemaker? Han ble vel neste genierklært??
                        Team Wenche Myhre

                        Kommentar

                        • KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Brækken
                          Uten sammenligning forøvrig, hvor mange var det som kalte Messi for en juksemaker da han slo ballen i mål men hånda?? Dette målet gav Barcelona en seier som bidro sterkt til at de vant seriegull. Mulig jeg tar feil, men det var ikke mange medier som kalte han for juksemaker? Han ble vel neste genierklært??
                          Off topic, men nå ble vel ikke Barcelona seriemestere..
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

                          Kommentar

                          • Brækken
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2007
                            • 109

                            #33
                            Du har rett i det, beklager kanskje også i feil tråd, men jeg regner med at jeg gjorde meg selv forstått...... :0)
                            Team Wenche Myhre

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Brækken
                              Uten sammenligning forøvrig, hvor mange var det som kalte Messi for en juksemaker da han slo ballen i mål men hånda?? Dette målet gav Barcelona en seier som bidro sterkt til at de vant seriegull. Mulig jeg tar feil, men det var ikke mange medier som kalte han for juksemaker? Han ble vel neste genierklært??
                              Vi hadde en episode i fjor hvor en FFK spiller (Toth) bokset ballen i mål. Kan ikke huske at det ble så voldsomme reaksjoner da. Dette var mot Molde som rykket ned.

                              Koppinen tok tak i armen til Viking-keeper Iven Austbø for å hindre at han kaster ut. Dette fører til at Austbø mister ballen til en annen RBK spiller og RBK scorer. RBK vinner tilsutt seriemesterskapet og Viking rykket nesten ned.

                              Det har vært scoret tvilsomme mål før. Kan ikke huske at det ble like mye bråk om de.
                              Last edited by KFL41; 27.09.2007, 19:15.

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                #35
                                I følge en spiller på Stabæk er det eneste Bohinen gjør i klubben å få den til å bli det mest fairspillende laget.

                                Han har hovedfokuset på Fair play, og går hardt ut mot brudd på Fair play. Han vil bli husket som mr. Fair play.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #36
                                  ... og ikke minst må jo Argentina levere inn VM gullet fra 86...
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13244

                                    #37
                                    ....de er visst på vei for å levere inn pokalene nå etter oppfordring fra Lars Bohinen. Må si jeg ble imponert over hvor fairspillende Stabækk viser seg å være. Husker at nannskog løp bort til linjemannen for å takke ham for å gripe inn. Veigar var titt og ofte irritert på seg selv fordi han ikke var mykere i duellspillet, og holdt igjen Riise slik at han ikke skulle glemme å få med seg ballen. Kippe som ble lagt skånsomt ned i straffefeltet av en omtenksom blåstrømpe. Somen husker jeg trakk seg fra mange taklinger hvor han kunne kommet sent inn. Sist men ikke minst treneren som sa noe slikt som "Fint!" om Sundgots innrømmelse etter kampen - her kunne han for slengt dritt, hadde han ikke vært stabæk-trener. Synd vi ikke fikk sett målfeiringen til stabæk i går, hvor de åpenbart gestikulerer at de skal fylle opp og tømme bøssene for Redd Barna. Jeg skulle ønske vi hadde en kar som bohinen i klubben, en som kunne ta tak i alt jukset vi bedriver. En kar som bruker dong av hensyn til andre. En kar som tar seg tid til å lese det andre skriver. Rett og slett en kjernekar, som hater judas-groper like heftig som judas selv.
                                    Last edited by reka; 27.09.2007, 20:00.

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      #38
                                      Bertil Valderhaug bruker hele baksiden av papir-Aftenposten i dag på å sette ting i perspektiv.

                                      Overskriften er "Dette er like ille" og er plassert under to store bilder:
                                      "Arild Sundgot var selvsagt usportslig da han handset forut for Lillesrøms 2-0-mål i onsdagens semifinale mot Stabæk..."
                                      "... det samme var Lyns Lars Kristian Eriksen da han holdt igjen den samme Sundgot semifinalen på Ullevaal for tre år siden. Da vant Lyn 1-0"

                                      Valderhaug mener trøyeholding er verst.
                                      Artikkelen er ikke et forsvar for Sundgot, men et deilig angrep på alle moralistene og dobbeltmoralistene som har kravlet fram de siste to døgnene.
                                      Anbefales.

                                      Kommentar

                                      • Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                        Bertil Valderhaug bruker hele baksiden av papir-Aftenposten i dag på å sette ting i perspektiv.

                                        Overskriften er "Dette er like ille" og er plassert under to store bilder:
                                        "Arild Sundgot var selvsagt usportslig da han handset forut for Lillesrøms 2-0-mål i onsdagens semifinale mot Stabæk..."
                                        "... det samme var Lyns Lars Kristian Eriksen da han holdt igjen den samme Sundgot semifinalen på Ullevaal for tre år siden. Da vant Lyn 1-0"

                                        Valderhaug mener trøyeholding er verst.
                                        Artikkelen er ikke et forsvar for Sundgot, men et deilig angrep på alle moralistene og dobbeltmoralistene som har kravlet fram de siste to døgnene.
                                        Anbefales.
                                        Jeg må si frokosten, som alltid skjer med Aftenposten foran meg, ble en god opplevelse i dag. Ordentlig deilig å se at noen beholder roen i dette kappløpet om å tråkke på Fugla og Sundgot. VG, Dagbladet og Nettavisen har mistet all kristisk sans og derfor kjøper jeg (nesten) aldri VG og Dagbladet lenger, og besøker Nettavisen svært sjelden. For dette gjelder ikke bare i fugla-saker. Møkkablekker. Takke meg til Aftenposten og Dagsavisen (som dessverre er elendig på sport..)

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #40
                                          Interessant perspektiv på kulturforskjeller i Norge - påvirket av engelsk fair play - og Latin Amerika:

                                          Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.


                                          Men hvis Arild etter scoringen hadde løpt bort til Terje Hauge og sagt fra at det var hands, må jeg innrømme at jeg hadde lurt på hva det gikk av ham. Må bare innrømme at jeg er såpass kynisk.
                                          Last edited by RSP; 28.09.2007, 16:46. Begrunnelse: Rettet skrivefeil.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎